Mi.To
Valvoja: Moderators
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Mi.To
No niinpä tosiaan, olis siinä ajamista kenelle tahansa
Totuttelen tässä pikku hiljaa MiToon ja kyllä vielä kesäkumikautena olisi tarkoitus päästä kokeilemaan ajo-ominaisuuksia muutenkin kuin taajamassa. Kohtapuoliin tulee työmatka Uudellemaalle ja se pitääkin suunnitella mutkateitä pitkin
Totuttelen tässä pikku hiljaa MiToon ja kyllä vielä kesäkumikautena olisi tarkoitus päästä kokeilemaan ajo-ominaisuuksia muutenkin kuin taajamassa. Kohtapuoliin tulee työmatka Uudellemaalle ja se pitääkin suunnitella mutkateitä pitkin
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- TommiS
- Viestit: 542
- Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
- Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
Kuin myös. Samankokoiset alkuperäis-Misukat jollottavat jo siihen malliin, että uusia tekisi mieli. MiTo:ssa tuntuu olevan rengasmelua kuluneilla 17" 45-sarjalaisilla ihan omiksi tarpeiksi. Löytävät lisäksi uria tiestä, jopa sieltä missä niitä ei näytä olevan.AlfaTom kirjoitti:
Koeajamassani yksilössä olin kuulevinani jatkuvaa ujellusta, mutta auton sisällä oli mahdotonta paikallistaa äänen lähdettä. Se tuntui tulevan takaa ja loppui vasta aivan kävelyvauhdissa. Pyöränlaakeri? Rengasmelua? Renkaathan on tässä 215/45-17.
.
Noh, Nokian samankokosilla kitkoilla meno taas rauhottuu ja mukavoittuu, mutta muuttuu myös asteen vetelämmäksi ja epätarkemmaksi.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Mi.To
Rengasäänet on ainoa mikä alustasta kuuluu sisälle, moottorin ääntäkään ei kuule kuin kiihdytyksissä.
Tänään ajoin pienen lenkin, 165km, Kuusankoski-Nastola-Orimattila-Lahti. Mito on ihan mukava maantiellä kunhan pääsee tutuksi ohjaustehostimen kanssa. Todellinen kiva alkaa kun pääsee mutkittelevalle tielle ja vaihtaa Dynamicille.
Vaihteenvaihdotkin pitää tehdä ripeästi kun kierrokset on punaisen rajalla heti. Ei uskoisi ajavansa dieseliä. Ohjauskin tuntuu paremmalta kuin suoralla tiellä. Kiva parituntinen vierähti nopeasti Miton ratissa.
Kuulostelin taas vaihteiston ääniä, ei niin minkäänlaista vinkunaa tai ujellusta. Mutta kyllä on tietkin karkeita, paikoin tuntuu kuin ajaisi soratiellä. Kuten tuli mainittuakin, Miton 45-sarjan renkaat tuottaa melkoisesti ääntä, vaikka pintaa on kohtaliasen paljon.
Pikkuisen kovahko takajousitus on epätasaisella pinnalla, terävät tien saumat antaa ääntä ja terävissä pompuissa perä hyppii hiukan levottomasti. Pitää katsoa ePerillä onko tässä joku alustasarja vai onko vakiojouset ja iskarit. Muistelen kyllä koeajoselostuksista, että jousitusta olisi moitittu tästä pomppimisesta ja liiasta pintakovuudesta. Minun mielestä kyseessä ei ole iso ongelma kun sen tietää ja osaa väistellä pahimmat karikot. Eihän ole Alfan vika että Suomessa tiet on päästetty rappeutumaan.
Tänään ajoin pienen lenkin, 165km, Kuusankoski-Nastola-Orimattila-Lahti. Mito on ihan mukava maantiellä kunhan pääsee tutuksi ohjaustehostimen kanssa. Todellinen kiva alkaa kun pääsee mutkittelevalle tielle ja vaihtaa Dynamicille.
Vaihteenvaihdotkin pitää tehdä ripeästi kun kierrokset on punaisen rajalla heti. Ei uskoisi ajavansa dieseliä. Ohjauskin tuntuu paremmalta kuin suoralla tiellä. Kiva parituntinen vierähti nopeasti Miton ratissa.
Kuulostelin taas vaihteiston ääniä, ei niin minkäänlaista vinkunaa tai ujellusta. Mutta kyllä on tietkin karkeita, paikoin tuntuu kuin ajaisi soratiellä. Kuten tuli mainittuakin, Miton 45-sarjan renkaat tuottaa melkoisesti ääntä, vaikka pintaa on kohtaliasen paljon.
Pikkuisen kovahko takajousitus on epätasaisella pinnalla, terävät tien saumat antaa ääntä ja terävissä pompuissa perä hyppii hiukan levottomasti. Pitää katsoa ePerillä onko tässä joku alustasarja vai onko vakiojouset ja iskarit. Muistelen kyllä koeajoselostuksista, että jousitusta olisi moitittu tästä pomppimisesta ja liiasta pintakovuudesta. Minun mielestä kyseessä ei ole iso ongelma kun sen tietää ja osaa väistellä pahimmat karikot. Eihän ole Alfan vika että Suomessa tiet on päästetty rappeutumaan.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
Vähän samanlaisia fiiliksiä Mitosta, paitsi mulla on 16" ja uria se ei hae. Kävin kyllä testaamassa parillakin erilaisella 17" rengastuksella ja tuntui sillon löytävän uria. Tosiaan rengasäänet kuuluvat suhteellisen voimakkaasti sisälle, mutta on tietkin ihan hirveessä kunnossa. Olen nyt muutaman tuhannen kilsaa Mitolla ajellut ja olen pitänyt siitä, eikä pieni pintakovuus tunnu enää siihen malliin. Suosikki mutkaan en ole vielä uskaltanut ajella lähellekkään samaa nopeutta, kun 156:lla, mut ehkä luottoa tulee jossain vaiheessa. Pidän dynamicciä kokoajan päällä, koska muuten kaasunvaste keinotekoisen hidas. Olen myös miettinyt ääneneristysmaton hommaamista takakonttiin, mut siitä ei taida olla sellaisenaan apua. Ehkä vaimennus jää vaan harkinta asteelle
Vaimenuksesta juttua:
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-mit ... -mito.html
Pyyhkijät eivät ole enää temppuilleet, kun putsasin lasista sadetunnistimen alueen. Minulla ei ole auto vaihtoehtoa pyyhkijävivustossa, mutta joku tunnistin tuossa on toiminnassa, joka vaikuttaa niiden toimintaan tai ainakin näin kuvittelen.
Ps. Onnea Miton hankinnasta AlfaTomille
Vaimenuksesta juttua:
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-mit ... -mito.html
Pyyhkijät eivät ole enää temppuilleet, kun putsasin lasista sadetunnistimen alueen. Minulla ei ole auto vaihtoehtoa pyyhkijävivustossa, mutta joku tunnistin tuossa on toiminnassa, joka vaikuttaa niiden toimintaan tai ainakin näin kuvittelen.
