Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Valvoja: Moderators
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Minä ihmettelin myös sitä takaiskarin kuusiokoloa kun tuntui olevan yhtä puuta navan kanssa. Jouduin irroittamaan tukivarsien päät, että iskaritolpan sai pois ja takaisin.
Ja etuvalon säätömoottorin akselin pallopää on varmaankin irti umpion päästä. Sen saa kyllä kiinni takaisin melko helpostikin kunhan osaa laittaa sen oikeassa kulmassa. Olikohan se niin, että moottorin peräpää pitää olla ylempänä ja sen säätötangon pallopään alempana kun työntää sitä morkulaa paikoilleen. Ja sit lopuksi kääntää vaakatasoon. Kokeile varovasti.
Itse harjoittelin homman umpio irrallaan.
Umpion ruuveihin pääsee käsiksi puskurin irroituksen jälkeen ja sitä ennen pitää irroittaa sisälokarit. Myös maski pitää irroittaa.
Ja etuvalon säätömoottorin akselin pallopää on varmaankin irti umpion päästä. Sen saa kyllä kiinni takaisin melko helpostikin kunhan osaa laittaa sen oikeassa kulmassa. Olikohan se niin, että moottorin peräpää pitää olla ylempänä ja sen säätötangon pallopään alempana kun työntää sitä morkulaa paikoilleen. Ja sit lopuksi kääntää vaakatasoon. Kokeile varovasti.
Itse harjoittelin homman umpio irrallaan.
Umpion ruuveihin pääsee käsiksi puskurin irroituksen jälkeen ja sitä ennen pitää irroittaa sisälokarit. Myös maski pitää irroittaa.
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Tein juuri samaa... Iskarin saa irti Abarthin kuvaamalla tavalla ja sit myös jos irroittaa apurungon korista ja laskee koko pakettia alaspäin. Vähän ahdas paikka tuolla iskarilla. Itse en koskenut siihen kuuskulmapulttiin olka-akselissa.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Siitä säätömoottorin asennuksesta vielä, että ruuvaa se säätötanko mahdollisimman ulos ennen kuin yrität paikalleen. Tangon pituutta voi ruuvata siitä kuusiokolokannasta säätömoottorin päältä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Hei Abarth ja Satakuusnelonen.
Kiitoksia tiedoista. Iskari + jousi ovat melkein irti. Yksi pultti tai kartioliitos ei vain aukea.
Liittteenä kuva erään toimittajan kataloogista ja siinä kyseinen kohta on ympyröity.
Raakaa voimaa vai onko muita niksejä?
PHj
Kiitoksia tiedoista. Iskari + jousi ovat melkein irti. Yksi pultti tai kartioliitos ei vain aukea.
Liittteenä kuva erään toimittajan kataloogista ja siinä kyseinen kohta on ympyröity.
Raakaa voimaa vai onko muita niksejä?
PHj
- Liitteet
-
- kuva sivu 128 heikko a.pdf
- (164.58 KiB) Tiedosto ladattu 138 kertaa
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ota sen pultti pois, väännä se taaempi varsi (kuvassa nro.8/9) pois tieltä laita pultti takaisin ja kopauta vasaralla päälle. Kyllä se sieltä mahtuu tulemaan pois vaikka olisi toisesta päästä takapalkissa kiinni.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Vielä tähän kun nyt kerkesin vähän alfaa vilkaista en löytäny tuon muovikannen alta mitään sulakkeita siis sen joka on keskellä tulipellin ja tuulilasin välissä vai oonkohan mä ymmärtäny jotai väärinAlfistipohjoosesta kirjoitti:Osassa on sitten sulake sekaannus.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Vihdoin sain aikaiseksi ja laitoin etualatukivarret tilaukseen. Taidan mennä landelle itse vaihtamaan, kun hoviasentajalle on melkoisesti ruuhkaa.
Lähtevätkö pultit yleensä ehjänä irti? Caijo-Romeohan oli tähän jo tukivarret kerran vaihtanut, joten ei varmaan kovin juntturassa ole. Onko muuta mitä mihin pitää varautua ennalta?
Ja onkos tuolla valmiina jotain läpivientiä, mistä voisi sujauttaa sisätilanlämppärille johtoa?
Lähtevätkö pultit yleensä ehjänä irti? Caijo-Romeohan oli tähän jo tukivarret kerran vaihtanut, joten ei varmaan kovin juntturassa ole. Onko muuta mitä mihin pitää varautua ennalta?
