Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Valvoja: Moderators
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Eikös se ole ihan P-Nolla-alku, eikä po-alku
Nyt oli jo pakko kommentoida kun viimesen 2vk aikana nähnyt täällä todella, todella monta "peeoo-numerosarja"-vikakoodia, kun se ei niin ole.
Onko ILMI:ssä oikein vaihtoehtoja, kuin se, että se on vaihtokunnossa? Toisaalta epämääräisellä tai olemattomalla ilmamäärädatalla auton pitäisi iloisesti käydä, mutta vakiokartoilla ilman hifistelyä...?
Nyt oli jo pakko kommentoida kun viimesen 2vk aikana nähnyt täällä todella, todella monta "peeoo-numerosarja"-vikakoodia, kun se ei niin ole.
Onko ILMI:ssä oikein vaihtoehtoja, kuin se, että se on vaihtokunnossa? Toisaalta epämääräisellä tai olemattomalla ilmamäärädatalla auton pitäisi iloisesti käydä, mutta vakiokartoilla ilman hifistelyä...?
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Tarra sanoo 0.7 mullakin, mutta huollossa katsoivat koneelta ja 730g tais antaa sieltä lukemaks voitelu- ja väriaineiden kanssa.Moritz kirjoitti:Omassa on ainakin tarra missä lukee kg 0.7. Eli 700g laittaisin itse...Abarth kirjoitti:Onko 3.0:n kylmästöinnin täyttömäärä 700g vai jotain muuta?
Jokos sait täyteen ja onko tietoa löytyykö Riihimäeltä asiansa osaavaa ilmastointihuoltoa. Omassakin huutaa tyhjyyttään. Turhan kuuma näillä keleillä vaikka kivahan se on ajella ikkuna auki ja radio kiinni
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kun ajaa auton iltahämärissä seinää vasten, niin huomaa, että kuskin puolen xenon palaa selvästi himmeämmin ku vänkärin puolen valo. Itsellä ei aiemmin ole kokemusta xenon-valoista, joten onkos tuo nyt sitten luultavimmin polttimovika vai jotain muuta?
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Todennäköisin syy lienee elämänsä ehtoolla oleva polttimo. Vanhemmiten valoteho heikkenee ja lopulta menee kummallisen väriseksi (pinkki?) ennen kuin pimenee täysin.
- vrahikai
- Viestit: 421
- Liittynyt: 16 Marras 2013, 17:42
- Car(s): Ex: 156 2.5 V6 Boselift
Ex: Renault Clio RS182 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Juten Tuomas K tuossa jo sanoikin, niin polttimo todennäköisesti. Kannattaa sitten kerralla vaihtaa molemmat polttimot kun hommaan ryhtyy, muuten on hyvin hankala saada samansävyisiä yksilöitä hankittua. Ja ehdottomasti akku irti reilusti etukäteen ennen kuin mennään lähellekään xenon-polttimoita/ballasteja. Niissä ei turhaan ole niitä salamankuvia varoituksena. Eikä sitten käpälöidä niitä polttimoita paljain käsin, valon elinikä laskee kummasti kun heti käyttöönotossa rasvaa sormineen sen lasipinnan.Jakke kirjoitti:Kun ajaa auton iltahämärissä seinää vasten, niin huomaa, että kuskin puolen xenon palaa selvästi himmeämmin ku vänkärin puolen valo. Itsellä ei aiemmin ole kokemusta xenon-valoista, joten onkos tuo nyt sitten luultavimmin polttimovika vai jotain muuta?
- Auristo
- Viestit: 385
- Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
- Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
On muuten 166:sen xenonit naurettavan helppo vaihtaa verrattuna vaikka 156:sen H7 polttimoihin.
Ottaa vain kumisen "takakannen" pois, nyppää johdon irti, avaa lukituslangan, vaihtaa polttimon, lukitsee, tökkää piuhan ja kansi kii...
Aika menee muutama minuutti...
Ottaa vain kumisen "takakannen" pois, nyppää johdon irti, avaa lukituslangan, vaihtaa polttimon, lukitsee, tökkää piuhan ja kansi kii...
Aika menee muutama minuutti...
