Noissa taitaa mennä se joku letku vaihdellaatikon päässä niin, että on pahimmillaan hangannut jopa reiän laatikkoon. Se kannattaa tarkaastaa heti aluksi, ettei tule ikävää yllätystä. Eipä kai muuta ihmeellistä, mihin et olis jo toisen 156:n kanssa törmännyt. Hihnanvaihtoväli mun ymmärtääkseni 60tkm/3v.kabanossi kirjoitti:1.1haen hesasta meidän jtd, lle kaverin pihaan, ja samaa merkkiä tietenki, ostin boselift pikku busson.
Mitähän tässä vehkeessä pitää ottaa huomioon, remmi siitä on vaihdettu 10tkm sitten, syyläri viime keväänä.
Mikä noissa on remmin vaihto väli, että mennään silleen turvallisilla kilometreillä, eikä ajeta riskillä.
Pensaahan se syö aika reippaasti, mutta ku ajoa ei tule sillä kun maksimissaan 5tkm vuosi, nii sille on ihan sama mitä se syö, ajo nautinto, ja ne soundit on tärkeemmät.
Kyseisen alfa mallin omistajat, listatkaa tyhmälle mitä tälläinen laite vaatii ylimääräistä, kyseisellä yksilöllä on takana 200tkm.
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- vrahikai
- Viestit: 421
- Liittynyt: 16 Marras 2013, 17:42
- Car(s): Ex: 156 2.5 V6 Boselift
Ex: Renault Clio RS182 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Boselifteissä tuo laatikon pään automaattiavaus-ominaisuus on korjattu.
^^Tukivarsia menee kulutustavara, aivan kuten 156:ssa muutenkin. Laatikon ja motin välistä tuossa omassa tiputtaa öljyä ja on kuulemma tyypillistä pikkubussolle. Liittyy jotenkin Kampiakselin stefan yhteydessä oleviin silikonitiivistyksiin. Lisäksi syylärin kunto kannattaa tarkistaa.
^^Tukivarsia menee kulutustavara, aivan kuten 156:ssa muutenkin. Laatikon ja motin välistä tuossa omassa tiputtaa öljyä ja on kuulemma tyypillistä pikkubussolle. Liittyy jotenkin Kampiakselin stefan yhteydessä oleviin silikonitiivistyksiin. Lisäksi syylärin kunto kannattaa tarkistaa.
Viimeksi muokannut vrahikai, 30 Syys 2014, 12:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ensimmäisiä Boseliftejä saa jo vähitellen varautua hitsailemaankin
. Ei tosin ole jostain syystä ihan niin herkkä happanemaan 1-sarjalaisiin verrattuna.

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: 28 Heinä 2014, 16:13
- Car(s): Alfa Romeo 156 1.9 jtd mjet vm 2005, Alfa Romeo 156 2.5 V6, Jaguar S Type R Suzuki Hayabusa, ja Mönkijöoitä kaks, neliveto, ja kolmirenkainen.
- Paikkakunta: Liminka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Syyäri on onneksi vaihdettu jo, ja myyjä sanoi että alfa on ilman ruosteita, on massattu uuten. Huomennahan 1.10 sen näkee, millanen peli se on, viaton auto pitäs olla, ainoastaan iän tuomaa patinaa siinä on, eihän se uutta vastaava voi ollakkaan.
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: 28 Heinä 2014, 16:13
- Car(s): Alfa Romeo 156 1.9 jtd mjet vm 2005, Alfa Romeo 156 2.5 V6, Jaguar S Type R Suzuki Hayabusa, ja Mönkijöoitä kaks, neliveto, ja kolmirenkainen.
- Paikkakunta: Liminka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
kabanossi kirjoitti:1.10 haen hesasta meidän jtd, lle kaverin pihaan, ja samaa merkkiä tietenki, ostin boselift pikku busson.
Mitähän tässä vehkeessä pitää ottaa huomioon, remmi siitä on vaihdettu 10tkm sitten, syyläri viime keväänä.
Mikä noissa on remmin vaihto väli, että mennään silleen turvallisilla kilometreillä, eikä ajeta riskillä.
Pensaahan se syö aika reippaasti, mutta ku ajoa ei tule sillä kun maksimissaan 5tkm vuosi, nii sille on ihan sama mitä se syö, ajo nautinto, ja ne soundit on tärkeemmät.
Kyseisen alfa mallin omistajat, listatkaa tyhmälle mitä tälläinen laite vaatii ylimääräistä, kyseisellä yksilöllä on takana 200tkm.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
-> päättelyketju:
huoltokirja > jakopää ja öljynvaihdot
ulkoinen : Pellit ( kynnyskotelot , takalattia ( takamatkustajan edestä ), ) syyläri ( joo, Busso- ja JTD- jostakin syystä alttiita) > kytkin, vaihteisto ( Redlinet hyvät, jos vaihdettu)
Tuossa kai tärkeimmät. Oma tippi: rekisterikilven kiinnitysruuvien ja 156-peilien varsien kunto korreloinee aika hyvin muunkin huolenpidon kanssa
Joka tapauksessa noin joka 3.-5. vuosi etupään ripustuksissa on uusimistarvetta hyvänkin yksilön osalta eli varikkokäynnin paikka.
JT
huoltokirja > jakopää ja öljynvaihdot
ulkoinen : Pellit ( kynnyskotelot , takalattia ( takamatkustajan edestä ), ) syyläri ( joo, Busso- ja JTD- jostakin syystä alttiita) > kytkin, vaihteisto ( Redlinet hyvät, jos vaihdettu)
Tuossa kai tärkeimmät. Oma tippi: rekisterikilven kiinnitysruuvien ja 156-peilien varsien kunto korreloinee aika hyvin muunkin huolenpidon kanssa