Ps. Onnea Miton hankinnasta AlfaTomille
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Mi.To
Kiitos, MiTosta alkaa pitää sitä enemmän mitä enemmän sillä ajaa. Pätee useimpien Alfojen kohdalla. Erikoista, miten silmä tottuu "hassuun" keulan ilmeeseen ja sehän alkaa vaikuttaa yhä enemmän 4C:n ja 8C:n pikkusiskolta
Perän harteikkuuskin näyttää hyvältä ja kaikkiaan en löydä mitään negatiivista MiTon ulkonäöstä. MiTosta vaan tykkää
Rengasäänetkin sai selityksensä osittain, tarkemmassa syynissä ainakin takarenkaat on lähes finaalissa, ihme että on menneet läpi katsastuksesta
Kivahan se Dynamic on ajomoodina, oikeastaan se voisi olla oletuksena käynnistyksen jälkeen tai se pitäisi voida valita niin. Kuitenkin olen nyt ajellut Normalimoodilla, muuten tulee lähdettyä turhankin reippaasti valoista ja haluan nähdä pitääkö kaupunkikulutuslukemien lupaus paikaansa
Perän harteikkuuskin näyttää hyvältä ja kaikkiaan en löydä mitään negatiivista MiTon ulkonäöstä. MiTosta vaan tykkää
Rengasäänetkin sai selityksensä osittain, tarkemmassa syynissä ainakin takarenkaat on lähes finaalissa, ihme että on menneet läpi katsastuksesta
Kivahan se Dynamic on ajomoodina, oikeastaan se voisi olla oletuksena käynnistyksen jälkeen tai se pitäisi voida valita niin. Kuitenkin olen nyt ajellut Normalimoodilla, muuten tulee lähdettyä turhankin reippaasti valoista ja haluan nähdä pitääkö kaupunkikulutuslukemien lupaus paikaansa
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- Bird
- Viestit: 119
- Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
- Car(s): MiTo QV, 530xd Touring (F11)
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
MiTon 60 tkm / 4 vuoden määräaikashuolto
MiTon 60 tkm / 4 vuoden määräaikashuollon hinnoista kirjoittelin tähän ketjuun noin kuukausi sitten ja yritin kysellä tietoja. Silloin oli toiveissa, että joskohan tästä noin tonnilla selviäisi, mutta eipä se sitten riittänyt alkuunkaan, kun autosta paljastui sattumalta juuri isoa määräaikashuoltoa edeltäneellä viikolla myös kaksi selkeää vikaa.
Vasemman etuiskarin yläpään laakeri oli hajonnut (tyyppivika), mikä ilmeni kolinana parkkipaikkapyörittelyssä. Muutamaa päivää myöhemmin autosta alkoi kuulua kovemmissa vauhdeissa paikoin erikoista ääntä, jonka aiheuttajaksi paljastui rikkinäinen takapyörän laakeri (ilmeisesti ei-tyyppivika eli vain huonoa tuuria). Ajelin näiden molempien ongelmien kanssa vielä runsaan 1000 kilometrin reissun periaatteessa ihan ongelmitta, kunnes sain auton huoltoon.
Loppulasku 1,5 päivän huolloille/korjauksille paikallisessa merkkiliikkeessä oli sitten melko suolaiset 1635 euroa. Ilman näitä juuri 60 tkm tuntumassa ilmenneitä vikoja olisin selvinnyt 1110 eurolla. Jakohihnan, vesipumpun yms. osuus (vaihtoväli 120 tkm / 4 vuotta) oli koko hommasta kaikkiaan 477 euroa. Eli tämä hihnanvaihto meni ihan siedettävillä kustannuksilla, vaikka tosiaan aikoinaan saamani hinnasto ei vesipumpun vaihtoa sisältänytkään, kuten jo itsekin taisin arvella.
Kalliiksi siis tuli, mutta eipä auttanut kuin maksaa. Toivottavasti nyt on sitten taas edessä huolettomia kilometrejä. Erittäin tyytyväinen olen kuitenkin edelleen tähän autoon, ei ole pienintäkään tarvetta vaihtaa pois.
Ja laittakaahan muutkin autojanne huolloissa/korjauksissa käyttävät MiTon omistajat ihmeessä tänne ketjuun aina joskus tietoja hinnoista. Varmasti kiinnostavat muita MiTojen omistajia tai sellaisen hankintaa harkitsevia!
Vasemman etuiskarin yläpään laakeri oli hajonnut (tyyppivika), mikä ilmeni kolinana parkkipaikkapyörittelyssä. Muutamaa päivää myöhemmin autosta alkoi kuulua kovemmissa vauhdeissa paikoin erikoista ääntä, jonka aiheuttajaksi paljastui rikkinäinen takapyörän laakeri (ilmeisesti ei-tyyppivika eli vain huonoa tuuria). Ajelin näiden molempien ongelmien kanssa vielä runsaan 1000 kilometrin reissun periaatteessa ihan ongelmitta, kunnes sain auton huoltoon.
Loppulasku 1,5 päivän huolloille/korjauksille paikallisessa merkkiliikkeessä oli sitten melko suolaiset 1635 euroa. Ilman näitä juuri 60 tkm tuntumassa ilmenneitä vikoja olisin selvinnyt 1110 eurolla. Jakohihnan, vesipumpun yms. osuus (vaihtoväli 120 tkm / 4 vuotta) oli koko hommasta kaikkiaan 477 euroa. Eli tämä hihnanvaihto meni ihan siedettävillä kustannuksilla, vaikka tosiaan aikoinaan saamani hinnasto ei vesipumpun vaihtoa sisältänytkään, kuten jo itsekin taisin arvella.
Kalliiksi siis tuli, mutta eipä auttanut kuin maksaa. Toivottavasti nyt on sitten taas edessä huolettomia kilometrejä. Erittäin tyytyväinen olen kuitenkin edelleen tähän autoon, ei ole pienintäkään tarvetta vaihtaa pois.
Ja laittakaahan muutkin autojanne huolloissa/korjauksissa käyttävät MiTon omistajat ihmeessä tänne ketjuun aina joskus tietoja hinnoista. Varmasti kiinnostavat muita MiTojen omistajia tai sellaisen hankintaa harkitsevia!
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Mi.To
Penkinlämmittimien käyttökytkimet on sijoitettu kivasti: jos on notkearanteinen niin kytkintä voi käyttää peukalolla. Ainakaan minun kädet ei taivu muuten sinne kytkimelle. Tämä siis silloin kun istuu etupenkillä. Oletuksena niitä kytkimiä käytetään juuri istuma-asennossa? Oli kyllä tojotassakin ergonomia kohdillaan; lämmittimien käyttökytkimet kuskin polven takana piilossa.
Tuli autoiltua viikonloppuna reilu 300 km sekalaista tiestöä, keskikulutus 5.1L. Oli maantietä, moottoritietä, taajamaa.
Ei tuo riisseli olekaan pöllömpi kone
Tuli autoiltua viikonloppuna reilu 300 km sekalaista tiestöä, keskikulutus 5.1L. Oli maantietä, moottoritietä, taajamaa.