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi
- vrahikai
- Viestit: 421
- Liittynyt: 16 Marras 2013, 17:42
- Car(s): Ex: 156 2.5 V6 Boselift
Ex: Renault Clio RS182 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
^156 xenonien vaihto on kans helppo. Nappaa vaan eturenkaat irti, sisälokarit irti, puskurin irti, umpiot irti...
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Oliskohan Faceliftissä heelpompi, kun mua ei naurattanut sitten yhtään ton vanhan kanssa...Auristo kirjoitti:On muuten 166:sen xenonit naurettavan helppo vaihtaa verrattuna vaikka 156:sen H7 polttimoihin.
Ottaa vain kumisen "takakannen" pois, nyppää johdon irti, avaa lukituslangan, vaihtaa polttimon, lukitsee, tökkää piuhan ja kansi kii...
Aika menee muutama minuutti...
- Auristo
- Viestit: 385
- Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
- Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Voipi olla, onhan niissä eri polsatkin D1S vs. D2S...Abarth kirjoitti:Oliskohan Faceliftissä heelpompi, kun mua ei naurattanut sitten yhtään ton vanhan kanssa...
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kumpis näissä vanhemmissa on, D2S? Xenonkauppa myy jotain D2S polttimoa halvimmillaan 25€ hintaan. Tekeeköhän sellaisilla mitään?Auristo kirjoitti:Voipi olla, onhan niissä eri polsatkin D1S vs. D2S...Abarth kirjoitti:Oliskohan Faceliftissä heelpompi, kun mua ei naurattanut sitten yhtään ton vanhan kanssa...
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
No nii, tuli kokeiltua prosessorin siirto kaukosäädöstä toiseen ja niinhän se kävi, että se prosessori juurikin on rikki. Uudesta piirilevystä siirsin prosessorin vastaavasti tähän vanhaan ja sehän alkoi lediä vilkuttamaan, mutta luonnollisestikaan ei avaa ovia. Eli nythän mulla toki on yksi toimiva kaukosäätö, mutta auto ei sitä tunnista.Jakke kirjoitti:
Kysymys:
Keskuslukon kaukosäätö ei toimi (mallia punainen ei-taittuva avain yhdellä napilla). Ostin eBaystä siihen uuden identtisen piirilevyn ja sillähän avaimessa sentäs ledi vilkkuu, mutta ovet eivät luonnollisestikaan avaudu. Onko tietoa, miten tuon uuden "kaukosäätimen" sais naitettua toimimaan autoni kanssa? Yks helpohkokin konsti olis tietenkin ottaa alkuperäisestä muistipiiri/prosessori, vaihtaa se tohon uuteen piirilevyyn ja toivoa, että se toimis. Mutta onko siis jotain muuta kikkaa tiedossa, kun voihan olla, että juurikin prosessori on sökö tuosta originaalista. Niin ja minulla siis on vain yksi avain tuohon vehkeeseen
Nyt tarvittais ns. varmaa tietoa: Pystyykö MultiEcuScanin täysversiolla opettamaan tuon keskuslukon kaukosäädön uudelle avaimelle? Alfadiagilla (vai mikä se nykyinen nimi onkaan) se ei taida onnistua, vaikka täysversio mulla onkin. Entä AlfaOBD:lla? AlfaOBD kaiketi kyselee jotain koodeja jossain vaiheessa, mutta koodilaput mulla yllättäen onkin tallessa, tosin liki lukukelvottomiksi kuluneita ovat...
Ulkomaisia foorumeja mitä olen lukenut, niin lähes aina menee puurot ja vellit sekaisin kun alkavat puhumaan käynnistyksenestosta. Kyse siis ei ole siitä, vaan ainoastaan avaimessa olevasta keskuslukon kaukosäätimestä!
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Sama kiinnostaa minuakin. Muutama toimiva avain olisi, mutta pitäisi saada kopioitua keskuslukituksen toiminta alkuperäisestä. Minulla taasen ei ole koodeja...
Maksettu versio MES:stä löytyykin valmiina.
