Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Aamulla ei alfa ollut yhteistyössä, ruiskun valoa vaan poltteli, mikä sille tuli?

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Vastaan itselleni, toisella avaimella toimii. Tais olla ajonesto?

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

koltiainen kirjoitti:Vastaan itselleni, toisella avaimella toimii. Tais olla ajonesto?
Ajonesto ois tod.näk. polttanu code-valoa. Koodien lukuun, hus. Ajoneston vika jää ainakin muistiin.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Luen kun jaksan, nyt se ainakin toimii molemmilla avaimilla.
Muistelen että kun luin jäsen Antieko vikakoodeja siellä oli myös ajoneston koodi.
Taitaa ola henkimaailman vehe se ajonesto vanhassa autossa.

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Antieko »

^Se vikakoodi johtui varmasti siitä, että olin käyttänyt virtalukossa sirutonta avainta.
Miten irtoaa lukkopesä virtalukosta? Voi vaihto tulla ajankohtaiseksi?

Avatar
miaksu
Viestit: 316
Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja miaksu »

Hei kävin autosähkärillä ton ilmi-ongelman takia ja selvis siinä semmonenki et moottorin ohjainyksikkö antaa tietoo et ois pakkasta -39/40 astetta ?? Onks kellää ollu vastaavaa tai tietoa mistä vois johtua ?? :roll:
ja voisko toi vikakoodi P0110 imuilman lämpötila toimintahäiriö liittyä tuohon ??
Viimeksi muokannut miaksu, 10 Loka 2014, 16:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Lämpöanturi tai sen johto taitaa olla kaput.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

^^ Muistaakseni lukee imuilman lämpötilan ilmamassamittarilta. Eli ILMI vaihtoon.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

EIkös Alamajyllä juuri ollut sama ongelma, kun ILMI ei ollutkaan oikea, vaikka piti? Eli huono tyhjäkäynti, lämpötila oli mukamas -39 ja vikakoodi P0100? Alamajy voinee tarkentaa.

Kokeiles mitä vaikutusta on irrottaa ILMIn johto. Jos ei mene huonommaksi (ja selvästi), ILMI vaihtoon. Imuilman lämpötila tosiaan tulee tuon kautta, joten vikana joko anturi tahi anturin johto. Jos se ei ole about uusi, niin se todennäköisesti on kaputt... Joillakin menee noita jopa yksi per vuosi, kuulemma :shock:

Avatar
alamajy
Viestit: 1989
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alamajy »

^Kyllä. Vaikuttaa, että piuha ILMIlle on irti tai poikki.

Jos ILMIn piuhan ottaa kokonaan irti niin näyttää -40 astetta.

Juttua ja mittauksia löytyy näistä:

Tyhmiä kysymyksiä 156:sta - Sivu 96 alkaen
Keskustelualue: Yleistä löpinää Aihe: Mitä teit tänään tallissa? Sivu 32 alkaen

Ja minulta löytyy parikin ILMIä, joilla voi kokeilla. ELM327 BT, Torque ja Android on hyvä yhdistelmä mittailemiseen.

Avatar
miaksu
Viestit: 316
Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja miaksu »

Okkei, kiitoksia paljon. :) Täytyyki alkaa lueskelee ja miettii seuraavaa siirtoa.. :)

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Rupesin vaihtamaan vasemmalta vetarin ulompaa suojakumia. Ongelmaksi on muodostunut, kun en saa vetoakselia irti nivelestä.
Saan sen lukkorenkaan sieltä levitettyä, mutta akseli on silti täysin jumissa.
Onko ideoita miksi se jumittaa ja kuinka sen saa irtoamaan?
Kestääkö se nivel jos sinne antaa kuumaa?

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Napakka isku esim. kuminuijalla niveleen. Crenkaan pelkkä levitys ei auttane, pitää saada kokonaan pois paikoiltaan, jos käsin meinaat vetarin poistaa, tämä liki mahdotonta. Kuumasta ei apua.