Joka tapauksessa noin joka 3.-5. vuosi etupään ripustuksissa on uusimistarvetta hyvänkin yksilön osalta eli varikkokäynnin paikka.
JT

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: 28 Heinä 2014, 16:13
- Car(s): Alfa Romeo 156 1.9 jtd mjet vm 2005, Alfa Romeo 156 2.5 V6, Jaguar S Type R Suzuki Hayabusa, ja Mönkijöoitä kaks, neliveto, ja kolmirenkainen.
- Paikkakunta: Liminka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt on pikkubusso haettu, ja auto oli just sellanen ku myyjä sanoi. Hyvä oli ajaa 600km, huomenna sitte kahtellaan päivän valossa lisää, ja toivotaan ettei tarvii alkaa kyselee mitään tyhmiä kysymyksiä täältä.
Kiva kahtella pihalle ku kaks marjaa seisoo parkissa.
Kiva kahtella pihalle ku kaks marjaa seisoo parkissa.
-
- Viestit: 1132
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
- Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Help needed!! Eli olisko jollain ihanalla ihmisellä aikaa ja intoa auttaa, Ahmo sekottaa bensaa öljyihin siis mulla nousee tikun pinta ja haisee benzinalle..... Suuttimet vai mitkä siellä?? Apua itku tulee kun nyt just ei ois voimia eikä aikaa moiseen.
Onnistuu!! Vai onnistuuko??
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Veikkaan että on menny jokin suuttimista ja pensa valuu männän päälle ja siitä öljyihin.
-
- Viestit: 1132
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
- Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
no niin sitä mekin aateltiin mut mun pää ei toimi ja tarviin apua ehkä korjaamiseen ja nyt on sellai tilanne et ei oikein oo auttajaa
Onnistuu!! Vai onnistuuko??
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: 28 Heinä 2014, 16:13
- Car(s): Alfa Romeo 156 1.9 jtd mjet vm 2005, Alfa Romeo 156 2.5 V6, Jaguar S Type R Suzuki Hayabusa, ja Mönkijöoitä kaks, neliveto, ja kolmirenkainen.
- Paikkakunta: Liminka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kumpaahan bensaa toi pikku busso syö? 95 vai 98
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eikös kaikki tärpätinpesuaine (bensa)- 156:t suoraan syö vaan ysikasia. Ja ylipäänsä isoin osa Alfoista ylipäänsä?
Ennen tota hippibensaa (E10), testattiin 2.0TS:ssä - 98E:tä meni niin paljon vähemmän per 100km, että kalliimpi hinta kuittaantui heittämällä.
EDIT:
Korjattu hieman... Eihän ne nokilekat tietenkään bensuunia syö
Ennen tota hippibensaa (E10), testattiin 2.0TS:ssä - 98E:tä meni niin paljon vähemmän per 100km, että kalliimpi hinta kuittaantui heittämällä.
EDIT:
Korjattu hieman... Eihän ne nokilekat tietenkään bensuunia syö

Viimeksi muokannut Aquatica, 04 Loka 2014, 23:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla ruokailee kyl dieseliäAquatica kirjoitti:Eikös kaikki 156:t suoraan syö vaan ysikasia.


Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: 28 Heinä 2014, 16:13
- Car(s): Alfa Romeo 156 1.9 jtd mjet vm 2005, Alfa Romeo 156 2.5 V6, Jaguar S Type R Suzuki Hayabusa, ja Mönkijöoitä kaks, neliveto, ja kolmirenkainen.
- Paikkakunta: Liminka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
98 mie olen siihen laittanu, nii ja toinen alfa ruokailee dieseliä.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^
Joo, tarkotin tärpätinpuhdistusvehkeet... Voisi ehkä tarkentaa, ettei tule sanomista



Joo, tarkotin tärpätinpuhdistusvehkeet... Voisi ehkä tarkentaa, ettei tule sanomista


- Mokomakin
- Viestit: 691
- Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
- Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65 - Paikkakunta: Salo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko kenelläkään ikinä alkanut hammastanko (hydraulisesti tehostettu) paukahtelemaan? Mielen on vallannut tällainen diaknoosi, mutta ennakkotapauksia tarvittaisiin..
-
- Viestit: 1132
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
- Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viimeksi muokannut EmmiMaria, 07 Loka 2014, 10:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onnistuu!! Vai onnistuuko??
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Edellisestä ajokista epäilin samaa mutta käännettäessä paukkui vetonivel joka meni vaihtoon.Mokomakin kirjoitti:Onko kenelläkään ikinä alkanut hammastanko (hydraulisesti tehostettu) paukahtelemaan? Mielen on vallannut tällainen diaknoosi, mutta ennakkotapauksia tarvittaisiin..
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vetareiden sisäpään nivelet taitaa olla vaihtoa vailla. Oliko niin että 156 JTD 2,4 20V sillä GM:n F40 askilla on omilla vetareillaan, eikä mistään muusta mallista sovi? Ja onkohan tuossa tripoidi sisäpäässä vai se toinen kiekkomallinen. Oisko http://www.ebay.co.uk/itm/ALFA-ROMEO-15 ... 1e7d6c71da sopiva, mutta on vain vissiin vasemmanpuolen saatavilla tuolta.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: 28 Heinä 2014, 16:13
- Car(s): Alfa Romeo 156 1.9 jtd mjet vm 2005, Alfa Romeo 156 2.5 V6, Jaguar S Type R Suzuki Hayabusa, ja Mönkijöoitä kaks, neliveto, ja kolmirenkainen.
- Paikkakunta: Liminka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Osaiskohan joku neuvoa mikä tuli 2.5 v6 alfaan kun koelautaan ei syty avaimen kuva, ja startatessa auto ei käynnisty. Saa neuvoo puhelimellakin joka olis nopein tapa saada auto käyntiin. Numero olis 040-8211744 Kari. Olisin super tyytyväinen jos sais tämän ratkaistua piakkoin.
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ilmeisesti ECU ei tunnista ajonestoboksia, jos CODE-valo ei syty lainkaan. Tuon pystyy ohittamaan ajonestokoodilla samoin kuin jos valo ei sammu. Ohjeet tähän löytyy auton ohjekirjasta (toivottavasti koodikortti on tallessa).
Varsinainen vika voi olla ajoneston antennin liittimessä, joka löytyy kun seuraa ajonestoantennin johtoa virtalukolta kuskin jalkatilaan. Muistaakseni (tessussa ainakin) ajonestoboksi on rattiakselin vasemmalla puolella. Johto irti ja kiinni voi olla riittävä korjaus, tai sitten voi olla isompi ongelma kyseessä.
Varsinainen vika voi olla ajoneston antennin liittimessä, joka löytyy kun seuraa ajonestoantennin johtoa virtalukolta kuskin jalkatilaan. Muistaakseni (tessussa ainakin) ajonestoboksi on rattiakselin vasemmalla puolella. Johto irti ja kiinni voi olla riittävä korjaus, tai sitten voi olla isompi ongelma kyseessä.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä avaimen kuva palaa siinä tilanteessa, kun on pelkkä antennin pätkiminen kyseessä.Pepperoni kirjoitti: Varsinainen vika voi olla ajoneston antennin liittimessä, joka löytyy kun seuraa ajonestoantennin johtoa virtalukolta kuskin jalkatilaan. Muistaakseni (tessussa ainakin) ajonestoboksi on rattiakselin vasemmalla puolella. Johto irti ja kiinni voi olla riittävä korjaus, tai sitten voi olla isompi ongelma kyseessä.
Viimeksi muokannut Jakke, 08 Loka 2014, 07:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Yleensä näin, mutta itselleni on sattunut myös tuo toinen vaihtoehto ettei valo syty, ja jos nyt en väärin muista, niin se korjaantui tuon saman liittimen rassaamisella. En nyt muista mitä muita johtoja sinne purkkiin tulee, on se toki mahdollista että se joku muukin oli, mutta selvä muistikuva on että rattiakselia pitkin kulkevaa johtoa ropaamalla se korjaantui. Eikös se silloin tuo antennijohto ole?
Aikaa tuosta on kuutisen vuotta, ja tuo korjaus ei tietenkään kuulosta loogiselta, mutta kannattaa silti kokeilla.
Aikaa tuosta on kuutisen vuotta, ja tuo korjaus ei tietenkään kuulosta loogiselta, mutta kannattaa silti kokeilla.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mikäs voisi kammeta jakohihnaa lohkoon? Vesipumppu on lähimpänä kampeamisilmiötä, mutta se on myöskin ainoa osa, jolle ei ole ehjää vaihtoehtoa... Nyt on kokeiltu uudella kiristimellä, ohjurilla ja vesipumpulla. Vanhoilla osilla ei kammennut...
Vaihdoin kiinni jo vanhan kiristimen, ei apua. Heti aamusta vaihdan vielä vanhan ohjurin. Jos ei auta, on pakko pistää rikkinäinen vesipumppu kiinni tekstiksi...
Ei ole kuin 12eur rahaa ja pariin viikkoon ei ole tulossa lisää.
Kampuran hammaspyörä on paikallaan, ainoastaan mainittujen osien lisäksi irrotettu nokan hammaspyörä vesipumpun vaihdon takia. Ideoita?
Auto siis 01 2.4jtd 103kw 10v
Vaihdoin kiinni jo vanhan kiristimen, ei apua. Heti aamusta vaihdan vielä vanhan ohjurin. Jos ei auta, on pakko pistää rikkinäinen vesipumppu kiinni tekstiksi...
Ei ole kuin 12eur rahaa ja pariin viikkoon ei ole tulossa lisää.
Kampuran hammaspyörä on paikallaan, ainoastaan mainittujen osien lisäksi irrotettu nokan hammaspyörä vesipumpun vaihdon takia. Ideoita?
Auto siis 01 2.4jtd 103kw 10v
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joku osa vinossa - eli jotain skeidaa välissä. Ei tarvii olla paljoakaan kun alkaa jo kampeamaan. Toki voihan jossain komponetissakin olla vikaa...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tässä huonolaatuinen havainnointikuva siitä, miten hihna kulkee.
Tuo "nykyinen hihna", eli oranssi, meinaan meinaa osua lohkoon yläpäästä... On jossain 0,1mm päässä, ettei kanttaa. Ei uskalla ajella...

