Oil pressure low GT:ssä
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 52
- Liittynyt: 29 Joulu 2004, 13:33
- Car(s): 75 TS
Ex: 159 2.0jtdm, GT,Abarth500,156GTA,156TS,33permanent4. - Paikkakunta: Lahti
Oil pressure low GT:ssä
Terve,
noin joka viidennen kylmäkäynnistyksen yhteydessä ilmestyy ko.varoitus. Kun moottorin sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin ei ilmesty uudestaan. Teki ekan kerran kuukausi sitten jonka jälkeen on korjattu vuotava öljypohja ja samalla laitettu 10-60 öljyt ja suodatin vaihdettu. Nyt vika ilmestyi taas. Olisiko villejä arvauksia mistä voi johtua vai onko anturi/mittarivika tms.
ps. autoon piti tehdä jakopään vaihto, öljypohjan korjaus ja vaihteiston öljyn vaihto. Autokeskus ja Malminkartano kummatkin yli 2000eur. Fixpoint tuusulassa 710eur koko homma.
noin joka viidennen kylmäkäynnistyksen yhteydessä ilmestyy ko.varoitus. Kun moottorin sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin ei ilmesty uudestaan. Teki ekan kerran kuukausi sitten jonka jälkeen on korjattu vuotava öljypohja ja samalla laitettu 10-60 öljyt ja suodatin vaihdettu. Nyt vika ilmestyi taas. Olisiko villejä arvauksia mistä voi johtua vai onko anturi/mittarivika tms.
ps. autoon piti tehdä jakopään vaihto, öljypohjan korjaus ja vaihteiston öljyn vaihto. Autokeskus ja Malminkartano kummatkin yli 2000eur. Fixpoint tuusulassa 710eur koko homma.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Oil pressure low GT:ssä
Mikähän moottori?
Varmaan JTS?
Itse ongelmaan en mitään osaa sanoa, jos öljytaso on oikea. Anturissa voi olla vikaa, öljynkierrossa yms....
Varmaan JTS?
Itse ongelmaan en mitään osaa sanoa, jos öljytaso on oikea. Anturissa voi olla vikaa, öljynkierrossa yms....
-
- Viestit: 52
- Liittynyt: 29 Joulu 2004, 13:33
- Car(s): 75 TS
Ex: 159 2.0jtdm, GT,Abarth500,156GTA,156TS,33permanent4. - Paikkakunta: Lahti
Re: Oil pressure low GT:ssä
2 litrainen JTS. Öljyn määrä maksimissa.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Oil pressure low GT:ssä
ettei vaan alkais seuraavaksi kolisemaan.
Re: Oil pressure low GT:ssä
Ensimmäisenä kannattanee tarkastaa todellinen öljynpaine niin selviää onko kyseessä anturivika vai oikeasti matala öljynpaine. Jostain siis öljynpainemittari käsiin tai korjaamolle mittauttamaan.
Tein itse - säästin
Re: Oil pressure low GT:ssä
Se anturi ei vaan ehdi kylmänä mukaan peliin ajoissa. Jos olisi todellista öljynpaine ongelmaa niin kyllä se varottelisi myös lämpimillä liemillä.
Makaroonia jo vuodesta -98
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: Oil pressure low GT:ssä
En tiedä kuinka työläs tai kallis öljynpaineanturi on vaihtaa JTS:ään, mutta veikkaisin että kyseinen anturi on halvempaa vaan vaihtaa, kun tutkituttaa pajalla sen kummemmin.
Jos siellä on mekaaninen vika, niin taitaa olla koko mosa halvempi etsiä käytettynä ja vaihtaa koko paketti, eli menettävää ei luultavasti ole? Se tulee halvemmaksi kun alkaa moottoria purkamaan, tutkituttamaan, ehjäämään ja kasaamaan. Toki jos itse pystyy tekemään...
Oletan ettei siis ylimääräisiä mekaanisia kolkotuksia vielä ole kuulunut.
Jos siellä on mekaaninen vika, niin taitaa olla koko mosa halvempi etsiä käytettynä ja vaihtaa koko paketti, eli menettävää ei luultavasti ole? Se tulee halvemmaksi kun alkaa moottoria purkamaan, tutkituttamaan, ehjäämään ja kasaamaan. Toki jos itse pystyy tekemään...
Oletan ettei siis ylimääräisiä mekaanisia kolkotuksia vielä ole kuulunut.
Re: Oil pressure low GT:ssä
No mitä tossa yksikin TS:n kattila tuli avattua joka ei ollut vielä hirveesti kolkottanut niin ihan moro oli kampi että veivinlaakeri - siinä oli kuulemma pieni sivuääni. Öljypohja oli siitäkin ollut halki ja vuotanut, ja öljyt vähissä. Tosiaan tsekkaisin ne öljynpaineet. Valohan yleensä ilmoittaa vasta sen että milloin pitää alkaa tekemään moottoriremppaa
Re: Oil pressure low GT:ssä
^Alan piireissä tätä on joskus kutsuttu moottorinvaihtovaloksikin.
Tein itse - säästin
- gtvaj
- Viestit: 1320
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Oil pressure low GT:ssä
Kyllähän se JTS koneen perus synti taitaa olla, öljyn paineet katoo ja sit menee laakerit. Onko nokat kuluneet kuinka pahoin pakonokasta. Se metalli putu kun leviää sinne koneeseen niin alkaa kummasti syömään laakereita.
Onhan noita nyt jo muutama tullut tuo takia avattua ja laitettua kokonaan uusiksi...
Onhan noita nyt jo muutama tullut tuo takia avattua ja laitettua kokonaan uusiksi...
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi