Puleerausketju.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Myllytetty? Jää sit raita keskelle autoa, kun loput tekee :roll:

Avatar
Eero
Viestit: 2584
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00
Paikkakunta: Janakkala

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Eero »

jalittam kirjoitti:Myllytetty? Jää sit raita keskelle autoa, kun loput tekee :roll:
Juu myllytetty on. Ei jää raitaa, raja häviää kun kiilloittaa toisen puolen.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Jos teipillä rajattu, niin jää raita. Myllytetyllä puolella lakka on jo ohuempi, terävähköllä rajalla. Kun vetää toisen puolen ja vaikka vetää rajan yli, niin korkeusero jää. Mut hyvä siitä tulee. Ja kuka sen huomaa/siitä välittää, onkin toinen juttu. Hinkkaahan porukka lumiharjoilla ja sienillä autojaan, luullen suojatuotteen (lue vaha) tekevän pinnan "kiiltäväksi".

Avatar
Eero
Viestit: 2584
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00
Paikkakunta: Janakkala

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Eero »

jalittam kirjoitti:Jos teipillä rajattu, niin jää raita. Myllytetyllä puolella lakka on jo ohuempi, terävähköllä rajalla. Kun vetää toisen puolen ja vaikka vetää rajan yli, niin korkeusero jää. Mut hyvä siitä tulee. Ja kuka sen huomaa/siitä välittää, onkin toinen juttu. Hinkkaahan porukka lumiharjoilla ja sienillä autojaan, luullen suojatuotteen (lue vaha) tekevän pinnan "kiiltäväksi".
Teipillä on rajattu ja mielenkiintoista nähdä, jääkö tuohon tosiaan silmin havaittava raja. Tosin tuossa autossa on paikkamaalauksia ym. viritystä maalipinnassa, joten suurta vahinkoa ei myllytetty raja tuota.
Liitteet
IMG_2741_muokattu.jpg
Kiiltää
(172.86 KiB) Tiedosto ladattu 6507 kertaa
IMG_2737_muokattu.jpg
Ei kiillä
(152.75 KiB) Tiedosto ladattu 6507 kertaa
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Todennäköisen pehmeällä lakalla (vai oks toi ilman lakkaa?) voinee helpommin yrittää feidata mahdollista rajaa. Silti siitä tulee lähtökohtaa pali paremman näköinen. Montako karkeutta käytit? En ota kantaa käytettyyn settiin merkiltään/muutenkaan. Ja millä laikoilla/koneella?

Avatar
Eero
Viestit: 2584
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00
Paikkakunta: Janakkala

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Eero »

jalittam kirjoitti:Todennäköisen pehmeällä lakalla (vai oks toi ilman lakkaa?) voinee helpommin yrittää feidata mahdollista rajaa. Silti siitä tulee lähtökohtaa pali paremman näköinen. Montako karkeutta käytit? En ota kantaa käytettyyn settiin merkiltään/muutenkaan. Ja millä laikoilla/koneella?
Eipä ole lakkaa tässä yksilössä, laikat oli tiilen punaiset hionnan jälkeen.
Kiilloituksen tein parilla aineella, karkeudet 1500-->hienompaan. Laikkoina Sonaxin vaahtomuovit, ensin kovemmalla Makitan rotary-konella ja viimeistely pehmeällä ja epäkeskolla.
Lähinnä tuossa kiinnostaa, miten pitkään pinnan kiilto säilyy. Kokeilin ensimmäistä kertaa Nano-kestopinnoitetta lakattomaan pintaan; jospa se auttaisi säilyttämään kiillon pidempään. Pinnoitteen päälle laitoin kerroksen carnaubaa tuomaan lisäkiiltoa ja "liukkautta".
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Tuskin tuo vaha pysyy pinnassa kovinkaan hyvin. Nanoissahan yleensä ideanakin, et siihen vähemmän tarttuu paska tai muu. Jatkossa varmaan helpompi joku detaileri pesujen jälkeen(/kuivausapuna). Esim Bilthamberin autoqd muuten tekee aikaste liukkaan pinnan, ehkä jopa aavistuksen kiiltoakin. Kaippa se uv heikentää kiiltoa tomsse punaisessa lakattomassa. Ja ne pesujäljet. Ja lumiharja :-D . Naarmujahan on kaikenkokoisia, pienimmät vievät sen kiillon. Joten pesuillakin voi vaikuttaa kiillon kestoon.

