Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Naamapalmu
Viestit: 346
Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
Car(s): 156 2.0 T.Spark
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Naamapalmu »

Kiitokset, nyt tiedän mistä etsiä. Onneks on melko hoikat näpit :-D
Through difficulties to defeat

Avatar
Naamapalmu
Viestit: 346
Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
Car(s): 156 2.0 T.Spark
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Naamapalmu »

Mitä ratkaisuja muilla on ruostuvien bensatankkien suhteen? Alkaa pikku hiljaa hermot menee ikuisiin bensavuotoihin kun tuohon twin-camin tankin tiivistesähläys episodille ei näy loppua. :evil: Racing tankki konttiin? Saako laillisesti esim tiputtaa kontin pohjaa alaspäin 20cm tai vaihtoehtoisesti nostaa ylöspäin jotta pystys koteloimaan sinne alle jonkun muovisen tai alumiinisen racing tankin?

Edittiä: Onko V6:n bensatankki kontin puolella?
Through difficulties to defeat

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja legza »

America V6 malleissa on ainakin tankki kontissa.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Ainakin uudemmissa 1.8 turbo Americoissa myös tankki kontissa. Tietysti helpoin vaihtoehto on vain hankkia/kunnostaa/kunnostuttaa alkuperäinen tankki oikeasti hyväksi ja massata alueet joihin kohdistuu mekaanista kulutusta.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Millaisia vanteita ihmiset on sovittanut näihin?

Ysikymppiin olen toisia vanteita kuolannut Zenderien rinnalle (vähän sellaiset cruising vanteet, tapahtumiin Zenderit on paremmat kun ovat originel)

Tuntuu että suurinosa 5x100 hienommista vanteista on 16x8 edessä ja 16x9 takana, joka kuulostaa melko paljolta liikaa noihin pyöräkoteloihin...
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Sape »

Kyllä 8x16 ja 9x16 sopii ainakin 75:sessa alle komeastikin, jos ET on jossain 30 huitteilla. Taakse menee vaikka 10" ET30, mutta edessä 8.5" taitaa olla melko maksimi.. Ysikympissä tosin on varmasti erikokoiset pyöränkotelot kuin 75:ssa.

Tuossa 8x17 ET -6 ja rengas pysyy vielä kaaren sisäpuolella.
Liitteet
8 eet -6.jpg
(130.59 KiB) Tiedosto ladattu 6292 kertaa

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Sape kirjoitti:Tuossa 8x17 ET -6 ja rengas pysyy vielä kaaren sisäpuolella.
Mites täydessä sisäänjoustossa?

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

^^Juu tuossa kyllä lokarinmuovit kyytiä kun kanttaa mutkaan. :lol:

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Sape »

^^ Noilla jousilla ei paljoa niiaa :wink: Mutta varmasti alkaisi rengas joissain tilanteissa hipsimään kaareen. Tuo mainitsemani 10" ET30 jää 10mm sisemmäs, niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa.

^ Juu, en ehkä kuitenkaan aivan noin rajuilla spekseillä olevia vanteita alkaisi sovittelemaan :)

J-H
Viestit: 256
Liittynyt: 06 Elo 2014, 22:13
Car(s): 156 V6 2001

EX 155, 156, 156, 156, Kappa, Prisma...
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja J-H »

Kysäsenpä tässä, josko joku tietäisi. Tallista löytyy uusi ja käyttämätön hammastanko Fiat Regataan, tarkemmin 85S malliin. Mahtaisko siitä olla saman ikä-/kokoluokan Alffoissa mitään iloa ? Tehostamaton kapistus ja maksoi kai joskus 15v sitten ihan rahaakin :-D

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Mitään suoraa sukulaisuutta tuon ajan Fiiateilla ei ole Alfoihin joten tuskin sopii suoraan mihinkään Alfaan.

J-H
Viestit: 256
Liittynyt: 06 Elo 2014, 22:13
Car(s): 156 V6 2001

EX 155, 156, 156, 156, Kappa, Prisma...
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja J-H »

Tuomas K kirjoitti:Mitään suoraa sukulaisuutta tuon ajan Fiiateilla ei ole Alfoihin joten tuskin sopii suoraan mihinkään Alfaan.
Sitä tällä vähän hainkin, kiitos tiedosta. Täytyy kaupitella jos joku joskus vaikka tarvitsisi vielä...

