Vapaavirtaus suodatin...
Valvoja: Moderators
Vapaavirtaus suodatin...
Auttaako vapaavirtaus ilmansuodatin mitään ?? ajattelin ostaa. Tietoa mitä maksaa ja mistä saa?? Ilmansuodatin täytyy vaihtaa kuitenkin ja ajattelin ostaa ... mitähän teltta auto ottaa sellaisesta? Saako muualta hyviä?
156 Super 1.8 vm.2000
Kona 2005
Kona 2005
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no pitemmän päälle tulee ainakin halvemmaksi kuin normaali paperisuodatin, ainakin jos meinaat autoa pitää hieman pitempään..
JR-merkkisiä myy ainakin muukkonen
http://www.tmuukkonen.fi/index.htm
JR-merkkisiä myy ainakin muukkonen
http://www.tmuukkonen.fi/index.htm
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Jep, minä tilasin yhden sieltä vuonna -99 mutta vieläkään ei ole näkynyt. Taidat muuten olla ensimmäinen joka sanoo jotain positiivista tuosta liikkeestä?niko76 kirjoitti:Completos niminen yritys raisiossa nokipojankadulla myy vapaavirtaussuodattimia 59€ . Muutenkin mukavan oloinen liike. Auki arkisin 12-17
Hanki paneeli vapaavirtaus suodatin joka laitetaan auton oman putsarin tilalle. Ehdottomasti paras näistä on Greenin filtteri. JR suodattimista on vähän ristiriitaisi kokemuksia, menee helposti tukkoon eikä oikein istu paikalleen jolloin vaarana on oravia pienempien esineiden meneminen koneeseen. Muista pestä ja huoltaa ohjeiden mukaan n.10tkm välein. Tuo herkkyyttä kaasun ja koneen toimintaan eli moottori tulee herkemmäksi sekä jouheammaksi käyttää.
Lisäheppoja tuskin kannattaa odottaa pelkällä filtterillä saavansa vaikka mitä mainospuheita jopa 5hp teholisästä näiden sivuilla on
Lisäheppoja tuskin kannattaa odottaa pelkällä filtterillä saavansa vaikka mitä mainospuheita jopa 5hp teholisästä näiden sivuilla on
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
No niistä paneelivapareista ei ainakaan ole mitään hyötyä. Kartio tai kaksoiskartiot taitaa olla ainoita missä tulokset näkyy dynossa.. Saavutettu etu muuten vakiossa on tosin aika pieni hintaan ja ääneen verrattuna. Mut jos reilummin virittää, niin sit kai se onkin paremmin perusteltua..
Abarth 500 Esseesse
Joo ei noilla vapari suodattimilla sen ihmeempää teho etua saavuteta ellei ole viritetty vehje alla ja silloinkin on siinä ja siinä. Periaaatteessahan vakio suodatinkoko riittää hyvin kyseiseisen auton ilman suodatukseen mutta oleellista on että kuinka ilmaa tuodaan auton ulkopuolelta. Itselle tulossa kevään aikana modifikaatio jossa ilmaa tullaan ottamaan 3 tai 4 kohdasta putsarille..ei pitäisi tulla hengen ahistustam.sa kirjoitti:No niistä paneelivapareista ei ainakaan ole mitään hyötyä. Kartio tai kaksoiskartiot taitaa olla ainoita missä tulokset näkyy dynossa.. Saavutettu etu muuten vakiossa on tosin aika pieni hintaan ja ääneen verrattuna. Mut jos reilummin virittää, niin sit kai se onkin paremmin perusteltua..
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Joo, samanlaisia kokemuksia on JR-paneelin istuvuudesta. Oli ensinnäkin paksumpi kuin alkuperäinen eli putsarikuupan kiinnityksiä piti kustomoida, ja siltikin filsu istui reunoilta "vähän sinne päin".MM kirjoitti:JR suodattimista on vähän ristiriitaisi kokemuksia, menee helposti tukkoon eikä oikein istu paikalleen jolloin vaarana on oravia pienempien esineiden meneminen koneeseen.
