Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Satakolmikolmonen
Viestit: 92
Liittynyt: 04 Marras 2013, 20:54
Car(s): 156 2.0 TS
164 3.0 12v
164 2.0
Sprint 1.5 QV
147 1.6
159 2.4 jtdm SW
156 2.0 jts selespeed
75 TS x3
75 2.0 tc
75 1.8 T
Paikkakunta: Kihniö

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Satakolmikolmonen »

Ei lähteny käymää ku kokeilin startata mutta itse asiassa otin sen kuskin penkin alla olleen napin irti jotta sain sen maton pois. Ihmettelin vain että mikäs nappi tää on :oops: , enkä laittanu sitä nappia kiinni kun aikomuksena oli vain kääntää auto että saan hitsattua toisen puolen.

Avatar
Satakolmikolmonen
Viestit: 92
Liittynyt: 04 Marras 2013, 20:54
Car(s): 156 2.0 TS
164 3.0 12v
164 2.0
Sprint 1.5 QV
147 1.6
159 2.4 jtdm SW
156 2.0 jts selespeed
75 TS x3
75 2.0 tc
75 1.8 T
Paikkakunta: Kihniö

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Satakolmikolmonen »

Ei lähteny käymää ku kokeilin startata mutta itse asiassa otin sen kuskin penkin alla olleen napin irti jotta sain sen maton pois. Ihmettelin vain että mikäs nappi tää on :oops: , enkä laittanu sitä nappia kiinni kun aikomuksena oli vain kääntää auto että saan hitsattua toisen puolen.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Satakolmikolmonen kirjoitti:itse asiassa otin sen kuskin penkin alla olleen napin irti
Kas kun ei lähde käyntiin :mrgreen:

No, onpahan helppo korjata.

Avatar
Satakolmikolmonen
Viestit: 92
Liittynyt: 04 Marras 2013, 20:54
Car(s): 156 2.0 TS
164 3.0 12v
164 2.0
Sprint 1.5 QV
147 1.6
159 2.4 jtdm SW
156 2.0 jts selespeed
75 TS x3
75 2.0 tc
75 1.8 T
Paikkakunta: Kihniö

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Satakolmikolmonen »

Tuomas K kirjoitti:
Satakolmikolmonen kirjoitti:itse asiassa otin sen kuskin penkin alla olleen napin irti
Kas kun ei lähde käyntiin :mrgreen:

No, onpahan helppo korjata.

Ite aattelin että ei se ny voi olla tommosesta pienestä napista kiinni :mrgreen:
Mutta laakista pörähti käymää ku laitoin sen napin kiinni 8) kiitokset neuvosta nimim vesamaan

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Koska nyt näyttää siltä, että kytkinremppa siirtyy hamaan tulevaisuuteen, pitäisi kuitenkin laatikköljyt vaihdella.

Onko kenelläkään käytännön kokemuksia hyvistä öljyistä 103kW 2.4JTD:n 5-loviselle laatikolle? Ja jotain käryä siitä täyttömäärästä... Että ostaako 2litraa vai enempi?
Mäkelän Kone: 2litraa (päämiehen tieto)
Öljy-yhtiöt: 2litraa... paitsi se joku, kuka sanookin 3.1litraa (?)
Manuaali: muistaakseni 2litraa
Selenia ei edes tunne tuota 10v 2.4JTD:tä listojensa mukaan...

Avatar
Dio Natale
Viestit: 833
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Voi kuulostaa tyhmältä mutta miksi et vastaa itsellesi?
molex to sata, lose all your data.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Koska jokainen katsomani lähde antaa joko eri määrän tai tyypin öljylle tai ei tunne koko moottoria - kuten mm. Tutelan katalogi tuntee tasan 20V MultiJet-moottorin, mutta vuosimalliin 2000.............. Ne sanovat, että Tutela Transmission Matryx, joka on taas aivan jotain muuta kuin päämies ehdotti (GL-5) ja määrä: 3,1litraa.

Ja tosiaan mm. päämiehen data sanoo, että GL-5 - manuaali taisi puhua GL-4+:sta... Mene ja tiedä nyt sitten. Voisin toki kokeilla saada homm
Unohdin mainita, että manuaali kertoo myös väärän määrän moottoriöljyn osalta. Ei vaan ole laatikkoöljy ihan ilmaista, eikä olisi varaa ostaa "turhaan" 2 litraakaan.

TÄMÄN takia toivon siis joltain käytännön kokemusta, ettei tarvitse mennä (taas) perse edellä puuhun :silly:

Avatar
Dio Natale
Viestit: 833
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

"Headchief":D
molex to sata, lose all your data.

