Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

stinger kirjoitti:^^ Eiköhän tuo ole ihan punaisen maalin ominaisuus: haalistuu helposti auringonvalossa.
Juu on varmaan ominaisuus, mut onko tuon värin päällä lakkaa?
kaiketi ei ole.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

^^ ei taida sitä torvea olla kuin bensanelareissa. JTS ei tietoa, mutta V6 eikä jtdssä sitä ei ainakaan ole ollut.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Kiitos selvennyksestä, eli sieltä ei siis mitään puutu - hyvä 8)

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

stinger kirjoitti:^^ Eiköhän tuo ole ihan punaisen maalin ominaisuus: haalistuu helposti auringonvalossa.
Juu näin on, kuten kaverini, punaisen ooppelin omistaja (vm. 95) sanoi: kato ny tota vaalianpunasta opelixia. (vrt. Look at opel now)
On nää nykyset vesimalit kehittyneet. siipan super red chevydaewoo on edelleen super red. Huom meillä ei autoja pestä/vahata.

Skodisti
Viestit: 87
Liittynyt: 03 Syys 2012, 16:36
Car(s): Rouvalla oli -03 147 2.0 TS Selespeed

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Skodisti »

banditbusa kirjoitti:
stinger kirjoitti:^^ Eiköhän tuo ole ihan punaisen maalin ominaisuus: haalistuu helposti auringonvalossa.
Juu on varmaan ominaisuus, mut onko tuon värin päällä lakkaa?
kaiketi ei ole.
Varmuuden saat, jos koitat hinkata miedosti hiovalla kiilloitusaineella sopivasta kohtaa, ellet koko autoa aio työstää. Lakattomasta maalista väri jää kyllä rättiin melkein jo sipaisulla. Sellaiseenkin olen törmännyt, että on tehty korjausmaalauksia valmiskiiltomaalilla, vaikka alunperin on lakka ollut päällä.

Avatar
Athrez
Viestit: 276
Liittynyt: 16 Heinä 2013, 19:52
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Athrez »

banditbusa kirjoitti:Onkohan tuon rosso 130 b/b maalin päällä ollut lakkaus?
hillitömiä sävy eroja ympäri autoo.
Kyllä ainaki mulla on :) Tuli vastikään testattua hiomalla sitä pintaa pikkase..
"When I see an Alfa Romeo go by, I lift my hat." -Henry Ford

Avatar
guassimo
Viestit: 80
Liittynyt: 14 Kesä 2011, 07:07
Paikkakunta: Vaasa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja guassimo »

guassimo kirjoitti:
Finest kirjoitti:
guassimo kirjoitti:Missäs vika kun sekä mittariston valot, että valot takaluukussa ovat pimeänä. Vilkut palavat kyllä, mutta itse aukeavassa luukussa olevat takavalot ovat siis pimeänä. Luukkuun menevää johtonippua koitin vähän liikutella, mutta ei ollut vaikutusta.
Kurkista myös suojakumin sisälle, jossa johtonippu kulkee.
Ehjä oli molemmista päistä suojakumia. Eniten ihmetyttää kun mittariston valot on pimeenä kans. Sulakkeita kun pikaisesti katselin niin ehjiä olivat valojen sulakkeet. Mutta parkit eivät palaneet edessä lainkaan, vaikka ajovalot kyllä paloivat, kun viiksestä valot kytki päälle. Voisi viitata jotenkin myös viiksen toimimattomuuteen. Kuinkas tuon saisi helposti tarkastettua?
Sellainen tuli vielä mieleen, että kun nuo mittariston valot menevät parkkivalojen kanssa samalta sulakkeelta ja kun sulakkeet olivat ehjiä, niin minkäslaiset valoreleet näissä autoissa oikein on? Onko näissä jokin ohjausrele joka sitten vasta ohjaa varsinaisia valoreleitä. Eli vähän niinkuin tämännäköinen rele. 60663044. Vai onko tuo jokin ajovalojen korkeussäädön rele, kun englannin kielellä tuosta puhutaan "head light level control unit"

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Sopiikos mätänetin osa:
Tuotenumero: 17-4349
Tuote: Vetonivel FiatAlfa 96- sisempi
156 -98 2,5 V6 vetoakselin ja laatikon väliin? Pikainen tieto olis jees....

