Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Aquatica kirjoitti:Edessä alhaalla se tessussakin on, kuten myös jtdssä
Sitten se on helppo homma.

^^
Sellaisen pyöreän tinasin ja liimasin nippuun.
Hyvin kesti, en ajanut loppuun kun vaihdoin uuden ja ehjän sitä ennen.

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

Esivastus tinattu ja rupes puhaltimen nopeudet pelaan :-D

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Mites kun -98 v6 ei vedä kunnolla ? Tuntuu laiskalta. Eli 2000-6500rpm kaasu pohjassa vetää empivästi ja lievää "nypytystä" havaittavissa. 6500-rajoitin saa "tehopiikin". Lambda vaihdettu kuukausi sitten. Kaikki huollot tehty ajallaan,ilmanputsari ihan just ja tulpat lähes uudet. ILMI vaihdettu käytettyyn ehjään hiljattain. ECU resetit sun muut tehty moneen kertaan. Voiko väsynyt ILMI aiheuttaa tällaista, vaikka vikakoodeja ei tulekaan ?

Avatar
miaksu
Viestit: 316
Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja miaksu »

Täytys molemmat lambda-anturit ostaa, kattelin netistä hintoja nii mister-autossa näky pikasesti olevan halvimmat, jos ei ebay:ta ym. ulkolaisia puljuja lasketa. En oo mikää kieli-ihmine eikä oo paypal-tiliä enkä jaksa semmosii syventyä nii onks mitää muuta paikkaa mistä sais halvemmalla ja bosch:inko ne olis hyvä olla vai onko merkillä mite paljo merkitystä...?? Paikallisesta tammerista kysyin nii molemmat yhteensä 295e, aika suolasta :lol: että ihan noi paljoo en viitti maksaa, jos tuosta summasta jollai puolella vaikka selviäis :wink:

Avatar
Pedrofin
Viestit: 33
Liittynyt: 04 Helmi 2012, 14:20
Car(s): Mito QV
ex. 156 JTS SW
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pedrofin »

Spareto.com. Virolainen pulju, pari kertaa tilannu. Ei valittamista ja hinnat vahintäänkin kohtuulliset.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Jos ei halua luottokortilla tai paypalilla maksaa, nimark.fi hoitaa homman varmaan ihan jees. Siellä maksuna on esim.normaali verkkomaksu

EmmiMaria
Viestit: 1132
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

Takakontti ei aukea, napsahdus kuuluu muttas mitään ei tapahdu... Illal pitäs koiruuskin hakea kotiin niin että mitenköhän saisin sen rassattua toimivaks???
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Toimiiko jalkatilan kahvasta? Kaverin kanssa näin: Toinen vetää kahvasta samalla kun toinen nostaa luukusta.. Tietty sen sisäkahvan voi kiilata jollain yläasentoon jos yksin ährää. Tämä siis auttoi mulla joskus. Sit niitä korin tatteja pyörittää vähän ulos päin niin toimii taas jatkossakin. Mut voihan sulla olla joku muukin vika.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Mäkin sähläsin jotain kahvan kanssa. Kuskin puolen oven sisäkahva meni vähän rempulaksi, oisko siellä joku vastajousi mennyt. Kahva kyllä toimii, mutta kahvalle jää pari senttiä "löysää liiketilaa". Löytyiskö jostain valokuvaa tms. ovesta josta olis irrotettu ovipahvit niin näkis millainen homma toi olis fiksata ja millainen varaosa siihen tarvitsisi hankkia. Ja ohjeita ovipahvin irrotukseenkin varmaan kaipaisin etten rikkoisi epähuomiossa enempää :-D

Avatar
Voima
Viestit: 31
Liittynyt: 10 Helmi 2012, 22:15
Car(s): 156 1.8TS
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Voima »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:Ja ohjeita ovipahvin irrotukseenkin varmaan kaipaisin etten rikkoisi epähuomiossa enempää :-D
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=18488&start=50

Prego.

