159 etuiskunvaimentimen yläpään lautanen/laakeri
Valvoja: Moderators
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
159 etuiskunvaimentimen yläpään lautanen/laakeri
Tuli toheloitua ja katkaistua yksi kolmesta kiinnityspultista. Minkäslainen tuo on rakenteeltaan, lähteekö kumiosuus irti? Mietin vain, että onnistuisiko pultin vaihtaa toiseen? Jos löytyy ylimääräisiä, niin saa vinkata.
Re: 159 etuiskunvaimentimen yläpään lautanen/laakeri
Ota se etutolppa alas ja sitten poistat sen katkenneen ruuvin pois ja tolppa takaisin.
Ei mikään ihmellinen homma.
Ei mikään ihmellinen homma.

- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: 159 etuiskunvaimentimen yläpään lautanen/laakeri
Eli sitä kumiosuutta ei ole vulkanoitu siihen, lähtee irti? Pultin pystyy vaihtaa ehjään. Millä se on kiinnitetty siihen lautaseen?
Re: 159 etuiskunvaimentimen yläpään lautanen/laakeri
Hitsi en muista vaikka juuri laitoinkin madalussarjan omaa autoo, luulisi sen nytten saavan vaihdettua.
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :6521.html
Ei se uusi osakaan niin kallis ole, pysyy se siellä nytten hetken kahden ruuvin varassakin.
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :6521.html
Ei se uusi osakaan niin kallis ole, pysyy se siellä nytten hetken kahden ruuvin varassakin.

- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: 159 etuiskunvaimentimen yläpään lautanen/laakeri
Tuohon toki vielä postit, eli ~70e. Ei se nyt kalliimmasta päästä ole, mutta alkaa klonksunnan poistaminen käydä pikkuhiljaa kalliiksi. Ylätukivarsi, koiranluu jo vaihdettu (johtui ensinmainitusta). Tämä pitäisi vaihtaa vaan oman tumpeloinnin vuoksi ja se harmittaa. Mieluummin yrittäisin siis vielä korjata tuon. Tuolta varmaankin tilaan, jos ei muu auta.
Osaaka kukaan sanoa, voiko tuota pulttia vaihtaa?
Osaaka kukaan sanoa, voiko tuota pulttia vaihtaa?
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: 159 etuiskunvaimentimen yläpään lautanen/laakeri
Siellä ei varmasti ole ainakaan normaalia pultin kantaa, tai tilaa sille kumin alla, pultti on todennäköisesti matalakantainen tai ilman kantaa niitattu tai hitsattu lautaseen.
Mutta nyt kun se pätkä on siellä tiukasti paikallaan jo senkin takia ettei pyöri normaalisti mutteria kierrettäessä, niin siihen voisi porata ja kierteyttää vähän pienemmän M6-M8 pultin keskelle? Olisi ainakin tyhjää parempi.
Toisaalta jos ajat niin että pysyy renkaat maapalloa vasten niin eihän tuossa ole ongelmaa kun lautanen pysyy auton painolla paikallaan, eikä niillä kahdella pultilla ole paljoakaan töitä. Ylätukivarsia kun itse vaihdoin niin piti kuskinpuolelta irrottaa tolpan yläpää ja napaa piti aika reilusti painaa jalalla ennenkuin sain edes pultin mitan tolppaa alaspäin ja tukivarren pultin edestä jousen kierre pois. Vaikka oli molemmat eturenkaat irti ja keula ilmassa.
Sitten taas, jos ajat niin isoon monttuun että loppuu ulosjousto niin noita pultteja vastenhan se paukauttaa.
Mutta nyt kun se pätkä on siellä tiukasti paikallaan jo senkin takia ettei pyöri normaalisti mutteria kierrettäessä, niin siihen voisi porata ja kierteyttää vähän pienemmän M6-M8 pultin keskelle? Olisi ainakin tyhjää parempi.
Toisaalta jos ajat niin että pysyy renkaat maapalloa vasten niin eihän tuossa ole ongelmaa kun lautanen pysyy auton painolla paikallaan, eikä niillä kahdella pultilla ole paljoakaan töitä. Ylätukivarsia kun itse vaihdoin niin piti kuskinpuolelta irrottaa tolpan yläpää ja napaa piti aika reilusti painaa jalalla ennenkuin sain edes pultin mitan tolppaa alaspäin ja tukivarren pultin edestä jousen kierre pois. Vaikka oli molemmat eturenkaat irti ja keula ilmassa.
Sitten taas, jos ajat niin isoon monttuun että loppuu ulosjousto niin noita pultteja vastenhan se paukauttaa.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: 159 etuiskunvaimentimen yläpään lautanen/laakeri
Onko kenelläkään tietoa onko kumi vulkanoitu kiinni lautaseen? Kuva ois kiva 
