Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Valvoja: Moderators
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Kiitokset, nyt tiedän mistä etsiä. Onneks on melko hoikat näpit
Through difficulties to defeat
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Mitä ratkaisuja muilla on ruostuvien bensatankkien suhteen? Alkaa pikku hiljaa hermot menee ikuisiin bensavuotoihin kun tuohon twin-camin tankin tiivistesähläys episodille ei näy loppua. Racing tankki konttiin? Saako laillisesti esim tiputtaa kontin pohjaa alaspäin 20cm tai vaihtoehtoisesti nostaa ylöspäin jotta pystys koteloimaan sinne alle jonkun muovisen tai alumiinisen racing tankin?
Edittiä: Onko V6:n bensatankki kontin puolella?
Edittiä: Onko V6:n bensatankki kontin puolella?
Through difficulties to defeat
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
America V6 malleissa on ainakin tankki kontissa.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Ainakin uudemmissa 1.8 turbo Americoissa myös tankki kontissa. Tietysti helpoin vaihtoehto on vain hankkia/kunnostaa/kunnostuttaa alkuperäinen tankki oikeasti hyväksi ja massata alueet joihin kohdistuu mekaanista kulutusta.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Millaisia vanteita ihmiset on sovittanut näihin?
Ysikymppiin olen toisia vanteita kuolannut Zenderien rinnalle (vähän sellaiset cruising vanteet, tapahtumiin Zenderit on paremmat kun ovat originel)
Tuntuu että suurinosa 5x100 hienommista vanteista on 16x8 edessä ja 16x9 takana, joka kuulostaa melko paljolta liikaa noihin pyöräkoteloihin...
Ysikymppiin olen toisia vanteita kuolannut Zenderien rinnalle (vähän sellaiset cruising vanteet, tapahtumiin Zenderit on paremmat kun ovat originel)
Tuntuu että suurinosa 5x100 hienommista vanteista on 16x8 edessä ja 16x9 takana, joka kuulostaa melko paljolta liikaa noihin pyöräkoteloihin...
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Kyllä 8x16 ja 9x16 sopii ainakin 75:sessa alle komeastikin, jos ET on jossain 30 huitteilla. Taakse menee vaikka 10" ET30, mutta edessä 8.5" taitaa olla melko maksimi.. Ysikympissä tosin on varmasti erikokoiset pyöränkotelot kuin 75:ssa.
Tuossa 8x17 ET -6 ja rengas pysyy vielä kaaren sisäpuolella.
Tuossa 8x17 ET -6 ja rengas pysyy vielä kaaren sisäpuolella.
- Liitteet
-
- 8 eet -6.jpg
- (130.59 KiB) Tiedosto ladattu 6292 kertaa
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Mites täydessä sisäänjoustossa?Sape kirjoitti:Tuossa 8x17 ET -6 ja rengas pysyy vielä kaaren sisäpuolella.
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
^^Juu tuossa kyllä lokarinmuovit kyytiä kun kanttaa mutkaan.
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
^^ Noilla jousilla ei paljoa niiaa Mutta varmasti alkaisi rengas joissain tilanteissa hipsimään kaareen. Tuo mainitsemani 10" ET30 jää 10mm sisemmäs, niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa.
^ Juu, en ehkä kuitenkaan aivan noin rajuilla spekseillä olevia vanteita alkaisi sovittelemaan
^ Juu, en ehkä kuitenkaan aivan noin rajuilla spekseillä olevia vanteita alkaisi sovittelemaan
-
- Viestit: 256
- Liittynyt: 06 Elo 2014, 22:13
- Car(s): 156 V6 2001
EX 155, 156, 156, 156, Kappa, Prisma... - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Kysäsenpä tässä, josko joku tietäisi. Tallista löytyy uusi ja käyttämätön hammastanko Fiat Regataan, tarkemmin 85S malliin. Mahtaisko siitä olla saman ikä-/kokoluokan Alffoissa mitään iloa ? Tehostamaton kapistus ja maksoi kai joskus 15v sitten ihan rahaakin
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Mitään suoraa sukulaisuutta tuon ajan Fiiateilla ei ole Alfoihin joten tuskin sopii suoraan mihinkään Alfaan.