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

alamajy kirjoitti:^Kyllä. Vaikuttaa, että piuha ILMIlle on irti tai poikki.

Jos ILMIn piuhan ottaa kokonaan irti niin näyttää -40 astetta.

Juttua ja mittauksia löytyy näistä:

Tyhmiä kysymyksiä 156:sta - Sivu 96 alkaen
Keskustelualue: Yleistä löpinää Aihe: Mitä teit tänään tallissa? Sivu 32 alkaen

Ja minulta löytyy parikin ILMIä, joilla voi kokeilla. ELM327 BT, Torque ja Android on hyvä yhdistelmä mittailemiseen.
Kuinka tuota elm327, torgue ja android yhdistelmää voi hyödyntää vian etsinnässä? Kyseinen yhdistelmä löytyy mut en ole vielä sitä kokeillut edes vikakoodien lukuun.
onko hankala käyttää?

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

JackFry kirjoitti:Onko ideoita miksi se jumittaa ja kuinka sen saa irtoamaan?
Kestääkö se nivel jos sinne antaa kuumaa?
Ota vaan suosiolla koko keppi pöydälle. Sisäpää on kuudella kuusikololla kiinni vaihteiston laipassa. Sitten saat sisäpään nivelen irti ja sitäkautta uutta suojakumia. Jos annat kuumaa,alkaa rasvat kiehumaan nivelen sisällä, ei hyvä homma.

Kaarlo
Viestit: 47
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:33
Car(s): Alfa 156 JTS Sportwagon

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Kaarlo »

Motor Control System Failure, luettu vikakoodi P1151, Etumainen lambda anturi 2, status jatkuva. Ajoon tuolla ei perstuntumalla ollut mitään vaikutusta. Nollattiin ja jatkoin ajoa. Sama ilmoitus tuli neljän päivän kuluttua uudestaan. (lyhyttä ajoa n.40km) En ole käynyt luetuttamassa koodia uudestaan, tod.näk sama.
Onko näitä antureita enempikin? Kyseiselle korjaamolle alfa ei ollut tuttu. Eivät osanneet äkkiseltään kertoa missä anturi on. Olen ymmärtänyt että antureila olisi kaksi. Vasen/oikea?!
Osaisiko joku valaista asiaa ja kertoa mikä anturi kyseessä, jotta saisivat vaihdettua anturin arpomatta.

Oli mielenkiintoista lukea Mister-auto sivulta että "suositellaan anturin vaihtoja 160tkm välein." :?
http://www.mister-auto.fi/fi/lambda-ant ... g3922.html

Kulutusosia ne nämäkin tuntuvat oleva.
Niin, ja mitä merkkiä suosittelette?

Avatar
alamajy
Viestit: 1989
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alamajy »

banditbusa kirjoitti:
alamajy kirjoitti:^Kyllä. Vaikuttaa, että piuha ILMIlle on irti tai poikki.

Jos ILMIn piuhan ottaa kokonaan irti niin näyttää -40 astetta.

Juttua ja mittauksia löytyy näistä:

Tyhmiä kysymyksiä 156:sta - Sivu 96 alkaen
Keskustelualue: Yleistä löpinää Aihe: Mitä teit tänään tallissa? Sivu 32 alkaen

