Novitec GP1
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 17 Heinä 2013, 22:24
- Car(s): 156 2.0 JTS 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Novitec GP1
Tästä laitteesta ei löydy kovin paljoa käyttökokemuksia tai infoa mistään netistä, niin laitampa tänne kun tuli sellainen tilattua kokeeksi, jos joku muukin on pähkäillyt tämän vehkeen tilaamisen kanssa.
Laite on siis tämä: http://shop.alfisti.net/product_info.ph ... ts_id=6627
Se ei ole varsinainen viritysosa, vaan muuttaa kaasupolkimen vastetta herkemmäksi. Se, mitä löysin muilta foorumeilta, niin sellaisen hankkineella oli hyvät kokemukset, mutta kokeilemattomat tyrmäävät sen käytön perustelemalla, että kannattaa mieluummin hankkia jotain tehoa lisäävää. Itse ajattelin sen niin, että mieluummin koittaisi ensin saada paremmin käyttöön ne olemassaolevat hevosvoimat. Lisähepoistakaan ei välttämättä heti ole iloa, jos ei niitä polkimen kautta saa heti käyttöön.
Laitoin palikan eilen kiinni, asennus oli suht suoraviivaista, mutta liitospaikka on vähän hankalassa paikassa. Piti maata lattialla pää alaspäin ja sinne ei ainakaan mun fysiikalla päässyt kuin yhdellä kädellä. Toisella saattoi sentään näyttää lampulla valoa. Napin laitoin sellaiseen paikkaan, että ajaessa sen LED jää ratin ja käsien taakse, niin ei hämärässä paista silmiin.
Vielä ei ole kovin paljoa tullut kilometrejä sen kanssa, mutta eron kyllä huomaa. Auto tuntuu hieman tehokkaammalta, vaikkei se sitä oikeasti ole. Sport-asennossa varsinkin autosta tulee enemmän kaasulla ajettava ja tosiaan huomaa, että tehoa saa nopeammin renkaisiin. Ilman tätähän esim. jos haluaa risteyksestä tai hitaasta mutkasta lähteä vilkkaammin jatkamaan, on kaasua ainakin mun autossa painettava vähän etuajassa, mutta nyt se on reaaliaikaisempaa.
Onko muut testanneet tai kokemuksia? Tässähän on kolmen viikon tyytyväisyystakuu ja siitä saa rahansa takaisin, jos haluaa palauttaa. Silloin jää maksettavaksi vain postimaksut.
Laite on siis tämä: http://shop.alfisti.net/product_info.ph ... ts_id=6627
Se ei ole varsinainen viritysosa, vaan muuttaa kaasupolkimen vastetta herkemmäksi. Se, mitä löysin muilta foorumeilta, niin sellaisen hankkineella oli hyvät kokemukset, mutta kokeilemattomat tyrmäävät sen käytön perustelemalla, että kannattaa mieluummin hankkia jotain tehoa lisäävää. Itse ajattelin sen niin, että mieluummin koittaisi ensin saada paremmin käyttöön ne olemassaolevat hevosvoimat. Lisähepoistakaan ei välttämättä heti ole iloa, jos ei niitä polkimen kautta saa heti käyttöön.
Laitoin palikan eilen kiinni, asennus oli suht suoraviivaista, mutta liitospaikka on vähän hankalassa paikassa. Piti maata lattialla pää alaspäin ja sinne ei ainakaan mun fysiikalla päässyt kuin yhdellä kädellä. Toisella saattoi sentään näyttää lampulla valoa. Napin laitoin sellaiseen paikkaan, että ajaessa sen LED jää ratin ja käsien taakse, niin ei hämärässä paista silmiin.
Vielä ei ole kovin paljoa tullut kilometrejä sen kanssa, mutta eron kyllä huomaa. Auto tuntuu hieman tehokkaammalta, vaikkei se sitä oikeasti ole. Sport-asennossa varsinkin autosta tulee enemmän kaasulla ajettava ja tosiaan huomaa, että tehoa saa nopeammin renkaisiin. Ilman tätähän esim. jos haluaa risteyksestä tai hitaasta mutkasta lähteä vilkkaammin jatkamaan, on kaasua ainakin mun autossa painettava vähän etuajassa, mutta nyt se on reaaliaikaisempaa.
Onko muut testanneet tai kokemuksia? Tässähän on kolmen viikon tyytyväisyystakuu ja siitä saa rahansa takaisin, jos haluaa palauttaa. Silloin jää maksettavaksi vain postimaksut.
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: Novitec GP1
Mielenkiintoisia käyttökokemuksia! Olen itsekkin katsellut jo pidemmän tovin tuota GP1:stä.
Ainoa asia mikä vielä tuossa mietityttää, on se että tekeeko tuo kaasupolkimen liikkeen "yläpäähän" käytännössä pelkkää kuollutta tilaa? Eli siis jos 0-100% vakiokaasun liike "vähennetään" keinotekoisesti esimerkiksi 70% paikkeille, niin eikö tuo loppu 30% ole käytännössä yhtä ja samaa "vaihetta" ?