Maksettu versio MES:stä löytyykin valmiina.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Silläkö ei onnistu?Albertolli kirjoitti: Maksettu versio MES:stä löytyykin valmiina.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- vrahikai
- Viestit: 421
- Liittynyt: 16 Marras 2013, 17:42
- Car(s): Ex: 156 2.5 V6 Boselift
Ex: Renault Clio RS182 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kyllähän polttimoita saa halvimmillaan alle 20eur/pari, jossain kohdassa hintahaitaria se vaan se laatu kyykkää. Mutta missä vaiheessa, sitä en tiedä. Ainakin tuo E-hyväksynnän puute noissa linkkaamissasi malleissa voi aiheuttaa ongelmia. Itse ostin noita saman kaupan "Made in Germany" -halpiksia. Vaikuttavat ainakin tähän asti ihan kelvollisilta. Tosin näissä ei ole käyttötunteja vielä paljon yhtään, joten kestävyydestä en osaa sanoa.Jakke kirjoitti:Kumpis näissä vanhemmissa on, D2S? Xenonkauppa myy jotain D2S polttimoa halvimmillaan 25€ hintaan. Tekeeköhän sellaisilla mitään?
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
En ole ehtinyt perehtyä...Jakke kirjoitti:Silläkö ei onnistu?Albertolli kirjoitti: Maksettu versio MES:stä löytyykin valmiina.
Nettiä selailin jokunen tovi sitten ja tilasin ebaysta pari toimivaa avaintakin josko olisi saanut opetettua. Jostain löysin ohjeen, jonka mukaan ~15 kertaa ovet kiinni ja auki punaisella avaimella ja sen jälkeen jotain neppailuja uudella avaimella jonka jälkeen pitäisi toimia. Ei futannut ainakaan noiden kaksinappisten kanssa.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Auristo
- Viestit: 385
- Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
- Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Faceliftissä D1S ja vanhemmissa D2SJakke kirjoitti:Kumpis näissä vanhemmissa on, D2S? Xenonkauppa myy jotain D2S polttimoa halvimmillaan 25€ hintaan. Tekeeköhän sellaisilla mitään?Auristo kirjoitti: Voipi olla, onhan niissä eri polsatkin D1S vs. D2S...
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi
- Moritz
- Viestit: 200
- Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
- Car(s): 159 sw 3.2 Q4, 166 3.0 V6 -99
Ex. 33 QV -88, 75 turbo -87. - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Mistäs olette ostaneet takajarrusatulanne jos on ollut tarvis? Tässä on tullut käytyä jo useampi nettikauppa läpi eikä mistään tunnu löytyvän. Netin mukaan ei löydy Muukkoselta, Heikalta, Mister-Autosta, Alfastumperista eikä Alfisti.netistä. Ricambi.Alfisti.netin pirulaiset ovat kesälomilla ja sparetolla on tusina erilaista mutta samanlaista ja toimitusaika kuukausi!!!
Kiitoksia vinkeistä ja myöskin jos jollain lojuu hyväkuntoiset ja toimivat satulat 166:een niin voin ostaa pois nurkista pölyyntymästä
Kiitoksia vinkeistä ja myöskin jos jollain lojuu hyväkuntoiset ja toimivat satulat 166:een niin voin ostaa pois nurkista pölyyntymästä
Jarru on vauhdin surma...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Moritz kirjoitti:Mistäs olette ostaneet takajarrusatulanne jos on ollut tarvis? Tässä on tullut käytyä jo useampi nettikauppa läpi eikä mistään tunnu löytyvän. Netin mukaan ei löydy Muukkoselta, Heikalta, Mister-Autosta, Alfastumperista eikä Alfisti.netistä. Ricambi.Alfisti.netin pirulaiset ovat kesälomilla ja sparetolla on tusina erilaista mutta samanlaista ja toimitusaika kuukausi!!!
Kiitoksia vinkeistä ja myöskin jos jollain lojuu hyväkuntoiset ja toimivat satulat 166:een niin voin ostaa pois nurkista pölyyntymästä
Toivottavasti linkki toimii:
http://www.lott.de/autoteile/_ALFA%20RO ... %20caliper
VMP
- Auristo
- Viestit: 385
- Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
- Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kyllä jarrusatulaa näyttäis löytyvän:
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... ht-si.html
http://ricambi.alfisti.net/index.php?ca ... ulics.html
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... ht-si.html
http://ricambi.alfisti.net/index.php?ca ... ulics.html
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi
- Moritz
- Viestit: 200
- Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
- Car(s): 159 sw 3.2 Q4, 166 3.0 V6 -99
Ex. 33 QV -88, 75 turbo -87. - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kiitoksia! Linkki toimi, mutta Budweg? Koskaan kuullutkaan, mutta varmasti ajaa asiansa.