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tiige »

vesamaan kirjoitti:Sopiikos mätänetin osa:
Tuotenumero: 17-4349
Tuote: Vetonivel FiatAlfa 96- sisempi
156 -98 2,5 V6 vetoakselin ja laatikon väliin? Pikainen tieto olis jees....
Ei sovi. On ihan liian pieni. Eivät saa noita listoja korjattua vaikka varmaan aika moni asiasta huomauttanut. Vuosi sitten kyselin myös parista muusta liikkeestä ja samaa liian pientä niveltä tarjosivat kaikki. Eli tukkurien listoissa on väärä sisempi nivel V6. Heikalta löytyi silloin hyllystä oikea.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Tiige kirjoitti:
vesamaan kirjoitti:Sopiikos mätänetin osa:
Tuotenumero: 17-4349
Tuote: Vetonivel FiatAlfa 96- sisempi
156 -98 2,5 V6 vetoakselin ja laatikon väliin? Pikainen tieto olis jees....
Ei sovi. On ihan liian pieni. Eivät saa noita listoja korjattua vaikka varmaan aika moni asiasta huomauttanut. Vuosi sitten kyselin myös parista muusta liikkeestä ja samaa liian pientä niveltä tarjosivat kaikki. Eli tukkurien listoissa on väärä sisempi nivel V6. Heikalta löytyi silloin hyllystä oikea.
Ok. Kiitoksia. Vähän tuommoista epäilinkin. Pitääpä ruveta metsästämään jostain muualta

JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Aquatica kirjoitti:Olikohan se motonetin osa peräti johonkin Tipoon/Mareaan oleva lämppärin etuvastus? Hinta taisi olla 19,90.

^
Onnistuu. Kaikista 156:sta saa millä tahansa geneeriselläkin OBD2-lukijalla koodit ulos, itselläni on käytössä VAG-COM-KKL-USB-piuha dippikytkimillä (pääsee siis mm. ECUun, airbageihin, ABS:ään, ilmastointiin käsiksi) ja läppäri, jossa on Multiecuscan. Toimii hyvin.
Väärin. Vielä ainakin tuplanollissa niin Alfaa kuin Fiattiakin, mihin ei normi obd2-lukijalla pääse kiinni. Kaverin -00 pikkukutoseen ei pääse kiinni. Eli tuskin pääsee ysikasiinkaan.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

vesamaan kirjoitti:
Tiige kirjoitti:
vesamaan kirjoitti:Sopiikos mätänetin osa:
Tuotenumero: 17-4349
Tuote: Vetonivel FiatAlfa 96- sisempi
156 -98 2,5 V6 vetoakselin ja laatikon väliin? Pikainen tieto olis jees....
Ei sovi. On ihan liian pieni. Eivät saa noita listoja korjattua vaikka varmaan aika moni asiasta huomauttanut. Vuosi sitten kyselin myös parista muusta liikkeestä ja samaa liian pientä niveltä tarjosivat kaikki. Eli tukkurien listoissa on väärä sisempi nivel V6. Heikalta löytyi silloin hyllystä oikea.
Ok. Kiitoksia. Vähän tuommoista epäilinkin. Pitääpä ruveta metsästämään jostain muualta
Parista varaosakaupasta aikanaan kyselin ja ei löytynyt.
Heikalta tilasin.
Ulkomaat?

