*KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .
Valvoja: Moderators
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Mika Karala sanoi tuosta katin poistamisesta että alkaa haista todella pahalle. Omaa kokemusta ei ole asiasta.
Life is too short to drive boring cars.
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Miten tää homma vaikuttaa pästöarvoihin? Olen vähän kaavaillut auton vaihtoa ja muutamassa tarjokkaassa on DPF ja EGR poistettu. Eli mitä katsastusmies noista sanoo, vai sanooko mitään?
EDIT: harrastinkin googletusta ja tulin viisaammaksi. Ei siis pitäisi vaikuttaa päästöihin?
EDIT: harrastinkin googletusta ja tulin viisaammaksi. Ei siis pitäisi vaikuttaa päästöihin?
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Vaikuttaa ja ei. Normaalisti kun dieselin päästömittauksessa huudatetaan moottoria rajoitinta vasten, karstat pölähtää nokiloukkuun ja mittaus ok. Nyt kun ei ole nokiloukkua niin se vaatii muutaman poljennan ja savutusarvo tippuu mittauksessa koko ajan, itse käytän nyt auton erillisessä päästömittauksessa jossa auto poljetaan päästöihin ilman että katsastusmies laskee kertoja, niissä on joku muutaman kerran raja milloin mittauksen pitäisi mennä läpi.
Niin ja käsittääkseni egr ei vaikuta testiin millään tavalla koska mittauksessa kaasupedaali lattiassa ja tällöin egr kiinni normaalistikin.
Niin ja käsittääkseni egr ei vaikuta testiin millään tavalla koska mittauksessa kaasupedaali lattiassa ja tällöin egr kiinni normaalistikin.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
^
K-arvoa mitattaessa ei ole juurikaan väliä, montako polkasua vaaditaan, kunhan "järjellisissä määrissä" pysytään.
Tuossa katselin, tai lähinnä kuuntelin viimeviikolla kun inssi polki ja polki, jotta meni savuista läpi. Oli siis joku "ajan kuin vanha mummo"-tapaus moderneilla saastepömpeleillä, eli DPF ym. löytyi. Taisi se sen kymmenisen kiskasua vaatia?
Yleisesti pidetään hyvänä, jos on 3-5 vetoa, joista keskiarvo lasketaan. Toisaalta on myös hyväksyttyjä mittareita, jotka ei anna ottaa keskiarvoa, jos ensimmäisellä menee rajoihin, vaan tulostaa suoraan "HYVÄKSYTTY"-lappusen sillä.
Jos haluaa murheitta leimalla käyttää, niin antaa tosissaan kenkää muutaman kiihdytyksen verran ennen leimaa, niin ei pitäisi olla paljoa ihmeteltävää...
K-arvoa mitattaessa ei ole juurikaan väliä, montako polkasua vaaditaan, kunhan "järjellisissä määrissä" pysytään.
Tuossa katselin, tai lähinnä kuuntelin viimeviikolla kun inssi polki ja polki, jotta meni savuista läpi. Oli siis joku "ajan kuin vanha mummo"-tapaus moderneilla saastepömpeleillä, eli DPF ym. löytyi. Taisi se sen kymmenisen kiskasua vaatia?
Yleisesti pidetään hyvänä, jos on 3-5 vetoa, joista keskiarvo lasketaan. Toisaalta on myös hyväksyttyjä mittareita, jotka ei anna ottaa keskiarvoa, jos ensimmäisellä menee rajoihin, vaan tulostaa suoraan "HYVÄKSYTTY"-lappusen sillä.
Jos haluaa murheitta leimalla käyttää, niin antaa tosissaan kenkää muutaman kiihdytyksen verran ennen leimaa, niin ei pitäisi olla paljoa ihmeteltävää...
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Onko ohjelmoinnin jälkeisiä uusia huomioita?
Itse lainasin eilen rouvan autoa ja huomasin että ajotietokone näytti nyt 6l/100km keskikulutuslukemaa kun se ennen ohjelmointia oli aina 7.2l/100km.
Tiedä sitten paljonko se on oikeasti laskenut, mutta kyllä se kuulemma vie nyt vähemmän ainetta.
Itse lainasin eilen rouvan autoa ja huomasin että ajotietokone näytti nyt 6l/100km keskikulutuslukemaa kun se ennen ohjelmointia oli aina 7.2l/100km.
Tiedä sitten paljonko se on oikeasti laskenut, mutta kyllä se kuulemma vie nyt vähemmän ainetta.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Mulla kulutus pysyny samas 7litran tietämis, vähän ylikin. Paineanturin vaihdoin, jolla turbon nykäystä/viisaria sai rauhoitettua, ainaski vähän. Pitänee käydä tarkistuttamassa suuttimet - mut mis? Turus varmaan olis bossipaja...
