Olen kuullut väittämän että Giuliassa alunperin alkuperäiset etuiskunvaimentimet olisivat sellaiset että sisäänpäin (iskarin painuessa lyhyemmäksi) ei olisi vaimennusta vaan ainut vaimennus on ulospäin (iskarin palautuessa pitemmäksi) tultaessa, siis vain yksisuuntainen vaimennus. Tätä perusteltiin sillä että etujouset ovat niin jäykät että vaimennusta ei tarvitse kuin vain palautuessa. Onko siis asia ettei vaimennusta ole kuin palautuessa??
Minulla kun on aikaa neljännesvuosisata kun olen Giulian etupäähän koskenut ja silloin ei tullut asiaa ajateltua niin ajattelin kysäistä täältä.
Jos asia niin on ettei vaimennusta ole kuin ulospäin niin onko esim Konin ja Bilsteinin yms laatuiskareissa asia ajateltu samoin vai onko ne normaalimpaa kaksitoimista mallia?
Pyydän vastauksia, kiitos.
Kysymys Giulian etuiskareista
Valvoja: Moderators
Re: Kysymys Giulian etuiskareista
Alkuperäis iskarit on kaksitoimisia, ks. liite. Bianchi-Allinquant ja Spica on jopa USD mallia eli männänvarsi on alaspäin jousittamattoman painon vähentämiseksi. 105srjn autoihin tarkoitetut Koni ja Bilstein on myös kaksitoimisia, jos autossa on vakiojouset niin punainen Koni on hyvä iskari niille kaveriksi.
- Liitteet
-
- Kuva 013.jpg
- (95.18 KiB) Tiedosto ladattu 564 kertaa
Giulia Super -69
-
- Car(s): 2000 Berlina -73, Giulia 1600 Super -70, Giulia 1300 Super -72, Giulia 1600 Super -72.
Re: Kysymys Giulian etuiskareista
Selvä juttu. Aiemmin saamani informaatio oli kuitenkin suuntaa-antavaa sillä lähettämästäsi kaaviossa puristuspaine on huomattavasti pienempi kuin vetopaine joten jäljillä ko väittämän huomannut sittenkin oli.
Kiitos hyvin informatiivisestä vastauksesta. Taidan päätyä punaisiin Koneihin.
Kiitos hyvin informatiivisestä vastauksesta. Taidan päätyä punaisiin Koneihin.