-
- Viestit: 256
- Liittynyt: 06 Elo 2014, 22:13
- Car(s): 156 V6 2001
EX 155, 156, 156, 156, Kappa, Prisma... - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Sitä tällä vähän hainkin, kiitos tiedosta. Täytyy kaupitella jos joku joskus vaikka tarvitsisi vielä...Tuomas K kirjoitti:Mitään suoraa sukulaisuutta tuon ajan Fiiateilla ei ole Alfoihin joten tuskin sopii suoraan mihinkään Alfaan.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
^Fiat forumilla voisi mennä kaupaksi, vaikka Regata ei harrastetuin Fiiu olekkaan
http://www.fiatforum.fi/index.php
http://www.fiatforum.fi/index.php
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Mistä saisi isomman jarrupääsylinterin 75:seen? Jossain Ducatossa muistaakseni on isompi pääsylinteri joka käy suoraan 75:seen, mutta muistaako kukaan minkä ikäisestä Ducatosta se pitää olla? Vai onko jotain muitakin autoja minkä sylinteri käy suoraan 75:seen?
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
500 sarjan bemarissa olisi 25mm alumiininen, törkeen kalliita vaan.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Onko polkimen liike liian pitkä vai jarrut liian herkät nykyisellä pääsylinterillä?
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Poljin menee lähes pohjaan ja jarrutusteho on melko olematon. Juuri ja juuri sai märällä asfaltilla renkaat lukkoon.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Sulla on jotkut isomäntäiset satulat siinä?
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Joo, tai no ei ole vielä minun autossa paikallaan vaan koekäytössä GTV6:ssa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
E32 BMW:ssä on myös 25mm halkaisijalla oleva pääsylinteri. E32:ssa on erilainen kiinnitys kuin E34:ssä, tuo E32:n voisi olla lähempänä sopivaa. Kummassakin noissa on vain kaksi lähtöä jarrupiireille, eli toisen joutuu haaroittamaan.
ATE:n online luettelosta saa noita selailtua, osasta on jopa kuvatkin.
EDIT:
http://www.ebay.de/itm/Hauptbremszylind ... 1531231790
ATE:n online luettelosta saa noita selailtua, osasta on jopa kuvatkin.
EDIT:
http://www.ebay.de/itm/Hauptbremszylind ... 1531231790
VMP
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Kiitos, täytyy tutkia asiaa.
Muistan että Roccan ex-75:ssa oli tuo Ducaton isompi pääsylinteri, mutta kun vielä muistaisi minkä ikäisestä autosta se oli..
Muistan että Roccan ex-75:ssa oli tuo Ducaton isompi pääsylinteri, mutta kun vielä muistaisi minkä ikäisestä autosta se oli..
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Kuinka isot männät niissä satuloissa on? Eihän ne ole vinossa tms. niin että palat työntyy liian kauas sisään jarrutuksen jälkeen? Pysähtyykö auto jos jarruja pumppaa?
Mutu olisi että ex-Rocca autossa oli tällainen pääsylinteri: http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/2 ... oneuvo=139
Yllämainitulla pääsylinterimuutoksella samaan jarrutehoon vaadittava poljinvoima kasvaa 31%. Lisäksi etusatulan mäntien (ja jarrulevyjen?) kasvattaminen siirtää jarrubalanssia eteen. Jos etujarrujen teho olisi tuplaantunut muutoksessa, niin etupyörien lukkiutuessa takajarrujen jarruteho on n. 38% siitä mitä se oli vakiojarruilla. Eli jos vanhoillakin jarruillakin sai etupyörät lukkoon, niin on vaara että uusilla jarruilla jarrutusmatka pitenee.