Avatar
Dio Natale
Viestit: 833
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

sorry myöskin to mudda minkä ikäinen olet?itse(ei ite) olen 53.
molex to sata, lose all your data.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Vastavalmistunut moniosaajatyötön. 30 kolkuttaa ovella, eli kakara.

Avatar
Dio Natale
Viestit: 833
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Kaikki näkee tämän ja dont worry,monellako oli v 81 sulfoja?:D on täällä monta mutta pelti tuli venäjältä,siksi metallia.Ja yritetään pitää ne "niinku tietsä sillei hengissä"
molex to sata, lose all your data.

zdelli
Viestit: 3
Liittynyt: 30 Maalis 2014, 10:40
Car(s): 156 sw

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja zdelli »

1.8 ts koneella ajettu 140 tkm ja syö öljyä semmosen 1 l/1000km, öljyt mobil 5w40, mitä järkevää ajatusta asiasta tai miten saada kulutus kuriin

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Aquatica kirjoitti:Ja jotain käryä siitä täyttömäärästä... Että ostaako 2litraa vai enempi?
Täyttömäärä 2 litraa manuaalille. Tuo 2,9 - 3,1 litraa Tutinan Matryxiä on 20v moottorin 6-loviselle, vuosimallista riippuen.

Valmistajan suositus 1.9 JTD 8v ja 2.4 JTD 10v moottoreille 5-lovisella askilla on Tutela ZC 75 SYNTH, SAE 75W90, API GL 5.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

zdelli kirjoitti:1.8 ts koneella ajettu 140 tkm ja syö öljyä semmosen 1 l/1000km, öljyt mobil 5w40, mitä järkevää ajatusta asiasta tai miten saada kulutus kuriin
Omassa 2.0TS motissa kolmas kierros menossa Valvoline 10w-40 Max-Lifea ja kulutus 1.5 litraa 10tonnin vaihtovälillä. Litrakin olisi riittänyt, jos en viimeistä täyttöä olisi laittanut maksimiin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

zdelli kirjoitti:1.8 ts koneella ajettu 140 tkm ja syö öljyä semmosen 1 l/1000km, öljyt mobil 5w40, mitä järkevää ajatusta asiasta tai miten saada kulutus kuriin
Vaihda sinne sopivat öljyt. 10W40 vähintään, miksei jopa 10w60. Valvoline MaxLife tai VR1 Racing on edullisista mitä suosittelen kokeilemaan; voi pari vaihtoväliä mennä ennen kuin todellisuuden kulutuksesta huomaa.

Mitkä öljyt alfaan-topicissa on paljon puhetta ollut noista ja omakohtaiset kokemukset Mobilin öljyistä bensakoneissa (alfa 147, 156) _EI_ ole hyviä, edes leikisti tai kaukaa haettuna.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Jarsan kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:Ja jotain käryä siitä täyttömäärästä... Että ostaako 2litraa vai enempi?
Täyttömäärä 2 litraa manuaalille. Tuo 2,9 - 3,1 litraa Tutinan Matryxiä on 20v moottorin 6-loviselle, vuosimallista riippuen.

Valmistajan suositus 1.9 JTD 8v ja 2.4 JTD 10v moottoreille 5-lovisella askilla on Tutela ZC 75 SYNTH, SAE 75W90, API GL 5.
Kiitos! Saanko vielä udella, mistä ihmeestä nuo tiedot löysit - kun tuota Tutela ZC 75 Synthiä en ole nähnyt tasan mistään lähteestäni? (ja olisiko Car Technyx/Matryx silti soveltuvaa?) - tai onko kokemuksia jostain ihan muusta laatikkoöljystä, joka toimii?

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Fiatin Link.e.Entrystä /eLearnista kuikuilin. Matryxiä suositellaan noihin kuuslovisiin dieseleihin ja bussoihin.

Ite varmaan kaataisin Redlinen MT90:iä sisään. :-D

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ah, kiitosta. Joku tyhmä (minä) unohti eLearnin.... :oops:

