Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

stoichiometric kirjoitti:^ilmaa nyt ihmeessä ensin. Siis onko siinä jarrunesteen vaihdossa oikein kunnolla vaihdettu nesteet + ilmattu sieltä työsylinterin "nipasta"?
En tiedä kuinka kunnolla ne on vaihdon suorittanut mutta olin pyytänyt ainakin ilmaamaan joka kulmasta. Oliko tuo työsylinterin nipa akun alla? Pitää viedä takaisin ja kehottamaan ilmaamaan kunnolla.
Kuva

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^kytkinkopassa kumisuojan takana. Jos ottaa imuputken pois tieltä, niin hyvät tilat touhuta. Sokka pykälä ylös ja vetää liittimen ulospäin, niin alkaa mörjä-neste valua siittä muovisesta "nipasta" (ei parane käännellä :) ). Miten sen nesteen uusinnan sitten tekeekin, niin säiliössä täytyy olla runsaasti nestettä.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Kiitti. :)
Kuva

Avatar
vrahikai
Viestit: 421
Liittynyt: 16 Marras 2013, 17:42
Car(s): Ex: 156 2.5 V6 Boselift
Ex: Renault Clio RS182
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vrahikai »

Tietäisikö joku minua viisaampi, mikä tämä orpo liitin on? Puskurin purin pois, kun umpioita irroittelin. Siellä se syylärin edessä oli poikittaispalkkiin siististi nippusiteellä kiinnitetty. Kuuluuko olla irrallaan, vai pitäisikö sille etsiä vastakappale jostain vielä ennen puskurin uudelleenkiinnitystä?

Kyseessä siis 2002 boselift pikkubusso.
Liitteet
IMG_3549m.JPG
Mysteeriliitin_1
(249.44 KiB) Tiedosto ladattu 2272 kertaa
IMG_3548m.jpg
Mysteeriliitin_2
(257.82 KiB) Tiedosto ladattu 2272 kertaa

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

^Tietoa ei ole, mutten muista tuossa vanhemmassa painoksessa tuollaista olleen noilla kohdin.
Puskuri kuitenkin ollut irti varmaan 5 kertaa.
Olisiko joku siirtänyt johdon siihen? Sumuvalon johto?

Avatar
vrahikai
Viestit: 421
Liittynyt: 16 Marras 2013, 17:42
Car(s): Ex: 156 2.5 V6 Boselift
Ex: Renault Clio RS182
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vrahikai »

Sumarit toimii kyllä molemmat normaalisti, joten tuskin niistä tuollaista puuttuu. Liitin kyllä on äkkiseltään katsoen samanlainen kuin esim. sivuvilkuissa. Lieko joku joskus vetänyt jotain ylimääräisiä valoja varten tuollaisen? Pitänee seurata piuhaa ja katsoa mihin se menee.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^meikäläisen kasvojen kohotuksessa on tommoset ylimääräiset molemmin puolin, liittyisivätköhän xenoneihin?

Avatar
vrahikai
Viestit: 421
Liittynyt: 16 Marras 2013, 17:42
Car(s): Ex: 156 2.5 V6 Boselift
Ex: Renault Clio RS182
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vrahikai »

Hmmm. Itsellä ei silmään äkkiseltään osunut toisella puolella vastaavaa, pitääpä ottaa silmä käteen ja katsoa. Sullakaan ei niissä siis ollut mitään kiinni vai? Tuossa mun laitteessa on tehtaan xsenonit, eikä ainakaan umpioista löydy mitään mihin tuo menisi. Ei ole kuin kaksi liitintä per puoli (ks. kuva). Täytynee nyt vielä tuplavarmistaa, että etuakselin asentoanturissa, johon tuo orpo piuha ainakin teoriassa ylettäisi, on jotain kiinni.
Liitteet
IMG_3553m.jpg
156 Pre-FL xenon
(153.78 KiB) Tiedosto ladattu 2130 kertaa

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja toolman »

vrahikai kirjoitti:Tietäisikö joku minua viisaampi, mikä tämä orpo liitin on? Puskurin purin pois, kun umpioita irroittelin. Siellä se syylärin edessä oli poikittaispalkkiin siististi nippusiteellä kiinnitetty. Kuuluuko olla irrallaan, vai pitäisikö sille etsiä vastakappale jostain vielä ennen puskurin uudelleenkiinnitystä?

