stinger kirjoitti:^^ Eiköhän tuo ole ihan punaisen maalin ominaisuus: haalistuu helposti auringonvalossa.
Juu näin on, kuten kaverini, punaisen ooppelin omistaja (vm. 95) sanoi: kato ny tota vaalianpunasta opelixia. (vrt. Look at opel now)
On nää nykyset vesimalit kehittyneet. siipan super red chevydaewoo on edelleen super red. Huom meillä ei autoja pestä/vahata.
stinger kirjoitti:^^ Eiköhän tuo ole ihan punaisen maalin ominaisuus: haalistuu helposti auringonvalossa.
Juu on varmaan ominaisuus, mut onko tuon värin päällä lakkaa?
kaiketi ei ole.
Varmuuden saat, jos koitat hinkata miedosti hiovalla kiilloitusaineella sopivasta kohtaa, ellet koko autoa aio työstää. Lakattomasta maalista väri jää kyllä rättiin melkein jo sipaisulla. Sellaiseenkin olen törmännyt, että on tehty korjausmaalauksia valmiskiiltomaalilla, vaikka alunperin on lakka ollut päällä.
guassimo kirjoitti:Missäs vika kun sekä mittariston valot, että valot takaluukussa ovat pimeänä. Vilkut palavat kyllä, mutta itse aukeavassa luukussa olevat takavalot ovat siis pimeänä. Luukkuun menevää johtonippua koitin vähän liikutella, mutta ei ollut vaikutusta.
Kurkista myös suojakumin sisälle, jossa johtonippu kulkee.
Ehjä oli molemmista päistä suojakumia. Eniten ihmetyttää kun mittariston valot on pimeenä kans. Sulakkeita kun pikaisesti katselin niin ehjiä olivat valojen sulakkeet. Mutta parkit eivät palaneet edessä lainkaan, vaikka ajovalot kyllä paloivat, kun viiksestä valot kytki päälle. Voisi viitata jotenkin myös viiksen toimimattomuuteen. Kuinkas tuon saisi helposti tarkastettua?
Sellainen tuli vielä mieleen, että kun nuo mittariston valot menevät parkkivalojen kanssa samalta sulakkeelta ja kun sulakkeet olivat ehjiä, niin minkäslaiset valoreleet näissä autoissa oikein on? Onko näissä jokin ohjausrele joka sitten vasta ohjaa varsinaisia valoreleitä. Eli vähän niinkuin tämännäköinen rele. 60663044. Vai onko tuo jokin ajovalojen korkeussäädön rele, kun englannin kielellä tuosta puhutaan "head light level control unit"
Ei sovi. On ihan liian pieni. Eivät saa noita listoja korjattua vaikka varmaan aika moni asiasta huomauttanut. Vuosi sitten kyselin myös parista muusta liikkeestä ja samaa liian pientä niveltä tarjosivat kaikki. Eli tukkurien listoissa on väärä sisempi nivel V6. Heikalta löytyi silloin hyllystä oikea.
Ei sovi. On ihan liian pieni. Eivät saa noita listoja korjattua vaikka varmaan aika moni asiasta huomauttanut. Vuosi sitten kyselin myös parista muusta liikkeestä ja samaa liian pientä niveltä tarjosivat kaikki. Eli tukkurien listoissa on väärä sisempi nivel V6. Heikalta löytyi silloin hyllystä oikea.
Ok. Kiitoksia. Vähän tuommoista epäilinkin. Pitääpä ruveta metsästämään jostain muualta
Aquatica kirjoitti:Olikohan se motonetin osa peräti johonkin Tipoon/Mareaan oleva lämppärin etuvastus? Hinta taisi olla 19,90.
^
Onnistuu. Kaikista 156:sta saa millä tahansa geneeriselläkin OBD2-lukijalla koodit ulos, itselläni on käytössä VAG-COM-KKL-USB-piuha dippikytkimillä (pääsee siis mm. ECUun, airbageihin, ABS:ään, ilmastointiin käsiksi) ja läppäri, jossa on Multiecuscan. Toimii hyvin.