- Hämis
- Viestit: 442
- Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
- Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW - Paikkakunta: Hämeenlinna
Vs: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Työmatkalla ajoluulokone on nyt näytellyt 5.4 l/100 km lukemia talvinopeuksilla. Kesänopeuksilla ja - renkailla meni about 5.9. Meni muuten tuhat kilsaakin puhki viime tankillisella.
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Reissu katsastusasemalle ja auto pomppasi päästöistä. Savutusarvo oli 3,6 kun 1,5 on hyväksyttävän raja. Täytyy nyt selvitellä johtuuko tästä ohjelmasta vai onko oikeasti joku vialla. Käsittääkseni EGR:n tulppaus tai DPF:n poisto ei kumpikaan tuohon vaikuta.
Muita mahdollisia kohteita lienee tukkeentunut suodatin, rikkinäinen ilmamassamittari tai suutinvika.
Muita mahdollisia kohteita lienee tukkeentunut suodatin, rikkinäinen ilmamassamittari tai suutinvika.
CARF0869
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
JaniW:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=24911
Jumittava EGR nyt tuolla ainakin yhtenä kanditaattina pikatsekkauksella.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=24911
Jumittava EGR nyt tuolla ainakin yhtenä kanditaattina pikatsekkauksella.
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Siinäkin tapauksessa että se on poistettu käytöstä?
CARF0869
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
No niin, lukutaito++
Menkööt aamuväsymyksen piikkiin
Samassa ketjussa kuitenkin mainitaan myös suuttimien korjausarvojen pielessäolo, joka oli ollut pääsyynä.
Menkööt aamuväsymyksen piikkiin

Samassa ketjussa kuitenkin mainitaan myös suuttimien korjausarvojen pielessäolo, joka oli ollut pääsyynä.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
DPF:n poisto periaatteessa vaikuttaa (sitä varten se siellä on), mutta ei noin radikaalisti. Jos softa käskee ruutata surutta ainetta, niin se voi tehdäkin. Yli 3:n lukeman pitäisi kyllä näkyä käytännössäkin melkoisena mustana pilvenä ja tuskin ~kukaan softaaja moista ruiskutusta päälle laittaa, etenkään kun on tiedossa että auton pitäisi mennä vielä leimastakin läpi.JaniW kirjoitti:Käsittääkseni EGR:n tulppaus tai DPF:n poisto ei kumpikaan tuohon vaikuta.
Jumittava EGR voi vaikuttaa, jos se on poistettu käytöstä vain softalla ja päässyt jumittamaan auki. Jos se on fyysisesti tulpattu, voi sen laskea pois mahdollisuuksien listasta.
Ilmafilsuhan kuuluu vaihtaa joka huollossa eli 30tkm välein. Jos tätä on noudatettu, ei pitäisi olla siitä kiinni. Toisaalta filsu ei paljoa maksa ja on helppo vaihtaa.
Johtopäätös: MAF ja mahdolliset sen jälkeiset ilmavuodot syyniin. Jos ilma karkaa mittauksen ja moottorin välillä ulos, menee koneeseen liikaa ainetta ja K nousee pilviin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
EGR on fyysisesti tulpattu ja softalla otettu pois käytöstä. Tässähän oli keväällä suutinmurhetta, taitaa olla viisasta käydä paikallisessa Bosch-servicessä tsekkauttamassa nekin,
CARF0869
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Ahtovuotoa veikkaisin minäkin.
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Nokiloukun poistamisen jälkeen kannattaa käydä jollain korjaamolla mittaamassa savutus katsastusta varten. Sen verran raaka tuo testi että koneesta lentää karstat pihalle ensimmäisissä mittauksissa.
Korjaamolla poljetaan hyväksytty tulos eikä rahasteta jälkitarkastuksella.
Korjaamolla poljetaan hyväksytty tulos eikä rahasteta jälkitarkastuksella.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Kuuluuko turbon viheltää näissä vehkeissä? Tässä sellaista ilmenee ainakin silloin kun ajaa nelosella ja kiihdyttää suht matalilta kierroksilta. Mutta onko se normaalia nykyvehkeissä vai onko vihellys enemmän vaan tuuninki- ja kasariturbojen ominaisuus?savijo-r kirjoitti:Ahtovuotoa veikkaisin minäkin.
CARF0869
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Joku viisas on sanonut, ettei ehjä turbo vihellä mutta kimeä suhina kuuluu asiaan. Jos pirssi savuttaa paljon, niin ahtovuoto olisi melko loogista.