Avatar
Satakolmikolmonen
Viestit: 92
Liittynyt: 04 Marras 2013, 20:54
Car(s): 156 2.0 TS
164 3.0 12v
164 2.0
Sprint 1.5 QV
147 1.6
159 2.4 jtdm SW
156 2.0 jts selespeed
75 TS x3
75 2.0 tc
75 1.8 T
Paikkakunta: Kihniö

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Satakolmikolmonen »

Olisko kellään hyviä neuvoja sen penkkien välissä olevan kuoren irroitukseen¿¿ Ite koitin väännellä ja käännellä sitä mut ei suostunu irtooho :x

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

JaRoDD kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:Olikohan se motonetin osa peräti johonkin Tipoon/Mareaan oleva lämppärin etuvastus? Hinta taisi olla 19,90.

^
Onnistuu. Kaikista 156:sta saa millä tahansa geneeriselläkin OBD2-lukijalla koodit ulos, itselläni on käytössä VAG-COM-KKL-USB-piuha dippikytkimillä (pääsee siis mm. ECUun, airbageihin, ABS:ään, ilmastointiin käsiksi) ja läppäri, jossa on Multiecuscan. Toimii hyvin.
Väärin. Vielä ainakin tuplanollissa niin Alfaa kuin Fiattiakin, mihin ei normi obd2-lukijalla pääse kiinni. Kaverin -00 pikkukutoseen ei pääse kiinni. Eli tuskin pääsee ysikasiinkaan.
Öhm.
Kaikki, joita testattiin '99 TS:ssä toimi hyvin geneeriselläkin. Kiltisti meni, tosin listasta piti valita '98 (vai onkos se '97) jos MES:iä käyttää. Tai sitten on ollut jotain hämärää vaan kyseessä ja vuosimallitiedot eivät pidä paikkansa? No, oli miten vaan - ei nyt viitsi tästä tapella jos kokemuksia on vastaan.

Ainiin, kutoskoneisiin oli hankala päästä ainakin ilmaisversiolla - sen sijaan lisensoidulla kylläkin... Sattumaa?

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Mulla on käytössä fiatecuscan ja dippikytkinpiuha.
Kaikkiin kolmeen pikubussoon joihin olen sitä kokeillut niin hyvin on toiminut.
Mun busso on 98.

Edit: Fiatecuscan on hankittu warezin tavaratalosta.

nicholas
Viestit: 5
Liittynyt: 09 Syys 2014, 10:55

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja nicholas »

Hei,
Osaisiko joku teistä Alfoihin perehtynyt ja kaiken kokenut vastata siihen, kun tänään aamulla yritin startata 156 2.0 Alfaani niin startatessa kaikki mittariston valot vain vilkkui sellaisen nopeatempoisen särinän tai säksätyksen tahtiin eikä startti pyörähtänytkään?

Kyseessä Selespeed versio, joka ei varmaankaan vaikuttaa asiaan, mutta sen pumppu käynnistyi ihan normaalisti kun kuskin oven avasi ja myös keskuslukitus toimi moitteetta jne.
Akkukin on suht uusi, reilun puolivuotta vanha.

Tällaista ei ole koskaan aiemmin tapahtunut.
Voiko sillä olla vaikutusta, kun auto oli noin viikon käyttämättä?

Olisin erittäin kiitollinen, jos jokin ratkaisu löytyisi teidän kauttanne, että saisin auton taas ajoon.

PS. Yritin etsiä Haku-toiminnolla asiaan liittyviä aiempia juttuja, mutta omilla taidoillani en löytänyt, koska en oikeastaan tiedä, mitä muita hakusanoja voisin käyttää kuin "Auto ei starttaa"? Ja sillä ei juuri tällaista ongelmaa tullut missään jutussa esiin.

Avatar
GreenThing
Viestit: 811
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Maavika?

