Giulietta 940
Valvoja: Moderators
- juhani
- Viestit: 138
- Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
- Car(s): Giulietta MA TCT -15, Spider 1.8 TS -98 ja GTV6 -83
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Niin ja lisäjarruvalon huurtuminen on mun mielestä eri juttua tai ainakin mulla siihen ja sivuvilkkuihin oli kertynyt kosteutta aika reilusti eli ihan niin, että niissä näkyi jo suorastaan vettä. No valitin sitten niistäkin Autokeskuksessa ja vaihtoivat ne takuuna - aika näyttää onko näissä uusissa jotakin parannettu ja kosteutta ei enää kerry.
- SaLexi
- Viestit: 549
- Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Giulietta 940
Mikäs tässä 170hv multiairissa olikaan jakohihnan vaihtoväli?
Re: Giulietta 940
4v ja oisko 120tkm
Re: Giulietta 940
Tänään tuli infonäytölle ennennäkemätön teksti "Parking help unavailable" eikä parkkitutka toiminut.
Jäi myös ikävä vikavalo palamaan. Kokeilin käynnistää auton uudestaan, mutta tällä ei ollut vaikutusta.
Mistäköhän tuota vikaa kannattaisi alkaa metsästämään.
Edit.
Ei ole takuuta enään voimassa.
Edit 2.
Ohjekirjasta ei löytynyt erillistä sulaketta parkkitutkalle. Kaikki sulakkeet jotka merkitty "Eri laitteita" olivat ehjiä.
Jäi myös ikävä vikavalo palamaan. Kokeilin käynnistää auton uudestaan, mutta tällä ei ollut vaikutusta.
Mistäköhän tuota vikaa kannattaisi alkaa metsästämään.
Edit.
Ei ole takuuta enään voimassa.
Edit 2.
Ohjekirjasta ei löytynyt erillistä sulaketta parkkitutkalle. Kaikki sulakkeet jotka merkitty "Eri laitteita" olivat ehjiä.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Giulietta 940
vikakoodin lukuun ja viallisen parkkitutkan vaihto
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Giulietta 940
Sama veikkaus tai ennemmin voisin epäillä johtoliitosta anturin päässä tms (jos on, en ole tutustunut).
Jos se vikakoodi/ilmo vaikka kerrankin kertoisi missä ongelma on.
Jos se vikakoodi/ilmo vaikka kerrankin kertoisi missä ongelma on.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
Julietta oli eilen ensimmäistä kertaa "vuosihuollossa" (PP-Auto, Lohja) eli 1v./18000km takana. Lysti maksoi 245e jota en pitäisi merkkiliikkeiden hinnat tuntien edes pahana. Öljyksi laittoivat Castrol Edge Professional OE 5W-30. Käsikirja tosin puhuu bensakoneissa 5W-40 vaatimuksesta, mutta eiköhän he tiedä kun ovat valtuutettu merkkihuolto.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
winorloose kirjoitti: eiköhän he tiedä kun ovat valtuutettu merkkihuolto.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
Toivotaan ainakin.
Re: Giulietta 940
Tästä on keskusteltu 'Mitkä öljyt alfaan?' osastolla paljon.
Uusin tehtaan julkaisu...
1.4 Turbo Petrol:
SAE 5W-40 ACEA C3 grade totally synthetic lubricant
FIAT 9.55535-S2 classification
1.4 Turbo MultiAir:
SAE 0W-30 ACEA C2 grade totally synthetic lubricant
FIAT 9.55535-GS1 classification
1750 Turbo petrol:
SAE 5W-40 ACEA C3 grade totally synthetic lubricant
FIAT 9.55535-GH2 classification
Lubricant for diesel engines:
SAE 0W-30 ACEA C2 grade totally synthetic lubricant
FIAT 9.55535-DS1 classification
*In case of emergency, if lubricants with the prescribed specifications are not available, products with the minimum indicated
ACEA performance can be used for topping up; in this case optimal performance of the engine is not guaranteed.