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Aquatica kirjoitti:
zdelli kirjoitti:1.8 ts koneella ajettu 140 tkm ja syö öljyä semmosen 1 l/1000km, öljyt mobil 5w40, mitä järkevää ajatusta asiasta tai miten saada kulutus kuriin
Vaihda sinne sopivat öljyt. 10W40 vähintään
Sama vanha juttu. Se kylmän pään viskositeetti ei vaikuta öljynkulutukseen.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja 90 »

zdelli kirjoitti:1.8 ts koneella ajettu 140 tkm ja syö öljyä semmosen 1 l/1000km, öljyt mobil 5w40, mitä järkevää ajatusta asiasta tai miten saada kulutus kuriin
alfasi ei selvästikkään tykkää tuosta mobilin kurasta.. ;)
vaihdappa mosaan vaikka valvoline maxlifet sinne niin voipi kulutus tippua noitahan saa sekä 5W-40 tai 10W-40 viskositeetilla joista ensinmainittu hyvä valinta näin talven lähestyessa, Valvolinen liukasteita löytyy esim Motonetista.. itsellä pelkästään hyviä kokemuksia samoin kuin myös monilla muilla foorumilaisilla..
Viimeksi muokannut 90, 02 Marras 2014, 22:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1189
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Jarsan kirjoitti:Fiatin Link.e.Entrystä /eLearnista kuikuilin. Matryxiä suositellaan noihin kuuslovisiin dieseleihin ja bussoihin.

Ite varmaan kaataisin Redlinen MT90:iä sisään. :-D
Eikös toi MT-90 oo GL-4? Onkos 5.vaihteisissa hypoidiperä? Eikös ainakin bensakoneisten GL-5 luokitus ollu tiputettu GL-4+? Pariin bensa 156:een tullut laitettua Totalin BV:tä mikä on GL-4+ ja molemmissa loota toimi kuin unelma (5 vaihteisia).Ko öljy on myös melko edullista (n.10e/litra). 6.vaihteisiin laittanu MT-90 Redlinea,mutta kylmällä tuntuu melko kankeelta kun taas noi mihin laitto Totalia toimi yhtä nätisti kylmänä kuin kuumanakin. Tietty onhan lootatkin erilaisia...
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Bensakoneisiin taidettiin "nostaa" luokitus GL-4PLUS:aan. Oliko GL-5:ssä jotain ongelmia Suomen talvessa, jota korjattiin sitten tuolla enemmän lisäaineistetulla GL-4:llä? Jotenkin niinhän se taisi mennä, että GL-4 ei riittänyt aineistukseltaan, GL-5 talviominaisuudet taas jäi vajaaksi -> GL-4ää, johon pistettiin rankempi lisäaineistus -> GL-4 "plus" (joka ei ole virallinen luokitus)..:?

Mutta tuota Totalia saisin edullisesti naapurista, joten jos tuo vaan olisi sopivaa... Totalin Lube Advisor ei suosittele Totalin rojuja.

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1189
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Ymmärtäisin niin että GL-5 on synkronien kannalta "turhan liukasta" verrattuna GL-4:een,mutta jos on hypoidiperä niin se vaatisi GL-5 öljyä. Joten jotta saadaan paremmin toimivat synkrot,on otettu käyttöön GL-4,jossa on sit hypoidiperän vaatima lisäaine,joka sit nostaa sen öljyn lähemmäks GL-5:sta eli GL-4+. Ainakin 156 ts ja jts 5.vaihteiset toimi tosiaan hienosti tolla Totalin öljyllä. Miettiny josko kokeilis sitä tohon 6.loviseen seuraavaksi..
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Juu, eihän tuo Redline ole oikeaa tavaraa sinne.

Huoltotiedotteen mukaan kaikkiin 156 manuaaleihin oikea öljy on tuo mainitsemani Tutela ZC 75 SYNTH.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Jarsan kirjoitti:Huoltotiedotteen mukaan kaikkiin 156 manuaaleihin oikea öljy on tuo mainitsemani Tutela ZC 75 SYNTH.
Jos sinne pitää olla GL-5-luokan öljyä niin kyllä sellaista löytyy Redlineltakin. Syyt tietyn öljyn suosittelemiseen on yleensä taloudellisia, ei teknisiä.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Olikos tuo totalin bv mineraaliöljy?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ainakin Totalin sivut kovasti näin väittää...

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Jarsan kirjoitti:Juu, eihän tuo Redline ole oikeaa tavaraa sinne.

Huoltotiedotteen mukaan kaikkiin 156 manuaaleihin oikea öljy on tuo mainitsemani Tutela ZC 75 SYNTH.
Miltäs vuodelta huoltotiedote?
EDIT:
Muistin jossakin nähneeni ja löysinkin tämän...

