GT 3.2 koneella

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
kabanossi
Viestit: 122
Liittynyt: 28 Heinä 2014, 16:13
Car(s): Alfa Romeo 156 1.9 jtd mjet vm 2005, Alfa Romeo 156 2.5 V6, Jaguar S Type R Suzuki Hayabusa, ja Mönkijöoitä kaks, neliveto, ja kolmirenkainen.
Paikkakunta: Liminka

GT 3.2 koneella

Viesti Kirjoittaja kabanossi »

Millanen meno peli moinen olis? Tulis lähinnä sellaseen harraste käyttöön.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: GT 3.2 koneella

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Haulla löytyy varmasti paljonkin käyttäjien kokemuksia, mutta lyhyesti voisin kerrata näin:

Mielestäni aivan erinomainen auto. Erittäin hyvä ajaa, nopea ohjaus ja tehokkaat jarrut. Nimenomaan Bussolla myös oikein hyvä suorituskyky ja hieno äänimaailma erityisesti kiihdytyksissä. Coupeeksi yllättävän tilava, sillä takapenkit käännettynä tavaraa mahtuu paljon kyytiin. GT:ssä on ollut kyydissä 5 yli 180 cm karjua, mikä on ihan mahdoton rasti melkein mille tahansa muulle kaksioviselle coupeelle. GT 3,2 on erittäin luotettava auto, sillä kertaakaan se ei ole jäänyt käynnistymättä eikä ole jättänyt tielle. Autossani on ollut vain kolme viaksi laskettavaa ongelmaa: airbag:n ohjausboksi, jäähdytin ja kytkimen työsylinterin on pitänyt uusia. Muuten vain ns. normihuoltoa ja kuluvia osia on vaihdettu. Kilometrejä on takana noin 140 tkm.

Kehyksettömät ikkunat voivat olla hankalat talvella, jos jäätä ei poista ennen ovien avaamista, mutta TT:n kanssa on sama juttu. Bensaa maatiellä menee 8-9 l/100 km ja kaupinkiajossa sitten ihan perkeleesti eli helposti 14-15 l/100 km. Alhaisimmillaan kulutus on ollut noin 7,7 l/100 km hyvin rauhallisessa maantieajossa. Jakohihna pitää vaihtaa 60 tkm tai 3 v välein,

Minullla tuo on sekä käyttö- että harrasteautona. GT on siis varsinainen järkiauto, kun siinä yhdistyy molemmat, kuten olen aiemmin todennutkin :-D

Meilläkin on perheessä lisäksi TT Quattro ja autona GT hakkaa Diudin mennen tullen.

Edit: lisäksi GT on mielestäni edelleenkin hyvännäköinen auto, sillä yhä edelleen tulee katsottua taaksepäin parkkipaikalta poispäin kävellessäni. Lisäksi se herättää usein kiinnostusta myös muissa ihmisissä, viimeksi eilen eräs herra tuli kyselemään autostani kaikenlaista.

Osta pois vain, tuskin tulet pettymään.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: GT 3.2 koneella

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Edittiin kommentti: Katselin Bellassa GT:tä, nykyisin jo henkisesti mallista erkaantuneena... Vertasin Breraan ja yllätyksekseni taitaa käydä niin, että GT tullee kestämään aikaa paremmin! Vaimokin oli tätä mieltä ja hänellä ei tosiaan ole emotionaalista latausta autojen vertailuun...

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: GT 3.2 koneella

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Ja sivukommenttina: Siinä on vielä busso, jonka omistaminen on kulttuuriteko!

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=3&t=28280

kabanossi
Viestit: 122
Liittynyt: 28 Heinä 2014, 16:13
Car(s): Alfa Romeo 156 1.9 jtd mjet vm 2005, Alfa Romeo 156 2.5 V6, Jaguar S Type R Suzuki Hayabusa, ja Mönkijöoitä kaks, neliveto, ja kolmirenkainen.
Paikkakunta: Liminka

Re: GT 3.2 koneella

Viesti Kirjoittaja kabanossi »

Onko tuttu rekkari foorumilaisille sellanen kun VMI-616 Nettiautossa on myytävänä moinen peli, 138tkm ajettuna.

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: GT 3.2 koneella

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

Penkit ovat melko täydelliset, paitsi jos ei ole kovin leveäselkäinen.

