33 yleistä löpinää
Valvoja: Moderators
33 yleistä löpinää
onkos kellään kokemuksia 33 90vm 1.7QV (lentokoneen motori) koneesta kun menin ostaan sellasen sain sen renkaiden hinnalla.. niin en voinut vastustaa kiusausta .
konsteja miten sais vaihdettua helposti tulpat.. jne korjaus oppaita ko laitteeseen...
konsteja miten sais vaihdettua helposti tulpat.. jne korjaus oppaita ko laitteeseen...
juup se on ruisku bokseri malli mitä on tehty 90-92 16v ja oon edelleen vailla sitä pirun etulampun lasia... kattokaa ostetaan...
pistän muutaman kuvan siitä laitoksesta
pistän muutaman kuvan siitä laitoksesta
Viimeksi muokannut HarZa, 12 Tammi 2005, 23:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
helpoin konsti lienee moottorin irroittaminen paikaltaan
No joo ite en oo niitä viittiny ruveta vaihtamaan kun ovat niin vaikeessa paikassa. Jos sattuu olemaan sopiva tulppa avain ja pienet kädet niin kait se onnistuu mutta veikkaisin ettei normaalit biltemahylsysarjojen tulppa-avaimet käy siihen. Jos sulla on se työkalupussi tallella niin siinä pitäisi olla sopiva tulppa-avain. Aikaa kannattaa sitten varata jos ryhdyt tuohon hommaan ja paljon olutta, kun ammattilaisillakin on mennyt noin 1/2 tuntia per tulppa.
Jos meinaat ajaa sillä 33:lla vielä jonkin aikaa niin pistä suosiolla ne ngk:n tulpat vaikka ovat kalliita ne kestää muistaakseni 120tkm ettei tarvi heti olla vaihtamassa uudestaan.
No joo ite en oo niitä viittiny ruveta vaihtamaan kun ovat niin vaikeessa paikassa. Jos sattuu olemaan sopiva tulppa avain ja pienet kädet niin kait se onnistuu mutta veikkaisin ettei normaalit biltemahylsysarjojen tulppa-avaimet käy siihen. Jos sulla on se työkalupussi tallella niin siinä pitäisi olla sopiva tulppa-avain. Aikaa kannattaa sitten varata jos ryhdyt tuohon hommaan ja paljon olutta, kun ammattilaisillakin on mennyt noin 1/2 tuntia per tulppa.
Jos meinaat ajaa sillä 33:lla vielä jonkin aikaa niin pistä suosiolla ne ngk:n tulpat vaikka ovat kalliita ne kestää muistaakseni 120tkm ettei tarvi heti olla vaihtamassa uudestaan.
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4
kuvassa virranjakajan kannen oikealla puolella oleva keltainen ""anturi"" tekee varmaan jtn pirun tärkeää mutta mitä ja jos siihen pitäisi tulla jonkun sortin johtoja niin mistä?
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=2203 jos kuva ei jostain syystä näy niin kurkkikaa suoraan mun ""profiilista""
lapsella on kysely ikä...
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=2203 jos kuva ei jostain syystä näy niin kurkkikaa suoraan mun ""profiilista""
lapsella on kysely ikä...
alfa 33 1.7QV 16v 90, Aprillia ditec skoopperi
Tulpienvaihto kone paikallaan:
- Tulppahylsy + Kamasan nivelräikkä + lyhyt jatko.
Irrota tulppa sen verran että löystyy. Ota räikkä ja hylsy pois.
Hylsyyn mahdollisimman lyhyt jatko ja laita takaisin.
Sormenpäillä pyörittelet jatkon päästä tulpan irti.
Tulpan paikoilleen laitto päinvastaisessa järjestyksessä.
Ei voi ymmärtää miksi sitä pataa pitää tiputtaa alas päin
Onhan siellä hiukan ahdasta ja vie aikaa tuo sormenpäillä hiplailu.
Mitähän merkkihuollossa maksais nykyään 16V:n tulppienvaihto.
Kokopäivähän niillä siinä menis + tulpat.
- Tulppahylsy + Kamasan nivelräikkä + lyhyt jatko.
Irrota tulppa sen verran että löystyy. Ota räikkä ja hylsy pois.