Ja minulta löytyy parikin ILMIä, joilla voi kokeilla. ELM327 BT, Torque ja Android on hyvä yhdistelmä mittailemiseen.
Kuinka tuota elm327, torgue ja android yhdistelmää voi hyödyntää vian etsinnässä? Kyseinen yhdistelmä löytyy mut en ole vielä sitä kokeillut edes vikakoodien lukuun.
onko hankala käyttää?
Erittäin helppo käyttää. Minä määrittelin lokattaviksi suureiksi kierrosluvun, ilmin antaman ilman lämpötilan, ilmamäärän, latausjänniteen ja joitakin muita. Sitten auto käyntiin ja käyttöä vähän aikaa eri kierroksilla: tyhjäkäynti, 1000, 2000, 3000 ja 4000. Sitten konehuoneen puolelle, auto siis käynnissä, samoin lokaus. Ilmin piuha irti ja taas vähän aika noilla samoilla kierroksilla. Sitten lokaus seis, talletetun loki-filen lähetys sähköpostilla itselle.
Siirtyminen sisätiloihin ja file auki Excelillä. Ilmamäärän pitäisi vaihtua kierrosluvun funktiona ja lämpötilan pitäisi myös heilua vähän ja ainakin olla eri suuri kuin -40, kun piuha on kiinni...
Varmaan muitakin tapoja, mutta noin minä tein.
Toki jo Torquen reaaliaikainet näytöt kertovat samoja asioita mutta lokeilla voi myöhemmin ihan rauhassa tutkailla onko kaikki ok.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^^Niin no, bosch tais antaa noille 160000km toimivuus olettaman. Se on se vaihdeloodan puoleinen laajakaista.

Nakutin
Viestit: 77
Liittynyt: 05 Heinä 2014, 11:15
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Nakutin »

banditbusa kirjoitti:Kuinka tuota elm327, torgue ja android yhdistelmää voi hyödyntää vian etsinnässä? Kyseinen yhdistelmä löytyy mut en ole vielä sitä kokeillut edes vikakoodien lukuun.
onko hankala käyttää?
Vähän ohjelmasta ja obd mokulasta ja autostakin riippuen on kännykän tms. näytöltä luettavissa erilaista reaaliaikaista anturidataa auton käydessä. Esim. tuo edellämainittu imuilman lämpötila ja määrä, akunjännite, dieselissä railipaineet plus paljon muuta.
Mullakin on joku elm kikkare ja android, mutta ohjelmana joku obd doctor.

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

Ok.
tarviipa kokeila miten noi toimii jos vaikka jotain selviäisi torgue ohjelman avulla.

pjotrthegreat
Viestit: 815
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Kaarlo kirjoitti:Motor Control System Failure, luettu vikakoodi P1151, Etumainen lambda anturi 2, status jatkuva. Ajoon tuolla ei perstuntumalla ollut mitään vaikutusta. Nollattiin ja jatkoin ajoa. Sama ilmoitus tuli neljän päivän kuluttua uudestaan. (lyhyttä ajoa n.40km) En ole käynyt luetuttamassa koodia uudestaan, tod.näk sama.
Onko näitä antureita enempikin? Kyseiselle korjaamolle alfa ei ollut tuttu. Eivät osanneet äkkiseltään kertoa missä anturi on. Olen ymmärtänyt että antureila olisi kaksi. Vasen/oikea?!
Osaisiko joku valaista asiaa ja kertoa mikä anturi kyseessä, jotta saisivat vaihdettua anturin arpomatta.

Oli mielenkiintoista lukea Mister-auto sivulta että "suositellaan anturin vaihtoja 160tkm välein." :?
http://www.mister-auto.fi/fi/lambda-ant ... g3922.html

Kulutusosia ne nämäkin tuntuvat oleva.
Niin, ja mitä merkkiä suosittelette?
Voi olla ihan vuoto pakosarjassa/pakoputkessa, saa häiriintynyttä tietoa tuo lambda...

SammyB
Viestit: 50
Liittynyt: 05 Syys 2014, 09:34
Car(s): 156 2.0 JTS 2005

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja SammyB »

Voihan nyt vattu, sytty aikaa sitten se motor control failure vaimikä se nyt olikaan: Lamda risana. Tilasin sen osasen ja sain sen. Nyt se lamppu sammu sitte.

Pitääkö mun nyt sitte vaihtaa se vai riittääkö kun sen vikakoodin poistaa muistista? (eikö se jää sinne?)

Avatar
jyrkip
Viestit: 790
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

Mahtuuko 205/60-16 156tosen alla pyörimään? Jokatapauksessa tarvitsen vähintään kaksi talvigummia ja nyt saisi hyvät tuommoiset sopivasti eli ilmaiseksi. Kaksi senttiähän noissa on halkaisijaa vakiota enemmän. Ulkonäkö on nyt sivuseikka, saattaahan tuo pikkuauto muuttua hiukan SUV:n suuntaan jos pyörä suurenee :)
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

SammyB kirjoitti:Voihan nyt vattu, sytty aikaa sitten se motor control failure vaimikä se nyt olikaan: Lamda risana. Tilasin sen osasen ja sain sen. Nyt se lamppu sammu sitte.

Pitääkö mun nyt sitte vaihtaa se vai riittääkö kun sen vikakoodin poistaa muistista? (eikö se jää sinne?)
Jos auto on nyt ehjätty ja valo sammunut niin ei niitä vikakoodeja tarvitse erikseen nollata, ne häipyy sieltä ajan kanssa. Tietysti jos on katsastus ihan nurkan takana voi ne joutua nollaamaan.

SammyB
Viestit: 50
Liittynyt: 05 Syys 2014, 09:34
Car(s): 156 2.0 JTS 2005

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja SammyB »

Tuomas K kirjoitti:
SammyB kirjoitti:Voihan nyt vattu, sytty aikaa sitten se motor control failure vaimikä se nyt olikaan: Lamda risana. Tilasin sen osasen ja sain sen. Nyt se lamppu sammu sitte.

Pitääkö mun nyt sitte vaihtaa se vai riittääkö kun sen vikakoodin poistaa muistista? (eikö se jää sinne?)
Jos auto on nyt ehjätty ja valo sammunut niin ei niitä vikakoodeja tarvitse erikseen nollata, ne häipyy sieltä ajan kanssa. Tietysti jos on katsastus ihan nurkan takana voi ne joutua nollaamaan.
Niin, sitähän ei ole ehjätty, se ehjäs itse itsensä :shock: noh, katsastus tammikuussa. Nyt mulla on ylimääränen lambda hyllyssä varaosana

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

SammyB kirjoitti:
Tuomas K kirjoitti:
SammyB kirjoitti:Voihan nyt vattu, sytty aikaa sitten se motor control failure vaimikä se nyt olikaan: Lamda risana. Tilasin sen osasen ja sain sen. Nyt se lamppu sammu sitte.

Pitääkö mun nyt sitte vaihtaa se vai riittääkö kun sen vikakoodin poistaa muistista? (eikö se jää sinne?)
Jos auto on nyt ehjätty ja valo sammunut niin ei niitä vikakoodeja tarvitse erikseen nollata, ne häipyy sieltä ajan kanssa. Tietysti jos on katsastus ihan nurkan takana voi ne joutua nollaamaan.
Niin, sitähän ei ole ehjätty, se ehjäs itse itsensä :shock: noh, katsastus tammikuussa. Nyt mulla on ylimääränen lambda hyllyssä varaosana
Josse lambada vikoo niin päästöistä ei mee auto lävitte.

EmmiMaria
Viestit: 1132
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

Mulla ainakin lambdat herjaa mut sit ko kattoo sil ohjelmal ( nimeä en muista) niin anturit toimii niin kun pitää
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Vikavalon syttymiseen riittää aika satunnaisetkin häiriöt lambdan toiminnassa.

Verttiv
Viestit: 96
Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Verttiv »

Millane on jts normaali käyntilämpötila tuon kojelaudan mittarin mukaan, kun itsellä kaupunkiajossa se pyörii tuossa 90-105 välillä?

Flektin alempi nopeus ei myöskään taida toimia, vaikka juuri vaihdoin tuon etuvastuksen,
kun lämpöjen ollessa n 90 flekti ei pyöri vaikka ilmastointi olisi päällä tai täysillä, alkaa pyörimään vasta kun menee selvästi yli 90 asteen :shock:
Liittimet yms putsailtu elektroniikkaspräyllä tuon etuvastuksen vaihdon yhteydessä, niin mikä muu sieltä voisi olla rikki?