For MultiAir system engines only use lubricants with indicated SAE grade and specifications.
**The use of products with different specifications than those indicated above could cause damage to the engine that
is not covered by the warranty.
Uusin tehtaan julkaisu...
1.4 Turbo Petrol:
SAE 5W-40 ACEA C3 grade totally synthetic lubricant
FIAT 9.55535-S2 classification
1.4 Turbo MultiAir:
SAE 0W-30 ACEA C2 grade totally synthetic lubricant
FIAT 9.55535-GS1 classification
1750 Turbo petrol:
SAE 5W-40 ACEA C3 grade totally synthetic lubricant
FIAT 9.55535-GH2 classification
Lubricant for diesel engines:
SAE 0W-30 ACEA C2 grade totally synthetic lubricant
FIAT 9.55535-DS1 classification
*In case of emergency, if lubricants with the prescribed specifications are not available, products with the minimum indicated
ACEA performance can be used for topping up; in this case optimal performance of the engine is not guaranteed.
For MultiAir system engines only use lubricants with indicated SAE grade and specifications.
**The use of products with different specifications than those indicated above could cause damage to the engine that
is not covered by the warranty.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
OK, kiitos.
Itselläni kun on tuo 120hp. versio ja koska tuo Castrol täyttää ACEA C3 speksin, niin kai se voidaan katsoa "poikkeusluvan" perusteella hyväksytyksi?
Noihin muihin onkin sitten tullut päivityksiä käsikirjan ilmoittamiin verrattuna. Esim. MA oli ennen 5W-40 ACEA C3 eli sama kuin 120hp:n speksi.
Itselläni kun on tuo 120hp. versio ja koska tuo Castrol täyttää ACEA C3 speksin, niin kai se voidaan katsoa "poikkeusluvan" perusteella hyväksytyksi?
Noihin muihin onkin sitten tullut päivityksiä käsikirjan ilmoittamiin verrattuna. Esim. MA oli ennen 5W-40 ACEA C3 eli sama kuin 120hp:n speksi.
Re: Giulietta 940
Mutta onko suositus muuttunut myös 120 heppasen kohdalla? Mitä autosi käsikirja mainitsee?
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
Se on juuri tuo sama;Pujazuba kirjoitti:Mutta onko suositus muuttunut myös 120 heppasen kohdalla? Mitä autosi käsikirja mainitsee?
SAE 5W-40 ACEA C3 grade totally synthetic lubricant
FIAT 9.55535-S2 classification
Re: Giulietta 940
Eli niin auton oman käsikirjan kuin uusimmankin tehtaan suositusten mukaan sulle on laitettu väärän viskositeetin öljyä jos se todella on 5W-30 mitä ne on kaatanut sinne.
Tässä lista FIAT 9.55535-S2 hyväksytyistä öljyistä eikä listaan kuulu muita kuin 5W-40 öljyjä.
EDIT: Pahoittelen yllä olevan listan linkkaaminen unohtui. http://www.opieoils.co.uk/c-904-fiat-955535-s2.aspx
Tässä lista FIAT 9.55535-S2 hyväksytyistä öljyistä eikä listaan kuulu muita kuin 5W-40 öljyjä.
EDIT: Pahoittelen yllä olevan listan linkkaaminen unohtui. http://www.opieoils.co.uk/c-904-fiat-955535-s2.aspx
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
Näin on tapahtunut. Vaikka öljy varmaan sinällään on laadukasta, niin eihän se tarkkaan ottaen speksin mukaista ole. En tiedä pitäisikö tuosta laittaa jotain kyselyä liikkeeseen?
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Ainakin itse laittaisin kyselyä ja pyytäisin heitä oikaisemaan virheensä. Ehkä MA ei ole niin tarkka öljyistään, mutta joku syy tietylle valmistajan öljy luokitukselle on olemassa. Vanhempi JTS olisi taas hyvin tarkka öljyjen suhteen ja virhe voisi johtaa nokka-akselien vaihtoon, joten kannattanee miettiä. Oppiipahan yritys myös virheistään. Ehkä.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
Laitoin "selvityspyynnön", katsotaan mitä vastaavat...