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

^Fiat forumilla voisi mennä kaupaksi, vaikka Regata ei harrastetuin Fiiu olekkaan :D
http://www.fiatforum.fi/index.php
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Sape »

Mistä saisi isomman jarrupääsylinterin 75:seen? Jossain Ducatossa muistaakseni on isompi pääsylinteri joka käy suoraan 75:seen, mutta muistaako kukaan minkä ikäisestä Ducatosta se pitää olla? Vai onko jotain muitakin autoja minkä sylinteri käy suoraan 75:seen?

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

500 sarjan bemarissa olisi 25mm alumiininen, törkeen kalliita vaan.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
JPeltola
Viestit: 1129
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja JPeltola »

Onko polkimen liike liian pitkä vai jarrut liian herkät nykyisellä pääsylinterillä?

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Sape »

Poljin menee lähes pohjaan ja jarrutusteho on melko olematon. Juuri ja juuri sai märällä asfaltilla renkaat lukkoon.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Sulla on jotkut isomäntäiset satulat siinä?

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Sape »

Joo, tai no ei ole vielä minun autossa paikallaan vaan koekäytössä GTV6:ssa.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja mattijus »

E32 BMW:ssä on myös 25mm halkaisijalla oleva pääsylinteri. E32:ssa on erilainen kiinnitys kuin E34:ssä, tuo E32:n voisi olla lähempänä sopivaa. Kummassakin noissa on vain kaksi lähtöä jarrupiireille, eli toisen joutuu haaroittamaan.

ATE:n online luettelosta saa noita selailtua, osasta on jopa kuvatkin.

EDIT:
http://www.ebay.de/itm/Hauptbremszylind ... 1531231790
VMP

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Sape »

Kiitos, täytyy tutkia asiaa.

Muistan että Roccan ex-75:ssa oli tuo Ducaton isompi pääsylinteri, mutta kun vielä muistaisi minkä ikäisestä autosta se oli..

Avatar
JPeltola
Viestit: 1129
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja JPeltola »

Kuinka isot männät niissä satuloissa on? Eihän ne ole vinossa tms. niin että palat työntyy liian kauas sisään jarrutuksen jälkeen? Pysähtyykö auto jos jarruja pumppaa?

Mutu olisi että ex-Rocca autossa oli tällainen pääsylinteri: http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/2 ... oneuvo=139

Yllämainitulla pääsylinterimuutoksella samaan jarrutehoon vaadittava poljinvoima kasvaa 31%. Lisäksi etusatulan mäntien (ja jarrulevyjen?) kasvattaminen siirtää jarrubalanssia eteen. Jos etujarrujen teho olisi tuplaantunut muutoksessa, niin etupyörien lukkiutuessa takajarrujen jarruteho on n. 38% siitä mitä se oli vakiojarruilla. Eli jos vanhoillakin jarruillakin sai etupyörät lukkoon, niin on vaara että uusilla jarruilla jarrutusmatka pitenee.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Sape kirjoitti:Poljin menee lähes pohjaan ja jarrutusteho on melko olematon. Juuri ja juuri sai märällä asfaltilla renkaat lukkoon.
mitkä satulat? mulla on 75:ssa GTA:n brembon satulat edessä ja mondeo cossusierran takana. Ei ongelmaa vakio pääsylinterin kanssa ja muuten oikeasti pysähtyy. Eihän ilmaa vaan joukossa kuitenkin?

Avatar
JPeltola
Viestit: 1129
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja JPeltola »

Omassa 75:ssa on 159:n Brembot edessä (4x 42 mm männät) ja pedalbox 0.7" ja 0.75" pääsylintereillä eikä polkimen liikkeradan kanssa ole ongelmaa. Todennäköisesti vaihdan vielä etujarrujen pääsylinterin pienemmäksi (0.625") jotta poljinvoima pienenee. Pääsylinterin halkaisijoita ei toki voi suoraan verrata vakioon, kun tuo pedalbox sotkee vertailua.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

JPeltola kirjoitti:Omassa 75:ssa on 159:n Brembot edessä (4x 42 mm männät) ja pedalbox 0.7" ja 0.75" pääsylintereillä eikä polkimen liikkeradan kanssa ole ongelmaa. Todennäköisesti vaihdan vielä etujarrujen pääsylinterin pienemmäksi (0.625") jotta poljinvoima pienenee. Pääsylinterin halkaisijoita ei toki voi suoraan verrata vakioon, kun tuo pedalbox sotkee vertailua.
159:n brembojen männät taitaa olla GTA:n (305mm levyillä) satuloiden mäntiä suuremmat? Ei muista enää kokoa, siitä alkaa olla varmaan 6v kun nuo asentelin... Satuloiden koko 159:ssä on ainakin melko paljon reteempi :P

Avatar
JPeltola
Viestit: 1129
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja JPeltola »

Olikohan GTA:n satuloissa 2x 38.1 mm ja 2x 41.3 mm.