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Tarkistitko flektin sulakkeen? Kesällä nollailtiin koodeja yhdestä Stilosta, jossa ei toiminut flektin toinen nopeus. Siinä oli akun lähettyvillä isot, olikohan 50A sulakkeet kummallekin nopeudelle erikseen. Ehjällä sulakkeella lähti pelittämään.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
vrahikai
Viestit: 421
Liittynyt: 16 Marras 2013, 17:42
Car(s): Ex: 156 2.5 V6 Boselift
Ex: Renault Clio RS182
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vrahikai »

Esitetäänpä täälläkin projektiosastolla jo esittämäni kuva-arvoitus:

Mitä ovat kuvassa keskellä näkyvät pikkubusson alta löytyvät putket? Kuva otetttu keulalta perää kohti, etualalla mm. etummaisen pakosarjan lämpökilpi.
Liitteet
IMG_4105m.JPG
Putkia pohjassa
(270.39 KiB) Tiedosto ladattu 5163 kertaa

itburns
Viestit: 1
Liittynyt: 14 Loka 2014, 10:46
Car(s): 156 2,5V6 ´02

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja itburns »

Noniin, muutaman vuoden harhailun jälkeen piti ottaa taas Alfa alle ja heti pääsee rassailemaan... tai ensin pähkimään ainakin.

Kyseessä siis ´02 156 V6, jossa automaattinen dual-zone ilmastointi.

Yllättäen kun alkoi ilmat viilenemään, niin havaitsin, ettei oikealle puolelle eikä taakse tule lämmintä ilmaa lainkaan. Puhallus toimii kaikilla tehoilla ihan ok. Ikkunat ei huurru eikä glykoli haise, joten voiko sillä jo sulkea pois rikkoontuneen kennon? Voiko kenno olla syynä jotakin muuta kautta? Mitä muita mahdollisia syitä tulee mieleen?

Avatar
vrahikai
Viestit: 421
Liittynyt: 16 Marras 2013, 17:42
Car(s): Ex: 156 2.5 V6 Boselift
Ex: Renault Clio RS182
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vrahikai »

itburns kirjoitti:Noniin, muutaman vuoden harhailun jälkeen piti ottaa taas Alfa alle ja heti pääsee rassailemaan... tai ensin pähkimään ainakin.

Kyseessä siis ´02 156 V6, jossa automaattinen dual-zone ilmastointi.

Yllättäen kun alkoi ilmat viilenemään, niin havaitsin, ettei oikealle puolelle eikä taakse tule lämmintä ilmaa lainkaan. Puhallus toimii kaikilla tehoilla ihan ok. Ikkunat ei huurru eikä glykoli haise, joten voiko sillä jo sulkea pois rikkoontuneen kennon? Voiko kenno olla syynä jotakin muuta kautta? Mitä muita mahdollisia syitä tulee mieleen?
Kannattanee ainakin lukea/luetuttaa, että minkälaisia lukemia sisätilan lämpötila-anturit antavat. Sillä pääsisi jo eteenpäin.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

vrahikai kirjoitti:Mitä ovat kuvassa keskellä näkyvät pikkubusson alta löytyvät putket? Kuva otetttu keulalta perää kohti, etualalla mm. etummaisen pakosarjan lämpökilpi.
Mun tekis hirveesti mieli väittää, että nuo lähempänä kameraa olevat letkut, jotka on klemmareilla kiinni putkissa, on ohjaustehostimen letkut (ja sen jäähdytyskierron liitännät) ja lähes moottorin alle pujottelevat letkut/putket (joista toisessa musta putki yhtyy metalliputkeen tuollaisella puristusliitoksella) ovat ilmastoinnin röörejä, mutta en vanno ihan satavarmaksi. Ehkä joku 156-tuntija vahvistaa tai korjaa mielipiteeni.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

linux inside
Viestit: 11
Liittynyt: 12 Loka 2014, 21:04
Car(s): 156 2.0 TS -00

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja linux inside »

Nyt on "uus" 156 alla (olen ainakin toistaiseksi todella tyytyväinen) ja pari juttua mielessä, joihin kaipaa selvennystä. En viitsinyt kuitenkaan uutta ketjua aloittaa niin päädyin tänne.