VMP
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Joo, en mä ainakaan kuule mitään selvää vihellystä koneesta kiihdyttäessä ikinä.... Pakettiautossa kyllä kuuluu selvästi, mutta ei 159:ssä.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Kävin hakemassa kärylapun. Ensin katoin et 1,32 olis ollu mut hieroglyyffejä tarkemmin tutkittuani totesin kotona lukeman olevan 1,82. Max oli määritetty 3:een, joten ei poika pajalla arvosta välittänyt. Kertapolkasulla mittaus, tunti mun huudatteluajon jälkeen, mitä nyt vartin ennen mittausta tyhjäkäyntiä nussutteli. Pitänee ensviikolla käydä tos lähipajalla ottamassa uusinta.
Onks Janin käryyttely selvinny?
Onks Janin käryyttely selvinny?
-
- Viestit: 355
- Liittynyt: 19 Touko 2013, 12:47
- Car(s): Dodge Caliber SRT4 Mopar Stage 1 -09,Jeep Patriot 2,2CRD -12EX, 159 2,4 JTDm Qtronic -07(ex) , Saab 9-5 Aero wagon RE85 -05(ex), Volvo V70 D5 -06 (ex), Volvo S60 D5 -02 (ex)
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
En tiedä vaikuttaako savustusarvoihin mutta omassa oli imusarjan läpät jumiutuneet ja muutenkin koko imusarja tukkeessa. Tässä vaiheessa savustusarvot oli mullakin nousu katsastusten välissä ihan rajoille. Läppien tulppaus ja imusarjan tiskauksella tokeni.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Läpät poistettu, imusarja puhdistettu ja egr tulpattu kesällä/syksyllä. Kummatkin katit viel paikoillaan, ilmi ja mappi uusittu kans syksyllä.
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Ei, nyt torstaina on tarkoitus ottaa työn alle.jalittam kirjoitti:Onks Janin käryyttely selvinny?
CARF0869
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Fyysistä vikaa ei löytynyt. Suunnitelma on nyt kokeilla vakiosoftalla.
CARF0869
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Tänään hain uuden kärylapun. Reilu vartin tyhjäkäynnin jälkeen eka polkasulla vajaa 1,8 ja tokalla sit 0,6 tietämille, joten atk sano ok ja printtas lapun. Samoilla haminoilla oli käryt vuos sitten ennen koodaamisia.
^ Mitä ne boshin pojat sano?
^ Mitä ne boshin pojat sano?
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Suutintesti oli ok, jos sitä tarkoitat.
Bosch servicessä en tosin käyttänyt, tarvittavat testerit löytyi vakiopajalta.
Bosch servicessä en tosin käyttänyt, tarvittavat testerit löytyi vakiopajalta.
CARF0869
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Mites ne ahtovuodot?
Sitten semmoinen tuli mieleen että millaiseen vikatilaan nämä laitteet menee jos nyppäisee ilmin johdon irti?
Eli meneekö sellaiseen tilaan että savua ei tule vaikka kuinka yrittäisi?
Sitten semmoinen tuli mieleen että millaiseen vikatilaan nämä laitteet menee jos nyppäisee ilmin johdon irti?
Eli meneekö sellaiseen tilaan että savua ei tule vaikka kuinka yrittäisi?
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Ei ainakaan tähän mennessä löytynyt. Veikkaan vanhaa kunnon Milano by night -ilmiötä ilmi irti. Mutta mitäs tarkalleen ottaen ajattelit että sillä saisi selville?
CARF0869
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Ajattelin että jos siellä jotkut anturitiedot näyttää väärin niin menisi varaohjelmalle jolloin noi anturitiedot ohitetaan ja auto menee safemoodin. Ja savua ei pitäisi kyllä silloin ainakaan tulla yhtään. Tuskin kyllä ahtaakaan, mutta päästölapun saattaisi saada jos on kiire leimalle.JaniW kirjoitti:Ei ainakaan tähän mennessä löytynyt. Veikkaan vanhaa kunnon Milano by night -ilmiötä ilmi irti. Mutta mitäs tarkalleen ottaen ajattelit että sillä saisi selville?
Meidän ahtovuoto löytyi vasta moottoritiellä kun koko ahtoputki lensi irti välijäähdyttimen päästä.
Näytti muuten leimalla jotain kolmosen lukemia ennen softausta.
Eikä pitänyt kiihdytettäessä mitään merkille pantavaa suhinaa.
Pohjalevy irti vaihda klemmarit kunnollisiin ja tutki huolella välijäähdyttimen päädyt, ovatten muovia.
