Mistä takuukunnostettu 2.4 jtdm kone vm. 2006 159 alfaan?
Valvoja: Moderators
Mistä takuukunnostettu 2.4 jtdm kone vm. 2006 159 alfaan?
Hei! onko palstalaisilla tietoa mistä kannattaisi kysellä "uutta" pataa 2.4 159 Alfaan? Entä onko kenelläkään hajua irroitetun moottorin takuukunnostuksen hinnasta?
Pienoisten ongelmien vuoksi korjaamossa kesän seissyt Alfa alkaa luovuttamaan lopullisesti.
Tähän mennessä autoon on vaihdettu mm. öljynsuodattimen jalka ja porsinut turbo. Korjaamolta ilmoitettiin että koeajo oli paljastanut uuden ongelman, auto oli hälyttänyt matalaa öljynpainetta koneen lämmettyä ja kone oli myös kalkattanut.
Alkuviikosta pitäisi lähteä korjaamolle tekemään päätöksiä siitä että ruvetaanko vanhaa konetta purkaamaan vai vaihdetaanko tilalle kunnostettu...
Pienoisten ongelmien vuoksi korjaamossa kesän seissyt Alfa alkaa luovuttamaan lopullisesti.
Tähän mennessä autoon on vaihdettu mm. öljynsuodattimen jalka ja porsinut turbo. Korjaamolta ilmoitettiin että koeajo oli paljastanut uuden ongelman, auto oli hälyttänyt matalaa öljynpainetta koneen lämmettyä ja kone oli myös kalkattanut.
Alkuviikosta pitäisi lähteä korjaamolle tekemään päätöksiä siitä että ruvetaanko vanhaa konetta purkaamaan vai vaihdetaanko tilalle kunnostettu...
Vielä voi vähän kiristää...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mistä takuukunnostettu 2.4 jtdm kone vm. 2006 159 alfaan
Ettei olisi alunperinkin vikana ollut alakerta, joka väljistyessään lakkaa siirtämästä öljyä tehokkaasti (näin ymmärsin toisesta keskustelusta vastaavan keissin yhteydessä).
http://www.alfisti.net taisi tarjota johonkin useampaan tonniin tehdaskunnostettua mottia ilman apulaitteita. Se ei todellakaan ole halpaa lystiä.
Tässä on appiehdokkaan tapaus edelleen kuluttajariitalautakunnan setvittävänä, kun myyjäliike ei kuukauden päästä myynnistä halunnut kantaa virhevastuutaan millään tasoa. Kone alkoi naputtamaan moottoritiellä, sitten katosi öljynpaineet. Ja sittenpäs se kilkatus vasta alkoikin...
EDIT:
Tarkennettakoon vielä, että asiasta useamman tahon kanssa keskustelleena, kannat olleet about näin:
- Alfabbs / Alfistit: Alakertavaurio, väljää tai vikaa muutenvaan. Ei nosta öljyä riittävän tehokkaasti...
- Delta / Korjaamot: Öljypumppuvaurio
Vikaa ei ole setvitty sen enempiä, kun asia on riitalautakunnan käsittelyssä...
http://www.alfisti.net taisi tarjota johonkin useampaan tonniin tehdaskunnostettua mottia ilman apulaitteita. Se ei todellakaan ole halpaa lystiä.
Tässä on appiehdokkaan tapaus edelleen kuluttajariitalautakunnan setvittävänä, kun myyjäliike ei kuukauden päästä myynnistä halunnut kantaa virhevastuutaan millään tasoa. Kone alkoi naputtamaan moottoritiellä, sitten katosi öljynpaineet. Ja sittenpäs se kilkatus vasta alkoikin...
EDIT:
Tarkennettakoon vielä, että asiasta useamman tahon kanssa keskustelleena, kannat olleet about näin:
- Alfabbs / Alfistit: Alakertavaurio, väljää tai vikaa muutenvaan. Ei nosta öljyä riittävän tehokkaasti...
- Delta / Korjaamot: Öljypumppuvaurio
Vikaa ei ole setvitty sen enempiä, kun asia on riitalautakunnan käsittelyssä...
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Mistä takuukunnostettu 2.4 jtdm kone vm. 2006 159 alfaan
Mites tuolta Ruotsista sika säkissä hintaan 3500€:
http://www.bildelsbasen.se/se-sv/Alfa/A ... -27854520/
Ex Fiat (1.9 jtdm) korjattiin vastaavan vian johdosta. Moottori atomeiksi, raudanmurujen putsaus, nostimet, kampiakseli, laakerointi yms yms uusiksi. hintalappu hieman reilu 5000€.
http://www.bildelsbasen.se/se-sv/Alfa/A ... -27854520/
Ex Fiat (1.9 jtdm) korjattiin vastaavan vian johdosta. Moottori atomeiksi, raudanmurujen putsaus, nostimet, kampiakseli, laakerointi yms yms uusiksi. hintalappu hieman reilu 5000€.
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Mistä takuukunnostettu 2.4 jtdm kone vm. 2006 159 alfaan
Ostin Ruotsista pyttyä pienemmän pannun 1800:lla ja rahti maksoi reilun satasen. Koneessa oli kiinni suuttimet, pumppu, johdotukset...
Ihan kohtuu hyvä sika, kun kohta 40 tkm:ä on jaksanut.
Ihan kohtuu hyvä sika, kun kohta 40 tkm:ä on jaksanut.
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Mistä takuukunnostettu 2.4 jtdm kone vm. 2006 159 alfaan
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- Heksi
- Viestit: 128
- Liittynyt: 18 Heinä 2013, 13:46
- Car(s): 300E-24 -92
500 SEC -85
200 quattro 20V -90 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mistä takuukunnostettu 2.4 jtdm kone vm. 2006 159 alfaan
Mun autoon tullut vaihtokone maksoi kuittien mukaan 2300 € Suomen Vaihto-Osa -nimisestä firmasta. Kaikki apulaitteet otettiin vanhasta, joten hemmetinmoinen homma ja kustannus siinä on vielä asentaa kaikki paikoilleen.