Kombot:
Vanha hihna, vanhat osat = IHAN OK, ei tosin aivan perfekto sekään...
Uusi hihna, uudet osat = Vetää TODELLA lähelle lohkoa, silminhavaittavasti "vinosti" (????)
Uusi hihna, vanha kiristin = sama kuin yllä.
Heti aamusta kokeilen:
Vanha ohjuri (vetopuolella, ei pitäisi vaikuttaa ainakaan noin paljoa?), jos ei auta, vanha vesipumppu.
Jos uusi hihna pysyy oikeassa asennossa vanhoilla hiluilla (ml. vesipumppu), vaihdan uuden ohjurin ja kiristimen. Jos hihna edelleen kulkee missä pitää, tiedän vesipumpun syylliseksi.
Sikäli kun sekään ei auta, en enää osaa yhtään sanoa, millä pirulla tuon saisi kuntoon. Nyt on rahaa vesipumppuun, jos se siitä on kiinni - mutta laiha lohtu, jos ei olekaan... Nyt otetaan ideoita vastaan!
Mietin tuossa myös tuota kampuran päätyä... Voiko olla mahdollista, että kampuran hammaspyörä on "liian alhaalla", jonka takia se vääntää hihnaa sisäänpäin? Tuohan ehkä korjaantuisi asettelemalla apulaitepää takaisin paikalleen. Alkaa vaan olemaan mahdollisuudet rajoitetut sille, että mitä voi tehdä enää... Se siitä parin tunnin jakopäätyöstä
Myöskin putsasin, tuplaputsasin ja triplaputsasin kaiken. Kaikki uudet osat menevät tiiviisti kiinni peltiä vasten siinä, missä pitääkin - ei ainakaan peilillä ja silmin voi mitään havaita.
Tuo "nykyinen hihna", eli oranssi, meinaan meinaa osua lohkoon yläpäästä... On jossain 0,1mm päässä, ettei kanttaa. Ei uskalla ajella...