-
- Viestit: 247
- Liittynyt: 25 Kesä 2004, 07:13
- Car(s): Alfa 159 JTDm 2.4 Qtronic 2008, Lancia Kappa 2.4 JTD Berlina, Maserati 222 SE 2.8, Lancia Thesis V6 Emblema, Fiat 124 Sport Coupe 1967, XJ8 4.2 2004, Fiat Bravo 1.4 TJet Sport 2008, almost ex.Lancia Kappa V6 SW, ex. Alfa 166 TS 2001
- Paikkakunta: Punkalaidun
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Itsekin menossa Ikaalisiin kunhan Nokialla laitetaan ensin kaikki hihnat uusiksi ja pönttö tyhjäksi.. Muutetaanko myös ahtoja kun ohjelmaa ronkitaan?
edit.. Tulipa luettua ketjua tarkemmin eli muutetaan.
edit.. Tulipa luettua ketjua tarkemmin eli muutetaan.
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
^Mutta ei maksimiahtoja.
Ahdot herää vaan todella paljon nopeammin kun on tukkeet putkesta pois.
Ahdot herää vaan todella paljon nopeammin kun on tukkeet putkesta pois.
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Juttua enemmän omassa topicissaan, mutta kerrotaan nyt tähänkin yhteyteen se että saatiin menemään päästöistä läpi, kun otettiin pingispallon kokoinen karstamöykky pois imusarjasta.JaniW kirjoitti:Reissu katsastusasemalle ja auto pomppasi päästöistä. Savutusarvo oli 3,6 kun 1,5 on hyväksyttävän raja. Täytyy nyt selvitellä johtuuko tästä ohjelmasta vai onko oikeasti joku vialla. Käsittääkseni EGR:n tulppaus tai DPF:n poisto ei kumpikaan tuohon vaikuta.
Muita mahdollisia kohteita lienee tukkeentunut suodatin, rikkinäinen ilmamassamittari tai suutinvika.
CARF0869
-
- Viestit: 247
- Liittynyt: 25 Kesä 2004, 07:13
- Car(s): Alfa 159 JTDm 2.4 Qtronic 2008, Lancia Kappa 2.4 JTD Berlina, Maserati 222 SE 2.8, Lancia Thesis V6 Emblema, Fiat 124 Sport Coupe 1967, XJ8 4.2 2004, Fiat Bravo 1.4 TJet Sport 2008, almost ex.Lancia Kappa V6 SW, ex. Alfa 166 TS 2001
- Paikkakunta: Punkalaidun
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Nyt on uudet hihnat ja pönttö tyhjätty... ahdot heräävät herkemmin huomaa jo vakionakin. Haisee tosi pahalle kun meni poltto päälle... no ensi tiistsina ohjelmointiin. On nämämerilaisia autoja 159 ja Thesis, molemmat kun ajossa niin helppo vertailla.
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Jos on MES käytössä niin kuittaa sen polton tehdyksi niin se ei pakkopolta sitä ennen kuin on 400-500km täynnä, vaikka anturitiedot näyttääkin väärin.
Eli tasaisin välein vaan kilometrit polttosyklistä nollille.
Eli tasaisin välein vaan kilometrit polttosyklistä nollille.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
DPF-poisto lienee nykyiselle omistajalle naamaa venyttävä ratkaisu, mutta olen miettinyt minkälaisia pommeja nämä Euro5 -päästöluokan autot ovat käytettyjen autojen markkinoilla. Englannissa on voimassa (02/2014) DPF-katsastus, mikä sisältää vain "näkyvän savutuksen" tarkastuksen sekä sen, että onko pönttö paikoillaan. Mikäli autoa on tietoisesti muunneltu sillä seurauksella, ettei se enää täytä päästöarvoja, siitä seuraa 1000£ sakko henkilöautoille tai 2500£ pakettiautolle. Nyt en muista lähdettä, mutta viime syksynä luin/kuulin että myös Suomessa on muuttumassa diesel- ja bensa -autojen mittaus siten, että nämä muutokset on mahdollista havaita katsastuksessa. Mittaus perustuisi joko pöntön paine-eroon tai pakokaasusta mitattavaan pienhiukkasten kokoon. Kun ei ole lähdettä, niin mutuahan tämä on, mutta ei mitenkään mahdotonta toteutua. Ostajan kannalta ikävä piirre on, että ei siitä autosta päällisin puolin näe onko pönttö tyhjä vai ei. Onko se myyjäliikkeen vastuulla jos sieltä ostettu auto pomppaa tästä syystä katsastuksessa, vai onko edellinen omistaja syyllistynyt petokseen, jolloin myyjäliike voi osoittaa laskua siihen suuntaan? Kalliiksi se saattaa kuitenkin tulla uudelle omistajalle hankkia uusi pönttö parin tonnin autoon.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
^Joo niin näkyy että tämmöinen on tullut...