Re: Mistä takuukunnostettu 2.4 jtdm kone vm. 2006 159 alfaan
Kiitoksia kaikille linkeistä! Täytyy ruveta vertailemaan vaihtoehtoja.
Rahan menoon joutuu joka tapauksessa varautumaan, joten leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
Ei tämä omakaan auto kauaa alla ole ollut. Ostin viime syksynä liikkeestä. Omaa ajoa vasta vajaa 10 000 km. Mittarissa 126 000 km. Taitaa omalta osalta olla tuhoon tuomittu yritys vaatia mitään myyjäliikkeeltä 6 kk jälkeen... Vai kuuluuko moottori niihin osiin joiden oletettuun kestoon voisi vedota takuuajan jälkeenkin? huollot kuitenkin hoidettu ja ajo enimmäkseen matkaa.
Rahan menoon joutuu joka tapauksessa varautumaan, joten leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
Ei tämä omakaan auto kauaa alla ole ollut. Ostin viime syksynä liikkeestä. Omaa ajoa vasta vajaa 10 000 km. Mittarissa 126 000 km. Taitaa omalta osalta olla tuhoon tuomittu yritys vaatia mitään myyjäliikkeeltä 6 kk jälkeen... Vai kuuluuko moottori niihin osiin joiden oletettuun kestoon voisi vedota takuuajan jälkeenkin? huollot kuitenkin hoidettu ja ajo enimmäkseen matkaa.
Vielä voi vähän kiristää...
-
- Viestit: 92
- Liittynyt: 25 Marras 2013, 10:45
- Car(s): Giulietta MA -11. Ex:159 3.2 Q4, Giulietta MA -12, 156 2.5 V6 -03, 159 2.2jts sw -07, 159 2.4jtdm q-tronic -08, 156 1.8sw
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Mistä takuukunnostettu 2.4 jtdm kone vm. 2006 159 alfaan
Kyllä minä ottaisin kuluttajansuojaan yhteyttä ja kysyisin heidän mielipidettään, nykyisen autoni kanssa on myyjäliikkeen kanssa saanut vääntää siinä määrin että otin yhteyttä itsekkin sinne, moottorin kuuluu heidän mielestä kestää vähintään 200tkm, eli noilla sun kilometreillä luulen että myyjäliikkeen kuuluu korvata jotain. Onko se sitten 10% vai 20% niin kaikki kotiinpäin kuitenkin, eikä se soitto sinne neuvontaan kauaa aikaa vie, saa mielenrauhan ainakin!JV kirjoitti:Kiitoksia kaikille linkeistä! Täytyy ruveta vertailemaan vaihtoehtoja.
Rahan menoon joutuu joka tapauksessa varautumaan, joten leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
Ei tämä omakaan auto kauaa alla ole ollut. Ostin viime syksynä liikkeestä. Omaa ajoa vasta vajaa 10 000 km. Mittarissa 126 000 km. Taitaa omalta osalta olla tuhoon tuomittu yritys vaatia mitään myyjäliikkeeltä 6 kk jälkeen... Vai kuuluuko moottori niihin osiin joiden oletettuun kestoon voisi vedota takuuajan jälkeenkin? huollot kuitenkin hoidettu ja ajo enimmäkseen matkaa.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mistä takuukunnostettu 2.4 jtdm kone vm. 2006 159 alfaan
Jostain syystä asiaa tuli mietittyä tänä keväänä.
Ricambi Alfistilta alakerta 3450e (vanha vaihdossa, pantti 300e):
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... Z-20V.html
Samasta paikasta koko moottori 4062e (vanha vaihdossa, pantti 300e):
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... iesel.html
Autokeskuskin toki tarjosi:
Ricambi Alfistilta alakerta 3450e (vanha vaihdossa, pantti 300e):
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... Z-20V.html
Samasta paikasta koko moottori 4062e (vanha vaihdossa, pantti 300e):
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... iesel.html
Autokeskuskin toki tarjosi:
Autokeskus kirjoitti: Tehdaskunnostettu moottori kustantaa ~6300e ja yhtään ei ole Italiassa valmiina, joten kun tehdään tilaus on toimitusaika on pitkä. Takuuaika moottorille 12kk. Työtä moottrorin vaihto vaatii ~kaksi päivää eli 12-17h rahassa 1250e - 1700e. Öljyistä ei ole tietoa tulevatko mukana.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Mistä takuukunnostettu 2.4 jtdm kone vm. 2006 159 alfaan
Nyt kun vastauksia lukee niin tulee käsitys että näissä olis alakertamurheita enemmänkin? Vai onko ne taas siitä kun käytetään pitkiä öljynvaihtovälejä, ja mitälie mistälie öljyjä?
edit: typot korjattu
edit: typot korjattu
Viimeksi muokannut -HH-, 14 Syys 2014, 15:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Mistä takuukunnostettu 2.4 jtdm kone vm. 2006 159 alfaan
Tuli kesällä juteltua erään autoliikeen jälkimarkkinointipäällikön kanssa, hänen puheistaan sain käsityksen, että autoliikkeen virhevastuu olisi moottorin kohdalla 200tkm asti. Tällöin autoliikkeen pitäisi korvata konerempan hinnasta suora prosenttiosuus 200tkm jällellä olevista kilometreistä. Eli tässä 126-200=74tkm 74/200*100%=37%.
Sitten, jos liike antoi jonkunlaista takuuta käytetyyn autoon ja pystyt osoittamaan, että vika oli olemassa jo takuun aikana/ostettaessa pitäisi periaatteessa autoliikeen maksaa kokoremontti miinus remontin aiheuttama auton arvon nousi. (eli uudet osat käytettyyn autoon nostavat teoriassa auton arvoa yms).
