Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- Satakolmikolmonen
- Viestit: 92
- Liittynyt: 04 Marras 2013, 20:54
- Car(s): 156 2.0 TS
164 3.0 12v
164 2.0
Sprint 1.5 QV
147 1.6
159 2.4 jtdm SW
156 2.0 jts selespeed
75 TS x3
75 2.0 tc
75 1.8 T - Paikkakunta: Kihniö
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei lähteny käymää ku kokeilin startata mutta itse asiassa otin sen kuskin penkin alla olleen napin irti jotta sain sen maton pois. Ihmettelin vain että mikäs nappi tää on , enkä laittanu sitä nappia kiinni kun aikomuksena oli vain kääntää auto että saan hitsattua toisen puolen.
- Satakolmikolmonen
- Viestit: 92
- Liittynyt: 04 Marras 2013, 20:54
- Car(s): 156 2.0 TS
164 3.0 12v
164 2.0
Sprint 1.5 QV
147 1.6
159 2.4 jtdm SW
156 2.0 jts selespeed
75 TS x3
75 2.0 tc
75 1.8 T - Paikkakunta: Kihniö
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei lähteny käymää ku kokeilin startata mutta itse asiassa otin sen kuskin penkin alla olleen napin irti jotta sain sen maton pois. Ihmettelin vain että mikäs nappi tää on , enkä laittanu sitä nappia kiinni kun aikomuksena oli vain kääntää auto että saan hitsattua toisen puolen.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kas kun ei lähde käyntiinSatakolmikolmonen kirjoitti:itse asiassa otin sen kuskin penkin alla olleen napin irti
No, onpahan helppo korjata.
- Satakolmikolmonen
- Viestit: 92
- Liittynyt: 04 Marras 2013, 20:54
- Car(s): 156 2.0 TS
164 3.0 12v
164 2.0
Sprint 1.5 QV
147 1.6
159 2.4 jtdm SW
156 2.0 jts selespeed
75 TS x3
75 2.0 tc
75 1.8 T - Paikkakunta: Kihniö
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuomas K kirjoitti:Kas kun ei lähde käyntiinSatakolmikolmonen kirjoitti:itse asiassa otin sen kuskin penkin alla olleen napin irti
No, onpahan helppo korjata.
Ite aattelin että ei se ny voi olla tommosesta pienestä napista kiinni
Mutta laakista pörähti käymää ku laitoin sen napin kiinni kiitokset neuvosta nimim vesamaan
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Koska nyt näyttää siltä, että kytkinremppa siirtyy hamaan tulevaisuuteen, pitäisi kuitenkin laatikköljyt vaihdella.
Onko kenelläkään käytännön kokemuksia hyvistä öljyistä 103kW 2.4JTD:n 5-loviselle laatikolle? Ja jotain käryä siitä täyttömäärästä... Että ostaako 2litraa vai enempi?
Mäkelän Kone: 2litraa (päämiehen tieto)
Öljy-yhtiöt: 2litraa... paitsi se joku, kuka sanookin 3.1litraa (?)
Manuaali: muistaakseni 2litraa
Selenia ei edes tunne tuota 10v 2.4JTD:tä listojensa mukaan...
Onko kenelläkään käytännön kokemuksia hyvistä öljyistä 103kW 2.4JTD:n 5-loviselle laatikolle? Ja jotain käryä siitä täyttömäärästä... Että ostaako 2litraa vai enempi?
Mäkelän Kone: 2litraa (päämiehen tieto)
Öljy-yhtiöt: 2litraa... paitsi se joku, kuka sanookin 3.1litraa (?)
Manuaali: muistaakseni 2litraa
Selenia ei edes tunne tuota 10v 2.4JTD:tä listojensa mukaan...
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Voi kuulostaa tyhmältä mutta miksi et vastaa itsellesi?
molex to sata, lose all your data.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Koska jokainen katsomani lähde antaa joko eri määrän tai tyypin öljylle tai ei tunne koko moottoria - kuten mm. Tutelan katalogi tuntee tasan 20V MultiJet-moottorin, mutta vuosimalliin 2000.............. Ne sanovat, että Tutela Transmission Matryx, joka on taas aivan jotain muuta kuin päämies ehdotti (GL-5) ja määrä: 3,1litraa.
