156 2.5 V6 tietoa kaivataan
Valvoja: Moderators
156 2.5 V6 tietoa kaivataan
Tarkoitus olisi myydä nykyinen Alfa Romeo 33 1.7 QV - 1992 pois ja pyrkiä jatkamaan Alfa Romeon maailmassa vastoin ei alfistien kommentteja jotka eivät vieläkään osaa ymmärtää, että Alfa Romeo voi olla jokapäiväinen ajoneuvo siinä kuin mikätahansa muukin.
Eniten kiinnostaisi hinnan ja ominaisuuksien suhteen 1997-1999 Alfa Romeo 156 2.5 V6 manuaalilla joita näyttää jonkinverran jopa olevan myynnissä. Onko jotain erityistä mitä pitäisi ottaa huomioon tälläistä autoa ostaessa?
Entä miten nämä suomi versiot on varusteltu. Monissa ilmoituksissa kyllä lukee sitä sun tätä mutta esim. sport pack:istä ei ole mainittu yhdessäkään? Tämä tietääkseni vaikuttaa jonkinverran sisustukseen (penkkeihin jne) ja helmoihin vai oliko jonkinasteinen sport varustus vakiona suomi malleissa? Lisäksi löytyykö suomalaisia V6 156:ia ilman kammottavia puusisustuksia? Sorry nyt vaan, mutta Bentleytä lukuunottamatta ei puu ole lämmittänyt omaa silmääni yhdessäkään autossa
Eli jos jollain on hyviä vinkkejä, linkkejä, esitteitä skannattuna tai mitä vaan mistä on apua valitessa sopivaa 156:sta niin laittakaapa infoa tulemaan joko tähän viestiin, privana tai mitenvain.
Kiitokset etukäteen.
/esc
Henri Tamminen
PS.
Paras ja samalla lähes ainoa fiksu paikka 156:seen liittyen mitä olen löytänyt on ollut http://www.alfa156.net/ ja tietysti nyt tämä foorumi
Eniten kiinnostaisi hinnan ja ominaisuuksien suhteen 1997-1999 Alfa Romeo 156 2.5 V6 manuaalilla joita näyttää jonkinverran jopa olevan myynnissä. Onko jotain erityistä mitä pitäisi ottaa huomioon tälläistä autoa ostaessa?
Entä miten nämä suomi versiot on varusteltu. Monissa ilmoituksissa kyllä lukee sitä sun tätä mutta esim. sport pack:istä ei ole mainittu yhdessäkään? Tämä tietääkseni vaikuttaa jonkinverran sisustukseen (penkkeihin jne) ja helmoihin vai oliko jonkinasteinen sport varustus vakiona suomi malleissa? Lisäksi löytyykö suomalaisia V6 156:ia ilman kammottavia puusisustuksia? Sorry nyt vaan, mutta Bentleytä lukuunottamatta ei puu ole lämmittänyt omaa silmääni yhdessäkään autossa
Eli jos jollain on hyviä vinkkejä, linkkejä, esitteitä skannattuna tai mitä vaan mistä on apua valitessa sopivaa 156:sta niin laittakaapa infoa tulemaan joko tähän viestiin, privana tai mitenvain.
Kiitokset etukäteen.
/esc
Henri Tamminen
PS.
Paras ja samalla lähes ainoa fiksu paikka 156:seen liittyen mitä olen löytänyt on ollut http://www.alfa156.net/ ja tietysti nyt tämä foorumi
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Curva Grande ehti näköjään ensin: vasta uudemmissa 156:ssa keskikonsoli on jotakin muuta kuin tuota ruskeaa tavaraa. Toiset tykkää, toiset ei. Puuratti taitaa myös olla vakiokamaa.
Hakutoiminnolla löytynee runsaasti lisää infoa ja eiköhän joku useista ko. mallin omistajistakin vaivaudu vastaamaan. Laitoin threadin otsikkoon hieman lisää tavaraa, jotta expertit löytävät paikalle.
Hakutoiminnolla löytynee runsaasti lisää infoa ja eiköhän joku useista ko. mallin omistajistakin vaivaudu vastaamaan. Laitoin threadin otsikkoon hieman lisää tavaraa, jotta expertit löytävät paikalle.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Tuo on oikeata puhetta. Kateelliset ne vaan puhuu, että ei sillä Alfalla mitään tee. Ei vaan ole munaa ostaa sellasta, mutta aina ollaan kiinnostuneita että miten se Alfa kulkee ja miten paljon siinä on vikoja.
