Jakohihna 1.8. TS - alkuperäinen vs. tarvike

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Kimis
Viestit: 13
Liittynyt: 22 Syys 2011, 18:30

Jakohihna 1.8. TS - alkuperäinen vs. tarvike

Viesti Kirjoittaja Kimis »

Hei,

täytyisi vaihtaa 156 1.8. TS:ään jakohihna + vesipumppu ja olisin tiedustellut kokemuksia laadusta alkuperäinen vs. tarvikeosat.

Hinnan puolesta ei tunnut juurikaan olevan paljon eroja mutta miten on kestävyys/laatu - kun ei ilmeisesti alkuperäishihnakaan ole kovin kestävä ollut?

Kiitos tiedoista jo etukäteen,

Kimmo
Kimis

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Jakohihna 1.8. TS - alkuperäinen vs. tarvike

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ostaa Gatesin setin, pitäisi olla varsin OK.
Miksei Daycokin? Molempia saa ihan järkihintaan.
www.nimark.fi -- www.spareto.com -- www.mister-auto.fi , jokaisesta löytyy varmasti päteviä settejä järkihintaan, tuossa nyt ihan muutama listattuna. www.heikka.fi tarjoaa takuulla laatuosaa järkihintaan, joten kannattaa sieltäkin kysäistä. Sieltä muuten saa ne lukitustyökalut kanssa...
Muistaa sitten, että jos itse vaihdat: KÄYTÄ NIITÄ LUKKOPALOJA! Jos et usko, voin linkata useammankin ketjun viimeisen vuoden ajalta, jossa homma mennyt reisilleen tussimerkkien ym. kanssa...

Jos taas teetät, se työ on 450-550euroa osineen (sisältää vesipumpun, mikä pitää toki aina vaihtaa), jos ei Autokeskuksella tai Deltalla teetä.

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jakohihna 1.8. TS - alkuperäinen vs. tarvike

Viesti Kirjoittaja toolman »

Eipä taida mistään huonolaatuista nykyään edes saada? Gatesia ja contia tms, onkohan Daycon setissä omansa vai jompi kumpi em?
Lukkopaloja en ole koskaan twinsparkissa käyttänyt, jos jako on ennestään kohdallaan, niin täysipäinen asentaja saa tussilla uuden hihnan samoille merkeille. Vesipumppu kannattaa vaihtaa jos on laakerissa väljää tai jos ei ole varma että on viimeksi vaihdettu.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Jakohihna 1.8. TS - alkuperäinen vs. tarvike

Viesti Kirjoittaja jkk »

niin ja ei kannata ostaa muovisia rullia ja kiristimiä vaan metallisina, eiks se nii menny?

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1056
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: Jakohihna 1.8. TS - alkuperäinen vs. tarvike

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

Täällä mun projektipäiväkirjassa sivulla 8 juttua ainakin FAI:n hihnasta. Meni siis sileäksi eikä paljoa kerennyt kilometrejä kertymään. Siis hampaat alkoivat revetä selkäosastaan irti, oli monesta kohtaa jo murtuillut kun purettiin. Muutenkin oli paljon ohuempi kuin nykyinen gatesin hihna. Eikä ollut liian kireellä hihna eikä muita ongelmia koska siinähän on automaattisäätö ja autolle ei tehty muutakun uuden kannen jälkeen vaan hihna paikalleen ja ajoo, nyt on gatesin hihna pelittänyt. Ei kannata muutamissa euroissa säästää tässä asiassa. Gatesi ainakin vaikuttaa jykevältä hihnalta.
Kantapään kautta vuodesta -93..

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Jakohihna 1.8. TS - alkuperäinen vs. tarvike

Viesti Kirjoittaja 90 »

dayco ja gates on tehneet myös alkuperäisiä hihnoja, skf:n ja boschin pakettien sisällön pitäisi olla myös kohtuu laadukkaita, alfan koneissahan jakopäänporsiminen johtuu yleensä muusta kuin hihnanlaadusta kuten esim kiristimen porsiminen, tasapainoakselin hihnan hajoaminen (16V twinspark koneet) kaikkien tunnettujen valmistajien hihnojen pitäisi kyllä kestää, halppisvalmistajien osaset jättäisin suosiolla kauppaan..

Avatar
-HH-
Viestit: 659
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Re: Jakohihna 1.8. TS - alkuperäinen vs. tarvike

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Daycohan on entinen Pirelli Isoran...

Kimis
Viestit: 13
Liittynyt: 22 Syys 2011, 18:30

Re: Jakohihna 1.8. TS - alkuperäinen vs. tarvike

Viesti Kirjoittaja Kimis »

Kiitos hyvistä neuvoista, ja kun tosiaan hinnat ei juurikaan eroa täytyy pysytellä noissa mainituissa laatuosissa.

Terveisin,

Kimis
Kimis

Avatar
Ghost
Viestit: 456
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Re: Jakohihna 1.8. TS - alkuperäinen vs. tarvike

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Onko tietoa minkä valmistajan seteistä löytyy metallinen kiristinrulla? Vai onko se jo nykyään kaikissa vakiokamaa?

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Jakohihna 1.8. TS - alkuperäinen vs. tarvike

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^Mulla ei ole tullut muovisia kuin yksittäisinä vastaan (merkkejä en ole kylläkään ottanut muistiin), kaikissa jakopääsarjoissa mitä on minulla tullut vastaan on ollut metallinen.
Motonetistä viimeksi ovat tarjonneet muovista, tosin siitäkin aikaa jo pari vuotta.

Vastaa Viestiin