- Epäkelpokeräilijä -
JR:n suodatin ei tosiaan tunnu sopivan ihan täydellsesti , paneelimalli siis. Käsittääkseni noissa kartiomalleissa on se ongelma että ne usein tuppaavat imemään lämmintä ilmaa moottoritilasta ja vapaahengitteisissä en ole vielä törmännyt väijäähdyttimeen niin se aiheuttaa omat haittansa. Noi alkuperäiset jutskathan imevät pääasiassa viileää ulkoilmaa. Haittapuolena on tietty että alkuperäinen kotelo ei lisää katu-uskottavuutta , kai
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Mulla oli tommonen DIK kitti V6:ssa... ei kauan, mutta sen verran että yhden ILMI:n sai nakata menemään (liiaksi öljytty suodin???)niko76 kirjoitti:Tilasin muukkoselta jr dik kitin joten täytyy toivoa etten ostanut skeidaa Kaipa se pelittää toi vaapaavirtaussuodatin kun pesee ja öljyää riittävän usein. Itku ei jälkeenpäin auta
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
33:ssa oli tuollainen JR:n kartio jossa tuli mukaan sellainen 40cm tosituuning sininen muoviputki jotta sai kartion vähän kauemmaksi. Yksi kuuma päivä auto ei tahtonut kulkea ollenkaan, konepelti auki ja putki painunut kasaan. Joten putki pois ja sitten imettiin sitä lämmintä ilmaan sieltä moottorin päältä, kyllä kannattiGAMMA500 kirjoitti:Käsittääkseni noissa kartiomalleissa on se ongelma että ne usein tuppaavat imemään lämmintä ilmaa moottoritilasta
nykyään joihinkin automallihin on saatavilla lämpölevy kartion kanssa jolloin ei ime pelkästään kuumaa ilmaa koneesta vaan imuilma on sitä ulkoa tulevaa. Onko sitten toimivia vai ei, sitä en tiedä mutta esim. eräs viripaja kertoi kaverilleni että noi kartiot vain laskee tehoa kun aina tulee vääränlämpöistä tavaraa sisälle jne (suositteli myöskin paneelia, mutta se katu-uskottavuus tietty kokee heti kolauksen)..90 kirjoitti:no talvellahan se on oikeastaa n hyvä että on jonkin asteen imuilman esilämmitys...kesällä taas ei...
x
Mulla kartio on johdettu alkuperäisestä putkesta jatkamalla ensin kuumankestävällä ja eristävällä muoviputkella, jonka jälkeen alkaa metalliputki. Koko hässäkkä on tuettu yhdellä kannakkeella ja kartio sijaitsee spoilerin alakulmassa, jolla on taattu kylmän ilman saanti.
Tulvista ei parane ajella...
Tehonlisäys =?, mutta tuntui kuitenkin auttavan alavääntöön.
Toisaalta kuutamokin vaikuttaa nukkumisen laatuun jotenka...
t. Teemu
Tulvista ei parane ajella...
Tehonlisäys =?, mutta tuntui kuitenkin auttavan alavääntöön.
Toisaalta kuutamokin vaikuttaa nukkumisen laatuun jotenka...
t. Teemu
"The pride lasts longer than the pain..."
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Kartiosuodattimesta voi saada hyötyä, jos alkuperäinen suodatinkotelo on huonosti suunniteltu, mutta tulos voi olla myös vastakkainen. Koitettiin 75 TS:ää penkissä sen ilmansuodatinkotelon pitkän sisääntuloputken kanssa ja ilman. Ero oli yllättävän suuri, eli noin 3% lisää tehoa putken kanssa välillä 3700-5600 rpm. Putki + suodatinkotelo = viritetty resonaattori. Kartion kanssa ei kokeiltu, kun ei luokassa sallita. Kai nyt kaikki ovat joskus subwoofereita rakennelleet
Toisaalta Fordin Zetecissä nähtiin kartiolla muistaakseni jotain 5%, kun taas Modeon V6:ssa vääntöä katosi aavistuksen verran ja tehoa tuli aavistus lisää, eli keskimäärin nollatulos. Kutos Alfaan mulla olis kartiosarja jo olemassa, mutta en tiedä jaksanko katsoa sen vaikutusta..