Hylsyyn mahdollisimman lyhyt jatko ja laita takaisin.
Sormenpäillä pyörittelet jatkon päästä tulpan irti.
Tulpan paikoilleen laitto päinvastaisessa järjestyksessä.
Ei voi ymmärtää miksi sitä pataa pitää tiputtaa alas päin
Onhan siellä hiukan ahdasta ja vie aikaa tuo sormenpäillä hiplailu.
Mitähän merkkihuollossa maksais nykyään 16V:n tulppienvaihto.
Kokopäivähän niillä siinä menis + tulpat.
Muista tuollasta keltasta "anturia". Hmmm... vai vaivaakohan Dementia.HarZa kirjoitti:kuvassa virranjakajan kannen oikealla puolella oleva keltainen ""anturi"" tekee varmaan jtn pirun tärkeää mutta mitä ja jos siihen pitäisi tulla jonkun sortin johtoja niin mistä?
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=2203 jos kuva ei jostain syystä näy niin kurkkikaa suoraan mun ""profiilista""
lapsella on kysely ikä...
Jos saat räpsästyä lähenpää kuvan tuosta.
Ilmon kyljessä se ainakin näytäs olevan kiinni.
- Alfetta&156
- Viestit: 205
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
- Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0
Kyselyyn liittyen, mulle jäi työkalupakkiin 33:n alkuperäinen tulppa-avain sekä muuta pikkusta kun vakuutusyhtiö halusi lunastaa autoni... Hyllyssä taitaa roikkua vapaavirtaussuodin, takatukivarsien puslat, jarrupalasarja ja vetarinkumi..
Jos jotakuta kiinnostaa, voi tarjota vapaasi harri.launo(a)yit.fi
Jos jotakuta kiinnostaa, voi tarjota vapaasi harri.launo(a)yit.fi
Alfa Romeo Alfetta 2000 4D -82, AR 156 2.0 TS -98, AR 156 SW 2.5 V6, Piaggio Vespa LX -08
Me faijan kanssa vaihdettiin ihan perinteisillä työkaluilla pikku-Alfan tulpat ja kone paikallaan. Pari niveltä, pari jatkovartta, räikkä ja tietenkin tulppahylsy ja hyvin onnistu. Kone oli kyllä 8V että en tiedä onko se niiltä osin sitte niin paljon erilainen.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Ainakin alkuperäisellä tulppa-avaimella sain vaihdettua omaani tulpat noin tunnissa. Tosin kyseistä toimenpidettä on tullut suoritettua useaan kertaan. kun toi 16v kone syö tulppia kuin leipää. Nyt on koneessa ngk:n platinat jolla ehdein ajaa melkein 3tkm ennen kuin nokka-akseli hirtti kiinni.
33:ssa kaikki huollot alkavat sillä että pura pois mahdolliset esteet. Esim tulppien vaihdossa ilmanputsari hässäkkä irti kokonaisuudessaan. Tulpan johdot kannattaa muuten merkata kunnolla ettei käy niinkuin allekirjoittaneella (kone käy kyllä pari johtoa ristiin kytkettynä mutta katti alkaa punottaa kohtuu kuumana muutaman minuutin käynnin jälkeen, tosin luulin että tulpan päässä oli vähän roskaa ja annoin kunnolla kaasua ).
Ilman alkuperäistä hylsyä / räikkää homma voi kyllä olla kohtuu vaikeaa. Helpoksi sitä ei kyllä voi sanoa kunnon varusteillakaan. Työergononia on ainakin huippuluokkaa. Usein on myös tullut todettua että konepelti kannattaa suosiolla ottaa pois heti rempan alussa (lähtee irti liimauksistaan kyllä kun ottaa ruuvit pois ja vääntää meisselillä saranan irti)
33:ssa kaikki huollot alkavat sillä että pura pois mahdolliset esteet. Esim tulppien vaihdossa ilmanputsari hässäkkä irti kokonaisuudessaan. Tulpan johdot kannattaa muuten merkata kunnolla ettei käy niinkuin allekirjoittaneella (kone käy kyllä pari johtoa ristiin kytkettynä mutta katti alkaa punottaa kohtuu kuumana muutaman minuutin käynnin jälkeen, tosin luulin että tulpan päässä oli vähän roskaa ja annoin kunnolla kaasua ).