Ei tuo riisseli olekaan pöllömpi kone
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
^
pikkuisen notkeutta vaatii painikkeiden käyttö
https://drive.google.com/file/d/0B-ER2I ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B-ER2I ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B-ER2I ... sp=sharing
Pieniä harmaita hiuksia taas tulossa. Tuossa ylempänä linkki videoon laakerin äänestä. Jarrupalat otettu pois, että tossa kuuluu ainoastaan laakerista peräisin oleva ääni. Kuulostaa minusta melko kuivalta laakerilta. Onko normaalia? Varsinkin 100 km/h nopeutta ajaessa aika kova jyrinä, ja keskustelusta ei meinaa tulla mitään. Kun kaartaa oikealle vähän reilummin jyrinä loppuu. Tuossa takaoikeasa laakerissa tuntuu pieni pykälä kohta, kun käsin pyörittää.
Miksi tuolla laakerikupeissa ei ole ollenkaan vaseliinia, kts. linkki? Ilmeisesti ne on nykyisin kestovoideltuja, eli kertakäyttökamaa. Mitolla ajettu 46tkm. Takavasen voi olla vielä pelastettavissa lisäämällä rasvaa, mut oikea ei ole enää. Voiko noihin käyttää ihan normi laakerirasvaa tai kannattaako edes lisätä?
E: Muutama typo korjattu.
pikkuisen notkeutta vaatii painikkeiden käyttö
https://drive.google.com/file/d/0B-ER2I ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B-ER2I ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B-ER2I ... sp=sharing
Pieniä harmaita hiuksia taas tulossa. Tuossa ylempänä linkki videoon laakerin äänestä. Jarrupalat otettu pois, että tossa kuuluu ainoastaan laakerista peräisin oleva ääni. Kuulostaa minusta melko kuivalta laakerilta. Onko normaalia? Varsinkin 100 km/h nopeutta ajaessa aika kova jyrinä, ja keskustelusta ei meinaa tulla mitään. Kun kaartaa oikealle vähän reilummin jyrinä loppuu. Tuossa takaoikeasa laakerissa tuntuu pieni pykälä kohta, kun käsin pyörittää.
Miksi tuolla laakerikupeissa ei ole ollenkaan vaseliinia, kts. linkki? Ilmeisesti ne on nykyisin kestovoideltuja, eli kertakäyttökamaa. Mitolla ajettu 46tkm. Takavasen voi olla vielä pelastettavissa lisäämällä rasvaa, mut oikea ei ole enää. Voiko noihin käyttää ihan normi laakerirasvaa tai kannattaako edes lisätä?
E: Muutama typo korjattu.
Re: Mi.To
^
Samaa vaivaa oli täälläkin, vettä laakerissa ja paikat ruosteessa.
Uusi napa oli muistaakseni 90€ ja löytyi paikalliselta tarvikeputiikilta hyllystä, joten vaihdosta ei aiheutunut suurta kärsimystä
Samaa vaivaa oli täälläkin, vettä laakerissa ja paikat ruosteessa.
Uusi napa oli muistaakseni 90€ ja löytyi paikalliselta tarvikeputiikilta hyllystä, joten vaihdosta ei aiheutunut suurta kärsimystä
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Mi.To
En ymmärrä tuota....jos oikein tulkitsen kuvan laakerin niin eihän siinä ole mitään pölysuojaa edes?!
Jos kasausvaiheessa laakerissa on ollut vaseliinia niin se on kyllä jo haihtunut pois, paljoa sitä ei kyllä siellä ole ollut koska laakerikuppi on aivan puhdas ellet ole sitä itse kiillottanut
Tämä voitelun vähyyshän on tuttu ilmiö esim. sähkötyökaluista. Rälläkän kulmavaihde kestää niin kauan kuin siinä riittää voitelua. Ilmeisesti tehtaalla on säästetty vaseliinissa ja toivotaan runsasta varaosamyyntiä? Sekin tahtoo mennä tarvikeosien valmistajien pussiin.
Kun vaihdan talvikumit Mitoon niin laitan laakeripesiin kunnolla rasvaa, ei siitä ainakaan haittaa ole.
Toinen parannuskohde on oviaukon kynnykset, ne pitäisi suojata jollain muovilla kuten takakaarien etuosat on suojattu jo tehtaalla. Ikäviä kolhuja tullut oven kynnykseen ja näistä lähtee maali helposti.
Jäi yksi tapahtuma kertomatta täällä. Heti MiTon hankinnan jälkeen joku stnan kusipää kolhi MiToa parkkipaikalla ja etusiipeen oli tullut kananmunan kokoinen lommo. Lisäksi naarmut etupuskuriin. Pikkuisen kohotti verenpainetta juu....
Laitoin Kaskon kautta (ei bonusmenetystä) vahingot kuntoon ja nyt silmää häirinnyt lommo on poissa. Lisäksi maali oli lohjennut lommon reunasta ja se olisi vain pahentunut talven aikana, kun vesi olisi päässyt maalin ja pellin väliin.
Hankintalistalla on edelleen Calixin liitosjohto. Kitkarenkaatkin varmaan ensi talveksi, koska veikkaan nastarenkaiden tuovan ääntä lisää. Nykyiset kesärenkaat on ajettu loppuun, joten rengaskaupoille pääsee ensi keväänä.
Poppivehkeet on välttävät, kovin kovaa ei viitsi kuunnella, koska bassot alkaa jumputtamaan ja keskiäänet on aivan liian vaimeat, diskantit sihisee etutolpissa jotenkin siedettävästi. Tyypillistä ensiasennuslaatua siis ja mistään kunnon äänentoistosta ei voi kuin haaveilla. Tämä asia saa kuitenkin odottaa, kyllä noilla sen päivittäisen ajomatkan pärjää.
Ilmeisesti jumputtavat bassot on jotenkin yhteensopivia nykymusiikin kanssa
Jos kasausvaiheessa laakerissa on ollut vaseliinia niin se on kyllä jo haihtunut pois, paljoa sitä ei kyllä siellä ole ollut koska laakerikuppi on aivan puhdas ellet ole sitä itse kiillottanut
Tämä voitelun vähyyshän on tuttu ilmiö esim. sähkötyökaluista. Rälläkän kulmavaihde kestää niin kauan kuin siinä riittää voitelua. Ilmeisesti tehtaalla on säästetty vaseliinissa ja toivotaan runsasta varaosamyyntiä? Sekin tahtoo mennä tarvikeosien valmistajien pussiin.
Kun vaihdan talvikumit Mitoon niin laitan laakeripesiin kunnolla rasvaa, ei siitä ainakaan haittaa ole.
Toinen parannuskohde on oviaukon kynnykset, ne pitäisi suojata jollain muovilla kuten takakaarien etuosat on suojattu jo tehtaalla. Ikäviä kolhuja tullut oven kynnykseen ja näistä lähtee maali helposti.
Jäi yksi tapahtuma kertomatta täällä. Heti MiTon hankinnan jälkeen joku stnan kusipää kolhi MiToa parkkipaikalla ja etusiipeen oli tullut kananmunan kokoinen lommo. Lisäksi naarmut etupuskuriin. Pikkuisen kohotti verenpainetta juu....
Laitoin Kaskon kautta (ei bonusmenetystä) vahingot kuntoon ja nyt silmää häirinnyt lommo on poissa. Lisäksi maali oli lohjennut lommon reunasta ja se olisi vain pahentunut talven aikana, kun vesi olisi päässyt maalin ja pellin väliin.