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Sitä en tiedä, kunka iso karkeuksien välillä oli, mut kuten tietänet, liian iso hyppy ei ole ok. Hienommallahan pitää poistaa karkeamman jäljet. Kiillon taso riippuu noistakin...

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Ai niin, miten puhdistettu myllytyksen jäljiltä? Kriittinen vaihe tämäkin, kun suojat heittää päälle. Siis niiden pysyvyyden suhteen.

Redneck
Viestit: 123
Liittynyt: 15 Syys 2014, 20:19
Car(s): Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20V Ti -05

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Redneck »

Mun 166 on juuri nyt pulerattavana paikallisella tekijällä ja tos just soitti, että ihan karmees kunnossa on :lol: noh senhän mä tiesinkin kun autoliikkees autoja pulerataan liukuhihnalta eikä mihkään holojen poistoon ja viimeistelyyn jää aikaa vai välittävätkö edes :roll:

Nii ostin ton juuri aurinkoisella ilmalla ja jälki oli sanoinkuvaamattoman kamalaa :shocked!: no eipä hätää...Joni poika tekee siitä sellaisen kun sen kuuluukin olla 8)

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Vedin Colliniten 476S:n Thesiksen pintaan.......Yllättävän pitkä kuivumisaika vaikka mielestäni tein vain ohuen "harson" kosteahkolla levityssienellä pintaan......Poistaminen oli myös huomattavan työlästä (annoinko sittenkin kuivua liian vähän?? n. 45min??....) No mutta vaikka tämä ei selvästikään ole mikään vahaa-aina-kun-peset-mömmö, niin täytyy kyllä sanoa että kiilto on loistava! Silminnähden parempi kuin AutoGlymin punainen-kultainen yhdistelmässä. Käsin tuon kiillotin mutta ehkä koneella työstö olisi ollut huomattavasti helpompaa.....Raaskinut vaan ostaa vielä KUNNOLLISTA kiilotuskonetta vaikka tarvetta olisi.....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Myllyn hinta katoaa thesiksen muihin kuluihin nopeasti, joten anna mennä vaan :-D
Ja mikä on "kunnollinen" kone vs. kyynärpää/ranne :wink: ?

Ja nyt voinen mainostaa (?) Projechtech nimistä firmaa, kun mulla ei ole enää osaa/arpaa ko yrityksen toimintaan. Tuolta saa ihan oikeasti palvelua, eikä yritetä myydä sitä mitä et tarvitse. Eikä ne hinnatkaan pahoja ole, vaikka vertaisit saarten vastaaviin. Suosittelen. Tuolta thesiksen/muiden kulkuneuvojen entraamiseen välineet/ohjeet...

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

jalittam kirjoitti:Myllyn hinta katoaa thesiksen muihin kuluihin nopeasti, joten anna mennä vaan :-D
...
No näinhän se just on..... :wink:
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Jollain perverssillä tapaa itseäkin kiinnostanu thesis parin vuoden ajan, mut kun hakannu vaivaa (ja rahaa) tohon ysiin, niin saa jäädä vaihdot väliin toistaiseksi.

Mut, kuis Eeron kävi loppumyllytyksessä? Jäiks ralliraitaa? Vähintään ledillä erottaa... (?) Toivottavasti ei.