Ja onkos tuolla valmiina jotain läpivientiä, mistä voisi sujauttaa sisätilanlämppärille johtoa?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Vuosimalliin -99 en löytänyt läpivientiä mutta tein reijän kuvan mukaiseen paikkaan ja sieltä sai johdon vedettyä jalkatilaan helposti.
- Liitteet
-
- PICT0005_1.jpg
- (128.85 KiB) Tiedosto ladattu 7418 kertaa
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Hei.Satakuusnelonen kirjoitti:Ota sen pultti pois, väännä se taaempi varsi (kuvassa nro.8/9) pois tieltä laita pultti takaisin ja kopauta vasaralla päälle. Kyllä se sieltä mahtuu tulemaan pois vaikka olisi toisesta päästä takapalkissa kiinni.
Remontti etenee ja uutta vaihto-osaa tulee hankintalistalle.
Vasen alatukivarsi, sen taaempi pusla menee vaihtoon.
Oletteko käyttäneet uretanipuslia ja minkähän merkkisiä? Pienellä haulla löytyi vain Powerflex tuotteita.
Ja mistähän voisi metsästää joustintukia taakse?
Tarkoitus on työstää vanhoihin tukiin uudet reunat, mutta jos askartelu ei tuota tulosta niin uudet / käytetyt hyvät joustintuet tulevat hankittaviksi.
Kiitos jo etukäteen vastauksista.
PHj
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
^
Onkohan näissä sama kestävyystaso kuin 156:ssa? Niissähän ei kannata puslia vaihtaa, kun seuraavaksi on pallonivel väljä...
Onkohan näissä sama kestävyystaso kuin 156:ssa? Niissähän ei kannata puslia vaihtaa, kun seuraavaksi on pallonivel väljä...
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Jos tarkotat taka alatukivarsia niin halvimmat taitaa olla Strongflexit Puolasta.Ite oon kahteen 166een vaihtanu ne pehmeemmät punaiset eikä moitittavaa. Jotain kehitystä ne on niihin tehny kun oli pusliin tullu viime kerralla pieni muutos.Laittaisin kaikki 4puslaa samalla eli molemmin puolin+mersun uniballit napoihin.Jousilautasia,uniballeja ym saa edullisesti esim Sparetolta ja varmaan myös ebaystä.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Albertolli kirjoitti:Vihdoin sain aikaiseksi ja laitoin etualatukivarret tilaukseen. Taidan mennä landelle itse vaihtamaan, kun hoviasentajalle on melkoisesti ruuhkaa.
Lähtevätkö pultit yleensä ehjänä irti? Caijo-Romeohan oli tähän jo tukivarret kerran vaihtanut, joten ei varmaan kovin juntturassa ole. Onko muuta mitä mihin pitää varautua ennalta?
Ja onkos tuolla valmiina jotain läpivientiä, mistä voisi sujauttaa sisätilanlämppärille johtoa?
Muistaakseni vänkärin puolella melkein pohjassa konehuoneen puolelta katsottuna on yksi reikä josta voi lähteä ujuttamaan kabiinin puolelle. (tästä on joku ketjukin tehty aiemmin.)
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ilmeisesti näissä ei siis ole samaa ongelmaa, kuin 156:ssa? Sehän on sitten hyvä. Eli kaiketi ei ole pallot niitattu varsiin, kun uniballit sinne saa?Caijo-Romeo kirjoitti:Jos tarkotat taka alatukivarsia niin halvimmat taitaa olla Strongflexit Puolasta.Ite oon kahteen 166een vaihtanu ne pehmeemmät punaiset eikä moitittavaa. Jotain kehitystä ne on niihin tehny kun oli pusliin tullu viime kerralla pieni muutos.Laittaisin kaikki 4puslaa samalla eli molemmin puolin+mersun uniballit napoihin.Jousilautasia,uniballeja ym saa edullisesti esim Sparetolta ja varmaan myös ebaystä.
