156 V6 vm. 01-> lambdojen johdot ja "humppaava" tyhjäkäynti
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
156 V6 vm. 01-> lambdojen johdot ja "humppaava" tyhjäkäynti
Imusarjan takana on musta laatikko, johon tulee taempien lambdojen johdot. Toinen liitin on musta ja toinen vaalean harmaa. Voisiko joku katsoa toimivasta autostaan tuleeko ihan oikeasti musta lambdan liitin mustaan pistokkeeseen ja harmaa harmaaseen kuten järkeen kävisi?
Vaihdoin jakohihnan ja muuten auto toimii hyvin mutta tyhjäkäynti humppaa lämpimällä koneella. Käytin heittokelloa ja lukkopaloja. Ja jako on kohdallaan, olen sen jo kertaalleen tarkastanut kun aloin itseäni epäilemään. Vikakoodeja tulee "sytytyskatkoksia sylintereissä 1,2 ja 3. En oikein usko, että olisi kolme puolaa tai tulppaa hajonnut yhtäaikaa. Ennen hihnanvaihtoa auto toimi hyvin. Vaikka em.lambdojen liittimet vaihtaa ristiin niin tyhjäkäynti on lämpimänä humppaavaa...vaikea selittää näin, mutta sellaista prön-prön-prön...
Mutta saisi nyt varman tiedon kummin johdot kuuluvat oikeasti olla.
Imuvuotoja ei ole ja tulpat ovat uudet.
Onko kaasuläppä mennyt rikki? Outo vaan noi 1,2,3 - pyttyjen sytytyskatkokset.
Auto on siis "euro3" 192hp versio.
Kai mä otan kolmannen kerran venakopat irti ja tarkastan jaon...
Vaihdoin jakohihnan ja muuten auto toimii hyvin mutta tyhjäkäynti humppaa lämpimällä koneella. Käytin heittokelloa ja lukkopaloja. Ja jako on kohdallaan, olen sen jo kertaalleen tarkastanut kun aloin itseäni epäilemään. Vikakoodeja tulee "sytytyskatkoksia sylintereissä 1,2 ja 3. En oikein usko, että olisi kolme puolaa tai tulppaa hajonnut yhtäaikaa. Ennen hihnanvaihtoa auto toimi hyvin. Vaikka em.lambdojen liittimet vaihtaa ristiin niin tyhjäkäynti on lämpimänä humppaavaa...vaikea selittää näin, mutta sellaista prön-prön-prön...
Mutta saisi nyt varman tiedon kummin johdot kuuluvat oikeasti olla.
Imuvuotoja ei ole ja tulpat ovat uudet.
Onko kaasuläppä mennyt rikki? Outo vaan noi 1,2,3 - pyttyjen sytytyskatkokset.
Auto on siis "euro3" 192hp versio.
Kai mä otan kolmannen kerran venakopat irti ja tarkastan jaon...
Abarth 500 Esseesse
Re: 156 V6 vm. 01-> lambdojen johdot ja "humppaava" tyhjäkäy
Ota vaan, jako siinä on pielessä. Se on tosi tarkka (pl. 97-01 pre-euro3 jotka ei tunnista katkoja lainkaan), omat lukkopalat ainakin on niin epätarkat että jako voi olla vähän pielessä vaikka pala on kohdallaan.m.sa kirjoitti:Imusarjan takana on musta laatikko, johon tulee taempien lambdojen johdot. Toinen liitin on musta ja toinen vaalean harmaa. Voisiko joku katsoa toimivasta autostaan tuleeko ihan oikeasti musta lambdan liitin mustaan pistokkeeseen ja harmaa harmaaseen kuten järkeen kävisi?
Vaihdoin jakohihnan ja muuten auto toimii hyvin mutta tyhjäkäynti humppaa lämpimällä koneella. Käytin heittokelloa ja lukkopaloja. Ja jako on kohdallaan, olen sen jo kertaalleen tarkastanut kun aloin itseäni epäilemään. Vikakoodeja tulee "sytytyskatkoksia sylintereissä 1,2 ja 3. En oikein usko, että olisi kolme puolaa tai tulppaa hajonnut yhtäaikaa. Ennen hihnanvaihtoa auto toimi hyvin. Vaikka em.lambdojen liittimet vaihtaa ristiin niin tyhjäkäynti on lämpimänä humppaavaa...vaikea selittää näin, mutta sellaista prön-prön-prön...
Mutta saisi nyt varman tiedon kummin johdot kuuluvat oikeasti olla.
Imuvuotoja ei ole ja tulpat ovat uudet.
Onko kaasuläppä mennyt rikki? Outo vaan noi 1,2,3 - pyttyjen sytytyskatkokset.
Auto on siis "euro3" 192hp versio.
Kai mä otan kolmannen kerran venakopat irti ja tarkastan jaon...
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: 156 V6 vm. 01-> lambdojen johdot ja "humppaava" tyhjäkäy
No nyt on auki ja jako tarkastettu. Mulla on käytössä kolmet eri lukkopalat. Kyllä jako on kohdallaan kaikilla paloilla tarkastettuna. No yhdet on GTAn lukot, mutta on niissäkin pakopuoli sama. Erikoista kun samalla tavalla on jakopääremppaa tehnyt aiemminkin ilman mitään ongelmia.. Mina jei jummarra... Tekis mieli väittää jonkun muun olevan rikki tms. Voitko katsoa GTAsta noi ekassa viestissä mainitsemani lambdanjohdot, siinä ei menis kuin 5min... Anyone?
