Heh,vectrassa kuuluukin sitten kaikenäköstä muuta, paukahduksia yms.Tuomas K kirjoitti:Vaimokkeella on b-mallin Vectra, en tiedä miten vertautuu melutaso tuohon uudempaan.

Valvoja: Moderators
Heh,vectrassa kuuluukin sitten kaikenäköstä muuta, paukahduksia yms.Tuomas K kirjoitti:Vaimokkeella on b-mallin Vectra, en tiedä miten vertautuu melutaso tuohon uudempaan.
Nojoo, ei mulla vaan ainakaan vieläTuomas K kirjoitti:No niin kuuluu aika monessa Alfassakin
Olen kokeillut. Auttaa muutaman päivän - muutaman viikon.Athrez kirjoitti:Nyt kun kolinat tuli puheenaiheeks niin onko porukka kokeillu laittaa öljyy injektioruiskulla palloihi kumin läpi? Onko ollu vastetta?
Eli juuri riittävästi kun on joku tulossa ostamaan sitä autoa.Jakke kirjoitti:Olen kokeillut. Auttaa muutaman päivän - muutaman viikon.Athrez kirjoitti:Nyt kun kolinat tuli puheenaiheeks niin onko porukka kokeillu laittaa öljyy injektioruiskulla palloihi kumin läpi? Onko ollu vastetta?
Heh joo. Esim joku foorumilainenTuomas K kirjoitti:Eli juuri riittävästi kun on joku tulossa ostamaan sitä autoa.Jakke kirjoitti:Olen kokeillut. Auttaa muutaman päivän - muutaman viikon.Athrez kirjoitti:Nyt kun kolinat tuli puheenaiheeks niin onko porukka kokeillu laittaa öljyy injektioruiskulla palloihi kumin läpi? Onko ollu vastetta?
Tässä vähän infoa mitä MAF tekee: (212F = 100C)alamajy kirjoitti:Kävin paikan päällä Lpr motonetissä.banditbusa kirjoitti:näinhän se on jostain löydettävä,hinnat näkyy olevan 80-120 euron väliin mitä katselin.alamajy kirjoitti:^Pitää molempien lähteä metsästämään tuota Bosch f00c2g2044-anturia. Ainakin Lpr Motonet lupasi tilaamalla parissa päivässä. hinta n. 70 eur.
Vielä en ole tilannut. Saako jostakin halvemmalla?
vai on motonetistakin saatavana enpä huomannut,hintakin tuntuu edulliselta.sieltähän se sitten on ostettava.
soititko motonettiin vai löytyikö ihan nettisivuilta hakemalla?
Voihan se olla. Mulla ei tuommoista softaa ole, mutta voiskos sen vastuksen mitata? Ja missäpäin sekin lymyää?GiuliaSuper kirjoitti:Ettei vaan olis pienemmän nopeuden etuvastus rikkoutunut. Tämän voisi helposti todeta MES/FES diagnostiikka softalla ja kaapelilla. Se 2 nopeus pörähti itsellä päälle vasta hyvin korkeissa lämpötiloissa(mittarin mukaan 100 vai 110 asteessa). Ilmastoinnin ollessa päällä pitäisi hitaan nopeuden pyöriä kokoajan, jos muistelen oikein. Todellinen lämpötila ja mittarin antama huijaa sitten jonnin verran, onko muuten tämä 100 astetta katsottu mittarista vai diagnostiikka-softalla?
Ainakin TS:ssä se on syylärissä, flektin vieressä, kiinni. Musta vähän tupakkiaskia pienempi mötikkä, johon tulee kaksi johtoa. Taitaa saada motonetistäkin, eikä maksa paljon. Omastani korjasin tinaamalla, kun vastus ei ollut varsinaisesti poikki vaan siinä oli kontaktihäiriö. Yleismittari kauniiseen käteen ja mittailemaan.SammyB kirjoitti:Voihan se olla. Mulla ei tuommoista softaa ole, mutta voiskos sen vastuksen mitata? Ja missäpäin sekin lymyää?GiuliaSuper kirjoitti:Ettei vaan olis pienemmän nopeuden etuvastus rikkoutunut. Tämän voisi helposti todeta MES/FES diagnostiikka softalla ja kaapelilla. Se 2 nopeus pörähti itsellä päälle vasta hyvin korkeissa lämpötiloissa(mittarin mukaan 100 vai 110 asteessa). Ilmastoinnin ollessa päällä pitäisi hitaan nopeuden pyöriä kokoajan, jos muistelen oikein. Todellinen lämpötila ja mittarin antama huijaa sitten jonnin verran, onko muuten tämä 100 astetta katsottu mittarista vai diagnostiikka-softalla?
Se lukema on ihan auton mittarista katsottu. Pahimmillaan nousi karvan alle "väliviivan"
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/488388/274684Aquatica kirjoitti:Olikohan se motonetin osa peräti johonkin Tipoon/Mareaan oleva lämppärin etuvastus? Hinta taisi olla 19,90.
Kurkista myös suojakumin sisälle, jossa johtonippu kulkee.guassimo kirjoitti:Missäs vika kun sekä mittariston valot, että valot takaluukussa ovat pimeänä. Vilkut palavat kyllä, mutta itse aukeavassa luukussa olevat takavalot ovat siis pimeänä. Luukkuun menevää johtonippua koitin vähän liikutella, mutta ei ollut vaikutusta.
Liittimet otin irti ja putsasin (keltaiset). johdot näytti ehjiltä. Valo ei ilmeisesti sammu ennenkuin käy nollaamassa vaikka vikaa ei enää olisi?Dio Natale kirjoitti:Liittimet penkkien alla tekevät moista ongelmaa eli putsaat liittimet tai sitten kolvi käteen ,viisammat kertovat lisää.
Riippuen mikä vuosimalli kyseessä. Olikohan näin, että -03 tai -04 eteenpäin valo sammuu automaattisesti, kun vika korjattu.Ricardo kirjoitti:Liittimet otin irti ja putsasin (keltaiset). johdot näytti ehjiltä. Valo ei ilmeisesti sammu ennenkuin käy nollaamassa vaikka vikaa ei enää olisi?Dio Natale kirjoitti:Liittimet penkkien alla tekevät moista ongelmaa eli putsaat liittimet tai sitten kolvi käteen ,viisammat kertovat lisää.
Boselift 02- eteenpäin sammuu kun vika ohi, se on se takakontin oikealla puolella olevan luukun takaa löytyvä liitin joka pätkii.Venttiville kirjoitti:Riippuen mikä vuosimalli kyseessä. Olikohan näin, että -03 tai -04 eteenpäin valo sammuu automaattisesti, kun vika korjattu.Ricardo kirjoitti:Liittimet otin irti ja putsasin (keltaiset). johdot näytti ehjiltä. Valo ei ilmeisesti sammu ennenkuin käy nollaamassa vaikka vikaa ei enää olisi?Dio Natale kirjoitti:Liittimet penkkien alla tekevät moista ongelmaa eli putsaat liittimet tai sitten kolvi käteen ,viisammat kertovat lisää.
Ehjä oli molemmista päistä suojakumia. Eniten ihmetyttää kun mittariston valot on pimeenä kans. Sulakkeita kun pikaisesti katselin niin ehjiä olivat valojen sulakkeet. Mutta parkit eivät palaneet edessä lainkaan, vaikka ajovalot kyllä paloivat, kun viiksestä valot kytki päälle. Voisi viitata jotenkin myös viiksen toimimattomuuteen. Kuinkas tuon saisi helposti tarkastettua?Finest kirjoitti:Kurkista myös suojakumin sisälle, jossa johtonippu kulkee.guassimo kirjoitti:Missäs vika kun sekä mittariston valot, että valot takaluukussa ovat pimeänä. Vilkut palavat kyllä, mutta itse aukeavassa luukussa olevat takavalot ovat siis pimeänä. Luukkuun menevää johtonippua koitin vähän liikutella, mutta ei ollut vaikutusta.
Garmund kirjoitti:Tyhjäkäynti parani mielestäni puolan vaihdon jälkeen(heti käynnistyksen jälkeen tosin kävi noin 5-10s huonosti), joskin ei ehkä ihan entisenlainen ollut silloinkaan. Kokeilin ajaa pienen testilenkin, taisi alkaa uudestaan mcsf piippaamaan samoilla koodeilla, kun kierrokset nousi yli 2k. Multiecuscannilla luettuna vikakoodi näytti tulleen noin 2300 rpm kohdalla.
Mitään nykimistä ei kyllä esiintynyt kierroksilla. Äänestä ja tehoista en osaa sanoa, kun en uskaltanut kunnolla kaasua painaa.
Siis mcsf jäi piippaamaan koko parinsadanmetrin testilenkin ajaksi ja piippasi vielä auton pysäköityänikin.
Hetkonen. Nyt pitää muistia virkistellä:toolman kirjoitti:
Boselift 02- eteenpäin sammuu kun vika ohi, se on se takakontin oikealla puolella olevan luukun takaa löytyvä liitin joka pätkii.
Ei pitäisi vaikuttaa takakontin liitin tuohon "koodiin" tuon taivaallista, ellei sitten MES:n selityksessä ole virhe. Tai ehkä muistisi palvelussa on hetkellinen katko..?Aquatica kirjoitti:Driver's side side airbag squib (se liitin takakontissa). Näin ainakin oma muisti palvelee?
Kuten tuossa yllä sanoinkin, niin taisi oma muisti tehdä tepposet. Vikakoodi on tallella läppärillä, mutta nyt "muista syistä johtuen" ei ole intoa kaivaa sitä esille ja tarkistaa...Jarsan kirjoitti:Ei pitäisi vaikuttaa takakontin liitin tuohon "koodiin" tuon taivaallista, ellei sitten MES:n selityksessä ole virhe. Tai ehkä muistisi palvelussa on hetkellinen katko..?Aquatica kirjoitti:Driver's side side airbag squib (se liitin takakontissa). Näin ainakin oma muisti palvelee?