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja toolman »

tsekkaa ekana akun navat!

nicholas
Viestit: 5
Liittynyt: 09 Syys 2014, 10:55

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja nicholas »

toolman kirjoitti:tsekkaa ekana akun navat!
Heh, nyt varmaan on jo aika tyhmä kysymys, mutta mitä mä niistä navoista zekkaan?
Sen mitä aamulla katoin konepellin alle ja akkua niin ei siinä mitään normaalista poikkeavaa ulospäin ollut, mutta esim. löysyyttä en kokeillut?
Mitä siis katson sieltä? :oops:

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Se löysyys tosiaan ja ovatko navat ja/tai kaapelikengät hapettuneet -> haittaa kontaktia.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

nicholas
Viestit: 5
Liittynyt: 09 Syys 2014, 10:55

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja nicholas »

Ei ollut akkukengät löysällä eikä hapettumaa tms.
Ja huomasin, että nyt kun taas piti reilun tunnin väliä kun yritin starttailla niin ekalla kerralla melkein startti lähtee pyörimään ja mittarivalot säksättää niin pirusti, mutta kun samaa yrittää 5-10 kertaa putkeen niin homma laiskistuu ja lopuksi säksätys ja valodiscokin loppuu eikä tapahdu mitään avainta kääntäessä.
Mutta varmaan taas hetken päästä sama juttu uudestaan, mikäli menen starttailemaan?

Mitä muuta voisi olla sellaista, että pitäisi huomioida ja mahdollisesti tutkia/testata?

Avatar
alamajy
Viestit: 1989
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alamajy »

^Taitaa olla akku loppu. Ihan samaa teki minun 156V6 kun akku kuoli. Kokeile ensin kytkeä kaapeleilla toinen akku rinnalle ja startata.
Puuilossa saattaa vielä olla sopivia akkuja hintaan 49 eur...

Avatar
alamajy
Viestit: 1989
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alamajy »

alamajy kirjoitti:
alamajy kirjoitti:
banditbusa kirjoitti:
näinhän se on jostain löydettävä,hinnat näkyy olevan 80-120 euron väliin mitä katselin.
vai on motonetistakin saatavana enpä huomannut,hintakin tuntuu edulliselta.sieltähän se sitten on ostettava.
soititko motonettiin vai löytyikö ihan nettisivuilta hakemalla?
Kävin paikan päällä Lpr motonetissä.
Tässä vähän infoa mitä MAF tekee: (212F = 100C)
For those who don't know, the MAF (mass air flow) sensor measures the mass of air entering the engine to control the air/fuel ratio.
The sensor is incorporated into the intake system after the air filter.
Bosch uses a hot-wire MAF sensor, which is a platinum wire heated to 212*F (some say 180*F) above ambient temperature.
As air is sucked into the engine past the wire, it has a cooling effect that's offset by an increase in voltage to the sensor to maintain the 212*F.
The engine management system then determines how long to keep the fuel injectors open. Upon shutdown, Bosch MAF sensors briefly heat the wire to 1,000*C to burn off any contaminants.
http://www.europeancarweb.com/tech/0302 ... z3CMJYVOJ0


MAF (Mass Air Flow = ilmamassamittari)
MAF on ilmamassamittari, joka mittaa ilman virtausta kuumalangan avulla. Mittarista käytetään myös lyhenteitä MAFS (Mass Air Flow Sensor) ja MAS (Mass Airflow Sensor).
Kuumalankamallinen ilmamassamittari on pieni putkenpätkä, jonka läpi menee kuumalanka tai -filmi. Filmin lämpötila pidetään vakiona sähkövirran avulla. Ilma kulkiessa putken läpi, kuumalanka pyrkii jäähtymään, jolloin filmin läpi kulkevaa sähkövirtaa pitää lisätä. Tästä saadaan selville kuinka paljon ilmaa on virrannut moottoriin putken läpi. Ilman lämpötilan ja kosteuden vaikutus otetaan myös huomioon, koska myös ne vaikuttavat kuumalangan lämpötilaan. Joissakin autoissa on MAF:n yhteyteen asennettu anturi joka mittaa imuilman lämpötilaa (intake air temperature sensor lyh. IAT).
Sain hankittua uuden ilmin ja nyt Torque näyttää järkeviä arvoja eikä MCSF-ilmoutusta enää tule:
Liitteet
alfa156Super_uusiMAF.jpg
(157.9 KiB) Tiedosto ladattu 3474 kertaa