Väärin. Vielä ainakin tuplanollissa niin Alfaa kuin Fiattiakin, mihin ei normi obd2-lukijalla pääse kiinni. Kaverin -00 pikkukutoseen ei pääse kiinni. Eli tuskin pääsee ysikasiinkaan.
Ei sovi. On ihan liian pieni. Eivät saa noita listoja korjattua vaikka varmaan aika moni asiasta huomauttanut. Vuosi sitten kyselin myös parista muusta liikkeestä ja samaa liian pientä niveltä tarjosivat kaikki. Eli tukkurien listoissa on väärä sisempi nivel V6. Heikalta löytyi silloin hyllystä oikea.
Ok. Kiitoksia. Vähän tuommoista epäilinkin. Pitääpä ruveta metsästämään jostain muualta
Parista varaosakaupasta aikanaan kyselin ja ei löytynyt.
Heikalta tilasin.
Ulkomaat?
Aquatica kirjoitti:Olikohan se motonetin osa peräti johonkin Tipoon/Mareaan oleva lämppärin etuvastus? Hinta taisi olla 19,90.
^
Onnistuu. Kaikista 156:sta saa millä tahansa geneeriselläkin OBD2-lukijalla koodit ulos, itselläni on käytössä VAG-COM-KKL-USB-piuha dippikytkimillä (pääsee siis mm. ECUun, airbageihin, ABS:ään, ilmastointiin käsiksi) ja läppäri, jossa on Multiecuscan. Toimii hyvin.
Väärin. Vielä ainakin tuplanollissa niin Alfaa kuin Fiattiakin, mihin ei normi obd2-lukijalla pääse kiinni. Kaverin -00 pikkukutoseen ei pääse kiinni. Eli tuskin pääsee ysikasiinkaan.
Öhm.
Kaikki, joita testattiin '99 TS:ssä toimi hyvin geneeriselläkin. Kiltisti meni, tosin listasta piti valita '98 (vai onkos se '97) jos MES:iä käyttää. Tai sitten on ollut jotain hämärää vaan kyseessä ja vuosimallitiedot eivät pidä paikkansa? No, oli miten vaan - ei nyt viitsi tästä tapella jos kokemuksia on vastaan.
Ainiin, kutoskoneisiin oli hankala päästä ainakin ilmaisversiolla - sen sijaan lisensoidulla kylläkin... Sattumaa?
Hei,
Osaisiko joku teistä Alfoihin perehtynyt ja kaiken kokenut vastata siihen, kun tänään aamulla yritin startata 156 2.0 Alfaani niin startatessa kaikki mittariston valot vain vilkkui sellaisen nopeatempoisen särinän tai säksätyksen tahtiin eikä startti pyörähtänytkään?
Kyseessä Selespeed versio, joka ei varmaankaan vaikuttaa asiaan, mutta sen pumppu käynnistyi ihan normaalisti kun kuskin oven avasi ja myös keskuslukitus toimi moitteetta jne.
Akkukin on suht uusi, reilun puolivuotta vanha.
Tällaista ei ole koskaan aiemmin tapahtunut.
Voiko sillä olla vaikutusta, kun auto oli noin viikon käyttämättä?
Olisin erittäin kiitollinen, jos jokin ratkaisu löytyisi teidän kauttanne, että saisin auton taas ajoon.
PS. Yritin etsiä Haku-toiminnolla asiaan liittyviä aiempia juttuja, mutta omilla taidoillani en löytänyt, koska en oikeastaan tiedä, mitä muita hakusanoja voisin käyttää kuin "Auto ei starttaa"? Ja sillä ei juuri tällaista ongelmaa tullut missään jutussa esiin.