Kyseessä siis 2002 boselift pikkubusso.
Konepellin lukon mikrokytkimen liitin, käytössä jos auto on tilattu hälyillä, GTA:ssa taitaa olla vakiona.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Jep, tajusin saman myöhemmin :) Muistin muistaakseni :lol: väärin, vain tois puolella tuo ylimääräinen liitin. Tuohon hälyvalmiuteen kuuluu erinäisiä johtoja+ liittimiä ympäri autoa.

Avatar
vrahikai
Viestit: 421
Liittynyt: 16 Marras 2013, 17:42
Car(s): Ex: 156 2.5 V6 Boselift
Ex: Renault Clio RS182
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vrahikai »

toolman kirjoitti:
Konepellin lukon mikrokytkimen liitin, käytössä jos auto on tilattu hälyillä, GTA:ssa taitaa olla vakiona.
Bingo! Sehän se tietty. Arvelinkin, että saattaa liittyä hälyihin, kun siihen kuuluvia erinäisiä irtonaisia moninapaliiittimiä on ainakin kaksi lisää tuossa kuskin puolella heti puskurin takana. Eipähän tarvitse tuostakaan siis kantaa huolta. Kiitos avusta!

Novviisi
Viestit: 10
Liittynyt: 30 Heinä 2014, 12:05
Car(s): 156 2.5 v6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Novviisi »

Tervehdys kaikille!
Tuli hetkellinen mielenhäiriö ja menin ostamaan pitkään himoitsemani Alfan. Vuoden 2000 156 2,5 litraisella v6:lla päätyi saaliikseni. Auto ei vaikuttaisi olleen kovin hyvällä huolenpidolla ja kysynkin teiltä, arvon ekspertit, mistä alkaisin tarkastella vaihdettavia/korjattavia kohteita ensi alkuun? Ainakin edestä oikealta kuuluu kolinaa ajaessa hidastustöyssyihin tai muihin kuoppiin.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Hyvä valinta. :D

Hihna, etupään tukivarret...forumin Teknisessä osiossa on yleismallinen vikalista, lukaise myös Tyhmiä kysymyksiä 156:sta. Ruostettahan noissa kai on kans?

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Heikko kohta näissä on ala- ja ylätukivarret. Samoin kallistuksenvakaajan runkopuslat aiheuttavat kolinaa kun alkavat olla ehtoopuolella.
Jos huolto on ollut "huoletonta" laittaisin koneeseen ja laatikkoon uudet öljyt heti alkuunsa. Milloin jakohihna on vaihdettu?

EDIT: Late oli salamaa nopeampi.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^mut sä olit vaan minuutin hitaampi. :-D

Ja mun päässä on vikaa, täähän on Tyhmiä kysymyksiä 156:sta -ketju. :oops:

Novviisi
Viestit: 10
Liittynyt: 30 Heinä 2014, 12:05
Car(s): 156 2.5 v6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Novviisi »

Öljyt ja suodattimen vaihdoin luonnollisesti heti auton saatuani. Jakopää on jo viisivuotias, mutta vain 40tkm vanha. Onkohan syytä vaihtaa, kun ikä on jo kilometreistä huolimatta täynnä? MAF taitaa olla ihan kunnossa, kun ottaa kierroksia iloisesti aina punarajaan saakka. Yritin lueskella vikakoodejakin tuolla elm327 -palikalla ja play-kaupasta löytyneellä AlfaOBD-ohjelmalla, mutta mitään ei löytynyt. Sitten vielä pistin vielä kaasupolkimen oppimaan ja auto vaikuttaisi olevan ihan toimiva. On muuten merkillisen hyvä ajettava ikäisekseen ja hintaisekseen tuo. Mulla oli aiemmin käyttöautona BMW E90 325i eikä tuo kyllä yhtään huonommalta tunnu, vaikka maksaa vain kymmenesosan bemarin hinnasta.

Ai niin, iskarit vaikuttaisivat myös olevan aika väsyneet. Oletteko laittaneet minkälaisia alustasarjoja alle? Maltillinen madalluskin käväisi mielessä. Ilmeisesti Eibach Pro-Kit + Bilstein on aika suosittu näissä. Vogtlandilta tosin saisi sarjan melkoiseen budjettihintaan, lieköhän minkälainen laatu niissä?

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

^Hihna vaihtoon!
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Mitähän se Toolmanin hihna kesti...mielikuva on,että 5.5v ja 50tkm tms, eli hihna vaihtoon! Samalla vesipumppu myös.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja 90 »

^^heti se hihna vaihtoon ja välttelisin ehdottomasti sitä punarajalle kierättelyä kun on noinkin pahasti yliajallla..