- F

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^^Mulla on ollut kuskin ovi aina mainitsemasi kunnossa. En ole jaksanut selvittää mistä on kysymys.
Kuva

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^^ Thanks.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

EmmiMaria kirjoitti:Takakontti ei aukea, napsahdus kuuluu muttas mitään ei tapahdu... Illal pitäs koiruuskin hakea kotiin niin että mitenköhän saisin sen rassattua toimivaks???
Mulla ei kontti auennut kaukosäätimellä kun ostin tuon auton, tuli kuntoon kun voiteli lukon.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

EmmiMaria kirjoitti:Takakontti ei aukea, napsahdus kuuluu muttas mitään ei tapahdu... Illal pitäs koiruuskin hakea kotiin niin että mitenköhän saisin sen rassattua toimivaks???
Tuomas K sanoikin yhden vaihtoehdon. Toinen korjaus voisi olla luukun kumityynyjen säätäminen pidemmälle, että kansi hypähtää kunnolla auki. Tai vaihtoehtoisesti niiden kiertäminen lyhemmäksi, että lukko jaksaa aueta.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Mulla muistaakseni se solenoidi ei jaksanut avata lukkoa vaikka luukku oli aukikin, tuolla voi vähän haarukoida mahdollista vikapaikkaa. Luukku auki käsivivusta, sitten painaa lukon kiinni sormilla ja koittaa aukeaako se lukko kaukosäätimestä. Jos lukko aukeaa niin sitten voi kokeilla säätää niitä kumityynyjä.

Lukon voitelu kannattaa kyllä vaikka se vika olisi muuallakin...

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Yhdellä tutulla oli 156:ssa nuo tyynyt niin sisässä, että luukku ei auennut ellei sitä samalla sormin avustanut.

Lukon voitelulla ei tosiaan menetä mitään.

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

Taas tyhmä kysymys!!!!!
Vikakoodit;
PO141 02
PO150 02
eli lambdan lämmityksen vika ja lambda sökö.
en löydä muita antureita kuin kaksi mitkä on auton keulassa molemmin puolin johtoineen noin 400 pitkiä.
eli onko ne kyseiset anturit????
nimarki.fi
koodit 0258006376 bosch ja dox2006 denso.
olisiko no oikeat??

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Lambdojen määrä, sijainti ja tyyppi on melko kiinteästi riippuvaisia siitä että mikä auto sulla on...

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Laita Banditbusa sun auto profiiliin niin helpottaa vastaamista.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

Siis kyseessä 156 1.8 16v vm.2002
no nyt löysin vielä katin jälkeen yhden kun pääsin hallitunkin avulla alle niin näki paremmin.
ja sit keulassa molemmin puolin yhdet kun putki lähtee koneesta.
eli mitkähän olis oikeet anturit jos tilaan ne nimark.fi kautta?
on niin hölmösti siellä laitettu kun vasen ja etuakseli antureille.näyttäis olen vain kaapelissa mitta eroja eteen menee kumminkin noin 400 pitkä.

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

Mitkä anturit tilaan nimark.fi et tulis kerralla oikeet kun noi ei nyt ihan halpoja ole.jeesaiskos joku.

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

Mitkä anturit tilaan nimark.fi et tulis kerralla oikeet kun noi ei nyt ihan halpoja ole.jeesaiskos joku.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Ennen kattia olevat ovat "säätöantureita", joilla säädetään auton käyntiä. Katin jälkeen oleva/t ovat "määritysantureita" , jotka seuraavat tuleeko katin jälkeen puhtaampaa käryä,kuin ennen niitä. Takalambdat eivät vaikuta koneen käyntiin minun tietojen mukaan. Niiden ainut tehtävä on ilmoittaa,jos katti on p*skana. Antaa koodia tyyliin "Katalysaattorin tehoaste heikko" tmvs.