Hankintalistalla on edelleen Calixin liitosjohto. Kitkarenkaatkin varmaan ensi talveksi, koska veikkaan nastarenkaiden tuovan ääntä lisää. Nykyiset kesärenkaat on ajettu loppuun, joten rengaskaupoille pääsee ensi keväänä.
Poppivehkeet on välttävät, kovin kovaa ei viitsi kuunnella, koska bassot alkaa jumputtamaan ja keskiäänet on aivan liian vaimeat, diskantit sihisee etutolpissa jotenkin siedettävästi. Tyypillistä ensiasennuslaatua siis ja mistään kunnon äänentoistosta ei voi kuin haaveilla. Tämä asia saa kuitenkin odottaa, kyllä noilla sen päivittäisen ajomatkan pärjää.
Ilmeisesti jumputtavat bassot on jotenkin yhteensopivia nykymusiikin kanssa
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
^^
No hienoa. Hyvä että osa löytyi läheltä, kun ei ulkomailta tilattaessa näytä hirveän paljon halvemalla saadakaan.
^
Pölysuoja/rasvakuppi otettu vaan pois ja tällöin kuvattu. Ne kiiltää vähän turhan hyvin, eikä rasvaa näy juuri ollenkaan. Tuotan muuten pettymyksen, jätin sen kiillottamatta Voisihan tuota koittaa vielä pelastaa rasvalla, mut silti se yksi kohta joka tuntuu pyörittäessä jäi mietityttämään. Nyt on sitten rasvaa hommattu, joten eikun rasvamaan. Suosittelen laakerien rasvausta muillekin Mitoilijoille.
Ikäviä tuollaiset tapaukset, mutta hyvä että sait kuntoon. Olen myös miettinyt, jos ostaisi alumiiniset kynnyssuojat tais olla alfisti.netin valikoimissa. Samoin takakontin reunan jäljet saisi peittoon ebaystä saatavalla listalla, mutta cromista en ole löytänyt ainoastaan mustaa, joka ei sovi tyyliin. Taytyy vielä harkita noiden hommaamista.
No hienoa. Hyvä että osa löytyi läheltä, kun ei ulkomailta tilattaessa näytä hirveän paljon halvemalla saadakaan.
^
Pölysuoja/rasvakuppi otettu vaan pois ja tällöin kuvattu. Ne kiiltää vähän turhan hyvin, eikä rasvaa näy juuri ollenkaan. Tuotan muuten pettymyksen, jätin sen kiillottamatta Voisihan tuota koittaa vielä pelastaa rasvalla, mut silti se yksi kohta joka tuntuu pyörittäessä jäi mietityttämään. Nyt on sitten rasvaa hommattu, joten eikun rasvamaan. Suosittelen laakerien rasvausta muillekin Mitoilijoille.
Ikäviä tuollaiset tapaukset, mutta hyvä että sait kuntoon. Olen myös miettinyt, jos ostaisi alumiiniset kynnyssuojat tais olla alfisti.netin valikoimissa. Samoin takakontin reunan jäljet saisi peittoon ebaystä saatavalla listalla, mutta cromista en ole löytänyt ainoastaan mustaa, joka ei sovi tyyliin. Taytyy vielä harkita noiden hommaamista.
- ItALFA
- Viestit: 90
- Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
- Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Mi.To
Moi,GiuliaSuper kirjoitti:^^
No hienoa. Hyvä että osa löytyi läheltä, kun ei ulkomailta tilattaessa näytä hirveän paljon halvemalla saadakaan.
^
Pölysuoja/rasvakuppi otettu vaan pois ja tällöin kuvattu. Ne kiiltää vähän turhan hyvin, eikä rasvaa näy juuri ollenkaan. Tuotan muuten pettymyksen, jätin sen kiillottamatta Voisihan tuota koittaa vielä pelastaa rasvalla, mut silti se yksi kohta joka tuntuu pyörittäessä jäi mietityttämään. Nyt on sitten rasvaa hommattu, joten eikun rasvamaan. Suosittelen laakerien rasvausta muillekin Mitoilijoille.
tänään väihdettiin MiToni molemmat takapyörän laakerit.
Auto ajettu 75000 km ja kova metelia tuli takakontista noin 70-120 km/h... Lopputulos oli taka vasen laakeri kaputt.
Siellä sama kuvio kuin sulle, ei rasva ollenkaan... Kannattaa rasvata ne säännöllisesti kun nyt tiedän... Vaihdoin myös oikea-taka laakeri, ei olisi vielä tarvinut mutta kun sain 2 kpl vain 84 €
Tilasin netistä Nimarkilta, OPTIMAL laakeri (Saksassa valmistettu) maksaa 42 €/kpl.
Saat ilmainen toimitus jos tilaus on yli 100 €. Osat tilattu maanantaina, perillä perjantaina. Voit hakea myös itse osat Helsingin Herttoniemestä jos haluat, silloin ei ole toimituskuluja ollenkaan. Mielestäni hyvin ja toimiva suomalainen nettikauppa.
Tässä linkki jossa kaikki laakerit vailikoimassa
http://www.nimark.fi/cars/ALFAROMEO/ALF ... 741-10679/
Jos tule tarve voin suositella sinulle autopaja joka hoiti mun MiTo Nummelassa. Siellä voit tuoda omat varaosat ja saat hyvää palvelua.
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Mi.To
Tuo Nimark vaikuttaa hyvältä ainakin sivuston perusteella. Rekkarin perusteella löysi oikean mallinkin
Täytyy pitää mielessä tuo laakerijuttu, jos joutuu vaihtamaan niitä. Ei iso homma itsekään tehtynä, jos on tilat
Pihalla noita en kyllä ala vaihtamaan tähän vuodenaikaan.
Talvikummien vaihdon yhteydessä tosiaan helppo pyöritellä ja kuunnella mahdollista rahinaa sekä avata rasvakuppi ja tyrkätä voiteluaineet laakeriin.
Täytyy pitää mielessä tuo laakerijuttu, jos joutuu vaihtamaan niitä. Ei iso homma itsekään tehtynä, jos on tilat
Pihalla noita en kyllä ala vaihtamaan tähän vuodenaikaan.
Talvikummien vaihdon yhteydessä tosiaan helppo pyöritellä ja kuunnella mahdollista rahinaa sekä avata rasvakuppi ja tyrkätä voiteluaineet laakeriin.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
^^
Kiitoksia linkistä ItALFA, taidampi tilata tuolta ja kokeilla vaihtoa ensiksi omassa tallissa. Jos sopii kysyä, niin paljonko maksoi laakerin vaihto tuolla Nummelassa? Jos hinta riittävän edullinen, niin en jaksa liata käsiäni. Yhteystiedot kiinnostaa, koska kyseessä kuitenkin lähialueen korjaamo.
Eipä saanu enää oikeaa takalaakeria kuntoon rasvaamalla, joten vaihtoon meneepi. Lisäsin samalla vasemmalle puolelle rasvaa, toivottavasti siihen ei ole vielä tullut vahinkoa. Enkä vielä jaksanut laittaa talvipyöriä alle, vaikka olisi voinut sen samalla tehdä.