Se miten homman käytännössä saa väännettyä autoliikkeen kanssa on varmaan aika eriasia...
Sitten, jos liike antoi jonkunlaista takuuta käytetyyn autoon ja pystyt osoittamaan, että vika oli olemassa jo takuun aikana/ostettaessa pitäisi periaatteessa autoliikeen maksaa kokoremontti miinus remontin aiheuttama auton arvon nousi. (eli uudet osat käytettyyn autoon nostavat teoriassa auton arvoa yms).
Se miten homman käytännössä saa väännettyä autoliikkeen kanssa on varmaan aika eriasia...
Suoraan vaan suoraa
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 06 Loka 2014, 19:29
- Car(s): Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Black Line (2007)
Re: Mistä takuukunnostettu 2.4 jtdm kone vm. 2006 159 alfaan
Onko jollakin kokemusta tuosta ps-schulze.comista? Netistä tuntuu löytyvän ainakin läjäpäin hyvin epäilyttäviä suomalaisia firmoja. Entä ASParts.fi, netistä ainakin löytyi hyvin epämukavan oloisia kokemuksia tuolta tilatuista moottoreista.
Olisi Alfa GT 2.0 JTS moottori hakusessa, kampiakseli katkesi.
Olisi Alfa GT 2.0 JTS moottori hakusessa, kampiakseli katkesi.
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Mistä takuukunnostettu 2.4 jtdm kone vm. 2006 159 alfaan
Aah shit!
Itse ostin oman alfani parisen vuotta sitten SCC:sta ja kilsoja silloin noin 175000.
Alussa kaikki toimi ja sitten tuli ongelmia naftapumpun, egrn ym kanssa ja kaikki maksoi auton myynyt autoliike.
Vähän myöhemmin tuli jotain muuta ongelmaa ja autoliike ehdotti että tästä eteenpäin kulut menee fifty-fifty ja näin tehtiin...
Kyllä noilla kilsoilla autoliikkeellä on tuhatvarmasti joku vastuu.
Waverunner
Itse ostin oman alfani parisen vuotta sitten SCC:sta ja kilsoja silloin noin 175000.
Alussa kaikki toimi ja sitten tuli ongelmia naftapumpun, egrn ym kanssa ja kaikki maksoi auton myynyt autoliike.
Vähän myöhemmin tuli jotain muuta ongelmaa ja autoliike ehdotti että tästä eteenpäin kulut menee fifty-fifty ja näin tehtiin...
Kyllä noilla kilsoilla autoliikkeellä on tuhatvarmasti joku vastuu.
Waverunner
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Mistä takuukunnostettu 2.4 jtdm kone vm. 2006 159 alfaan
Samaa minäkin hiukan ihmettelen.Alfan riisselit noin keskimäärin ovat kestäviä moottoreita, ja monilla ajetaan sinne puolen miljoonan km:n tienoille. Paitsi HH:n mainitsemat öljyseikat niin entä viriboxit tai virisoftat?-HH- kirjoitti:Nyt kun vastauksia lukee niin tulee käsitys että näissä olis alakertamurheita enemmänkin? Vai onko ne taas siitä kun käytetään pitkiä öljynvaihtovälejä, ja mitälie mistälie öljyjä?
edit: typot korjattu
Ainakin reilu alaväännön lisäys ei tee hyvää vanhalle kytkimelle...mutta ei kai se moottorille haittaa tee?
Loukun ja EGR:n eliminointi ei myöskään mielestäni pitäisi aiheuttaa mitään ongelmia moottorille...
Tulee mieleen sitten kylmällä moottorilla kova ryntäyttely, josta minkään auton moottori ei pidä, ja ei varsinkaan Alfa. Etenkin Nord on kuuluisa siitä, että vasta kun moottorin lämmöt ovat siinä 60-astetta..niin sitten yli 3000 r/min.
Entä esilämmitys ja lohkikset? Kai niitä näissä kilahtaneissa JTD-myllyissä on käytetty ?
jt
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mistä takuukunnostettu 2.4 jtdm kone vm. 2006 159 alfaan
Muista en tiedä, mutta omalta osalta:
-ÖVV 15tkm (auto ehdotti 30tkm), eli 3-4kk
-Öljyinä Shellin, Mobilin ja Castrolin kaikki 2.4:n luokitukset ja Fiatin vaatimukset täyttävää tavaraa. Longlife -kelpoista, mutta vaihtelin silti ajoissa.
-Normaalin arkipäivän matkasuoritteet 2*80km, eli moottori todellakin pääsee lämpimäksi asti, harvoin alle 10km yhdellä käynnistyksellä.
-Esilämmitys käytössä kylmillä keleillä (alle +5°C, joskus ylikin) AINA kun mahdollista lämmitysajasta tinkimättä (käytännön tavoite min. 2h) öljypohjalämppärillä.
-DPF poistettu ja softasta rukattu poltot pois, eli myös diesel-diluutio eliminoitu.
-Mulla ei todellakaan ole tapana polkea ennen moottorin lämpiämistä. Yksi syy ajaa työmatkalla rauhallisempaa reittiä on se, että mieli ei anna myöten kenkiä autoa vauhtiin kylmällä koneella (toimistolta lähtiessä on liian lyhyt ramppi liian lähellä).
Ihan rehellisesti kovin paljoa mun ajosta/käytöstä ei moottorin kohtelussa pitäisi olla parannettavaa. Silti paska säkä iski kahdesti, toinen ahtimen ja toinen kankilaakerin valeasussa. Tiettävästi 2.4:ia on kuitenkin hajonnut useammasta paikasta (mun korviini on kantautunut mm. öljypumpun hajoamista ja sieltä suunnalta jopa lohkon halkeaminen), joten mikään yksittäinen tyyppivika/-ongelmakaan ei oikein sovi kuvioon. Ainakin osassa losahtaneista koneista tosin on hajonnutta kohtaa korjattu/huollettu aikaisemmin, millä voi myös olla oma osansa tilanteessa.