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

Eli siis kyseessä oli 156 1.8 16v vm.2002 alfa.
vikakoodit
po141 02
po150 02
jos noihin tilaan anturit nimark.fi
niin olisiko bosch 0258006388 oikea katin jälkeen anturiksi?
Ja bosch 0258006376 ennen kattia anturiksi?
ja jos on niin kummalle puolelle keulasta katsottuna koska on molemmin puolin anturit.
en pysty itse ratkaiseen asiaa.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Törmäsin mielenkiintoiseen ilmiöön tuon JTS:n kanssa. Sieltä on nollattu vikakoodit (koodi matalasta jännitteestä, luultavasti apuvirran antamisen peruja) ja tarkistin olisiko osatestit jo läpi. Ei ollut vielä. Pending-vikakoodina oli P0154.

Katsoin testerillä seoksia, ja testerin mukaan bank 1 toimii normaalisti tyhjäkäynnin tuntumassa laihalla seoksella ja ylempänä stökiömetrisenä, mutta bank 2 taas toimii koko ajan stökiömetrisellä seoksella. Onko tuo ylipäätään mahdollista että vain toinen lohko toimisi laihalla seoksella :shock:

Testerin seoskäyrä ykköslohkolle näytti normaalilta jts:n käppyrältä, kakkoslohkon käyrä taas piirsi jonkinlaista siniaaltoa. Tuolla testerillä ei suoraan näe noiden ykköslambdojen jännitteitä, mutta aiemmin ihmettelin kakkoslambdojen käyriä multiecuscanilla, kun niissäkin ykkösen anturi piirsi sellaista käyrää kuin siltä odottaisikin, mutta kakkonen piirsi siniaaltoa.

Täytyy tänään illalla katsella noita käppyröitä tarkemmin multiecuscanilla, mutta näin alustavasti, onko kellään arvauksia että mitä tuolla oikein on tapahtumassa?

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1189
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

willez kirjoitti:Mites kun -98 v6 ei vedä kunnolla ? Tuntuu laiskalta. Eli 2000-6500rpm kaasu pohjassa vetää empivästi ja lievää "nypytystä" havaittavissa. 6500-rajoitin saa "tehopiikin". Lambda vaihdettu kuukausi sitten. Kaikki huollot tehty ajallaan,ilmanputsari ihan just ja tulpat lähes uudet. ILMI vaihdettu käytettyyn ehjään hiljattain. ECU resetit sun muut tehty moneen kertaan. Voiko väsynyt ILMI aiheuttaa tällaista, vaikka vikakoodeja ei tulekaan ?
Eikös kaasu pohjassa sivuuteta lambda ja ajetaan muiden anturien/karttojen mukaan eli sanoisin et ilmamassamittarissa jotain kökköä/imuvuotoa. Omien kokemuksien mukaan harvoin vikakoodia vielä ilmistä on kun se jo menee vaihtoon/vaatii puhdistuksen.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tuomas K kirjoitti:Törmäsin mielenkiintoiseen ilmiöön tuon JTS:n kanssa. Sieltä on nollattu vikakoodit (koodi matalasta jännitteestä, luultavasti apuvirran antamisen peruja) ja tarkistin olisiko osatestit jo läpi. Ei ollut vielä. Pending-vikakoodina oli P0154.

Katsoin testerillä seoksia, ja testerin mukaan bank 1 toimii normaalisti tyhjäkäynnin tuntumassa laihalla seoksella ja ylempänä stökiömetrisenä, mutta bank 2 taas toimii koko ajan stökiömetrisellä seoksella. Onko tuo ylipäätään mahdollista että vain toinen lohko toimisi laihalla seoksella :shock:

Testerin seoskäyrä ykköslohkolle näytti normaalilta jts:n käppyrältä, kakkoslohkon käyrä taas piirsi jonkinlaista siniaaltoa. Tuolla testerillä ei suoraan näe noiden ykköslambdojen jännitteitä, mutta aiemmin ihmettelin kakkoslambdojen käyriä multiecuscanilla, kun niissäkin ykkösen anturi piirsi sellaista käyrää kuin siltä odottaisikin, mutta kakkonen piirsi siniaaltoa.

