Etuoven liitinpaneelista siis haluat kuvaa? Heitä yv:llä puh.nro. niin voin napata sulle kuvaa luurilla tulemaan.teletappi kirjoitti:Hei kaikille,
Tarvitsisin apua 156 GTA:n sähköikkunoiden johdotuksen kanssa. Edellisen omistajan toimesta mikrokytkinten johdot on irroitettu liittimistään ja johdot liitetty suoraan kytkimen nastoihin. Takalasit eivät inahdakkaan, mutta etuikkunat kyllä toimivat. Arvaan että jotkut takalasien johdoista ovat väärin kytketyt.
Josko joltain avuliaalta saisin vaikka kuvan jossa johdot liittimissään niin voisin siitä päätellä mikä kuuluu mihinkin. Tai jos kytkentädiagrammi jostain löytyisi niin vielä parempi.
Liitteenä kuva kuljettajan ikkunanappuloista, jossa takalasien kytkennät näkyvät etualalla.
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hitto, mulla olisi ollut yksi nappivammainen kuvauskohde hyllyssä.
Kaksi päivää meni sytytykseen, ei paha
Kaksi päivää meni sytytykseen, ei paha
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Stilosta oli se GTA:han tullut ja kierre on M16. Noita silmukoita löytyy muuten edullisesti AVK:lta (samoin kuin lohkolämppärin liitosjohtoja)RIPA kirjoitti:Taas kerran apu löytynee helpommin toiselta italiaanolta eli Fiatin vastaava on aivan sama (tuli nimittäin juuri kokeiltua käytännössä) oliko Tipon ta Stilon silmukka, Keltsi osaa varmistaa.v-m.t kirjoitti:Tuntuu että maa on nielaissut kaikki 156:sen hinaus silmukat
Joten tietääkö kukaan mikä kierre on noissa hinauspaikoissa, tekis sitten vaikka itse tuon silmukan.
Ellei jollain nyt sitten pyöri nurkissa ylimääräistä Silmukkaa ? Voisin vaikka ostaa pois pyörimästä.
"No smoke => no power => no hope"
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
GTA laukeaa taas. Nyt tarviis matkustajan puoleiseen vetariin sisemmän nivelen. Tarvikkeena näitä ei löydy. Mistä tuon saisi näppärästi?
-
- Viestit: 1132
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
- Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vaihteet kanittaa, meinasin olla lirissä niiden kans ensiavuks suihkuttelin silikoonia laatikkoon mut mitäs vois viel tehä?? Ja ei, kytkin pelittää ihan hyvin joten laatikos tms vikaa
Onnistuu!! Vai onnistuuko??
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ja edes joskus kannattaa kokeilla (muuallakin kun tien sivussa), että se tappi kanssa menee sinne reikäänsä. Ettei ole nääs jengat ruostunut tms.. Kierteiden aukaisu ja kunnollinen rasvaus.Keltsi kirjoitti:Stilosta oli se GTA:han tullut ja kierre on M16. Noita silmukoita löytyy muuten edullisesti AVK:lta (samoin kuin lohkolämppärin liitosjohtoja)RIPA kirjoitti:Taas kerran apu löytynee helpommin toiselta italiaanolta eli Fiatin vastaava on aivan sama (tuli nimittäin juuri kokeiltua käytännössä) oliko Tipon ta Stilon silmukka, Keltsi osaa varmistaa.v-m.t kirjoitti:Tuntuu että maa on nielaissut kaikki 156:sen hinaus silmukat
Joten tietääkö kukaan mikä kierre on noissa hinauspaikoissa, tekis sitten vaikka itse tuon silmukan.
Ellei jollain nyt sitten pyöri nurkissa ylimääräistä Silmukkaa ? Voisin vaikka ostaa pois pyörimästä.
Nimim. Kaksin käsin väkisin puoltoista kierrosta.
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vaihteensiirto jumittaa, siis ei laatikko.EmmiMaria kirjoitti:Vaihteet kanittaa, meinasin olla lirissä niiden kans ensiavuks suihkuttelin silikoonia laatikkoon mut mitäs vois viel tehä?? Ja ei, kytkin pelittää ihan hyvin joten laatikos tms vikaa
Haulla löytyy lisää tietoa.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
http://www.poweritalia.com/alfa-2-0-jts-4th-gear-fixEmmiMaria kirjoitti:Vaihteet kanittaa, meinasin olla lirissä niiden kans ensiavuks suihkuttelin silikoonia laatikkoon mut mitäs vois viel tehä?? Ja ei, kytkin pelittää ihan hyvin joten laatikos tms vikaa
Kaikki vaihteet vai vaan osa?
Mulla tämä auttoi..projekti ketjustani taitaa löytyy lisää selityksiä.
-
- Viestit: 1132
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
- Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo siis lähinnä kakkonen, ei meinaa saada vaihettuu sille eikä siltä isommalle
Onnistuu!! Vai onnistuuko??
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kuulemma ne ölöjyt auttaa, siis sinne vaiheloothanEmmiMaria kirjoitti:Joo siis lähinnä kakkonen, ei meinaa saada vaihettuu sille eikä siltä isommalle
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Anteeksi jo etukäteen, oli ihan pakko Toisillakin merkeillä samaa vikaa
Ylös
Re: Tiukka kakkonen, auttaako öljy?
ViestiKirjoittaja SimoP » Pe 11.04.2014 09:39
En lukenut kuin otsikon mutta vastaan kyllä.
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuosta kun jättää toisen mielen pois, ei enää mitään jääkään jäljelle
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Brahe
- Viestit: 303
- Liittynyt: 20 Tammi 2013, 23:24
- Car(s): Giulia Q2 2.0 / Peugeot 5008 (ex C4 G.Picasso, 156 V6 '04, 156 2.0 '05, 156 V6 '98, 159 2.4 JTDM, Fiat Freemont, Mitsu ASX, Fiat Bravo TJET, Pösö 406 V6, Opel Calibra 2.0, Citroen Xsara)
- Paikkakunta: Pennala
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hei!
Olis pikku mysteeri; alfa 156 vm.98 v6 takajarruista tietäjiä haussa. Motonetin varmasti sopivana tyrkyttämät liukutapit ei mahdu näihin takajarruihin, vaan näissä on selvästi pienemmät tapit. Onko alkusarjassa ollut jotkut muut jarrut, ja jos ei niin heitelkääs vaihtoehtoja mitkä nää mahtais olla, kun ovat sitten ehkä ikään kuin kokoa pienemmät?
T:Henkka
Olis pikku mysteeri; alfa 156 vm.98 v6 takajarruista tietäjiä haussa. Motonetin varmasti sopivana tyrkyttämät liukutapit ei mahdu näihin takajarruihin, vaan näissä on selvästi pienemmät tapit. Onko alkusarjassa ollut jotkut muut jarrut, ja jos ei niin heitelkääs vaihtoehtoja mitkä nää mahtais olla, kun ovat sitten ehkä ikään kuin kokoa pienemmät?
T:Henkka
Allekirjoittaneen Youtube -kanava (mm. CARF -videoita): Http://www.braithwaite.fi/BraheTube
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^niitä on muistaakseni kahta eri mallia - lucas ja ate ja ovat keskenään erilaisia! jos muuta ei keksi, niin helppoa on jos voi ottaa vanhan osan mukaan kauppaan niin voi verrata heti.
-
- Viestit: 521
- Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
- Car(s): Alfa Romeo GTV6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mitä kaikkea täytyy purkaa 156 GTA:ssa, kun vaihtaa jäähdyttimen, haulla en löytänyt kuvausta ko. toimenpiteestä ?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Suunnilleen tolleen tuli tehtyä viime kesänä. Sisäloksuja raottaa että saa puskurin irti, ilmanputsarin kotelo irti, lukkopelti irti niin saa nostettua syylärin yläkautta pois ja voi irrottaa flektin jne.jne. Kannattaa vaihtaa uus tiiviste alavesiletkuun samalla ettei jää vuotamaan!ristojärvelä kirjoitti:Mitä kaikkea täytyy purkaa 156 GTA:ssa, kun vaihtaa jäähdyttimen, haulla en löytänyt kuvausta ko. toimenpiteestä ?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Löytyy tosiaan kahta mallia.Brahe kirjoitti:Hei!
Olis pikku mysteeri; alfa 156 vm.98 v6 takajarruista tietäjiä haussa. Motonetin varmasti sopivana tyrkyttämät liukutapit ei mahdu näihin takajarruihin, vaan näissä on selvästi pienemmät tapit. Onko alkusarjassa ollut jotkut muut jarrut, ja jos ei niin heitelkääs vaihtoehtoja mitkä nää mahtais olla, kun ovat sitten ehkä ikään kuin kokoa pienemmät?
T:Henkka
Pienempi, eli Alfa 156-liukutapit.
Isompi, eli Fiat Ducato-liukutapit. Älä kysy. PAksuus on se mikä ratkaisee tässä, itselläni oli ex-tessussa alempana lyhyempi ja ylempänä normipitkä liukutappi, paksuus taisi olla 10mm luokkaa - siihen kelpasi Ducaton liukutapit erinomaisesti.
Nykyisessä onkin sitten ohuemmat, johon kelpaa ne Alfa 156-liukutapit (Fixus tarjoaa niitä ainakin ihan suht koht järkevään hintaan) ja löytävät kyllä kelpuutettavan suoraan mallia näyttämällä.
Jos siis on nimenomaa lyhyempi/pidempi, siihen pitäisi mennä heittämällä 2kpl pidempiä - kokeile vaikka pidemmällä, joka on siinä kiinni, josko osuu. Älä välitä siitä kumi"tyynystä" myöskään, ei tuntunut olevan mitään vaikutusta silläkään...
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko etu alatukivarsissa eroa vasemman ja oikean puolen välillä? Näyttäisi kaikissa spareton alatukivarsissa lukevan fitting position left tai sitten vaan front axle.. Ja sama näköjään ylätukivarsissa..
Viimeksi muokannut Garmund, 14 Heinä 2014, 17:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Suoraan vaan suoraa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Kyllä on eroa. Ovat toistensa peilikuvat.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Noh, menetti sitten spareto tilaukseni, kauppaan, missä lukee selvästi, mihin mikäkin osa on.
Suoraan vaan suoraa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä mun selaimessa osalle tukivarsista näkyy oikealle ja vasemmalle puolen.Garmund kirjoitti:Näyttäisi kaikissa spareton alatukivarsissa lukevan fitting position left tai sitten vaan front axle.. Ja sama näköjään ylätukivarsissa..
Fitting Position Right
Fitting Position Lower Front Axle
http://spareto.com/products/17318-track-control-arm
http://spareto.com/products/17319-track-control-arm
ja vaikka TRW:ssä ei lue, niin tässä parit. (Tuotteessa lukee toisen puolen tuotekoodi: Paired article numbers)
http://spareto.com/products/jtc104-track-control-arm
http://spareto.com/products/jtc105-track-control-arm
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Näköjään omaa sokeutta osittain, ei juuri niissä tuotteissa, mitä aioin ostaa lukenut puolia
Suoraan vaan suoraa
- v-m.t
- Viestit: 63
- Liittynyt: 26 Helmi 2006, 09:46
- Car(s): Alfa 156 V6, Citroen C3 Picasso.
Ex, 2(kertaa)Alfa 156 2,0 ts, ja yhen kerran 156sportwagon selespeed. - Paikkakunta: Vaajakoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hinaus silmukka asiasta vielä.
Kiitoksia kaikille informaatiosta, ja erityisesti Tuomas K. sieltähän se silmukka löytyi
Ja ne kierteet kannattaa muuten puhdistaa /käydä läpi, ensin tuntui ettei ole kierrettä ollenkaan mutta
Löytyihän ne sieltä.
Ei sillä että tuommoista silmukkaa tarttis mut... Hyvähän se on olla varalla.
Kiitoksia kaikille informaatiosta, ja erityisesti Tuomas K. sieltähän se silmukka löytyi
Ja ne kierteet kannattaa muuten puhdistaa /käydä läpi, ensin tuntui ettei ole kierrettä ollenkaan mutta
Löytyihän ne sieltä.
Ei sillä että tuommoista silmukkaa tarttis mut... Hyvähän se on olla varalla.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Harvemmin sitä tarvitsee, mutta veikkaan että kyllä kevyesti korpeaa jos sitä ei olekaan tallessa sen kerran kun sitä tarvitsee
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Iltoja!
Ollaan kaverin Spideria (vm. -99 ja 2.0 Twinspark) ronkittu kun siinä tyhjäkäynti tasaisen varma 2200rpm.
Otan hyviä arvauksia vastaan "vikalähteestä", tai jos joku on asian kanssa paininut aikasemmin niin varmoja vinkkejä myös.
Tähän mennessä käyty läpi
- vikakoodit luettu Boschin tronicilla, ei vikakoodeja
- kaasuläppä sekä ecu resetoitu useaan kertaan, ei vaikutusta
- ilmamassamittari ok
- tyhjäkäyntimoottori ok
- ei ilmavuotoja
- lambdan luulisi olevan ehjä koska vedot ja käynti ok
- joutokäynti asetettu boschin testerillä
- kaasuläppä + kotelo putsattu
Vedot tallella, kulkee ku unelma! Mutta tyhjäkäynti korkealla.
Sen tiedän että termostaatti sökö, vaihdetaan perjantaina. Mutta tämä tuskin vaikuttaa tyhjäkäyntiin?
Anybody?
Ollaan kaverin Spideria (vm. -99 ja 2.0 Twinspark) ronkittu kun siinä tyhjäkäynti tasaisen varma 2200rpm.
Otan hyviä arvauksia vastaan "vikalähteestä", tai jos joku on asian kanssa paininut aikasemmin niin varmoja vinkkejä myös.
Tähän mennessä käyty läpi
- vikakoodit luettu Boschin tronicilla, ei vikakoodeja
- kaasuläppä sekä ecu resetoitu useaan kertaan, ei vaikutusta
- ilmamassamittari ok
- tyhjäkäyntimoottori ok
- ei ilmavuotoja
- lambdan luulisi olevan ehjä koska vedot ja käynti ok
- joutokäynti asetettu boschin testerillä
- kaasuläppä + kotelo putsattu
Vedot tallella, kulkee ku unelma! Mutta tyhjäkäynti korkealla.
Sen tiedän että termostaatti sökö, vaihdetaan perjantaina. Mutta tämä tuskin vaikuttaa tyhjäkäyntiin?
Anybody?
Viimeksi muokannut juupetti, 16 Heinä 2014, 20:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
ootteko kattonu ettei kaasuläppä jumita?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Herkästi se ainakin kädessä liikkuu (verrokkina toimiva 2.0ts kone).jkk kirjoitti:ootteko kattonu ettei kaasuläppä jumita?
Lisäksi myös Boschin tronicilla ohjelmoitu joutokäynti uusiksi useeseen otteeseen. Ei vaikutusta.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Optimisti fiksaa takapuskurin silmukan kierteet, ja pessimisti etupäänv-m.t kirjoitti:Hinaus silmukka asiasta vielä.
Kiitoksia kaikille informaatiosta, ja erityisesti Tuomas K. sieltähän se silmukka löytyi
Ja ne kierteet kannattaa muuten puhdistaa /käydä läpi, ensin tuntui ettei ole kierrettä ollenkaan mutta
Löytyihän ne sieltä.
Ei sillä että tuommoista silmukkaa tarttis mut... Hyvähän se on olla varalla.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Juu kyllä se ihan omalla paikallaan on, eikä varmasti kanna mistään.mattijus kirjoitti:Ja kaasuvaijeri on siinä missä pitääkin?
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itse tarkastaisin vielä kerran tyhjäkäyntimoottorin, ettei sittenkin jumita. Ja meneekö kaasuläppä takuuvarmasti ihan kiinni? Ettei oo läppä irti akseliltaan, kuten yhdessä erimerkkisessä kerran kävi.juupetti kirjoitti:Juu kyllä se ihan omalla paikallaan on, eikä varmasti kanna mistään.mattijus kirjoitti:Ja kaasuvaijeri on siinä missä pitääkin?
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ookoo!Jakke kirjoitti:Itse tarkastaisin vielä kerran tyhjäkäyntimoottorin, ettei sittenkin jumita. Ja meneekö kaasuläppä takuuvarmasti ihan kiinni? Ettei oo läppä irti akseliltaan, kuten yhdessä erimerkkisessä kerran kävi.juupetti kirjoitti:Juu kyllä se ihan omalla paikallaan on, eikä varmasti kanna mistään.mattijus kirjoitti:Ja kaasuvaijeri on siinä missä pitääkin?
Tyhjäkäyntimoottorin kun laittaa kiinni kaasuläppärunkoon, tyhjäkäyntimoottori pakottaa kaasuläppää raolleen millin kaksi.
Tämä lienee normaalia? Sillä eihän kaasuläppä voi olla kokonaan kiinni, eihän sieltä kulje tavara muuten läpi.
Ja kaasuläppämoottoreita olen kokeillut kahta eri, yhtä toimivasta autosta ja yhtä purkaamosta.
Tilanne edelleen sama.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt tipuin kärryltä? Kaasuläppämoottori, tyhjäkäyntimoottori ja kaasuvaijeri?? Eihän noita kaikkia ainakaan V6 ole, eikä TS. Mikäs moottori on kyseessä?
Abarth 500 Esseesse
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Oletteko tarkastaneet lämpöanturin toiminnan?
Siis sen joka antaa eculle tietoa sisääntulevan ilman/koneen lämpötilasta, sillä jos se näyttää sataa astetta pakkasta voi ecu huudattaa konetta.
Siis sen joka antaa eculle tietoa sisääntulevan ilman/koneen lämpötilasta, sillä jos se näyttää sataa astetta pakkasta voi ecu huudattaa konetta.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sori.. Duunissa kirjottelin pienessä kiireessä. Siis tosiaan kahta eri tyhjäkäyntimoottoria kokeiltu. Kaasuläppämoottoriahan tossa ei ole.m.sa kirjoitti:Nyt tipuin kärryltä? Kaasuläppämoottori, tyhjäkäyntimoottori ja kaasuvaijeri?? Eihän noita kaikkia ainakaan V6 ole, eikä TS. Mikäs moottori on kyseessä?
Ja kuten aloitusviestissä mainitsin niin kone on 2.0 ts.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eikö tuo lämpötila anturi ole rakennettu maffiin?koltiainen kirjoitti:Oletteko tarkastaneet lämpöanturin toiminnan?
Siis sen joka antaa eculle tietoa sisääntulevan ilman/koneen lämpötilasta, sillä jos se näyttää sataa astetta pakkasta voi ecu huudattaa konetta.
Oon kokeillu toimival maffilla eikä muutosta tapahtunut. Uskosin siis senkin sensorin olevan kunnossa?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tarkoitat varmaan sitä termarin päällä olevaa glykolin lämpöanturia?koltiainen kirjoitti:Oletteko tarkastaneet lämpöanturin toiminnan?
Siis sen joka antaa eculle tietoa sisääntulevan ilman/koneen lämpötilasta, sillä jos se näyttää sataa astetta pakkasta voi ecu huudattaa konetta.
Mulla kone käyttäytyy kuin puolavikainen, mutta puolat (ainakin ensiökäämit) on ok. Jakopään ajoituksen heittäminen sopisi myös oireisiin. (nimim: Ei kellään olisi Mansen suunnalla lukkopaloja tessuun lainata?) Vikakoodiksi tarjoaa muistaakseni P1173, kuitenkin viitaten johonkin seosten säätöparametriin, josta loppuu säätövara. ECU rekisteröi virheen hetkellä koneelle satoja, tuhansia asteita lämpöä. Varmistin anturin vaihtamalla uuteen, joka käyttäytyy kuten vanhakin. Mihinkäs pinneihin anturin pitäisi ECU:n päässä tulla? Korkea lämpötila viittaisi johdotuksen kosketuksen kirpoamiseen..
- F
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitti vinkistä jos siellä tosiaan sellanen anturi on,Voima kirjoitti:Tarkoitat varmaan sitä termarin päällä olevaa glykolin lämpöanturia?koltiainen kirjoitti:Oletteko tarkastaneet lämpöanturin toiminnan?
Siis sen joka antaa eculle tietoa sisääntulevan ilman/koneen lämpötilasta, sillä jos se näyttää sataa astetta pakkasta voi ecu huudattaa konetta.
Mulla kone käyttäytyy kuin puolavikainen, mutta puolat (ainakin ensiökäämit) on ok. Jakopään ajoituksen heittäminen sopisi myös oireisiin. (nimim: Ei kellään olisi Mansen suunnalla lukkopaloja tessuun lainata?) Vikakoodiksi tarjoaa muistaakseni P1173, kuitenkin viitaten johonkin seosten säätöparametriin, josta loppuu säätövara. ECU rekisteröi virheen hetkellä koneelle satoja, tuhansia asteita lämpöä. Varmistin anturin vaihtamalla uuteen, joka käyttäytyy kuten vanhakin. Mihinkäs pinneihin anturin pitäisi ECU:n päässä tulla? Korkea lämpötila viittaisi johdotuksen kosketuksen kirpoamiseen..
- F
illalla otan toisesta autosta samaisen anturin irti ja kokeilen alkaako homma rokkaamaan!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Otsikon mukainen kysymys peileistä:
Onko vanhemman ja facelift mallin peilit samanlaiset? Lähinnä siis kiinnityksen, eli ns. peilikolmion osalta?