Ja tosiaan mm. päämiehen data sanoo, että GL-5 - manuaali taisi puhua GL-4+:sta... Mene ja tiedä nyt sitten. Voisin toki kokeilla saada homm
Unohdin mainita, että manuaali kertoo myös väärän määrän moottoriöljyn osalta. Ei vaan ole laatikkoöljy ihan ilmaista, eikä olisi varaa ostaa "turhaan" 2 litraakaan.
TÄMÄN takia toivon siis joltain käytännön kokemusta, ettei tarvitse mennä (taas) perse edellä puuhun
Koska jokainen katsomani lähde antaa joko eri määrän tai tyypin öljylle tai ei tunne koko moottoria - kuten mm. Tutelan katalogi tuntee tasan 20V MultiJet-moottorin, mutta vuosimalliin 2000.............. Ne sanovat, että Tutela Transmission Matryx, joka on taas aivan jotain muuta kuin päämies ehdotti (GL-5) ja määrä: 3,1litraa.
Ja tosiaan mm. päämiehen data sanoo, että GL-5 - manuaali taisi puhua GL-4+:sta... Mene ja tiedä nyt sitten. Voisin toki kokeilla saada homm
Unohdin mainita, että manuaali kertoo myös väärän määrän moottoriöljyn osalta. Ei vaan ole laatikkoöljy ihan ilmaista, eikä olisi varaa ostaa "turhaan" 2 litraakaan.
TÄMÄN takia toivon siis joltain käytännön kokemusta, ettei tarvitse mennä (taas) perse edellä puuhun
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
sorry myöskin to mudda minkä ikäinen olet?itse(ei ite) olen 53.
molex to sata, lose all your data.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Vastavalmistunut moniosaajatyötön. 30 kolkuttaa ovella, eli kakara.
Vastavalmistunut moniosaajatyötön. 30 kolkuttaa ovella, eli kakara.
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kaikki näkee tämän ja dont worry,monellako oli v 81 sulfoja?:D on täällä monta mutta pelti tuli venäjältä,siksi metallia.Ja yritetään pitää ne "niinku tietsä sillei hengissä"
molex to sata, lose all your data.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
1.8 ts koneella ajettu 140 tkm ja syö öljyä semmosen 1 l/1000km, öljyt mobil 5w40, mitä järkevää ajatusta asiasta tai miten saada kulutus kuriin
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Täyttömäärä 2 litraa manuaalille. Tuo 2,9 - 3,1 litraa Tutinan Matryxiä on 20v moottorin 6-loviselle, vuosimallista riippuen.Aquatica kirjoitti:Ja jotain käryä siitä täyttömäärästä... Että ostaako 2litraa vai enempi?
Valmistajan suositus 1.9 JTD 8v ja 2.4 JTD 10v moottoreille 5-lovisella askilla on Tutela ZC 75 SYNTH, SAE 75W90, API GL 5.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Omassa 2.0TS motissa kolmas kierros menossa Valvoline 10w-40 Max-Lifea ja kulutus 1.5 litraa 10tonnin vaihtovälillä. Litrakin olisi riittänyt, jos en viimeistä täyttöä olisi laittanut maksimiin.zdelli kirjoitti:1.8 ts koneella ajettu 140 tkm ja syö öljyä semmosen 1 l/1000km, öljyt mobil 5w40, mitä järkevää ajatusta asiasta tai miten saada kulutus kuriin
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vaihda sinne sopivat öljyt. 10W40 vähintään, miksei jopa 10w60. Valvoline MaxLife tai VR1 Racing on edullisista mitä suosittelen kokeilemaan; voi pari vaihtoväliä mennä ennen kuin todellisuuden kulutuksesta huomaa.zdelli kirjoitti:1.8 ts koneella ajettu 140 tkm ja syö öljyä semmosen 1 l/1000km, öljyt mobil 5w40, mitä järkevää ajatusta asiasta tai miten saada kulutus kuriin
Mitkä öljyt alfaan-topicissa on paljon puhetta ollut noista ja omakohtaiset kokemukset Mobilin öljyistä bensakoneissa (alfa 147, 156) _EI_ ole hyviä, edes leikisti tai kaukaa haettuna.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitos! Saanko vielä udella, mistä ihmeestä nuo tiedot löysit - kun tuota Tutela ZC 75 Synthiä en ole nähnyt tasan mistään lähteestäni? (ja olisiko Car Technyx/Matryx silti soveltuvaa?) - tai onko kokemuksia jostain ihan muusta laatikkoöljystä, joka toimii?Jarsan kirjoitti:Täyttömäärä 2 litraa manuaalille. Tuo 2,9 - 3,1 litraa Tutinan Matryxiä on 20v moottorin 6-loviselle, vuosimallista riippuen.Aquatica kirjoitti:Ja jotain käryä siitä täyttömäärästä... Että ostaako 2litraa vai enempi?