Täältä löytyy listaa 156:sen tyyppivioista http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=3855
Nuo V6:set taisi kaikki tulla alkuvuosina puusisustuksella? En tiedä milloin jäi pois vakiovarustuksesta, mutta veikkaan 2000-2001 vuosia?
Täältä löytyy listaa 156:sen tyyppivioista http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=3855
Nuo V6:set taisi kaikki tulla alkuvuosina puusisustuksella? En tiedä milloin jäi pois vakiovarustuksesta, mutta veikkaan 2000-2001 vuosia?
puusisustus on hieno ainakin meikäläisen silmään istuu paremmin kuin joku mustan puhuva sisus. Sport pak versioita ei liiemmin ole näkynyt myynnissä noista vanhemmista vuosimalleista. Joten jos pitää hieman sporttisemmasta ajosta kunnon alustasarja on paikallaan ja suuremmat renkaat/vanteet. Autosta kannattaa tarkistaa kytkimen kunto, niitä noista on mennyt jonkin verran sekä nokkahihnojen vaihto (onko tehty). Haulla löydät paljon lisää asiaa...
tuossa skannit vuoden 98 hinnastoista
sivu1
2
tuossa skannit vuoden 98 hinnastoista
sivu1
2
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Olen nyt ajannut reilussa vuodessa 30tkm ko. autolla ja on ollut todella huolettomia kilometrejä, mitä pitää tarkastaa on:
1.Kytkin jos hyvin jäykkä ja ottaa alhaalla kiinni niin on kohta kytkinremppa tiedossa.
2.Hammashihna vahtoväli 60tkm, katso että on tehty tai sitten myyjälike tekee.
3.Moottorin ylätuennan tuki on monissa ollut rikki, selviää vetämällä sivulle.
4.Kolmiotuet (ylä) etujousituksessa
5.Etu alatukivarsien nivelet (väljyys)
6.Kallistuksen vakaajien koiranluut.
7.Poikittaiset taaemmat alatukivarret takana.
8.Moottorin suojamuovi voi olla irti takareunastaan.
9.Sumuvaloissa voi olla lasi halki.
Tuskinpa kaikki löytyy myytävässä yksilössä, jos, niin kannatta jatkaa etsimistä
Lisäys sen verran että on aito Alfa ajaa, moottorin ääni on mahtava, mikään ei voita V6:en murinaa, no varmuudella GTA ja sitten ehkä V8
1.Kytkin jos hyvin jäykkä ja ottaa alhaalla kiinni niin on kohta kytkinremppa tiedossa.
2.Hammashihna vahtoväli 60tkm, katso että on tehty tai sitten myyjälike tekee.
3.Moottorin ylätuennan tuki on monissa ollut rikki, selviää vetämällä sivulle.
4.Kolmiotuet (ylä) etujousituksessa
5.Etu alatukivarsien nivelet (väljyys)
6.Kallistuksen vakaajien koiranluut.
7.Poikittaiset taaemmat alatukivarret takana.
8.Moottorin suojamuovi voi olla irti takareunastaan.
9.Sumuvaloissa voi olla lasi halki.
Tuskinpa kaikki löytyy myytävässä yksilössä, jos, niin kannatta jatkaa etsimistä
Lisäys sen verran että on aito Alfa ajaa, moottorin ääni on mahtava, mikään ei voita V6:en murinaa, no varmuudella GTA ja sitten ehkä V8
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
Kiitokset vastauksista tähänmennessä, erittäin nopeata toimintaa!
Katselin jonkinverran myös saksaa vaihtoehtoisena ostospaikkana joskin alfojen painovoimaakin nopeampi hinnanpudotus suomessa tarkoittaa, että suuria säästöjä ei synny, tosin varustus olisi hiukan parempi. (Ostajalle tämä mystinen alfojen aliarvostus suomessa on toki kiva, myyjälle ikävämpi).