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Niin, eihän noissa ole yhtään mitään yhteistä. Tai no onhan molemmissa takapalkki. 166 on kolmiotukivarsi + ylätukivarsi vs. 156 kaksi poikittaista ja yksi pitkittäinen varsi + mcpherson.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
^^Nyt on pakko kirjoittaa OT,koska tätä on jo jatkunut liian pitkään.Eikös täällä ollut turha p*skanjauhanta kielletty? Aikoinaan kun aloin lukemaan tätä foorumia(n.2004-2005),oli täällä hyviä asiaan/tietoon perustuvia ketjuja joista oli kysyjälle/muille harrastajille apua. Nyt tuntuu että täällä on 1/useampi joiden tarvii mutuilla/arpoa joka ikiseen ketjuun vaikkei asiasta olisi hajuakaan. Ei siinä mitään,tämä vain hankaloittaa kysyjää,koska hän joutuu myös arpomaan kuka oikeasti tietää ja kertoo oikeita vinkkejä ja kuka sitten heittelee mitä sattuu kommenttia. Tämä vie myös tätäkin foorumia kohti suomi24 tasoa. Olisi hienoa jos jokainen kirjoittaja pohtisi varsinkin kaikkea alfasta/projektipuolella, onko tästä minun kommentista nyt mitään hyötyä kenellekään ennen kuin kirjoittaa. Yleistä löpinää ym ketjut erikseen mutta teknisiin asioihin yleensä on yksiselitteisemmät vastaukset eikä ne perustu mielipiteisiin.. Itsekin Alfojen parissa touhunnut 8v ja kaikki remontit on aina tehty itse niin omiin kun kaverienkin Alfoihin. Siitä huolimatta en tiedä Alfoista kaikkea,enkä ala heitteleen arvailuja esim 159/gtv kysymyksiin/asioihin,koska en ko. malleista tiedä/ei ole kokemusta. Jos omistaa/on omistanut yhden Alfan mallin,ei se tarkoita,että tuntee ne kaikki.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
^
OT;
Pahoitteluni, että esitin tyhmän kysymyksen mietintämuodossa "tyhmiä kysymyksiä"-ketjussa keskusteluun tukivarsista, koska asia kiinnostaa. Pitää siis ilmeisesti vaan esittää tyhmiä kysymyksiä asiaan liittymättä, jottei kukaan pahoita mieltään. Olethan jo toinen täällä, kuka avoimesti hepuloi kirjoituksistani ja vielä perusteleekin sen (mikä on kiva) - ensimmäinen kun ei koskaan osannut kertoa sen tarkemmin, että mitä olin tehnyt...
Itse sorrun tuohon mutuiluun paljon, mutta jos en tiedä en edes esitä tietäväni ja mielestäni ilmaisen epätietoisuuteni hyvin.
Tietysti varmaan olisi yleisesti hyvä, ettei teknisissä asioissa ota kantaa muodossa tai missään, jos ei ole varma - mutta sehän tiputtaisi pois myös yleiset mahdollisuudet noin niinkuin esim. sähkö/moottoritekniikan puolesta...
OT;
Pahoitteluni, että esitin tyhmän kysymyksen mietintämuodossa "tyhmiä kysymyksiä"-ketjussa keskusteluun tukivarsista, koska asia kiinnostaa. Pitää siis ilmeisesti vaan esittää tyhmiä kysymyksiä asiaan liittymättä, jottei kukaan pahoita mieltään. Olethan jo toinen täällä, kuka avoimesti hepuloi kirjoituksistani ja vielä perusteleekin sen (mikä on kiva) - ensimmäinen kun ei koskaan osannut kertoa sen tarkemmin, että mitä olin tehnyt...
Itse sorrun tuohon mutuiluun paljon, mutta jos en tiedä en edes esitä tietäväni ja mielestäni ilmaisen epätietoisuuteni hyvin.
Tietysti varmaan olisi yleisesti hyvä, ettei teknisissä asioissa ota kantaa muodossa tai missään, jos ei ole varma - mutta sehän tiputtaisi pois myös yleiset mahdollisuudet noin niinkuin esim. sähkö/moottoritekniikan puolesta...
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Viimeinen OT tähän. Sähkö/käyntiviat yms erikseen,niihin kun ei kukaan voi lyödä faktaa pöytään näkemättä/tutkimatta autoa. Hyviä vinkkejä/neuvoja voi antaa kokemukseen pohjaten. Tässä tukivarsi hommassa olisit esim. 1min googletuksella voinut todeta 166:n taka-akseliston erilaiseksi vs 156:n vastaava ja turhat löpinät olis jäänyt sikseen. Oletettavasti kysyjä kuitenkin puhuu takapäästä kun on sinne aiempien viestien perusteella remonttia tekemässä.. Ymmärrän että olet Alfoista kiinnostunut,mutta se,että saa 10 000 kommentia 3vuodessa ja viestin joka ketjuun ei tee sinusta Alfagurua ellei joka viesti sitten sisällä oikeasti asiaa. Tai mitä sillä sitten ikinä haetkaan. Tuntuukin että täällä pääsäntöisesti ne todelliset Alfa tietäjät pysyttelevät piilossa/ovat hiljaa ellei heiltä erikseen kysy.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Aquatica kirjoitti:^
Olethan jo toinen täällä, kuka avoimesti hepuloi kirjoituksistani ja vielä perusteleekin sen (mikä on kiva) - ensimmäinen kun ei koskaan osannut kertoa sen tarkemmin, että mitä olin tehnyt...