Valmistajan suositus 1.9 JTD 8v ja 2.4 JTD 10v moottoreille 5-lovisella askilla on Tutela ZC 75 SYNTH, SAE 75W90, API GL 5.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Fiatin Link.e.Entrystä /eLearnista kuikuilin. Matryxiä suositellaan noihin kuuslovisiin dieseleihin ja bussoihin.
Ite varmaan kaataisin Redlinen MT90:iä sisään.
Ite varmaan kaataisin Redlinen MT90:iä sisään.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ah, kiitosta. Joku tyhmä (minä) unohti eLearnin....
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sama vanha juttu. Se kylmän pään viskositeetti ei vaikuta öljynkulutukseen.Aquatica kirjoitti:Vaihda sinne sopivat öljyt. 10W40 vähintäänzdelli kirjoitti:1.8 ts koneella ajettu 140 tkm ja syö öljyä semmosen 1 l/1000km, öljyt mobil 5w40, mitä järkevää ajatusta asiasta tai miten saada kulutus kuriin
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
alfasi ei selvästikkään tykkää tuosta mobilin kurasta..zdelli kirjoitti:1.8 ts koneella ajettu 140 tkm ja syö öljyä semmosen 1 l/1000km, öljyt mobil 5w40, mitä järkevää ajatusta asiasta tai miten saada kulutus kuriin
vaihdappa mosaan vaikka valvoline maxlifet sinne niin voipi kulutus tippua noitahan saa sekä 5W-40 tai 10W-40 viskositeetilla joista ensinmainittu hyvä valinta näin talven lähestyessa, Valvolinen liukasteita löytyy esim Motonetista.. itsellä pelkästään hyviä kokemuksia samoin kuin myös monilla muilla foorumilaisilla..
Viimeksi muokannut 90, 02 Marras 2014, 22:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eikös toi MT-90 oo GL-4? Onkos 5.vaihteisissa hypoidiperä? Eikös ainakin bensakoneisten GL-5 luokitus ollu tiputettu GL-4+? Pariin bensa 156:een tullut laitettua Totalin BV:tä mikä on GL-4+ ja molemmissa loota toimi kuin unelma (5 vaihteisia).Ko öljy on myös melko edullista (n.10e/litra). 6.vaihteisiin laittanu MT-90 Redlinea,mutta kylmällä tuntuu melko kankeelta kun taas noi mihin laitto Totalia toimi yhtä nätisti kylmänä kuin kuumanakin. Tietty onhan lootatkin erilaisia...Jarsan kirjoitti:Fiatin Link.e.Entrystä /eLearnista kuikuilin. Matryxiä suositellaan noihin kuuslovisiin dieseleihin ja bussoihin.
Ite varmaan kaataisin Redlinen MT90:iä sisään.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Bensakoneisiin taidettiin "nostaa" luokitus GL-4PLUS:aan. Oliko GL-5:ssä jotain ongelmia Suomen talvessa, jota korjattiin sitten tuolla enemmän lisäaineistetulla GL-4:llä? Jotenkin niinhän se taisi mennä, että GL-4 ei riittänyt aineistukseltaan, GL-5 talviominaisuudet taas jäi vajaaksi -> GL-4ää, johon pistettiin rankempi lisäaineistus -> GL-4 "plus" (joka ei ole virallinen luokitus)..
Mutta tuota Totalia saisin edullisesti naapurista, joten jos tuo vaan olisi sopivaa... Totalin Lube Advisor ei suosittele Totalin rojuja.
Mutta tuota Totalia saisin edullisesti naapurista, joten jos tuo vaan olisi sopivaa... Totalin Lube Advisor ei suosittele Totalin rojuja.