Ja Ricambi.Alfistilta jo katoinkin, mutta ovat lomilla ja toimitukset alkavat jälleen 25.8. Tulee turhan kiire kun pitää töissäkin käydä...
Nimimerkillä: uusintakatsastus 29.8 mennessä
Ps. Pidetään ostoilmoituskin vielä voimassa.
Ja Ricambi.Alfistilta jo katoinkin, mutta ovat lomilla ja toimitukset alkavat jälleen 25.8. Tulee turhan kiire kun pitää töissäkin käydä...
Nimimerkillä: uusintakatsastus 29.8 mennessä
Ps. Pidetään ostoilmoituskin vielä voimassa.
Jarru on vauhdin surma...
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Itse ostin satunnaisesta monimerkkiliikkestä, tais tulla parissa päivässä liikkeeseen. eikä muistaakseni maksanu lähellekään noin paljon kuin alfistilla, täytyy toi hinta tarkistaa jos löydän kuitin jostain...
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Motonetistä saa takajarrusatulan korjaussarjoja muutamalla kympillä, ei kai niitä uusia kannata?!?
- Moritz
- Viestit: 200
- Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
- Car(s): 159 sw 3.2 Q4, 166 3.0 V6 -99
Ex. 33 QV -88, 75 turbo -87. - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Voi ollakin, että sais korjattua mutta nyt on kiintiö täysi. Seuraavan kerran kun vilkaisenkaan jarruihin päin niin otan vanhat osat pois ja laitan uudet tilalle.
Skruvatista muuten löytyi Trw:n satulat 120 €.
Skruvatista muuten löytyi Trw:n satulat 120 €.
Jarru on vauhdin surma...
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Todella yleinen merkki korjatuissa satuloissa, myydään varmaan Suomen jokaisessa varaosaputkassa.Moritz kirjoitti:Kiitoksia! Linkki toimi, mutta Budweg? Koskaan kuullutkaan, mutta varmasti ajaa asiansa.
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Onkos kukaan uusinut lauhduttimen kennoa 166:een? Katoin sparetolta kennoja, mutta vaikutti että toisen puolen kiinnikkeet ei ole oikeissa kohdissa. Heidän kuvat näyttää että tulisi sivuilta kiinni kuskin kuskin puolella, mutta mulla se oli kiinni ylhäältä ja alhaalta. Muuten vois sopia.
Kenno oli ehjä, mutta piti toinen siihen tuleva putki saada irti että voi viedä korjattavaksi, mutta joutu vähän väkivaltaa käyttään, niin ei uskalla enää tolla vanhalla kennolla laittaa.
Kenno oli ehjä, mutta piti toinen siihen tuleva putki saada irti että voi viedä korjattavaksi, mutta joutu vähän väkivaltaa käyttään, niin ei uskalla enää tolla vanhalla kennolla laittaa.
Viimeksi muokannut legza, 24 Elo 2014, 20:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kyseessä siis lienee jäähdyttimen kenno (syylari)? Olen törmännyt ainakin Valeon tarvikkeeseen Fiatissa, jossa mukana tuli kiinnikemuovit joilla se pultattiin paikallensa - alkuperäisessä oli hitsit. Voisiko olla sama juttu?
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kyllä mä ilmastoinnin kennoa tarkotin. täytyy vielä kysellä täältä suomesta sitä. Mister autolla kuvien perusteella oli oikea kenno, mutta sillähän olikin kolminkertanen hinta verrattuna siihen toiseen. Voipi olla että tilaan sen "väärän" ja sovitan sen jotenkin.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Tarkista saatavuus myös nimark.fi , Fixus ym.