Kombot:
Vanha hihna, vanhat osat = IHAN OK, ei tosin aivan perfekto sekään...
Uusi hihna, uudet osat = Vetää TODELLA lähelle lohkoa, silminhavaittavasti "vinosti" (????)
Uusi hihna, vanha kiristin = sama kuin yllä.
Heti aamusta kokeilen:
Vanha ohjuri (vetopuolella, ei pitäisi vaikuttaa ainakaan noin paljoa?), jos ei auta, vanha vesipumppu.
Jos uusi hihna pysyy oikeassa asennossa vanhoilla hiluilla (ml. vesipumppu), vaihdan uuden ohjurin ja kiristimen. Jos hihna edelleen kulkee missä pitää, tiedän vesipumpun syylliseksi.
Sikäli kun sekään ei auta, en enää osaa yhtään sanoa, millä pirulla tuon saisi kuntoon. Nyt on rahaa vesipumppuun, jos se siitä on kiinni - mutta laiha lohtu, jos ei olekaan... Nyt otetaan ideoita vastaan!
Mietin tuossa myös tuota kampuran päätyä... Voiko olla mahdollista, että kampuran hammaspyörä on "liian alhaalla", jonka takia se vääntää hihnaa sisäänpäin? Tuohan ehkä korjaantuisi asettelemalla apulaitepää takaisin paikalleen. Alkaa vaan olemaan mahdollisuudet rajoitetut sille, että mitä voi tehdä enää... Se siitä parin tunnin jakopäätyöstä

Myöskin putsasin, tuplaputsasin ja triplaputsasin kaiken. Kaikki uudet osat menevät tiiviisti kiinni peltiä vasten siinä, missä pitääkin - ei ainakaan peilillä ja silmin voi mitään havaita.
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 147 2.0 TS -08
- Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Oliko tuossa vesipumpussa O-renkaalla tiivistys (kuten 2.4 JTDm)?
Onko vesipumppu varmasti lohkossa "pohjassa"? Tai jotain jäystettä/ruostetta/likaa laipan ja lohkon välissä?
Jos nuo perusasiat on kunnossa niin voihan sen vesipumpun shimmata siten että rulla on suorassa. Vaikkapa ohuella tiivistepaperilla. Saattaa olla vain pitkähkö homma; kulut kuitenkin minimaaliset.
Edit: puhtausasia onkin näköjään kunnossa. Olisiko kuitenkin hihnapyörät kuluneet kartioiksi?
Onko vesipumppu varmasti lohkossa "pohjassa"? Tai jotain jäystettä/ruostetta/likaa laipan ja lohkon välissä?
Jos nuo perusasiat on kunnossa niin voihan sen vesipumpun shimmata siten että rulla on suorassa. Vaikkapa ohuella tiivistepaperilla. Saattaa olla vain pitkähkö homma; kulut kuitenkin minimaaliset.
Edit: puhtausasia onkin näköjään kunnossa. Olisiko kuitenkin hihnapyörät kuluneet kartioiksi?
Viimeksi muokannut arv, 07 Loka 2014, 19:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tulihan vesipumpun tiiviste oikein paikoilleen (ts. pumppu suorassa)?
Mä olisin ekaks kokeillu vanhaa hihnaa - mulla aikoinas yks remmi siirtyi ulospäin, puoli hihnanleveyttä. Tekovikanen remmi oli goodyearin...
Mä olisin ekaks kokeillu vanhaa hihnaa - mulla aikoinas yks remmi siirtyi ulospäin, puoli hihnanleveyttä. Tekovikanen remmi oli goodyearin...
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Moi.
taas hyvät vinkit tarpeen!!!
luin vikakoodit P0110 ilmi joka vaihdettu mut aina herjaa sitä.
sit nää uudet P0110 P1177 P1178
netistä löysin jotain et P0110 imuilman lämpötilan toimintahäiriö, P1177 sykronointi vika ja P1178 avoin.
mitä hittoja nää on ja mitä tehtävissä! Ja mitä tolle ilmille voi kun mikään ei kelpaa siihen.
sit pitäs saada tietää minkä mittainen moniurahihna on 1.8 ts vm2002 ilmastoinnilla.
motonetissa pari vaihtoehtoo mut täällä olleen yhden keskustelun perusteella ne ei käy.
eli oisko tietoo oikeasta mitasta.
taas hyvät vinkit tarpeen!!!
luin vikakoodit P0110 ilmi joka vaihdettu mut aina herjaa sitä.
sit nää uudet P0110 P1177 P1178
netistä löysin jotain et P0110 imuilman lämpötilan toimintahäiriö, P1177 sykronointi vika ja P1178 avoin.
mitä hittoja nää on ja mitä tehtävissä! Ja mitä tolle ilmille voi kun mikään ei kelpaa siihen.
sit pitäs saada tietää minkä mittainen moniurahihna on 1.8 ts vm2002 ilmastoinnilla.
motonetissa pari vaihtoehtoo mut täällä olleen yhden keskustelun perusteella ne ei käy.
eli oisko tietoo oikeasta mitasta.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^
O-renkaalla on. On varmasti pohjassa, tarkistettu irrottamalla pumppu, putsaamalla vielä lisää ja painaen paikalleen niin, että selkeästi kuulu "klop" kun metalli osu metalliin, sen jälkeen peilin avulla todettu raottomaksi niin alhaalta, kuin ylhäältäkin...
Edelleen suurin epäilys on vesipumpussa.
Tässä kuvat jakopään alueesta, joita on otettu. Putsailun jälkeen en montaa kuvaa ottanut... Kampuran hammaspyörän kuva on vanhalla hihnalla, siksi näyttää niin karulta
http://imgur.com/a/tAfxA#0
Tuossa näkyy vanhan hihnan jälki, lisäksi missä uusi hihna menee. Ja se kuva, joka on nokan ja korkeapainepumpun välistä otettu, kertoo karua kieltä: pultti, jonka alla on kieleke, on se, mikä on nyt lähimpänä kontaktia...
O-renkaalla on. On varmasti pohjassa, tarkistettu irrottamalla pumppu, putsaamalla vielä lisää ja painaen paikalleen niin, että selkeästi kuulu "klop" kun metalli osu metalliin, sen jälkeen peilin avulla todettu raottomaksi niin alhaalta, kuin ylhäältäkin...
Edelleen suurin epäilys on vesipumpussa.
Tässä kuvat jakopään alueesta, joita on otettu. Putsailun jälkeen en montaa kuvaa ottanut... Kampuran hammaspyörän kuva on vanhalla hihnalla, siksi näyttää niin karulta