1) Minkälaisia lamppuja löytyy (tai pitäisi löytyä :roll: ) mittariston takaa ja muualta keskikonsolista? Useampia per mittari? Ootteko ledejä käyttäny ja toimiiko ledien himmennys?
2) Kun ei tuota radion kohinaa jaksaisi kuunnella takalasin lämmittimen ollessa päällä, niin kertoisitteko kokemuksia omista antenni-kötystelyistä? Haluaisin myös käyttää puhelimen fm-lähetintä joskus musiikin kuunteluun, mutta nykyisellään pitää puhelin melkeinpä heittää hattuhyllylle, jotta kuuluu. Saisiko antennin johonkin huomaamattomaan paikkaan kohtuu lähelle mankkaa?

pitbull
Viestit: 19
Liittynyt: 06 Helmi 2014, 11:26

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja pitbull »

Mikä on 156:sen vm 00-01 jarrulevyn paksuus?olis vähän kiire.yks levy murtu pahasti.pitäs saada tietää.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Autodatasta kaivettua:

Paksuudet:
Edessä EI-GTA: 22mm alkuperäinen, 20,2mm minimi. (jäähdytetty)
Edessä GTA: ----mm alkuperäinen, 26mm minimi. (jäähdytetty)
Takana EI-GTA: ----mm alkuperäinen, 9mm minimi. (ei-jäähdytetty)
Takana GTA: ----mm alkuperäinen, 9mm minimi. (ei-jäähdytetty)

Sen sijaan kokoja on monia. Halkaisijoita on kahta tai kolmea tai peräti neljää... riippuen, mitä varaosakatalogia luetaan. GTA:ssa on isot Brembot, onkohan ne 156:ssa 305mm? 284mm ja 276mm (muistaakseni) on ainakin pari pienempää kokoa halkaisijaltaan; SELVITÄ OIKEA (vaikka mittanauhalla), jos et ole varma.
Korkeuksiakin on ainakin paria, riippuen jarrujärjestelmästä. Mielikuva on, että ATE/TRW on kahta kokovaihtoehtoa, kun taas Lucas/Bosch/Brembo tarjonee kaikki vain yhtä korkeutta? (tämä siis levyn keskiosan korkeus levyn kitkapintaan, eli kuinka syvälle levy menee napaan)

Kannattaa selata jotain katalogia malliin www.nimark.fi // www.mister-auto.fi // vastaavat, jotka rekisterinumeron perusteella kertovat edes jossain määrin oikeat osat.
Jos varmuutta haluaa, niin auton alustanumerolla menet ePeristä katsomaan (googleen fiatforum eper, pitäisi auttaa) ja sitä kautta kaivat. On hieman hommaa siinä, jotta löytää osanumerot, mutta kyllä ne pitäisi irrota. Paloja lukuun ottamatta...

pitbull
Viestit: 19
Liittynyt: 06 Helmi 2014, 11:26

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja pitbull »

Hei kiitos paljon sulle.pitääpä pistää heti tilaus vetämään.jos sais vaikka ensviikolla ajoon auton.

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Abarth »

vrahikai kirjoitti: Mitä ovat kuvassa keskellä näkyvät pikkubusson alta löytyvät putket? Kuva otetttu keulalta perää kohti, etualalla mm. etummaisen pakosarjan lämpökilpi.
166 Bussossa tuossa kohtaa kulkee öljyputket öljynsuodatinjalalta öljynjäähdyttäjälle, mutta näissähän ei öljycooleria ollut vai?