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ymmärtäisin niin että GL-5 on synkronien kannalta "turhan liukasta" verrattuna GL-4:een,mutta jos on hypoidiperä niin se vaatisi GL-5 öljyä. Joten jotta saadaan paremmin toimivat synkrot,on otettu käyttöön GL-4,jossa on sit hypoidiperän vaatima lisäaine,joka sit nostaa sen öljyn lähemmäks GL-5:sta eli GL-4+. Ainakin 156 ts ja jts 5.vaihteiset toimi tosiaan hienosti tolla Totalin öljyllä. Miettiny josko kokeilis sitä tohon 6.loviseen seuraavaksi..
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Juu, eihän tuo Redline ole oikeaa tavaraa sinne.
Huoltotiedotteen mukaan kaikkiin 156 manuaaleihin oikea öljy on tuo mainitsemani Tutela ZC 75 SYNTH.
Huoltotiedotteen mukaan kaikkiin 156 manuaaleihin oikea öljy on tuo mainitsemani Tutela ZC 75 SYNTH.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos sinne pitää olla GL-5-luokan öljyä niin kyllä sellaista löytyy Redlineltakin. Syyt tietyn öljyn suosittelemiseen on yleensä taloudellisia, ei teknisiä.Jarsan kirjoitti:Huoltotiedotteen mukaan kaikkiin 156 manuaaleihin oikea öljy on tuo mainitsemani Tutela ZC 75 SYNTH.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olikos tuo totalin bv mineraaliöljy?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ainakin Totalin sivut kovasti näin väittää...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Miltäs vuodelta huoltotiedote?Jarsan kirjoitti:Juu, eihän tuo Redline ole oikeaa tavaraa sinne.
Huoltotiedotteen mukaan kaikkiin 156 manuaaleihin oikea öljy on tuo mainitsemani Tutela ZC 75 SYNTH.
EDIT:
Muistin jossakin nähneeni ja löysinkin tämän...
02/2005 on vaihdettu nimenomaa ZC 75 Synthistä pois joko Car Technyxiin tai Car Matryxiin.
http://www.heikka.fi/Selenia_service%20 ... 040205.pdf
Tuon perusteella:
147 (paitsi 3.2 V6)
156 (paitsi 2.5 V6, 3.2 V6 sekä 20V 2.4JTD)
166 2.0, GT (paitsi 3.2 V6)
GTV/Spider (paitsi 3.2 V6)
Tutela Car Technyx
SAE 75W-85
API GL4+
Sitten yllämainituista pois jätetyt, eli:
147 3.2 V6
156 2.5 V6, 3.2 V6, 2.4JTD 20v
166 2.5 V6, 3.0 V6, 3.2 V6, 2.4JTD 20v
GT 3.2 V6
GTV/Spider 3.2 V6
Tutela Car Matryx
SAE 75W-85
API GL4
Ja sitten vielä viimeiseksi:
156 Q4
Tutela W90/M-DA
SAE 80W-90
API GL5
Joten asiasta kukkaruukkuun päästiin taas ja sitämyöten siihen, että koska 10V JTD:tä ei mainita erikseen tuohon kuuluisi Car Technyxit...?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Muistin kyllä tuonkin tiedotteen Heikan sivuilta joskus lukeneeni, mutta Fiatilta tuota tiedotetta ei ainakaan enää löydy. Se toinen tiedote on 02/99, jolloin on siis siirrytty Matryxista pois.Aquatica kirjoitti:02/2005 on vaihdettu nimenomaa ZC 75 Synthistä pois joko Car Technyxiin tai Car Matryxiin.
Eivät vissiin osaa oikein päättää mikä sinne olisi sopivaa. Edit:typo.
Viimeksi muokannut Jarsan, 05 Marras 2014, 17:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kysyinpä asiaa myös Redlinen tuelta. Heidän vahva mielipiteensä:
Redline 75W90NS olisi oikea vaihtoehto, vaikkei matalan viskon öljy olekaan, joten voi olla jäykähköä talvella... En nyt tiedä, jos 75W-85 on suositus niin eipä tuo kaukana ole? Tuo on toki GL-5-ölppää.