Avatar
alamajy
Viestit: 1989
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alamajy »

^Kiitokset Ritolle uudesta ilmistä. Samaa ilmiä (Bosch C00C2G2044) käytetään näköjään 156V6 2.5l vehkeissä, ainakin vanhemmissa. Minun Ritolta ostamani taitaa olla vuosimallista -99.

nicholas
Viestit: 5
Liittynyt: 09 Syys 2014, 10:55

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja nicholas »

alamajy kirjoitti:^Taitaa olla akku loppu. Ihan samaa teki minun 156V6 kun akku kuoli. Kokeile ensin kytkeä kaapeleilla toinen akku rinnalle ja startata.
Näin helpolla selvittiin (tällä kertaa), että jostain mystisestä syystä akusta oli puhti pois vaikka ei ole kuin reilun puolivuotta vanha.
Käynnistyskaapeleilla lähti hyrisemään samantien!

Kiitos kaikille foorumin kautta avustaneille!

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

nicholas kirjoitti:
alamajy kirjoitti:^Taitaa olla akku loppu. Ihan samaa teki minun 156V6 kun akku kuoli. Kokeile ensin kytkeä kaapeleilla toinen akku rinnalle ja startata.
Näin helpolla selvittiin (tällä kertaa), että jostain mystisestä syystä akusta oli puhti pois vaikka ei ole kuin reilun puolivuotta vanha.
Käynnistyskaapeleilla lähti hyrisemään samantien!

Kiitos kaikille foorumin kautta avustaneille!
Ei kai ollu Motonetinkin myymä Sznajder-merkkinen akku? Kahdesta yksilöstä itselläni kokemusta ja kumpikin kuoli alle vuodessa. Jatkossa kierrän kaukaa.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Mulla on ollut noita zappeja ja sznaidereita (?) vaikka kuinka monessa autossa ja ainoa ennenaikaisesti hajonnut hajosi kun itse jätin useamman kerran valot päälle.

Avatar
Ricardo
Viestit: 41
Liittynyt: 09 Elo 2013, 15:43
Car(s): 156 2.0TS sportwagon, Seat Exeo ST, Ex-Seat exeo TDI, Ex-volvo s40 T4
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Ricardo »

Tarttis hommata vikakoodinlukija, mutta en tiedä mikä käy (156 -01). Suositelkaapa sellaisia, mihin ei tarvitse läppäriä. (en omista)
Hinta luokka n.100e
Kiitos jo etukäteen!

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Bluetooth-OBD-mokkula ja Alfadiag-softa Googlelta. Vaatii kyllä Android-luurin tai tabletin. Ei kyllä mitenkään hyvä setti mutta ilman läppäriä ei tuu muuta mieleen.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Jos siinä on standardi-obd niin vaikka Motonetista OBD-testeri.

Avatar
Ricardo
Viestit: 41
Liittynyt: 09 Elo 2013, 15:43
Car(s): 156 2.0TS sportwagon, Seat Exeo ST, Ex-Seat exeo TDI, Ex-volvo s40 T4
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Ricardo »

Unohtui sanoa, että sen pitäis pystyä nollaamaan airbagin valo.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Sitten rupeaa olemaan läppäri ja multiecuscan se mitä haet. Testerit ja langattomat obd-palikat ei juttele ilmapallojen kanssa.