Täytyy tänään illalla katsella noita käppyröitä tarkemmin multiecuscanilla, mutta näin alustavasti, onko kellään arvauksia että mitä tuolla oikein on tapahtumassa?
Eikös molempiin lohkoihin ole oma kattinsa...? Ja kyllähän tuo sytkä varmasti voidaan säätää pyttykohtaisesti kanssa. Ja voihan tuokin olla mahdollista, miksipä ei esim. nakutuksen estämisen vuoksi olisi toinen stokiometrinen ja toinen laihalla, mutta ymmärtääkseni pitäisi kyllä molempien olla laihalla jos kaikki OK

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

banditbusa kirjoitti:Eli siis kyseessä oli 156 1.8 16v vm.2002 alfa.
vikakoodit
po141 02
po150 02
jos noihin tilaan anturit nimark.fi
niin olisiko bosch 0258006388 oikea katin jälkeen anturiksi?
Ja bosch 0258006376 ennen kattia anturiksi?
ja jos on niin kummalle puolelle keulasta katsottuna koska on molemmin puolin anturit.
en pysty itse ratkaiseen asiaa.
Voisko joku veikkailla tai tietää olisiko nuo anturit kyseessä.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Caijo-Romeo kirjoitti:
willez kirjoitti:Mites kun -98 v6 ei vedä kunnolla ? Tuntuu laiskalta. Eli 2000-6500rpm kaasu pohjassa vetää empivästi ja lievää "nypytystä" havaittavissa. 6500-rajoitin saa "tehopiikin". Lambda vaihdettu kuukausi sitten. Kaikki huollot tehty ajallaan,ilmanputsari ihan just ja tulpat lähes uudet. ILMI vaihdettu käytettyyn ehjään hiljattain. ECU resetit sun muut tehty moneen kertaan. Voiko väsynyt ILMI aiheuttaa tällaista, vaikka vikakoodeja ei tulekaan ?
Eikös kaasu pohjassa sivuuteta lambda ja ajetaan muiden anturien/karttojen mukaan eli sanoisin et ilmamassamittarissa jotain kökköä/imuvuotoa. Omien kokemuksien mukaan harvoin vikakoodia vielä ilmistä on kun se jo menee vaihtoon/vaatii puhdistuksen.
Samaa miettisin,että kun vedetään kaasu 100% auki,niin skippaa lamdat. Luultavasti tuo ILMI on väsähtänyt ja antaa "vähän sinnepäin" arvoja vikavaloa kuitenkaan sytyttämättä. Kuulema joskus vetää paremmin,joskus huonommin.

JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

vesamaan kirjoitti:156 JTD molemmat flektit huutaa kuin viimeistä päivää heti kun kääntää virrat päälle ja tilanne säilyy samana kunnes ajon jälkeen kääntää virrat pois. Vika tuli päälle kun täytettiin ilmastointi kylmällä, ajettiin päivä ja todettiin että kenno vuotaa. Vaikka nyt on uusi kenno asennettuna ja kylmäainetta järjestelmässä niin sama flektien huuto jatkuu. Ja siis potilas 2,4 JTD -99 (?) automaattikylmästöinnillä. MES ei päässyt ilmastointiin kiinni, moottorinohjauspuolella sain sammutettua flektit mutta kun taas käänsi virrat päälle niin meteli jatkuu. Mikäs tuolle tuli?
Olisko relevika? Omassa kun alkoi flektit sekoilla, vaihdoin suosiolla kaikki kolme relettä uusiin. Hämeenlinnan autosähkössä maksoivat huimat 6€/kpl.