Mutu olisi että ex-Rocca autossa oli tällainen pääsylinteri: http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/2 ... oneuvo=139
Yllämainitulla pääsylinterimuutoksella samaan jarrutehoon vaadittava poljinvoima kasvaa 31%. Lisäksi etusatulan mäntien (ja jarrulevyjen?) kasvattaminen siirtää jarrubalanssia eteen. Jos etujarrujen teho olisi tuplaantunut muutoksessa, niin etupyörien lukkiutuessa takajarrujen jarruteho on n. 38% siitä mitä se oli vakiojarruilla. Eli jos vanhoillakin jarruillakin sai etupyörät lukkoon, niin on vaara että uusilla jarruilla jarrutusmatka pitenee.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
mitkä satulat? mulla on 75:ssa GTA:n brembon satulat edessä ja mondeo cossusierran takana. Ei ongelmaa vakio pääsylinterin kanssa ja muuten oikeasti pysähtyy. Eihän ilmaa vaan joukossa kuitenkin?Sape kirjoitti:Poljin menee lähes pohjaan ja jarrutusteho on melko olematon. Juuri ja juuri sai märällä asfaltilla renkaat lukkoon.
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Omassa 75:ssa on 159:n Brembot edessä (4x 42 mm männät) ja pedalbox 0.7" ja 0.75" pääsylintereillä eikä polkimen liikkeradan kanssa ole ongelmaa. Todennäköisesti vaihdan vielä etujarrujen pääsylinterin pienemmäksi (0.625") jotta poljinvoima pienenee. Pääsylinterin halkaisijoita ei toki voi suoraan verrata vakioon, kun tuo pedalbox sotkee vertailua.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
159:n brembojen männät taitaa olla GTA:n (305mm levyillä) satuloiden mäntiä suuremmat? Ei muista enää kokoa, siitä alkaa olla varmaan 6v kun nuo asentelin... Satuloiden koko 159:ssä on ainakin melko paljon reteempiJPeltola kirjoitti:Omassa 75:ssa on 159:n Brembot edessä (4x 42 mm männät) ja pedalbox 0.7" ja 0.75" pääsylintereillä eikä polkimen liikkeradan kanssa ole ongelmaa. Todennäköisesti vaihdan vielä etujarrujen pääsylinterin pienemmäksi (0.625") jotta poljinvoima pienenee. Pääsylinterin halkaisijoita ei toki voi suoraan verrata vakioon, kun tuo pedalbox sotkee vertailua.
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Olikohan GTA:n satuloissa 2x 38.1 mm ja 2x 41.3 mm.
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Muistaakseni 4x38mm männät. Ei pitäisi olla vinossa, kun satulat menee alkuperäisiin kiinnikkeisiin. Ei muutu jarrut miksikään vaikka kuinka pumppaa.JPeltola kirjoitti:Kuinka isot männät niissä satuloissa on? Eihän ne ole vinossa tms. niin että palat työntyy liian kauas sisään jarrutuksen jälkeen? Pysähtyykö auto jos jarruja pumppaa?
Mutu olisi että ex-Rocca autossa oli tällainen pääsylinteri: http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/2 ... oneuvo=139
Yllämainitulla pääsylinterimuutoksella samaan jarrutehoon vaadittava poljinvoima kasvaa 31%. Lisäksi etusatulan mäntien (ja jarrulevyjen?) kasvattaminen siirtää jarrubalanssia eteen. Jos etujarrujen teho olisi tuplaantunut muutoksessa, niin etupyörien lukkiutuessa takajarrujen jarruteho on n. 38% siitä mitä se oli vakiojarruilla. Eli jos vanhoillakin jarruillakin sai etupyörät lukkoon, niin on vaara että uusilla jarruilla jarrutusmatka pitenee.
Tilattiin eilen kokeeksi juuri tuommoinen pääsylinteri sparetolta.
Volvo 240 Turbon satulat. Ei oikein vaikuta että olisi ilmaa, kun pumppaamallakaan poljin ei ota yhtään ylempää. Toki onhan sekin mahdollista.alfa 156 v6 kirjoitti:mitkä satulat? mulla on 75:ssa GTA:n brembon satulat edessä ja mondeo cossusierran takana. Ei ongelmaa vakio pääsylinterin kanssa ja muuten oikeasti pysähtyy. Eihän ilmaa vaan joukossa kuitenkin?