Avatar
Auristo
Viestit: 385
Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: GT 3.2 koneella

Viesti Kirjoittaja Auristo »

kabanossi kirjoitti:Onko tuttu rekkari foorumilaisille sellanen kun VMI-616 Nettiautossa on myytävänä moinen peli, 138tkm ajettuna.
Olin auton myyjään yhteydessä s-postilla kun kyseinen auto oli myynnissä liikkeessä heinäkuussa hintaan 10900€, nyt yksityisellä 14900€.
Aika pikainen arvonnousu :silly:
Googlen välimuistista löytyy vanha ilmoitus:
http://webcache.googleusercontent.com/s ... clnk&gl=fi

Minulla jäi kaupat kiinni välirahasta, vähän kun myyjä olisi tullut vastaan niin olisin saattanut ostaa. Katsomassa en käynyt...
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi

kabanossi
Viestit: 122
Liittynyt: 28 Heinä 2014, 16:13
Car(s): Alfa Romeo 156 1.9 jtd mjet vm 2005, Alfa Romeo 156 2.5 V6, Jaguar S Type R Suzuki Hayabusa, ja Mönkijöoitä kaks, neliveto, ja kolmirenkainen.
Paikkakunta: Liminka

Re: GT 3.2 koneella

Viesti Kirjoittaja kabanossi »

Tuota minäkin ihmettelin, saatiin hierottua kauppaa siihen malliin, että vois vaikka alkaa kauppille, ny ei vastaa s.postiinkaan, ja auto tosiaan uudella hinnalla, ja yksityinen myy, eilen viimeksi oltiin sinkkosen kans yhteyksissä spostilla, outoo hommaa täytyy sanoo.

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: GT 3.2 koneella

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

No onhan siellä yksi melkein puolet halvempikin?

kabanossi
Viestit: 122
Liittynyt: 28 Heinä 2014, 16:13
Car(s): Alfa Romeo 156 1.9 jtd mjet vm 2005, Alfa Romeo 156 2.5 V6, Jaguar S Type R Suzuki Hayabusa, ja Mönkijöoitä kaks, neliveto, ja kolmirenkainen.
Paikkakunta: Liminka

Re: GT 3.2 koneella

Viesti Kirjoittaja kabanossi »

Siitä puuttuu 1.2 kuutiota, ja kaks pyttyä koneesta.

kabanossi
Viestit: 122
Liittynyt: 28 Heinä 2014, 16:13
Car(s): Alfa Romeo 156 1.9 jtd mjet vm 2005, Alfa Romeo 156 2.5 V6, Jaguar S Type R Suzuki Hayabusa, ja Mönkijöoitä kaks, neliveto, ja kolmirenkainen.
Paikkakunta: Liminka

Re: GT 3.2 koneella

Viesti Kirjoittaja kabanossi »

Automyynti Sinkkonen vastasi mulle, ku kysyin kenen toi auto sitten on, vastaus oli että hänen se on. Uskataskos tuota mennä vaihtaa tt diudiin, olin välejä vailla sillon ku se oli sen 10900e hintanen, taitaa vaan pelata myyjän vastuuta tuolla pois ku yksityinen on ny myyjänä, päikseen vaihtus vaikka heti. Olishan se kiva ku olis kaks alfaa talossa, mutta kiva on diudillakin ajaa, sen mitä vuodessa ajan,(5-6tkm) Alfa on pääasiallinen kulkine dsl koneen takia, ja vaimo ajaa silla Liminka-Oulu väliä joka päivä, Limingasta on pitkä matka lähtä kaupoille, ja sitte jos auto ei olekkaan sitä mitä sanotaan, joka näillä pikku jobbareilla on yleistä, nii vituttaan se alkaa turhan ajelu. Oliskos siellä kankaanpäässä ketään joka vois käydä kattoon ton auton, ja mahdollisesti koeajaa sen mun puolesta, se olis hieno teko näin alfistin silmin.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1128
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Vs: Re: GT 3.2 koneella

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

kabanossi kirjoitti:Siitä puuttuu 1.2 kuutiota, ja kaks pyttyä koneesta.
Tästäkö? http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gt/6601988

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: GT 3.2 koneella

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Oulusta asti katsottunahan Kankaanpää ja Tampere ovat käytännössä vierekkäin. Käy tsekkaamassa molemmat, vaikka halvemmassa olisikin jotain perusteellisesti tökkivää, niin saatpahan vertailukohtaa ja kalliimman myyjä voi olla halukkaampi pudottamaan hintaa kun mainitset myös halvemman olemassaolosta.

Ja tuskin siinä halvemmassa mitään niin pahasti on vialla, etteikö sitä 6 tuhatta euroa korjaisi...

Gusse
Viestit: 682
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: GT 3.2 koneella

Viesti Kirjoittaja Gusse »

Eikös tuossa ollut hihna vaihtamatta silloin kun oli liikkeessä myynnissä ja siitä syystä oli hinta alhainen? Viimeisin hinta liikkeessä taisi olla jopa 9900,-.

Avatar
Auristo
Viestit: 385
Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: GT 3.2 koneella

Viesti Kirjoittaja Auristo »

Vielä tuosta Sinkkosen GT:stä, lähetin mm. seuraavan kysymyksen autosta (ollut pitkään myynnissä ja minulla on epäilys että jokin mättää):

"Suora kysymys, onko autossa tai sen historiassa jotain tietämisen arvoista? Ainakin sillä on haltijana joku rakennusliike...
Jos auto on tosiaan hyväkuntoinen ja kolaroimaton niin olen kiinnostunut vaihtamaan nykyisen Alfani 156 V6 2.5 2001 165000km JIU-49."