Kiitoksia linkistä ItALFA, taidampi tilata tuolta ja kokeilla vaihtoa ensiksi omassa tallissa. Jos sopii kysyä, niin paljonko maksoi laakerin vaihto tuolla Nummelassa? Jos hinta riittävän edullinen, niin en jaksa liata käsiäni. Yhteystiedot kiinnostaa, koska kyseessä kuitenkin lähialueen korjaamo.
Eipä saanu enää oikeaa takalaakeria kuntoon rasvaamalla, joten vaihtoon meneepi. Lisäsin samalla vasemmalle puolelle rasvaa, toivottavasti siihen ei ole vielä tullut vahinkoa. Enkä vielä jaksanut laittaa talvipyöriä alle, vaikka olisi voinut sen samalla tehdä.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Mi.To
Tuosta Nimark-sivustosta vielä. Selkeä käyttää, mutta osien kuvaus hiukan sekoilee, jakopään korjaussarjan kuvaus:
Hammashihnasarja (Taka-akseli, molemminpuolinen)
No, riittää että itse tietää mitä on tilaamassa
Jos ei itse halua tai osaa huoltaa/korjata Alfaansa niin Kouvolassa on asiallinen korjaamo, itse olen käyttänyt kahden muunmerkkisen auton tapauksessa, mutta siellä on myös Alfa-osaamista. Ainakin yksi henkilökuntaan kuuluva on pitkän linjan Alfamies. Korjaamohinnat melko asiakasystävälliset ja pitää minkä lupaa.
Autokorjaamo Timo Putkonen
Tässä linkki: http://www.fonecta.fi/yritykset/Kouvola ... konen+Timo
Hammashihnasarja (Taka-akseli, molemminpuolinen)
No, riittää että itse tietää mitä on tilaamassa
Jos ei itse halua tai osaa huoltaa/korjata Alfaansa niin Kouvolassa on asiallinen korjaamo, itse olen käyttänyt kahden muunmerkkisen auton tapauksessa, mutta siellä on myös Alfa-osaamista. Ainakin yksi henkilökuntaan kuuluva on pitkän linjan Alfamies. Korjaamohinnat melko asiakasystävälliset ja pitää minkä lupaa.
Autokorjaamo Timo Putkonen
Tässä linkki: http://www.fonecta.fi/yritykset/Kouvola ... konen+Timo
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
Kiitoksia yhteystiedoista ItALFA.
Selvitin maahantuojalta, että nykylaakerit ovat kestovoideltuja, joten eivät kaipaa pölysuojaan/rasvakuppiin erikseen rasvaa. Ne kestään sen aikaa, kun kestää, eikä niille pysty hirveesti tekemään mitään. Enpä tiedä onko ylimääräisestä rasvasta haittaakaan, kun vedelle ei jäisi niin paljon tilaa kondensoitumiseen. Tällöin rasvan tulisi olla yhteensopivaa, noiden kestovoideltujen laakerien kanssa. Vasemmalle taakse lisätty rasvaa, mutta eipä kai siitä haittaakaan ole.
Sain tilattua osan paikalliseen Fixukseen ja taidan hoitaa vaihdon itse, kun tuli Mitolle kiireellistä käyttöä maanantaiksi.
Selvitin maahantuojalta, että nykylaakerit ovat kestovoideltuja, joten eivät kaipaa pölysuojaan/rasvakuppiin erikseen rasvaa. Ne kestään sen aikaa, kun kestää, eikä niille pysty hirveesti tekemään mitään. Enpä tiedä onko ylimääräisestä rasvasta haittaakaan, kun vedelle ei jäisi niin paljon tilaa kondensoitumiseen. Tällöin rasvan tulisi olla yhteensopivaa, noiden kestovoideltujen laakerien kanssa. Vasemmalle taakse lisätty rasvaa, mutta eipä kai siitä haittaakaan ole.
Sain tilattua osan paikalliseen Fixukseen ja taidan hoitaa vaihdon itse, kun tuli Mitolle kiireellistä käyttöä maanantaiksi.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Mi.To
Kuullostaa myyntipuheelta tai sitten asia ei kiinnosta oikeesti
Onhan se tietysti nykytrendi että tavaraa ei tehdä kestämään kuin sen aikaa ettei kuluttajan oikeuksista kiinnostuneet ala näykkiä hihasta. Aivan varmaa on se, ettei lisärasvasta ole mitään haittaa oli yhteensopivaa tai ei, kun sitä alkuperäistä ei siellä ole yhtään jäljellä. Rikki mennyttä tai kulunutta laakeria sillä rasvalla ei tietenkään voi korjata.
Onhan se tietysti nykytrendi että tavaraa ei tehdä kestämään kuin sen aikaa ettei kuluttajan oikeuksista kiinnostuneet ala näykkiä hihasta. Aivan varmaa on se, ettei lisärasvasta ole mitään haittaa oli yhteensopivaa tai ei, kun sitä alkuperäistä ei siellä ole yhtään jäljellä. Rikki mennyttä tai kulunutta laakeria sillä rasvalla ei tietenkään voi korjata.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
Re: Mi.To
Vähän off-topicina, mutta kun pyöränlaakereista juttua tuli.Väitän että kasvaneet rengas/vannekoot myös heikentävät laakerien ikää. Kun kumi on profiililtaan 40-45 sarjainen, niin ainahan sieltä enemmän tien epätasaisuudet hakkaa läpi.Samoin leveä rengas sallii entistä suuremman kaarrenopeuden joka myös tottakai rasittaa paikkoja, ensimmäisenä laakeria.
Kuten savijo-r totesi, ennen pyöränlaakeri kesti satoja tuhansia.
Kyllä, juuri näin.
Omakohtaista kokemuksista mainittakoon mm. Fiat Tipo jolla ajettiin 340tkm ilman pyöränlaakerien vaihtoa. Renkaat tosin oli myös valmistajan ensiasennuskokoa, eli 165/65-14.
Samoin tuolla 147:lla on päästy ilman laakerivaivoja 280tkm. Renkaat orig. 15" kokoa. No juu, takapyörän laakeri pehmeni, mutta se taas johtui oletettavasti kiinni jäätyneestä käsijarrusta joka kuumensi navan.Toinen puoli on yhä alkuperäinen.
Kuten savijo-r totesi, ennen pyöränlaakeri kesti satoja tuhansia.
Kyllä, juuri näin.
Omakohtaista kokemuksista mainittakoon mm. Fiat Tipo jolla ajettiin 340tkm ilman pyöränlaakerien vaihtoa. Renkaat tosin oli myös valmistajan ensiasennuskokoa, eli 165/65-14.
Samoin tuolla 147:lla on päästy ilman laakerivaivoja 280tkm. Renkaat orig. 15" kokoa. No juu, takapyörän laakeri pehmeni, mutta se taas johtui oletettavasti kiinni jäätyneestä käsijarrusta joka kuumensi navan.Toinen puoli on yhä alkuperäinen.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Mi.To
Leveät vanteet ja renkaat tietysti kuluttavat ja rasittavat laakereita ja alustaa enemmän, mutta ei se voi tulla auton valmistajalle yllätyksenä. Täysin harkittua "säästöä" se on. Muutenhan pyörännapa laakereineen kuin muös koko alusta olisi mitoitettu leveiden renkaiden ja vanteiden mukaan. Mutta kun se maksaa.....