Redline 75W90NS olisi oikea vaihtoehto, vaikkei matalan viskon öljy olekaan, joten voi olla jäykähköä talvella... En nyt tiedä, jos 75W-85 on suositus niin eipä tuo kaukana ole? Tuo on toki GL-5-ölppää.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Käy kattomassa vaikka flitalia.it ja sieltä valittee 156 sportwagonit, niin technyxsiä ja matryksia. Siellä ei päivitetä wanhojen raatojen suosituksia, mutta sporttiwagoneerithan tuli vähän myöhemmin. samoin viimesissä ohjekirjoissa on nuot uudemmat. Toi on muutenkin paras paikka kattella noita suosituksia, jotenkin kurantteihin malleihin tulee välillä päivityksiäkin. Sitten samalla voi tarkistaa luokitukset/tekniset ominaisuudet suositus öljystä, on sitten helpompi hommata vastaavaa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Mutta tuolla ei edelleenkään löydy edes tuota 10v konetta Samat suositukset btw. kuin flselenia.com/petronaksen sivuilla, samat laitteet jne. Sportwagoni on uudemmilla suosituksilla kuin ei-SW.
Joka tapauksessa olettamus, että 1.9JTD 8v on tarpeeksi samanlainen; Car Technyxit siis tarvitsen.
Mutta tuolla ei edelleenkään löydy edes tuota 10v konetta Samat suositukset btw. kuin flselenia.com/petronaksen sivuilla, samat laitteet jne. Sportwagoni on uudemmilla suosituksilla kuin ei-SW.
Joka tapauksessa olettamus, että 1.9JTD 8v on tarpeeksi samanlainen; Car Technyxit siis tarvitsen.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mt-90:set olleet sisällä nyt pari vuotta ja 40 tkm JTD mjetissä-aski siis 6-lovinen Alfan oma eli sama kuin V6:ssa. Toimii hyvin niin kylmänä kuin kuumanakin. Paremmin toimivat kuin aikaisemmin sisällä olleet Tutelat. Eikös 2,4 ole sama aski ?Aquatica kirjoitti:Kysyinpä asiaa myös Redlinen tuelta. Heidän vahva mielipiteensä:
Redline 75W90NS olisi oikea vaihtoehto, vaikkei matalan viskon öljy olekaan, joten voi olla jäykähköä talvella... En nyt tiedä, jos 75W-85 on suositus niin eipä tuo kaukana ole? Tuo on toki GL-5-ölppää.
jt
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- miaksu
- Viestit: 316
- Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
- Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Jämsä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pari viikkoo sit vaihdettii moniurahihna ja kiristimen rulla, ja nyt on taas muutamana päivänä pitäny ääntä, semmosta "vinkumista" ku laittaa käyntii ja kuuluu välillä kokoaja ja joskus vaa vähä aikaa.. mistähä vois johtua ?! voiks se tehä tollasta ääntä jos hihna onki liia pitkä?! vai onko joku muu sit vaihdon tarpeessa
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos se kuuluu sieltä jakopään puolesta niin tarkistppa ettei jakohihnan rullat ole antautumassa.
Sit vielä voit kuunnella ne moniurahihnan rullat ja vermeet joita se pyörittää.
Sit vielä voit kuunnella ne moniurahihnan rullat ja vermeet joita se pyörittää.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Myös ohjuri voi ääntää.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onks kellää ollu semmoista ongelmaa että radio lähtee itsekseen päälle, vaikka virrat ja kaikki pois päältä? Tuolla se äsken taas tallissa soitteli itsekseen, sitten se taas sammuu hetken päästä itsekseen.... Ei vaikuta vaikka sammuttaisi radion ennen auton sammuttamista. Radio siis originaalimankka.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
CD-soitin? Laita levy sisään...
CD-soitin? Laita levy sisään...
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ihme homma mutta juuri näin se on
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei voi olla siis laittamalla cd:n sisää pääsee ongelmasta? Kävin tyäntämässä muumilevyn sinne. Seurataan...
- miaksu
- Viestit: 316
- Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
- Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Jämsä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mun mielestä se ääni tulee siittä moniurahihnan luota ja sitä mieltä oli yks korjaamo ukkoki ku poikkesin tänää kauppareissulla pihassa kuunteluttaa sillä sen. siis ei päivääkää varmaa ettei tossa joku olis vialla
koltiainen kirjoitti:Jos se kuuluu sieltä jakopään puolesta niin tarkistppa ettei jakohihnan rullat ole antautumassa.