Novviisi
Viestit: 10
Liittynyt: 30 Heinä 2014, 12:05
Car(s): 156 2.5 v6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Novviisi »

Jahas, tästähän vallitsee siksi vahva yksimielisyys, että taitaa olla ensimmäinen homma hihnan ja vesipumpun vaihto.

Avatar
Dio Natale
Viestit: 833
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Kolinaa ja narinaa voi kuunnella hetken aikaa mutta tosiaan uutta hihnaa kehiin niin ei tule yllätyksiä matkalla ja jättäisin sen rpm laulattimisen .
molex to sata, lose all your data.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

^^Korostetaan vielä, että hihna tulisi vaihtaa lukkopaloilla, eikä millään tussimerkeillä niinkuin joillain pajolla mieluusti tekisivät.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Lisää kuva-arvoituksia. Tuommoinen johto roikkuu vapaana jts selespeedin vasemmassa etupyöräkotelossa sisälokarin päällä.

Kuva
Suoraan vaan suoraa

Avatar
vrahikai
Viestit: 421
Liittynyt: 16 Marras 2013, 17:42
Car(s): Ex: 156 2.5 V6 Boselift
Ex: Renault Clio RS182
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vrahikai »

^Näyttävät hyvin paljon samoilta tehtaan varashälyttimen moninapaliittimiltä mitkä ainakin mun autossa roikkuu vasemman etupyöränkotelon etupuolella.

Avatar
Skeletor
Viestit: 437
Liittynyt: 11 Huhti 2014, 15:16
Car(s): 156 2,5l V6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Skeletor »

Kuljettajan oven säätö. Onko kukaan toteuttanut ja jos on, niin miten.

Työkaluille saranan kiinnitykset erittäin ahtaasti etuoven puolella. Vaatiiko etulokasuojan irroituksen
jotta työn voi tehdä järkevästi? Tässä taas se huono puoli, että sovitteet lokasuojaan menee tällöin.

Mulla ovi vähän roikuskelee ja se häiritsee.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^roikuskelee? Tarkista kiinnitykset? Eihän se ehjänä voi roikkua kun sen pitäs olla yhdessä asennossa...

Avatar
Skeletor
Viestit: 437
Liittynyt: 11 Huhti 2014, 15:16
Car(s): 156 2,5l V6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Skeletor »

jkk kirjoitti:^roikuskelee? Tarkista kiinnitykset? Eihän se ehjänä voi roikkua kun sen pitäs olla yhdessä asennossa...
Kiinnitykset on OK. Saranat kaipaavat säätöä.

JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Skeletor kirjoitti:Kuljettajan oven säätö. Onko kukaan toteuttanut ja jos on, niin miten.

Työkaluille saranan kiinnitykset erittäin ahtaasti etuoven puolella. Vaatiiko etulokasuojan irroituksen
jotta työn voi tehdä järkevästi? Tässä taas se huono puoli, että sovitteet lokasuojaan menee tällöin.

Mulla ovi vähän roikuskelee ja se häiritsee.
Ensimmäisenä ovistoppari irti (kahdella torxilla). Sen jälkeen ovi irti saranasta (kaksi kappaletta kutosen kierrettä, kympin kantaa). Johtosarja irti ja ovi pois saranoilta. Ja kas, saranat saa helposti löysättyä. Takaovi on tietysti hieman helpompi ja tuota ovea saa jumpata monta kertaa, mutta kaverin kanssa kuitenkin onnistuu.

Avatar
Skeletor
Viestit: 437
Liittynyt: 11 Huhti 2014, 15:16
Car(s): 156 2,5l V6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Skeletor »

JaRoDD kirjoitti:
Skeletor kirjoitti:Kuljettajan oven säätö. Onko kukaan toteuttanut ja jos on, niin miten.

Työkaluille saranan kiinnitykset erittäin ahtaasti etuoven puolella. Vaatiiko etulokasuojan irroituksen
jotta työn voi tehdä järkevästi? Tässä taas se huono puoli, että sovitteet lokasuojaan menee tällöin.

Mulla ovi vähän roikuskelee ja se häiritsee.
Ensimmäisenä ovistoppari irti (kahdella torxilla). Sen jälkeen ovi irti saranasta (kaksi kappaletta kutosen kierrettä, kympin kantaa). Johtosarja irti ja ovi pois saranoilta. Ja kas, saranat saa helposti löysättyä. Takaovi on tietysti hieman helpompi ja tuota ovea saa jumpata monta kertaa, mutta kaverin kanssa kuitenkin onnistuu.