-ÖVV 15tkm (auto ehdotti 30tkm), eli 3-4kk
-Öljyinä Shellin, Mobilin ja Castrolin kaikki 2.4:n luokitukset ja Fiatin vaatimukset täyttävää tavaraa. Longlife -kelpoista, mutta vaihtelin silti ajoissa.
-Normaalin arkipäivän matkasuoritteet 2*80km, eli moottori todellakin pääsee lämpimäksi asti, harvoin alle 10km yhdellä käynnistyksellä.
-Esilämmitys käytössä kylmillä keleillä (alle +5°C, joskus ylikin) AINA kun mahdollista lämmitysajasta tinkimättä (käytännön tavoite min. 2h) öljypohjalämppärillä.
-DPF poistettu ja softasta rukattu poltot pois, eli myös diesel-diluutio eliminoitu.
-Mulla ei todellakaan ole tapana polkea ennen moottorin lämpiämistä. Yksi syy ajaa työmatkalla rauhallisempaa reittiä on se, että mieli ei anna myöten kenkiä autoa vauhtiin kylmällä koneella (toimistolta lähtiessä on liian lyhyt ramppi liian lähellä).
Ihan rehellisesti kovin paljoa mun ajosta/käytöstä ei moottorin kohtelussa pitäisi olla parannettavaa. Silti paska säkä iski kahdesti, toinen ahtimen ja toinen kankilaakerin valeasussa. Tiettävästi 2.4:ia on kuitenkin hajonnut useammasta paikasta (mun korviini on kantautunut mm. öljypumpun hajoamista ja sieltä suunnalta jopa lohkon halkeaminen), joten mikään yksittäinen tyyppivika/-ongelmakaan ei oikein sovi kuvioon. Ainakin osassa losahtaneista koneista tosin on hajonnutta kohtaa korjattu/huollettu aikaisemmin, millä voi myös olla oma osansa tilanteessa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Mistä takuukunnostettu 2.4 jtdm kone vm. 2006 159 alfaan
^ ok , ei ole ainakaan sinulla huolloista tai käytöstä ollut kiinni nuo moottoririkot. Turbothan voivat kestää jopa puoli miljoonaa tai sitten vain reilu 100 tkm. Onkohan sitten 2,4 JTD:ssä eroja 10- ja 20-venttiilisissä muita kuin kannessa ? Alakerta ja öljynkierto sama ?
Ainakin esim. Nettiautossa myynnissä olevilla 10-v 2,4:lla on ajettu kovia kilometrimääriä...
JT
Ainakin esim. Nettiautossa myynnissä olevilla 10-v 2,4:lla on ajettu kovia kilometrimääriä...
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Heksi
- Viestit: 128
- Liittynyt: 18 Heinä 2013, 13:46
- Car(s): 300E-24 -92
500 SEC -85
200 quattro 20V -90 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mistä takuukunnostettu 2.4 jtdm kone vm. 2006 159 alfaan
Mulla tapahtumaketju oli kaikesta päätellen ja arvaillen seuraava: Nokkahihna poikki > keinuvivut katki ja laakereiden osia ajautui öljypumppuun. Korjauksen jälkeen ajoa, jonka jälkeen pian öljypumppu rikki ja metallinpalasia löytyi öljypohjasta. Pumppu kuntoon, kk. laakereiden tsekkaus, kaikki ok ja taas ajoa. Heti perään ihmetellään öljyvuotoa, ja kappas, lohkossa onkin lähestulkoon reikä kyljessä. Kaikki tämä sattui ennen omaa omistajuuttani. Laakereiden osien kulkeutumisen öljypumppuun olen veikannut itse, luettuani juttuja alfaowner.comista.(mun korviini on kantautunut mm. öljypumpun hajoamista ja sieltä suunnalta jopa lohkon halkeaminen)
EDIT: Sitä miksi nokkahihna on mennyt katki, voi vain arvailla. No, auto eli silloin Oulun seudulla, joten olisiko ollut sitten sitä mystistä pölyä mistä oli uutissakin juttua.
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Mistä takuukunnostettu 2.4 jtdm kone vm. 2006 159 alfaan
Tuon motin huohotinsysteemiä on varmaan hyvä välillä tarkkailla.
Tukkeutunut huohotuksen öljynerotin voi näköjään aiheuttaa sen, että öljyä päätyy yllättävän paljon huohottimen kautta imupuolelle.
Liika öljy männän päällä voi tunnetusti tehdä kiertokangille tai laakereille aika pahaa jälkeä.
Tuli tuurilla huomattua kun vaihdoin öljyjä ja samalla tehtyä muuta pientä huoltoa.
Olin unohtanut koneen päällä olevan huohottimen letkun irti ONNEKSI!!. Vähän starttauksen jälkeen huohotin sylkäisi koneen päälle about desin tuoretta öljyä.
Aikani sitä ihmettelin miksi näin tapahtui, mutta en oikein muuta syytä keksinyt kuin, että öljynerotin oli tukossa + olin onnistunut painamaan öljyä siihen täyttökorkin alta lähtevään huohottimen reikään.
Mulla oli käytössä sellainen korjaamomallin pistooli mistä öljyä tuli aika vauhdilla...
Onneksi ei tullut mitään vahinkoa tällä kertaa, mutta kyllä tommonen desi kerralla imupuolelle syötettynä voisi jotain vahinkoa tehdä huonolla tuurilla...
Tukkeutunut huohotuksen öljynerotin voi näköjään aiheuttaa sen, että öljyä päätyy yllättävän paljon huohottimen kautta imupuolelle.
Liika öljy männän päällä voi tunnetusti tehdä kiertokangille tai laakereille aika pahaa jälkeä.