Miten arvostatte ilmastoinnin olemassaoloa? Suomessa on myynnissä muutamia suhteellisen edullisiakin 156 2.5 V6:sia mutta näissä halvemmissa ei yleensä ole sitten ilmastointia, ainakaan mainittuna (alle 10 000 euroa).
Enemmän valinnanvaraa tuntuu olevan 12-14 000 euron välillä ja näissä löytyy sitten jo ilmastointiakin ja koska nämä ovat pyyntihintoja niin vielä varmaan saisi pikkaisen tingittyäkin. Onko jotain varustetta jonka olemassaoloa kannattaa erityisesti tarkistella?
Selespeedistä on kuulunu aikapaljon ongelmia ja sitä ei taida olla kuin 2 litraiseen. Mites tämä Q systeemi mikä näihin 2.5 litraisiin oli saatavilla vai kannattaako pitäytyä manuaalissa? Henk. koht. mieltymys on manuaaleihin mutta eihän sitä koskaan tiedä.
Olisiko jollain olemassa 1997-1999 värivaihtoehtoja? Alustavasti olen hiukan miettinyt hopea, musta, punainen linjaa tosin.
Mitä moottorin ääneen tulee niin siinä on selkeästi yksi syy miksi Alfa kiinnostaa. Jos omasta 33 QV:stä pitää mainita mikä siitä tekee niin hyvän niin yleensä vastaan, että aja moottoritieliittymästä alas 2. vaihteella ja siinä 4000-4500 kierroksen tienoilla polkaise kaasu pohjaan. Hieno vääntö ja upea ääni! (ja sitten pitääkin olla nopea käsi vaihtamaan isompaa)
/esc
Henri Tamminen
Katselin jonkinverran myös saksaa vaihtoehtoisena ostospaikkana joskin alfojen painovoimaakin nopeampi hinnanpudotus suomessa tarkoittaa, että suuria säästöjä ei synny, tosin varustus olisi hiukan parempi. (Ostajalle tämä mystinen alfojen aliarvostus suomessa on toki kiva, myyjälle ikävämpi).
Miten arvostatte ilmastoinnin olemassaoloa? Suomessa on myynnissä muutamia suhteellisen edullisiakin 156 2.5 V6:sia mutta näissä halvemmissa ei yleensä ole sitten ilmastointia, ainakaan mainittuna (alle 10 000 euroa).
Enemmän valinnanvaraa tuntuu olevan 12-14 000 euron välillä ja näissä löytyy sitten jo ilmastointiakin ja koska nämä ovat pyyntihintoja niin vielä varmaan saisi pikkaisen tingittyäkin. Onko jotain varustetta jonka olemassaoloa kannattaa erityisesti tarkistella?
Selespeedistä on kuulunu aikapaljon ongelmia ja sitä ei taida olla kuin 2 litraiseen. Mites tämä Q systeemi mikä näihin 2.5 litraisiin oli saatavilla vai kannattaako pitäytyä manuaalissa? Henk. koht. mieltymys on manuaaleihin mutta eihän sitä koskaan tiedä.
Olisiko jollain olemassa 1997-1999 värivaihtoehtoja? Alustavasti olen hiukan miettinyt hopea, musta, punainen linjaa tosin.
Mitä moottorin ääneen tulee niin siinä on selkeästi yksi syy miksi Alfa kiinnostaa. Jos omasta 33 QV:stä pitää mainita mikä siitä tekee niin hyvän niin yleensä vastaan, että aja moottoritieliittymästä alas 2. vaihteella ja siinä 4000-4500 kierroksen tienoilla polkaise kaasu pohjaan. Hieno vääntö ja upea ääni! (ja sitten pitääkin olla nopea käsi vaihtamaan isompaa)
/esc
Henri Tamminen
Kuten V6 nimimerkin esille laittamasta hinnastosta näkyy niin siinä on 2.5 V6 kohdalla 199.900 mk + 4000 mk* jossa tuo * = ilmastointilaite.
Ilmeisesti suomessa on toisinsanoen pakkomyyty ilmastointi noihin V6 malleihin ja lisävarusteena se löytyy ainoastaan 2 litraiseen. No, hyvä, että selvisi tämäkin niin ei tarvitse turhaan maksaa siitä, että ovat älynneet kirjoittaa ilmastointi lisätietoihin
Saisiko kuvan tuollaisen V6:sen keskikonsolista (jollain ehkä jo onkin albumissaan täällä?) missä näkyy ilmastoinnin säätimet niin osaan sitten katsoa minkä näköiseltä pitäisi näyttää kun käyn autoja katsomassa.