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Sape »

JPeltola kirjoitti:Kuinka isot männät niissä satuloissa on? Eihän ne ole vinossa tms. niin että palat työntyy liian kauas sisään jarrutuksen jälkeen? Pysähtyykö auto jos jarruja pumppaa?

Mutu olisi että ex-Rocca autossa oli tällainen pääsylinteri: http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/2 ... oneuvo=139

Yllämainitulla pääsylinterimuutoksella samaan jarrutehoon vaadittava poljinvoima kasvaa 31%. Lisäksi etusatulan mäntien (ja jarrulevyjen?) kasvattaminen siirtää jarrubalanssia eteen. Jos etujarrujen teho olisi tuplaantunut muutoksessa, niin etupyörien lukkiutuessa takajarrujen jarruteho on n. 38% siitä mitä se oli vakiojarruilla. Eli jos vanhoillakin jarruillakin sai etupyörät lukkoon, niin on vaara että uusilla jarruilla jarrutusmatka pitenee.
Muistaakseni 4x38mm männät. Ei pitäisi olla vinossa, kun satulat menee alkuperäisiin kiinnikkeisiin. Ei muutu jarrut miksikään vaikka kuinka pumppaa.

Tilattiin eilen kokeeksi juuri tuommoinen pääsylinteri sparetolta.
alfa 156 v6 kirjoitti:mitkä satulat? mulla on 75:ssa GTA:n brembon satulat edessä ja mondeo cossusierran takana. Ei ongelmaa vakio pääsylinterin kanssa ja muuten oikeasti pysähtyy. Eihän ilmaa vaan joukossa kuitenkin?
Volvo 240 Turbon satulat. Ei oikein vaikuta että olisi ilmaa, kun pumppaamallakaan poljin ei ota yhtään ylempää. Toki onhan sekin mahdollista.

Tuossa GTV6:ssa on polkimenliike ollut kyllä vakiojarruillakin melko pitkä ja nyt se on vielä sen verran pidempi, että poljin menee lähes pohjaan.. Poljin on kyllä kova, mutta liikerata melko pitkä. Voisiko tuossa alkuperäisessä pääsylinterissä olla jotain häikkää?

Avatar
JPeltola
Viestit: 1129
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja JPeltola »

Jos levyt pysyvät samoina, niin samalla poljinvoimalla noi etusatulat ja Ducaton pääsylinteri vähentää jarrutehoa edessä 4% ja takana 24% vakioon verrattuna.

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Sape »

Levyt on 284x22mm.

Avatar
JPeltola
Viestit: 1129
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja JPeltola »

No jos oletetaan että kosketuspinnan korkeudessa ei ole merkittävää eroa niin sitten vaikutus jarrutehoon on edessä +-0% ja takana se -24%. Lämpöä ne uudet etujarrut sietänevät paremmin, kun on isompi pala ja levy.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Fiksasin eilen vuotavan pakosarjan V6:sta ja huomasin että yksi primääriputkista oli sisäpuolelta valkoinen. Kaksi muuta oli mustia.

Mistähän tuo voisi johtua?

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Jaanii, toinenkin kymysys.

Edessä yksi pinnapultti pyörii tyhjää korjaamon jäljiltä. Millä juukelilla mä saan mutterin irti siitä? Ja miten se ylipäätään voi pyöriä läpi? :shock:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

^^ Laihalla käymisestä tuo kait kertoo. Voiko tuollaista tehdä muu kuin yksi osittain tukkeutunut tai pätkivä ruiskusuutin?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Kun se tosiaan koskee vain yhtä pyttyä niin suutin voisi olla looginen vikapaikka. Kai siihen voisi ensiapuna koittaa jotain putsausmömmöä... Ehkä ne ruikkimet voisi käyttää jossain putsattavana.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^^^ avaa ne muut ja sitte väännät pyörää p*rkeleesti ja pulttipyssyllä avaat.

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Kuva
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Tuohon en kyllä haluaisi ryhtyä :?

Mutta miten ihmeessä se voi pyöriä läpi? Mahtuuko se kanta pyörähtämään siellä jarrulevyn sisällä?