Ajattelin asentaa "tuning" malliset peilit alkuperäisten hyvin hapettuneiden tilalle, mutta kun sovitteita on kahta mallia: toiset yhtä isolla kolmiolla kuin alkuperäiset, toiset sirommalla, ei niin korkealla kolmiolla.
Onko vanhemman ja facelift mallin peilit samanlaiset? Lähinnä siis kiinnityksen, eli ns. peilikolmion osalta?
Ajattelin asentaa "tuning" malliset peilit alkuperäisten hyvin hapettuneiden tilalle, mutta kun sovitteita on kahta mallia: toiset yhtä isolla kolmiolla kuin alkuperäiset, toiset sirommalla, ei niin korkealla kolmiolla.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Samanlaisia ovat.Tapza kirjoitti:Onko vanhemman ja facelift mallin peilit samanlaiset? Lähinnä siis kiinnityksen, eli ns. peilikolmion osalta?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitos.
-
- Viestit: 96
- Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
- Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04 - Paikkakunta: Turku
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Käytin auton huollossa kytkimen pääsylinterin vaihdossa kun sieltä taisi olla se sylinterin palautusjousi poikki,
mutta nyt huollon jälkeen vakionopeudensäädin ei enää toimi.
Valo syttyy kojelautaan kun kääntää viiksestä vakkarin päälle, mutta plussaa tai miinusta antaessa ei tapahdu mitään eikä säädin "kytkeydy" päälle.
Kytkimessä taitaa olla polkimen liikettä tarkkaileva sensori mikä katkaisee vakkarin toiminnan?
Jos on niin mistäs se löytyy ja miten siihen pääsee käsiksi?
mutta nyt huollon jälkeen vakionopeudensäädin ei enää toimi.
Valo syttyy kojelautaan kun kääntää viiksestä vakkarin päälle, mutta plussaa tai miinusta antaessa ei tapahdu mitään eikä säädin "kytkeydy" päälle.
Kytkimessä taitaa olla polkimen liikettä tarkkaileva sensori mikä katkaisee vakkarin toiminnan?
Jos on niin mistäs se löytyy ja miten siihen pääsee käsiksi?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Löytyy sieltä polkimen juurelta. Eli pää rohkeasti jalkatilaan ja katsomaan ylöspäin. Nyppää pohjaan jäänyt katkaisijan tappi takaisin pitkälle, niin johan alkaa vakkari toimia.
Tähän voisi sanoa, että - "been there, done that"
Tähän voisi sanoa, että - "been there, done that"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Missä sijaitsee takaovissa sisävalojen katkaisija? Toinen ovi ei sytytä sisävaloja.
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pikaseen katoin eLearnista, se ohjaus on lukosta eli kun ovi avataan lukko antaa signaalin sytyttää valoa.
Jos en ny ihan kattonu päen persuusta (1 olut saunassa)
Edit: olisko siellä johtonippussa oven ja karmin välissä katkos?
Jos en ny ihan kattonu päen persuusta (1 olut saunassa)
Edit: olisko siellä johtonippussa oven ja karmin välissä katkos?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko normaalia että kun kytkimen painaa pohjaan ennen auton käynnistämistä painallus kuulostaa hieman siltä että ilmaa pääsee jostakin jonnekkin ja liikkeelle lähtiessä pelkän kytkimen noustolla auto tärisee; ominaisuus joka ei ennen ollut läsnä.
Mainittu ääni sekä tärinä häviävät auton 'lämmetessä' hieman. Jarrunesteet vaihdatin pari kk sitten.
Mainittu ääni sekä tärinä häviävät auton 'lämmetessä' hieman. Jarrunesteet vaihdatin pari kk sitten.
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla ainakin kytkin täristeli satunnaisesti kun sylinterissä oli ilmaa. Lopulta poljin jäi kokonaan pohjaan ja Keltsin ohjeesta ilmasin kytkimen ennen sylinterin vaihtoa.
Nyt on uusi sylinteri varalla hyllyssä, mikäli uusii oireen.
Nyt on uusi sylinteri varalla hyllyssä, mikäli uusii oireen.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko kyseessä pääsylinteri? Viittaako nuo oireet vialliseen sylinterin vai ilmaustarpeeseen?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ilmaa nyt ihmeessä ensin. Siis onko siinä jarrunesteen vaihdossa oikein kunnolla vaihdettu nesteet + ilmattu sieltä työsylinterin "nipasta"?