Fixukselta saattaa löytyä jopa järkihintaan... Ja viralliset kanavat kanssa (AK, Delta ym.) saattaa omata kontaktin, josta moisen kennon saanee jopa ihan järkihintaan
Fixukselta saattaa löytyä jopa järkihintaan... Ja viralliset kanavat kanssa (AK, Delta ym.) saattaa omata kontaktin, josta moisen kennon saanee jopa ihan järkihintaan
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kiitos vinkeistä. Ei löytynyt tähän sopivaa oikeen mistään, katselin sitten Ebaystä kuvien perusteella oikean kokoisen ja näköisen. Ilmotuksen perusteella 3.2V6 kutosessa olisi sama lauhari, mutta ei oikeesti ole ja OEM numerokin ilmoituksessa antaa mulle sopivan lauharin, että en tiiä kumpi sieltä nyt sitten tulee. No sopivuus selvinnee kun osa saapuu, tai jos saapuu.
Tullee sellasesta yhtiöstä kun Lott autoteile. Onko kokemuksia?
Kun saan ilmastoinnin kuntoon niin laitan tän auton myyntiin, vink vink.
Tullee sellasesta yhtiöstä kun Lott autoteile. Onko kokemuksia?
Kun saan ilmastoinnin kuntoon niin laitan tän auton myyntiin, vink vink.
- Moritz
- Viestit: 200
- Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
- Car(s): 159 sw 3.2 Q4, 166 3.0 V6 -99
Ex. 33 QV -88, 75 turbo -87. - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Omasta antautui vasemmanpuoleisen takaoven keskuslukko. Eli lukko toimii, mutta avaimella sekä kaukosäädöllä ovia avatessa kaikki muut ovet aukeavat paitsi ko. ovi. Otin verhoilut irti ja älytön savotta kun ei ole ennen tehnyt. Nyt se onkin jo paljon helpompaa kun tietää mistä ja miten purkaa
Sain sen lukon käsiin ja kattelin sitä saisiko sitä korjattua, mutta ainoa korjaus mitä sille keksin oli suihkuttaa WD-40:stä kaikkeen liikkuvaan ja myös vähemmän liikkuvaan Johtosarja oli kunnossa ja lukko toimii hienosti. Ajan puutteen vuoksi en yrittänyt alkaa repimään koko pakettia auki joten sisäkaluista en osaa sanoa... Mikä avuksi? Pitääkö ostaa koko lukko-osa vai pitääkö se purkaa (ja onnistuuko se edes)? Vai voiko vika olla jokin hyvinkin helppo mitä en tajunnut? Kiitos...
Sain sen lukon käsiin ja kattelin sitä saisiko sitä korjattua, mutta ainoa korjaus mitä sille keksin oli suihkuttaa WD-40:stä kaikkeen liikkuvaan ja myös vähemmän liikkuvaan Johtosarja oli kunnossa ja lukko toimii hienosti. Ajan puutteen vuoksi en yrittänyt alkaa repimään koko pakettia auki joten sisäkaluista en osaa sanoa... Mikä avuksi? Pitääkö ostaa koko lukko-osa vai pitääkö se purkaa (ja onnistuuko se edes)? Vai voiko vika olla jokin hyvinkin helppo mitä en tajunnut? Kiitos...
Jarru on vauhdin surma...
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Siä on moottorin hiilet kärähtäny. Jos jaksaa nähdä vaivaa/on näppärät sormet niin sen pystyy purkaan ja putsaan. Käytännössä se kuitenkin tarkoittaa sen lukkolaitteen muovikuoren rikkomista,koska se on ruuvien lisäksi niitattu kasaan. Lopuksi tiivisteliimalla peitetään halkeamat/reikä jottei vesi mene sisään. Pelkkä moottori maksaa muutaman euron mitä joskus ebaystä kattelin. Tai sit jos ei halua askarrella niin tilaa esim heikalta sen koko lukkolaitteen n.80-90e. Ite oon kuitenkin onnistunut useamman lukkomoottorin korjaan,aikaa vie kuitenkin niin paljon ettei varsinaisesti pääse tuntipalkoille.
http://www.ebay.com/itm/2-PK-MABUCHI-DO ... c7&vxp=mtr
Toi vois olla aika lähelle oikea,tossa ei oo kyllä sitä hammaspyörää,saattas saada vanhasta vaihdettua?
http://www.ebay.com/itm/2-PK-MABUCHI-DO ... c7&vxp=mtr
Toi vois olla aika lähelle oikea,tossa ei oo kyllä sitä hammaspyörää,saattas saada vanhasta vaihdettua?