Avatar
Eero
Viestit: 2584
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00
Paikkakunta: Janakkala

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Eero »

jalittam kirjoitti: Mut, kuis Eeron kävi loppumyllytyksessä? Jäiks ralliraitaa? Vähintään ledillä erottaa... (?) Toivottavasti ei.
Raportoin kun toinen puoli on myllytetty. Edelleen 50/50 luukki päällä.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Finest »

pitkämies kirjoitti:Vedin Colliniten 476S:n Thesiksen pintaan.......Yllättävän pitkä kuivumisaika vaikka mielestäni tein vain ohuen "harson" kosteahkolla levityssienellä pintaan......Poistaminen oli myös huomattavan työlästä (annoinko sittenkin kuivua liian vähän?? n. 45min??....) No mutta vaikka tämä ei selvästikään ole mikään vahaa-aina-kun-peset-mömmö, niin täytyy kyllä sanoa että kiilto on loistava! Silminnähden parempi kuin AutoGlymin punainen-kultainen yhdistelmässä. Käsin tuon kiillotin mutta ehkä koneella työstö olisi ollut huomattavasti helpompaa.....Raaskinut vaan ostaa vielä KUNNOLLISTA kiilotuskonetta vaikka tarvetta olisi.....
millainen on kunnollinen?
hommasin n.100€ koneen ja omaan käyttööni tarpeeksi hyvä.
Olen levittänyt aina kuivalla sienellä, kostea sieni varmaan pidentää kuivumisaikaa.
Eikä kiillotus ole ollut sen työläämpää kuin esim. AutoGlymin vahoilla

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Finest kirjoitti:
pitkämies kirjoitti:Vedin Colliniten 476S:n Thesiksen pintaan.......Yllättävän pitkä kuivumisaika vaikka mielestäni tein vain ohuen "harson" kosteahkolla levityssienellä pintaan......Poistaminen oli myös huomattavan työlästä (annoinko sittenkin kuivua liian vähän?? n. 45min??....) No mutta vaikka tämä ei selvästikään ole mikään vahaa-aina-kun-peset-mömmö, niin täytyy kyllä sanoa että kiilto on loistava! Silminnähden parempi kuin AutoGlymin punainen-kultainen yhdistelmässä. Käsin tuon kiillotin mutta ehkä koneella työstö olisi ollut huomattavasti helpompaa.....Raaskinut vaan ostaa vielä KUNNOLLISTA kiilotuskonetta vaikka tarvetta olisi.....
millainen on kunnollinen?
hommasin n.100€ koneen ja omaan käyttööni tarpeeksi hyvä.
Olen levittänyt aina kuivalla sienellä, kostea sieni varmaan pidentää kuivumisaikaa.
Eikä kiillotus ole ollut sen työläämpää kuin esim. AutoGlymin vahoilla
Lainaillut joskus kaverin Metaboa....maksoi kuulemma aikoinaan 500e taijotain....mut kyl näitä ihan varmasti saa järkihinnalla nykyään..... Colliniten purnukassa luki muistaakseni jotain tyyliin "Use damp sponge to spread.." joten tein niin......Tämä varmasti pidensi kuivumisaikaa?! Tarvii koklata kuivana ( :mrgreen: ) ens kerralla ja ehkä laiskana nyky-ihmisenä vaan kuvittelin tuon kiillotuksen olevan työlästä.....(Enemmän woimaa joutui kumminkin käyttämään kun punaisella Glymillä joka lähtee mielestäni lähes puhaltamalla pois..). Aikas vähän kokemusta näistä "kiinteistä" vahoista.......

PS: Menisköhän se kumminkin näin amatööritasolla niin, jotta mitä enemmän vaivaa, sitä enemmän tulosta!
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

tulipas taas siistittyä kabiinia. imuroinnin ja pintojen pyyhkimisen jälkeen tuumasin että ruskean likaiset kumimatot ei sovi muuteen siistiin sisustan ilmeeseen joten tuli nekin sitten harjattua saippualla puhtaaksi. ovat taas mustat. :)

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Käsittele ne kuminhoitoaineella?

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

^en usko että on nyt tarpeen kun niistä tuli ihan siistit. vai onko sillä kuminhoitoaineella joku erikoinen vaikutus niihin?

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Mun mielest niit on helpompi putsata noin ylipäätään - vähän niinku kangasmatot, joissa on kaksinkertainen suojakäsittely, lumiharjaus ja pari läiskäsyä avokämmenellä riittää puhdistukseen.