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

JaRoDD kirjoitti:
vesamaan kirjoitti:156 JTD molemmat flektit huutaa kuin viimeistä päivää heti kun kääntää virrat päälle ja tilanne säilyy samana kunnes ajon jälkeen kääntää virrat pois. Vika tuli päälle kun täytettiin ilmastointi kylmällä, ajettiin päivä ja todettiin että kenno vuotaa. Vaikka nyt on uusi kenno asennettuna ja kylmäainetta järjestelmässä niin sama flektien huuto jatkuu. Ja siis potilas 2,4 JTD -99 (?) automaattikylmästöinnillä. MES ei päässyt ilmastointiin kiinni, moottorinohjauspuolella sain sammutettua flektit mutta kun taas käänsi virrat päälle niin meteli jatkuu. Mikäs tuolle tuli?
Olisko relevika? Omassa kun alkoi flektit sekoilla, vaihdoin suosiolla kaikki kolme relettä uusiin. Hämeenlinnan autosähkössä maksoivat huimat 6€/kpl.
Vois olla muuten mutta kun otti releet irti niin huuto jatku. Tai sitte otin väärät releet. Tää tarina jatkuu omana säikeenään http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=28290

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Aquatica kirjoitti:
Tuomas K kirjoitti:Törmäsin mielenkiintoiseen ilmiöön tuon JTS:n kanssa. Sieltä on nollattu vikakoodit (koodi matalasta jännitteestä, luultavasti apuvirran antamisen peruja) ja tarkistin olisiko osatestit jo läpi. Ei ollut vielä. Pending-vikakoodina oli P0154.

Katsoin testerillä seoksia, ja testerin mukaan bank 1 toimii normaalisti tyhjäkäynnin tuntumassa laihalla seoksella ja ylempänä stökiömetrisenä, mutta bank 2 taas toimii koko ajan stökiömetrisellä seoksella. Onko tuo ylipäätään mahdollista että vain toinen lohko toimisi laihalla seoksella :shock:

Testerin seoskäyrä ykköslohkolle näytti normaalilta jts:n käppyrältä, kakkoslohkon käyrä taas piirsi jonkinlaista siniaaltoa. Tuolla testerillä ei suoraan näe noiden ykköslambdojen jännitteitä, mutta aiemmin ihmettelin kakkoslambdojen käyriä multiecuscanilla, kun niissäkin ykkösen anturi piirsi sellaista käyrää kuin siltä odottaisikin, mutta kakkonen piirsi siniaaltoa.

Täytyy tänään illalla katsella noita käppyröitä tarkemmin multiecuscanilla, mutta näin alustavasti, onko kellään arvauksia että mitä tuolla oikein on tapahtumassa?
Eikös molempiin lohkoihin ole oma kattinsa...? Ja kyllähän tuo sytkä varmasti voidaan säätää pyttykohtaisesti kanssa. Ja voihan tuokin olla mahdollista, miksipä ei esim. nakutuksen estämisen vuoksi olisi toinen stokiometrinen ja toinen laihalla, mutta ymmärtääkseni pitäisi kyllä molempien olla laihalla jos kaikki OK
Kyllähän siellä on lohkoille omat kattinsa ja sytkät ja seokset säätyy sylinterikohtaisesti, mutta kaasuläppiä taas on vain yksi joten sikäli kuulostaa oudolta jos voi eri lohkot käydä eri moodissa.

Nakutukseen en oikein usko, pitää olla jotain isoa vialla jos kuormittamaton kone meinaa nakuttaa. En myöskään usko että laihaseostoiminto sinänsä altistaisi nakutukselle, onhan siinäkin se ns. palava seos riittävän rikasta.

Eilen ei ollut töiden jälkeen tippaakaan virtaa jäljellä, täytyy tänään tuota koittaa tutkia. Varmuuden vuoksi voisi sen kakkosen lambdan liittimenkin taas vaihteeksi putsailla, jos tuo pending-vikakoodi johtuisi pätkivästä liittimestä kuten näissä yleensä...