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^boorit siellä periksi on antaneet, muistaakseni vaihdoin 75:seen pultit, kun alko olemaan muutama hieman löystyny.
Koita saada tosiaankin jotenkin voimaa sille pinnapultille, jotta "hirttäisi" vähän napaan ja sitten pyssyllä. Käsin vääntämällä ei toivoa. Sitten jos mutteri on kunnolla leikkaantunut niin poraus tai pilli hommiksi meni.

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Boorit vain takanavan pulteissa. Etupäässä pultin laippa leikattu suoraksi ja pitäisi tukeutua jarrulevyn reunaan.

Edit: Tällain
Kuva
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

okei :) Vaihdoinkin varmaan taakse.


Siivottu turha höpinä. :)

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

On siellä edessäkin boorit.

Mutta tuota ihmettelen että miten tuo ylipäätään mahtuu pyörimään läpi, kun tuo kanta on tuon mallinen.

No, on siellä ilmeisesti riittävästi tilaa tuolle kannalle.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^kyllä se tilansa tekee tarvittaessa. Oletkos tarkistanut, että pultin pää on samalla korkeudella, jos se onkin vähän päässy sisälle eikä tuo kanta toimi.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Milläs tarkistat kun siinä on mutteri kiinni :mrgreen:

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^jos olis ollu avo. :lol:

No koita nysillain kun ensiksi ehdotin, tiedä kuinka syvällä se pinnapultti siellä sisällä. Korjaamolla jotain turattu ja se mutteri siinä huulilla jenka paskana. :)

Avatar
155TS
Viestit: 781
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Ennen vanteen silpomista koittaisin hitsata sitä pinnaa paikalleen takapuolelta. Voi olla kyllä aika ahdasta tehdä se. Toinen mikä tuli mieleen, niin mahtuisikohan napamutterin avaa vanteen keskireiän kautta. Siinäkin rasvakuppi voi aiheuttaa ongelmaa ja jarrusatula. Ehkä paras lääke on toi hitsaus tai sitten vanteesta vääntäminen ja toivominen että pinnahirttää kiinni.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
E.L.
Viestit: 149
Liittynyt: 31 Joulu 2004, 13:15
Car(s): 155 Q4, 75 1.8T
Paikkakunta: Karjaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja E.L. »

Itse olen joskus porannu pinnapultin pois. Jos terä ei pysy tarpeeksi keskellä, niin sitten vaikka poraa mutterin halki. Muistaa vaan tarpeeksi pienet kierrokset, ettei polta terää heti pilalle. Kun painaa kovaa ja sopivat kierrokset, niin lähtee isoa lastua eikä poraaminen edes kestä kovin pitkään. Vai pyöriikö pultti ettei edes poraaminen onnistu?

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Käytin suuttimia irti 75:stä ja remonttia tehdessä oli startin releen maajohto päässyt irti. Sitä johtoa kun metsästin löysin siitä releiden alapuolelta johtosarjasta irtonaisen johdon. Kaksi karvaa, musta ja valkoinen keltaisella raidalla, abikoliittimet päässä. En muista tuohon kiinnittäneeni aikaisemmin huomiota, sellaista pohdin että irtosiko sekin remppaa tehdessä jostain, vai onko se joku joutava johto? Kellään havaintoa?

Tuossa kytkentäkaavioita selailin, mutta vielä ei ole löytynyt osumaa...

Avatar
Naamapalmu
Viestit: 346
Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
Car(s): 156 2.0 T.Spark
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Naamapalmu »

Vesipumpun ja termarin vaihdon ensimmäinen ongelma. Tiellä olleessa apulaitehihnapyörässä n. 1mm välystä. Pystyykö sen korjaamaan esim oikean kokoisella prikalla tai o-renkaalla? Joskus joutuu kuitenkin vaihtamaan joten mistä mahtais löytyä uusi?
Through difficulties to defeat

Avatar
Naamapalmu
Viestit: 346
Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
Car(s): 156 2.0 T.Spark
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Naamapalmu »

jumalauta foorumin trolli kyselee taas tyhmiä:

Mikä mahtaa rallattaa kytkimessä tai voimansiirrossa lähinnä tyhjäkäynnillä? Kierroksilla tai polkemalla kytkintä rallatus hiljenee. Luulin kauan rallatuksen tulevan pakoputkesta koska suurin osa kiinnikkeistä oli poikki ja sielä oli yksi jos toinen luova kiinnitysratkaisu. Montulla kuunnellessani totesin kuitenkin tulevan laatikosta/kytkimestä tai kardaanista.
Through difficulties to defeat

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^painelaakeri tai kytkimen jouset ???
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Vastaa Viestiin