On meitä täällä varmasti monta muutakin.
Pidä vaikka kahvitauko aina ennen kuin päätät painaa lähetä-nappia.
Hienoa että autojen huoltaminen kiinnostaa, mutta itse en sinulle valitettavasti luovuttaisi autoani huollettavaksi/korjattavaksi juuri näiden kirjoituksiesi takia.
Melkoista sekaannusta tuntuu välillä olevan. Onko intoa hieman liikaa?
Eihän auton huoltaminen vaadi kuin huolellisuutta.
Ehkä sitten myöhemmin kun kokemusta karttuu.
Edit. Modet voi siirtää nämä viestit sitten vaikka roskakoriin, kunhan Aqu nämä ensin lukee.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Onhan ne luettu, myös sisäistetty. Olen vain huono yhdistelmä niin suomalaiseen työyhteiskuntaan kuin harrastajaporukoihin; liikaa intoa ja monesti jää ajatus liikaa puolitiehen. Ikävästi omalla kohdalla se näemmä tarkoittaa sitä, että joko tai. Osallistun kaikkeen tai en mihinkään - välimuotoon en näemmä pysty luonteeni takia.
Käytännössä sitten olen tasan toinen ääripää, varmistan saman asian liian monta kertaa ja ajattelen sen läpi, ennen kuin uskon sen olevan OK... Ja sitten tarkistan sen vielä kahdesti.
Sen voin sanoa rehdisti, että huollossa ei virheitä ole tapahtunut tiettävästi kuin tasan yksi, eikä sekään fataalia asiakkaan hereilläolon ansiosta. Jäi siis öljyproppu hieman liian löysälle. Yksi ehkä n.100sta tehdystä työstä. Toki samassa ajassa muut teki 150-200 työtä... Aikaa menee siihen, kun varmistan homman onnistumisen.
Ja tuokin sattui sekavana, erittäin kiireisenä ja taisipa vielä helteisenä päivänä, jolloin koko ajan revittiin moneen suuntaan monen ihmisen toimesta, eli juuri silloin kun se virhe tapahtuu jos tapahtuu. Tämän jälkeen btw opin myös sanomaan "nyt en kerkee"...
Varmasti jotain käy vielä joskus,ehkä pahaakin. Mutta kukaan ei voi ajatella, ettei koskaan virheitä tai kämmejä tee...
Käytännössä sitten olen tasan toinen ääripää, varmistan saman asian liian monta kertaa ja ajattelen sen läpi, ennen kuin uskon sen olevan OK... Ja sitten tarkistan sen vielä kahdesti.
Sen voin sanoa rehdisti, että huollossa ei virheitä ole tapahtunut tiettävästi kuin tasan yksi, eikä sekään fataalia asiakkaan hereilläolon ansiosta. Jäi siis öljyproppu hieman liian löysälle. Yksi ehkä n.100sta tehdystä työstä. Toki samassa ajassa muut teki 150-200 työtä... Aikaa menee siihen, kun varmistan homman onnistumisen.
Ja tuokin sattui sekavana, erittäin kiireisenä ja taisipa vielä helteisenä päivänä, jolloin koko ajan revittiin moneen suuntaan monen ihmisen toimesta, eli juuri silloin kun se virhe tapahtuu jos tapahtuu. Tämän jälkeen btw opin myös sanomaan "nyt en kerkee"...
Varmasti jotain käy vielä joskus,ehkä pahaakin. Mutta kukaan ei voi ajatella, ettei koskaan virheitä tai kämmejä tee...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Abarth kirjoitti:Minä ihmettelin myös sitä takaiskarin kuusiokoloa kun tuntui olevan yhtä puuta navan kanssa. Jouduin irroittamaan tukivarsien päät, että iskaritolpan sai pois ja takaisin.
Ja etuvalon säätömoottorin akselin pallopää on varmaankin irti umpion päästä. Sen saa kyllä kiinni takaisin melko helpostikin kunhan osaa laittaa sen oikeassa kulmassa. Olikohan se niin, että moottorin peräpää pitää olla ylempänä ja sen säätötangon pallopään alempana kun työntää sitä morkulaa paikoilleen. Ja sit lopuksi kääntää vaakatasoon. Kokeile varovasti.
