Sitten se on helppo homma.Aquatica kirjoitti:Edessä alhaalla se tessussakin on, kuten myös jtdssä
^^
Sellaisen pyöreän tinasin ja liimasin nippuun.
Hyvin kesti, en ajanut loppuun kun vaihdoin uuden ja ehjän sitä ennen.
Valvoja: Moderators
Sitten se on helppo homma.Aquatica kirjoitti:Edessä alhaalla se tessussakin on, kuten myös jtdssä
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=18488&start=50Giallo Pozzuoli kirjoitti:Ja ohjeita ovipahvin irrotukseenkin varmaan kaipaisin etten rikkoisi epähuomiossa enempää
Mulla ei kontti auennut kaukosäätimellä kun ostin tuon auton, tuli kuntoon kun voiteli lukon.EmmiMaria kirjoitti:Takakontti ei aukea, napsahdus kuuluu muttas mitään ei tapahdu... Illal pitäs koiruuskin hakea kotiin niin että mitenköhän saisin sen rassattua toimivaks???
Tuomas K sanoikin yhden vaihtoehdon. Toinen korjaus voisi olla luukun kumityynyjen säätäminen pidemmälle, että kansi hypähtää kunnolla auki. Tai vaihtoehtoisesti niiden kiertäminen lyhemmäksi, että lukko jaksaa aueta.EmmiMaria kirjoitti:Takakontti ei aukea, napsahdus kuuluu muttas mitään ei tapahdu... Illal pitäs koiruuskin hakea kotiin niin että mitenköhän saisin sen rassattua toimivaks???
Eikös kaasu pohjassa sivuuteta lambda ja ajetaan muiden anturien/karttojen mukaan eli sanoisin et ilmamassamittarissa jotain kökköä/imuvuotoa. Omien kokemuksien mukaan harvoin vikakoodia vielä ilmistä on kun se jo menee vaihtoon/vaatii puhdistuksen.willez kirjoitti:Mites kun -98 v6 ei vedä kunnolla ? Tuntuu laiskalta. Eli 2000-6500rpm kaasu pohjassa vetää empivästi ja lievää "nypytystä" havaittavissa. 6500-rajoitin saa "tehopiikin". Lambda vaihdettu kuukausi sitten. Kaikki huollot tehty ajallaan,ilmanputsari ihan just ja tulpat lähes uudet. ILMI vaihdettu käytettyyn ehjään hiljattain. ECU resetit sun muut tehty moneen kertaan. Voiko väsynyt ILMI aiheuttaa tällaista, vaikka vikakoodeja ei tulekaan ?
Eikös molempiin lohkoihin ole oma kattinsa...? Ja kyllähän tuo sytkä varmasti voidaan säätää pyttykohtaisesti kanssa. Ja voihan tuokin olla mahdollista, miksipä ei esim. nakutuksen estämisen vuoksi olisi toinen stokiometrinen ja toinen laihalla, mutta ymmärtääkseni pitäisi kyllä molempien olla laihalla jos kaikki OKTuomas K kirjoitti:Törmäsin mielenkiintoiseen ilmiöön tuon JTS:n kanssa. Sieltä on nollattu vikakoodit (koodi matalasta jännitteestä, luultavasti apuvirran antamisen peruja) ja tarkistin olisiko osatestit jo läpi. Ei ollut vielä. Pending-vikakoodina oli P0154.
Katsoin testerillä seoksia, ja testerin mukaan bank 1 toimii normaalisti tyhjäkäynnin tuntumassa laihalla seoksella ja ylempänä stökiömetrisenä, mutta bank 2 taas toimii koko ajan stökiömetrisellä seoksella. Onko tuo ylipäätään mahdollista että vain toinen lohko toimisi laihalla seoksella
Testerin seoskäyrä ykköslohkolle näytti normaalilta jts:n käppyrältä, kakkoslohkon käyrä taas piirsi jonkinlaista siniaaltoa. Tuolla testerillä ei suoraan näe noiden ykköslambdojen jännitteitä, mutta aiemmin ihmettelin kakkoslambdojen käyriä multiecuscanilla, kun niissäkin ykkösen anturi piirsi sellaista käyrää kuin siltä odottaisikin, mutta kakkonen piirsi siniaaltoa.
Täytyy tänään illalla katsella noita käppyröitä tarkemmin multiecuscanilla, mutta näin alustavasti, onko kellään arvauksia että mitä tuolla oikein on tapahtumassa?
Voisko joku veikkailla tai tietää olisiko nuo anturit kyseessä.banditbusa kirjoitti:Eli siis kyseessä oli 156 1.8 16v vm.2002 alfa.
vikakoodit
po141 02
po150 02
jos noihin tilaan anturit nimark.fi
niin olisiko bosch 0258006388 oikea katin jälkeen anturiksi?
Ja bosch 0258006376 ennen kattia anturiksi?
ja jos on niin kummalle puolelle keulasta katsottuna koska on molemmin puolin anturit.
en pysty itse ratkaiseen asiaa.
