Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^olisko jääny jonnekki alatukivaren ja iskarin haarukan väliin tms?

Avatar
Herra Salo
Viestit: 691
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
Paikkakunta: Nokia

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Herra Salo »

Voisko joku ystävällinen kertoa ulkomuistista tai käydä tarkistamassa 159:n Map-anturin kiinnityspultin speksit?

Oma lensi jonnekin maantien laitaan. :twisted: Ei noin äkkipikaa löytynyt laareista sopivaista tilalle.
Oli aiemmin putsausta varten auki, alunperin siinä lienee ollut jotain ruuvilukitetta, eikä taitais olla huono idea seuraavaa pulttia kiinnittäessä käyttää taas.

EDIT: Olisko M6x20?
1.9 koneeseen näyttäisi Eperi tuollaista, varmaan sama myös kaksilitraisessa?
Osaako joku vahvistaa tietoa?

EDIT2: 5x20 oli käypänen kiinnikkeeksi, ehkä karvan lyhyempikin riittäisi.
Viimeksi muokannut Herra Salo, 29 Elo 2014, 10:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ammattiautoilua vuodesta 1998 ja Alfailua vuodesta 2004.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja quppe »

^^ yks vaihtoehto joo.. Paitsi että kolahti myös pari kertaa kun vaihto vaihdetta. Kivet kun räjähti liikkeelle, niin auto nytkähti. Täytyy melkein käyttää jossain tarkistettavana.. Mä ajattelin matkalla että nyt on M32-laatikko tehny tenät :D

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

quppe kirjoitti: Mä ajattelin matkalla että nyt on M32-laatikko tehny tenät :D
jaa m32, ettei vaan olis rattaan palaset kolahdellu :D

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja quppe »

^ Joo, HML:n motarilta löytyy sitten rattaat jos alkaa kaipailemaan :D

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^:D

millä kilsoilla olette jarrupaloja 6 levyjä vaihdellu näihin? omalla ajettu nyt n. 130 tkm ja paloissa ei näytä kauheesti enää olevan jäljellä, ei kuitenkaan varottele vielä

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

120tkm kohdalla uusittu joka tassuun palat (ja levyt) täällä. Nyt menee takalevyt uusiksi, koska kiitos laahavat jarrut viime talvena <3.

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Marutei »

^Paljonkos tuo setti maksoi suurin piirtein?

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Nyt en valitettavasti osaa sanoa, kun tassut ja levyt uusittiin 120tkm huollossa AK:n toimesta ennen kuin ostin auton. AK-lisää on varmaan 50%, mutta levyt & palat ei itsessään ole kalliita osia.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

laskin pikasesti että n. 160 -200 e maksaa kierros levyjä ja paloja

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Marutei »

Kiitos! Katsastuksessa ei vielä sanottu mitään mutta remppa lienee edessä jossain vaiheessa lähitulevaisuudeessa. (Ajettu 122 tkm)

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^sama juttu täällä, huhtikuussa leimattu ja ei sanomista mutta luulen että vuoden sisään pitäs laittaa.

Avatar
TeeJii
Viestit: 24
Liittynyt: 29 Kesä 2014, 16:44
Car(s): Ex. 159 1.9 JTDm SW -06
75 2.0 TS -90
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja TeeJii »

No niin. Nyt on pirssi käynyt läpi vaihdelaatikkorempan, sekä vauhtipyörä ja kytkinpaketti vaihdettiin. Laatikko on nyt loistokunnossa, vaan ravistus jäi. Eli alta 1500 kun on kierroksia koneessa, ravistaa reilusti joka vaihteella, ihan kuin vääntö loppuisi kesken. Pieneenkään ylämäkeen ei voi kakkosella tai isommalla vaihteella edes kokeilla jos kierrokset on alle sen 1500. Kenelläkään villejä arvauksia tai tietoa mistä moinen johtuu? Auto on siis 159 SW 1.9 JTDm -06, novitec powerrail 5 softalla.

Avatar
Tomlau
Viestit: 256
Liittynyt: 16 Huhti 2013, 20:47
Car(s): AR MITO QV -11

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Tomlau »

vetoakselit sökönä

Jame
Viestit: 284
Liittynyt: 01 Kesä 2013, 20:13
Car(s): ex 159 2.4 JTDm -07
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Jame »

^^^^Viime kesänä etujarrujen remppaus kustansi: Sparetosta Brembon levyt eteen 100,- + Boschin palat 50,- + postit 20,- + vaihtotyö Fillarossa 90,-
Il nero era bellissimo

Avatar
juhani
Viestit: 138
Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
Car(s): Giulietta MA TCT -15, Spider 1.8 TS -98 ja GTV6 -83
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja juhani »

Mulle sanoivat aikanaan Delta-Autossa 3 v / 90 tkm huollossa, että etujarrupalat on vähissä ja vaihtoivat ne kun annoin luvan. Kilometrejä oli 85750 ja auto oli 2.4 JTDm SW.

Avatar
TeeJii
Viestit: 24
Liittynyt: 29 Kesä 2014, 16:44
Car(s): Ex. 159 1.9 JTDm SW -06
75 2.0 TS -90
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja TeeJii »

No selvisi se ravistuksen aiheuttaja. Kaksi suutinta sökönä. Onko itse vaihdettavissa vai viekö suosiolla pajalle? Työkalut pysyy jotenkuten lapasessa. :lol:

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Carlos »

^Jos vaihdat itse niin muista ilmoittaa eculle uudet suuttimien sarjanumerot.
Vaati muistaakseni KKL narun.

Kuva

Ja vaihda sit nuo tiivisteet kans.

Mutta itse operaatio.. Muutamia ruuveja ja muttereita auki ja liittimet. Itse suuttimet saattaa olla piukassa.

Ettei nyt vaan olis pelkkä liitin vika kumminkin?

Avatar
hjpp
Viestit: 1568
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja hjpp »

^^On yleensä, mutta saattavat jämähtää niin tiukkaankin, että itku pääsee.

Avatar
TeeJii
Viestit: 24
Liittynyt: 29 Kesä 2014, 16:44
Car(s): Ex. 159 1.9 JTDm SW -06
75 2.0 TS -90
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja TeeJii »

Mites niitä liittimiä lähtis herkistelemään? Vaatiiko jotain litkuja? Vai suoraan uudet liittimet?

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

TeeJii kirjoitti:Mites niitä liittimiä lähtis herkistelemään? Vaatiiko jotain litkuja? Vai suoraan uudet liittimet?
suoraan uudet liittimet, omasta en ainakaan saanut "herkistelemällä" korjaantumaan. mulle jäi remontista hyllyyn ainakin yksi uusi alkuperäinen liitin (on Keuruulla) jos kiinnostaa.

Avatar
musta alffa
Viestit: 7
Liittynyt: 24 Maalis 2014, 23:33
Car(s): 159 JTDM 2,4 2008

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja musta alffa »

Eilen tuli asennettu racechippi autoon paikalleen, mutta samalla onnistuin rikkomaan common-rail putkessa kiinni olevan johdon/liittimen muovisen lukitus osan kun se oli ihan H**vetin tiukassa.

Elikkä osaako kukaan sanoa mistä noita voisi ostaa/tilata helposti? Mikähän niiden tai sen virallinen nimi on jos lähden kyselemään paikallisista varaosa myymälöistä?

Avatar
Vainio
Viestit: 650
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Sattuuko joku tietämään onko tässä Defan moottorilämmittimessä kiertovesipumppu integroituna??
http://www.defa.com/file/9874a5820038/412734.pdf

Nykyisellä öljypohjan lämmittimellä on näemmä taas takuuaika ohi eli vastus pimeänä :(
Tekis muutenkin mieli laittaa parempi lämmitin sen hengettömän paistinpannun tilalle ja toi kävisi niin mukavasti siihen egr:n lämmönvaihtimen tilalle.