Avatar
JMC
Viestit: 1083
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JMC »

Laturin vaihdon jälkeen kesti hilpeää huoletonta ajoa tasan yhden illan..
Tänään laitoin aamulla auton käyntiin ja hirveä vikinä kuului apulaitehihnasta, ei häviä kaasulla. Vilkaisu konepellin alle ja huomasin että kampuran hihnapyörä "woblaa" eli ei pyöri tasaisesti ja uskoisin että tuo sen kitinän aiheuttaa. Vettä hihnalle suihkimalla ääni poistuu hetkeksi. Hihnakin on suht uusi. Kysymys onkin että onko näissä T.S moottoreissa samanlainen hihnapyörä kuin veekutosissa että siellä on se joku tärinän vaimennus kumi joka iän myötä saattaa väsähtää ja hihnapyörä ei pyöri enää tasaisesti?
No tutkittava tämä nyt kuitenkin on, luulisi ettei tuon pyörän nyt ihan noin luulisi pyörivän :)

E: Yhtä hihnapyörän pulttia kiristämällä näyttäis epätasainen pyöriminen hävinneen, vikinä sitävastoin ei... Tuntuis tulevan jostain keskivaiheilta apulaitteita tai sitten ihan takimmaisista, ilmastoinnin kompressori se ei ole.
Hihna tuntuis kuitenkin olevan normaali kireydellä, ettei välttämättä kiristimestä johdu. Ja kaikki hihnapyörät näkyis pyörivänkin.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

laitoikko saman remmin paikalleen. Mää laittelin joskus väärän mittasen koneen vaihdon yhteydessä ja piti vikinää.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kampuran hihnapyörän woblaus voi tosiaankin aiheuttaa vaikka ja mitä ääntä. Kun se täristää, aiheuttaa se turhaa kuormaa muualle ym... Itse taistellut tuossa JTD:ssä apulaitepään kanssa jo liki luovuttamiseen asti, eikä vieläkään ole valmista :silent:

Avatar
JMC
Viestit: 1083
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JMC »

^^Kyllä tuon pitäis olla samanmittanen, 2mm vaan kapeempi kun vanha mutta sen ei luulis vaikuttavan.
Ja tosiaan, eiliset 60 kilsaa toimi ihan hyvin vikisemättä tahi ilman muitakaan häiriö ääni, vaan ei sitten enää aamulla :)

stinger
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Marras 2011, 20:49
Paikkakunta: Hki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja stinger »

^ Kokeilepa vääntää lenkkiavaimella kiristintä kireämmälle, jos vinkuminen loppuisi. Kiristin voi vanhemmiten väsyä, jolloin se ei jaksa pitää hihnaa oikealla kireydellä.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Minkäslainen kiristin TS:ssä on? JTD:ssä se on ainakin mallia "haista nyt jo v...." 32mm hylsykannalla "jemmassa" ja kaikkea. GRAA! (niin, 2.4JTD:ssä ei sitä tilaa ole sille hylsylle. Oletan muilla koneilla löytyvän... Sikäli kun on samanlainen rakenne)

Avatar
JMC
Viestit: 1083
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JMC »

^^ kiitti vinkistä, täytyy yrittää tuota!
^Tessussa tuo kiristin on varsin helpossa paikassa ja viidentoista millin kannalla. Pyörän irroittamalla ainakin pääsee helposti käsiksi.