Sakko koskee sitä ettei auto ole "tieliikennekelpoinen" jos sitä on muunneltu. Javoivat osoittaa että olet itse ko. muunnoksen tehnyt ja tietoinen siitä.
Onneks on tyhjentämätön pönttö vielä olemassa, jonka voi heittää kiinni tarvittaessa
Sakko koskee sitä ettei auto ole "tieliikennekelpoinen" jos sitä on muunneltu. Javoivat osoittaa että olet itse ko. muunnoksen tehnyt ja tietoinen siitä.
Onneks on tyhjentämätön pönttö vielä olemassa, jonka voi heittää kiinni tarvittaessa

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
http://www.ksml.fi/erikoissivut/autot/r ... ja/1972322matti_vuorio kirjoitti:Ostajan kannalta ikävä piirre on, että ei siitä autosta päällisin puolin näe onko pönttö tyhjä vai ei. Onko se myyjäliikkeen vastuulla jos sieltä ostettu auto pomppaa tästä syystä katsastuksessa, vai onko edellinen omistaja syyllistynyt petokseen, jolloin myyjäliike voi osoittaa laskua siihen suuntaan? Kalliiksi se saattaa kuitenkin tulla uudelle omistajalle hankkia uusi pönttö parin tonnin autoon.
* Nobody Expects The Spanish Inquisition! *
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Jutusta nyt ei ota selvää onko auto ollut menossa hajalle tukkeutuneen pöntön takia vai sen takia että pöntön poistossa on jotain tehty väärin.miksu kirjoitti:http://www.ksml.fi/erikoissivut/autot/r ... ja/1972322
Tällainen juttu nyt voisi liittyä mihin tahansa auton isompaan huoltotoimenpiteeseen, jota joko ei ole tehty ajoissa tai oikein.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Siis tuosta sai käsityksen että poltto oli softattu pois ja pönttöä ei tyhjennetty.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Minäkin kyllä sain tasan sen käsityksen, että pönttä tyhjätty mutta softausta ei tehty.
On kyllä niin propagandamaisesti kirjotettu koko juttu. "Hiukkasloukun poistaminen rikkoo moottorin". No ei HELV!"#¤½!
Tokihan sen ymmärtää, että tuollaisia "hienoja" viherpiipertäjäpaskeita täytyy tukea, mutta sentään suoranaisesti tarvitsisi koko kansalle valehdella.
Mutta toisaalta, loukun tyhjennys nyt ei silti mitään moottorivauriota aiheuta, vaikka polttoja tapahtuisikin? Sen sijaan tyhjentämättä jättäminen helpostikin, kun menee tarpeeksi tukkoon?
On kyllä niin propagandamaisesti kirjotettu koko juttu. "Hiukkasloukun poistaminen rikkoo moottorin". No ei HELV!"#¤½!
Tokihan sen ymmärtää, että tuollaisia "hienoja" viherpiipertäjäpaskeita täytyy tukea, mutta sentään suoranaisesti tarvitsisi koko kansalle valehdella.
Mutta toisaalta, loukun tyhjennys nyt ei silti mitään moottorivauriota aiheuta, vaikka polttoja tapahtuisikin? Sen sijaan tyhjentämättä jättäminen helpostikin, kun menee tarpeeksi tukkoon?
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Kerran olen ollut vieressä kun bensa V6 suzuki räjäytti pakosarjan ja -putken välisen metallitiivisteen kun oli menny vasemman lohkon katalysaattori jostain syystä tukkoon. Jysähti ja konehuoneessa lenteli metallihilettä. Nokiloukun tukkeutuminen sama asia, vaikka noin dramaattista lopputulosta tuskin voi tullakaan.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Noniin, kasastus suoritettu.
Kiinni jäi ainoastaan SAVUTUSARVOSTA..... 2,66/1,50
Eli aletaan tutkimaan. Uusi suodatin onkin jo hyllyssä.... Olikos tossa toi imusarjan irrotus ihan helvetillinen homma, jos sen putsailis?
Kiinni jäi ainoastaan SAVUTUSARVOSTA..... 2,66/1,50
Eli aletaan tutkimaan. Uusi suodatin onkin jo hyllyssä.... Olikos tossa toi imusarjan irrotus ihan helvetillinen homma, jos sen putsailis?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
"Janin 159 2.4 Q4" -projektiketjussa on juttua imusarjan irrottamisesta, jakopumpun teline tiellä, mutta ilmeisesti kannen saa imusarjasta irti paikallaan.