Itse harjoittelin homman umpio irrallaan.
Umpion ruuveihin pääsee käsiksi puskurin irroituksen jälkeen ja sitä ennen pitää irroittaa sisälokarit. Myös maski pitää irroittaa.
Hei.
Onko tosiaan niin että umpio on otettava irti jotta säätömoottorin akselin pallopään saa asennettua?
Ei huvita purkaa lokareita ja maskeja.
Miten säätömoottori irtoaa umpiosta vai irtoaako osa säätömoottoria jotta sisuksiin pääsee käsiksi?
Ja mistä säädetään tangon pituus.
Kaksi mahdollisuutta. Kummasta säätö tehdään: säätömoottorin vieressä olevalla kuusiokolopultilla vai umpion puolella olevasta tähtikantaisesta pultista, jonka yhteyteen on suojalevyyn liitetty kuvio 1 % säädöstä.
Ja jouset löysivät paikkansa ja takapää on kasattu väliaikaisesti. Nyt vuorossa vetoakselin 1 + 1 suojakumien vaihdot molemmilta puolilta.
PHJ
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Hei.
Tuo tangon pituuden säätö olikin jo kerrottu aikaisemmin.
PHj
Tuo tangon pituuden säätö olikin jo kerrottu aikaisemmin.
PHj
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Säätömoottori irtoaa umpion pohjasta kiertämällä sitä umpioon nähden myötä- tai vastapäivään. En muista kumpaan. Selviää kyllä kun kokeilee.
Ja sinne umpion pohjassa olevaan vastakappaleeseen(johon siis se säätömoottorin tanko kiinnitetään) ei näe eikä oikein pääse käsiksi muuta kuin kärkipihdeillä, mutta siitä ei ole mitään iloa tässä hommassa.
Kun olet irroittanut sen säätömoottorin umpion pohjasta, niin ruuvaa se säätömoottorin tanko mahdollisimman ulos sitä kuusiokoloruuvia kiertämällä. Sit säätömoottoria asettamaan takaisin paikalleen niin, että se on vähän eteenpäin kallellaan, kuten aiemmassa viestissäni kirjoitin.
Se on aika helppo saada paikalleen umpiota irroittamattakin, kunhan vaan tietää tekniikan. Itse en älynnyt tekniikkaa ennen kuin otin umpion irti ja kokeilin niitä irrallaan.
Ja sinne umpion pohjassa olevaan vastakappaleeseen(johon siis se säätömoottorin tanko kiinnitetään) ei näe eikä oikein pääse käsiksi muuta kuin kärkipihdeillä, mutta siitä ei ole mitään iloa tässä hommassa.
Kun olet irroittanut sen säätömoottorin umpion pohjasta, niin ruuvaa se säätömoottorin tanko mahdollisimman ulos sitä kuusiokoloruuvia kiertämällä. Sit säätömoottoria asettamaan takaisin paikalleen niin, että se on vähän eteenpäin kallellaan, kuten aiemmassa viestissäni kirjoitin.
Se on aika helppo saada paikalleen umpiota irroittamattakin, kunhan vaan tietää tekniikan. Itse en älynnyt tekniikkaa ennen kuin otin umpion irti ja kokeilin niitä irrallaan.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kännykän selaimen varassa ollaan niin kysympä saisko joku näppärästi kaivettua etualatukivarsien kiristysmomentit? Kiitokset CR:lle, hyvin lähtee auki kun edellinen vaihtaja on putsannut ja tahnannut pultit.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Mikähän mahtaa olla probleemana tossa 166:sen takakontissa olevassa cd/navi aparaatissa. Navi cd pitäis sisälle saada (kiitos muuten Cento SeiSei:lle levyjen toimittamisesta )juu...eli palaa on valo ja alempi valo(cd) on musta. Mää käsittäsin ettei siellä oo cd sisällä kun kerran valo ei pala vaan eipäs kumminkaa ota levyä sisäänsä ei sitte millään ??? ja poistonappulasta kun painaa valo vilkahti ja jäi palamaan siis se ON valo.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta cd/navi aparaatista
Redneck kirjoitti:Mikähän mahtaa olla probleemana tossa 166:sen takakontissa olevassa cd/navi aparaatissa. Navi cd pitäis sisälle saada (kiitos muuten Cento SeiSei:lle levyjen toimittamisesta )juu...eli palaa on valo ja alempi valo(cd) on musta. Mää käsittäsin ettei siellä oo cd sisällä kun kerran valo ei pala vaan eipäs kumminkaa ota levyä sisäänsä ei sitte millään ??? ja poistonappulasta kun painaa valo vilkahti ja jäi palamaan siis se ON valo.
