156 Co2
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: 29 Syys 2009, 19:39
- Car(s): 156 2.5 V6 sw
Exät: 164 Q4 ja 33 1.5 4x4 - Paikkakunta: Jyväskylä
156 Co2
Onko tosiaan näin että on uudempi auto ja puoli litraa pienemällä koneella ni prkl päästöt voi olla enemmän ku edellisessä. Plajonko teidän otteissa näyttää päästöjä 156 v6 2.5l farkussa tai sedanissa?
Ese vaan
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: 156 Co2
jos vertaat vanhaa 164 q4:n veroa 156 v6:n veroon niin niiden määräytymisperusteet poikkeaa toisistaan ja loppusumman ero selittyy sillä. 156:ssa veron määrää tehtaan ilmoittama co2 -arvo ja 164:ssa taas kokonaismassa kun co2 päästöarvoa tuskin on ollut tiedossa..
päästöjen pienemmyydestä tuskin on kyse...
päästöjen pienemmyydestä tuskin on kyse...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 Co2
156 on niitä harvoja laitteita, joissa painoon perustuva verotus (ennen helmikuu/2001) on halvempi, kuin päästöihin.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 156 Co2
Eikö tässä nyt puhuta puhtaasti päästöistä, eikä veroista?
Ja viitataan myös 164 QV:een?
OT: alkupään 156:det on vähäpäästöisempiä kuin uudet, mikä on hyvä näin päästöperusteisten verojen aikakaudella
Ja viitataan myös 164 QV:een?
OT: alkupään 156:det on vähäpäästöisempiä kuin uudet, mikä on hyvä näin päästöperusteisten verojen aikakaudella

Re: 156 Co2
riippuu varmaan mistä päästöistä puhutaan ,mutta kyllä kai uudet vähemmän päästävät muita haitallisia aineita onhan niissä enemmän kattejakin, joten aika naurettavaa että joutuu maksamaan enemmän veroja, muutenkin koko c02 vero on arseesta
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: 156 Co2
juu ei suoranaisesti veroista ollut kysymys, jotenkin vaan tuli mieleen että todennäkösesti liittyy kuitenkin auton verotukseen. Tuskin muuten "ketään" kiinnostaa mitä auton putkesta tulee ulos ellei se tunnu lompakossaFinest kirjoitti:Eikö tässä nyt puhuta puhtaasti päästöistä, eikä veroista?
Ja viitataan myös 164 QV:een?

eihän tuo nyt pidä paikkaansa... vai mistä moinen tieto?Finest kirjoitti: OT: alkupään 156:det on vähäpäästöisempiä kuin uudet, mikä on hyvä näin päästöperusteisten verojen aikakaudella
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: 156 Co2
^^^Alkupään 156:t menee painon mukaan ja sen takia vero on pienempi kuin ~2001 eteenpäin.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 156 Co2
^&^^Verokarhulta, metsien kuninkaalta ja maailman viisaimmalta elukalta
(tähän sitten joku ironinen hymiö, kuten aiempaan OT:iin..)
(tähän sitten joku ironinen hymiö, kuten aiempaan OT:iin..)
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 156 Co2
Eikös ole pikemminkin niin, että lähtökohtaisesti asia on juurikin toisinpäin? Oman kokemuksen perusteella ainakin. Tosin saattaa johtua myös autokannasta, jonka keskeinen ajatus on ollut että alle kaksilitraiset on starttimoottoreitaAquatica kirjoitti:156 on niitä harvoja laitteita, joissa painoon perustuva verotus (ennen helmikuu/2001) on halvempi, kuin päästöihin.

Tästä syystä itse ainakin seuraavan autovaihdoksen suoritan taas ajassa taaksepäin, 284g/km vs painoperusteinen = ~400€ vs 217,19€

Mikä piru sieltä taas on rikki?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 Co2
^
Joo, pääsääntöisesti moottorista kiinni.
Mutta 156:ssa taitaa kaikki mallit olla halvempia vanhempana, kuin 2001... Ainakin 1.8TS ja siitä ylöspäin. V6:ssa taisi hintaero olla jo ihan huomattava, sama kuin mm. 2.4JTD:ssä ero on aika selkeä vanhemman kuin 2001:n eduksi.
Joo, pääsääntöisesti moottorista kiinni.
Mutta 156:ssa taitaa kaikki mallit olla halvempia vanhempana, kuin 2001... Ainakin 1.8TS ja siitä ylöspäin. V6:ssa taisi hintaero olla jo ihan huomattava, sama kuin mm. 2.4JTD:ssä ero on aika selkeä vanhemman kuin 2001:n eduksi.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: 156 Co2
Ja miksi 2.5 ja 3.2 on samat päästöt, onko vahingossa pikkubusso saanut ison busson päästöt?
Eihän missään muussa 2.5 ole noin isoja päästöjä, no valtio on tyytyväinen, minä en.
Eihän missään muussa 2.5 ole noin isoja päästöjä, no valtio on tyytyväinen, minä en.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: 156 Co2
Mm. Bmw e46 325 on 217g co2 ja 156 2.5v6 on 286g co2
On siinä jokunen ero 


- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 156 Co2
Ei ole tainnut Luigi optimoida busso-moottorista vielä kovasti päästömittausta varten ja isobusso istahtaa välityksineen vaan paremmin siihen testiin. Pikkubusson ilmoitettu huippuvääntö on myös hiukan alhainen.
156:sen kohdalla ilmoitetut kulutuslukemat ovat myös mielestäni rehellisiä, niihin on helppo päästä. 156 on kuitenkin jo wanha malli ja co2 ei ole tainnut olla suunnittelussa päällimmäisenä silloin.
156:sen kohdalla ilmoitetut kulutuslukemat ovat myös mielestäni rehellisiä, niihin on helppo päästä. 156 on kuitenkin jo wanha malli ja co2 ei ole tainnut olla suunnittelussa päällimmäisenä silloin.
Re: 156 Co2
jmi kirjoitti:Ja miksi 2.5 ja 3.2 on samat päästöt, onko vahingossa pikkubusso saanut ison busson päästöt?
eikai 3.2sessa ole 282g? kuten 2.5sessa
Re: 156 Co2
joo tässä on selvästi valittu teho ennen vääntöä (kierroskone, ei maatalousmoottori) , jos vääntöä olisi enemmän tehoa olisi varmaan se 170, pitäisi olla muuttavat ajoitukset parempiin vääntöihinstoichiometric kirjoitti: Pikkubusson ilmoitettu huippuvääntö on myös hiukan alhainen.
156:sen kohdalla ilmoitetut kulutuslukemat ovat myös mielestäni rehellisiä, niihin on helppo päästä. 156 on kuitenkin jo wanha malli ja co2 ei ole tainnut olla suunnittelussa päällimmäisenä silloin.