Itse meinaan kyllä "hifistellä" jos sillä saa yhdet laakerit säilymään kauemmin kuin ekonomit on laskeneet.
Itse meinaan kyllä "hifistellä" jos sillä saa yhdet laakerit säilymään kauemmin kuin ekonomit on laskeneet.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Mi.To
Eilen töihin lähtiessä mittaristossa ilmoitus hiukkassuotimen tukkeutumisesta. Ensin tuli ajatus ja v*tutus, että eikun varaosatiskille ja lompakko levälleen. Mutta sitten työmatkan ajan merkkivaloa tuijoteltuani päätin tarkistaa käyttöohjekirjasta sen mitä muistelin eli senhän pitäisi polttaa ne hiukkaset itsestään. No näin olikin, mutta työmatka oli liian lyhyt. Kirjassa oli maininta että 15 minuuttia kestää poltto-ohjelman suorittaminen.
Tänään aamulla sitten töistä palatessani ajoin pitemmän lenkin ja tosiaankin, valo sammui itsestään ja kaikki ok
Kuin ennakkoaavistuksena eilen Motonetissä katselin laakerirasvaa hakiessani myös hiukkassuotimen puhdistusaineita.
Onko näiden käyttö ensinkään tarpeellista tai suositeltavaa? Polttoaineen sekaan lisättynä ne menevät koko polttoainesysteemin läpi. Voikohan niistä olla haittaa tuolla polttoaineputkistoissa ja suuttimissa? Vai onko vaikutus niin lievää ettei vahinkoa voi aiheutua, toisaalta luvattu puhdistusvaikutus on vaikea todeta. Eli kannattaako ne litkut jättää hyllyyn? RedLinen vedenpoistajaa olen kyllä käyttänyt sekä bensa- että dieselkoneissa, saattaa olla hyvä näin syyskeleillä poistaa mahdollinen vesi pa-järjestelmästä.
Tänään aamulla sitten töistä palatessani ajoin pitemmän lenkin ja tosiaankin, valo sammui itsestään ja kaikki ok
Kuin ennakkoaavistuksena eilen Motonetissä katselin laakerirasvaa hakiessani myös hiukkassuotimen puhdistusaineita.
Onko näiden käyttö ensinkään tarpeellista tai suositeltavaa? Polttoaineen sekaan lisättynä ne menevät koko polttoainesysteemin läpi. Voikohan niistä olla haittaa tuolla polttoaineputkistoissa ja suuttimissa? Vai onko vaikutus niin lievää ettei vahinkoa voi aiheutua, toisaalta luvattu puhdistusvaikutus on vaikea todeta. Eli kannattaako ne litkut jättää hyllyyn? RedLinen vedenpoistajaa olen kyllä käyttänyt sekä bensa- että dieselkoneissa, saattaa olla hyvä näin syyskeleillä poistaa mahdollinen vesi pa-järjestelmästä.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
Ehkä se on hifistelyä, mutta jos saadaan 50-100% lisää käyttöikää, niin mielelläni tämän teen. Kuten AlfaTom tuossa aiemmin sanoi.Tomlau kirjoitti:Aika hifistelyltä tuo laakereiden voitelu kuulostaa, ainakin kun puhutaan mitosta
Savijo-r kanssa samaa mieltä, että ennen laakerit kesti paremmin. Tässähän on kyse ensiasennuslaakerista, joka käytännössä sanoi sopparin irti 46500 kilsan kohdalla. Minusta sen kesto on mitoitettu todella alakanttiin. Kyllähän vanteiden kasvanut kokokin tähän kulumiseen vaikuttaa. Jos valmistaja tarjoaa vakiona x kokosia vanteita, niin kaikki osat pitäisi olla sillä tasolla, että ne kestää kasvaneen rasituksen. Minulla kuitenkin pyörii 16 tuumaiset, joten ei pitäisi olla ihan pahimmasta päästä.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Mi.To
Tuli Finikorilta kutsu maksuttomaan ruosteenestotarkastukseen.
Näyttää olevan suojausvaihtoehdot 660€ ja 790€. Kannattaa ehkä suojauttaa.
Ruostesuoja nykyautoilla on samaa tasoa kuin takapyörän laakerien voitelu
Brilliant maalipinnan käsittely maksaisi 400-450€ riippuen tasosta.
Kalliimpi on 3vuoden takuulla ja ilman hoitoaineen käyttöä.
Kellään kokemusta MiTon suojauksesta tai maalipinnan käsittelystä?
Pätee tietysti muihinkin saman ikäluokan Alfoihin. Vanhemmista malleista ei välttämättä ole suoraan vertailuun.
Tehtaalla koteloiden käsittely lopetettiin kuulemma joskus 156 FL paikkeilla...
Näyttää olevan suojausvaihtoehdot 660€ ja 790€. Kannattaa ehkä suojauttaa.
Ruostesuoja nykyautoilla on samaa tasoa kuin takapyörän laakerien voitelu
Brilliant maalipinnan käsittely maksaisi 400-450€ riippuen tasosta.
Kalliimpi on 3vuoden takuulla ja ilman hoitoaineen käyttöä.
Kellään kokemusta MiTon suojauksesta tai maalipinnan käsittelystä?
Pätee tietysti muihinkin saman ikäluokan Alfoihin. Vanhemmista malleista ei välttämättä ole suoraan vertailuun.
Tehtaalla koteloiden käsittely lopetettiin kuulemma joskus 156 FL paikkeilla...
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
Re: Mi.To
^Eipä oo, mutta tämän tyyppiseltä näyttää kolme vuotta vanhan suojaamattoman MiTon alakerta tuolta akseliosastolta. Eli varmaan se suojaus kannattaa, vaikka pintaruostettahan tuolla lähinnä on.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=392156#p392156
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=392156#p392156
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Mi.To
Talvipyörien vaihdon yhteydessä rasvasin takapyöränlaakerit ja tarkistin jarrusatuloiden liukutappien voitelun.
Laakereissa oli jäljellä ohuelti kirkasta vaseliinia eli lähes kuivina ne siellä ovat pyörineet. Lisäsin reilusti, pari kierrosta SKF pyöränlaakerivaseliinia tuubista pursottaen. Laakerit oli täysin äänettömät ja pyörivät herkästi ennen rasvausta, joten saatoin saada niille lisää ikää rasvauksella.
Huomenna sitten ruostesuojaamoon tarkastukseen. Melko varmasti suojautan koko alustan, kotelot ja luukut.
Vielä kun viitsisi suojamaalata alustan osat, mutta se saattaa olla turhaa kun tiedetään nivelien ja puslien elinikä.
Maalipinnan käsittelykin kannattaisi tehdä nyt, vaikka kiveniskemää onkin jo ainakin takalokareissa siinä etupuolella.
Se teippikalvo ei ole yhtään turhaan siinä pullistusten kohdalla, sen verran on hiekka syönyt maalipintaa jo nyt.