Hei.
Onhan molemmat piuhat sieltä soittimen takaa kytketty? Minulla molemmat piuhat olivat irti ja kotvanen meni ennen kuin pihat oli kytketty.
Navi toimii, molemmat valot palavat boksin edessä mutta cd-levyt eivät soi.
Tyhmiä kysymyksiä 166:sta side skirts miten paikalleen
Hei.
Pieni ongelma tuli eilen vastaan, kun tarkoitus oli asentaa paikalleen side skirts palikat.
Tarvittavat klipsit (eri mallit oikea ja vasen puoli) ja pultit ovat ok ja sopivat helmojen madalluspaloihin, mutta kun itse kiinnitys autoon ei vain onnistu.
Onko hyvää vinkkiä miten toimia. Oletan että klipsit ovat madalluspaloissa kiinni ja paketti asennetaan paikalleen ja pultit sen jälkeen kiinni ja avot, mutta ei vaan onnistu ...
PHj
Pieni ongelma tuli eilen vastaan, kun tarkoitus oli asentaa paikalleen side skirts palikat.
Tarvittavat klipsit (eri mallit oikea ja vasen puoli) ja pultit ovat ok ja sopivat helmojen madalluspaloihin, mutta kun itse kiinnitys autoon ei vain onnistu.
Onko hyvää vinkkiä miten toimia. Oletan että klipsit ovat madalluspaloissa kiinni ja paketti asennetaan paikalleen ja pultit sen jälkeen kiinni ja avot, mutta ei vaan onnistu ...
PHj
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Pujota klipsit eka koriin kiinni ja sitten ujutat helmamuovin klipsien ja helmapellin väliin. Jos rasvaa kevyesti helmamuoveista ne kohdat mihin ne klipsit menee,niin onnistunee helpommin. Jos ne klipsit meinaa kääntyä vinoon,oikase niitä ruuvarilla varovasti. Kannattaa myös kattoa miten ne sisälokarit istuu niihin helmoihin jossain välissä kun helmamuoveissa on viä liikkumavaraa (ennen pulttien laittoa). Lopuksi pulteilla kiinni alapuolelta.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Caijo-Romeo kirjoitti:Pujota klipsit eka koriin kiinni ja sitten ujutat helmamuovin klipsien ja helmapellin väliin. Jos rasvaa kevyesti helmamuoveista ne kohdat mihin ne klipsit menee,niin onnistunee helpommin. Jos ne klipsit meinaa kääntyä vinoon,oikase niitä ruuvarilla varovasti. Kannattaa myös kattoa miten ne sisälokarit istuu niihin helmoihin jossain välissä kun helmamuoveissa on viä liikkumavaraa (ennen pulttien laittoa). Lopuksi pulteilla kiinni alapuolelta.
Kiitos vinkistä Caijo-Romeo.
Kokeilin tuota tapaa eilen, mutta usko loppui kesken, kun klipsit ei vaan pysyneet linjassa.
Uusi yritys raswan ja ruuvarin kera.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Montako niitä klipsejä on muuten puolellansa? Itselläkin takaa repsottaa vähän molemmilta puolilta joten pitäis käyttää irti ja samalla vois vaikka kaikki klipsit uusia. Varaosanumero tai nettilinkki klipseihin ois kiva myös
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kahdeksan per puoli taisi olla.
Mä laitoin ne klipsit suoraan levikkeisiin kiinni, kun epäilin, että lähtevät kääntyilemään muuten.
Onnistui ihan kohtuu hyvin asentaminen näin. Tosin yksin asentaessa joutuu melkein kannattelemaan jalalla helman toista päätä samalla kun kädet pitää keskeltä ja toisesta päästä.
Mulla oli toisen puolen kaikki klipsit osittain rikki ja niistä oli joku korjannut osan Wronic-ruuveilla niin, että se Wronicin leveä kanta toimii sinä "kannatelijana", joka menee auton helmakotelon hahloon. Systeemi tuntui toimivan ja korjasin itse loput paremman puutteessa samalla lailla.
Paremmin se helma nyt istuu, kuin ennen.
Mä laitoin ne klipsit suoraan levikkeisiin kiinni, kun epäilin, että lähtevät kääntyilemään muuten.
