Käytönaikainen tutkimus 156 & 166

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
D-A
Viestit: 2
Liittynyt: 18 Syys 2014, 08:11

Käytönaikainen tutkimus 156 & 166

Viesti Kirjoittaja D-A »

Hei!

Diesel-Asennus Oy ja Robert Bosch GmbH tekevät yhteistyössä käytönaikaista tutkimusta. Kampanjan tarkoituksena on kerätä tietoja tuotteista ja niiden toiminnasta todellisissa olosuhteissa kuten polttoaine laatujen, ilmaston ja käytännön ajo-olosuhteiden vaikutuksista. Näitä tietoja hyödyntäen Bosch voi tulevaisuudessakin valmistaa entistä parempia tuotteita.

Käytännössä tutkiminen tapahtuu uusimalla vanha tuote, joka toimitetaan tutkittavaksi. Asennetun tuotteen tulee vastata sille vaadittuja edellytyksiä, kuten ajokilometrimäärä.

Tutkittavat tuotteet uusitaan vain ja ainoastaan valmistajan alkuperäisillä tuotteilla.

Uusitulle tuotteelle myönnetään (2) kahden vuoden takuuaika.

Tutkimuskohteet ovat tyypillisesti käytettyjä ajoneuvoja alkaen 1 000 kilometristä jopa yli 500 000 kilometriin.

Kampanjaan osallistumalla autat meitä tekemään ajamisesta turvallisempaa, puhtaampaa ja taloudellisempaa.

Tutkimuskohteiden edellytykset:

Toistaiseksi kampanjaan ei voimassa.

Tiedot jotka tarvitsemme ennen tutkimuksen aloittamista:

- Rekisteritunnus
- Kilometrit

Hyötysi:

- Autoon uusi osa veloituksetta
- Asennuksesta tulevat kustannukset veloituksetta
- Kahden vuoden takuu Bosch-tuotteelle ja asennukselle
- Osallistut henkilökohtaisesti ajoneuvokomponenttien kehittämiseen
- Kirjallinen todistus tutkimuksesta

Diesel-Asennus Oy on toiminut jo vuodesta 1956, dieselmoottoreiden ja polttoainelaitteiden erikoiskorjaamona. Toimintaamme kuuluu tänäkin päivänä kaikki perinteisten ja nykyaikaisten dieselruiskutusjärjestelmien korjaukset ja testaukset, unohtamatta huoltotöitä ja merkkikohtaista diagnostiikkaa.

Bosch Diesel Centerinä ja Bosch Car Servicenä meillä on parhaimmat valmiudet perinteisten ja nykyaikaisten järjestelmien korjaukseen ja ajoneuvo huoltoihin.

Ota yhteyttä suoraan puhelimella numeroon (09) 8240 4700 tai sähköpostitse info@dieselasennus.fi tai http://dieselasennus.fi/ yhteydenotto lomakkeella ja ilmoita ajoneuvostasi rekisterinumero.
Viimeksi muokannut D-A, 06 Helmi 2015, 10:51. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Nimimerkeiltä Pasi ja Pitkämies kannattaa kysellä palautetta Bosch tulpista.
VMP

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166

Viesti Kirjoittaja quppe »

Saako testiin osallistuja korvauksia katkenneesta tulpasta ja sen aiheuttamista vahingoista? :mrgreen:

E: Ehdittiin jo tarttua aiheeseen mua ennen :)

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tuli myös mieleen, että monessakohan Alfassa on Boschin tulpat kestäneet edes 20tkm...? Ja aika moni on nuo jättänyt ostamatta katkenneiden tulppien saaman maineen ansiosta :drinking:

JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Eli siis autossa pitäisi olla ennestään Boschin tulpat..? Onko sellaista Alfaa enää kenelläkään?

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ mulla , Boschin hehkutulpat :wink:
Käykö tutkimuskohteeksi ? Ei tietoa onko hehkut alkuperäiset, mutta
240 tkm ajettu jos on ja 50 tkm omistusaikanani.
Vaihtoa harkinnut pikku hiljaa.

Mut taisi ollakin ihan "tärpätti"tulppatutkimus tämä ...?