Samaa miettisin,että kun vedetään kaasu 100% auki,niin skippaa lamdat. Luultavasti tuo ILMI on väsähtänyt ja antaa "vähän sinnepäin" arvoja vikavaloa kuitenkaan sytyttämättä. Kuulema joskus vetää paremmin,joskus huonommin.Caijo-Romeo kirjoitti:Eikös kaasu pohjassa sivuuteta lambda ja ajetaan muiden anturien/karttojen mukaan eli sanoisin et ilmamassamittarissa jotain kökköä/imuvuotoa. Omien kokemuksien mukaan harvoin vikakoodia vielä ilmistä on kun se jo menee vaihtoon/vaatii puhdistuksen.willez kirjoitti:Mites kun -98 v6 ei vedä kunnolla ? Tuntuu laiskalta. Eli 2000-6500rpm kaasu pohjassa vetää empivästi ja lievää "nypytystä" havaittavissa. 6500-rajoitin saa "tehopiikin". Lambda vaihdettu kuukausi sitten. Kaikki huollot tehty ajallaan,ilmanputsari ihan just ja tulpat lähes uudet. ILMI vaihdettu käytettyyn ehjään hiljattain. ECU resetit sun muut tehty moneen kertaan. Voiko väsynyt ILMI aiheuttaa tällaista, vaikka vikakoodeja ei tulekaan ?
Olisko relevika? Omassa kun alkoi flektit sekoilla, vaihdoin suosiolla kaikki kolme relettä uusiin. Hämeenlinnan autosähkössä maksoivat huimat 6€/kpl.vesamaan kirjoitti:156 JTD molemmat flektit huutaa kuin viimeistä päivää heti kun kääntää virrat päälle ja tilanne säilyy samana kunnes ajon jälkeen kääntää virrat pois. Vika tuli päälle kun täytettiin ilmastointi kylmällä, ajettiin päivä ja todettiin että kenno vuotaa. Vaikka nyt on uusi kenno asennettuna ja kylmäainetta järjestelmässä niin sama flektien huuto jatkuu. Ja siis potilas 2,4 JTD -99 (?) automaattikylmästöinnillä. MES ei päässyt ilmastointiin kiinni, moottorinohjauspuolella sain sammutettua flektit mutta kun taas käänsi virrat päälle niin meteli jatkuu. Mikäs tuolle tuli?
Vois olla muuten mutta kun otti releet irti niin huuto jatku. Tai sitte otin väärät releet. Tää tarina jatkuu omana säikeenään http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=28290JaRoDD kirjoitti:Olisko relevika? Omassa kun alkoi flektit sekoilla, vaihdoin suosiolla kaikki kolme relettä uusiin. Hämeenlinnan autosähkössä maksoivat huimat 6€/kpl.vesamaan kirjoitti:156 JTD molemmat flektit huutaa kuin viimeistä päivää heti kun kääntää virrat päälle ja tilanne säilyy samana kunnes ajon jälkeen kääntää virrat pois. Vika tuli päälle kun täytettiin ilmastointi kylmällä, ajettiin päivä ja todettiin että kenno vuotaa. Vaikka nyt on uusi kenno asennettuna ja kylmäainetta järjestelmässä niin sama flektien huuto jatkuu. Ja siis potilas 2,4 JTD -99 (?) automaattikylmästöinnillä. MES ei päässyt ilmastointiin kiinni, moottorinohjauspuolella sain sammutettua flektit mutta kun taas käänsi virrat päälle niin meteli jatkuu. Mikäs tuolle tuli?
Kyllähän siellä on lohkoille omat kattinsa ja sytkät ja seokset säätyy sylinterikohtaisesti, mutta kaasuläppiä taas on vain yksi joten sikäli kuulostaa oudolta jos voi eri lohkot käydä eri moodissa.Aquatica kirjoitti:Eikös molempiin lohkoihin ole oma kattinsa...? Ja kyllähän tuo sytkä varmasti voidaan säätää pyttykohtaisesti kanssa. Ja voihan tuokin olla mahdollista, miksipä ei esim. nakutuksen estämisen vuoksi olisi toinen stokiometrinen ja toinen laihalla, mutta ymmärtääkseni pitäisi kyllä molempien olla laihalla jos kaikki OKTuomas K kirjoitti:Törmäsin mielenkiintoiseen ilmiöön tuon JTS:n kanssa. Sieltä on nollattu vikakoodit (koodi matalasta jännitteestä, luultavasti apuvirran antamisen peruja) ja tarkistin olisiko osatestit jo läpi. Ei ollut vielä. Pending-vikakoodina oli P0154.
Katsoin testerillä seoksia, ja testerin mukaan bank 1 toimii normaalisti tyhjäkäynnin tuntumassa laihalla seoksella ja ylempänä stökiömetrisenä, mutta bank 2 taas toimii koko ajan stökiömetrisellä seoksella. Onko tuo ylipäätään mahdollista että vain toinen lohko toimisi laihalla seoksella
Testerin seoskäyrä ykköslohkolle näytti normaalilta jts:n käppyrältä, kakkoslohkon käyrä taas piirsi jonkinlaista siniaaltoa. Tuolla testerillä ei suoraan näe noiden ykköslambdojen jännitteitä, mutta aiemmin ihmettelin kakkoslambdojen käyriä multiecuscanilla, kun niissäkin ykkösen anturi piirsi sellaista käyrää kuin siltä odottaisikin, mutta kakkonen piirsi siniaaltoa.
Täytyy tänään illalla katsella noita käppyröitä tarkemmin multiecuscanilla, mutta näin alustavasti, onko kellään arvauksia että mitä tuolla oikein on tapahtumassa?