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Taitaa olla oikea moottori, mutta puuttuu boorit akselista, jolloin sen vanhan rattaan saa tuohon kiinni kunnolla.Caijo-Romeo kirjoitti:Siä on moottorin hiilet kärähtäny. Jos jaksaa nähdä vaivaa/on näppärät sormet niin sen pystyy purkaan ja putsaan. Käytännössä se kuitenkin tarkoittaa sen lukkolaitteen muovikuoren rikkomista,koska se on ruuvien lisäksi niitattu kasaan. Lopuksi tiivisteliimalla peitetään halkeamat/reikä jottei vesi mene sisään. Pelkkä moottori maksaa muutaman euron mitä joskus ebaystä kattelin. Tai sit jos ei halua askarrella niin tilaa esim heikalta sen koko lukkolaitteen n.80-90e. Ite oon kuitenkin onnistunut useamman lukkomoottorin korjaan,aikaa vie kuitenkin niin paljon ettei varsinaisesti pääse tuntipalkoille.
http://www.ebay.com/itm/2-PK-MABUCHI-DO ... c7&vxp=mtr
Toi vois olla aika lähelle oikea,tossa ei oo kyllä sitä hammaspyörää,saattas saada vanhasta vaihdettua?
Itse ekan lukon korjatessani tiputin tipan kierrelukitetta tuonne väliin, ja tuntuupa se toimivan edelleen.
Porasin muistaakseni 4mm poranterällä nuo niittaukset auki niin ettei tuo tappi lyhentynyt mihin kansi tulee kiinni.
Heikalla saattaa olla ko. moottoria hyllyssä, mutta boorilla varustettuna.
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kannattaa melkein purkaa se ja katsoa moottorin malli ja merkki mittojen perusteella.
Sitten vaan tilaa ebaysta samoin tein six-packin niitä (maksaa parikymppiä)
useampaan oveen joutuu ennemmin tai myöhemmin vaihtamaan sen...
Sitten vaan tilaa ebaysta samoin tein six-packin niitä (maksaa parikymppiä)
useampaan oveen joutuu ennemmin tai myöhemmin vaihtamaan sen...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Luulin että etuovi oli alkanut ruostumaan mutta tarkemmin katsottuna oven yläreunassa oleva kumilista oli revennyt alapuolelta niin että listan sisälle laminoitu teräslista oli ruostunut. Irrottelin sisäpaneelit mutta vielä ei ole selvinnyt miten lista on kiinnitetty. Mitä pitää purkaa ja miten listan saa irti, onko kellään kokemusta? Ajattelin vaihtaa uudeksi kun auto on muuten todella hyvässä kunnossa johtuen siitä että se on saanut olla tallissa koko ikänsä ja sillä ei ole ajeltu talvella.
- Liitteet
-
- 0475 Kuskinovilista.jpg
- (60.73 KiB) Tiedosto ladattu 5230 kertaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Laitoin uuden ilmin 166:een.Vikavalo lähti taulusta pois.Vetää samalla lailla kuin vanhan kanssa,ehkä tyhjäkäynti on tasaisempi.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
- Häntsy
- Viestit: 188
- Liittynyt: 17 Kesä 2011, 19:47
- Car(s): 155 2.0 T.Spark 8v & 166 2.0 T.Spark & Fiat Scudo 2.0 JTD
Alfa romeo 166 2.4JTD 100kw
-EX 166 2.0 twinspark & 156 JTS - Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
tuo lista lähtee ihan irroittamalla varovasti toisesta päästä ja kun saat toisesta päästä otteen niin nostat vain irti. ole varovainen se vääntyy helposti, mutta sen saa kyllä väännettyä takaisin muotoonsa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Lista tuntui olevan tosi tiukassa. Otin peilin irti kun listan pää on sen alla ja yritin sieltä vetää ja työntää vaakatasossa auton sisälle päin. Lähteekö se ylöspäin vain sivullepäin? Pitää varoa ettei peltiin tule vääntymiä.
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ylös nousee, jotain muovista "sorkkarautaa" vaan tiivisteen alle
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Takapenkin selkänoja irtoaa kaksi pulttia avaamalla ja sitten ylöspäin nostamalla, mutta kääntyykös toi istuinosa jotenkin pois tieltä helpottamaan näiden pulttien avaamista ja varsinkin takaisin laittamista?