Heh, nyt varmaan on jo aika tyhmä kysymys, mutta mitä mä niistä navoista zekkaan?
Sen mitä aamulla katoin konepellin alle ja akkua niin ei siinä mitään normaalista poikkeavaa ulospäin ollut, mutta esim. löysyyttä en kokeillut?
Mitä siis katson sieltä?
Ei ollut akkukengät löysällä eikä hapettumaa tms.
Ja huomasin, että nyt kun taas piti reilun tunnin väliä kun yritin starttailla niin ekalla kerralla melkein startti lähtee pyörimään ja mittarivalot säksättää niin pirusti, mutta kun samaa yrittää 5-10 kertaa putkeen niin homma laiskistuu ja lopuksi säksätys ja valodiscokin loppuu eikä tapahdu mitään avainta kääntäessä.
Mutta varmaan taas hetken päästä sama juttu uudestaan, mikäli menen starttailemaan?
Mitä muuta voisi olla sellaista, että pitäisi huomioida ja mahdollisesti tutkia/testata?
^Taitaa olla akku loppu. Ihan samaa teki minun 156V6 kun akku kuoli. Kokeile ensin kytkeä kaapeleilla toinen akku rinnalle ja startata.
Puuilossa saattaa vielä olla sopivia akkuja hintaan 49 eur...
banditbusa kirjoitti:
näinhän se on jostain löydettävä,hinnat näkyy olevan 80-120 euron väliin mitä katselin.
vai on motonetistakin saatavana enpä huomannut,hintakin tuntuu edulliselta.sieltähän se sitten on ostettava.
soititko motonettiin vai löytyikö ihan nettisivuilta hakemalla?
Kävin paikan päällä Lpr motonetissä.
Tässä vähän infoa mitä MAF tekee: (212F = 100C)
For those who don't know, the MAF (mass air flow) sensor measures the mass of air entering the engine to control the air/fuel ratio.
The sensor is incorporated into the intake system after the air filter.
Bosch uses a hot-wire MAF sensor, which is a platinum wire heated to 212*F (some say 180*F) above ambient temperature.
As air is sucked into the engine past the wire, it has a cooling effect that's offset by an increase in voltage to the sensor to maintain the 212*F.
The engine management system then determines how long to keep the fuel injectors open. Upon shutdown, Bosch MAF sensors briefly heat the wire to 1,000*C to burn off any contaminants. http://www.europeancarweb.com/tech/0302 ... z3CMJYVOJ0
MAF (Mass Air Flow = ilmamassamittari)
MAF on ilmamassamittari, joka mittaa ilman virtausta kuumalangan avulla. Mittarista käytetään myös lyhenteitä MAFS (Mass Air Flow Sensor) ja MAS (Mass Airflow Sensor).
Kuumalankamallinen ilmamassamittari on pieni putkenpätkä, jonka läpi menee kuumalanka tai -filmi. Filmin lämpötila pidetään vakiona sähkövirran avulla. Ilma kulkiessa putken läpi, kuumalanka pyrkii jäähtymään, jolloin filmin läpi kulkevaa sähkövirtaa pitää lisätä. Tästä saadaan selville kuinka paljon ilmaa on virrannut moottoriin putken läpi. Ilman lämpötilan ja kosteuden vaikutus otetaan myös huomioon, koska myös ne vaikuttavat kuumalangan lämpötilaan. Joissakin autoissa on MAF:n yhteyteen asennettu anturi joka mittaa imuilman lämpötilaa (intake air temperature sensor lyh. IAT).
Sain hankittua uuden ilmin ja nyt Torque näyttää järkeviä arvoja eikä MCSF-ilmoutusta enää tule:
^Kiitokset Ritolle uudesta ilmistä. Samaa ilmiä (Bosch C00C2G2044) käytetään näköjään 156V6 2.5l vehkeissä, ainakin vanhemmissa. Minun Ritolta ostamani taitaa olla vuosimallista -99.
alamajy kirjoitti:^Taitaa olla akku loppu. Ihan samaa teki minun 156V6 kun akku kuoli. Kokeile ensin kytkeä kaapeleilla toinen akku rinnalle ja startata.