02/2005 on vaihdettu nimenomaa ZC 75 Synthistä pois joko Car Technyxiin tai Car Matryxiin.

http://www.heikka.fi/Selenia_service%20 ... 040205.pdf

Tuon perusteella:

147 (paitsi 3.2 V6)
156 (paitsi 2.5 V6, 3.2 V6 sekä 20V 2.4JTD)
166 2.0, GT (paitsi 3.2 V6)
GTV/Spider (paitsi 3.2 V6)
Tutela Car Technyx
SAE 75W-85
API GL4+


Sitten yllämainituista pois jätetyt, eli:
147 3.2 V6
156 2.5 V6, 3.2 V6, 2.4JTD 20v
166 2.5 V6, 3.0 V6, 3.2 V6, 2.4JTD 20v
GT 3.2 V6
GTV/Spider 3.2 V6
Tutela Car Matryx
SAE 75W-85
API GL4


Ja sitten vielä viimeiseksi:
156 Q4
Tutela W90/M-DA
SAE 80W-90
API GL5


Joten asiasta kukkaruukkuun päästiin taas ja sitämyöten siihen, että koska 10V JTD:tä ei mainita erikseen tuohon kuuluisi Car Technyxit...?

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Aquatica kirjoitti:02/2005 on vaihdettu nimenomaa ZC 75 Synthistä pois joko Car Technyxiin tai Car Matryxiin.
Muistin kyllä tuonkin tiedotteen Heikan sivuilta joskus lukeneeni, mutta Fiatilta tuota tiedotetta ei ainakaan enää löydy. Se toinen tiedote on 02/99, jolloin on siis siirrytty Matryxista pois. :D

Eivät vissiin osaa oikein päättää mikä sinne olisi sopivaa. Edit:typo.
Viimeksi muokannut Jarsan, 05 Marras 2014, 17:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kysyinpä asiaa myös Redlinen tuelta. Heidän vahva mielipiteensä:
Redline 75W90NS olisi oikea vaihtoehto, vaikkei matalan viskon öljy olekaan, joten voi olla jäykähköä talvella... En nyt tiedä, jos 75W-85 on suositus niin eipä tuo kaukana ole? Tuo on toki GL-5-ölppää.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Käy kattomassa vaikka flitalia.it ja sieltä valittee 156 sportwagonit, niin technyxsiä ja matryksia. Siellä ei päivitetä wanhojen raatojen suosituksia, mutta sporttiwagoneerithan tuli vähän myöhemmin. samoin viimesissä ohjekirjoissa on nuot uudemmat. Toi on muutenkin paras paikka kattella noita suosituksia, jotenkin kurantteihin malleihin tulee välillä päivityksiäkin. Sitten samalla voi tarkistaa luokitukset/tekniset ominaisuudet suositus öljystä, on sitten helpompi hommata vastaavaa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Mutta tuolla ei edelleenkään löydy edes tuota 10v konetta :) Samat suositukset btw. kuin flselenia.com/petronaksen sivuilla, samat laitteet jne. Sportwagoni on uudemmilla suosituksilla kuin ei-SW.
Joka tapauksessa olettamus, että 1.9JTD 8v on tarpeeksi samanlainen; Car Technyxit siis tarvitsen.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Aquatica kirjoitti:Kysyinpä asiaa myös Redlinen tuelta. Heidän vahva mielipiteensä:
Redline 75W90NS olisi oikea vaihtoehto, vaikkei matalan viskon öljy olekaan, joten voi olla jäykähköä talvella... En nyt tiedä, jos 75W-85 on suositus niin eipä tuo kaukana ole? Tuo on toki GL-5-ölppää.
Mt-90:set olleet sisällä nyt pari vuotta ja 40 tkm JTD mjetissä-aski siis 6-lovinen Alfan oma eli sama kuin V6:ssa. Toimii hyvin niin kylmänä kuin kuumanakin. Paremmin toimivat kuin aikaisemmin sisällä olleet Tutelat. Eikös 2,4 ole sama aski ?

jt
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
miaksu
Viestit: 316
Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja miaksu »

Pari viikkoo sit vaihdettii moniurahihna ja kiristimen rulla, ja nyt on taas muutamana päivänä pitäny ääntä, semmosta "vinkumista" ku laittaa käyntii ja kuuluu välillä kokoaja ja joskus vaa vähä aikaa.. mistähä vois johtua ?! voiks se tehä tollasta ääntä jos hihna onki liia pitkä?! vai onko joku muu sit vaihdon tarpeessa :silent:

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Jos se kuuluu sieltä jakopään puolesta niin tarkistppa ettei jakohihnan rullat ole antautumassa.
Sit vielä voit kuunnella ne moniurahihnan rullat ja vermeet joita se pyörittää.

jmi
Viestit: 1058
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jmi »

Myös ohjuri voi ääntää.