Kiitos vinkistä! Menee työlistalle :mrgreen:

Novviisi
Viestit: 10
Liittynyt: 30 Heinä 2014, 12:05
Car(s): 156 2.5 v6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Novviisi »

No niin, kysäisin hihnanvaihdon hintaa paikallisesta merkkihuollosta (Hartikainen Joensuu). 1200 euroa, kuulostaa aika kovalta?

Avatar
JaniW
Viestit: 840
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaniW »

^Kyllä vaan kuulostaa.
CARF0869

kabanossi
Viestit: 122
Liittynyt: 28 Heinä 2014, 16:13
Car(s): Alfa Romeo 156 1.9 jtd mjet vm 2005, Alfa Romeo 156 2.5 V6, Jaguar S Type R Suzuki Hayabusa, ja Mönkijöoitä kaks, neliveto, ja kolmirenkainen.
Paikkakunta: Liminka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja kabanossi »

Oulussa on mulla vaihtunut 600 euroon 1.9 diisseli koneeseen, ja siihen on sisältynyt hihna, kiristin, vesipumppu, ja mikähän sen pienen hammaspyörän nimi onkaan.

JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Diiselin ja V6:n hihnanvaihdoilla ei ole paljoakaan yhteistä...

Mutta kyllä tuo silti melko karulta hintapyynniltä kuulostaa.

kabanossi
Viestit: 122
Liittynyt: 28 Heinä 2014, 16:13
Car(s): Alfa Romeo 156 1.9 jtd mjet vm 2005, Alfa Romeo 156 2.5 V6, Jaguar S Type R Suzuki Hayabusa, ja Mönkijöoitä kaks, neliveto, ja kolmirenkainen.
Paikkakunta: Liminka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja kabanossi »

1200 eekuu on karun kuuloinen, luulis ny hihna vaihtuvan alle 8 tuntii, kutosen omistajathan sen osais sanoo, kauanko siinä hihnan vaihdossa menee.

JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Minkä merkin merkkihuollosta on kyse? Mikä oli tarjouspyynnin sisältö..?

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Novviisi kirjoitti:No niin, kysäisin hihnanvaihdon hintaa paikallisesta merkkihuollosta (Hartikainen Joensuu). 1200 euroa, kuulostaa aika kovalta?
Tolla rahalla ajaa Nokialle hihnanvaihtoon http://www.nokianautotalo.fi/

Avatar
-TTY-
Viestit: 1442
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

Tai Kouvolaan. Itse ostin roippeet Heikalta (yhden hammaspyörän marmoritiskiltä) ja vein paikalliselle AD:lle, jossa työskentelee entinen merkkikorjaaja. Koko operaatiolle tuli hintaa 880€.
Mikä piru sieltä taas on rikki?

JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

-TTY- kirjoitti:Tai Kouvolaan. Itse ostin roippeet Heikalta (yhden hammaspyörän marmoritiskiltä) ja vein paikalliselle AD:lle, jossa työskentelee entinen merkkikorjaaja. Koko operaatiolle tuli hintaa 880€.
Tämä kuulostaa oikealta sisältäen varmaan vesipumpunkin.

jmi
Viestit: 1058
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jmi »

Mulla maksoi 2.5:n jakohihnan vaihto vesipumppuineen v.2012 330€ (5,5h) Salon Autosähkössä. Tuosta ei taida edullisemmaksi enää saada, ja kaveri vielä osasi hommansa, koska auto pelannut loistavasti eikä käyttänyt lukkopaloja. :shock:

Osat ostin erikseen Heikalta n.300€ hintaan.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

jmi kirjoitti:kaveri vielä osasi hommansa
jmi kirjoitti:eikä käyttänyt lukkopaloja. :shock:
Ei voisi paljon enempää olla lauseet ristiriidassa :roll:
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Yhtälailla saattuu vahinkoja lukkopalojen kanssa. Ei ne autuaaksi tee. Palojen lisäksi pitäs olla vielä heittokello, mitä yleensä ei käytetä. Jos ei auton kanssa ongelmia ole aiemmin ollut niin merkeillä helppo laittaa jako oikein tai ainakin takaisin juuri samaan kohtaan. Lukkopaloilla tuntuu sattuvan noita jako vähän pielessä vahinkoja.

jmi
Viestit: 1058
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jmi »

Albertolli kirjoitti:
jmi kirjoitti:kaveri vielä osasi hommansa
jmi kirjoitti:eikä käyttänyt lukkopaloja. :shock:
Ei voisi paljon enempää olla lauseet ristiriidassa :roll:
Mielestäni kaveri on hommansa osannut, koska auto toimii täydellisesti. Juuri palstalla oli juttua, että lukkopaloissakin on eroa eikä niihin aina voi luottaa.
En kyllä käsitä miksi bussoon on kehitelty tuollainen lukkopalasysteemi, onhan niitä muitakin "erikoisia" moottoreita, joissa merkit ovat jakopäässä. Onko tämä erikoisuuden tavoittelua ja toivottu että tee se itse-miehet eivät näihin koskisi?