Näin helpolla selvittiin (tällä kertaa), että jostain mystisestä syystä akusta oli puhti pois vaikka ei ole kuin reilun puolivuotta vanha.
Käynnistyskaapeleilla lähti hyrisemään samantien!
alamajy kirjoitti:^Taitaa olla akku loppu. Ihan samaa teki minun 156V6 kun akku kuoli. Kokeile ensin kytkeä kaapeleilla toinen akku rinnalle ja startata.
Näin helpolla selvittiin (tällä kertaa), että jostain mystisestä syystä akusta oli puhti pois vaikka ei ole kuin reilun puolivuotta vanha.
Käynnistyskaapeleilla lähti hyrisemään samantien!
Kiitos kaikille foorumin kautta avustaneille!
Ei kai ollu Motonetinkin myymä Sznajder-merkkinen akku? Kahdesta yksilöstä itselläni kokemusta ja kumpikin kuoli alle vuodessa. Jatkossa kierrän kaukaa.
Mulla on ollut noita zappeja ja sznaidereita (?) vaikka kuinka monessa autossa ja ainoa ennenaikaisesti hajonnut hajosi kun itse jätin useamman kerran valot päälle.
Tarttis hommata vikakoodinlukija, mutta en tiedä mikä käy (156 -01). Suositelkaapa sellaisia, mihin ei tarvitse läppäriä. (en omista)
Hinta luokka n.100e
Kiitos jo etukäteen!
Bluetooth-OBD-mokkula ja Alfadiag-softa Googlelta. Vaatii kyllä Android-luurin tai tabletin. Ei kyllä mitenkään hyvä setti mutta ilman läppäriä ei tuu muuta mieleen.
Aquatica kirjoitti:Olikohan se motonetin osa peräti johonkin Tipoon/Mareaan oleva lämppärin etuvastus? Hinta taisi olla 19,90.
^
Onnistuu. Kaikista 156:sta saa millä tahansa geneeriselläkin OBD2-lukijalla koodit ulos, itselläni on käytössä VAG-COM-KKL-USB-piuha dippikytkimillä (pääsee siis mm. ECUun, airbageihin, ABS:ään, ilmastointiin käsiksi) ja läppäri, jossa on Multiecuscan. Toimii hyvin.
Väärin. Vielä ainakin tuplanollissa niin Alfaa kuin Fiattiakin, mihin ei normi obd2-lukijalla pääse kiinni. Kaverin -00 pikkukutoseen ei pääse kiinni. Eli tuskin pääsee ysikasiinkaan.
Öhm.
Kaikki, joita testattiin '99 TS:ssä toimi hyvin geneeriselläkin. Kiltisti meni, tosin listasta piti valita '98 (vai onkos se '97) jos MES:iä käyttää. Tai sitten on ollut jotain hämärää vaan kyseessä ja vuosimallitiedot eivät pidä paikkansa? No, oli miten vaan - ei nyt viitsi tästä tapella jos kokemuksia on vastaan.
Ainiin, kutoskoneisiin oli hankala päästä ainakin ilmaisversiolla - sen sijaan lisensoidulla kylläkin... Sattumaa?
Mulla on bt-palikka ja torquee olen käyttäny ohjelmana. Tuplanollaan en pääse kiinni, omaan pääsen.
Oikea vastaus lienee tuossa vuosimallisekoilussa. -99 voi ihan hyvin olla oikea -99 ja -00 taas jotain aivan muuta. Mitä sinne ecun paikalle nyt hyllystä on sattunut löytymään.