Tuli tuurilla huomattua kun vaihdoin öljyjä ja samalla tehtyä muuta pientä huoltoa.
Olin unohtanut koneen päällä olevan huohottimen letkun irti ONNEKSI!!. Vähän starttauksen jälkeen huohotin sylkäisi koneen päälle about desin tuoretta öljyä.
Aikani sitä ihmettelin miksi näin tapahtui, mutta en oikein muuta syytä keksinyt kuin, että öljynerotin oli tukossa + olin onnistunut painamaan öljyä siihen täyttökorkin alta lähtevään huohottimen reikään.
Mulla oli käytössä sellainen korjaamomallin pistooli mistä öljyä tuli aika vauhdilla...
Onneksi ei tullut mitään vahinkoa tällä kertaa, mutta kyllä tommonen desi kerralla imupuolelle syötettynä voisi jotain vahinkoa tehdä huonolla tuurilla...
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Mistä takuukunnostettu 2.4 jtdm kone vm. 2006 159 alfaan
^miks se menee tukkoon se öljynerotin?
harmillisia vikoja näis nykyalfoissa. bensavehkeistä paukkuu ketjut, laatikot, hammastangot. dieseleissä osa laatikoista, koneet...huhhuh
harmillisia vikoja näis nykyalfoissa. bensavehkeistä paukkuu ketjut, laatikot, hammastangot. dieseleissä osa laatikoista, koneet...huhhuh
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Mistä takuukunnostettu 2.4 jtdm kone vm. 2006 159 alfaan
No sellaista harmaata/mustaa huohotintöhnää siellä öljynerottimessa näytti olevan aika reippaasti.
Tämä havainto on siis ~270tkm ajetusta autosta. Vaatinee kuitenkin erittäin huonon tuurin, että se ihan tukkoon pääsee menemään.
Olisikin mielenkiintoista kuulla onko muilla vastaavia havaintoja? Vai onko huohottimen letkut sisältä kirkkaita kuin paavin peli.
Tämä havainto on siis ~270tkm ajetusta autosta. Vaatinee kuitenkin erittäin huonon tuurin, että se ihan tukkoon pääsee menemään.
Olisikin mielenkiintoista kuulla onko muilla vastaavia havaintoja? Vai onko huohottimen letkut sisältä kirkkaita kuin paavin peli.
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: 27 Marras 2008, 09:50
- Car(s): 156 V6 Q-system, Ex 166 T.S , Ex 156 V6 Q-system , Ex 156 V6
- Paikkakunta: Vihti
Re: Mistä takuukunnostettu 2.4 jtdm kone vm. 2006 159 alfaan
Älä nyt ainakaan tuon ASPartsin kanssa asioi missään nimessä!Pavel kirjoitti:Onko jollakin kokemusta tuosta ps-schulze.comista? Netistä tuntuu löytyvän ainakin läjäpäin hyvin epäilyttäviä suomalaisia firmoja. Entä ASParts.fi, netistä ainakin löytyi hyvin epämukavan oloisia kokemuksia tuolta tilatuista moottoreista.
Olisi Alfa GT 2.0 JTS moottori hakusessa, kampiakseli katkesi.
Täysi huijari tuon puljun pyörittäjä.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Mistä takuukunnostettu 2.4 jtdm kone vm. 2006 159 alfaan
Oman 1,9:n huohottimen letkut ok, vain erottimessa ollut vesi aiheutti ongelmaa viime talvena. Nyt eristin koko systeemin jäätymisen estämiseksi. Jos tuokaan ei auta sitten PSA-diieseleissäkin käytetty vastuslämmitin huohottimeen. 240 tkm ajettu ilman korjauksia , vain jäähdytin vaihdettu edellisen omistajan toimesta 4 vuotta sitten.Vainio kirjoitti:No sellaista harmaata/mustaa huohotintöhnää siellä öljynerottimessa näytti olevan aika reippaasti.
Tämä havainto on siis ~270tkm ajetusta autosta. Vaatinee kuitenkin erittäin huonon tuurin, että se ihan tukkoon pääsee menemään.
Olisikin mielenkiintoista kuulla onko muilla vastaavia havaintoja? Vai onko huohottimen letkut sisältä kirkkaita kuin paavin peli.
Jt
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: 28 Heinä 2014, 16:13
- Car(s): Alfa Romeo 156 1.9 jtd mjet vm 2005, Alfa Romeo 156 2.5 V6, Jaguar S Type R Suzuki Hayabusa, ja Mönkijöoitä kaks, neliveto, ja kolmirenkainen.
- Paikkakunta: Liminka
Re: Mistä takuukunnostettu 2.4 jtdm kone vm. 2006 159 alfaan
Meillä vaihdettiin heti uutena vuonna2005 1.9jtd, hen ducaton huohotinputki, ja siihen vielä lämmitin, nyt 300tkm ajettu, ja ilman mitään suurenpia murheita.
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Mistä takuukunnostettu 2.4 jtdm kone vm. 2006 159 alfaan
En kyllä tiedä haittaako vielä tommonen määrä öljyä imutorvessa mitään, luulisihan sen aika hienoksi sumuksi menevän viimeistään turbon siivissä.
Mutta ei ton huohotuksen tarkistamisesta jollain välillä varmaan haittaakaan ole.
On vaan jäänyt vähän huonoja kokemuksia ex. 1.9tdi audista kun siitä kilahti kone välijäähyyn kertyneen öljyn tai veden takia.
Mutta ei ton huohotuksen tarkistamisesta jollain välillä varmaan haittaakaan ole.