Tuleekos ECUn jonkin pultin alle pieni maadoitusjohto 6mm rengasliittimellä?
Tuleekos ECUn jonkin pultin alle pieni maadoitusjohto 6mm rengasliittimellä?
Viimeksi muokannut m.sa, 28 Heinä 2014, 16:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Abarth 500 Esseesse
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156 V6 vm. 01-> lambdojen johdot ja "humppaava" tyhjäkäy
Mulla oli samanlaista ongelmaa kun viimeksi avasin jakopään. Aikani tutkin ja totesin ilmin johdon olevan irti ja sitte kaikki pelas..
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: 156 V6 vm. 01-> lambdojen johdot ja "humppaava" tyhjäkäy
Tuo kyllä aiheuttaa, mutta tämän tsekkasin jo ihan ekana. Täytyy lainata jäsen "alfa156v6" toista kaasuläppää. Jos vaikka sain sen rikottua kun putsailin töhnää väleistä.
Abarth 500 Esseesse
Re: 156 V6 vm. 01-> lambdojen johdot ja "humppaava" tyhjäkäy
Joo musta-musta, harmaa-harmaa. se liitin tulee ecun alle 6mm pultilla.m.sa kirjoitti:No nyt on auki ja jako tarkastettu. Mulla on käytössä kolmet eri lukkopalat. Kyllä jako on kohdallaan kaikilla paloilla tarkastettuna. No yhdet on GTAn lukot, mutta on niissäkin pakopuoli sama. Erikoista kun samalla tavalla on jakopääremppaa tehnyt aiemminkin ilman mitään ongelmia.. Mina jei jummarra... Tekis mieli väittää jonkun muun olevan rikki tms. Voitko katsoa GTAsta noi ekassa viestissä mainitsemani lambdanjohdot, siinä ei menis kuin 5min... Anyone?
Tuleekos ECUn jonkin pultin alle pieni maadoitusjohto 6mm rengasliittimellä?
No on óuto homma, ei ymmärrä
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: 156 V6 vm. 01-> lambdojen johdot ja "humppaava" tyhjäkäy
Kiitos ja kumarrus. Olit oikeassa. Jako ihan snadisti pielessä. En aluksi huomannut, ettei lukot asetu ihan pohjaan asti tuossa taemmassa kannessa. Sinänsä outoa, että alfaworkshopin lukot sekä ebaysta ostetut halpislukot ei sopineet täydellisesti pakopuolelle, mutta imupuolelle kävi. Vasta kun kokeilin uudestaan GTAn lukkoja jotka ovat ASTn valmistamat alkoi sopimaan 100% (siis pakopuolelle). Onko näissä euro3-koneissa erilaiset pakonokat kuin euro2?
Mut yhteenvetona todettakoon että nyt toimii myös kuumana
Tämän episopdin jälkeen voin vaan todeta, että se joka tussi/maalimerkein saa jaon oikeasti kohdalleen on kyllä gurujen guru. Kun ei se lukoillakaan näköjään automaattisesti täysin oikeaksi tule. Neljäs kerta tässä tapauksessa vasta toi onnistumisen riemua..
Mut yhteenvetona todettakoon että nyt toimii myös kuumana
Tämän episopdin jälkeen voin vaan todeta, että se joka tussi/maalimerkein saa jaon oikeasti kohdalleen on kyllä gurujen guru. Kun ei se lukoillakaan näköjään automaattisesti täysin oikeaksi tule. Neljäs kerta tässä tapauksessa vasta toi onnistumisen riemua..
Abarth 500 Esseesse
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 V6 vm. 01-> lambdojen johdot ja "humppaava" tyhjäkäy
Huh, on se jo kumma kun ei voi edes työkaluihin enää luottaa...
Mutta joo, mahdollista on tosiaan tuokin, että nokissa voisi olla pienen pienet erot? Joku asiasta tietävä voisi toki vähän tarkennella, että mitenhän on...
Mutta joo, mahdollista on tosiaan tuokin, että nokissa voisi olla pienen pienet erot? Joku asiasta tietävä voisi toki vähän tarkennella, että mitenhän on...
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: 156 V6 vm. 01-> lambdojen johdot ja "humppaava" tyhjäkäy
Juu ja mulla on kolmet V6n lukkopalat käytössä ja vain yhdet kävi täysin hyvin. Edellisen remmin vaihdoin viime keväänä -98 -malliin ja siihen meni täydellisesti noi alfaworshopin lukot mutta tähän -01 - vuotiseen se kävi vain imunokkaan. Olis se mennyt väkivalloin nyttenkin mutta toi 3.2l pakolukko taas sopi juuri niinkuin on suunniteltu. Taitaa noissa lukkopalojen koneistuksissa olla vaan eroja.kuten Toolman ylempänä totesi.
Kuitenkin kun noita sarjoja sopivasti yhdisteli, sain jaon kohalleen ja huomenna leimalle kun loppuu ajoaika täpärälle meni..
Kuitenkin kun noita sarjoja sopivasti yhdisteli, sain jaon kohalleen ja huomenna leimalle kun loppuu ajoaika täpärälle meni..
Abarth 500 Esseesse
Re: 156 V6 vm. 01-> lambdojen johdot ja "humppaava" tyhjäkäy
Hienoa että selvis