Avatar
Athrez
Viestit: 276
Liittynyt: 16 Heinä 2013, 19:52
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Athrez »

Miltähän näyttäis facelifti jos hommais gta:n puskurin ja helmat? Kuvia any1?
"When I see an Alfa Romeo go by, I lift my hat." -Henry Ford

EmmiMaria
Viestit: 1132
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

Hei taas rakkaat viisaat tallikamut, Ahmo "pykeltää" siis pätkii sillai hassusti ni olisko mahollista et sytytyksessä olis jotai esim auttasko tulppien vaihto vai kuuluuko tää mun murun luonteeseen??? Ja dämet nyt rupee näyttää siltä et Ahmon to do list alkaa olee jo sitä hintaluokkaa et voi pilu
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Ootko pessyt konehuonetta? Tulpankoloissa vettä? Maadoitukset kunnossa...mulle kävi samoin joskus kun jäi akun miinusnapa vähän löysälle :$
Abarth 500 Esseesse

EmmiMaria
Viestit: 1132
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

en kyl oo pessy.. täytyy ihmetellä tai sit kattoo et koska ne on vaihdettu ni iskis uudet. Ainiin ja kontti pelaa :)
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Hyvä homma :-) Vois olla puolavikakin. Jos oireet jatkuvat niin vikakoodien luvulla eteenpäin.
Abarth 500 Esseesse

rioriitta
Viestit: 9
Liittynyt: 04 Kesä 2014, 18:49
Car(s): 156 jts sw

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja rioriitta »

Rekisterikilven valo palanut mites tuon saa ehjänä pois paikaltaan?
Minkäslainen polttimo?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Polttimo taitaapi olla C5W, eli perinteinen 5W sukkula.

Kanta lähtee nitkuttamalla irti - VAROVASTI. Muistaakseni sisemmässä reunassa on hakanen (peltikoukku), joka pitää saada ulos. Jos on pitkään ollut muhimassa, voi olla pirun tiukassa... Ja jos repii väkisin, vastapuolen kiinteä muovihakanen katkeaa. Tai vaihtoehtosesti tuo peltilärpäke vääntyy, etkä saa enää pakettia takaisin paikalleen ilman suoristelua.
Viimeksi, muistaakseni, irroitin niin, että laitoin pikkusen ruuvimeisselin tuon peltilirpakkeen ja puskurin väliin (pystysuorassa) ja runttasin vähäsen samalla nitkuttaen. Kyllä se sieltä lähtee...

RoniB
Viestit: 72
Liittynyt: 18 Marras 2012, 22:57
Car(s): Alfa romeo 156 -02 1.8 "super"

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja RoniB »

Tuossa jakopään yhteydessä piti vaihtaa moniurahihna ja kompura mutta eihän se onnistunut. Tuli varmistettua pelätty eli jälkiasenteinen ilmastointi. Onkos muilla ollut? Mitään hajua mikä kompura tonne menee? Erikiinnitys kuin alkuperäisessä. Lisäksi siis moniurahihna eripituinen.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^eikös nuo kylmästöintivehkeet päivity noilla tietämöillä. Onko boseliftiä edes ilman tehty. Mimmoset vipstaakit on kajuutassa ilmastoinnin hallintaan?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Eikös tuon tosiaan pitäisi olla dualzone-automaagilla? Vai onko vaan ihan signlezone-automaagilla (saiko noin tuoreita edes ilman automaattia?)

RoniB
Viestit: 72
Liittynyt: 18 Marras 2012, 22:57
Car(s): Alfa romeo 156 -02 1.8 "super"

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja RoniB »

No siis oston yhteydessä jo vähän aavistelin että tässä voisi olla jälkiasenteinen. Hiutale nappi löytyy mutta ei rulla valitsimista vaan siinä lämpötilan alla teillä on ympyrän muitoinen "kuviointi". En tiedä miksi sitä kutsua. Siihen tehty reikä ja laitettu nappi.
No joka tapauksessa tänään olis hihnan pituuden mittaus edessä ja kompuran tutkinta jos löytyisi valmistaja tietoja. Deltan uusiin autoihin kuulemma tälläisiä jälkiasennuksia on tehty ja autokeskuksen alfa mekaanikko vain totesi että niissä ei ole mitään varmuutta miten ne on tehty. Täälläkin oli jotain keskustelua kuinka jotkut halunnut/tehneet jälkiasennuksen itse.

Vastaa Viestiin