Ilman alkuperäistä hylsyä / räikkää homma voi kyllä olla kohtuu vaikeaa. Helpoksi sitä ei kyllä voi sanoa kunnon varusteillakaan. Työergononia on ainakin huippuluokkaa. Usein on myös tullut todettua että konepelti kannattaa suosiolla ottaa pois heti rempan alussa (lähtee irti liimauksistaan kyllä kun ottaa ruuvit pois ja vääntää meisselillä saranan irti)
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
On se, tulpat on eri kohdassa 16V:ssä, ja mitä on juttuja kuunnellut ja lukenut niin huomattavasti rattoisampaa (lue työläämpää) puuhaa kuin 8V:n kynttilöiden vaihto, joka kyllä onnistuu kohtuullisella vaivalla vaikka olis vähän isompikin räpylä. Ihan perinteisillä työkaluilla olen minäkin noita ruuvaillut, eikä 8V:lle tietääkseni mitään erikoistyökalua ole tehtaalta mukaan annetukaan. 16V:stä ei siis ole omakohtaista kokemusta.Nelli kirjoitti:Kone oli kyllä 8V että en tiedä onko se niiltä osin sitte niin paljon erilainen.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ei se tulppien vaihto minusta mitenkään hankalaa ollut, ihan tavallinen 3/8" räikkä ja jatko sopi sinne just jämptisti ilman mitään niveliä ja muita hässäköitä. Vaan itku meinasi tulla kun yritin saada löysät tarvikemalliset tulpanhatut kunnolla paikoilleen, taisi kestää pari tuntia. Kunnollisilla jäykillä hatuilla ei varmaan tule mitään ongelmia.
- Epäkelpokeräilijä -
No siinä tapauksessa myönnän tyhmyyteni ja pidän turpani kiinni tästä aiheestaPepperoni kirjoitti:On se, tulpat on eri kohdassa 16V:ssä, ja mitä on juttuja kuunnellut ja lukenut niin huomattavasti rattoisampaa (lue työläämpää) puuhaa kuin 8V:n kynttilöiden vaihto, joka kyllä onnistuu kohtuullisella vaivalla vaikka olis vähän isompikin räpylä. Ihan perinteisillä työkaluilla olen minäkin noita ruuvaillut, eikä 8V:lle tietääkseni mitään erikoistyökalua ole tehtaalta mukaan annetukaan. 16V:stä ei siis ole omakohtaista kokemusta.Nelli kirjoitti:Kone oli kyllä 8V että en tiedä onko se niiltä osin sitte niin paljon erilainen.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
Ei hätää, en ottanut itseeni. Tarkoitin tuolla lähinnä että viisastuin taas vähän. Tyhmä kun kuvitteli että eihän ne tulpat niin eri paikoissa voi olla. Oppia ikä kaikki, niin kun sanotaan. Mielenkiinnolla odottelen kun nykyisen auton tulpanvaihto tulee ajankohtaiseksi, poikittain konehuoneessa oleva V6, näyttää mielenkiintoiselta. Pitää kai purkaa puol konetta että saa tulpat vaihdettua
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kannattaa ihan tosissaan harkita jotain jäykkiä tulpanhattuja sinne tarvikkeiden tilalle, noiden kanssa tappelemalla ei tuntipalkoille pääse.Boxer33 kirjoitti:Taitaa siis sama itku olla minullakin edessä tuossa keväämmällä
No problemo, ne tulpat pystyy periaatteessa vaihtamaan purkamatta mitään muuta kuin tulpanhatut. Tosin taaemmat hatut ovat sen verran ahtaassa välissä että niiden pois saamiseksi pitää käyttää tarkkaan kohdistettua voimaa (lue: kevyttä väkivaltaa).Nelli kirjoitti:Mielenkiinnolla odottelen kun nykyisen auton tulpanvaihto tulee ajankohtaiseksi, poikittain konehuoneessa oleva V6, näyttää mielenkiintoiselta. Pitää kai purkaa puol konetta että saa tulpat vaihdettua
Jos homman haluaa tehdä paavillisesti niin imuilman kokoojasäiliö on purettava pois. Ei mikään kamala homma sekään, ainoa hankala juttu on saada imukumit takaisin natsaamaan niihin kromattuihin imuputkiin. Ainakaan omassa V6:ssa kokoojasäiliön ja imuputkien jako ei osunut ihan yksi yhteen.