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Istuinosa nousee ylöspäin. Etureunassa on sellaiset tapit jotka uppoavat reikiin (tosi selkeä kuvaus). Etunurkasta ylöspäin kampeamalla lähtee puoli kerrallaan. Takareunassa (selkänojan ja istuinosan välissä) on selkänojassa sellaiset metallilenkit, joiden taakse/alle istuinosan vastaavat menevät. Lähtevät alta kampeamalla.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Toisinsanoen istuinosan irrottamiseen ei tarvitse työkaluja, rivakka tempaus etureunasta ylöspäin pitäis riittää?Albertolli kirjoitti:Istuinosa nousee ylöspäin. Etureunassa on sellaiset tapit jotka uppoavat reikiin (tosi selkeä kuvaus). Etunurkasta ylöspäin kampeamalla lähtee puoli kerrallaan. Takareunassa (selkänojan ja istuinosan välissä) on selkänojassa sellaiset metallilenkit, joiden taakse/alle istuinosan vastaavat menevät. Lähtevät alta kampeamalla.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ei tarvita työkaluja, mutta älä käytä liikaa äkkinäistä voimaa, ettei penkki ole kohta mutkalla
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Onko jotain erikoista mitä pitäisi ottaa huomioon kun vaihtaa jarrunesteitä tuollaiseen ABS/ASR:llä varustettuun autoon?
Mulla on toi paineilmakäyttöinen alipainepumppu, jolla ajattelin homman hoitaa.
Kauimmainen satula ensin jne?
Mulla on toi paineilmakäyttöinen alipainepumppu, jolla ajattelin homman hoitaa.
Kauimmainen satula ensin jne?
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ei vaan päästä säiliötä tyhjäksi niin senkun vaihtaa vaan. Ite oon laittanu ilmausruuvin yleensä kiinni kun laite vielä imee, niin ei pääse ilmaa takaisin satulaan.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ensin tyhjennät jarrunestesäiliön niin täysin kuin mahdollista (jos on imuri).
Sitten täytät sen aivan piripintaan.
Sitten ilmaat - yleisesti ensin etupää, sitten takapää. Jos on imuri tuossa hommassa, niin tehosta riippuen sopiva aika valutetaan läpi - saa vihiä siitä, miten nopeasti säiliö imurilla tyhjenee, että paljonko arviolta tavaraa läpi voi tulla.
Itse noita Kioja tehdessäni otan etusatulasta 10s ja takasatuloista 15-20s tavaraa pihalle ja usein nimenomaa kesken imun vetäsen ilmausruuvin kiinni, jottei pääse hörppäämään ilmaa takaisinpäin. Tuossa on vain riskinä se, että jos ruuvi ei mene ihan kiinni -> imuri ei saa imettyä enää oikeaa alipainetta putkeen -> hieman takaisinkiertoa -> ilmaa järjestelmään. Näin ei ole vielä käynyt...
Tietysti tuossa on varmuustapa; imuri irti ja odotetaan niin kauan, että nestettä tulee kiltisti ruuvista läpi ja sitten se laitetaan kiinni. Hyvä apuväline on vaikkapa ruuvin avauksessa käytetty lenkkiavain, joka laitetaan osittain ilmausreiän päälle, näkee selvemmin koska tavaraa tulee pihalle kun se "kuljettaa" itsensä lenkin reunan kautta. Tapoja on monia, joista useat ihan yhtä oikeita kuin muutkin.
Sitten täytät sen aivan piripintaan.
Sitten ilmaat - yleisesti ensin etupää, sitten takapää. Jos on imuri tuossa hommassa, niin tehosta riippuen sopiva aika valutetaan läpi - saa vihiä siitä, miten nopeasti säiliö imurilla tyhjenee, että paljonko arviolta tavaraa läpi voi tulla.
Itse noita Kioja tehdessäni otan etusatulasta 10s ja takasatuloista 15-20s tavaraa pihalle ja usein nimenomaa kesken imun vetäsen ilmausruuvin kiinni, jottei pääse hörppäämään ilmaa takaisinpäin. Tuossa on vain riskinä se, että jos ruuvi ei mene ihan kiinni -> imuri ei saa imettyä enää oikeaa alipainetta putkeen -> hieman takaisinkiertoa -> ilmaa järjestelmään. Näin ei ole vielä käynyt...