On vaan jäänyt vähän huonoja kokemuksia ex. 1.9tdi audista kun siitä kilahti kone välijäähyyn kertyneen öljyn tai veden takia.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Mistä takuukunnostettu 2.4 jtdm kone vm. 2006 159 alfaan
Kiinnostaa. Pistä vaikka YV:tä niin ei tämä lanka sekoa lopullisestikabanossi kirjoitti:Meillä vaihdettiin heti uutena vuonna2005 1.9jtd, hen ducaton huohotinputki, ja siihen vielä lämmitin, nyt 300tkm ajettu, ja ilman mitään suurenpia murheita.
Juha
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Mistä takuukunnostettu 2.4 jtdm kone vm. 2006 159 alfaan
Ja myös eri öljyt keräävät eri määrän sitä limaa sinne huohottimeen - esmes Shellin UltraHelix oli joskus tästä tunnettu. Eli jos se on ongelma niin kannattaisi kokeilla jotain toista öljyä.
Tossa kanssa joskus tuli noihin konemurheisiin kanssa sama arvaus että tennaria annetaan heti kylmänä. Ja täähän on aina se propleema kun käytetyn ostaa, ei yhtään tiiä miten edellinen on sitä käyttänyt... Ja taisi näistä iso osa olla vielä liisareita uutena joten äkkiä ajettu tosiaan niin että oma ei ole - myöhempi käyttäjä tuntee tän sitten nahoissaan. Sama juttuhan niiden pitkien öljynvaihtovälienkin kanssa - ja jos esmes lyhyttä matkaa on paljon se 15tkm on paljon niillä öljyillä...
Tossa kanssa joskus tuli noihin konemurheisiin kanssa sama arvaus että tennaria annetaan heti kylmänä. Ja täähän on aina se propleema kun käytetyn ostaa, ei yhtään tiiä miten edellinen on sitä käyttänyt... Ja taisi näistä iso osa olla vielä liisareita uutena joten äkkiä ajettu tosiaan niin että oma ei ole - myöhempi käyttäjä tuntee tän sitten nahoissaan. Sama juttuhan niiden pitkien öljynvaihtovälienkin kanssa - ja jos esmes lyhyttä matkaa on paljon se 15tkm on paljon niillä öljyillä...
- EBITDA
- Viestit: 1858
- Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
- Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
- Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Re: Mistä takuukunnostettu 2.4 jtdm kone vm. 2006 159 alfaan
Itse aikanaan Hollannissa asioin muutamaan otteeseen van Lingenin kanssa (mm. yhdet Sienat tuli osttettua) ja palvelu oli asiallista ja luotettavaa. Ei kylläkään aina halvin vaihtoehto.
Re: Mistä takuukunnostettu 2.4 jtdm kone vm. 2006 159 alfaan
Nyt on noin viikko ajeltu vaihtokoneella. Toistaistaiseksi tuntuisi pelittävän...
Moottori hommattiin yllä vinkatun Suomen vaihto-osan kautta (ilman apulaitteita, 3kk takuu. 2300e toimitettuna)
Koko seikkailulle tuli kaikkineen hintaa noin 7000 e (turbo, kone, kaikki hihnat, aiemmat tutkimukset...)
Vanhan koneen öljypohjasta löytyi nippu neulalaakerin neuloja.
Otin vielä vanhan motin kotiin "koristeeksi" odottamaan jatkotutkimuksia (tylsää päivää)
Joo ei kyllä kehtaa kylmää konetta kurmoottaa eikä kuumaa sammuttaa. Historiasta en sitten tiedä...
Moottori hommattiin yllä vinkatun Suomen vaihto-osan kautta (ilman apulaitteita, 3kk takuu. 2300e toimitettuna)
Koko seikkailulle tuli kaikkineen hintaa noin 7000 e (turbo, kone, kaikki hihnat, aiemmat tutkimukset...)
Vanhan koneen öljypohjasta löytyi nippu neulalaakerin neuloja.
Otin vielä vanhan motin kotiin "koristeeksi" odottamaan jatkotutkimuksia (tylsää päivää)
Joo ei kyllä kehtaa kylmää konetta kurmoottaa eikä kuumaa sammuttaa. Historiasta en sitten tiedä...
Vielä voi vähän kiristää...
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Mistä takuukunnostettu 2.4 jtdm kone vm. 2006 159 alfaan
^7 tonnia
minkä ikäinen auto tuo on ja kilsoja autossa? entä uudessa koneessa? onko se uus kone tehdaskunnostettu vai suoraan ajosta otettu?
minkä ikäinen auto tuo on ja kilsoja autossa? entä uudessa koneessa? onko se uus kone tehdaskunnostettu vai suoraan ajosta otettu?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Mistä takuukunnostettu 2.4 jtdm kone vm. 2006 159 alfaan
Ars peukiset ei alfalla ajele.
- EBITDA
- Viestit: 1858
- Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
- Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
- Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Re: Mistä takuukunnostettu 2.4 jtdm kone vm. 2006 159 alfaan
^ tosi on. Se on vuosien saatossa huomattu. Silti 7 keur kuulostaa hurjalta.
- Heksi
- Viestit: 128
- Liittynyt: 18 Heinä 2013, 13:46
- Car(s): 300E-24 -92
500 SEC -85
200 quattro 20V -90 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mistä takuukunnostettu 2.4 jtdm kone vm. 2006 159 alfaan
Mikä oli moottorin epikriisi?* Summat kuulostaa tutuilta.Vanhan koneen öljypohjasta löytyi nippu neulalaakerin neuloja.
