No nyt tais mennä startti

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
milano
Viestit: 109
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:58
Paikkakunta: Otaniemi / Kirkkonummi
Viesti:

No nyt tais mennä startti

Viesti Kirjoittaja milano »

Nonniin, juuri kun olin saamaisillani auton taas kovaan ajoon niin eikös startti yhtäkkiä vaivu täysin horrokseen. Kesken starttailuyritysten se vaan yhtäkkiä lopetti pyörittämisen, ja nyt konehuoneesta kuuluu vain solenoidin kolke, startti ei inahdakaan. Kai se sitten hajosi, olihan se vanhakin. Virtaa kyllä piisaa akussa.

Kysymys kuuluukin että tietääkö kukaan mistä saisi edukkaasti 75 3.0 -koneeseen sopivan startin tähän hätään? Ei tarvitse olla uusi, toimiva riittää tähän hätään. Mökille olisi päästävä ja kaikki rahat on jo uponnut tähän mennessä tehtyyn remppaan, eli hyvät neuvot on kalliit...

Ja tietenkin pitää taas purkaa ties mitä kaikkea pois tieltä että saa sen vaihdettua, näemmä ainakin pakosarja ja imuputkisto... :(

Mustavihannes
Viestit: 38
Liittynyt: 19 Touko 2003, 01:49
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Mustavihannes »

Ensiapu: otat jotain kättä pidempää jolla kopautat kunnolla startin kylkeen, luultavasti hiilet ovat loppu ja tällä kikalla toimivat taas hetken. Koko starttia ei tarvitse uusia, hiilet ovat halpoja(?) eikä niitä yleensä kauaa vaihda

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Siihen starttiin saa aika paljon sämää sisältävän korjaussarjan, joka ei kylläkään ole ihan ilmainen mutta reilusti uutta starttia halvempi kuitenkin. Koko starttia ei kannattane vaihtaa, ellei sitten ankkurikäämitys ole sökö.

Tuota Mustavihanneksen kopautustakin voi kannattaa kokeilla, vikahan voi olla hiilien lisäksi esmes solenoidin kontaktipinnoissa, jotka ovat likaiset/epätasaisesti kuluneet. Pienellä koputtelulla osat saattavat tuurilla asettua eri asentoon ja värkki toimii taas hetken aikaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
milano
Viestit: 109
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:58
Paikkakunta: Otaniemi / Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja milano »

Oho! Pahoittelen, nyt taisi tulla hätiköityä väärä hälytys. Startti olikin ihan ok, vika oli yllättäen akun maadoitusjohdossa, joka oli jotenkin mystisesti kärähtänyt kelvottomaksi. Korjaus tulikin huomattavasti oletettua helpommaksi ja edullisemmaksi.

Mutta ajoon ei meinaa päästä vieläkään. En näköjään osannut kasata tuota rotiskoa virranjakajan osalta oikein, nimittäin sytytykset näyttävät nyt menevät ihan vääriin pyttyihin ja vääriin aikoihin. Korjaamomanuaalissa sanotaan että silloin kun kampiakselin hihnapyörä on F-merkin kohdalla, pyörijän pitäisi osoittaa ykköspyttyyn. Mutta eikös kampiakseli tee kaksi kierrosta jokaista pyörijän kierrosta kohtaan? Itse laitoin sen niin että pyörijä osoittaa ykköseen F-merkin kohdalla samalla kierroksella kuin nokat käyvät merkeissään. Taisi mennä juuri kierroksella väärin?

Onko mitään muuta keinoa siirtää reilusti pyörijän asentoa, kuin jakohihnan irroittaminen ja hihnapyörän pyörittäminen? Irroitin koko virranjakajan ja sehän ei tosiaan näytä pyörijän osalta menevän kuin yhdessä asennossa kiinni.

Avatar
milano
Viestit: 109
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:58
Paikkakunta: Otaniemi / Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja milano »

Noniin nyt vihdoin auto käy edes joten kuten tyhjäkäyntiä. Sytyn ajoitus on kuitenkin vielä hakusessa, eli kertokaas mitkä merkit kampiakselin hihnapyörässä pitää saada kohdilleen ajoituslampulla vilkutellessa? Korjaamomanuaalissa ei tästä puhuta mitään... Niin ja tarvitseeko virranjakajan alipainejohto irroittaa säädön ajaksi?

Vastaa Viestiin