EmmiMaria
Viestit: 1132
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

Omal tallil kaveri teki duunin, hilppeet ostin ja oluen lupasin tarjota :-D
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^halvat on kaverilla työtunnit jos kaljalla tekee ; D

Avatar
_rico
Viestit: 1178
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja _rico »

^Pitäähän sitä nyt harrastuksia miehellä olla :wink:

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

jkk kirjoitti:^halvat on kaverilla työtunnit jos kaljalla tekee ; D
Naisille tehdyissä töissä on halvemmat, ehkä jopa olemattomat tuntitaksat.
Eilen vaihdoin emännän aveoon etulaakerin, 3 tuntia töitä ja palkkiona kiitos.

Novviisi
Viestit: 10
Liittynyt: 30 Heinä 2014, 12:05
Car(s): 156 2.5 v6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Novviisi »

JaRoDD kirjoitti:Minkä merkin merkkihuollosta on kyse? Mikä oli tarjouspyynnin sisältö..?
Alfa Romeon merkkihuollosta, mikä kysymys tuo nyt oli? :D Tarjouspyynnössä pyysin laskemaan hinnan jakopäänhihnan vaihdolle sekä alkuperäisillä, että tarvikeosilla. Hinnoissa ei ollut juurikaan eroa. Vesipumpun vaihto sitten vielä lisäksi tuohon. Ihan periaatteestakaan en ala maksaa tuollaista hintaa. Tonni on ehdoton yläraja tälle operaatiolle. Pitää nyt kysellä vielä tästä lähialueelta. Lueskelin noita vanhoja viestejä, ja niissä joku oli suositellut varkautelaista Keski-Savon autohuoltoa. Onkos siitä kokemuksia?

JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

koltiainen kirjoitti:
jkk kirjoitti:^halvat on kaverilla työtunnit jos kaljalla tekee ; D
Naisille tehdyissä töissä on halvemmat, ehkä jopa olemattomat tuntitaksat.
Eilen vaihdoin emännän aveoon etulaakerin, 3 tuntia töitä ja palkkiona kiitos.
Emännän siskon autoon vaihdoin etupyörän laakerin. Sain maksaa laakerin, että navan prässäyksen. Saan kuulemma tilille rahaa. Jää nähtäväksi :silly:

JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Novviisi kirjoitti:
JaRoDD kirjoitti:Minkä merkin merkkihuollosta on kyse? Mikä oli tarjouspyynnin sisältö..?
Alfa Romeon merkkihuollosta, mikä kysymys tuo nyt oli? :D Tarjouspyynnössä pyysin laskemaan hinnan jakopäänhihnan vaihdolle sekä alkuperäisillä, että tarvikeosilla. Hinnoissa ei ollut juurikaan eroa. Vesipumpun vaihto sitten vielä lisäksi tuohon. Ihan periaatteestakaan en ala maksaa tuollaista hintaa. Tonni on ehdoton yläraja tälle operaatiolle. Pitää nyt kysellä vielä tästä lähialueelta. Lueskelin noita vanhoja viestejä, ja niissä joku oli suositellut varkautelaista Keski-Savon autohuoltoa. Onkos siitä kokemuksia?
Alfan entinen merkkihuolto oli Deltassa, nykyinen Autokeskuksessa. Ja yhtälailla se on merkkiliike vaikka Vaunulakin. Halusin tarkentaa koska en ole selvännäkijä. Enkä silti ole vielä valaistunut.

Elikkäs tuon 1200 euron päälle vielä vesipumppu ja sen vaihto? Melko jäätävä "tarjous". Haiskahtaa vähän siltä että maksattavat lukkopalat tuon kokonaishinnan sisällä.

Novviisi
Viestit: 10
Liittynyt: 30 Heinä 2014, 12:05
Car(s): 156 2.5 v6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Novviisi »

Juu, ei maistu tuolla hinnalla.

Vastaa Viestiin