Sit vielä voit kuunnella ne moniurahihnan rullat ja vermeet joita se pyörittää.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä.SammyB kirjoitti:Ei voi olla siis laittamalla cd:n sisää pääsee ongelmasta? Kävin tyäntämässä muumilevyn sinne. Seurataan...
Niin uskomatonta kuin se onkin, niin tuo on monella auttanut
Ei taida kukaan olla uskonut tuota, ennen kuin kokeillut (ja todennut toimivaksi)... On kai joillakin ollut niin huono tilanne, ettei edes KikkaKymppi auta, mutta joo. Joku taisi jopa sen itse viankin selvittää ja ilmeisesti jopa korjata, mutta en yhtään muista mihin se liittyi... Mutta tosiaan CD sisään niin pitäisi lakata käynnistelemästä itsestään.
- Mokomakin
- Viestit: 691
- Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
- Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65 - Paikkakunta: Salo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ruiskase moniurahihnan urapintaan auton käydessä ja vinkunan ollessa läsnä tilkka vettä -> jos hiljenee hihna luistaa.
- miaksu
- Viestit: 316
- Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
- Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Jämsä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Okkei, täytyykin kokeilla vaikkapa jo huomenissa tuota.
Mokomakin kirjoitti:Ruiskase moniurahihnan urapintaan auton käydessä ja vinkunan ollessa läsnä tilkka vettä -> jos hiljenee hihna luistaa.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kytkin tuppaa välillä narisemaan kumimaisesti ja poljin ei aina liiku ihan smoothisti.
Pieni nesteen vaihto on auttanut vaihtelevan pituisia aikoja. Vuotoja ei ole.
Voisiko syyllinen olla kytkimen vaimennin tai miten "damper" kääntyykään suomeksi?
Se on kai ihan mukavuusvaruste ja sen voi ohittaa?
(pää- ja työsylkky on kertaalleen vaihdettu ja kohtuu uudet)
Pieni nesteen vaihto on auttanut vaihtelevan pituisia aikoja. Vuotoja ei ole.
Voisiko syyllinen olla kytkimen vaimennin tai miten "damper" kääntyykään suomeksi?
Se on kai ihan mukavuusvaruste ja sen voi ohittaa?
(pää- ja työsylkky on kertaalleen vaihdettu ja kohtuu uudet)
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Rasvaa paksulla vaseliinilla se työsylinterin päässä oleva mollukka mikä painaa sitä lapaa siinä vaihdelaatikon päällä. Auttaa ihmeesti. Meillä narisi Accordissa just kuvailemallasi tavalla kytkipoljin. Se korjaantui kun rasvasi polkimen nivelen.
Abarth 500 Esseesse
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tapin molemmat päät rasvasin, kun joskus sen vaihdoin.
Miten tuo nesteen vaihto voi siihen kosketuspintaan vaikuttaa?
Ääni on enempi kumin ja metallin välistä, vähän kuten ylätukivarsi ääntelee.
Miten tuo nesteen vaihto voi siihen kosketuspintaan vaikuttaa?
Ääni on enempi kumin ja metallin välistä, vähän kuten ylätukivarsi ääntelee.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Voisko se narina tulla polkimesta vai tuleeko konehuoneesta?
Abarth 500 Esseesse
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Konehuoneesta tulee.
Polkimen tuntumakin on raskaampi kun narisee.
Jos/kun viitsi "ilmata" eli vähän imaista jarrunestettä pois, niin taas pelaa kuin Toyotan kytkin.
Neste ei ole likaista, ainakaan kovin tummaa, siitä ei pitäisi olla kiinni.
Näkyvistä osista toi damper eniten epäilyttää ja kiinnostaa.
Polkimen tuntumakin on raskaampi kun narisee.
Jos/kun viitsi "ilmata" eli vähän imaista jarrunestettä pois, niin taas pelaa kuin Toyotan kytkin.
Neste ei ole likaista, ainakaan kovin tummaa, siitä ei pitäisi olla kiinni.
Näkyvistä osista toi damper eniten epäilyttää ja kiinnostaa.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko damper se "hässäkkä", jonka kautta kytkin neste kiertää ennen työsylinteriä? Mikä sen idea oikein on? Oon monesti ihmetellyt sen tarkoitusta ja joskus teki mieli että olisi napannut pois kun oli niin rupisen näköinen.
Abarth 500 Esseesse