Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Reino_ kirjoitti:
h_lauri kirjoitti:^Onko akku alkuperäinen? Omassain tyhjä sellainen aiheutti kaikenlaista valoa ja pimeyttä.
Enpäs tiedä, ei ole minun aikana vaihdettu mutta ei kyllä ole minusta kovin tuoreen näköinen. Ja oli viime talvena kyllä kovimmilla pakkasilla vähän huonohko pyörittämään että voisi kai senkin vaihtaa, ihan vaikka talvea varten jo! :)
Ihan nyrkkisääntönä Alfa 159:ssä (ja muissa nykypäivän autoissa) olisi hyvä vaihtaa akku parin vuoden välein. Laadukas maksaa reilun satkun, eli ei ole mikään iso investointi. Itse en kolmea vuotta enempää samaa akkua käyttäisi.

Reino_
Viestit: 92
Liittynyt: 25 Marras 2013, 10:45
Car(s): Giulietta MA -11. Ex:159 3.2 Q4, Giulietta MA -12, 156 2.5 V6 -03, 159 2.2jts sw -07, 159 2.4jtdm q-tronic -08, 156 1.8sw
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Reino_ »

Sainkin tuossa tietoa ystävälliseltä foorumilaiselta jolla oli sama juttu ollut, korjaantuu uusilla liittimillä. Akun vaihdan myös samalla. Kyllä foorumilla vaan homma toimii! 8)

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

opo kirjoitti:Onko kellään kokemusta tuon 159:kin käytetyn GM:n M32 vaihdelaatikon korjaamisesta? Niistähän menee se jokin laakeri ja laatikko alkaa pitämään ääntä. Paljonkohan korjaus maksaa teetettynä ja onko foorumilaisilla kokemusta tuon itse korjaamisesta.
6vaihteen laakeri vissiin yleisin. Laakerisarja maksaa joku 300e ja sit duuneja tulee reippaasti useampi tunti.

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Monza »

Onko 159:n alkuperäinen akku Alfa Romeo logolla brändätty Exide? Mulla tuossa nelivuotiaassa TBi:ssä on jo ainostaan Exide logolla, eli olisiko se jo kertaalleen vaihdettu?
Viimeksi muokannut Monza, 18 Heinä 2014, 11:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

marpet
Viestit: 105
Liittynyt: 24 Marras 2011, 12:41
Car(s): Alfa romeo breda 3.2

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja marpet »

Nytten sitten ilmastointi toimi/ ei toimi, vuoto kohta on löytynyt. :(
Mistä kannataisi kysellä kompurasta lähteviä putkia, auto on siis brera 3.2.

Reino_
Viestit: 92
Liittynyt: 25 Marras 2013, 10:45
Car(s): Giulietta MA -11. Ex:159 3.2 Q4, Giulietta MA -12, 156 2.5 V6 -03, 159 2.2jts sw -07, 159 2.4jtdm q-tronic -08, 156 1.8sw
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Reino_ »

Ja koska itse etsin jonkin aikaa oikeaa suuttimen pistoketta niin ajattelin että jos joku tarvitsee niin Opel merkkiliikkeestä osanumerolla 93189918 saa alfaan sopivan liittimen, kustantaa n.27€ kpl. Ymmärsin että Alfalta kyseistä osaa ei edes saa, vaan pitäisi tilata koko systeemi ja varmaan sanomattakin selvää et hinta on mitä on :) Tämä kun taitaakin olla eräänlainen tyyppivika näissä.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^

www.heikka.fi - www.tmuukkonen.fi kannattaa ainakin tsekata. Soittamalla varmasti selviää molemmissa hyvin.
www.automilano.fi luulisi myös toimittavan, toki marmoriltakin saa - todnäk hintaan, joka on hyvin kallis.

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja michael »

Onko kellään käynyt niin, että kun painaa start-nappulaa niin mitään ei tapahdukkaan?

Tultiin moottoritieltä kohtuu vauhdikkaan ajon jälkeen ABC:n pihaan ja auto oli parkissa 10 min. Kun meinattiin jatkaa matkaa niin virrat meni päälle normaalisti, bensapumppu surisi jne mutta starttinappulasta ei tapahtunut muuta kuin että avaimen lukituslaite naksahteli lukitessaan avaimen paikalleen.