Tuossa GTV6:ssa on polkimenliike ollut kyllä vakiojarruillakin melko pitkä ja nyt se on vielä sen verran pidempi, että poljin menee lähes pohjaan.. Poljin on kyllä kova, mutta liikerata melko pitkä. Voisiko tuossa alkuperäisessä pääsylinterissä olla jotain häikkää?
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Jos levyt pysyvät samoina, niin samalla poljinvoimalla noi etusatulat ja Ducaton pääsylinteri vähentää jarrutehoa edessä 4% ja takana 24% vakioon verrattuna.
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Levyt on 284x22mm.
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
No jos oletetaan että kosketuspinnan korkeudessa ei ole merkittävää eroa niin sitten vaikutus jarrutehoon on edessä +-0% ja takana se -24%. Lämpöä ne uudet etujarrut sietänevät paremmin, kun on isompi pala ja levy.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Fiksasin eilen vuotavan pakosarjan V6:sta ja huomasin että yksi primääriputkista oli sisäpuolelta valkoinen. Kaksi muuta oli mustia.
Mistähän tuo voisi johtua?
Mistähän tuo voisi johtua?
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Jaanii, toinenkin kymysys.
Edessä yksi pinnapultti pyörii tyhjää korjaamon jäljiltä. Millä juukelilla mä saan mutterin irti siitä? Ja miten se ylipäätään voi pyöriä läpi?
Edessä yksi pinnapultti pyörii tyhjää korjaamon jäljiltä. Millä juukelilla mä saan mutterin irti siitä? Ja miten se ylipäätään voi pyöriä läpi?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
^^ Laihalla käymisestä tuo kait kertoo. Voiko tuollaista tehdä muu kuin yksi osittain tukkeutunut tai pätkivä ruiskusuutin?
- Epäkelpokeräilijä -
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Kun se tosiaan koskee vain yhtä pyttyä niin suutin voisi olla looginen vikapaikka. Kai siihen voisi ensiapuna koittaa jotain putsausmömmöä... Ehkä ne ruikkimet voisi käyttää jossain putsattavana.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
^^^ avaa ne muut ja sitte väännät pyörää p*rkeleesti ja pulttipyssyllä avaat.
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Tuohon en kyllä haluaisi ryhtyä
Mutta miten ihmeessä se voi pyöriä läpi? Mahtuuko se kanta pyörähtämään siellä jarrulevyn sisällä?
Mutta miten ihmeessä se voi pyöriä läpi? Mahtuuko se kanta pyörähtämään siellä jarrulevyn sisällä?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
^boorit siellä periksi on antaneet, muistaakseni vaihdoin 75:seen pultit, kun alko olemaan muutama hieman löystyny.
Koita saada tosiaankin jotenkin voimaa sille pinnapultille, jotta "hirttäisi" vähän napaan ja sitten pyssyllä. Käsin vääntämällä ei toivoa. Sitten jos mutteri on kunnolla leikkaantunut niin poraus tai pilli hommiksi meni.
Koita saada tosiaankin jotenkin voimaa sille pinnapultille, jotta "hirttäisi" vähän napaan ja sitten pyssyllä. Käsin vääntämällä ei toivoa. Sitten jos mutteri on kunnolla leikkaantunut niin poraus tai pilli hommiksi meni.
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Boorit vain takanavan pulteissa. Etupäässä pultin laippa leikattu suoraksi ja pitäisi tukeutua jarrulevyn reunaan.
Edit: Tällain
Edit: Tällain
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
okei Vaihdoinkin varmaan taakse.
Siivottu turha höpinä.
Siivottu turha höpinä.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
On siellä edessäkin boorit.
Mutta tuota ihmettelen että miten tuo ylipäätään mahtuu pyörimään läpi, kun tuo kanta on tuon mallinen.
No, on siellä ilmeisesti riittävästi tilaa tuolle kannalle.
Mutta tuota ihmettelen että miten tuo ylipäätään mahtuu pyörimään läpi, kun tuo kanta on tuon mallinen.