SammyB
Viestit: 50
Liittynyt: 05 Syys 2014, 09:34
Car(s): 156 2.0 JTS 2005

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja SammyB »

Onks kellää ollu semmoista ongelmaa että radio lähtee itsekseen päälle, vaikka virrat ja kaikki pois päältä? Tuolla se äsken taas tallissa soitteli itsekseen, sitten se taas sammuu hetken päästä itsekseen.... Ei vaikuta vaikka sammuttaisi radion ennen auton sammuttamista. Radio siis originaalimankka.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
CD-soitin? Laita levy sisään...

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

^ihme homma mutta juuri näin se on :)

SammyB
Viestit: 50
Liittynyt: 05 Syys 2014, 09:34
Car(s): 156 2.0 JTS 2005

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja SammyB »

Ei voi olla :silly: siis laittamalla cd:n sisää pääsee ongelmasta? Kävin tyäntämässä muumilevyn sinne. Seurataan...

Avatar
miaksu
Viestit: 316
Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja miaksu »

Mun mielestä se ääni tulee siittä moniurahihnan luota ja sitä mieltä oli yks korjaamo ukkoki ku poikkesin tänää kauppareissulla pihassa kuunteluttaa sillä sen. :? siis ei päivääkää varmaa ettei tossa joku olis vialla :-D :wink:

koltiainen kirjoitti:Jos se kuuluu sieltä jakopään puolesta niin tarkistppa ettei jakohihnan rullat ole antautumassa.
Sit vielä voit kuunnella ne moniurahihnan rullat ja vermeet joita se pyörittää.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

SammyB kirjoitti:Ei voi olla :silly: siis laittamalla cd:n sisää pääsee ongelmasta? Kävin tyäntämässä muumilevyn sinne. Seurataan...
Kyllä.
Niin uskomatonta kuin se onkin, niin tuo on monella auttanut :lol:

Ei taida kukaan olla uskonut tuota, ennen kuin kokeillut (ja todennut toimivaksi)... On kai joillakin ollut niin huono tilanne, ettei edes KikkaKymppi auta, mutta joo. Joku taisi jopa sen itse viankin selvittää ja ilmeisesti jopa korjata, mutta en yhtään muista mihin se liittyi... Mutta tosiaan CD sisään niin pitäisi lakata käynnistelemästä itsestään.

Avatar
Mokomakin
Viestit: 691
Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65
Paikkakunta: Salo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Mokomakin »

Ruiskase moniurahihnan urapintaan auton käydessä ja vinkunan ollessa läsnä tilkka vettä -> jos hiljenee hihna luistaa.

Avatar
miaksu
Viestit: 316
Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja miaksu »

Okkei, täytyykin kokeilla vaikkapa jo huomenissa tuota. :)
Mokomakin kirjoitti:Ruiskase moniurahihnan urapintaan auton käydessä ja vinkunan ollessa läsnä tilkka vettä -> jos hiljenee hihna luistaa.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Kytkin tuppaa välillä narisemaan kumimaisesti ja poljin ei aina liiku ihan smoothisti.
Pieni nesteen vaihto on auttanut vaihtelevan pituisia aikoja. Vuotoja ei ole.
Voisiko syyllinen olla kytkimen vaimennin tai miten "damper" kääntyykään suomeksi?
Se on kai ihan mukavuusvaruste ja sen voi ohittaa?
(pää- ja työsylkky on kertaalleen vaihdettu ja kohtuu uudet)

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Rasvaa paksulla vaseliinilla se työsylinterin päässä oleva mollukka mikä painaa sitä lapaa siinä vaihdelaatikon päällä. Auttaa ihmeesti. Meillä narisi Accordissa just kuvailemallasi tavalla kytkipoljin. Se korjaantui kun rasvasi polkimen nivelen.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Tapin molemmat päät rasvasin, kun joskus sen vaihdoin.
Miten tuo nesteen vaihto voi siihen kosketuspintaan vaikuttaa?
Ääni on enempi kumin ja metallin välistä, vähän kuten ylätukivarsi ääntelee.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Voisko se narina tulla polkimesta vai tuleeko konehuoneesta?
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Konehuoneesta tulee.
Polkimen tuntumakin on raskaampi kun narisee.
Jos/kun viitsi "ilmata" eli vähän imaista jarrunestettä pois, niin taas pelaa kuin Toyotan kytkin.
Neste ei ole likaista, ainakaan kovin tummaa, siitä ei pitäisi olla kiinni.
Näkyvistä osista toi damper eniten epäilyttää ja kiinnostaa.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Onko damper se "hässäkkä", jonka kautta kytkin neste kiertää ennen työsylinteriä? Mikä sen idea oikein on? Oon monesti ihmetellyt sen tarkoitusta ja joskus teki mieli että olisi napannut pois kun oli niin rupisen näköinen.
Abarth 500 Esseesse

Vastaa Viestiin