Raavin hetken päätä, että tuliko nyt uusi tapaus "ja hinurilla mennään"-ketjuun. Koitettiin parin minuutin päästä uudestaan ja auto starttasi ja käynnistyi täysin normaalisti. Sen koommin ei ole mitään häiriötä ollutkaan. Viikko on jo kulunut.

Mitä ihmettä tapahtui? Vikakoodeja ei ollut, tarkistin tänään MES:illä.

Akku on vuoden ikäinen ja pitäisi olla ihan OK. Viimeksi kun akku oli huono, startatessa hävisi kaikki sähköt. Nyt virrat pysyi päällä ihan normaalisti kun yritti startata.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^oletko 100 varma että painoit jarrua tai kytkintä samalla?

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^^Kuulostaa aika samalta kuin oma 159 keväällä 2013. Se tosin ei lähtenyt odottelunkaan jälkeen omin voimin mihinkään, vaan hinurilla startinvaihtoon.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja michael »

jkk kirjoitti:^oletko 100 varma että painoit jarrua tai kytkintä samalla?
Hyvä pointti. Vaimo oli ratissa ja katsoin että kytkin ainakin oli pohjassa. Senhän se vaatii, jarruahan ei muistaakseni tarvii painaa? Omista tottumuksista en ole varma, voi olla että painan aina sitä jarruakin...

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^juu ei ei tarvii, se on jarru tai kytkin mitä tulee painaa . itte huomasin kun tuon auton ollessa mulle vielä uus ettei auto inahdakaan jossei painaa jompaakumpaa

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

michael kirjoitti:
jkk kirjoitti:^oletko 100 varma että painoit jarrua tai kytkintä samalla?
Hyvä pointti. Vaimo oli ratissa ja katsoin että kytkin ainakin oli pohjassa. Senhän se vaatii, jarruahan ei muistaakseni tarvii painaa? Omista tottumuksista en ole varma, voi olla että painan aina sitä jarruakin...
Voi olla kytkimen asennontunnistin mikä oli toista mieltä, noissa tapauksissa aina kantsii kokeilla myös sillä toisella polkimella.

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja michael »

Pitääpä painella polkimia eri tavalla, jos tuo joskus toistuu.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Hihi. Autohan kertoo, että "press clutch or brake...". :D Viksu autokoulumaikka toki on opettanut painamaan molempia, erityisesti kovilla pakkasilla.

Jame
Viestit: 284
Liittynyt: 01 Kesä 2013, 20:13
Car(s): ex 159 2.4 JTDm -07
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Jame »

Muistaakseni omaani ostaessa edellinen omistaja varoitteli pienestä muovisesta mikrokytkimestä jarru- tai kytkinpolkimessa joka ei hänen mielestään kovin vahvaa tekoa ollut.
Il nero era bellissimo

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Jos samainen kytkin on rikki, niin silloin ei vakionopeudensäädin toimi
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Onko "bensa-isolohkossa" bensasuodatin jossain? Äkkigooglauksella löytyi linkkejä vaan diesel-vermeisiin. Jos on niin missäpäin ja onko syytä vaihdella kuinka usein?

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja DaViega »

ei 100% varmuudella, mutta kyllä melkein kaikissa uudemmissa bensalaitteissa on karkeasuodatin polttoainepumpun yhteydessä, tätä ei vaihdeta, ellei halua koko polttoaineensiirtopumppua vaihtaa. vaihdettavat suodattimet on kadonneet bensalaitteista melkolailla kokonaan
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Joihinkin hyvin harvoihin laitteisiin saadaan vaihdettua nuo pelkät suodattimet, mm. 156 Alfaan (ainakin 80eurolla moista tarjosivat tessuun), mutta todella harvassa on. Jos se toimii, älä koske. Jos PA-paineissa on ongelmia, sitten voi katsoa. Jos on tukossa, vaihda - tai osta koko tankkivaruste kerralla. Niin se vaan nykypäivänä on.

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Antijape »

^ ja ^^, kiitos vastauksista. Päädyin itse samaan päätelmään tämän perusteella. Mitään ongelmia ei ole esiintynyt, yleistä huolenpitoa vaan ajattelin.