Värikin muuttui kumimatoissa mustemmaksi. Sivelen niitä vain päällipuolelta, ne liukuu muutenkin tosi hyvin. Kengän alla ei tunnu eroa, ei ole tapana kävellä auton sisällä näet.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

^ok, no ehkä sitä vois kattella jonku hoitoaineen noillekin. kangasmatot pitäis hankkia mutta ei niillä nyt kauhee kiire oo enään kun talvi on taas tulossa. joo emmäkää kävele autossa, tuumaan että se ois vähän turhan haasteellista :lol:

Avatar
Alfa 33 QV
Viestit: 113
Liittynyt: 13 Huhti 2003, 11:49
Car(s): Alfa Romeo 33 16v QV ,91
Alfa Romeo 156 2,5 V6 ,99
Alfa Romeo GTV 2,0 TS ,95
Alfa Romeo 147 1,6 TS ,02
Alfa Romeo 156 2.0 JTS , 03
Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 09
Paikkakunta: Köyliö

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Alfa 33 QV »

Pihkaa tuulilasissa? Millähän sen saisi pois? Iso kiitos jos jollain vinkki.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Puhtaalla rypsi- tai rapsiöljyllä. Kostuta talouspaperin pala ja anna vaikuttaa, kunnes pehmenee. Löytynee joka keittiöstä nykyään.

miska_alfa
Viestit: 31
Liittynyt: 23 Kesä 2013, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 24v - 98 EX
Citroën Xantia 1.8 16v-99
159 2.2 Jts

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja miska_alfa »

Tar removerit toimii ihan hyvin pihkankin poistossa. Parhaaksi olen kokenut Supernaturalin Tar&Glue removerin.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Oldgrain
Viestit: 350
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 06:25
Car(s): 159 2.2 SW -07, GTV 2.0 -86
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Oldgrain »

PK-seutulaisille vinkkinä http://www.ti-klubi.fi/. Olen itse (ja varmaan moni muukin ketjussa) etsinyt paikkaa, jossa pääsisi kiireettä ja hyvissä tiloissa pesemään auton varsinkin talvisin kun ei itseltä löydy tallia/hallia jossa pääsisi pesemään.

Kävin itse tänään tutustumassa ja liittymässä "kerhoon". Erittäin siistit ja lämpimät tilat joissa kk-maksua vastaan saa tietyn määrän tunteja hallia käyttöön. Hallista löytyy painepesuri, imuri, esipesuaine, foam lance ja puutarhaletku muuten käytetään omia välineitä ja aineita. Itse otin 3h/kk paketin, johon kuului vielä muutama ekstra tunti per vuosi jos haluaa käydä vaikka kiillottamassa/vahaamassa auton. Lisäksi lisätunteja voi ostaa tarvittaessa hyvinkin kohtuulliseen hintaan. Halli sijaitsee kehä 3:n varrella Espoon perukoilla. Omistaja mainitsi, että aikoo pitää asiakasmäärät maltillisina, jottei jonoja pääse syntymään. Lisäksi paikalta oli mahdollista vuokrata pieniä kaappeja joihin voi jättää esim. pesuaineet ja välineet.
"Pikkasen ylikovaa niin se kääntyilee"

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Syksyllä maalasin vaaleanpunaiset pepperpotit Bilteman vannemaalilla.
Nyt kevät koittaa ja katselin huvikseni auringonpaisteessa maalipinnan kuntoa:
Kuin uusi.

Ovat saaneet nyt kaikki elementit, joita Suomen syksyssä ja talvessa esiintyy. Lisäksi on saanut erittäin vahvaa liuotinpesuainetta, hieman likaista pesuharjaa, painepesuria ja vielä kaiken kukkuraksi autopesun pesuharjaa. Ainoa miinus on itse tekemäni pienen pieni kämmi, jossa vanteiden reunojen sisäpuoli jäi maalaamatta. Ei tosin juurikaan näy, kun on kumit päällä.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Puleeraukseksi saa kelvata, että ajoin auton ensimmäisen kerran tänä vuonna pesukoneen läpi. Otin oikein tehopesun ja vahaa päälle.