- Epäkelpokeräilijä -
eli tulppien vaihtoon meni aikaa 4h... kuskin puolen tulpat on TODELLA vittumaisen ahtaassa paikassa varsinkin se taaempi aikaa tuon kanssa meni varmaan 2h repsikan puolen vahdoin nopeasti... ei kova homma... varsinkaan kun alottaa sielt kuskin puolelta...
noh ilmeni pienoinen ropleeman poikanen...
oliskos jollain tietoa että missä järjestyksessä niiden tulpan johtojen pitää olla virran jakajan kannessa.? piru kun meni jostain kummallisesta syystä sekoamaan... (kunigas alkoholilla ei ole mitään tekemistä tämän sekoilun kanssa... ) kiitos vastauksista ja muuten autohan oli: alfa 33 1.7QV (bokseri) 16v vm90 siit lento härpättimestä on muuten rofiilissa kuvatuksia.. niitä uusia kuvia en muistanut ottaa mutta jos huomenna olis parempi flaksi...
noh ilmeni pienoinen ropleeman poikanen...
oliskos jollain tietoa että missä järjestyksessä niiden tulpan johtojen pitää olla virran jakajan kannessa.? piru kun meni jostain kummallisesta syystä sekoamaan... (kunigas alkoholilla ei ole mitään tekemistä tämän sekoilun kanssa... ) kiitos vastauksista ja muuten autohan oli: alfa 33 1.7QV (bokseri) 16v vm90 siit lento härpättimestä on muuten rofiilissa kuvatuksia.. niitä uusia kuvia en muistanut ottaa mutta jos huomenna olis parempi flaksi...
alfa 33 1.7QV 16v 90, Aprillia ditec skoopperi
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kolmekolmosen bokserin syttyjärjestys on 1-3-2-4 eikä siis 1-3-4-2 niin kuin tavallisissa rivinelosissa. Mukit on muistaakseni numeroitu lohkon yläpinnan valuun. Hae ensin ykköspytyn mäntä yläkuolokohtaan (vaikka irrottamalla kytkinkopan Hall-anturi ja pyörittämällä vauhtipyörän iso kolo anturin reiän kohdalle) ja ala sitten järjestämään tulpanjohtoja lähtien siitä nastasta, johon pyörijä osoittaa.
- Epäkelpokeräilijä -
- hekakauhanen
- Viestit: 102
- Liittynyt: 27 Huhti 2004, 16:17
- Paikkakunta: Leppävirta
itseltäni meni 1/2 tuntia kaikkian tulppien vaihtoon. Ostin vaan eka normaalin kingin 16millin tulppa-avaimen ja käytin sitä sorvissa, koska tulppien kolo on niin pieni halkaisijaltaan että sinne ei normaali hylsy uppoa, sorvasin hylsyn ulkopintaa niin että se hädin tuskin kesti kasassa ja alfaan käypänen hylsy oli valmis!
sit vaan sopiva jatko välikoon räikkään ja vaihto sujui kuin tanssi.
Itselläni kestäviksi tulpiksi havaitsin NGK EON 1. Ainut haittapuoli on että ko tulpat ei kestä kastumista...
Jos pöyrii epätasaiseen\kolmella vika voi myös laturin virrantasaajassa tai huonossa akussa. Ruisku tarvitsee toimiakseen kunnon jännitteet ja virrat
sit vaan sopiva jatko välikoon räikkään ja vaihto sujui kuin tanssi.
Itselläni kestäviksi tulpiksi havaitsin NGK EON 1. Ainut haittapuoli on että ko tulpat ei kestä kastumista...
Jos pöyrii epätasaiseen\kolmella vika voi myös laturin virrantasaajassa tai huonossa akussa. Ruisku tarvitsee toimiakseen kunnon jännitteet ja virrat
Lisää öljy, tarkista bensa.. Ja jos kolinaa tai kilinää kuuluu, laita musiikki kovemalle!
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Ja mitä kirjoitinkaan noista tulpanjohdoista!!!!!!!!!!!