Itse mietin tässä jos en muuta v-mäistä projektia kesälle keksi niin voisi imusarjan kannen irrottaa ja läpät hävittää kokonaan.
Päästölappu haetaan myös erikseen ennen katsastusta niin on aikaa miettiä katsastus suodattimen hankintaa.
Monesti jaksoivat konttorilla polkea mittaustulosta? Itsellä asettui arvo vasta noin kuudennella polkaisulla, ilman loukkua.
Itse mietin tässä jos en muuta v-mäistä projektia kesälle keksi niin voisi imusarjan kannen irrottaa ja läpät hävittää kokonaan.
Päästölappu haetaan myös erikseen ennen katsastusta niin on aikaa miettiä katsastus suodattimen hankintaa.
Monesti jaksoivat konttorilla polkea mittaustulosta? Itsellä asettui arvo vasta noin kuudennella polkaisulla, ilman loukkua.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Jos noi läpät poistaa sieltä samalla, niin millaset tulpat sinne pitää hommata? JaniW teetti omaansa?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Esimerkiksi nuo:
http://www.ebay.co.uk/itm/ALFA-159-2-4- ... 1637063497
Edit: imusarjan koodi pitää tarkistaa.
http://www.ebay.co.uk/itm/ALFA-159-2-4- ... 1637063497
Edit: imusarjan koodi pitää tarkistaa.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 147 2.0 TS -08
- Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
*KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .
Aikoinaan Volvo katsastuksessa savutti liikaa. Katsuri puheli myös likaisesta ilmansuodattimesta. Sen olin kuitenkin vaihtanut jokin aika sitten. Vaihdoin moottoriöljyt ja kävin katsastamassa hyväksytysti.Pasi kirjoitti:Noniin, kasastus suoritettu.
Kiinni jäi ainoastaan SAVUTUSARVOSTA..... 2,66/1,50
Eli aletaan tutkimaan. Uusi suodatin onkin jo hyllyssä....
Tosin Volvo oli ihan vakiosäädöillä oleva "perinteinen" TD mutta ei kuluttanut öljyä merkittävästi.
Paljonko öljyillä on ajettu? Jos ja kun moottori kuitenkin huohottaa niin vanha öljy savuttaa.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
^^ JaniW:llä tommonen setti autossaan - mä tilasin ko. setin, mut ei ollu sopivaiset mun kulkineeseen.
Edelleen, en pajotuksieni aikana miettinyt kuinka läppien poisto sujuisi imusarja kiinni kannessa, mut kun ne läpät on pienillä (2/läppä) ruuveilla kiinni akseleissaan. Mitä jos tippuukin meisselin kärjestä... Ite läppä irrotessaan (muovia) ei päässe kanteen asti. Mut kylläkin tuo läppä voisi estää ruuvin katoamisen kun läppä on vielä hollilla? Läjä magneetteja kaveriks?
Teoriassa:
Imusarjan kansi on jokusella torxilla kiinni, myös "sammutusläppäkotelo" kannattaa irroitta ja egr ja... putsausta varten.
Jotta ruuvin kannat saa esille, pitää läppämoottorin tanko ottaa irti alapuolelta pallostaan, egr:n viereinen läppä, jolloin läpät saa käännettyä 180 astetta. Läppien ohjaustanko (se alu/muovihässäkkä yläpuolella) toki pitää irroittaa pallinivelistään. Jos noihin läppien ruuveihin ylipäätänsäkään meisseli taittui ko kautta, niin ruuvit irti. Sit pyöräytetään takas 180 astetta (tai yli 90...) ja ropelletaan itse läppä pois haluamallaan tavalla. Sit pyöräytetään akseli "sopivaan kulmaan" ja nostetaan akseli pois (en muista kulmaa). Tuossa epäkesko olake toimittamassa laakeroinnin virkaa - kun vetää akselia ylöspäin ja pyörittää samalla, niin oikea kohta kyllä löytyy. Toista viel 4x ja sul o läpätön sarja. Sit putsaus ja tulppaus sopivaisella tavalla.
Ton kannen tiiviste (ainakin mulla), on semmonen epämääräinen "silkkaripalko", joka ainakin kuumalla vedellä kantta huuhdellessa tahtoi turpoilla pois urastaan. Kannattanee ranettaa se paremmin. Sammutusläppäkotelon o-rengas turpoovaa sorttia, joutunee uusimaan tai lyhentämään orkkista, jos tuuri ei käy.