Tuli hyvä :lol: .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Satasella autonpesuvälineitä Motonetista, ihan vaan että saa parin sentin kurakerrokset pois, joka tulee kun ajaa meiän tietä sen 2km. Katotaan puleerausta sitten kesällä..
Miten muuten pitäis ainejämät poistaa ennen vahausta, jos on vähän Fareclalla putsaillu maalipintaa? Normaali pesu autonpesuaineella vai jotain järeempää?
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Finest »

Jos oikein hyvin meinaa vahata ja talvella on ajellut, niin vetäisin savella auton läpi.
Vai oletko myllyttänyt Fareclalla

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Macela »

Tässä kans tilailen pienellä budjetilla muutamaa autonpesutarviketta:

Chemical Guys Mr. Pink
Bilt Hamber Cleanser-polish
Bilt Hamber Cleanser-fluid
Muut tarvittavat löytyyki sitte ennestään..

Sitte kun jaksais vie odotella että päästään eroon tosta suuresta määrästä tiepölyä jne.
Noni

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Tänään tuli käytettyä autoa konepesussa Kärkkäisen parkkipaikalla olevassa pesukoneessa. Viimeksi pesettänyt konepesussa autoa vuonna -98. Nytkään ei ollut oma auto kyseessä.

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Millä te ootte hoitanu noita Busson imuputkia? Sellaista ihan pienenpientä ruostetäplän tapaista kertynyt vähän pintaan, pitäs saada jollain helposti pois. Mieluiten tietysti vielä irrottamatta paikaltaan :roll:
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

^Mothers chrome polish aineella.... Paras aine mitä olen ikinä käyttänyt kromiosille. Saatavuus saattaapi olla heikko nykyisin.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

^Onneksi löytyi vielä omat jämät vuodelta nakki ja kirves. Edelleen pelitti hyvin. 8)

Avatar
Dio Natale
Viestit: 833
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Ebaysta tuota näyttää löytyvän enemmän kuin tarpeeksi.
molex to sata, lose all your data.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Finest »

Täytyykin kokeilla.
Ikkunoita olen sillä putsannut. pölyää vähemmän kuin AG:n ikkunavaha

Edit: ikkunat = auton lasit, sisäpuolelta ja sivulasit myös ulkopuolelta
Viimeksi muokannut Finest, 24 Maalis 2015, 12:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Finest kirjoitti:Täytyykin kokeilla.
Ikkunoita olen sillä putsannut. pölyää vähemmän kuin AG:n ikkunavaha
Saharakin pölyää vähemmän hiekkamyrskyn aikana kuin AG:n tuotteet :D

Vielä on hyllyt pullollaan mössöjä, vaikka nämä hommat loppukin jo 3v sitten .... Osa vahoista kerkee mennä kyllä huonoksi ennen kuin kerkeän käyttämään loppuun. :(

Pitäs uusia liinoja vaan hankkia kasa ja jotain aineita... Ainakin iso kanisteri pesuainetta ja claybar.

Uutta pesuhanskaa en ole vielä löytänyt ... sain joskus näytteeksi jenkeistä pesuvälineitä valmistavalta firmalta hanskan, joka on ollut aivan järjettömän hyvä ja kestävä. Oli vaan myös sikahintainen (muistaakseni 40€+ olis ollu ulosmyynti), niin ei koskaan tullut meille myyntiin :(

Nyt olisi Microfiber madnessillä myös hanska, jota meinaan testata kuhan kerkeen moisen hakemaan.

Aidot lampaanvillaset jää kauppaan... kaikista kokeilemistani on lähtenyt karvat tuppoina muutaman käyttökerran jälkeen :roll:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Finest »

Pasi kirjoitti:^Mothers chrome polish aineella.... Paras aine mitä olen ikinä käyttänyt kromiosille. Saatavuus saattaapi olla heikko nykyisin.
Tämä muuten toimii :-D
Ruostepilkut häviävät kun vaan hinkkaa tarpeeksi, piti kokeilla kun en uskonut..