Koska Chrome ei jostain syystä kykene kääntämään, niin ymmärsinkö oikein:
Tässä on tarjolla sekä kytkinsarja ETTÄ vauhtipyörä, eli kaikki mitä kytkinremonttiin osien puolesta tarvitaan? (paitsi tietenkin kytkinakselin stefa ym pientarvikkeet) http://www.ebay.com/itm/Kit-volano-e-fr ... 72&vxp=mtr
Sikäli kun noin on, tuo on aivan naurettavan halpa.
Hienoa. Eli arvio liki 800euron osien hinnasta on nyt pudonnut vaivaisesti alle 500euroon sisältäen: kytin+vp, jakopää + pumppu ja vähän muuta pientä... Täähän alkaa näyttää jo ihan järkevältä? Tosiaan halvin suomesta löytämäni vauhtipyörä 604eur o_o
Ei sovi. On ihan liian pieni. Eivät saa noita listoja korjattua vaikka varmaan aika moni asiasta huomauttanut. Vuosi sitten kyselin myös parista muusta liikkeestä ja samaa liian pientä niveltä tarjosivat kaikki. Eli tukkurien listoissa on väärä sisempi nivel V6. Heikalta löytyi silloin hyllystä oikea.
Ok. Kiitoksia. Vähän tuommoista epäilinkin. Pitääpä ruveta metsästämään jostain muualta
164v6/Audi A4 1.8T -etuvedon nivelen pitäisi sopia. Omaan 166:een laitoin, mutta pitäisi käydä myös 156:een. Halkaisija on 108mm ja 28 rihlaa. Motonetistä ostin omani.
Iski hämmästys kummastus. Ei lähtenytkään vaihde kakkoselta mihinkään normaalin kaupunkiristeyksen jälkeen, enkä sitten ollut varma minkään pykälän päällä olosta, joten rullasin vauhdin tarpeeksi hiljaiseksi, että voi taas kakkosella kokeilla kytkimen nostoa ja olihan siellä pykälä päällä ja samassa sitten toimi muutkin vaihteet täysin normaalisti.
Juuri olin hetkeä aiemmin ajossa ihmetellyt, että ihankuin ei olisi kolmonen ja vitonen mennyt perille asti, vaikka veto löytyikin ja sama oli edeltävissä valoissa paikallaankin ollessa myös ykkösellä. Pykälä meni päälle, mutta keppi ei mennyt ihan pohjaan.
Joku viittä vaille poikimassa vai mitä ehdotuksia? Pikainen kurkkaus pellin alle ja ainakin vaijerit näyttivät olevan paikallaan ja menevän oikeaan osoitteeseen.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Tuskin sama keissi, kuin tässä talossa ekan alfan kanssa (öljytön laatikko ja RATAATATATAT-ääni)... Vähän samalla tavalla teki, ennenkuin sanoi *KABOOM* ja meinas löysät tulla pöksyyn. Oisko kaaviossa jotain häikkää? Se jos murtuu niin eikös se nyt aiheuta about kaikkea mahdollista jumittelua ja toimimattomuutta?
^^Kuulostaa aivan samalta kuin entisessä bussossani kävi. Syy ei ikinä 100% varmuudella selvinnyt, mutta vaihteenvalitsimen akselin juurelta löytyi metallin siru, joka oli selkeästi kiilautunut akselin juuren holkkiin. Puhdistuksen jälkeen vaiva ei koskaan uusinut, kun ennen puhdistusta se jumitti vaihteen useita kertoja päivässä.
Mikäs vois aiheuttaa molempien vyönkiristäjien vikakoodit? Ehkäpä liittimet mutta erikoista että molemmista yhtä aikaa ois tullu.
Koodihan on siis 0C07 ja 0B07.
Alfissimo kirjoitti:Iski hämmästys kummastus. Ei lähtenytkään vaihde kakkoselta mihinkään normaalin kaupunkiristeyksen jälkeen, enkä sitten ollut varma minkään pykälän päällä olosta, joten rullasin vauhdin tarpeeksi hiljaiseksi, että voi taas kakkosella kokeilla kytkimen nostoa ja olihan siellä pykälä päällä ja samassa sitten toimi muutkin vaihteet täysin normaalisti.