No, on siellä ilmeisesti riittävästi tilaa tuolle kannalle.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
^kyllä se tilansa tekee tarvittaessa. Oletkos tarkistanut, että pultin pää on samalla korkeudella, jos se onkin vähän päässy sisälle eikä tuo kanta toimi.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Milläs tarkistat kun siinä on mutteri kiinni
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
^jos olis ollu avo.
No koita nysillain kun ensiksi ehdotin, tiedä kuinka syvällä se pinnapultti siellä sisällä. Korjaamolla jotain turattu ja se mutteri siinä huulilla jenka paskana.
No koita nysillain kun ensiksi ehdotin, tiedä kuinka syvällä se pinnapultti siellä sisällä. Korjaamolla jotain turattu ja se mutteri siinä huulilla jenka paskana.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Ennen vanteen silpomista koittaisin hitsata sitä pinnaa paikalleen takapuolelta. Voi olla kyllä aika ahdasta tehdä se. Toinen mikä tuli mieleen, niin mahtuisikohan napamutterin avaa vanteen keskireiän kautta. Siinäkin rasvakuppi voi aiheuttaa ongelmaa ja jarrusatula. Ehkä paras lääke on toi hitsaus tai sitten vanteesta vääntäminen ja toivominen että pinnahirttää kiinni.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Itse olen joskus porannu pinnapultin pois. Jos terä ei pysy tarpeeksi keskellä, niin sitten vaikka poraa mutterin halki. Muistaa vaan tarpeeksi pienet kierrokset, ettei polta terää heti pilalle. Kun painaa kovaa ja sopivat kierrokset, niin lähtee isoa lastua eikä poraaminen edes kestä kovin pitkään. Vai pyöriikö pultti ettei edes poraaminen onnistu?
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Käytin suuttimia irti 75:stä ja remonttia tehdessä oli startin releen maajohto päässyt irti. Sitä johtoa kun metsästin löysin siitä releiden alapuolelta johtosarjasta irtonaisen johdon. Kaksi karvaa, musta ja valkoinen keltaisella raidalla, abikoliittimet päässä. En muista tuohon kiinnittäneeni aikaisemmin huomiota, sellaista pohdin että irtosiko sekin remppaa tehdessä jostain, vai onko se joku joutava johto? Kellään havaintoa?
Tuossa kytkentäkaavioita selailin, mutta vielä ei ole löytynyt osumaa...
Tuossa kytkentäkaavioita selailin, mutta vielä ei ole löytynyt osumaa...
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Vesipumpun ja termarin vaihdon ensimmäinen ongelma. Tiellä olleessa apulaitehihnapyörässä n. 1mm välystä. Pystyykö sen korjaamaan esim oikean kokoisella prikalla tai o-renkaalla? Joskus joutuu kuitenkin vaihtamaan joten mistä mahtais löytyä uusi?
Through difficulties to defeat
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
jumalauta foorumin trolli kyselee taas tyhmiä:
Mikä mahtaa rallattaa kytkimessä tai voimansiirrossa lähinnä tyhjäkäynnillä? Kierroksilla tai polkemalla kytkintä rallatus hiljenee. Luulin kauan rallatuksen tulevan pakoputkesta koska suurin osa kiinnikkeistä oli poikki ja sielä oli yksi jos toinen luova kiinnitysratkaisu. Montulla kuunnellessani totesin kuitenkin tulevan laatikosta/kytkimestä tai kardaanista.
Mikä mahtaa rallattaa kytkimessä tai voimansiirrossa lähinnä tyhjäkäynnillä? Kierroksilla tai polkemalla kytkintä rallatus hiljenee. Luulin kauan rallatuksen tulevan pakoputkesta koska suurin osa kiinnikkeistä oli poikki ja sielä oli yksi jos toinen luova kiinnitysratkaisu. Montulla kuunnellessani totesin kuitenkin tulevan laatikosta/kytkimestä tai kardaanista.
Through difficulties to defeat
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
^painelaakeri tai kytkimen jouset ???
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too