Toisaalta Fordin Zetecissä nähtiin kartiolla muistaakseni jotain 5%, kun taas Modeon V6:ssa vääntöä katosi aavistuksen verran ja tehoa tuli aavistus lisää, eli keskimäärin nollatulos. Kutos Alfaan mulla olis kartiosarja jo olemassa, mutta en tiedä jaksanko katsoa sen vaikutusta..
Kimmo / alfatune.fi
Asiaa, että olette mitanneet. Taitaa tulla asennettavaksi jonkunlainen putki sitten. Mulla ei ollut kuin mutka jäähdyttimen taa mukana kun ostin, mutta leikkasin senkin irti.
Pitäisi saada ainakin keulalle tai tuulilasille putki tehtyä, jos tekisi suunnilleen alkuperäisen mitoilla. Varmaan aika turhan kuumaa ilmaa vetää tuosta pakosarjan päältä? Meinaan vaan, että hyvin pelittää pakkasellakin ilman putkea. Pakokaasujen energian talteenottamiseen on muita keinoja...
Pitäisi saada ainakin keulalle tai tuulilasille putki tehtyä, jos tekisi suunnilleen alkuperäisen mitoilla. Varmaan aika turhan kuumaa ilmaa vetää tuosta pakosarjan päältä? Meinaan vaan, että hyvin pelittää pakkasellakin ilman putkea. Pakokaasujen energian talteenottamiseen on muita keinoja...
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
En tiedä, mutta luulen ja arvaan, että ne suodattimenvaihdolla luvatut hevot saavutetaan vasta kun moottorinohjaus on säädetty muuttuneen tilanteen mukaan. Mutta voihan se olla, että järkkä tajuaa helpottuneen ilmatilanteen muutenkin - ilmamäärä nousee ja sen seurauksena yksikkö säätää bensan ja sytkän sen mukaan.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Miks niin? Kaasarikoneethan kyllä tarvitsevat tietyillä keleillä esilämmityksen etteivät kurkut ala jäätymään, mutta ruiskussa ei ole oikein mitään mikä jäätyisi. Kylmempi ilma on kuitenkin tiheämpää eli happipitoisuus on suurempi, mikä taas mahdollistaa isomman polttoaineannoksen polttamisen -> lisää tehoa.90 kirjoitti:no talvellahan se on oikeastaa n hyvä että on jonkin asteen imuilman esilämmitys...kesällä taas ei
Vai?
- Epäkelpokeräilijä -
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no juu ennpäs ole tullut ajatelleeksi tuota kaasarikoneen ja ruiskun eroa..tosi on kyllä ettei ruiskussa ole jäätäviä paikkoja kovinkaan runsaast mutta väljä ilmamassan/määrän mittari toimii ainakin paremmin jos saa lämpöistä ilmaa..tästä on omakohtaista kokemusta..mutta tuskinpa kukaan paskalla mittarilla kovin kauaa ajaa...
pakosarja(than) lämpenevät kuitenkin melko nopeaan ja kovilla pakkasilla on mielestäni parempi että kylmä kone saa lämmintä ilmaa oli sitten ruisku tai kaasari..
teho etu on mielestäni toisarvoinen asia talvella, no ainakin täällä jänkhällä kun on tiet jäässä koko ajan ja vähemilläkin tehoilla saa vedellä pitkääripaa mutkissa niin paljon kuin sielu sietää
pakosarja(than) lämpenevät kuitenkin melko nopeaan ja kovilla pakkasilla on mielestäni parempi että kylmä kone saa lämmintä ilmaa oli sitten ruisku tai kaasari..
teho etu on mielestäni toisarvoinen asia talvella, no ainakin täällä jänkhällä kun on tiet jäässä koko ajan ja vähemilläkin tehoilla saa vedellä pitkääripaa mutkissa niin paljon kuin sielu sietää