Tässä kaikkia oleellinen tieto mitä tuli vastauksena:

"Auton historiassa ei ole mitään ihmeellistä..."

Auto omistajaksi on merkitty Automyynti H Sinkkonen Oy ja haltijana 16.12.2013 alkaen Raumalainen rakennusliike, liikenteestä poisto (03.04.2014 alkaen).
Auto voi olla aivan ok mutta varovaisena ostajana jätin väliin kun oli muutamia hiukan "outoja" tietoja eikä myyjä kertonut autosta mitään vaikka tiedustelin ostoaikeissa...
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi

kabanossi
Viestit: 122
Liittynyt: 28 Heinä 2014, 16:13
Car(s): Alfa Romeo 156 1.9 jtd mjet vm 2005, Alfa Romeo 156 2.5 V6, Jaguar S Type R Suzuki Hayabusa, ja Mönkijöoitä kaks, neliveto, ja kolmirenkainen.
Paikkakunta: Liminka

Re: GT 3.2 koneella

Viesti Kirjoittaja kabanossi »

Taitaa olla viisasta olla vaihtamatta tuota sinkkosen alfaa, ja ajella tt audilla. Onhan tuo 156 dsl onneksi alfana, uutena ostettiin vuonn 05, ja ny menty 298tkm, ja erittäin vähäisin korjauksin. Täytyy kait alkaa myymään toi audi, ja kattella rahan kans sitte 3.2 gt alfaa, ja mielellään sellaselta joka on siitä pitäny huolen.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1128
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: GT 3.2 koneella

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

GT:t, GTV:t ja jopa GTA:t alkaa olla niissä hinnoissa että huolenpito vie ison kasan rahaa suhteessa auton arvoon. Ei se tietenkään sitä tarkoita etteikö harrastaja pitäisi huolta autosta edelleenkin, mutta todennäköisesti osa autoista tippuu pois hyvän huolenpidon piiristä. Valitettavasti.

kabanossi
Viestit: 122
Liittynyt: 28 Heinä 2014, 16:13
Car(s): Alfa Romeo 156 1.9 jtd mjet vm 2005, Alfa Romeo 156 2.5 V6, Jaguar S Type R Suzuki Hayabusa, ja Mönkijöoitä kaks, neliveto, ja kolmirenkainen.
Paikkakunta: Liminka

Re: GT 3.2 koneella

Viesti Kirjoittaja kabanossi »

Nänhän se tuuppaa joka merkille käymään, mutta alfakin on sellanen auto, josta kannattaa pitää huoli, näin meillä ainakin on molempien autojen kohdalla, huollot ajallaan, ja jos alkaa jostain koliseen, nii heti kuntoon. Kerran viikkoon pesu, ja vahaukset heti keväällä ku ilmat sallii, ja sitten syksyllä talvee vasten kunnon vahat vielä päälle. Talvella joutuu sitten käyttään noita kone pesimiä. Vaikka autot jo vanhoja onkin, niin siitä huolimatta ne on erittäin siisti kuntoisia niin ulkoa, kun sisältä.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: GT 3.2 koneella

Viesti Kirjoittaja palkus »

TeroPee kirjoitti:GT:t, GTV:t ja jopa GTA:t alkaa olla niissä hinnoissa että huolenpito vie ison kasan rahaa suhteessa auton arvoon. Ei se tietenkään sitä tarkoita etteikö harrastaja pitäisi huolta autosta edelleenkin, mutta todennäköisesti osa autoista tippuu pois hyvän huolenpidon piiristä. Valitettavasti.
Tämä on mielenkiintoinen asia, merkistä riippumatta. Mikä on markkina-arvoltaan heikentyneen/heikon , mutta vastaavasti toimivan/miellyttävän auton käyttöarvo huollettuna vs uudempi/toinen käytetty auto ja siten tilanteen paraneminen käytön suhteen vaihdettaessa? Sitten myös "maukkaiden" käytettyjen tuontiautojen laahaaminen maista, joissa autojen oletettu käyttöikä+ asiallinen huolto loppuu huomattavasti aikaisemmin, mitä täällä kalliiden autojen kehdossa. Esim. Alfa Romeot ovat tainneet olla täällä kohtuu halpoja jopa uutena (~samoin varustein, talvivarusteet/muutokset korvaa kyllä nahat, imo) verratuna moniin muihin maihin. Esimerkkinä toisenlaisesta hinnoittelusta vaikkapa (eri asiakaskunnalle tarkoitettu) tojota, jonka maahinta taitaa olla euroopan korkein suomessa. :)

Vastaa Viestiin