Tietysti tuossa on varmuustapa; imuri irti ja odotetaan niin kauan, että nestettä tulee kiltisti ruuvista läpi ja sitten se laitetaan kiinni. Hyvä apuväline on vaikkapa ruuvin avauksessa käytetty lenkkiavain, joka laitetaan osittain ilmausreiän päälle, näkee selvemmin koska tavaraa tulee pihalle kun se "kuljettaa" itsensä lenkin reunan kautta. Tapoja on monia, joista useat ihan yhtä oikeita kuin muutkin.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Noin ihan uteliaisuudesta, miksi näin?Aquatica kirjoitti:Sitten ilmaat - yleisesti ensin etupää, sitten takapää.
Jos jotain järjestystä haluaa pitää, niin piiri kerrallaan tekeminen olisi fiksumpaa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
^
Perusteluita ei ole, muuta kuin se, että etupää on lähempänä ABS-yksikköä. Joillakin merkeillä/malleilla on erikoisia ilmausjärjestyksiä (Saab 9000 esim, tosin siinä syynä lienee kolmepiirijarrut?) joita kannattaa ainakin useimmiten noudattaa.
Joka tapauksessa, noin on opettanut ammattimekaanikot ja koulutuksessa kouluttajat - tuskin se nyt ihan hatusta vedettyä on?
Perusteluita ei ole, muuta kuin se, että etupää on lähempänä ABS-yksikköä. Joillakin merkeillä/malleilla on erikoisia ilmausjärjestyksiä (Saab 9000 esim, tosin siinä syynä lienee kolmepiirijarrut?) joita kannattaa ainakin useimmiten noudattaa.
Joka tapauksessa, noin on opettanut ammattimekaanikot ja koulutuksessa kouluttajat - tuskin se nyt ihan hatusta vedettyä on?
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Sitä alipaine toimista jarrunesteimuriahan ei suositella jarrujen ilmaukseen, vaikka sitä siihen yleisesti käytetäänkin ja pelkässä jarrunesteen vaihdossa on turha vetää vanhaa nestettä kauimmasta nipasta ensin ulos.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Eipä siinä alipaineimurissa ole muuta ongelmaa kuin tuo mainitsemani mahdollisuus, että pärähtää alipaineen takia takaisin linjaanpäin. Senhän ohittaa helposti ottamalla imuri irti nipasta ja odottamalla, kunnes omin voimin valuu nesteet.
Eikä vaihdossa kauimmaisesta ole järkeä alottaa, en edes ymmärrä miksi pitäisi? Säiliö tyhjäksi ja nipoista sen verran, että linjassa vaihtuu nesteet uuteen.
Eikä vaihdossa kauimmaisesta ole järkeä alottaa, en edes ymmärrä miksi pitäisi? Säiliö tyhjäksi ja nipoista sen verran, että linjassa vaihtuu nesteet uuteen.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
En kyllä keksi mitä sillä abs-yksikön läheisyydellä on merkitystä?Aquatica kirjoitti:^
Perusteluita ei ole, muuta kuin se, että etupää on lähempänä ABS-yksikköä.
Tietysti autokohtaiset erot pitää huomioida ja mennä niiden mukaan.Aquatica kirjoitti:Joillakin merkeillä/malleilla on erikoisia ilmausjärjestyksiä (Saab 9000 esim, tosin siinä syynä lienee kolmepiirijarrut?) joita kannattaa ainakin useimmiten noudattaa.
Tässä maailmassa tehdään niin paljon asioita jollain tavalla vain sen takia että niin on ennenkin tehty, että jos ei koulutuksessa osattu teknisesti perustella ehdotettua järjestystä niin en pidä sellaista ohjetta minkään arvoisena.Aquatica kirjoitti: Joka tapauksessa, noin on opettanut ammattimekaanikot ja koulutuksessa kouluttajat - tuskin se nyt ihan hatusta vedettyä on?
Kyseenalaista kaikki mitä sulle yritetään opettaa niin voit oppiakin jotain