Kannattaa muuten mitata johtojen resistanssit. Varsinkin vanhat johdot hajoavat helposti irroitettaessa.
Tosin tuo kolmella pytyllä käyminen viittaisi vääräänjohtojärjestykseen.
Kannattaa kokeilla myös sitä, että irroittaa yhden johdon kerrallaan virranjakajasta, jotta näkee onko jokin johtimistä poikki (käynnin ei pitäisi siis muuttua jos johto on pas*a). Äläkä sitten saa sähköiskua
Kannattaa muuten mitata johtojen resistanssit. Varsinkin vanhat johdot hajoavat helposti irroitettaessa.
Tosin tuo kolmella pytyllä käyminen viittaisi vääräänjohtojärjestykseen.
Kannattaa kokeilla myös sitä, että irroittaa yhden johdon kerrallaan virranjakajasta, jotta näkee onko jokin johtimistä poikki (käynnin ei pitäisi siis muuttua jos johto on pas*a). Äläkä sitten saa sähköiskua
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
No kun otsikkona on yleistä löpinää niin laitetaan joukkoon vaan
Nyt kun oma 1992 Alfa 33 1.7 16v QV on myyty niin mieleen jäi kuitenkin pieni kaipaus ja aloin pohtimaan, että montakos niitä nelivetomalleja suomeen kaikenkaikkiaan sitten lopulta eksyikään? Sellainen olisi kiva jos joskus tulee mahdollisuus ottaa ns. harrasteauto käyttöauton rinnalle.
Kenelläkään mutu pohjaa tai peräti tietoa?
On se vaan niin hieno moottori...
/esc
Nyt kun oma 1992 Alfa 33 1.7 16v QV on myyty niin mieleen jäi kuitenkin pieni kaipaus ja aloin pohtimaan, että montakos niitä nelivetomalleja suomeen kaikenkaikkiaan sitten lopulta eksyikään? Sellainen olisi kiva jos joskus tulee mahdollisuus ottaa ns. harrasteauto käyttöauton rinnalle.
Kenelläkään mutu pohjaa tai peräti tietoa?
On se vaan niin hieno moottori...
/esc
laiska se kyllä on, mutta ei kovin äkkipikainen. No en nyt ole mikää hirvittävä neliveto asian tuntija, mutta ainakin Audi S2:een ja passat syncroon verrattu minusta rauhallinen. Eipä siinä kyllä voimaakaan ole niin paljoa. Kun tuo P4:n nelikko on kuitenkin puskeva nelikko niin ei se karkaa kovin helposti käsistä. Kaks vetosta 33 en ole koskaan ajantu mutta kun omasta pustos takaveto pois viskon öljyjen ollessa huonot, tuntui että tehoa tuli joku 30 heppaa lisää.
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Äkkipikainen oli väärä sanavalinta, ennemminkin yllätti sitten kun lähti perä irti mutta luonnollista kun on niin lyhyt akseliväli. Tuli vain vertailtua Q4:seen. S2 oli mielestäni turhan puskeva mutta siinä oli kyllä koneessa luonnetta ja paukkua jo vakiona kivasti, ihan eri vehje kuin Q4:nen mutta onkin isompi kone ja 30hp enemmän.Ana M kirjoitti:ei kovin äkkipikainen.....Kun tuo P4:n nelikko on kuitenkin puskeva nelikko niin ei se karkaa kovin helposti käsistä.
Omat muistikuvat kaverin P4:sella ajamisesta ovat suhteellisen etäiset ja sitäkin lyhensi postin kuorma-auto myöhemmin takaa niin että meni lunastukseen (tekiköhän siitä joku vielä auton myöhemmin, pitäisi varmaan kysyä rekisterinumero ja katsoa).
Tuota tehottomuuden tuntua on tosiaan valiteltu useammassakin paikassa. Jossain sanottiin, että tuntuisi tosi tukkoiselta alle 3000 kierroksen kun oma etuvetoinen alkoi vetää suhteellisen vahvan oloisesti 1600 kierroksesta. Lisäksi kääntösäde on jos mahdollista vielä huonompi MUTTA ei kaikki pelkkää huonoa. Ainakin lukemani autolehden testin mukaan ajokäyttäytyminen olisi ollut nelivedolla vihdoin "oikein" eli ilmeisesti puski huomattavasti vähemmän ja kaasun nosto kesken mutkaa jne. ei vaikuttanut samalla tavalla.
Periaatteessa kone on kuitenkin sama kuin etuvetoisessa. Tuntuu hiukan oudolta, että neliveto haukkaisi noin paljon tehon tunteesta pois...
/esc
Tuota tehottomuuden tuntua on tosiaan valiteltu useammassakin paikassa. Jossain sanottiin, että tuntuisi tosi tukkoiselta alle 3000 kierroksen kun oma etuvetoinen alkoi vetää suhteellisen vahvan oloisesti 1600 kierroksesta. Lisäksi kääntösäde on jos mahdollista vielä huonompi MUTTA ei kaikki pelkkää huonoa. Ainakin lukemani autolehden testin mukaan ajokäyttäytyminen olisi ollut nelivedolla vihdoin "oikein" eli ilmeisesti puski huomattavasti vähemmän ja kaasun nosto kesken mutkaa jne. ei vaikuttanut samalla tavalla.
Periaatteessa kone on kuitenkin sama kuin etuvetoisessa. Tuntuu hiukan oudolta, että neliveto haukkaisi noin paljon tehon tunteesta pois...
/esc
Katsoin juuri tuota rekisteröinti listaa ja 16 kappaletta?!? Huh huh. Nyt kun varmuudella tiedän, että ainakin yksi niistä on mällätty lunastukseen ja että kun kaveri silloin uutta etsiessään koeajoi kaksi mitkä olivat hänen mielestään susia niin pienet on valikoimat suomessa
Täällä lauttasaaressa on yksi musta 33:nen joka mielestäni on neliveto ja jonka rekisterinumero päättyy 320. Jos en väärin muista niin kaverini auto olisi ollut 319 tai 321... Missäköhän kunnossa se on ja tunnustaako joku omistavansa?
No täytynee saksanmaata tutkailla...
/esc
Täällä lauttasaaressa on yksi musta 33:nen joka mielestäni on neliveto ja jonka rekisterinumero päättyy 320. Jos en väärin muista niin kaverini auto olisi ollut 319 tai 321... Missäköhän kunnossa se on ja tunnustaako joku omistavansa?
No täytynee saksanmaata tutkailla...
/esc
joo ei tosiaan löydy vääntöä alta 3000 rpm. Sen jälkee on jonkia asteinen hyökkäys. Jos vaan tehtaan luvut pitävät paikkaansa niin oikein kiihdytettynä ei p4 häviä kaksvetoiselle 0-100km/h kuin 0,8 sekuntia. Se tosiaan vaatii sitten kierroksilla kiihdyttämisen ja oikea aikaiset vaihdot ja tietty kytkimellä luistattamisen alussa ettei tule noloa nyökkäystä.
Munkin p4 on nyt poissa kilvistä joten tuo rekisterissä olevien luku sitten lienee 14 tällä hetkellä. Noh Mun p4 tulee vielä liikenteeseen ajan kanssa.
Munkin p4 on nyt poissa kilvistä joten tuo rekisterissä olevien luku sitten lienee 14 tällä hetkellä. Noh Mun p4 tulee vielä liikenteeseen ajan kanssa.
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4
mulla menee kohta hermot ton lentokoneen kanssa eli jos joku alfa friikki haluisi korvausta vastaan hakata lekalla järkee tohon laitokseen niin saatehdä niin... ei vaan oikeesti jos joku alfoista oikeesti kiinnostunu jaksais katsoa tota mun kolme kolmosta korvaista vastaan ja sais sen käymään kaikilla neljällä olisin kiitollinen... (se ei ole vielä ajan kohtaista koska hemot ovat vielä jotenkin kunnossa mutta tällä menolla ei kauaa... huh huh mitä tekstiä.. *kun sais sen käymään niin pääsis leimalle...
alfa 33 1.7QV 16v 90, Aprillia ditec skoopperi
Noi merkkivalot on helppo vaihtaa. Se kylläkin vie jonkin aikaa koska joutuu purkamaan ratin katteet ja sen jälkeen mittaristo irti. Varaosaliikkeistä ei musitaakseni löytynyt 33 mittarivalojen lamppuja, mutta ostaessasi kannattaa huomioida että pelkkiä lamppujakin saa ettei kantoja tarvi ostaa jos eivät ole viallisia.