/esc
Ilmeisesti suomessa on toisinsanoen pakkomyyty ilmastointi noihin V6 malleihin ja lisävarusteena se löytyy ainoastaan 2 litraiseen. No, hyvä, että selvisi tämäkin niin ei tarvitse turhaan maksaa siitä, että ovat älynneet kirjoittaa ilmastointi lisätietoihin
Saisiko kuvan tuollaisen V6:sen keskikonsolista (jollain ehkä jo onkin albumissaan täällä?) missä näkyy ilmastoinnin säätimet niin osaan sitten katsoa minkä näköiseltä pitäisi näyttää kun käyn autoja katsomassa.
/esc
paina tosta mun albumista siellä on jonkinlainen kuva lämpötilan säädin tosin ei näy, siinä on sininen alue olikohan 20 asteeseen ja siitä ylöspäin alkaa punainen lämmin alue ja alareunassa ilmastoinnin painike jossa vihreä merkkivalo
Viimeksi muokannut V6, 06 Tammi 2005, 22:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Makuasiahan se aina on, mutta suosittelen tuon Q-systemin koeajoa jos vaan kohdalle osuu ja verrata sitä manuaaliin.Rolle kirjoitti:Q-system ei tainnu olla mikään hitti eikä minun mielestä sovi tuohon autoon missään nimessä.
Marraskuun puolella kävin yhtä kokeilemassa, eikä tuo nyt niin paha ollut, mitä itsekin hieman epäilin.
Täyskiihdytyksessä manuaaliasennolla kuski päättää vaihdon, ei loota, ainoa miinus oli "hieman hidas/pehmeä" vaihto.
Kaupungissa oli leppoisa ajella city-asennolla. Jos halusi ripeämpää, napista sport ja johan muuttui käytös. Jos oli tylsää, lennosta "manuaali" päälle ja taas oli hauskaa. En tiedä saiko noin tehdä, mutta auto ja loota sitä ei estänyt ja hyvin toimi.
Auto muistaakseni vm. -01 ja oli myytävänä Porin Rinta-Joupilla. Saattaapi olla edelleen.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
No niin, tuossa yllähän noita huomioitavia seikkoja jo onkin, eipä mitään lisättävää.
Suoralla kaupalla saat varmasti hyvän ajopelin edullisesti ja kaupan päälle paljon urheilullisuutta ym.
Katso vertailun vuoksi myös sivut www.autotalli.fi siellä on autoliikkeiden tarjontaa, kuten varmaan tiedätkin..
Onnea Alfan hankintaan!
Terv. Ciancarlo
Suoralla kaupalla saat varmasti hyvän ajopelin edullisesti ja kaupan päälle paljon urheilullisuutta ym.
Katso vertailun vuoksi myös sivut www.autotalli.fi siellä on autoliikkeiden tarjontaa, kuten varmaan tiedätkin..
Onnea Alfan hankintaan!
Terv. Ciancarlo
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
Soittelin tuonne Delta Autoon josta vahvistivat, että ilmastointi on kuulunut vakiovarustukseen kaikissa tuonikäisissä 156 2.5 V6:sissa ja ikäväkseni sain kuulla, että lähes kaikki ovat tuolla puuratilla/keskikonsolilla.
Myyjä joka puhelimeen vastasi antoi ymmärtää, että Sport Packillä myytyjä autoja oli vain kourallinen (hänen tiedossaan siis). Eli kun rahatilanne ei salli uudemman ostoa ja vanhemmissa Sport Pack varustellun löytäminen on epätodennäköistä niin kaipa tässä tarvitsee alkaa uskottelemaan itselleen, että on se puukin ihan hyvän näköinen!
Olen kuitenkin nyt vakaasti päättänyt löytää tuollaisen 1997-1999 mallin 156 2.5 V6:sen joten eiköhän sellainen ennen kesää kohdalle osu sopuhintaan. Löytyisikö muuten halukkaita kyseisen auton omistajia koeajajiksi jos sopivan tuntuinen auto löytyy? Joku joka on tuollaista ajanut enemmänkin tunnistaisi varmasti hiukan paremmin, että missä kunnossa myyntipeli on. Tarkoitus on löytää ajokki akselilta Helsinki Tampere Turku.