Edit: löytykin vastaus. Eli ei ole pumppu tuossa. Se pumpullinen olikin tämä:
http://www.defa.com/file/9c06d1108123/412753.pdf

Avatar
TeeJii
Viestit: 24
Liittynyt: 29 Kesä 2014, 16:44
Car(s): Ex. 159 1.9 JTDm SW -06
75 2.0 TS -90
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja TeeJii »

Suuttimet odottavat vaihtoa ja ajattelin itse tehdä. Riittääkö nyt sitten KKL ja MES 2.1 vaikka kuuhun asti? :silly:


edit: Ja mistähän tuon KKL-piuhan saa edullisesti?

Avatar
alamajy
Viestit: 1989
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja alamajy »

^Yksi vaihtoehto:
http://www.ebay.com/itm/VAG-COM-KKL-409 ... 0766989906
Hinta 6,62 eur + lähetyskulut.

Avatar
TeeJii
Viestit: 24
Liittynyt: 29 Kesä 2014, 16:44
Car(s): Ex. 159 1.9 JTDm SW -06
75 2.0 TS -90
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja TeeJii »

^Voipi olla et ostan ihan Suomen maalta ku tarttis tuossa perjantai-iltana alkaa jumppaamaan suuttimia paikalleen.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

syttyi huollon merkkivalo "service interval expire 2000 km" autoa on huollettu kaks kertaa vuodessa. hommat tehty öljynvaihtoja lukuunottamatta itse - tulpat suotimet yms. pitääkö tuo nyt siis viedä jonnekin liikkeeseen huoltoon ja nollattavaksi? jos ei nollaa niin menekö tuo johonkin tilaan ettei käynnisty tms?

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja quppe »

^ Toimii normaalisti. Jossakin vaiheessahan se menee sellaiseen tilaan, jos sitä ei oikeasti huolla ;)

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^ok. niinno, tuohan nyt on selvä :D

itsellä ollut periaatteena että tekee itse sen minkä voi ja osaa ja loput teettää. öljyn ja muiden nesteiden vaihdot joutuu teettää kun ei ole paikkaa jossa jossa läträtä.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

No jos teet leikisti jonkun huollon, nollaa se. Tai nollauta. ELM327 + MES hoitaa homman oikein hyvin, muistaakseni ainakin JTDm:Ssä oli se, ettei huoltoväliä voinut KKL-kaapelilla nollata, mutta öljynvaihdon kylläkin... Tai sitten se oli toisinpäin.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

Kukaan ei oo leikisti tekemässä mitään. Auto menossa kuun lopussa nesteiden vaihtoon mutta se 2000 km tulee jo ens viikolla täyteen sen takia kyselin että pitääkö varautua johonkin metkuun.

ymmärtääkseni öljyvaihtovälin saa nollatua ite ja se oli joku 30 tkm mutta näihinhän joutuu vaihtaa öljyt 10 tkm välein.

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja michael »

Mulla tuli se huoltomuistutin näyttöön ja en pystynyt nollaamaan sitä kun hommasin vääränlaisen piuhan. Se jäi siis tekemättä ja lopulta muistutus katosi. Että tarvinneeko tuota edes nollata. Muistanhan huoltaa autoni muutenkin.

lrela
Viestit: 152
Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja lrela »

Ovi tiivistetty. Kynnyksellä ei ole nähty vettä. Ja nakattu ämpärikaupallla testivettä auton päälle mutta mitän ei valu sisään.

