156:n rekisterikilpi ?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

156:n rekisterikilpi ?

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

eli mulla on rekkari mallia: 3 kirjainta ja 2 numeroo ei euro. etukilpi näyttää "kohokkeeseen" nähden juuri sopivan kokoiselta. ja mietinkin kun haluaisin vaihtaa eurokilvet tähän, että miltä se sitten näyttää ?
tuleeko se reunasta yli. onko kilpi erikokoinen vai "tiiviimpi" kuin vanha.?
onko joku vaihtanut kilven tai miltäs se uudemmassa näyttää? kuinka leveä se etupuskun kohoke uudessa on ?

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Miksi joku haluaa vaihtaa 3+2:n rumaan isoon eurokilpeen? :shock:

No joo. Ei ole vastausta kysymyksiisi.

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Mulla on GTA:ssa pidempi muoviteline eturekisterikilpeä varten. Kaipa ne nykyään asentaa sellaisia. Itse en asiaa edes huomannut ennenkuin aloin miettiä, että mites tuohon oikein pitkä kilpi meneekään...
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Rumahan se iso EU-kilpi on.
Sen kun laitat niin kaikki luulee,että sinulla on "tuontiauto" :wink:
Jollakin oli Alfassa se lyhyt ja korkea EU-kilpi edessä ja pitkä takana,eikä sekään oikein hyvin istunut.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Tässä on eri kilpien mittoja, sitten vain mittanauha käteen ja ihmettelemään. Jos oikein haluaa fiilistellä niin ostaa sakset, pahvia ja paperia ja numerotarroja ja kokeilee eri vaihtoehtoja.

Avatar
motorhead
Viestit: 401
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:43
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja motorhead »

omassa uuskeulaisessa on 3+3 euro kilpi. siinä on kilvenkoon mukainen tuo muovinen alustakin.

asentanevat nuo kilvet noihin varmaan delta motorissa joten luulisi ainakin teltta-auton kautta saavan sopivan kokoisen muovihärpäkkeenkin tuohon.

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

arvasin, että sekin oli pakko kommentoida rumaksi :evil: on se kumma! makuasioista kun ei voi kiistellä. sitä paitsi eiköhän -00 tai -01 alfassa ole jo eurokilvet. eikä kori varmaan ole muuttunut mihinkään. ja olen vaihtamassa sitä siis 3+2 eurokilpeen.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

saakohan sitä sopimaan mitenkään ilman tuota muovialustaa?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

-Tomi- kirjoitti: sitä paitsi eiköhän -00 tai -01 alfassa ole jo eurokilvet. eikä kori varmaan ole muuttunut mihinkään. ja olen vaihtamassa sitä siis 3+2 eurokilpeen.
Minulla on loppuvuodesta 2000 rekisteröity auto, eikä siinä ole eurokilpiä.

Oletko tiedustellut 3+2-kilpien saatavuutta. Muistelisin, ettei niitä yhteen aikaan ollut lainkaan saatavilla.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Nuo eurokilvet taisi tulla vasta '01 keväällä. 147:n on vielä vanhoilla kilvillä.

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Itse taas muistelisin, että kilvet vaihtuivat 2002 samalla kun tuli muita muutoksia (korinväriset peilit ja puskurilistat). Nettiautosta äkkiä katsottuna ainakin 2001 oli lyhyet kilvet.

Eikös tuon kilven voi vaihtaa suoraan eurokilpeen samalla rekisteritunnuksella?

sataviisviis
Viestit: 2037
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Jos haluaa saman rekisteritunnuksen niin se maksaa n.20€ ja siin meni joku pari viikkoa.Itse vaihdoin vanhan lommosen tilalle EU kilvet. Kyllä niitä ei EU kilpiäkin vielä saa kun vähän kyselee eri konttoreilta, jos ei halua paljastaa tuontiautoksi :shock:
156 V6 SW -02, 155Q4 vm-93,

l151726
Viestit: 92
Liittynyt: 12 Maalis 2004, 15:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja l151726 »

1999 malliin ei ainakaan sovi kilpi mitenkään järkevästi siihen eteen. Mainasin vaihtaa kun olin Keski- Eurooppaan lähdössä, mutta en sitten vaihtanutkaan....

Ltn
Viestit: 97
Liittynyt: 10 Kesä 2004, 02:16
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja Ltn »

Kuinkahan moni olisi joskus vuonna 95 suosiolla ottanut vastaan 5x10cm sinisen suorakulmion rinkuloineen autonsa rekisterikilven jatkeeksi? Mitään etua se ei ainakaan ulkonäölle tee - kaikkea muuta omasta mielestäni.
Luulenpa että kyse on siitä, että halutaan korostaa että "joopajoo on muuten aika uusi auto!".
Kävinpä oikein tarkistamassa kuinka tuohon -99:iin tuo etukilpi osaakin istua nätisti(mitään ylimääräistä ei mahdu!). Tältä istumalta pohdittuna sininen eu-lätkä olisi lähestulkoon hirvittävää katsottavaa hopeaa maalipintaa vasten. Mutta ei tästä sen enempää - tapansa kullakin.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Tuolla rollen linkissä eli AKEn sivuilla mainittiin että vieläkin saa vanhanmallin kilvet uuteenkin autoon jos haluaa :) . Toivottavasti näin on myös sitten joskus kun vien vanhan pommini ensirekisteröintiin :)

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

Ltn kirjoitti:Tältä istumalta pohdittuna sininen eu-lätkä olisi lähestulkoon hirvittävää katsottavaa hopeaa maalipintaa vasten. Mutta ei tästä sen enempää - tapansa kullakin.
:lol:
Vai hopeaa maalipintaa vastaan... jumakele. Pah. Hmph!
Tästä kun ottaa mallia kunnon piiiitkään rekisterilaattaan niin ei suomalaiset lyhyet EU-kilvet enää tunnu missään. Ja onkos tää nyt edes muka niin paha? Siitä auton mukana tulleesta mustasta jättikokoisesta taustamuovikäikäleestä saa omatoiminen kaunosielu ihan hyvän rekisterikilven taustan vaikka puukolla vuolemalla...

Kuva

Ltn
Viestit: 97
Liittynyt: 10 Kesä 2004, 02:16
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja Ltn »

Pointtina nyt oli vaan korostaa sitä älyttömyyttä, että miksi lisätä eu-lätkä vanhanmalliseen kilpeen. Ei tuo lätkä GTA:ssakaan ainakaan hyvää tee 8)

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

Vinkki: Kannattaa uudemmissa 156ssa ottaa se huonosti istuva muovihässäkkä pois alta ja asentaa kilpi suoraan puskuriin. Tuo muoviosa näyttää siltä kuin se olisi jälkikäteen autoon tuunattu täällä armoisessa Suomessa maahantuojan toimesta.

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Muovialusta on hyvä karjapuskuri!

Tuli nimittäin tossa kuukausi sitten pysäköityä vähän liian lähelle parkkihallin seinää. Mitään näkyvää jälkeä ei jäänyt sillä muovihärpäke otti kiinni seinään eikä se keulakolmion kohta, mistä olisi varmasti maalit naarmuuntunut.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Copyfighter
Viestit: 849
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
Car(s): Volvo S40 T5
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Copyfighter »

Mitenkäs GTV:n etukilven sais väännettyä paikalleen ilman sitä muovikilkettä? Kokemuksia?
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ainakin 3+2 eurokilpiä on, kun sellainen tuli vastaan 156:sen keulalla. Pitääkin tutkailla kun on useammin tullut vastaan että miten se istuu.
GAMMA500 kirjoitti:AKEn sivuilla mainittiin että vieläkin saa vanhanmallin kilvet uuteenkin autoon jos haluaa :) . Toivottavasti näin on myös sitten joskus kun vien vanhan pommini ensirekisteröintiin :)
Jees faija hankki juuri vanhanmalliset kilvet, tiedä sitten kauanko niitä vielä saa.

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Tämän kilpikeskustelun innoittamana päätin luopua siitä muovihärpäkkeestä kokonaan ja ruuvasin kilven suoraan puskuriin! Puskuri itsessään on muotoiltu sellaista pikkukilpeä varten, mutta kyllä se kotimainen EU-kilpikin siihen ihan mukavasti taipui! Mielestäni ehdottomasti paremman näköinen! :-D

Niin ja tässä tapauksessahan oli kyseessä siis 147.
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

-Tomi- kirjoitti:arvasin, että sekin oli pakko kommentoida rumaksi :evil: on se kumma! makuasioista kun ei voi kiistellä. sitä paitsi eiköhän -00 tai -01 alfassa ole jo eurokilvet. eikä kori varmaan ole muuttunut mihinkään. ja olen vaihtamassa sitä siis 3+2 eurokilpeen.
Eikös ne eurokilvet tulleet vasta 2002 alusta. 156 puskurissahan on tehtaan jäljiltä paikka lyhyelle kilvelle. Eurokilpi vaatii ruman muovihärpäkkeen, joka IMHO pilaa muotovalion keulan.

Ei se auto eurokilvellä uudemmaksi muutu, keula vain rumenee.

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

155156 kirjoitti:Eikös ne eurokilvet tulleet vasta 2002 alusta.
Omassani, rekisteröity 2001 syyskuussa on jo Original EU-kilvet. Mielestäni ensimmäisten valmistus suomessa alkoi 2001 keväällä. Keskieuroopassa on EU-kilpiä käytetty jo ainakin vuoden 2000 alusta, ellei jo aiemminkin (1999?).
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Mitäs sitä arpomaan kun se lukee aken sivuilla linkissä jonka postasin jo aikaisemmin:
AKE kirjoitti:Suomessa otettiin käyttöön EU-rekisterikilvet 1.5.2001.

Vastaa Viestiin