/esc
Myyjä joka puhelimeen vastasi antoi ymmärtää, että Sport Packillä myytyjä autoja oli vain kourallinen (hänen tiedossaan siis). Eli kun rahatilanne ei salli uudemman ostoa ja vanhemmissa Sport Pack varustellun löytäminen on epätodennäköistä niin kaipa tässä tarvitsee alkaa uskottelemaan itselleen, että on se puukin ihan hyvän näköinen!
Olen kuitenkin nyt vakaasti päättänyt löytää tuollaisen 1997-1999 mallin 156 2.5 V6:sen joten eiköhän sellainen ennen kesää kohdalle osu sopuhintaan. Löytyisikö muuten halukkaita kyseisen auton omistajia koeajajiksi jos sopivan tuntuinen auto löytyy? Joku joka on tuollaista ajanut enemmänkin tunnistaisi varmasti hiukan paremmin, että missä kunnossa myyntipeli on. Tarkoitus on löytää ajokki akselilta Helsinki Tampere Turku.
/esc
- Alfaholisti
- Viestit: 508
- Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
- Paikkakunta: Kerava
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Nimimerkki Pedro:lla taitaa olla vielä '98 -mallinen Sport Pack -156 myynnissä.
Edit: Tulipa mieleen, että muistaakseni ko. yksilössä on myös sitä puuhässäkkää. Ja vielä normaalia enemmän (ovenkahvojen ympärillä). Olisikohan noissa ensimmäisissä malleissa ollut kuitenkin puusisustus, Sport Packeissakin.
Edit: Tulipa mieleen, että muistaakseni ko. yksilössä on myös sitä puuhässäkkää. Ja vielä normaalia enemmän (ovenkahvojen ympärillä). Olisikohan noissa ensimmäisissä malleissa ollut kuitenkin puusisustus, Sport Packeissakin.
Viimeksi muokannut Cuore Sportivo, 07 Tammi 2005, 12:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Itse ainakin poistin omastani tuon puuolemuksen vaihtamalla ratin alkuperäiseen käytettyyn nahkaversioon (tosin nykyinen on selespeed mallia, mutta ajattelin virittää nappeihin poppivehkeiden äänenvoimakkuuden kunhan vaan jaksan paneutua asiaan), keskikonsoli vaihtui uuteen titaaniseen ja vaihdekepinnuppi uuteen nahkaiseen (he***tin kallis muuten).
Ainakin ebayssa keskikonsoleita myydään päivittäin ja hinnat pyörivät 10-40 euron välillä. Kannattaa kuitenkin katsoa että saa myös tuhkakupin mukaan.
Eli rahaa multa paloi jotain 200-250 euroa koko puuhässäkän poistamiseen joten sen päälle ei kannata paljon laskea jos autossa on esim nahkaratti, jos hinta on huomattavasti korkeampi kuin vastaavassa puuhässäkkä versiossa.
Ainakin ebayssa keskikonsoleita myydään päivittäin ja hinnat pyörivät 10-40 euron välillä. Kannattaa kuitenkin katsoa että saa myös tuhkakupin mukaan.
Eli rahaa multa paloi jotain 200-250 euroa koko puuhässäkän poistamiseen joten sen päälle ei kannata paljon laskea jos autossa on esim nahkaratti, jos hinta on huomattavasti korkeampi kuin vastaavassa puuhässäkkä versiossa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Ei. Kyseessä lienee jonkun omat viritykset, ellei sitten tehtaalla ole menneet palikat sekaisin. By the way.. olen kerran nähnyt 155:n, jossa oli alkuperäinen "narrow body" kori, mutta sisältä auto oli täysin uudemman "wide body" mallin mukainen. Joku oli nähnyt paljon vaivaa 155:n päivitykseen tai sitten tehtaalla oltiin oltu "luovassa tilassa".Cuore Sportivo kirjoitti:Olisikohan noissa ensimmäisissä malleissa ollut kuitenkin puusisustus, Sport Packeissakin.