Käyttökommentteja vaan tulemaan, tuote vaikuttaa lupaavalta!
Ainoa asia mikä vielä tuossa mietityttää, on se että tekeeko tuo kaasupolkimen liikkeen "yläpäähän" käytännössä pelkkää kuollutta tilaa? Eli siis jos 0-100% vakiokaasun liike "vähennetään" keinotekoisesti esimerkiksi 70% paikkeille, niin eikö tuo loppu 30% ole käytännössä yhtä ja samaa "vaihetta" ?
Käyttökommentteja vaan tulemaan, tuote vaikuttaa lupaavalta!

- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 17 Heinä 2013, 22:24
- Car(s): 156 2.0 JTS 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Novitec GP1
Ei, vaan idea on se, että normaalisti sähköisessä kaasupolkimessa on ohjelmoituna viive niin, että kun painaa lisää kaasua, niin oikeasti kaasu laahaa hieman perässä. Perustoiminta on siis "käyttäjäystävällisempi" ja smoothimpi eikä tehoa tulee heti kerralla kovin rajusti. Tällä palikalla sitä viivettä voidaan pienentää että kaasu reagoi nopeammin polkimen painantaan.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Novitec GP1
Hmm, makuasioita varmaan, mutta en ole kyllä mitään viiveitä havainut. Työkaveri lainas ruokikselle (taas) eikä muuta maininut (taas) kuin kaasunvasteen/reagoinnin ärhäkkyyden. Kaverilla vaihtus sentään autokin välillä.
Toki täysin kylmänä on havaittavissa tiettyä rauhallisuutta, mutta mielestäni se on hyvä vain.
Toki täysin kylmänä on havaittavissa tiettyä rauhallisuutta, mutta mielestäni se on hyvä vain.
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 17 Heinä 2013, 22:24
- Car(s): 156 2.0 JTS 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Novitec GP1
Makuasia tietysti eikä mikään pakko-ostos. Itse kaipasin vähän lisää särmää ja tällä sitä on nyt kyllä tullut. Yksi moodeista on se normitila, jossa efektiä ei tule, oletuksena menee käynnistäessä päälle dynamic-tila. En tule palauttamaan tätä vimpainta - se tekee sen, mikä tuotekuvauksessa luvattiinkin ja hauskuuskerroin lisääntyi yhdellä 
Halusin tosiaan jakaa tästä hieman kokemusperäistä tietoa ihan sillä kun sitä ei oikein löydy. En osaa arvioida, millaisia eroja tulisi kellon kanssa ja tuskin ne valtavia olisi, mutta ajotuntumaan on kyllä vaikuttanut haluamaani suuntaan.

Halusin tosiaan jakaa tästä hieman kokemusperäistä tietoa ihan sillä kun sitä ei oikein löydy. En osaa arvioida, millaisia eroja tulisi kellon kanssa ja tuskin ne valtavia olisi, mutta ajotuntumaan on kyllä vaikuttanut haluamaani suuntaan.
Re: Novitec GP1
Kiitos kokemuksista, hienoa kun lähdit laitetta testaamaan. Tuon perusteella täytyy itsekin laittaa harkintaan.
Re: Novitec GP1
stoichiometric kirjoitti:Hmm, makuasioita varmaan, mutta en ole kyllä mitään viiveitä havainut. Työkaveri lainas ruokikselle (taas) eikä muuta maininut (taas) kuin kaasunvasteen/reagoinnin ärhäkkyyden. Kaverilla vaihtus sentään autokin välillä.
Toki täysin kylmänä on havaittavissa tiettyä rauhallisuutta, mutta mielestäni se on hyvä vain.
kutoseen ei ainakaa tarvitse tuollaisia, kaasu on erittäin nopeasti reagoiva.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Novitec GP1
Kuulostaa aika samalta ku mitä 166:ssa vakiona oleva STR-nappi tekee...
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
Re: Novitec GP1
Herätelläänpäs tätä ketjua vuosien hiljaisuuden jälkeen. Eli tuli tilattua toi Novitec GP1 ja tänään asensin autoon ja muutaman kilsan tuli ajeltua. Vielä en ole huomannut semmoista eroa mitä toivoin, mutta pitää ajaa vielä lisää. Tuonhan saa palautettua kolmen viikon kokeilun jälkeenkin, jos ei ole tyytyväinen.
Re: Novitec GP1
Muutama sata kilometriä nyt tullut ajeltua toi vekotin asennettuna. Ei sellaista parannusta kaasunherkkyyteen, mitä olisin toivonut, mutta kyllä sen välillä huomaa, että auto vastaa kaasuun paremmin. Voin antaa varovaisen suosituksen muille.