Onnistui ihan kohtuu hyvin asentaminen näin. Tosin yksin asentaessa joutuu melkein kannattelemaan jalalla helman toista päätä samalla kun kädet pitää keskeltä ja toisesta päästä.
Mulla oli toisen puolen kaikki klipsit osittain rikki ja niistä oli joku korjannut osan Wronic-ruuveilla niin, että se Wronicin leveä kanta toimii sinä "kannatelijana", joka menee auton helmakotelon hahloon. Systeemi tuntui toimivan ja korjasin itse loput paremman puutteessa samalla lailla.
Paremmin se helma nyt istuu, kuin ennen.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
ja tässä helmojen kiinnityksessähän auttaa melkoisesti asiaa kun värvää naapurin sepon kaveriksi..
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Huomenta.Jakke kirjoitti:Montako niitä klipsejä on muuten puolellansa? Itselläkin takaa repsottaa vähän molemmilta puolilta joten pitäis käyttää irti ja samalla vois vaikka kaikki klipsit uusia. Varaosanumero tai nettilinkki klipseihin ois kiva myös
Itse tilailin aikanaan klipist ja ruuvit seuraavilla tiedoilla:
Ruuvi numero 7739729 kymmenen (10) kappaletta (mittakuva mukana)
Klipsi numero 60621555 kahdeksan (8) kappaletta eli yksi sarja
Klipsi numero 60613413 kahdeksan (8) kappaletta eli yksi sarja
Klipsit ovat ilmeisesti harvinaista herkkua kun toimitus hieman kesti.
Omat side skirtit sain paikalleen pitkän väännön jälkeen. Asennus helpottui huomattavasti kun huomasin että klipsit olivat väärillä sivuilla. Oikeat klipsit oikeisiin paikkoihin niin asennus kävi kuin tanssi.
PHj
- Liitteet
-
- E.CO Italia Commerce _ 72381 Vite metrica _ speciale.pdf
- (28.87 KiB) Tiedosto ladattu 88 kertaa
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kiitoksia Suomiboy! Tämäpä helpotti homman eteenpäin viemistä!
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Alfa alko kitisemään kiihdyttäessä. Tasakaasulla ajettaessa ei kuulu mitään mutta heti kun antaa hieman kuormaa koneelle, alkaa kuulumaan ihme kitinää konehuoneen puolelta. Ääni nousee kaasun mukana hieman, mutta kuuluu vain matalilla kierroksilla? Jakopäähän tähän on viime vuoden puolella rempattu, voisko olla joku apulaitehihnan rulla tai vastaava? Oisko hyviä veikkauksia mistä lähteä etsimään.
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- RiQ
- Viestit: 75
- Liittynyt: 29 Heinä 2009, 11:08
- Car(s): 159 STW 2.0 JTDm -11
ex 166 2.4 JTD -07
ex 156 2.0 JTS -04 - Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Mulla oli juuri vastaava projekti, mutta koneena 2.4 JTD. Ääni ei kuulunut tyhjäkäynnillä, mutta kun antoi kierroksia niin kova metallinen kirskunta. Ääni ei kuulunut tasakaasulla ajaettaessa ja hiljeni osittain koneen lämmetessä.-TTY- kirjoitti:Alfa alko kitisemään kiihdyttäessä. Tasakaasulla ajettaessa ei kuulu mitään mutta heti kun antaa hieman kuormaa koneelle, alkaa kuulumaan ihme kitinää konehuoneen puolelta. Ääni nousee kaasun mukana hieman, mutta kuuluu vain matalilla kierroksilla? Jakopäähän tähän on viime vuoden puolella rempattu, voisko olla joku apulaitehihnan rulla tai vastaava? Oisko hyviä veikkauksia mistä lähteä etsimään.
Tuli sitten vaihdettua apulaitteiden hihna ja molemmat hihnan apupyörät -> ei muutosta (ääni kuului ilman apulaitehihnaa).
Syyksi paljastui lämmöstä vääntynyt pakosarja, joka oli katkaissut kaksi jakopäänpuoleista pinnapulttia. Kansi piti lopulta ottaa irti, että katkenneet pinnapultit saatiin irrotettua. Pakosarja piti koneistaa suoraksi. Tulihan sitten samalla poistettua toimimattomat imusarjan läpät ja tulpattua niiden reiät. Kiitokset Carpojille Järvenpäähän vian selvittämisestä ja kuntoon laittamisesta.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
V6 156:ssa yksi oudon äänen lähde kiihdyttäessä on väljä moottorin ylätuki.