Pyyhkijöitä en oo moottorille asti purkanut mutta se lienee lähtee irti irroittamalla ensin mustat muoviosat konepellin ja tuulilasin välistä, elisiis siitä mistä ilma otetataan puhalltimelle. Itte olen joutunut pelaamaan vain niiden vipujen kanssa.
Pyyhkijöitä en oo moottorille asti purkanut mutta se lienee lähtee irti irroittamalla ensin mustat muoviosat konepellin ja tuulilasin välistä, elisiis siitä mistä ilma otetataan puhalltimelle. Itte olen joutunut pelaamaan vain niiden vipujen kanssa.
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4
Tuli lisättyä pari kommenttia (ja vastaus kysymykseen jonka olin missannut) omaan albumiini missä kuvia 1992 Alfa 33 QV:stä.
Kyseinen auto on valitettavasti nyt myyty. Jälkeenpäin tuli mieleen, että olisi varmaankin pitänyt tarjota sitä myös täällä, sillä tuotakaan mallia ei nyt jokapäivä tulee enään vastaan varsinkaan noilla kilometreillä.
Sikäli kun jotain kiinnostaa niin kauppasumma oli 2400 euroa ja autolle oli lopulta kaksi varmaa ostajaa ja yhteensä kahdeksan osoitti kiinnostusta viikon aikana, mitä auto oli nettiautossa myynnissä (nämä kaksi varmaa olivat myös ainoat jotka kävivät autoa katsomassa/koeajamassa).
/esc
PS.
Tarkoitus on ostaa vielä joskus se P4 halvalla jostain
Kyseinen auto on valitettavasti nyt myyty. Jälkeenpäin tuli mieleen, että olisi varmaankin pitänyt tarjota sitä myös täällä, sillä tuotakaan mallia ei nyt jokapäivä tulee enään vastaan varsinkaan noilla kilometreillä.
Sikäli kun jotain kiinnostaa niin kauppasumma oli 2400 euroa ja autolle oli lopulta kaksi varmaa ostajaa ja yhteensä kahdeksan osoitti kiinnostusta viikon aikana, mitä auto oli nettiautossa myynnissä (nämä kaksi varmaa olivat myös ainoat jotka kävivät autoa katsomassa/koeajamassa).
/esc
PS.
Tarkoitus on ostaa vielä joskus se P4 halvalla jostain
joo pitää alkaa tutkimaan kone on muuten 1.5 kun sain paperit käteen,emäntä kävi auton ostamassa siskoltaan pakosarjan tiivisteet löytyi tarvikeliikkeestä.hantin puolen ovi ei myöskään pysy kiinni jotain rikki kenties.jos jollakin on osia esim kahva vasen puoli ja sähköikkunan moottori niin voi tarjota.myös check-panel valoja palaa jonkun verran taitaa olla kontaktivikoja
hähää huomenna tää porhaltaa ruiskun säätöön ja sit pari mystistä sähkävikaa: molemmat parkit pimeet vaikka tulee sähkö ja kokeiltu erillis maalla.., pakki valo pimee (ei oo katottu kun et polttimot toimii..), repsikan puolen etu vilkku (maavika) sitten kun noi katottu niin rekisteröinti leimaa hakemaan... *toivottavasti ei oo reikiä*ynnä muita piileviä ruoste häsmäköitä.. noh kyllä mä huomenna hehkutan jos menee läpi...
asiasta moottorisahaan.. kunkas iso tankki tos kolmekolmosessa on?
asiasta moottorisahaan.. kunkas iso tankki tos kolmekolmosessa on?
alfa 33 1.7QV 16v 90, Aprillia ditec skoopperi
Heitetään nyt oma kyssäri sekaan..eli millä periaatteella 33:n keskuslukko toimii, alipaineella? Itselläni on toinen takaovi lakannut kokonaan toimimasta keskuslukituksen kanssa. Mistähän vikaa kannattaisi etsiä? Muutenkin olisi kiitettävästi pikkunäprättävää, tää poikapartio tuntuu vaa vievän kaiken ajan..