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Vs: Re: Vs: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Hämis »

Hämis kirjoitti:Tämä meinasi mennä hinuriketjun puolelle, mutta selvisin kuitenkin kotiin. Tänään kinneri päätti lyödä padan kylmäksi kesken ajon ja heitti diilerivalon tauluun. Vähän aikaa ihmettelin ja otin avaimen pois. Sitten uusi yritys ja kaikki pelas. Muutama kilsa lisää ja sama homma. Taas hetken päästä liikkeelle ja heti perään stoppi. Pari minsaa ja sitten pääsin kotiin sekä lavetin sai perua. Meinasin jo että menee samaan riviin Polfon auton kanssa.

MES löysi kaksi samaa koodia polttoaineen paineesta. No löpöä on tankissa ja suodatin vaihdettu pari kuukautta sitten. Mitään outoa ei ole käynnissä eikä äänessä. Testailin pihassa eikä mitään enään ilmennyt. Railipaineetkin ihan kohdillaan. Akku kenties? Jännite tosin 12.9 V auto sammuksissa ja käynnissä laturi tuuppaa tyhjäkäynnilla 13.6 V. Ideoita?
Tähän liittyen vielä. Kun sain tuon kunnon kaapelin niin MES näytti body kompuutterin puolelta vikakoodia, kun nyt siihen pääsee käsiksi, että signaali eculle on pätkäissyt jossain vaiheessa. Tämä kyllä sopisi siihen että lento loppui kuin seinään pari kertaa. Syy on tosin vieläkin hämärän peitossa.

Samoin se pari-kolme kertaa ilmennyt tehojen uupuminen näyttäisi johtuvan ilmamassamittarin virheellisestä signaalista. Akku nyt kummittelee mielessä juurisyynä noihin.

Avatar
TeeJii
Viestit: 24
Liittynyt: 29 Kesä 2014, 16:44
Car(s): Ex. 159 1.9 JTDm SW -06
75 2.0 TS -90
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja TeeJii »

Hei! Tuli ostettua varttiysi, joka menee laatikkoremonttiin laakerivikaisena, samalla väljä vauhtipyörä ja kytkinpaketti uusitaan. Mistähän kannattaisi osat tilata, elikkäs M32-laatikkoon laakerisarja ja kytkinpaketti vauhtipyörineen? :shock:

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Marutei »

Mistäs väljän vauhtipyörän tunnistaa?

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

Tänään lähdin valoista, 3 vaihteelle heittäessä ilmesty moottorinvikavalo vilkkuen tauluun ja meno nuukahti hieman. N. 15 sec se vilkku ja sitten hävisi. Otin sivuun ja käynnistin uudellee, no prob ja kulkee niinku aikasemminki.

Mikähän vois olla? Tilapäinen häiriö jossai vai onko tämä nyt kuminauhaketjun lopun alkua? Tiedän että koodeista selviäisi paljon mutta nyt ei mahollisuuksia niitä lukemaan.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja quppe »

^ multa löytyy luku ja nollaus jos on tarvis. Todettu monesti toimivaksi :)

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

jkk kirjoitti:Tänään lähdin valoista, 3 vaihteelle heittäessä ilmesty moottorinvikavalo vilkkuen tauluun ja meno nuukahti hieman. N. 15 sec se vilkku ja sitten hävisi. Otin sivuun ja käynnistin uudellee, no prob ja kulkee niinku aikasemminki.

Mikähän vois olla? Tilapäinen häiriö jossai vai onko tämä nyt kuminauhaketjun lopun alkua? Tiedän että koodeista selviäisi paljon mutta nyt ei mahollisuuksia niitä lukemaan.
Tuolleen venähtäny ketju juuri omassa oireili. Parissa viikossa alko niin tiuhaan sytyttämään vikavaloa ettei jaksanu kuittailla...

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

^
^
^
Oiskohan 159:ssä sama kuin Giuliettassa, eli jos auto havaitsee ongelmia päästöjen kanssa, niin se vilkuttaa 5-kertaa tuota moottorin vikavaloa? Valo ei siis jää palamaan. Sain tuon kerran vilkkumaan kun annoin kunnolla sikaa autolle. Tässä sama oire:

http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-159 ... d-cat.html

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Tuota tekee oma 2.2 kanssa jos tosi kylmällä lähtee ilman mitään esilämpöjä. Tuolloinhan muistaakseni kyse on palohäiriöstä, eli ei ehdi polttaa bensaa vaan osa saattaa päästä ettiäpäi. Viimeksi teki talvella jonkun reilun viikon seisomisen jälkeen kun päräytti just sinä kylmänä päivänä käyntiin ja lähti ajelee. Vikakoodiakaan ei edes jäänyt muistiin...