Avatar
Ricardo
Viestit: 41
Liittynyt: 09 Elo 2013, 15:43
Car(s): 156 2.0TS sportwagon, Seat Exeo ST, Ex-Seat exeo TDI, Ex-volvo s40 T4
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Ricardo »

Tuomas K kirjoitti:Sitten rupeaa olemaan läppäri ja multiecuscan se mitä haet. Testerit ja langattomat obd-palikat ei juttele ilmapallojen kanssa.
Ok, android puhelin löytyy ja saan tarvittaessa lainaan ipadin. Mistä saan hommattua tarvittavan ohjelman ja johdon?

JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Aquatica kirjoitti:
JaRoDD kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:Olikohan se motonetin osa peräti johonkin Tipoon/Mareaan oleva lämppärin etuvastus? Hinta taisi olla 19,90.

^
Onnistuu. Kaikista 156:sta saa millä tahansa geneeriselläkin OBD2-lukijalla koodit ulos, itselläni on käytössä VAG-COM-KKL-USB-piuha dippikytkimillä (pääsee siis mm. ECUun, airbageihin, ABS:ään, ilmastointiin käsiksi) ja läppäri, jossa on Multiecuscan. Toimii hyvin.
Väärin. Vielä ainakin tuplanollissa niin Alfaa kuin Fiattiakin, mihin ei normi obd2-lukijalla pääse kiinni. Kaverin -00 pikkukutoseen ei pääse kiinni. Eli tuskin pääsee ysikasiinkaan.
Öhm.
Kaikki, joita testattiin '99 TS:ssä toimi hyvin geneeriselläkin. Kiltisti meni, tosin listasta piti valita '98 (vai onkos se '97) jos MES:iä käyttää. Tai sitten on ollut jotain hämärää vaan kyseessä ja vuosimallitiedot eivät pidä paikkansa? No, oli miten vaan - ei nyt viitsi tästä tapella jos kokemuksia on vastaan.

Ainiin, kutoskoneisiin oli hankala päästä ainakin ilmaisversiolla - sen sijaan lisensoidulla kylläkin... Sattumaa?
Mulla on bt-palikka ja torquee olen käyttäny ohjelmana. Tuplanollaan en pääse kiinni, omaan pääsen.

Oikea vastaus lienee tuossa vuosimallisekoilussa. -99 voi ihan hyvin olla oikea -99 ja -00 taas jotain aivan muuta. Mitä sinne ecun paikalle nyt hyllystä on sattunut löytymään.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tämä osuu osittain aiheeseen...

Koska Chrome ei jostain syystä kykene kääntämään, niin ymmärsinkö oikein:
Tässä on tarjolla sekä kytkinsarja ETTÄ vauhtipyörä, eli kaikki mitä kytkinremonttiin osien puolesta tarvitaan? (paitsi tietenkin kytkinakselin stefa ym pientarvikkeet)
http://www.ebay.com/itm/Kit-volano-e-fr ... 72&vxp=mtr

Sikäli kun noin on, tuo on aivan naurettavan halpa.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^jeps kytkinsetti+ vauhtipyörä

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Hienoa. Eli arvio liki 800euron osien hinnasta on nyt pudonnut vaivaisesti alle 500euroon sisältäen: kytin+vp, jakopää + pumppu ja vähän muuta pientä... Täähän alkaa näyttää jo ihan järkevältä? Tosiaan halvin suomesta löytämäni vauhtipyörä 604eur o_o

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Abarth »

vesamaan kirjoitti:
Tiige kirjoitti:
vesamaan kirjoitti:Sopiikos mätänetin osa:
Tuotenumero: 17-4349
Tuote: Vetonivel FiatAlfa 96- sisempi
156 -98 2,5 V6 vetoakselin ja laatikon väliin? Pikainen tieto olis jees....
Ei sovi. On ihan liian pieni. Eivät saa noita listoja korjattua vaikka varmaan aika moni asiasta huomauttanut. Vuosi sitten kyselin myös parista muusta liikkeestä ja samaa liian pientä niveltä tarjosivat kaikki. Eli tukkurien listoissa on väärä sisempi nivel V6. Heikalta löytyi silloin hyllystä oikea.
Ok. Kiitoksia. Vähän tuommoista epäilinkin. Pitääpä ruveta metsästämään jostain muualta