http://imgur.com/a/tAfxA#0
Tuossa näkyy vanhan hihnan jälki, lisäksi missä uusi hihna menee. Ja se kuva, joka on nokan ja korkeapainepumpun välistä otettu, kertoo karua kieltä: pultti, jonka alla on kieleke, on se, mikä on nyt lähimpänä kontaktia...
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Oletettavasti osat suorassa. Käytä sitä vanhaa hihnaa myös paikallaan.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo, eli huomisen agenta (jos syyllinen ei ennen löydy, käydään loppuun asti):
Uudella hihnalla:
- Vanha kiristin (kiinni jo), ohjuri. Jos ei onnistu, vaihdan vanhan hihnan kiinni (ja jätän uuden vesipumpun vielä paikalleen).
Jos tuossa ei vika katoa, vaihdan myös vesipumpun - jolloinka koko setti on vanhaa. Jos pysyy kunnossa, laitan kaiken muun uutta, paitsi vesipumpun. Jos edelleen menee minne pitää -> syyllinen vesipumppu.
Kuvista ei näe sitä faktaa, että hihna on kuitenkin uudella vesipumpulla ehkä 3mm syvemmällä (lähempänä lohkoa), kuin vanhalla. Kiristimen vaihdolla ei tähän ollut mitään vaikutusta... Enkä usko, että saan molemmat kiristimet nyt öhm... 6 tai 7 kertaa vinoon? Lohkossa on lovi, jossa on pinnapultti, johon kiristin tulee. Tuo pinnapultti voi teoriassa mennä vinoon, mutta ei kai sentään noin montaa kertaa....?
Uudella hihnalla:
- Vanha kiristin (kiinni jo), ohjuri. Jos ei onnistu, vaihdan vanhan hihnan kiinni (ja jätän uuden vesipumpun vielä paikalleen).
Jos tuossa ei vika katoa, vaihdan myös vesipumpun - jolloinka koko setti on vanhaa. Jos pysyy kunnossa, laitan kaiken muun uutta, paitsi vesipumpun. Jos edelleen menee minne pitää -> syyllinen vesipumppu.
Kuvista ei näe sitä faktaa, että hihna on kuitenkin uudella vesipumpulla ehkä 3mm syvemmällä (lähempänä lohkoa), kuin vanhalla. Kiristimen vaihdolla ei tähän ollut mitään vaikutusta... Enkä usko, että saan molemmat kiristimet nyt öhm... 6 tai 7 kertaa vinoon? Lohkossa on lovi, jossa on pinnapultti, johon kiristin tulee. Tuo pinnapultti voi teoriassa mennä vinoon, mutta ei kai sentään noin montaa kertaa....?
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
banditbusa, mitä atk näyttää imuilman lämpötilaksi?
Minä mistään tiedä, mut jos ei näytä mitään/ihan tuubaa, ni tarkasta ilmin johtosarja/liitin. Lämpöanturi on siellä ilmissä.
Minä mistään tiedä, mut jos ei näytä mitään/ihan tuubaa, ni tarkasta ilmin johtosarja/liitin. Lämpöanturi on siellä ilmissä.
- Pomigliano
- Viestit: 128
- Liittynyt: 13 Loka 2008, 16:52
- Car(s): 156 2,4 Jtd 20V MJet -06,
GT 1,9 JTD -06 - Paikkakunta: Ruovesi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ohoh! Toivottavasti Acquatica löydät syyllisen moiseen hihnan vinoon vientiin. Eihän tuossa montaa vaihtoehtoa ole..
Mitähän tuon teettämäni (Nokian Autotalossa) jakohihnan (kuitin mukaan vesipumppu vaihdettu) vaihtotyön taakse kätkeytyy kun kertomasi mukaan vesipumppu oli niin lysmyisen oloinen. Eihän se 110 tuhannessa noin huonoo kuntoon mene normaalisti.
Aikaa on toki viitisen vuotta vierähtänyt.
Mitähän tuon teettämäni (Nokian Autotalossa) jakohihnan (kuitin mukaan vesipumppu vaihdettu) vaihtotyön taakse kätkeytyy kun kertomasi mukaan vesipumppu oli niin lysmyisen oloinen. Eihän se 110 tuhannessa noin huonoo kuntoon mene normaalisti.
Aikaa on toki viitisen vuotta vierähtänyt.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
En tiedä, mikä on tapahtunut ja miksi ja miten. Tosin näissäkin epävirallinen suositus on alle 120tkm (jotkut sanoo 3v/60tkm, toiset 4v/90tkm ym.) vaihtoväli tuolle, mutta pitäähän tolle nyt joku syy olla. Olisipa edes oikeita työkaluja noiden kilkkeiden käsittelyyn, helpottaisi elämää ihmeesti. Ei ole edes tarkoituksenmukaista kiristintyökalua, joten joutuu "säätämään". Liekkö tuossa peräti syy? Tosin kuulemma täysin samalla tekniikalla Fiatin 1.9JTD menee, siinä kuitenkin sama jakopää...
Toki on mahdollista, että pumppu on vuotanut jo kauan ja siksi näytti niin kuolleelta?
En tiedä, mikä on tapahtunut ja miksi ja miten. Tosin näissäkin epävirallinen suositus on alle 120tkm (jotkut sanoo 3v/60tkm, toiset 4v/90tkm ym.) vaihtoväli tuolle, mutta pitäähän tolle nyt joku syy olla. Olisipa edes oikeita työkaluja noiden kilkkeiden käsittelyyn, helpottaisi elämää ihmeesti. Ei ole edes tarkoituksenmukaista kiristintyökalua, joten joutuu "säätämään". Liekkö tuossa peräti syy? Tosin kuulemma täysin samalla tekniikalla Fiatin 1.9JTD menee, siinä kuitenkin sama jakopää...
Toki on mahdollista, että pumppu on vuotanut jo kauan ja siksi näytti niin kuolleelta?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^eikös jakopäävaihtoväli dieseleissä ollu 4v/ 120 tkm ja bensoissa 3v/60 tkm(jos käy tsägä
)? joskus kuullu sanottavan että vesipumppu joka toisella keralla...?

- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Noista on miljoona+1 listaa.
Autodata sanoo "huonot olosuhteet" 166 2.4JTD:n kohdalle, että 4v/120tkm. Tarkistus 60tkm välein ja vaihto tarvittaessa.
Tosin samalle moottorille 156:n kohdalla se onkin 3v/60tkm?
Noista on miljoona+1 listaa.
Autodata sanoo "huonot olosuhteet" 166 2.4JTD:n kohdalle, että 4v/120tkm. Tarkistus 60tkm välein ja vaihto tarvittaessa.
Tosin samalle moottorille 156:n kohdalla se onkin 3v/60tkm?

- Pomigliano
- Viestit: 128
- Liittynyt: 13 Loka 2008, 16:52
- Car(s): 156 2,4 Jtd 20V MJet -06,
GT 1,9 JTD -06 - Paikkakunta: Ruovesi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Voisko sen uuden pumpun akseli olla vain vinossa pumpun runkoon tai onko parempi termi alustaansa nähden. Eli valmistusvika.
Ymmärsin että vanhalla pumpulla hihna oli suorassa.
Ymmärsin että vanhalla pumpulla hihna oli suorassa.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^tuohon on looginen italialainen selitys:
166:lla ajaa herrasmiehet ja 156:lla ratamiehet
166:lla ajaa herrasmiehet ja 156:lla ratamiehet

- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^Vanhalla ei ollut aivan suorassa, mutta lähes - käyttökelpoinen sentään.
Siksipä heti huomenna tarkistan nuo loput komponentit, eli sen näkee sitten. Tavallaan toivon, että vika EI ole pumpussa (vaiva), mutta toisaalta taas mieluiten pumpussa, koska sitten vika on selvä...
^
Hah, voisi olla.
Mutta toisaalta, ehkä muistan myös väärin - nuo oli jotenkin sekavasti listattuna siihen suomiversioon datasta... Pitää huomenissa tarkistaa, jos kerkiää ja jaksaa.
Siksipä heti huomenna tarkistan nuo loput komponentit, eli sen näkee sitten. Tavallaan toivon, että vika EI ole pumpussa (vaiva), mutta toisaalta taas mieluiten pumpussa, koska sitten vika on selvä...
^
Hah, voisi olla.
Mutta toisaalta, ehkä muistan myös väärin - nuo oli jotenkin sekavasti listattuna siihen suomiversioon datasta... Pitää huomenissa tarkistaa, jos kerkiää ja jaksaa.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko vaihdettu ilmi uusi ja jos on niin minkä valmistajan?banditbusa kirjoitti:Moi.
taas hyvät vinkit tarpeen!!!
luin vikakoodit P0110 ilmi joka vaihdettu mut aina herjaa sitä.
Aqulle tsemppiä hihnajumppaan!
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kartioikkuus mullaki mielessä, mikäli paska on pyöristä jo poistettu, niin ettei vanha kulkureitti näy.arv kirjoitti:
Edit: puhtausasia onkin näköjään kunnossa. Olisiko kuitenkin hihnapyörät kuluneet kartioiksi?
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä suosittelen myös vesipumpun vaihtoa jakopäähuollon yhteydessä. Noin 10 euron lisähinnalla vuodessa saa hyvän vastineen luotettavuutta. Samalla tulee vaihdettua myös uudet jäähdytinnesteet 3-4 vuoden välein.Aquatica kirjoitti:^^Vanhalla ei ollut aivan suorassa, mutta lähes - käyttökelpoinen sentään.
Siksipä heti huomenna tarkistan nuo loput komponentit, eli sen näkee sitten. Tavallaan toivon, että vika EI ole pumpussa (vaiva), mutta toisaalta taas mieluiten pumpussa, koska sitten vika on selvä...
^
Hah, voisi olla.
Mutta toisaalta, ehkä muistan myös väärin - nuo oli jotenkin sekavasti listattuna siihen suomiversioon datasta... Pitää huomenissa tarkistaa, jos kerkiää ja jaksaa.
Huonosti huollettuja Alfoja on jo liikaa liikenteessä osaltaan huonontamassa merkin luotettavuusimagoa...

jt

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- miaksu
- Viestit: 316
- Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
- Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Jämsä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eli eka kokeiltu magneti marellia, sit motonetistä tilattii mukamas boschin numerolla ja sieltä tuli joku ihme huco?! Palautukseen meni se. Kumpikaa ei sovelias.

Albertolli kirjoitti:Onko vaihdettu ilmi uusi ja jos on niin minkä valmistajan?banditbusa kirjoitti:Moi.
taas hyvät vinkit tarpeen!!!
luin vikakoodit P0110 ilmi joka vaihdettu mut aina herjaa sitä.
Aqulle tsemppiä hihnajumppaan!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vanha kiristin, ohjuri, hihna. Uusi vesipumppu. Ei kampea pahasti, menee sisemmäs ja vääntyy ulos... Eli pysyy missä pitääkin. Otin vanhan löystyneen hihnan pois ja laitoin uuden, kampeaa. Eli ilmeisesti hihnassa on jotain vikaa?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^no jos se vanha hihna sopii toimii vanhojen hihnapyörien kanssa mutta uusi ei niin silloin vikaa varmaa hihnassa. voisko olla että ne hihnapyörät ois kulunut myös?
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olin katsovinaan että "made in romania"hihnassa lukeepi...no kai ne siellä osaa muutakin kuin pummia nurkissa rahaa.
molex to sata, lose all your data.
- miaksu
- Viestit: 316
- Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
- Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Jämsä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Siis minkä mittane moniurahihna on 156 ts ilmastoinnilla olevaan passeli ?? miks niitäki pitää olla kymmentä eri sorttia 

- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itse ostin 156 tessuun moponetistä ja niitä oli kahta eri versiota ja ostin molemmat ja sitten vain palautat toisen takaisin.
molex to sata, lose all your data.
- miaksu
- Viestit: 316
- Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
- Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Jämsä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No, mahdatko muistaa kumman mittane kävi ??
Dio Natale kirjoitti:Itse ostin 156 tessuun moponetistä ja niitä oli kahta eri versiota ja ostin molemmat ja sitten vain palautat toisen takaisin.