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Marutei »

Mulla teki saman ku auto oli seissy lentokentän parkissa 5 päivää. Kolmosella
kiihdytin Tuusulanväylälle ni teki tuon vilkutuksen. Ei ole näkynyt sen jälkeen.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

Ok, eli voi olla eri syitä. Tuo omani oli kyllä lämmin kun 2 h ajoa takana. Kai tuolla nyt viitsii ajella jos valo kerran ei pala?

Täytyy lukasta nuo koodit jos niistä jotain.selviäis. jos tuo ketju o menossa niin se siis takuulla sytyttää valon uudelleen.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

jkk kirjoitti:Ok, eli voi olla eri syitä. Tuo omani oli kyllä lämmin kun 2 h ajoa takana. Kai tuolla nyt viitsii ajella jos valo kerran ei pala?

Täytyy lukasta nuo koodit jos niistä jotain.selviäis. jos tuo ketju o menossa niin se siis takuulla sytyttää valon uudelleen.
Kovaa ajoa vaan jos valo kerran sammu, kyllä se sen uudelleen sytyttää jos on aihetta :-D

Toki ne koodit kannattaa vilkaista ensi tilassa.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Jos se on ketju, niin auto menee myös limp modeen. Kestää kiihdytys sataseen sellainen 30-40 sekkaa. Itsellähän venähti se VT8:lla ajaessani Porista Turkuun ja oli kyllä tosi kivaa niissä 100 - 60 - 100 kohdissa, kun Corsatki meni ohi. Kyllä sen ketjun sitten huomaa ja sieltä tulee kaikkea camshaft position erroria yms. :roll:

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja michael »

Mullakin on pari kertaa moottorivalo vilkutellut. Ajossa ei tuntunut kuitenkaan mitään erikoista. Vikakoodeista löytyi oheisenlaisia sytytyshäiriöitä. Nämä on varmaankin silloin tallentunut muistiin. Ketju on uudehko, en usko että liittyy siihen mitenkään.
Liitteet
vikakoodi.jpg
(112.05 KiB) Tiedosto ladattu 3587 kertaa

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

omalla kohdalla meno tosiaan nuukahti kun valo rupes vilkuttaa, ikään kuin ois nostanu jalan kaasulta ja auto moottorijarrulle. mutta sen jälkee ohan normisti. lueskelin alfaownerista että voisi olla jotain puolavikaan "ignition coil" liiittyvää?

viittaisko ylläolevan kuvan koodit puoliin?

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

quppe lukas tänään koodit - ei koodeja. ilmeisesti joku tilapainen häiriö jossain...? auto toimii ja ohjeiden mukaan kovaa ajoa!! :)

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Marutei »

TeeJii kirjoitti:Hei! Tuli ostettua varttiysi, joka menee laatikkoremonttiin laakerivikaisena, samalla väljä vauhtipyörä ja kytkinpaketti uusitaan. Mistähän kannattaisi osat tilata, elikkäs M32-laatikkoon laakerisarja ja kytkinpaketti vauhtipyörineen? :shock:
Eikös joku tässä ihan taannoin puhunut ainakin laakerisarjan hinnasta?

Avatar
kovan onnen soturi
Viestit: 362
Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja kovan onnen soturi »

Ebayssä niitä oli osimoilleen 300 euron hintaan.
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.

Avatar
TeeJii
Viestit: 24
Liittynyt: 29 Kesä 2014, 16:44
Car(s): Ex. 159 1.9 JTDm SW -06
75 2.0 TS -90
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja TeeJii »

Väljän vauhtipyörän tunnistin siitä, kun liikkeelle lähtee niin alta 1500 kierrokset ja tuntuu siltä kun joku heiluttelis autoa vähän sieltä sun täältä. 1500-2000 kevyempää tärinää, sitä tuskin huomaa hiekkateillä. http://www.courtenaysport.co.uk/buy-onl ... _1189.html <--- tuollainen paketti löytyi laakereita, en vielä ole tilannut, kytkinsatsi ja vauhtipyörä on tuloillaan Luigilasta.