Re: Giulietta 940
Hyvä hyvä.
Jos väittävät että ei 30 ja 40 öljyillä ole paljon eroa tai vastaavaa hölynpölyä mainitse tuo viskositeetti taulukko. 30 öljyllä tulee olla viskositeetti 9.3 - 12.5 cSt välillä kun 40 öljyllä 12.5 - 16.3.
Jos väittävät että ei 30 ja 40 öljyillä ole paljon eroa tai vastaavaa hölynpölyä mainitse tuo viskositeetti taulukko. 30 öljyllä tulee olla viskositeetti 9.3 - 12.5 cSt välillä kun 40 öljyllä 12.5 - 16.3.
- Liitteet
-
- Capture.JPG
- Viskositeetit
- (50.57 KiB) Tiedosto ladattu 8322 kertaa
Re: Giulietta 940
Väittäisin, että multiair on vielä paljon tarkempi oikeasta öljystä kuin JTS. Multiairin venttiilit alkaa jumittaa ja heittämään vikakoodia hyvin nopeaa väärällä öljyllä. Ja öljytaso on myös syytä pitää riittävänä. Työkaveri tiesi sanoa, että myös MA on tarkka myös öljytasosta. Alkaa tulla kuulemma vikakoodeja, jos öljyt on alamerkissä ja kurvailee kunnolla.GiuliaSuper kirjoitti:Ehkä MA ei ole niin tarkka öljyistään, mutta joku syy tietylle valmistajan öljy luokitukselle on olemassa. Vanhempi JTS olisi taas hyvin tarkka öljyjen suhteen ja virhe voisi johtaa nokka-akselien vaihtoon, joten kannattanee miettiä. Oppiipahan yritys myös virheistään. Ehkä.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Kiitoksia tarkennuksesta. Taitaapi sitten molemmat olla suhteellisen tarkkoja öljyn laadun ja tason suhteen. Vielä kun saataisiin autoliikkeet ymmärtämään tämäkin asia. Ihme ettei moottoreita porsi tämän enempää, kun tuntuu olevan turhan yleistä väärien öljyjen laittaminen moottoreihin.
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Oli vihdoin tullut helmikuun alussa tilattu lämpösuoja öljynsuodattimen viereen. Aamulla AK:lle vaihtoon ja se osahan oli tietysti väärä puoli 2-osaisesta suojasta . No korjaaja sitten remontoi osan "soveltaen" eli kahtia haljennut huopa on nyt korjattu yhdeksi nitojalla niittaamalla . No onhan se parempi kuin liimaus, joka kuumuudessa antautuu... Tuon pikkuhomman takia auto makasi toista tuntia korjaamon sisällä; itse niittaustyöhön ei varmaan mennyt minuuttiakaan. Niin ja valkoisen auton nokka ja etulokasuojan päällinen taas täynnä mustia sormenjälkiä .
No se oli viimeinen takuukorjaus ja tuskin tulee enää käytettyä AK:n huoltopalveluja.
No se oli viimeinen takuukorjaus ja tuskin tulee enää käytettyä AK:n huoltopalveluja.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Giulietta 940
Noista tommosista sormenjäljistä mä laitoin niiden nettisivujen kautta palautteen ja sain sisäpesun ja viis koneellista ulkopesua Olarista. Tosi on.
Se mua kyllä ihmetyttää, että jos reklamaation hoito on noin ammattimaista, kuinka ei sama taito ole mennyt läpi ketjun.
Se mua kyllä ihmetyttää, että jos reklamaation hoito on noin ammattimaista, kuinka ei sama taito ole mennyt läpi ketjun.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Se, että tarjoavat pari pesua ja sisäpesun on halpa, jos vain yksi asiakas kymmenestä reklamoi. Se on sitten "helppoa rahaa" yhdeksältä, eikä tuo yhden reklamaation hyvitys maksa enempää kuin se "tienattu" yhdeksän asiakkaan "säästö" - valitettavasti...h_lauri kirjoitti:Noista tommosista sormenjäljistä mä laitoin niiden nettisivujen kautta palautteen ja sain sisäpesun ja viis koneellista ulkopesua Olarista. Tosi on.