JT
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Dio Natale
Viestit: 833
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Mielummin näissä pysyn

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

molex to sata, lose all your data.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166

Viesti Kirjoittaja palkus »

Kuinka pitkä takuu välillisille kustannuksille (täyskoneremppa/vaihtokone)? Edes 1/2 vuotta? Riittäisi varmaan jo. :evilbat:

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Ostaisko Robert Bosch ton rikkomansa V6:n mun tallista pois... Vaikka 3000€?

Vihaksi pistää.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166

Viesti Kirjoittaja willez »

Positiivisimmat kokemukset on kyllä NGK Laser Iridium ja Denson kynttilät. 155seen ei tainnut saada muuta, kuin Boschin tuikut. NGKn samanlaisissa oli "klunsit" päissä,joita ei saanut kierrettyä pois :crazyeyes:

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166

Viesti Kirjoittaja palkus »

^densot väsähti puntossa melko ajoissa. Osasia ei kyllä irronnut. 8)

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Samojs kokemuksia täällä, NGK:t olleet kyllä tasalaatuiset, jo kolme kertaa iridiumit vaihdettu meidän GDI-Mitsuun 90tkm:n välein ja aina olleet vielä hyväkuntoiset vaihtoiässä. Nordiinkin laitsn seuraavaksi siihen suunnitellut NGK:t kun nuo Golden Lodget tulevat vaihtoikään.

jt
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
_rico
Viestit: 1178
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166

Viesti Kirjoittaja _rico »

Miksiköhän pitää olla juuri sportwagon? Ei kai korimallilla ole mitään merkitystä tulppien kanssa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ja tämä keskustelu muuttui maksuttomista (jos poisluetaan moottoririkko) Boschin tulpista siihen, kuinka kaikki muut ovat parempia?
Taitaapi Robert Bosch GmBh:lla olla jotain pähkäiltävää kahvitunnille? :silly:

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Voisin ilmoittautua, mutta ei taida kannattaa Vantaalle asti lähteä yksien tulppien takia huristelemaan :roll:
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

D-A
Viestit: 2
Liittynyt: 18 Syys 2014, 08:11

Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166

Viesti Kirjoittaja D-A »

JaRoDD kirjoitti:Eli siis autossa pitäisi olla ennestään Boschin tulpat..? Onko sellaista Alfaa enää kenelläkään?
Ei tarvitse olla, kunhan on nykyisillä tulpilla on ajettu vähintään 20000 km.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166

Viesti Kirjoittaja Finest »

Mitä tulppia Bosch oikein suosittelee esim 156 v6:een?
Hämeenlinnasta melkein jo kannattaa lähteä, kyllä noiden vaihtoon saa hetken omaa aikaa tuhrattua :silly:

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Hmm, miksiköhän Robertia kiinnostaa tuikkujensa toimivuus nimenomaan sportwagonissa? Aerodynaamisen profiilin eroissako syy kynttilöiden katkeamiseen?

Joo, halpa laukaus ja pahoitteluni jos tässä ollaan tosissaan liikkeellä, mutta vähän oudolta tuntuu, että Herr Boschia kiinnostaisi laatutuotteidensa toiminta muutamassa tuotannosta jo poistuneessa moottorissa, Suomessa.

-Tazio

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166

Viesti Kirjoittaja palkus »

Jos niitä tulppia on pitänyt kuormalavallinen antaa takuuseen+mutinat vaurioista, niin nyt sitten on alkanut kiinnostamaan, että mimmostas tulppaa olisi pitänyt tarjota. Herr Bosch on siis havahtunut siihen ,että Alfoja käytetään myös kylmemmisssä olosuhteissa.

Avatar
T Blomfeldt
Viestit: 145
Liittynyt: 13 Loka 2010, 10:47
Car(s): 156 V6
Audi A4
Volvo 240-projekti
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166

Viesti Kirjoittaja T Blomfeldt »

Tämmöiseltä mun Bosch Platina tulpat näyttivät 40 000 kilometrin jälkeen.
33% hajonneet.

Just saying... :roll:
Liitteet
stiften.jpg
(97.23 KiB) Tiedosto ladattu 5194 kertaa

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166

Viesti Kirjoittaja willez »

^V*ttu mitä skeidaa nuo kynttilät. Itse suosin Densoa, kuin myös tuttua ja turvallista NGKta.