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Marutei »

Nyt olen jälleen hieman viisaampi, kiitos!

Onko tuo 2.2 JTS + aski suunniteltu jollain metrin viivoittimella kun voimansiirrossa tuntuu olevan sellainen typerä "klappi"? Sen huomaa esimerkiksi kolmosella kun ajaa kaupunkinopeuksissa tasaisella ja nostaa kaasua hieman liian nopeasti niin siinä tuntuu sellainen kuollut kohta ja töksähdys kun moottori alkaa jarruttamaan? Vaihdekeppi ei heilu tuossa töksähdyksessä millään vaihteella, joten ei pitäisi olla laakerivika laatikossa... :|

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Marutei kirjoitti:Nyt olen jälleen hieman viisaampi, kiitos!

Onko tuo 2.2 JTS + aski suunniteltu jollain metrin viivoittimella kun voimansiirrossa tuntuu olevan sellainen typerä "klappi"? Sen huomaa esimerkiksi kolmosella kun ajaa kaupunkinopeuksissa tasaisella ja nostaa kaasua hieman liian nopeasti niin siinä tuntuu sellainen kuollut kohta ja töksähdys kun moottori alkaa jarruttamaan? Vaihdekeppi ei heilu tuossa töksähdyksessä millään vaihteella, joten ei pitäisi olla laakerivika laatikossa... :|
Omassani ja about jokaisessa 2.2 JTS mallissa joita olen koeajanut (joku 6-7 kpl) oli moinen. En edes enää noteeraa sitä. Ainakin omiin kokemuksiini nojaen en lähtisi tilailemaan uusia laakereita.

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Marutei »

Huh, no "hyvä" niin. Tekisi mieli kirota Luigia, mutta taitaa ennemminkin olla Bobin vika rapakon takana, että tehdään tollasia väljiä viritelmiä. :bad-words:

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja michael »

Mitähän tuo laakeriremontti M32-laatikkoon mahtaisi suunnilleen maksaa osien lisäksi? Omassani aika moni vaihde pitää jonkinlaista ääntä jossain tilanteessa.

Avatar
TeeJii
Viestit: 24
Liittynyt: 29 Kesä 2014, 16:44
Car(s): Ex. 159 1.9 JTDm SW -06
75 2.0 TS -90
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja TeeJii »

Itselleni tulee kustantamaan kytkin+vauhtipyörä ja laatikko n. 2300€. Työn osuus on laskettu 1380€ 2,5 päivän mukaan, siltä varalta että varmasti riittää. Suunta on tuosta vain alaspäin, mekaanikon mukaan. :roll:

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^ihan kohtuullisen kuuloinen hinta. toivottavasti laakerinvaihto onnistuu hyvin, noita laatikkohommia ei kuulema joka jamppa tee pajallakaan?

Avatar
kovan onnen soturi
Viestit: 362
Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja kovan onnen soturi »

Jossakin netin syövereissä oli ihan kuvasarja siitä laatikkoremontista ja näytti et ne hajoavat laakerit ois heti sen päätykotelon takana.
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^6 vaihteen yleisin kai joka prakaa

Avatar
Tomlau
Viestit: 256
Liittynyt: 16 Huhti 2013, 20:47
Car(s): AR MITO QV -11

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Tomlau »

itellä bravosta oli m32 laatikosta aikalailla kaikki laakerit heikossa kunnossa kun sen kunnostin.. :drinking: kannattaa myös välykset tarkistaa ja säätää shimmeillä

Avatar
kovan onnen soturi
Viestit: 362
Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja kovan onnen soturi »

Mitäs vaihteistoöljyä mestarit näihin suosittelee?
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.

Avatar
TeeJii
Viestit: 24
Liittynyt: 29 Kesä 2014, 16:44
Car(s): Ex. 159 1.9 JTDm SW -06
75 2.0 TS -90
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja TeeJii »

Juu ei joka kaveri lähe niitä tekemään. Tuo pulju mihin auton vien, on erikoistunut laatikkoremppoihin. Brittiheput suositteli kovasti M32:n Redline MT-90:stä, viskositeetti säilyy parempana korkeammissa lämpötiloissa.

Vastaa Viestiin