Alfojen käsijarrut?
Valvoja: Moderators
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Alfojen käsijarrut?
Kun ei tahdo ne suojakumit kestää ehjänä 2 kuukauttakaan, tosin työnä 155:n vaijerien irroitus rasvausta varten ei kestä paria minuuttia kauempaa. Halvat on vaijerit, 25 euroa pari.
Re: Alfojen käsijarrut?
Otettiin pojan 155 takaisin käyttöön parin vuoden tauon jälkeen ja sieltä oli jumissa vaijerien käyttämien vipujen akselit satulan sisässä. Oli kyllä vaijerin suojakumitkin silti rikki. Mekanismi näyttää olevan myös herkkä palojen ja levyjen kulumiselle eli loppuu säätövara systeemistä vaikka muuten levyissä ja paloissa olisi vielä ollut materiaalia tarpeeksi. Onneksi levyt ja palat on halpoja.
Giulia Super -69
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfojen käsijarrut?
^^
Kyllä ne täällä on kestänyt jokaisessa 156:ssa pitkään. Tosin ne on myös uitettu silikonissa ihan oikeasti kunnolla, etten tiedä paljonko tuo vaikuttaa...
Kyllä ne täällä on kestänyt jokaisessa 156:ssa pitkään. Tosin ne on myös uitettu silikonissa ihan oikeasti kunnolla, etten tiedä paljonko tuo vaikuttaa...
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Alfojen käsijarrut?
Yhdessä satulassa minullakin se akseli jumitti, tosin onhan sillä ikää, mutta rumpukäkkäri kuitenkin parempi käytettävyyden kannalta.
156:n käsijarruvaijereista ei ole muuta kokemusta kuin sen uuden kanssa ja siinä ainakin oli kyseessä heikkolaatuiset osat. UUdet sitten vielä teipattiin päistä, etteivät halkeaisi. Tahtoi 164:n käsijarrukin välillä jumitella, mutta siinä vaijeri kuitenkin toimi suhteellisen hyvin.
156:n käsijarruvaijereista ei ole muuta kokemusta kuin sen uuden kanssa ja siinä ainakin oli kyseessä heikkolaatuiset osat. UUdet sitten vielä teipattiin päistä, etteivät halkeaisi. Tahtoi 164:n käsijarrukin välillä jumitella, mutta siinä vaijeri kuitenkin toimi suhteellisen hyvin.
Re: Alfojen käsijarrut?
Heh, tosiaan hyvä muistaa ettei nämä ihan uusia ole enää. Meidän 155 täytti juuri 20v, kilometrejä tosin alle 200t vielä. Rumpukäkkäristä olen samaa mieltä.
Giulia Super -69
Re: Alfojen käsijarrut?
Miten tuo jakopää liittyy käsijarruun? kysyn vain, autoista en mitään tiedä. 

- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Alfojen käsijarrut?
Ei kait mitenkään. Tässä kinattiin tuosta käsijarrun käytöstä himmelijakopää vehkeissä. Mikäli ei käytetä käsijarrua vaan seisotetaan moottorin puristusten varassa mäessä, ketjut venyy tai hyppää yli. Näin kuulemma volkkareissa.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Alfojen käsijarrut?
Kyllä mun mielestä tuo P:llä/vaihe päällä seisottaminen jakopään keston suhteen on ihan pelkkää b*llshittiä. Finnoilin baarin juttuja mun mielestä...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfojen käsijarrut?
Mm...
P =! vaihde päällä (eli ei ole vaihde sisässä). Automaagi ku on P:llä, niin silloin (tietääkseni kaikissa, mutta voi jollakin olla eri lailla tehty) itse laatikko on mekaanisesti lukossa - eikä tietääkseni edes kytkettynä siihen jakopäähän edes... Konehan käy kivasti P:llä ilman, että momentinmuunnin huutaa hunajata kitkan vuoksi, toisin kuin D:llä, R:llä yms.
Eli ei ole taas vertailukelpoista, sitä en osaa sanoa olisiko edes D:llä tai R:llä seisottaminen sama asia?
P =! vaihde päällä (eli ei ole vaihde sisässä). Automaagi ku on P:llä, niin silloin (tietääkseni kaikissa, mutta voi jollakin olla eri lailla tehty) itse laatikko on mekaanisesti lukossa - eikä tietääkseni edes kytkettynä siihen jakopäähän edes... Konehan käy kivasti P:llä ilman, että momentinmuunnin huutaa hunajata kitkan vuoksi, toisin kuin D:llä, R:llä yms.
Eli ei ole taas vertailukelpoista, sitä en osaa sanoa olisiko edes D:llä tai R:llä seisottaminen sama asia?
Re: Alfojen käsijarrut?
En rupea tässä keksimään mitään uutta, käsijarru on käsijarru kun se toimii niin toimii. Jos se on rikki eikä toimi niin viekää auto korjaamoon. Jakopää ei liity siihen mitenkään.