*) epikriisi hoitotiivistelmä, hoitoyhteenveto, loppuarviointi, loppulausunto
hoidon päätyttyä laadittu kertomus sairauden kulusta ja hoidosta sekä jatkosuunnitelmista
Re: Mistä takuukunnostettu 2.4 jtdm kone vm. 2006 159 alfaan
Olishan tol rahal ollu muutakii käyttöö... Autolla ajettu 126 000 km. Vaihtokone oli tarkastettu 90 000 km ajettu motti ilman apulaitteita. Kunnostettu olis maksanu tuplat. + rahdit jostain kaukaa (oli aika huonosti tarjolla)
Hajoamisen syytä on vaikee arvailla mut yritetää. Eka oire oli öljynpainehälytyksen välähtäminen käynnistettäessä. Siitä sitte tutkittavaksi. vaikutti siltä että suodatin tyhjeni ku auto seiso vähä pidempää, öljynpaineet oli käynnin aikana ohjearvoo korkeemmat, Liekö ollu jo siin vaihees jotaa pasaa tai hiluja kierrossa? esim. laakerimuhjua joka olis jumittanu suodattimen jalassa olevan takaiskun ja öljypumpun ylipaineventtiilin ja jotaa muita kanavia. öljyt ja suodatin oli aika äskettäin vaihdettu..
Koko rempan hintaa nosti se ku koitettii ensin saada vanhaa myllyä kuntoo ja vaihdeltii siihe osia. Ainut näkyvä oirehan siin vaihees oli se hälytyksen välähdys. (Ennen ku kaikki petti turboo myöten) Hälytyksen saivat hetkeksi poistumaa vaihtamal öljynsuodattimen jalan. Homma näytti hyvältä kunnes soittivat että kone kävi kalkattamaa koeajolla ja tuttu öljynpainevalo jäi lopullisesti palamaa.
Halvemmal olis täs tapauksessa päässy ku olis vaa tylysti ajan heti alkuu kaikki oireet esii... olis ollu selkeempi tapaus korjaamolle. Oli nimittäin koko kesän tutkittavana ja neuvoja kyseltii ulkomaita myöten.. varsinainen moottorin vaihto menikii sitte sen jälkee aika nopeesti.
Hajoamisen syytä on vaikee arvailla mut yritetää. Eka oire oli öljynpainehälytyksen välähtäminen käynnistettäessä. Siitä sitte tutkittavaksi. vaikutti siltä että suodatin tyhjeni ku auto seiso vähä pidempää, öljynpaineet oli käynnin aikana ohjearvoo korkeemmat, Liekö ollu jo siin vaihees jotaa pasaa tai hiluja kierrossa? esim. laakerimuhjua joka olis jumittanu suodattimen jalassa olevan takaiskun ja öljypumpun ylipaineventtiilin ja jotaa muita kanavia. öljyt ja suodatin oli aika äskettäin vaihdettu..
Koko rempan hintaa nosti se ku koitettii ensin saada vanhaa myllyä kuntoo ja vaihdeltii siihe osia. Ainut näkyvä oirehan siin vaihees oli se hälytyksen välähdys. (Ennen ku kaikki petti turboo myöten) Hälytyksen saivat hetkeksi poistumaa vaihtamal öljynsuodattimen jalan. Homma näytti hyvältä kunnes soittivat että kone kävi kalkattamaa koeajolla ja tuttu öljynpainevalo jäi lopullisesti palamaa.
Halvemmal olis täs tapauksessa päässy ku olis vaa tylysti ajan heti alkuu kaikki oireet esii... olis ollu selkeempi tapaus korjaamolle. Oli nimittäin koko kesän tutkittavana ja neuvoja kyseltii ulkomaita myöten.. varsinainen moottorin vaihto menikii sitte sen jälkee aika nopeesti.
Vielä voi vähän kiristää...
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Mistä takuukunnostettu 2.4 jtdm kone vm. 2006 159 alfaan
Siis jos toi auto ostettu liikkeestä niin autoliike maksaa tuosta varmuudella puolet kun reklamoit asiallisesti.
7 tonnia... Huhhuh...
Porakeisari
7 tonnia... Huhhuh...
Porakeisari
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Mistä takuukunnostettu 2.4 jtdm kone vm. 2006 159 alfaan
^^toivottavasti ei tule samaa vikaa tuohon uuteen sitten...
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Mistä takuukunnostettu 2.4 jtdm kone vm. 2006 159 alfaan
Parempaa onnea uudelle motille.
Olisi kyllä jännä tietää mistä tuo kaikki tuho sai alkunsa, mutta taitaa olla melkein mahdotonta löytää jälkeenpäin sitä vikaa mistä kaikki sai alkunsa...
Olisi kyllä jännä tietää mistä tuo kaikki tuho sai alkunsa, mutta taitaa olla melkein mahdotonta löytää jälkeenpäin sitä vikaa mistä kaikki sai alkunsa...
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Mistä takuukunnostettu 2.4 jtdm kone vm. 2006 159 alfaan
^ Samaa toivon. Syy olisi hyvä saada selville .
Onkohan 1. omistaja ollut liisari... ja pakkasesta lyöty tulille ilman lohko-/letkulämmitintä liian jäykällä öljyllä ( 10W ... ) liian monta kertaa...neulalaakerin tuhoten.
Olikos tuo laakerityyppi kiertokangen-kampiakselin välillä... ?
JT
Onkohan 1. omistaja ollut liisari... ja pakkasesta lyöty tulille ilman lohko-/letkulämmitintä liian jäykällä öljyllä ( 10W ... ) liian monta kertaa...neulalaakerin tuhoten.
Olikos tuo laakerityyppi kiertokangen-kampiakselin välillä... ?
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mistä takuukunnostettu 2.4 jtdm kone vm. 2006 159 alfaan
Appiehdokkaan 2.4stä myös kuulemma neulalaakerit.. Muun ohella, siis. Syynä todennäköisesti KAKSI kertaa peräkkäin käynyt jakohihnan katkeaminen ja korjaus, missä tehty vain yläkerta.... Tosin joku kyllä väitti neulalaakerien olevan yläkerrassa?
Ps, tässä tapauksessa autoliike ei halua tulla vastaan euroakaan, kuluttajariitalautakunta kun alkoi ottamaan asiaan kantaa, liike tarjosi 750euroa... Koska vikaa ei ole diagnosoitu, koska eivät lupaa anna... Kun haluavat itse hoitaa koko homman. Auto ollut pajalla tammikuusta lähtien, eikä juuri mitään ole edes tutkittu...