Laakereissa oli jäljellä ohuelti kirkasta vaseliinia eli lähes kuivina ne siellä ovat pyörineet. Lisäsin reilusti, pari kierrosta SKF pyöränlaakerivaseliinia tuubista pursottaen. Laakerit oli täysin äänettömät ja pyörivät herkästi ennen rasvausta, joten saatoin saada niille lisää ikää rasvauksella.
Huomenna sitten ruostesuojaamoon tarkastukseen. Melko varmasti suojautan koko alustan, kotelot ja luukut.
Vielä kun viitsisi suojamaalata alustan osat, mutta se saattaa olla turhaa kun tiedetään nivelien ja puslien elinikä.
Maalipinnan käsittelykin kannattaisi tehdä nyt, vaikka kiveniskemää onkin jo ainakin takalokareissa siinä etupuolella.
Se teippikalvo ei ole yhtään turhaan siinä pullistusten kohdalla, sen verran on hiekka syönyt maalipintaa jo nyt.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
Re: Mi.To
tuli laitettua kitkat alle ja johan hiljeni meteli kabiinissa. kesällä on 18" ja talvella 17" nokiat. tuntuu myös että kun 1 vaihteella kiihdyttää niin olisi enemmän pitoa kitkoilla en kyllä bridgestone renkaita enää osta
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Mi.To
Joo, kunhan noista Hakka seiskoista on pinta ja nastat lopussa niin kitkoilla meinaan ajella seuraavat talvet.
Aika hirveää rapinaa ja rousketta nastat pitää MiTossa.
Ruostesuojaus hiukan saattaa hiljentää alustaa.
Aika hirveää rapinaa ja rousketta nastat pitää MiTossa.
Ruostesuojaus hiukan saattaa hiljentää alustaa.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- Bird
- Viestit: 119
- Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
- Car(s): MiTo QV, 530xd Touring (F11)
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Mi.To
Teetätin omaan MiTooni runsaat kolme vuotta sitten eli ensimmäisen käyttövuoden syksynä Finikorin parhaimman ruostesuojauksen + sen aikanaan TM:n testinkin voittaneen Brilliant-kestovahauksen. Tingitty yhteishinta koko neljän päivän operaatiolle oli tasan tuhat euroa.AlfaTom kirjoitti:Kellään kokemusta MiTon suojauksesta tai maalipinnan käsittelystä?
Kyllähän tuo hinta hieman kirpaisi, mutta ehkä sijoitus oli kuitenkin järkevä, jos ja todennäköisesti kun pidän autoa melko pitkään. Maalipinta on edelleen muutamia kiveniskemiä lukuun ottamatta todella hyvässä kunnossa, vaikka käytän autoa silloin tällöin (pehmo)harjapesussa, eikä alustassakaan taida juuri ruostetta näkyä.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
http://www.ebay.com/itm/CENTRALINA-COMA ... 27da9c2266
Saiskohan tuolaisen ostolla vaihdettua manuaali-ilmastointi automaattiseksi?
Olen ymmärtänyt ulkomaisia nettifoorumeita lueskellessa, että olisi jopa ihan mahdollista, mutta totuutta en tiedä.
Tuossa imastoinnin kikkulassa on kaksi haistelijaa, onkohan sinne autoon muualle niitä ympätty?
Jossain keskustelupalstalta kerrottiin myös, että ilmastoinnin ecu olisi suoraan tuossa säädinpaneelissa, mutta tätäkään en voi varmentaa. Tämä mielenkiintoinen selvittely jatkukoon.
Saiskohan tuolaisen ostolla vaihdettua manuaali-ilmastointi automaattiseksi?
Olen ymmärtänyt ulkomaisia nettifoorumeita lueskellessa, että olisi jopa ihan mahdollista, mutta totuutta en tiedä.
Tuossa imastoinnin kikkulassa on kaksi haistelijaa, onkohan sinne autoon muualle niitä ympätty?
Jossain keskustelupalstalta kerrottiin myös, että ilmastoinnin ecu olisi suoraan tuossa säädinpaneelissa, mutta tätäkään en voi varmentaa. Tämä mielenkiintoinen selvittely jatkukoon.
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Mi.To
^Eikös tuon lisäksi pitäisi olla säätömoottorit jotka säätävät automaattisesti ilman suuntauksen? Vai sisältääkö ohjain yksikkö myös ne?
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
Käsittääkseni manuaali-ilmastoinnissakin suuntaukset tapahtuvat sähköisten läppien avulla. Näin ainakin maahantuoja kertoili. Tuossa paneelissa itsessään on ilmeisesti ilmastoinin ecu, joka ohjailee näitä läppien moottoreita, joten sen suhteen ehkä ei ole ongelmia. Joku voi korjata näitä uskomuksia paremmalla tiedolla.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
Eikö niitä vaijereita kuitenkin sähkömoottorit ohjaile? Olisiko näissä vielä manuaaliset vaijerit..
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mi.To
Oudolta kuulostaa omaan korvaani, että niinkin tuoreessa laitteessa kuin MiTossa olisi vaijerisäätö edes manuaali-ilmastoinnissa? Kun ei sitä meinaa olla enää edes ilmastoiduissa 156:ssakaan, paitsi vanhimissa voi olla tietysti. Kallistahan se olisi rakentaa kaksi järjestelmää rinnakkain; sähkösäätö ja vaijerisäätö... Tai näin ainakin voisi kuvitella
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
http://www.ebay.com/itm/Alfa-Romeo-Mito ... 59&vxp=mtr
http://hills.eu.1.s3.amazonaws.com/pinp ... 764058.jpg
Sähköllä noi toimii, kuten kuva osoittaa.
http://hills.eu.1.s3.amazonaws.com/pinp ... 764058.jpg
Sähköllä noi toimii, kuten kuva osoittaa.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
Myönnän sokeuteni Tuon muutoksen voipi sitten unohtaa.
Olen koittanut metsästää e-learniä tai workshop manuaalia verkosta, mutta huonolla lopputuloksella. Olisi vaan, niin paljon helpompaa korjailla, jos tällainen olisi saatavilla. Onko muilla jemmassa hyviä linkkejä?
Olen koittanut metsästää e-learniä tai workshop manuaalia verkosta, mutta huonolla lopputuloksella. Olisi vaan, niin paljon helpompaa korjailla, jos tällainen olisi saatavilla. Onko muilla jemmassa hyviä linkkejä?
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Mi.To
Parempaa soitinta tekisi mieli ja sellainen 2din tyyppinen kosketusnäytöllinen, jossa saisi olla dvd ja mitä niissä nyt yleensä onkaan, toimiva navikaan ei haittaisi.
Googlella löytää valtavasti tarjontaa, mutta toimivuus/yhteensopivuus on ilmeisesti arpapeliä, ainakin tuntuu vaativan nipun adaptereita rattinapeille. Lieneekö ainoa mahdollisuus hommata vastaava kuin uudemmissa MiToissa?
Onko kukaan täällä vaihtanut MiTon orkkissoitinta parempaan/monipuolisempaan?
Toinen muutos, joka on mielessä, olisi tuon keskikonsolin/kojelaudan harmaan kehyksen vaihtaminen tyylikkäämpään.
Sama koskee ratin keskiön harmaata muoviosaa. Nuo orkkisosat näyttävät liian halvoilta ja sellaiselta lelumuovilta.