Avatar
T Blomfeldt
Viestit: 145
Liittynyt: 13 Loka 2010, 10:47
Car(s): 156 V6
Audi A4
Volvo 240-projekti
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166

Viesti Kirjoittaja T Blomfeldt »

:mrgreen: :mrgreen:
Aivan.

Nyt tuli hommattua NGK-tulpat, mutta vielä vähän puristuspaine mittaaminen ja endoskooppitutkimus (autolla siis) ennen asentamista..

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166

Viesti Kirjoittaja jkk »

ei muutakun tutkimukseen mukaan, ensin uudet ilmaset tuikut ja sitten herr bosch tarjoo uudet mottorit :lol: (ja kilpailijan tulpat)

Tblomfeldt, mihin puuttuvat palaset on kadonnut? kävi tuuri ja poistuivat putkesta ulos mitään rikkomatta?

Avatar
T Blomfeldt
Viestit: 145
Liittynyt: 13 Loka 2010, 10:47
Car(s): 156 V6
Audi A4
Volvo 240-projekti
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166

Viesti Kirjoittaja T Blomfeldt »

Murtopinnat olivat suorat ja hienot, tämän äänen perusteella voisi epäillä ettei kärjet ainakaan ovat sulanneet:
https://www.youtube.com/watch?v=MQ7QXlzkkUU

Ääni loppui muutaman kilometrin jälkeen, saas nähdä mitä yllämainitut tutkimukset kertovat.
Käynnillä en ainakaan huomannut eroja -vaikka kärjet kahdesta tulpasta puuttuivat :shock:
Jos palan olisi tarttunut venttiili istukassa kiinni niin meteli olisi varmaan huomannut, pakoputkessa on toki jotain ruvennut resonoida.
Jälkeenpäin on helppo olla viisas, olisi pitänyt sammuta koneen välittömästi -mutta en ole edes voinut kuvittaa tämmöstä voisi tapahtua. On kuitenkin vuosien läpi eri ajoneuvoilla tullut väännetty ja säädettyä sivuelektrodin etäisyys keskielektrodiin ilman tapaturmat.

Avatar
Tiphookki
Viestit: 504
Liittynyt: 14 Kesä 2013, 14:38
Car(s): Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16v 2005
Paikkakunta: Espoo/Karstula

Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166

Viesti Kirjoittaja Tiphookki »

Jiitee kirjoitti:^ mulla , Boschin hehkutulpat :wink:
Mulla myös. Vaihdoin Boschin hehkut 180 tkm huollossa.

Mitä sytystystulppiin tulee niin en ole paljoa NGK:ta ostanut sen jälkeen kun sain niin helvetin mahtavaa palvelua NGK:n maahantuojalta reklamoidessani viallisesta tuotteesta.
Muut: Citroën Xsara 1.6i 16v SX Break 2001 (Huoltovastaava), Moskvitš 402-425 1.2

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166

Viesti Kirjoittaja willez »

^ Noista Boschin hehkuista kuullut myös pahaa sanottavaa. Mm. bemareissa Boschin kynttilöitä EI saa laittaa,ei kestä. Ainut joka toimii,on Beru merkkinen (orkkis). Bemareissa on joku "pikahehku" ja bossin tulpat hajoaa samantien.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Olikos nuo nk.pikahehkut niitä, jotka lämpiää todella nopeasti hirmusella virralla? Jos niitä, niin ne vaatii aavistuksen tai kaksi enemmän kuin tavalliset hehkut. Sama, kuin Alfan ainakin vähän iäkkäämmät bensakoneet.... Omia hehkujani en ole edes tarkistanut, kun kerta toimivat ongelmitta... Kunhan tuo kone vaan pysyy kasassa...

Avatar
Campari
Viestit: 599
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166

Viesti Kirjoittaja Campari »

Jaaha,

liityin sitten Bosch-antifan-klubiin. Tämmöistä toissapäivänä, vaurioiden määrästä ei tietoa, mutta käymään lähti uusilla tulpilla. Palasia ei löytynyt.

-cr
Liitteet
1-tulppa-001.jpg
(23.65 KiB) Tiedosto ladattu 4562 kertaa
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166

Viesti Kirjoittaja jkk »

^toivottavasti ei hajonnu muuta..

meinaatko laittaa uudet boschit? :lol:

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Mulla olis yks, jonka sain hajoneen tilalle vaihdossa.... tarttetko? :D

Uusi tulppa lämmitti mieltä 3000€+ moottorinvaihtoremontin yhteydessä :)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Mitenhän on tämä käytönaikainen tutkimus edennyt? Ei ole BOSCH lopettanut vielä tulppien myyntiä Alfoihin? =D

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166

Viesti Kirjoittaja palkus »

T Blomfeldt kirjoitti: On kuitenkin vuosien läpi eri ajoneuvoilla tullut väännetty ja säädettyä sivuelektrodin etäisyys keskielektrodiin ilman tapaturmat.
:shock: Ei possia saa mennä vääntelemään yhtään, koska ei ne kestä muutenkaan.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166

Viesti Kirjoittaja willez »

Kuva

Kyllähän nää bossin tuotokset on simmosta s*eidaa että oksat pois. Kun kattoo näitä VAG p*skakasoja niin huhhuh ! Kaikki on tehty halvasta muovista ja osissa lukee "made in china"... Kohta ne tekee jakoketjun muovista lego-tyyliin :lol:

Avatar
Vehje
Viestit: 327
Liittynyt: 27 Heinä 2009, 21:21
Car(s): 159 SW TI, 164 Q4
Paikkakunta: Kerava

Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166

Viesti Kirjoittaja Vehje »

Boschin tulpat ei toimi, ei sitten millään toimi Alfassa piste

Mutta jos Bosch haluaa selvittää syytä tälle ongelmalle niin peukku nousee täältä.
Jos Bosch haluaa selvittää sen Alfa Romeo-omistajien omilla autoilla niin minkä takia?
Lampaat ottaa ilmaset tulpat ja taas sivuelektrodi on poistunut pakoventtiilin kautta katalysaattoriin, tai männässä/kannessa kiinni, tai venttiili solmussa.

Bosch Suomi voisi ostaa pari bussoa ja ajaa niillä :crazyeyes:
Tulisivat ite huoltoukot laittammaan!

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Jos tulpat kestää muissa, mutta ei Alfoissa niin autossahan se vika on eikä tulpissa.

Silti on menty kohta 250 tkm boschilaisilla ja hyvin skulaa.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166

Viesti Kirjoittaja palkus »

^harrastuksiin kuuluu siis myös härkäjuoksu ja venäläinen ruletti?

Eipä silti, jossain 159:n motissa on possit ensiasennuksena, mahtavatko olla 1-laatua. Jaa juu, opelin motti. :) :splat:

Avatar
Campari
Viestit: 599
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166

Viesti Kirjoittaja Campari »

jkk kirjoitti:^toivottavasti ei hajonnu muuta..

meinaatko laittaa uudet boschit? :lol:
Densot nyt tilalla, kaikki vaihdettiin. Aika kuluneen näköisiä olivat ne muutkin, vaikka vaihtoväli ei ollut vielä täynnä.
Auto tuntuu toimivan normaalisti, ei mitään ylimääräistä ääntä mistään. Vielä...
Minun tuurillani se hajoaa tänään jostain kuitenkin, kun olis muuten ajokunnossa ja katsastettukin just.

-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166

Viesti Kirjoittaja mutt »

VMTD kirjoitti:Jos tulpat kestää muissa, mutta ei Alfoissa niin autossahan se vika on eikä tulpissa.
Ja vika on se, että eivät ole yhteensopivia Boschin edistyksellisen sivuelektrodin kiinnitystekniikan kanssa? Muut tulpat ei ole kuitenkaan tainneet tiputella osiaan Alfankaan koneissa?

Viime kesänä tuli Themaan setti Boschin tulppia, ja asentaessa huomasin Made in China-tekstin. Selittänee jotain laatuongelmista. Ei mullakaan koskaan ole Euroopassa valmistettujen Boschien kanssa ongelmia ollut, eikä ainakaan toistaiseksi näiden kiinakynttilöidenkään.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166

Viesti Kirjoittaja V6 »

bosch tulpat

Kuva
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Käytönaikainen tutkimus 156 & 166

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Bosch tulppa.

Olikohan mullakin jossain kuvaa....
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Vastaa Viestiin