Silti kuljettajan alla oleva "patja" on märkä :evil:

Rassi on nyt autokeskuksella. Vianhaku ~120 eur tunnilta. Toivottavasti löytyy vika :twisted: Oikeasti vituttaa. Ehkä seuraavaksi autoksi tulee joku Subaru tai Mitsu :evil:

OK piti olla joku kysymys. No se on että mikä helvetti sinne voi vuotaa? Delta myi mulle 2009 kolaroidun 159:n joka oli itseasiassa sangen toimiva peli. Vasta nyt kolaroimattomaan 159:iin siirtyessä alkoi olemaan näitä kalliita ongelmia.
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Smacket »

^ ei ole kallis ongelma, tiivistä ovipanelin välissä oleva ura. Tästä onkin ollut foorumilla juttua aiemmin useammassakin ketjussa.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Tuo lie hoidettu, kun viesti alkaa "Ovi tiivistetty". Mutta toinen vuotopaikka mitä foorumilla on manailtu, on tuulilasin reunojen tiiveys, eli ne kannattaa myös tutkia.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

^^^ Ja kantsii tarkastaa myös, ettei vesipoistoröörit muovikaukalossa ole täynnä roskaa näin syksyisin. Muuten ne valuu sieltä jostain lävitse. Myöskin tuo tuulilasi on aika jees, varsinkin jos se on kertaalleen vaihdettu.

lrela
Viestit: 152
Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja lrela »

Jaha, näköjään tuli pienessä huikassa avauduttua tästä vesiongelmasta...

Mutta joo, ovi on tiivistetty jo vuosi sitten ja samoin huuhdottu se tuulilasin edessä oleva kaukalo reikineen auki. Auton päälle kaadettu vesi valuu pois juuri sieltä mistä pitääkin. Tuota tuulilasia en ollut kovin tarkkaan seurannut eli sekin se voisi olla. Mutta tosiaan se matto on päältä päin kuiva ja vesi siellä maton alla.

Toisaalta voisi epäillä että sitä vettä tulee esim. ajaessa jostain ala/etukautta tms samoin kuin tuossa ex-autossani tapahtui. Silloin se vidudus oli vielä pientä koska silloin korjaus ja korjauksen korjaus meni Deltan takuusta. Tuo oven tiiviste on niin suosittu vuotopaikka että tässä saa pelätä että korjaamo tekee isolla rahalla sen tiivisteen vaihdon (turhaan) ja palauttaa auton takaisin keräämään vettä.
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE

Avatar
kovan onnen soturi
Viestit: 362
Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja kovan onnen soturi »

Kandee ainaki tarkistaa että pohjassa on kaikki kumitulpat paikallaan.
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja puuha »

^^ eli tiivisteet on vaan uusittu? Kun se vesi tulee sisään ihan muualta.
Makaroonia jo vuodesta -98

lrela
Viestit: 152
Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja lrela »

^^
Juu no se on näköjään myöhäistä koska auto on jo AK:lla... Nyt pitää tarkentaa että vaikka tämä tuli pistettyä tyhmiä kysymyksiä-ketjuun niin tämähän ei ollut oikeastaan edes kysymys vaan pelkkää vollotusta tästä kurjasta vuodosta.

^
Kyllä. Oveen tehty juuri tämä netissä ohjeistettu tiivistys.

Kovasti tuossa epäilin että se tavara tulisi jostain alakautta. Mutta toisaalta havaitsin ongelman niin että otin irtomaton pois ja näin siinä pientä kosteutta koko pituudelta, eli aivan kuin se olisi valunut sitä lattiaa pitkin jostain. Ajelin siinä sitten puhallukset täysillä ja sain irtovedet pois. Nyt sen huomaa enää vain siitä että painaa sormella voimakkaasti tuosta lattian alimmasta kohdasta eli kaasupolkimen alta kovamuovisen laatan etupuolelta. Tietysti kun repäsee kynnyksen irti ja laittaa käden maton alle niin märkää tulee vastaan heti.

Tuli tässä mieleen että tämä on minulla jo toka 159 jossa on vettä maton alla. Montako vastaavaa löytyy jos kaikki 159-foorumistit ottaa sormen käteen ja käy painamassa omaa mattoaan samasta kohdasta?
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Ja auto/matto on kuivattu kokolattiamatto pois autosta otettuna ovipeltien tiivistysten jälkeen? Se vaahtomuovi matossa voi imeä pirusti itteensä, eikä hevin ees kuivu. Saati siitä lattiapellinkään päältä jos matto paikoillaan...

lrela
Viestit: 152
Liittynyt: 16 Tammi 2010, 01:25
Car(s): Skoda Octavia 1.8 TSI DSG, EX: 159 3.2 JTS V6 Q4, EX: 159 2.2 JTS, EX: Mitsubishi Lancer Intense 2.0
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja lrela »

Autokeskus soitti. Siellä on sisälokasuojan kohdilla joku kohta mistä sadevesi lappaa sisään. Vaikuttaa olevan eri juttu kun exässä koska silloin aiemmin sen veden kanssa tuli hiekkaa.
jalittam kirjoitti:Ja auto/matto on kuivattu kokolattiamatto pois autosta otettuna ovipeltien tiivistysten jälkeen?
Näin minulle ainakin väitettiin
Jeesus ryhtyi Skoda-kriittiseksi: https://www.youtube.com/watch?v=9q7cYnQSzGE

yxviisysi
Viestit: 2
Liittynyt: 09 Syys 2014, 10:42
Car(s): 159 2,2 JTS -07

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja yxviisysi »

16 vuoden tauon jälkeen tuli Alfa ostettua ja hyvältähän tuo 159 2,2-koneella vaikuttaa.
Sellainen kysymys, että pitäisikö öljyn lämpötilan nousta ajossa? Nyt viisari ollut koko ajan pohjilla (70 C).
Vai olisiko jokin johto/anturi irti?

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja quppe »

^ Öljynlämpötila-anturi sökönä. Tyyppi vika ja majailee ilmeisesti Öljypohjan sisällä.

Onnea hankinnasta!

e: Ilmestyykö sinulle näyttöön öljyn määrä taso palkit, kun pistät avaimen sisään?

Tässä korjaus juttua, mutta 3.2:n koneeseen http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=24320

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

Täälläkin sököanturi, ollu uudesta asti. Ei oo kallis osa mutta öljypohja irti duuni.

Avatar
Closure
Viestit: 81
Liittynyt: 20 Heinä 2013, 01:51
Car(s): Bemarimulkku
Ex.
159 2.4 JTDm -08
156 2.0TS -01
75 2.0TS -90
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Closure »

Bosen subwoofer rätisee vähänkin kovemmilla voimakkuuksilla. Lähtee toimimaan toisinaan käynnistettäessä vähän viiveellä. Johtoa olen koittanut muljutella. Mikäköhän tähän avuksi?

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^o ksul orkkis soitin vai joku aftermarket?

Avatar
Closure
Viestit: 81
Liittynyt: 20 Heinä 2013, 01:51
Car(s): Bemarimulkku
Ex.
159 2.4 JTDm -08
156 2.0TS -01
75 2.0TS -90
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Closure »

jkk kirjoitti:^o ksul orkkis soitin vai joku aftermarket?
Orkkis. Se on se mujumpi versio jossa ei oo kunnon säätöjä eikä mp3:sta.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

yxviisysi kirjoitti:16 vuoden tauon jälkeen tuli Alfa ostettua ja hyvältähän tuo 159 2,2-koneella vaikuttaa.
Sellainen kysymys, että pitäisikö öljyn lämpötilan nousta ajossa? Nyt viisari ollut koko ajan pohjilla (70 C).
Vai olisiko jokin johto/anturi irti?
Omassa teki samaa, mutta vielä vilkutti punaista valoa kesken ajon -> droppasi nollaan ja nousi takaisin. Ihan "tyyppivika" ja itsellä meni AK:n piikkiin. Tärkeintä on se, että toimii itsessään autoa käynnistäessä se digitaalinen mittari.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^ei sillä digimitrarillakaan väliä ole. Tärkeintä on itse tasasella maalla tarkistaa tikusta paljonko sitä siellä oikeasti on. Se digimittari heittää ihan huuhaata, välillö täynnö välillö tyhjä. 1 palkki on vissii 2 dl.

kannattaa muistaa ettei kaikissa autoissa ole noita mittareita joten tikku on todella luotettava.

Vastaa Viestiin