164v6/Audi A4 1.8T -etuvedon nivelen pitäisi sopia. Omaan 166:een laitoin, mutta pitäisi käydä myös 156:een. Halkaisija on 108mm ja 28 rihlaa. Motonetistä ostin omani.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Iski hämmästys kummastus. Ei lähtenytkään vaihde kakkoselta mihinkään normaalin kaupunkiristeyksen jälkeen, enkä sitten ollut varma minkään pykälän päällä olosta, joten rullasin vauhdin tarpeeksi hiljaiseksi, että voi taas kakkosella kokeilla kytkimen nostoa ja olihan siellä pykälä päällä ja samassa sitten toimi muutkin vaihteet täysin normaalisti.

Juuri olin hetkeä aiemmin ajossa ihmetellyt, että ihankuin ei olisi kolmonen ja vitonen mennyt perille asti, vaikka veto löytyikin ja sama oli edeltävissä valoissa paikallaankin ollessa myös ykkösellä. Pykälä meni päälle, mutta keppi ei mennyt ihan pohjaan.

Joku viittä vaille poikimassa vai mitä ehdotuksia? Pikainen kurkkaus pellin alle ja ainakin vaijerit näyttivät olevan paikallaan ja menevän oikeaan osoitteeseen.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tuskin sama keissi, kuin tässä talossa ekan alfan kanssa (öljytön laatikko ja RATAATATATAT-ääni)... Vähän samalla tavalla teki, ennenkuin sanoi *KABOOM* ja meinas löysät tulla pöksyyn. Oisko kaaviossa jotain häikkää? Se jos murtuu niin eikös se nyt aiheuta about kaikkea mahdollista jumittelua ja toimimattomuutta?

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^^Kuulostaa aivan samalta kuin entisessä bussossani kävi. Syy ei ikinä 100% varmuudella selvinnyt, mutta vaihteenvalitsimen akselin juurelta löytyi metallin siru, joka oli selkeästi kiilautunut akselin juuren holkkiin. Puhdistuksen jälkeen vaiva ei koskaan uusinut, kun ennen puhdistusta se jumitti vaihteen useita kertoja päivässä.

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=4 ... ta#p351417

Avatar
JMC
Viestit: 1083
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JMC »

Mikäs vois aiheuttaa molempien vyönkiristäjien vikakoodit? Ehkäpä liittimet mutta erikoista että molemmista yhtä aikaa ois tullu.
Koodihan on siis 0C07 ja 0B07.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Tarkistaisin/puhdistaisin liittimen ohjainlaitteen kyljestä. Löytyy keskikonsolin alta, vaihdekepin etupuolelta.

Avatar
JMC
Viestit: 1083
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JMC »

Oukei, kiitoksia! Olikos näin että molempien kiristäjien piuhat on saman liittimen alla?

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Alfissimo kirjoitti:Iski hämmästys kummastus. Ei lähtenytkään vaihde kakkoselta mihinkään normaalin kaupunkiristeyksen jälkeen, enkä sitten ollut varma minkään pykälän päällä olosta, joten rullasin vauhdin tarpeeksi hiljaiseksi, että voi taas kakkosella kokeilla kytkimen nostoa ja olihan siellä pykälä päällä ja samassa sitten toimi muutkin vaihteet täysin normaalisti.

Juuri olin hetkeä aiemmin ajossa ihmetellyt, että ihankuin ei olisi kolmonen ja vitonen mennyt perille asti, vaikka veto löytyikin ja sama oli edeltävissä valoissa paikallaankin ollessa myös ykkösellä. Pykälä meni päälle, mutta keppi ei mennyt ihan pohjaan.