Avatar
vrahikai
Viestit: 421
Liittynyt: 16 Marras 2013, 17:42
Car(s): Ex: 156 2.5 V6 Boselift
Ex: Renault Clio RS182
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vrahikai »

Polforea kirjoitti:Mun tekis hirveesti mieli väittää, että nuo lähempänä kameraa olevat letkut, jotka on klemmareilla kiinni putkissa, on ohjaustehostimen letkut (ja sen jäähdytyskierron liitännät) ja lähes moottorin alle pujottelevat letkut/putket (joista toisessa musta putki yhtyy metalliputkeen tuollaisella puristusliitoksella) ovat ilmastoinnin röörejä, mutta en vanno ihan satavarmaksi. Ehkä joku 156-tuntija vahvistaa tai korjaa mielipiteeni.
Tähän suuntaan olen itsekin kallistumassa. Nämä hakemani putket päätyvät molemmat hihnalta voimansa ottavaan mötikkään motin keulapuolella. Onko se nyt sitten ilmastoinnin kompura vai tehostimen pumppu, sen juuri haluaisin tietää.
Abarth kirjoitti:166 Bussossa tuossa kohtaa kulkee öljyputket öljynsuodatinjalalta öljynjäähdyttäjälle, mutta näissähän ei öljycooleria ollut vai?
Ei ole joo öljycooleria pikkubussossa. Melko varmasti nuo liittyy joko ohjaustehostimeen tai ilmastointiin.

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

Oisko kellään vinkkiä miten saisin irto repsikan ovesta sähköikkunan alas et saisin ikkunan pois.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Eiköhän siihen auta, kun tarjoaa sähköä suoraan ikkunamoottorille. Eli ihan vaikkapa irtopiuhoilla akusta.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

Polforea kirjoitti:Eiköhän siihen auta, kun tarjoaa sähköä suoraan ikkunamoottorille. Eli ihan vaikkapa irtopiuhoilla akusta.
Kyllä auttais mut on aika hankalassa paikassa, irroitin kyllä pistokkeen mut moottorin puolelta ei nää mihin pitäs virtaa tökkiä.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ahh niin tietty. Oven ja A-pilarin taitteessahan taitaa olla liitin, mutta siitäkin pitäisi keksiä pinnileiska...
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

Juu niin on,mut vaihtoehtoja hirveesti.ja noi johdot on tosi hyvin teippailtu mahdoton seurata.tätä just ajattelin et jos joku tietäis mihin tossa isossa töpselissä tulis virtoja tarjota et sais ikkunan laskeen.

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

banditbusa kirjoitti:Juu niin on,mut vaihtoehtoja hirveesti.ja noi johdot on tosi hyvin teippailtu mahdoton seurata.tätä just ajattelin et jos joku tietäis mihin tossa isossa töpselissä tulis virtoja tarjota et sais ikkunan laskeen.
Onnistuin saamaan lasin alas.
mut tossa korin kunnostus hommassa tänään ihmettelin et millähän takaikkunan päällä oleva spoileri mahtaa olla kiinnitetty?????
Oisko kukaan sellaista laittanut tai irroittanut, et sais vinkkiä miten saan sen ehjänä pois.

Avatar
miaksu
Viestit: 316
Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja miaksu »

Mikä ohjaustehostimen öljy pitää olla ??

Stiletto
Viestit: 349
Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Stiletto »

miaksu kirjoitti:Mikä ohjaustehostimen öljy pitää olla ??
Mulla red linet on toiminu hyvin.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Katsastuksessa huomasivat vasemman ajovalon näyttävän liian alas ja sama oli myös vuosi sitten. Pystyyhän sen säätämään taas takaisin ylös, mutta ei sitä jaksaisi olla aina tarkistamassa. Minkälainen tuo lampun rakenne on, eli mistähän tämä vasemman valon alas vajoaminen johtuu?

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

JackFry kirjoitti:Katsastuksessa huomasivat vasemman ajovalon näyttävän liian alas ja sama oli myös vuosi sitten. Pystyyhän sen säätämään taas takaisin ylös, mutta ei sitä jaksaisi olla aina tarkistamassa. Minkälainen tuo lampun rakenne on, eli mistähän tämä vasemman valon alas vajoaminen johtuu?
Alfasta en ole varma mutta siipan itächevystä laskee ajovalo alas jos parkki on palanut.

Vastaa Viestiin