Eli onko näiden muutoksien tekijöitä?
Googlella löytää valtavasti tarjontaa, mutta toimivuus/yhteensopivuus on ilmeisesti arpapeliä, ainakin tuntuu vaativan nipun adaptereita rattinapeille. Lieneekö ainoa mahdollisuus hommata vastaava kuin uudemmissa MiToissa?
Onko kukaan täällä vaihtanut MiTon orkkissoitinta parempaan/monipuolisempaan?
Toinen muutos, joka on mielessä, olisi tuon keskikonsolin/kojelaudan harmaan kehyksen vaihtaminen tyylikkäämpään.
Sama koskee ratin keskiön harmaata muoviosaa. Nuo orkkisosat näyttävät liian halvoilta ja sellaiselta lelumuovilta.
Eli onko näiden muutoksien tekijöitä?
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
Olen vain miettinyt että tekisin ko. Muutoksen, mutta vielä on jäänyt ajatus asteelle. Jos teet, niin mielelläni kuulen sudenkuopat
Pakko vähän kehaista, kuinka pieni ruokainen tuo onkaan. Viimesimmällä tankilla ajoin 682 kilsaa, keskikulutus näytti 6,3l/100km, tankkasin 43,55l, eli laskennallinen keskikulutus on 6,38l/100km. Vielä olisi päässyt jonkun matkaa, kun juuri ilmoitti tyhjästä tankista. Tässä on tämän viikon työmatka-ajot karkkila-käpylä(helsinki), joten tulevaisuudessa odotettavissa reilusti kilsoja.
Mitäs matkoja muut on päässeet tankillisella?
Pakko vähän kehaista, kuinka pieni ruokainen tuo onkaan. Viimesimmällä tankilla ajoin 682 kilsaa, keskikulutus näytti 6,3l/100km, tankkasin 43,55l, eli laskennallinen keskikulutus on 6,38l/100km. Vielä olisi päässyt jonkun matkaa, kun juuri ilmoitti tyhjästä tankista. Tässä on tämän viikon työmatka-ajot karkkila-käpylä(helsinki), joten tulevaisuudessa odotettavissa reilusti kilsoja.
Mitäs matkoja muut on päässeet tankillisella?
- ItALFA
- Viestit: 90
- Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
- Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Mi.To
^
Minulla Multiair TB 135hv ja noin 2200 km jakso, loka-marraskuun aikana, nastarenkailla, 80% maantie, 15% kaupunginajo, 5% moottoritie:
keskikulutus = 5,7L/100km
keskinopeus = 68 km/h
Sisältyy rekkojen ja pappojen ohitukset
Minulla Multiair TB 135hv ja noin 2200 km jakso, loka-marraskuun aikana, nastarenkailla, 80% maantie, 15% kaupunginajo, 5% moottoritie:
keskikulutus = 5,7L/100km
keskinopeus = 68 km/h
Sisältyy rekkojen ja pappojen ohitukset
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart
Re: Mi.To
Neljä vuotta ja n. 20 000 kilsaa ajetuilla Pirellin P Zero Neroillta koossa 215/45, r17 keskikulutus pyörii n. hieman alle 7 litrassa, kun tien lämpötila on yli +10 astetta ja n. 7.5 litrassa, kun tien lämpötila on alle + 10 astetta.
Neljä vuotta ja n. 10 000 kilsaa ajetuilla Nokian Hakkapeliitta 5:lla koossa 195/55, r16 keskikulutus on hyvin lähellä kuutta kaupunkiajossa ja maantienopeuksilla n. 5,6 litrassa.
Ensi keväänä saattaa tulla aiheelliseksi päivittää kesärenkaat, jolloin ainakin renkaan leveys kapenee sentillä ihan vain kulutuksen ja ajomukavuuden parantamisen toivossa.
Onko joku Mito-kuski muuten korjaillut mittariston satunnaisesti sammuvaa bensamittarin (tausta)valoa? Itsellänihän tuo mittari välkkyy päälle ja pois, eli kosketushäiriö liitännöissä lienee syynä. Ongelman paikantaminen vaatinee mittariston irroittamisen ja sen jälkeisen vian etsinnän. Tosin jos joku on jostain internetin kolosta kaivanut mittariston kytkentäkaavion, sitä olis kiva tiirailla ainakin noin teoriamielessä. Autokeskuksella vika varmasti korjattaisiin hetkessä, mutta nyt ei fyrkan kulutus siihen suuntaan ole to do -listan kärjessä.
Neljä vuotta ja n. 10 000 kilsaa ajetuilla Nokian Hakkapeliitta 5:lla koossa 195/55, r16 keskikulutus on hyvin lähellä kuutta kaupunkiajossa ja maantienopeuksilla n. 5,6 litrassa.
Ensi keväänä saattaa tulla aiheelliseksi päivittää kesärenkaat, jolloin ainakin renkaan leveys kapenee sentillä ihan vain kulutuksen ja ajomukavuuden parantamisen toivossa.
Onko joku Mito-kuski muuten korjaillut mittariston satunnaisesti sammuvaa bensamittarin (tausta)valoa? Itsellänihän tuo mittari välkkyy päälle ja pois, eli kosketushäiriö liitännöissä lienee syynä. Ongelman paikantaminen vaatinee mittariston irroittamisen ja sen jälkeisen vian etsinnän. Tosin jos joku on jostain internetin kolosta kaivanut mittariston kytkentäkaavion, sitä olis kiva tiirailla ainakin noin teoriamielessä. Autokeskuksella vika varmasti korjattaisiin hetkessä, mutta nyt ei fyrkan kulutus siihen suuntaan ole to do -listan kärjessä.
Re: Mi.To
Olen miettinyt samaa. Omassa on kosketushäiriö satunnaisesti nopeusmittarin taustavalossa. Olisi tosiaan kiva tietää onko kukaan korjauttanut missään moista vikaa?sanctus kirjoitti:Onko joku Mito-kuski muuten korjaillut mittariston satunnaisesti sammuvaa bensamittarin (tausta)valoa? Itsellänihän tuo mittari välkkyy päälle ja pois, eli kosketushäiriö liitännöissä lienee syynä. Ongelman paikantaminen vaatinee mittariston irroittamisen ja sen jälkeisen vian etsinnän. Tosin jos joku on jostain internetin kolosta kaivanut mittariston kytkentäkaavion, sitä olis kiva tiirailla ainakin noin teoriamielessä. Autokeskuksella vika varmasti korjattaisiin hetkessä, mutta nyt ei fyrkan kulutus siihen suuntaan ole to do -listan kärjessä.
Itse en ole kokenut tuota vielä niin häiritseväksi että olisin sille mitään tehnyt. Kuuluu lähinnä italialaisiin "ominaisuuksiin"
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Mi.To
Jos kolmas kotimainen taipuu niin tuolta löytyy tietoa:AlfaTom kirjoitti: ...
Onko kukaan täällä vaihtanut MiTon orkkissoitinta parempaan/monipuolisempaan?
...
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-mit ... o-fit.html
Tuolta foorumilta löytyy myös Pioneerin kikostimen asennuksesta juttuja.
932 937 955