Joku viittä vaille poikimassa vai mitä ehdotuksia? Pikainen kurkkaus pellin alle ja ainakin vaijerit näyttivät olevan paikallaan ja menevän oikeaan osoitteeseen.
Onkos siinä se "mun entinen" laatikko vai mikä? Mulla ollessa toimi aina kuin ajatus. Vaihteistoöljyjä siihen ei tosin oo vaihdettu ainakaan viimeisen 100tkm:n aikana yhtään kertaa :oops:
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Siirtyi laatikoineen vanhasta, mutta sillä aikataululla valitettavasti jäi tuollainenkin perushuolto tekemättä tai edes tarkistamatta. Kun nyt mainitsitte, niin laatikon öljyt voisi kyllä ottaa todo-listalle, kun muilta hässäköiltä kerkiää.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

nicholas
Viestit: 5
Liittynyt: 09 Syys 2014, 10:55

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja nicholas »

Jakke kirjoitti:
nicholas kirjoitti:
alamajy kirjoitti:^Taitaa olla akku loppu. Ihan samaa teki minun 156V6 kun akku kuoli. Kokeile ensin kytkeä kaapeleilla toinen akku rinnalle ja startata.
Näin helpolla selvittiin (tällä kertaa), että jostain mystisestä syystä akusta oli puhti pois vaikka ei ole kuin reilun puolivuotta vanha.
Käynnistyskaapeleilla lähti hyrisemään samantien!

Kiitos kaikille foorumin kautta avustaneille!
Ei kai ollu Motonetinkin myymä Sznajder-merkkinen akku? Kahdesta yksilöstä itselläni kokemusta ja kumpikin kuoli alle vuodessa. Jatkossa kierrän kaukaa.
Heh, just samainen akkumerkki kyseessä! :-D

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tiige »

^ Jos se oli viikon ajamatta niin taitaa purkaa hiljalleen akkua ja vika olla muualla kuin itse akussa.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Stiletto
Viestit: 349
Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Stiletto »

jahas olis aika alkaa vaihtaa etupyörän laakeria. Onhan toi jurissu jo viimetalvesta mutta en ole saanu selvää että kumpi puoli...joten kysytään arvon raadilta arvauksia. Eli suoraan ajaessa ääni kuuluu samoin Vasemmalle kääntäessä...Oikealle kurvatessa ääni häviää. Eli kuskinpuoliko?? Väljää en ole löytäny kummastakaan eikä kumpikaan kuumene mitenkään ihmeellisen paljoa. Onko villejä veikkauksia? Rahat ei riitä tällähetkellä kun toiseen puoleen :oops:
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Stiletto kirjoitti:jahas olis aika alkaa vaihtaa etupyörän laakeria. Onhan toi jurissu jo viimetalvesta mutta en ole saanu selvää että kumpi puoli...joten kysytään arvon raadilta arvauksia. Eli suoraan ajaessa ääni kuuluu samoin Vasemmalle kääntäessä...Oikealle kurvatessa ääni häviää. Eli kuskinpuoliko?? Väljää en ole löytäny kummastakaan eikä kumpikaan kuumene mitenkään ihmeellisen paljoa. Onko villejä veikkauksia? Rahat ei riitä tällähetkellä kun toiseen puoleen :oops:
Kun oikeen tarkkaan muistelen niin mulla oli kuskinpuolen laakeri paskana, kun käänsi oikealle oli meteli ja jyrinä kova. Vasemmalle käännettäessä meteli katosi.
Eli kun vasempaan laakeriin kohdistui lisää painetta oikealle käännettäessä meteli lisääntyi.
Olen kuullut myös toisinpäin olevista tapauksista.
Helpointa on se kun tunkkaat etupään ylös ja pyörität rengasta ja pidät toisella kädellä jousesta kiinni.
Se kumpi jurisee enemmän on rikki.

Vastaa Viestiin