Mut kannattanee ottaa se kansi ekaks irti ja kurkata mille rojekti näyttää ja tuumailla sit mitä tekee. Ohjeeni suuntaa antava (lienevätkö esim ruuvit "valmiiksi" näkösällä - tod näk paskan peitossa...). Ite olen ottanut kertaalleen pelkän takakannen irti, sekä kaks kertaa koko imusarjan. Jakoremmihuollossa 2.4:n imusarjan irroitus ei pitäisi olla kovin paha rasti pajallakaan, kai. 1.9:ien imusarja lähtenee irti ilman isompia kikkailuja.
Tulppaukseen esim edellmainitut liimattavat tulpat. Jos imusarja iriti, niin variantteina esim. hitsaus, jenkatulpat (mulla sellaiset) tai vaikkapa 156:n 2.4:n läpätön imusarja? Imusarjan tiiviste muistaakseni sparetolla jottain 10-20€. Neste kiertää tuon tiivisteen läpi kanteen jakopään puoleisesta päädystä.
Käryistä; mullakin oli kaks eri kertaa yli 1,5 eka polkasulla, kun auto oli nussuttanut 20min tyhjäkäyntiä ennen ryntäyksiä. Kandee riisselillä ku riisselillä käydä revittelemässä 2/3 vaihteilla (kierroksia) kone kuumaks ja sit pajan kautta ok lapun hakien konttorille. Kun ei hae punaista tarraa konttorilta, niin tarvittaessa lailliset hultoajotkin helpommat.
Edelleen, en pajotuksieni aikana miettinyt kuinka läppien poisto sujuisi imusarja kiinni kannessa, mut kun ne läpät on pienillä (2/läppä) ruuveilla kiinni akseleissaan. Mitä jos tippuukin meisselin kärjestä... Ite läppä irrotessaan (muovia) ei päässe kanteen asti. Mut kylläkin tuo läppä voisi estää ruuvin katoamisen kun läppä on vielä hollilla? Läjä magneetteja kaveriks?
Teoriassa:
Imusarjan kansi on jokusella torxilla kiinni, myös "sammutusläppäkotelo" kannattaa irroitta ja egr ja... putsausta varten.
Jotta ruuvin kannat saa esille, pitää läppämoottorin tanko ottaa irti alapuolelta pallostaan, egr:n viereinen läppä, jolloin läpät saa käännettyä 180 astetta. Läppien ohjaustanko (se alu/muovihässäkkä yläpuolella) toki pitää irroittaa pallinivelistään. Jos noihin läppien ruuveihin ylipäätänsäkään meisseli taittui ko kautta, niin ruuvit irti. Sit pyöräytetään takas 180 astetta (tai yli 90...) ja ropelletaan itse läppä pois haluamallaan tavalla. Sit pyöräytetään akseli "sopivaan kulmaan" ja nostetaan akseli pois (en muista kulmaa). Tuossa epäkesko olake toimittamassa laakeroinnin virkaa - kun vetää akselia ylöspäin ja pyörittää samalla, niin oikea kohta kyllä löytyy. Toista viel 4x ja sul o läpätön sarja. Sit putsaus ja tulppaus sopivaisella tavalla.
Ton kannen tiiviste (ainakin mulla), on semmonen epämääräinen "silkkaripalko", joka ainakin kuumalla vedellä kantta huuhdellessa tahtoi turpoilla pois urastaan. Kannattanee ranettaa se paremmin. Sammutusläppäkotelon o-rengas turpoovaa sorttia, joutunee uusimaan tai lyhentämään orkkista, jos tuuri ei käy.
Mut kannattanee ottaa se kansi ekaks irti ja kurkata mille rojekti näyttää ja tuumailla sit mitä tekee. Ohjeeni suuntaa antava (lienevätkö esim ruuvit "valmiiksi" näkösällä - tod näk paskan peitossa...). Ite olen ottanut kertaalleen pelkän takakannen irti, sekä kaks kertaa koko imusarjan. Jakoremmihuollossa 2.4:n imusarjan irroitus ei pitäisi olla kovin paha rasti pajallakaan, kai. 1.9:ien imusarja lähtenee irti ilman isompia kikkailuja.
Tulppaukseen esim edellmainitut liimattavat tulpat. Jos imusarja iriti, niin variantteina esim. hitsaus, jenkatulpat (mulla sellaiset) tai vaikkapa 156:n 2.4:n läpätön imusarja? Imusarjan tiiviste muistaakseni sparetolla jottain 10-20€. Neste kiertää tuon tiivisteen läpi kanteen jakopään puoleisesta päädystä.