Se mua kyllä ihmetyttää, että jos reklamaation hoito on noin ammattimaista, kuinka ei sama taito ole mennyt läpi ketjun.
Re: Giulietta 940
Viimeinkin tuli tämäkin asia tarkistettua. Eli niitä takavaloja ei tosiaan saa palamaan päivävalojen kanssa. Ainoa valoihin liittyvä asia mitä testerillä pystyy muuttamaan on se, että vilkuttaako auto vilkkuja keskuslukituksen mukana vai ei.Jarsan kirjoitti:Okei, mielestäni Witechistä pitäisi tuollainen valinta löytyä. Voi olla, että muistan valinnan jostain toisesta merkistä/mallista. Täytyy tarkastaa, kun seuraavan kerran on Giulietta piuhan päässä.ORBITA kirjoitti:Tuota takavalojen palamattomuutta kyselin huollon yhteydessä, mutta asentaja ei löytänyt testeristä valikkoa millä ne saisi palamaan päivävalojen kanssa.
Re: Giulietta 940
ei saa ei. ihmettelin tuota samaa aikoinaan examinerilla
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
Tuollaiseen törmäsin. Ei siellä tosin mitään elämää suurempaa ole, mutta voihan tuota selailla.
http://www.tmcmotorsport.com/Default.aspx
http://www.tmcmotorsport.com/Default.aspx
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
Tais olla hankala kysymys kun vastaus viipyy...GiuliaSuper kirjoitti:Ainakin itse laittaisin kyselyä ja pyytäisin heitä oikaisemaan virheensä. Ehkä MA ei ole niin tarkka öljyistään, mutta joku syy tietylle valmistajan öljy luokitukselle on olemassa. Vanhempi JTS olisi taas hyvin tarkka öljyjen suhteen ja virhe voisi johtaa nokka-akselien vaihtoon, joten kannattanee miettiä. Oppiipahan yritys myös virheistään. Ehkä.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
On melkoisen yllättävää, jos MA ei ole tarkka öljyistään!
Jokin aika sitten tuli törmättyä dokumenttiin, jossa selostettiin tarkemmin MA:n toimintaa. Linkki löytynee yhä "Alfan keksinnöt" tms ketjusta. MA:ssa moottoriöljyn viskositeetti vaikuttaa erittäin suunnattoman paljon siihen, miten ripeästi venttiilit avautuvat ja sulkeutuvat, joten moottorinohjauksen pitää ottaa "ennakkoa" mm. öljyn lämpötilan mukaan.
Itse asiassa tämä lämpötila mainittiin niin oleelliseksi ja käynnistyksen jälkeen nopeasti muuttuvaksi suureeksi, että (kanteen sijoitetulta?) öljyn lämpötilaa mittaavalta anturiltakin vaadittiin "ufoluokan" aikavakiota (alle sekunti?). Moottorinohjaus siis laskeskelee öljyn viskositeetin ja tarvittavat ohjausparametrit erittäin nopeatoimisella anturilla tehtävän lämpötilamittauksen perusteella.
Näin äkkipäätä olettaisin, ettei öljyn tarvi paljoa spekseistä poiketa, jotta sen viskositeetti vs. lämpötila on jotain ihan muuta kuin ECU laskelmissaan käyttää...
Jokin aika sitten tuli törmättyä dokumenttiin, jossa selostettiin tarkemmin MA:n toimintaa. Linkki löytynee yhä "Alfan keksinnöt" tms ketjusta. MA:ssa moottoriöljyn viskositeetti vaikuttaa erittäin suunnattoman paljon siihen, miten ripeästi venttiilit avautuvat ja sulkeutuvat, joten moottorinohjauksen pitää ottaa "ennakkoa" mm. öljyn lämpötilan mukaan.
Itse asiassa tämä lämpötila mainittiin niin oleelliseksi ja käynnistyksen jälkeen nopeasti muuttuvaksi suureeksi, että (kanteen sijoitetulta?) öljyn lämpötilaa mittaavalta anturiltakin vaadittiin "ufoluokan" aikavakiota (alle sekunti?). Moottorinohjaus siis laskeskelee öljyn viskositeetin ja tarvittavat ohjausparametrit erittäin nopeatoimisella anturilla tehtävän lämpötilamittauksen perusteella.
Näin äkkipäätä olettaisin, ettei öljyn tarvi paljoa spekseistä poiketa, jotta sen viskositeetti vs. lämpötila on jotain ihan muuta kuin ECU laskelmissaan käyttää...
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Giulietta 940
^Ylempänä jo totesinkin MA:n olevan erittäin tarkka oikeasta öljystä. Ja tuon takia työpaikallakin on tehty selväksi, ettei noihin todellakaan laiteta mitään "hanaöljyä".
Re: Giulietta 940
^^Mainitsemasi perusteella on vielä kriittisempi käyttää juuri tehtaan suositeltua öljyvalmistajaa ja tyyppiä. Saman viskositeettiluokan eri öljyt silti vaihtelevat jonkin verran viskositeetiltaan ja melko paljon viskositeetti-indeksiltään.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
No näköjään. Soittoa perään. Tässä ketjussa tullut jo monta pointtia, että miksi pitää laittaa vaan oikeata öljyä koneeseen.winorloose kirjoitti:
Tais olla hankala kysymys kun vastaus viipyy...
Re: Giulietta 940
HarmiJarsan kirjoitti:Viimeinkin tuli tämäkin asia tarkistettua. Eli niitä takavaloja ei tosiaan saa palamaan päivävalojen kanssa. Ainoa valoihin liittyvä asia mitä testerillä pystyy muuttamaan on se, että vilkuttaako auto vilkkuja keskuslukituksen mukana vai ei.Jarsan kirjoitti:Okei, mielestäni Witechistä pitäisi tuollainen valinta löytyä. Voi olla, että muistan valinnan jostain toisesta merkistä/mallista. Täytyy tarkastaa, kun seuraavan kerran on Giulietta piuhan päässä.ORBITA kirjoitti:Tuota takavalojen palamattomuutta kyselin huollon yhteydessä, mutta asentaja ei löytänyt testeristä valikkoa millä ne saisi palamaan päivävalojen kanssa.
Nyt kun asiantuntijoiden kanssa ollaan tekemisissä - seuraava kysymys.
Ainakin 4C:n vakionopeusäätimessä, joka on muuten samannäköinen, kuin Giuliettassa lukee resumen lisäksi cancel.
Eli oletettavasti viiksen päässä olevasta nupista voi "irroittaa" vakionopeussäätimen ja palauttaa viimeksi asetetun nopeuden?
Giuliettassahan on ainostaan tuo resume-toiminto ja "irroitus" täytyy suorittaa kytkimellä tai jarrulla.
Onkohan ohjelmallisesti mahdollista saada cancel-toimintoa? Olisi todella näppärä ja jäänyt ominaisuutta kaipaamaan vaggineista.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
Pujazuba kirjoitti:Eli niin auton oman käsikirjan kuin uusimmankin tehtaan suositusten mukaan sulle on laitettu väärän viskositeetin öljyä jos se todella on 5W-30 mitä ne on kaatanut sinne.
Tässä lista FIAT 9.55535-S2 hyväksytyistä öljyistä eikä listaan kuulu muita kuin 5W-40 öljyjä.
EDIT: Pahoittelen yllä olevan listan linkkaaminen unohtui. http://www.opieoils.co.uk/c-904-fiat-955535-s2.aspx
Tuossa vielä Selenian versio aiheesta...
http://testfl.onion.it/iframe_main_cata ... ategoria=8
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Paljonko on yleensä liikaa noiden hihnassa olevien halkeamien osalta? 6k on matkaa hihnanvaihtoon.
- Liitteet
-
- 20140810_001 (797x599).jpg
- (258.27 KiB) Tiedosto ladattu 7599 kertaa
Re: Giulietta 940
kyllä tuo hihna vielä 6kk kestää
Re: Giulietta 940
^Helposti ja myöskin 6000km.
- SaLexi
- Viestit: 549
- Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Giulietta 940
Pari kyssäriä. Saako mistään järkevän näköisiä kuraläppiä Giuliettaan? En ole löytänyt oikein mitään ja toisaalta takapuskuriin ei ainakaan saa kovin helposti edes asennettua mitään universal-läppiä... Eihän nuo läpät toki ulkonäköön kovin hyvin sovi, mutta varttikutosen kanssa huomasi, mitä se aikaa myöden tekee, kun läppiä ei ole...
Ja kannattaako ecu tosiaan käydä päivityttämässä Autokeskuksella? Näkeekö jostain mikä versio nyt on sisällä ja mikä olisi uusin? Hoituuko heiltä myös Blue&Me:n päivitys?
Ja kannattaako ecu tosiaan käydä päivityttämässä Autokeskuksella? Näkeekö jostain mikä versio nyt on sisällä ja mikä olisi uusin? Hoituuko heiltä myös Blue&Me:n päivitys?
Re: Giulietta 940
Oli Giulietta huollossa ja löysivät vian - rekisterikilven valo ei toimi. Tarkastivat sulakkeet ja polttimot ja ne olivat ehjiä.
Kellään ehdotuksia/kokemuksia mistä kannattaa lähteä etsimään vikaa?
Kellään ehdotuksia/kokemuksia mistä kannattaa lähteä etsimään vikaa?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Giulietta 940
Vahvalla mutulla vakoilisin ensimmäisenä luukulle tulevan johtonipun, ettei ole piuhoja poikki suojan sisällä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Giulietta 940
^Sitä eka itsekin ehdottelin, mutta johdot tulevat puskurin kautta, kun kilpi ei ole luukussa.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
Eihän oo samaa vikapaikkaa kuin 159:ssä, eli johtosarjan liitin puskurin takana?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Giulietta 940
HupsORBITA kirjoitti:^Sitä eka itsekin ehdottelin, mutta johdot tulevat puskurin kautta, kun kilpi ei ole luukussa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Giulietta 940
^^ Täytyykin tarkistaa.
^ Itsekin automaattisesti ajattelin tota luukku hommaa, kun ongelmia niissä on ollut
^ Itsekin automaattisesti ajattelin tota luukku hommaa, kun ongelmia niissä on ollut
- MikaT
- Viestit: 177
- Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
- Car(s): Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Peugeot 206 -06
Peugeot 406 Sport -00,
Mazda 626 GLX - Paikkakunta: Uusimaa
Re: Giulietta 940
Minä tilasin pari vuotta sitten nämä http://www.mangoletsiparts.com/product/ ... r_71805816 , silloin 28 GPB. Autokeskuksella muistaakseni 107 € silloin, jopa lupasivat asentaa samaan hintaan.SaLexi kirjoitti:Pari kyssäriä. Saako mistään järkevän näköisiä kuraläppiä Giuliettaan? En ole löytänyt oikein mitään ja toisaalta takapuskuriin ei ainakaan saa kovin helposti edes asennettua mitään universal-läppiä... Eihän nuo läpät toki ulkonäköön kovin hyvin sovi, mutta varttikutosen kanssa huomasi, mitä se aikaa myöden tekee, kun läppiä ei ole...
Ja kannattaako ecu tosiaan käydä päivityttämässä Autokeskuksella? Näkeekö jostain mikä versio nyt on sisällä ja mikä olisi uusin? Hoituuko heiltä myös Blue&Me:n päivitys?
Ovat liian pitkät, kun autossa on enemmän kuormaa kuuluu raapaisu töyssyissä. Yksin ajellessa eivät haittaa.
Etuläpät ostin tarvikkeena, ei ollut originaaleja olemassa. Varsinkin takaläppiin olen ollut talvella tyytyväinen, estävät parkkitutkien ja takalasin lumeentumista.
Blue&Me:n päivitys on helppo tehdä itse.
Tyhjennä/formatoi usb -tikku Fat32:ksi. Vähintään 256 MB, minulla on toiminut kaiken kokoiset aina 4GB:en asti, ainakin päivityksissä.
http://www.blueandme.net/blueandme/inde ... /download/
Lataa ensin vaiheen yksi tiedostot ja laita tikulle. Käytä tikkua autossa, virrat päälle seuraa näyttöä ja ääntä.
Ei kestä kauaa, auto tekee yhden tiedoston lisää tikulle.
Tämä tiedosto ladataan sivustolle ja sitten sieltä tulevat tiedostot tikulle. Tikku autoon, virrat päälle ja odota, odota ja odota vielä vähän. Välillä tulee infoa, mutta aikaa kuluu. Ensin tiedostot siirtyvät autoon, ja sitten asennus. Välillä tulee hetkeksi ilmoituksia näyttöön, mutta ne häviävät pois. Myös loppuilmoitus häviää itsestäään. Aikaa meni toiseen vaiheeseen muistaaksenin 10 - 15 min, tosin odottavan aika on pitkä joten se voi olla lyhyempikin.
Toki voi ladata suoraan tiedostot kun tiedät minkä version lataat.
Vähän pääpiirteet sisältävät ohjeet, oletuksena että peruskäyttö sujuu. Ja tottakai tämän tekevät myös huollossa ilomielin.
Re: Giulietta 940
MikaT, onko Blue and Me:n päivityksen kautta tullut jotain uuttaa verrattuna edellisiin versioihin?
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
Onko kenelläkään kokemuksia suksiboxista Giulietassa, itse vähän miettinyt hankkimista.
Mitenkähän kiinnitys tapahtuu?
Mitenkähän kiinnitys tapahtuu?
- MikaT
- Viestit: 177
- Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
- Car(s): Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Peugeot 206 -06
Peugeot 406 Sport -00,
Mazda 626 GLX - Paikkakunta: Uusimaa
Re: Giulietta 940
En ole huomannut mitään uutta. Olen vain päivittänyt kun olen sattunut huomaamaan. Voi toki ollakin...vto kirjoitti:MikaT, onko Blue and Me:n päivityksen kautta tullut jotain uuttaa verrattuna edellisiin versioihin?
Kännykkä ja TomTom ovat toimineet kuten ennenkin kokoajan. Eli vain päivittämisen ilosta, vaikka hyvä ohje kertoo että älä päivitä ellei ole ongelmia. Varmaan ainakin tukea uudemmille luureille.
Re: Giulietta 940
tämä on täysin totta, jos toimii älä koske. muistan yhden tapauksen jossa joku oli huvikseen koittanu päivittää blue&me ja laittanut vahingossa väärän kielen sit sitä ei enää saatu muutettua englanniksi
Re: Giulietta 940
Mulla on itseasiassa myynnissä tollanen taakkateline. Youtubesta löysin jonkun videonkin missä näytetään kiinnitys. Kiinnittäminen näytti olevan tosi vaivaton prosessi. Ovet auki ja klipsit kiinni tai jotain vastaavaa...Ipi76 kirjoitti:Onko kenelläkään kokemuksia suksiboxista Giulietassa, itse vähän miettinyt hankkimista.
Mitenkähän kiinnitys tapahtuu?
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=2&t=27658
Ensi vkl. olen liikkumassa täältä Espoosta Hämeenlinnaan. Niin lähelle saisi kuljetuksen ilman mitään ylimääräistä. En tiedä paljon ton kokonen paketti sitten postitettuna tulis maksamaan.
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
^laitoin sulle viestiä.