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Finest kirjoitti:
Pasi kirjoitti:^Mothers chrome polish aineella.... Paras aine mitä olen ikinä käyttänyt kromiosille. Saatavuus saattaapi olla heikko nykyisin.
Tämä muuten toimii :-D
Ruostepilkut häviävät kun vaan hinkkaa tarpeeksi, piti kokeilla kun en uskonut..
Saakos tätä ihan jostain kivijalkakaupasta? Vai tuliko tästä nyt se loistava idea siihen, mitä ostan itselleni matkamuistoksi kun ens viikolla lähden reissuun 8)
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Ei taida olla suomessa tällä hetkellä ketään joka toisi maahan... US-Partsilta voi kysellä, mutta niillä oli aikoinaan vaan Mag&Alu polishia.

Voin tsekata onko meillä vielä ylijäämävarastossa pulloa tai paria.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Pasi kirjoitti:Ei taida olla suomessa tällä hetkellä ketään joka toisi maahan... US-Partsilta voi kysellä, mutta niillä oli aikoinaan vaan Mag&Alu polishia.

Voin tsekata onko meillä vielä ylijäämävarastossa pulloa tai paria.
Jees katsopas.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

3 Purkkia Chrome Polishia löytyi....

Ja 1x Dodo Juice Tarmelade ja 1x Dodo Juice Time To Dry.

..... Mulle viestiä jos kiinostaa. :)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

naapurin pekka
Viestit: 35
Liittynyt: 14 Syys 2013, 14:09
Car(s): ex. 156 2.0 JTS ´03
164 3.0 '96

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja naapurin pekka »

Superin puskurista lähti isoina paloina maali irti, koko puskurin kävin maaluuttamassa. Kustannuksia tuli 350 euroa vaan eipä enää tartte hävetä kämmenen kokosta maalitonta kohtaa ynnä muita vaurioita. Ku kevät pitemmälle etenee niin vois melkein suunnitella vahaamista ynnä muuta toimintaa superin ulkonäön parantamiseksi. 8)

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Macela kirjoitti:Omalla kohdalla autonpesussa 'tuttaa eniten se että asuu kerrostalossa missä ei pääse peseen autoa ollenkaan.
Samaa vaivaa kärsitty, mutta nyt pätkähti päähän ajatus kihnuttaa autoa kesämökillä. Siis jos sinne hommaisi painepesurin yms. Sattuu vain vesi olimaan melko rautapitoista - onko tämä isokin miina pesutuloksen/auton ruostumisen/painepesurin keston kannalta?

Mitään suodatinlaitteita en kyllä sinne rupea hankkimaan...
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Puleerasin, eli kiillotin tuossa taannoin Syslerin etuvalot sillä Turtlen valojenkiillotussarjalla. Aika hyvät tuli, kunhan heitti ne sarjan mukana tulleet hiomatyynyt mäjelle ja hinkkasi tavan vesihiomapaperilla asteittain #400-1500 ja lopuksi sillä kiillotustahnalla. Tahnalla kiillottaessani käytin porakonetta ja jotain kangaslaikkaa. Käsin kiillottamalla ei tullut tarpeeksi kirkasta.
Umpiot käsiteltiin lopuksi kahdella erilaisella kertakäyttöliinalla, joissa oli jotain ainetta, jonka pitäisi muodostaa kuvun pintaan Uv-säteilyn estävän kalvon.
Tuota kiillotustahnaa jäi sen verran yli, että voisin käsitellä sillä toisenkin auton umpiot, mutta millähän sen Uv-suojan sitten loihtisi? Onko ideoita?
Riittäisiköhän ihan joku vaha? Sehän tulisi uusia varmaan pari kertaa vuodessa, mutta hommakos tuo...
Tai olisikohan ihan jotain muovikalvoa, joka ajaisi asian?

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Kiveniskukalvo päälle :D
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Pasi kirjoitti:Kiveniskukalvo päälle :D
Joo jesari saattais haitata valokuvion muodostumista. :-D

Avatar
vrahikai
Viestit: 421
Liittynyt: 16 Marras 2013, 17:42
Car(s): Ex: 156 2.5 V6 Boselift
Ex: Renault Clio RS182
Paikkakunta: Helsinki

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja vrahikai »

Abarth kirjoitti:...olisikohan ihan jotain muovikalvoa, joka ajaisi asian?
Lamin-X

Vastaa Viestiin