Käryistä; mullakin oli kaks eri kertaa yli 1,5 eka polkasulla, kun auto oli nussuttanut 20min tyhjäkäyntiä ennen ryntäyksiä. Kandee riisselillä ku riisselillä käydä revittelemässä 2/3 vaihteilla (kierroksia) kone kuumaks ja sit pajan kautta ok lapun hakien konttorille. Kun ei hae punaista tarraa konttorilta, niin tarvittaessa lailliset hultoajotkin helpommat.
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Imusarjan irrottamiseen ja kasaamiseen meni tosiaan kokeneellakin asentajalla koko päivän edestä työtunteja, eli ei se ihan pikku juttu ole. Eipä se nyt kai toisaalta erityisen haastavakaan homma ole jos on vehkeet ja tietää mitä tekee, mutta aikaa menee.
Tulppien teettäminen oli yksi vaihtoehto, mutta pääsin sitten helpommalla kun jalittamilta oli jäänyt yli (oon niistä sulle muuten vieläkin velkaa, laita tilinumeroa tulemaan
)
Mullahan oli päästöt jossain viiden tienoilla, en tiedä montako kertaa konttorilla polkivat, mutta ei sitä pajalla saanut sen paremmaksi yrittämälläkään ennen kuin se omassa ketjussaan näkyvä golf-pallon kokoinen karstakökkö otettiin pois imusarjasta. Jos nyt oikein ymmärsin niin polkemisessa sai sen jälkeenkin käyttää hieman luovuutta että sai menemään alle 1.5:n mutta 0.8:an se sitten loppujen lopuksi saatiin. Voi tietty olla että siellä oli nokea vielä riittävästi muutenkin, toivottavasti nyt on alkanut puhdistua, mielenkiintoista nähdä miten tilanne on kehittynyt vuoden päästä.
Tulppien teettäminen oli yksi vaihtoehto, mutta pääsin sitten helpommalla kun jalittamilta oli jäänyt yli (oon niistä sulle muuten vieläkin velkaa, laita tilinumeroa tulemaan

Mullahan oli päästöt jossain viiden tienoilla, en tiedä montako kertaa konttorilla polkivat, mutta ei sitä pajalla saanut sen paremmaksi yrittämälläkään ennen kuin se omassa ketjussaan näkyvä golf-pallon kokoinen karstakökkö otettiin pois imusarjasta. Jos nyt oikein ymmärsin niin polkemisessa sai sen jälkeenkin käyttää hieman luovuutta että sai menemään alle 1.5:n mutta 0.8:an se sitten loppujen lopuksi saatiin. Voi tietty olla että siellä oli nokea vielä riittävästi muutenkin, toivottavasti nyt on alkanut puhdistua, mielenkiintoista nähdä miten tilanne on kehittynyt vuoden päästä.
CARF0869
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Tommosesta dokusta tosiaan löytyy muutama kuva miltä noi läpät näyttää siellä imusarjan sisällä:
http://download.ms-motor-service.com/xi ... en_web.pdf
Aika rohkeeta hommaa olisi alkaa irroittelemaan läppiä imusarja paikoillaan
http://download.ms-motor-service.com/xi ... en_web.pdf
Aika rohkeeta hommaa olisi alkaa irroittelemaan läppiä imusarja paikoillaan

- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Joo, meinaan nyt eka vaihtaa ilmansuodattimen ja sit heittää vanhan DPF:n paikoilleen ja käydä kattoo jos jäis sen sallitun alle..... sit ajan kanssa plärää imusarjan auki.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Tiedoksi nyt tähänkin ketjuun, että meni läpi lukemalla 0,41
Kaikki operaatiot jotka tehty:
Ilmansuodatin vaihdettu (vanha ui vedessä ja oli läpi märkä!).
Täytetty DPF kiinnitetty katsastuksen ajaksi.
Dieselsuodatin vaihdettu (muuten vaan, kun sellainen sattu olemaan hyllyssä
)
Kesärenkaat vaihdettu, jonka uskon olevan yksi suurin syy savutukseen (enemmän pitoa = ei sudi (niin paljoo) = ei savuta!)
Kaikki operaatiot jotka tehty:
Ilmansuodatin vaihdettu (vanha ui vedessä ja oli läpi märkä!).
Täytetty DPF kiinnitetty katsastuksen ajaksi.
Dieselsuodatin vaihdettu (muuten vaan, kun sellainen sattu olemaan hyllyssä

Kesärenkaat vaihdettu, jonka uskon olevan yksi suurin syy savutukseen (enemmän pitoa = ei sudi (niin paljoo) = ei savuta!)

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4