Juuri olin hetkeä aiemmin ajossa ihmetellyt, että ihankuin ei olisi kolmonen ja vitonen mennyt perille asti, vaikka veto löytyikin ja sama oli edeltävissä valoissa paikallaankin ollessa myös ykkösellä. Pykälä meni päälle, mutta keppi ei mennyt ihan pohjaan.
Joku viittä vaille poikimassa vai mitä ehdotuksia? Pikainen kurkkaus pellin alle ja ainakin vaijerit näyttivät olevan paikallaan ja menevän oikeaan osoitteeseen.
Onkos siinä se "mun entinen" laatikko vai mikä? Mulla ollessa toimi aina kuin ajatus. Vaihteistoöljyjä siihen ei tosin oo vaihdettu ainakaan viimeisen 100tkm:n aikana yhtään kertaa
Siirtyi laatikoineen vanhasta, mutta sillä aikataululla valitettavasti jäi tuollainenkin perushuolto tekemättä tai edes tarkistamatta. Kun nyt mainitsitte, niin laatikon öljyt voisi kyllä ottaa todo-listalle, kun muilta hässäköiltä kerkiää.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
alamajy kirjoitti:^Taitaa olla akku loppu. Ihan samaa teki minun 156V6 kun akku kuoli. Kokeile ensin kytkeä kaapeleilla toinen akku rinnalle ja startata.
Näin helpolla selvittiin (tällä kertaa), että jostain mystisestä syystä akusta oli puhti pois vaikka ei ole kuin reilun puolivuotta vanha.
Käynnistyskaapeleilla lähti hyrisemään samantien!
Kiitos kaikille foorumin kautta avustaneille!
Ei kai ollu Motonetinkin myymä Sznajder-merkkinen akku? Kahdesta yksilöstä itselläni kokemusta ja kumpikin kuoli alle vuodessa. Jatkossa kierrän kaukaa.
jahas olis aika alkaa vaihtaa etupyörän laakeria. Onhan toi jurissu jo viimetalvesta mutta en ole saanu selvää että kumpi puoli...joten kysytään arvon raadilta arvauksia. Eli suoraan ajaessa ääni kuuluu samoin Vasemmalle kääntäessä...Oikealle kurvatessa ääni häviää. Eli kuskinpuoliko?? Väljää en ole löytäny kummastakaan eikä kumpikaan kuumene mitenkään ihmeellisen paljoa. Onko villejä veikkauksia? Rahat ei riitä tällähetkellä kun toiseen puoleen
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
Stiletto kirjoitti:jahas olis aika alkaa vaihtaa etupyörän laakeria. Onhan toi jurissu jo viimetalvesta mutta en ole saanu selvää että kumpi puoli...joten kysytään arvon raadilta arvauksia. Eli suoraan ajaessa ääni kuuluu samoin Vasemmalle kääntäessä...Oikealle kurvatessa ääni häviää. Eli kuskinpuoliko?? Väljää en ole löytäny kummastakaan eikä kumpikaan kuumene mitenkään ihmeellisen paljoa. Onko villejä veikkauksia? Rahat ei riitä tällähetkellä kun toiseen puoleen
Kun oikeen tarkkaan muistelen niin mulla oli kuskinpuolen laakeri paskana, kun käänsi oikealle oli meteli ja jyrinä kova. Vasemmalle käännettäessä meteli katosi.
Eli kun vasempaan laakeriin kohdistui lisää painetta oikealle käännettäessä meteli lisääntyi.
Olen kuullut myös toisinpäin olevista tapauksista.
Helpointa on se kun tunkkaat etupään ylös ja pyörität rengasta ja pidät toisella kädellä jousesta kiinni.
Se kumpi jurisee enemmän on rikki.