Ps, tässä tapauksessa autoliike ei halua tulla vastaan euroakaan, kuluttajariitalautakunta kun alkoi ottamaan asiaan kantaa, liike tarjosi 750euroa... Koska vikaa ei ole diagnosoitu, koska eivät lupaa anna... Kun haluavat itse hoitaa koko homman. Auto ollut pajalla tammikuusta lähtien, eikä juuri mitään ole edes tutkittu...
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Mistä takuukunnostettu 2.4 jtdm kone vm. 2006 159 alfaan
Niin, eikös ton dieselin ainoat neulalaakerit ole keinuvivuissa?
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Mistä takuukunnostettu 2.4 jtdm kone vm. 2006 159 alfaan
^ Joo, näin on . Lueskelin brittisaiteilla, ja yksi todennäköinen tapahtumaketju on jakopäähuolto ilman vesipumpun vaihtoa -> vesipumppu porsii, hihna katkeaa ja keinut hajoavat.
Sitten vain keinujen vaihto, ja muutamat keinujen neulalaakerit ( oliko niitä 128 kappaletta tms. ) yms. metalliputua liikkuvat moottorin alapäässä --> kallis moottoriremppa/ uusi vaihtomoottori. Aika halpa henkivakuutus tuo pumpunkin vaihto aina kun
hihnan vaihtaa...
mm.
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-159 ... f-woe.html
JT
Sitten vain keinujen vaihto, ja muutamat keinujen neulalaakerit ( oliko niitä 128 kappaletta tms. ) yms. metalliputua liikkuvat moottorin alapäässä --> kallis moottoriremppa/ uusi vaihtomoottori. Aika halpa henkivakuutus tuo pumpunkin vaihto aina kun
hihnan vaihtaa...
mm.
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-159 ... f-woe.html
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Mistä takuukunnostettu 2.4 jtdm kone vm. 2006 159 alfaan
Ei helvetti.
Aivan varmasti pitää autoliikkeen tulla tässä vastaan. Tuon vuosimallin auto ja vähillä kilometreillä ei voi oksentaa tuohon malliin. Ei edes Alfa!
Nyt kovennat vähän peliä sinne autoliikkeen suuntaan niin varmasti jotain rupeaa tapahtumaan.
Oma autoliikkeestä ostettu Alfani aiheutti autoliikkeelle vajaan tonnin korjauskulut, melkein 10 prosenttia auton ostohinnasta. Kilsoja oli noin 180 tonnia.
Sanoivat homman oltua ohi että eivät vähään aikaan taas halua Alfoja vaihdossa. Kiitos ja näkemiin
Waverunner
Aivan varmasti pitää autoliikkeen tulla tässä vastaan. Tuon vuosimallin auto ja vähillä kilometreillä ei voi oksentaa tuohon malliin. Ei edes Alfa!
Nyt kovennat vähän peliä sinne autoliikkeen suuntaan niin varmasti jotain rupeaa tapahtumaan.
Oma autoliikkeestä ostettu Alfani aiheutti autoliikkeelle vajaan tonnin korjauskulut, melkein 10 prosenttia auton ostohinnasta. Kilsoja oli noin 180 tonnia.
Sanoivat homman oltua ohi että eivät vähään aikaan taas halua Alfoja vaihdossa. Kiitos ja näkemiin
Waverunner
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Mistä takuukunnostettu 2.4 jtdm kone vm. 2006 159 alfaan
Argh,
Noh, luin ketjua tarkemmin ja kun tuo 6kk täyttynyt niin en enää olekaan varma mikä on autoliikkeen vastuu.
aah shhit... todella huonoa tuuria!
Waverunner
Noh, luin ketjua tarkemmin ja kun tuo 6kk täyttynyt niin en enää olekaan varma mikä on autoliikkeen vastuu.
aah shhit... todella huonoa tuuria!
Waverunner
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Mistä takuukunnostettu 2.4 jtdm kone vm. 2006 159 alfaan
^eikös valmistajalla ole virhevastuu tavarav normaalin elinkaaren ajan vai oonko ymmärtäny väärin?
-
- Viestit: 26
- Liittynyt: 23 Touko 2014, 23:26
- Car(s): Alfa Romeo 147 2.0 TS
Re: Mistä takuukunnostettu 2.4 jtdm kone vm. 2006 159 alfaan
Ainakin bensakoneita olisi saanut täältä kohtuurahalla. Kyselin, kun oli yksi konevikainen projekti kiikarissa.Rahti oli vähän suolainen, mutta olisi se silti kannattanut maksaa.
http://www.autolusso.co.uk/workshop/eng ... d-jts.html
http://www.autolusso.co.uk/workshop/eng ... d-jts.html
- EBITDA
- Viestit: 1858
- Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
- Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
- Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Re: Mistä takuukunnostettu 2.4 jtdm kone vm. 2006 159 alfaan
No helvata, eihän tuota ole vielä edes sisäänajettu! Todella huono tuuri sinulla. Mutta sitähän se kait käytetyn auton osto on, joissakin merkeissä enempi toisissa hieman vähempi.
JV kirjoitti:Autolla ajettu 126 000 km.
Re: Mistä takuukunnostettu 2.4 jtdm kone vm. 2006 159 alfaan
Myyjäliikkeelle laitoin reklamaation menemään jonkin aikaa sitten. Toistaiseksi ei ole vastausta kuulunut. Kaavakkeessa määritetty muutaman viikon vastausaika alkaa täyttymään, joten täytyy kysäistä neuvoja KKV:stä.
Täytyykin selvittää hieman lisää tuosta valmistajan virhevastuusta.
Täytyykin selvittää hieman lisää tuosta valmistajan virhevastuusta.
Vielä voi vähän kiristää...