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Lisää dataa edelliseen: Kylmänä ei kuulu mitään mutta moottorin lämmetessä alkaa kuulumaan ja kun päästään normaalilämpöihin, kitisee myös joutokäynnillä. Kuulostelin äänenlähdettä, tuntusi tulevan jostain moottorin keskikohdan tienoilta, ei siis todnäk ok hihnoissa/rullissa. Konepelti auki ja kone lämpimänä ääni on suorastaan korvia raastava. Tän perusteella jotain todennäköistä? Kohta täytyy viedä jonnekin pajalle ensiapuun, omat huoltotilat kun on säilytystilana niin pitemmät diagnosoinnit vähän haasteellisia tuossa pihalla tehdä näillä keleillä
Mikä piru sieltä taas on rikki?
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Vesipumppu voisi resonoida moottorin keskelle. Toisaalta ei pitäisi olla kiinni kuinka paljon moottoria kuormittaa tai onko kone kylmä vai kuuma, vaan kierroksista lähinnä kiinni. Onko tietoa laitettiinko vesipumppua hihnan vaihdon yhteydessä?
Ääninäyte olis kiva
Ääninäyte olis kiva
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Juu, ei vaihdettu vesipumppua. Talliketjussa jo kerrottua, vaihdoin eilen tulpat, ääntä ei tänään kuulunut. Luulisi äkkiseltään että tuollainen asia ei millään tavalla voi olla kytköksissä. Asiain todellinen tila selvinnee perjantaina kun tulee taas vähän pidempi ajoreissu. Pitää ottaa ääninäyte jos/kun jatkaa kitinää.
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Mistä hitosta takajalkatilaan kuskin puolelle voi tulla kosteutta? Vesikelillä ajaessa aina märkä lattia samasta kohdasta, mutta ei mistään muualta Ei ole reikiä pohjassa, enkä ole oikein keksinyt miten oven tiivistekään voisi sinne vuotaa. Uusi tiiviste olis kyllä olemassa... Vettä ei siis tule mitenkään hirvittäviä määriä, mutta sen verran, että selvästi kostea on. Varmaankin tästä johtuen myös takasivuikkunat tahtoo olla usein huurteessa.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Onko näissä 166:sissa TS ihan toivoton moottori? V6:ia on kohtuullisen harvoin tarjolla, joten onko tuo TS siedettävä tässä korissa? Joka tapauksessa lienee nopea GV:n jälkeen..
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
TS:n tehot riittää aivan hyvin.
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ai riittää?...no hyvä on..liikkuu se nyt nopeammin kuin naapurin mummo.
molex to sata, lose all your data.
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
No ei se 166 nyt mikään laiva sentään ole. Jotain 150kg painavampi ku 156, että eiköhän se TS normi ajoon riitä. Jos ei riitä, ni ostaa multa äkkiä siihen isomman koneen tai vaikka koko auton
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Ihan hyvin mä sillä jaksoin ajaa ja mulla se oli ihan huoletonkin vaikka melkein kolme satkua mittarissa.
Eihän se tietty mikään raketti ole, mutta ei sillä jalkoihin jää. Nöyrä moottori, joka kiertää iloisesti aina loppuun asti.
Eihän se tietty mikään raketti ole, mutta ei sillä jalkoihin jää. Nöyrä moottori, joka kiertää iloisesti aina loppuun asti.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Kuulostaa vähän 164:lta.
Jos joku tarvitsee tila-autoa ja pitäisi päästä lafasta eroon, niin nakatkoot pm.
Jos joku tarvitsee tila-autoa ja pitäisi päästä lafasta eroon, niin nakatkoot pm.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
No juu, vähän sama meininki, mutta tuo 16v kelaa ylärekisterin hieman vaivattomammin.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Aina vaan parempaa, musta se 8v ilman jakajia oli jo oikein leikkisä moottori.
-
- Viestit: 185
- Liittynyt: 18 Elo 2010, 09:03
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 Jtdm Qtronic -07
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
Alfaowner.comia selatessa tuli vastaa Elearnin CD (etsiskelin tietoo ton lämppärin kennon vaihdosta mikä vaikuttaakin olevan aika nakki homma
Tostapa linkki olkaas hyvät :
http://takebin.info/u/ffebbecc9b
Poltin levyllä ja tuntu toimivan.
Tostapa linkki olkaas hyvät :
http://takebin.info/u/ffebbecc9b
Poltin levyllä ja tuntu toimivan.
- Auristo
- Viestit: 385
- Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
- Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta
^ Kiitoksia tästä löydöstä, hyvin pelittää...
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi