Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
sleepercooler
Viestit: 18
Liittynyt: 16 Maalis 2014, 21:04
Paikkakunta: Huurula

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sleepercooler »

156,sw -03 jts, hantinpuolen etuoven tiivisteen ja "karmin" välistä, kusee vedet sisään, peilin yläpuolelta, silikoonilla käsittelin tiivisteen, mutta ei auttanut, ongelma esiintyy vain autopesussa, ei esim painepesuria käytetäessä?, onko tyyppivika?

Onko Autokeskus ainoa paikka mistä nuita tiivisteitä saa, Heikalta ei ainakaan haun perusteella löytynyt...

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

^ Ootko kattonu,että ovi ei roiku ? Koita kiristää oven saranoiden 10mm kannalla olevat pultit. Mulla oli repsikan puolelta molemmat löysällä,ei vuotanut vettä sisään mutta kun vauhti ylitti 150km/h niin suhisi pahasti oven välistä :lol:

linux inside
Viestit: 11
Liittynyt: 12 Loka 2014, 21:04
Car(s): 156 2.0 TS -00

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja linux inside »

Kohtuu uus auto itelle tuo 156 (vm 2000) niin kysytääs nyt täältä. Kuuluuko mittaristossa hohtaa parkkisymboli aina kun ylipäätään jotkut valot on päällä? Ja luonnollisesti aina kun mittaristovalo kiiltää, myös itse parkkivalot palaa. Juuri vaihdoin toisen, rikkinäisen H6W:n vääräkantaiseen bilteman peruslamppuun. Ja koska kirkkaudessa oli alkuperäiseen nähden selvä ero (6W vs. 4W) niin myös toiselle puolelle laitoin halpiksen. Aiemmin en ole kiinnittänyt tuohon parkkisymboliin huomiota kun rikkinäisen lampun symboli on vienyt huomion.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Kyllä palaa parkkisymboli aina kun on valot päällä.
Abarth 500 Esseesse

linux inside
Viestit: 11
Liittynyt: 12 Loka 2014, 21:04
Car(s): 156 2.0 TS -00

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja linux inside »

Kiitos vaivaitumisesta, saipahan mielenrauhan taas.

Avatar
Aloitteleva holisti
Viestit: 59
Liittynyt: 17 Marras 2014, 00:05
Car(s): Nyt: Fillari ja kuukausilippu paikallisliikenteeseen
EX: 156 SW 2.0 JTS
EX: 156 2.0 TS
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aloitteleva holisti »

Omassa 156:sessa palaa sillointällöin tuo moottorin vikavalo, olisi kiva, jos itse saisi luettua vikakoodia ja nollailtua. Onko kenelläkään tiedossa tähän autoon käypästä edullista laitetta, tietokonepohjasta tai ihan omaa vehettä!?
Life's too short to drive boring cars!

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Aloitteleva holisti kirjoitti:Omassa 156:sessa palaa sillointällöin tuo moottorin vikavalo, olisi kiva, jos itse saisi luettua vikakoodia ja nollailtua. Onko kenelläkään tiedossa tähän autoon käypästä edullista laitetta, tietokonepohjasta tai ihan omaa vehettä!?
Tuolla on kovin pitkä lista:

http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx

teletappi
Viestit: 121
Liittynyt: 05 Loka 2012, 22:18
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja teletappi »

Aloitteleva holisti kirjoitti:Omassa 156:sessa palaa sillointällöin tuo moottorin vikavalo, olisi kiva, jos itse saisi luettua vikakoodia ja nollailtua. Onko kenelläkään tiedossa tähän autoon käypästä edullista laitetta, tietokonepohjasta tai ihan omaa vehettä!?
Tällainen Bluetooth dongeli todettu toimivaksi Torque:n kanssa androidilla.

EDIT: Ja tällaisella (+fiatecuscan) saa pääsee myös Airbagiin kiinni: VAGKKL-kaapeli

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Aloitteleva holisti kirjoitti:Omassa 156:sessa palaa sillointällöin tuo moottorin vikavalo, olisi kiva, jos itse saisi luettua vikakoodia ja nollailtua. Onko kenelläkään tiedossa tähän autoon käypästä edullista laitetta, tietokonepohjasta tai ihan omaa vehettä!?
Jos koodien luku ja nollaus riittää niin perusmallinen OBD-testeri kelpaa myös. Motonetissa taisi hinnat lähteä alta neljän kympin ja netistä löytyy halvempiakin.

Avatar
Aloitteleva holisti
Viestit: 59
Liittynyt: 17 Marras 2014, 00:05
Car(s): Nyt: Fillari ja kuukausilippu paikallisliikenteeseen
EX: 156 SW 2.0 JTS
EX: 156 2.0 TS
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aloitteleva holisti »

teletappi kirjoitti:
Aloitteleva holisti kirjoitti:Omassa 156:sessa palaa sillointällöin tuo moottorin vikavalo, olisi kiva, jos itse saisi luettua vikakoodia ja nollailtua. Onko kenelläkään tiedossa tähän autoon käypästä edullista laitetta, tietokonepohjasta tai ihan omaa vehettä!?
Tällainen Bluetooth dongeli todettu toimivaksi Torque:n kanssa androidilla.

EDIT: Ja tällaisella (+fiatecuscan) saa pääsee myös Airbagiin kiinni: VAGKKL-kaapeli
Kiitoksia paljon, pitääpä tilailla, vaikka molemmat, eipä ne noiden hinnalla edes kertaalleen viitti pajalla koodia lukea :)
Life's too short to drive boring cars!

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

willez kirjoitti:
JMC kirjoitti:Vanhemmassa automatiikka ilmastoinnissa harmitti talvella se, että se ei puhaltanut kylmällä koneella minkäänvertaa ilmaa hyttiin ja tästä seurasi lasien huurustuminen.
Varmaan koitettu korjata tota tähän "boseliftiin" tuolla tuulilasi-modella. Eli toi keltainen nappi,jossa tuulilasin lämmityksen kuva. Alkaa välittömästi painamaan täydet lasille.
Itsellä ainakin tuo tuulilasi mode toimii jos sitä painaa heti auton käynnistämisen yhteydessä. Jos odottaa vaikka minuutin ja sitten vasta käskee päälle niin ei se tottele kun vasta moottorin lämmetessä hieman.
Yo siis pikkuasteilla. Kovemmat pakkaset sitten erikseen.
Kuva

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

^ Eikös toi sama juttu ole jo ensimmäisissäkin, ainakin mun omassa?:


Kuva

Toi "Max / tuulilasi"

Heittää sillä myös takalasinlämmittimen automaattisesti päälle. Eihän toi muualle sillon puhalla, mutta tuulilasiin kovaa ja huurut kyllä lähtee sillon. Ja kyllä kylmänä muillaki säädöillä puhaltaa kovaa jos haluaa, mutta eihän sieltä luonnollisesti lämmintä ainakaan heti tule.
Noni

Avatar
a-m
Viestit: 240
Liittynyt: 08 Maalis 2013, 20:54
Car(s): EX- Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS -05

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja a-m »

teletappi kirjoitti:
Aloitteleva holisti kirjoitti:Omassa 156:sessa palaa sillointällöin tuo moottorin vikavalo, olisi kiva, jos itse saisi luettua vikakoodia ja nollailtua. Onko kenelläkään tiedossa tähän autoon käypästä edullista laitetta, tietokonepohjasta tai ihan omaa vehettä!?
Tällainen Bluetooth dongeli todettu toimivaksi Torque:n kanssa androidilla.

EDIT: Ja tällaisella (+fiatecuscan) saa pääsee myös Airbagiin kiinni: VAGKKL-kaapeli
Onkos tämä nyt sitten ihan sama kaapeli?!

http://www.e-ville.com/fi/18-obd-vikako ... -4091.html

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
E-villen kaapelissa ei kuvien perusteella ole dippikytkimiä; silloin sillä ei pääse mm. ilmastointiin ja airbagiin käsiksi.

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Heittäkään hyviä arvauksia mikä mahtaa olla vikana 156 V6:ssa.
Kuoli ajosta, startatessa hörähti käyntiin ja sammui samantien. Ilmin liitin irti ja sittenhän sillä pystyi taas ajamaan. Tänään sitten suoriuduin vaihtamaan kohtuuhintaisen Ladan ilmin (siis sen pelkän anturin) jo nollasin vikakoodit. Vika vaan ei hävinnyt. Sen verran parani, että käy sentään hetken vaikeasti tyhjäkäyntiä ja kaasulla houkuttelemalla saa ottamaan vähän kieroksiakin. Multiecuscanilla katseltuna ilmamassamittarilta ja lämpötila-anturilta tulee ihan järkeviä lukuja. Ilmin liitin irti ja taas pysyy käynnissä & toimii suht normaalisti.
Akun kengän löysäsin irti, jos sitä nyt koittais vaikka ekana ecuresettiä.
Hyvä aina alkaa tekemään näitä remontteja päivää ennen kun pitäis viedä auto leimalle. :lol:
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Macela kirjoitti:^ Eikös toi sama juttu ole jo ensimmäisissäkin, ainakin mun omassa?:


Kuva

Toi "Max / tuulilasi"

Heittää sillä myös takalasinlämmittimen automaattisesti päälle. Eihän toi muualle sillon puhalla, mutta tuulilasiin kovaa ja huurut kyllä lähtee sillon. Ja kyllä kylmänä muillaki säädöillä puhaltaa kovaa jos haluaa, mutta eihän sieltä luonnollisesti lämmintä ainakaan heti tule.
Nimenomaan tuossa vanhemmassa 156:ssa toi systeemi toimii loistavasti. Kyllä olen tuota ikävöinyt niin 166:lla kuin 147:n dual zone -ilmastoinnilla ajellessa. Mitä enempi automatiikkaa, sitä enemmän joudut käsin säätämään. Ei sen mun mielestä niin pitäis mennä :?
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

jknracing kirjoitti:Heittäkään hyviä arvauksia mikä mahtaa olla vikana 156 V6:ssa.
Kuoli ajosta, startatessa hörähti käyntiin ja sammui samantien. Ilmin liitin irti ja sittenhän sillä pystyi taas ajamaan. Tänään sitten suoriuduin vaihtamaan kohtuuhintaisen Ladan ilmin (siis sen pelkän anturin) jo nollasin vikakoodit. Vika vaan ei hävinnyt. Sen verran parani, että käy sentään hetken vaikeasti tyhjäkäyntiä ja kaasulla houkuttelemalla saa ottamaan vähän kieroksiakin. Multiecuscanilla katseltuna ilmamassamittarilta ja lämpötila-anturilta tulee ihan järkeviä lukuja. Ilmin liitin irti ja taas pysyy käynnissä & toimii suht normaalisti.
Akun kengän löysäsin irti, jos sitä nyt koittais vaikka ekana ecuresettiä.
Hyvä aina alkaa tekemään näitä remontteja päivää ennen kun pitäis viedä auto leimalle. :lol:
Onkos se Ladan ilmin anturi sitten sama kuin mikä busson alkuperäinen?
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Joo. Sama boschin F00C2G2030. Löytyy noita vissiin myös Opeleista, Land Rovereista, Volvoista ym. autoista.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Macela kirjoitti:^ Eikös toi sama juttu ole jo ensimmäisissäkin, ainakin mun omassa?:


Kuva

Toi "Max / tuulilasi"

Heittää sillä myös takalasinlämmittimen automaattisesti päälle. Eihän toi muualle sillon puhalla, mutta tuulilasiin kovaa ja huurut kyllä lähtee sillon. Ja kyllä kylmänä muillaki säädöillä puhaltaa kovaa jos haluaa, mutta eihän sieltä luonnollisesti lämmintä ainakaan heti tule.
Pitiks sun nyt noin puhdas ja siisti kuva laittaa. :shock:
Kuva

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Onko jollakin sitten auto sisältä likainen?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Hep täällä... ei oo ehtinyt, eikä ole listan kärkipäässä pakollisuudessaan, kun kulkee silti etiäpäin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Alfissimo kirjoitti:Hep täällä... ei oo ehtinyt, eikä ole listan kärkipäässä pakollisuudessaan, kun kulkee silti etiäpäin.
+2 8)

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Miten ku mulla on sisältä ku kaatopaikka eikä se kulje eteenpäinkään? :?

Ecuresetin jälkeen starttas, mutta ei jäännyt käyntiin. Aikani starttailtuani ja kikkailtuani alkoi käymään tyhjäkäyntiä mahottoman hienosti. Annoin höristä vartin ja koitin startata uudestaan. Käy edelleenkin hienosti tyhjäkäyntiä, mutta jos kaasuun koskee, niin ei ota kunnolla kierroksia ja vähän kuulostaa niinku poksuttelis välillä imusarjaan.
Puuh. Sihautin oluen. :roll:
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

jknracing kirjoitti:Miten ku mulla on sisältä ku kaatopaikka eikä se kulje eteenpäinkään? :?

:lol:

Oireet kuulostavat tutuilta. Kaasarissa on roskia. Ai mut seitkytluku meni jo?

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Jako hypännyt?! Imuvuotoa?
Abarth 500 Esseesse

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jknracing »

^ En mä oikein usko. Kuoli ajosta kuin seinään, sen jälkeen startatessa lupas käyntiin, mutta sammui samantien. Ilmin liitin irti, niin toimii ihan ok lukuunottamatta sitä, että nykäsi täyskaasukiihdytyksissä jossain parin-kolmentonnin kierrosten välillä. Tuntu niinku olis hetkeks tukehtunu ja sit taas mentiin. Kulkujakin on suht ok.
Jos jako olis hypännyt pykälän-pari, niin kävis kyllä ja jos olis reilusti pielessä, niin ei kulkis tolla tavalla.
Ilmin liitin irroitettuna ei poksuttele mihinkään suuntaan ja kiertää rajoittajaan asti ihan ok.
Oisko joku asennontunnistin pimeenä? Pelaa "turvaohjelmalla" suht ok kun ottaa ilmin liittimen irti?
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja toolman »

jknracing kirjoitti:^ En mä oikein usko. Kuoli ajosta kuin seinään, sen jälkeen startatessa lupas käyntiin, mutta sammui samantien. Ilmin liitin irti, niin toimii ihan ok lukuunottamatta sitä, että nykäsi täyskaasukiihdytyksissä jossain parin-kolmentonnin kierrosten välillä. Tuntu niinku olis hetkeks tukehtunu ja sit taas mentiin. Kulkujakin on suht ok.
Jos jako olis hypännyt pykälän-pari, niin kävis kyllä ja jos olis reilusti pielessä, niin ei kulkis tolla tavalla.
Ilmin liitin irroitettuna ei poksuttele mihinkään suuntaan ja kiertää rajoittajaan asti ihan ok.
Oisko joku asennontunnistin pimeenä? Pelaa "turvaohjelmalla" suht ok kun ottaa ilmin liittimen irti?
ILMI rikki edelleen.

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Tarttee mennä pesemään mutsin autosta kaasuläppä ja lainata siitä ilmi testiin.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Verttiv
Viestit: 96
Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Verttiv »

Osaakos joku selittää tyhmälle että missä ne lambada-liittimet sijaitsevat, jotta pääsisin putsailemaan niitä? :lol:
Kylmä tuolla tulee kun taskulampun kanssa niitä yritin etsiä..
Kylmäkäynnistyksen yhteydessä lähes aina n. 30sec tyhjäkäynnin jälkeen antaa MCSF-varoitusta, piippaa noin 7 kertaa ja sitten hiljenee..

(edit. niin piuhan päästä lämpimänä käynnistettäessä ei ole koskaan noita MCSF-varoituksia tullut)

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Bussossa ainakin on semmoinen muovinen laatikko imuputken alla ja toinen tulipellissä. Kai neloskoneissakin on vastaava?
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Johtosarja tulee lukkopellin suunnasta lambda-antureille. Koneen puolella on pakosarjan molemmin puolin metalliset telineet joissa ne liittimet on alkujaan kiinni, nykyään tosin taitaa suurimmassa osassa olla ne liittimet irrotettu niistä telineistä ja kiinnitetty nippusiteillä johtosarjaan tms ilmeisesti ettei tärinä aiheuta katkoksia.

Ne yleensä pätkivät ykköslambdat löytyy katalysaattorien etupuolelta, sieltäkin suunnasta voi johtoja etsiä.

Mutta moottorin ja lukkopellin välissä lyhyesti sanottuna.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Siirsin jo vuosia sitten sen laatikon puoleisen liitoksen takaisin siihen telineeseen ylävesiletkusta, hienosti on pelittänyt. Jakopäänpuoleinen olikin telineessään. Tässä Verttiv:n tapauksessa epäilen kyllä sytytyshäiriötä. Mitäkön vikakoodit ovat näyttäneet?
Filaron jamppa väitti, että mun jts on sen vertta "tuore", ettei pitäisikään v*ttuilla liitoksen. Tiedä sitten, mutta moitteettomasti on kyllä toiminut.

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Pitäiskö noitten aina piippailla? Omassakin syttyy häiriövalo puolen minuutin jälkeen samalla tavoin muutamaksi sekunniksi jos käynnistää kylmänä, ja sitten sammuu itsekseen. Mutta ei se mitään piipitä. Olen epäillyt kanssa että jokin lambda lämpenee laiskasti. 2 tavallista ja 2 laajakaistaa tuolla taisi olla, laajakaistojen liittimet taisi olla heti jäähdyttäjän takana. Mutta helppohan ne on löytää kun seuraa johtoja pakosarjalta. Ei aiheuta toimenpiteitä toistaiseksi, luetaan koodit kun liitäntälaite saapuu Hong Kongista.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^summeri äänettömällä :mrgreen:

Joo, turha arpoa ennen vikakoodeja. Koodien kanssa on arpomine paljon hyödykkäämpää.

J-H
Viestit: 256
Liittynyt: 06 Elo 2014, 22:13
Car(s): 156 V6 2001

EX 155, 156, 156, 156, Kappa, Prisma...
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja J-H »

Tänään vaihtelin Alfaani mittaristot kun nestekidenäyttö oli mykkä. Nyt kiinni on hopeapohjaiset mittarit kromirinkuloilla ja kaikki muu toimii kivasti paitsi nopeusmittari joka ei liikahda lainkaan. Niin ja siitä uudesta nestekidenäytöstä on puolet pikseleistä pimeänä ja yhdessä kulmassa "vuoto" :mrgreen: :mrgreen: Sittemmin huomasin että vanhassa mittarissa olikin vaan näytön taustapolttimo palanut, ja sen vaihdettuani huomasin että kyseinen näyttö oli paremmassa kunnossa vaikkakaan ei virheetön sekään.

Onko näitä joku korjaillut, vai meneekö vaan koko mittari aina uusiksi ?

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

Apua tarvisi!
kyseessä 2.5 1999 lämmitys laitteessa ja ilmastoinnissa ei toimi kuin yksi nopeus 3;nen ja puhaltaa vain todella kuumaa.otin ton puhaltimen esivastuksen irti ja sisällä yksi juotos epäilyttävän näköinen pyystyykö tätä 52466964-12v vastusta jotenkin mittaan et onko kunnossa?
vinkit muutenkin kelpaa mistä vikaa voisi hakea,joku kertoi et on jokin lämmityslaitteen säätömoottori missähän se sijaitsee? :silly:

Anselmo
Viestit: 31
Liittynyt: 20 Syys 2014, 00:14
Car(s): On

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Anselmo »

156sw 1.8 ts -01 aj.220tkm vikinä apulaitteiden suunnalta

Aiemmin on aina vikissy kylmänä n.2min ajan, (4kk ollu tämä auto minulla) no tänään piti käyttää paikat auki ja kattoa mikä sieltä on korkkaamassa, ja epäilys osuu ilmastoinnin kompuran laakereihin, on väljä ja kuuntelussa rahisi selvästi.
Muissa hihnapyörissä en tuntenut välystä eikä rahinoita. Laturin rulla tosin pyöri "heleästi" mut ei ollu yhtään väljän tuntuinen.
Autossa on uusi kiristäjä, uusi ohjainrulla, uuden karhea remmi. Vaihdoin syksyllä samalla ku vaihdoin uuden akun.
Tänään käytetty käynnissä ilman moniurahihnaa-> ei ylimääräisiä ääniä
käsikopelolla tunnustelu ja kuuntelu hihnapyöriin-> kompuran pyörä "lonkkasee"
Onkos kukaan vaihtanut kompuraan laakereita ja liekö tuo avattavaa mallia?
En löytäny valmistajan merkkiä kotelosta mutta näkyy nro-sarja: 100521 viivakoodin viereen stanssattu.
Kompuran hihnapyörässä on uria enemmän kuin hihnassa eli liekö jälkiasennettu?

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

Siivapyörän puolella on pulttikehä joten kompura on avattavissa et luulis laakereiden vaihdon onnistuvan.

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

banditbusa kirjoitti:Apua tarvisi!
kyseessä 2.5 1999 lämmitys laitteessa ja ilmastoinnissa ei toimi kuin yksi nopeus 3;nen ja puhaltaa vain todella kuumaa.otin ton puhaltimen esivastuksen irti ja sisällä yksi juotos epäilyttävän näköinen pyystyykö tätä 52466964-12v vastusta jotenkin mittaan et onko kunnossa?
vinkit muutenkin kelpaa mistä vikaa voisi hakea,joku kertoi et on jokin lämmityslaitteen säätömoottori missähän se sijaitsee? :silly:
:evil: eipä tunnu mistään selvää vikaa löytyvän,kait se on tuo 52466964 numero sarjan omaava osa jostain hommatava uusi.näyttää pitävän sisällään paljon älyä noista elektroniikka osista päätellen,siellä yksi juotos on ainakin sen näköinen kuin olisi lämmennyt.
ebay;sä näky muutava käytetty myynnissä.

Avatar
Skeletor
Viestit: 437
Liittynyt: 11 Huhti 2014, 15:16
Car(s): 156 2,5l V6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Skeletor »

Onko 2,5l V6:n sylinteriputkissa jokin pinnoitus? Nikasil? Kovakromi tms?

Anselmo
Viestit: 31
Liittynyt: 20 Syys 2014, 00:14
Car(s): On

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Anselmo »

banditbusa kirjoitti:Siivapyörän puolella on pulttikehä joten kompura on avattavissa et luulis laakereiden vaihdon onnistuvan.

Kiitos vinkistä
Otin kompuran irti ja rassasin sisätiloissa sitä. Kompuran pääty pultti oli 10mm kannalla jonka irrotuksen jälkeen hihnapyörä lähtee kiertämällä pyörän päätylevyssä oleviin reikiin ajopultit (M5). Kompura on Selmec TM-13HS.
Uusi laakeri paikallaan (35e) Etralta ja huomiseen menee kompuran paikalleen laitto, jos kaatosade hellittää. Letkut tulpattu tietty mut eipä tullu mistään raosta aineita pihalle, tarvis täytön.

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Jos ostaa SW JTS:ään pakoputket tavan varaosaliikkeestä, niin onko niissä 1 vai 2 ulostuloa? Omassa autossa on nyt 2x rosteripäät joissa lukee kait CSC tms eikä vaikuta jälkiasennuspäiltä. Liekö jotenkin erikoinen vai perustarvike? Ajattelin kun jossain vaiheessa joutuu kumminkin uutta laittamaan, niin mitä tuonne kannattaa laittaa, että sekä näyttäisi että kuulostaisi hyvältä eikä tehot ainakaan laskisi.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

PenttiN
Viestit: 140
Liittynyt: 07 Kesä 2011, 18:25
Car(s): 156 2.0 SW Selespeed -01
Spider Veloce 2000 -80
Ex:
156 jts fl, 147 TS,
Fiat 600, Fiat 126 (gsxr1100 nos)
Fiat 133 Msquirt
Humber Hawk, Triumph Herald yms...

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja PenttiN »

Onnistuuko normistereoitten tilalle vaihtaa Boset ilman suurempia, vai pitääkö esim johtosarja konttiin vetää uusiksi.
Vanhanmallin ilmastointinamiskoja ei vissiin pysty päivittään uudempiin.
Eli haaveena olis päivittää normi keskikonsoli boseliftiksi.

Avatar
Alfa 33 QV
Viestit: 113
Liittynyt: 13 Huhti 2003, 11:49
Car(s): Alfa Romeo 33 16v QV ,91
Alfa Romeo 156 2,5 V6 ,99
Alfa Romeo GTV 2,0 TS ,95
Alfa Romeo 147 1,6 TS ,02
Alfa Romeo 156 2.0 JTS , 03
Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 09
Paikkakunta: Köyliö

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfa 33 QV »

Mahtaakohan 156 alkuperäinen peltivanne sopia 147?
147: Pulttijako:5x98, ET:25-41, Keskireikä:58.1
156: Pulttijako:5x98, ET:25-40, Keskireikä:58.1

Jos nuo netistä kaivetut tiedot pitää paikkansa niin ilmeisesti sopis hyvinkin, mutta ajattelin vielä tarkistaa jos jollain varmaa tietoa. Kiitokset

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Ainakin alkuperäisaluvanteet sopivat ristiin rastiin noiden välillä. Peltivanteita en ole kierrättänyt, mutta sellainen muistikuva on että 147:n alkuperäinen peltikiekko olisi puoli tuumaa kapeampi kuin 156:n. Tämä havainto siis omista yksilöistäni, joista kumpaakaan minulla ei enää ole, vain vanteet ovat jäljellä tuolla ullakkovarastossa, mutten pääse juuri nyt niitä katsastamaan. Tuohan nyt rajaa käytännössä vain vanteelle sopivaa rengasvalikoimaa.

Noissahan on hassusti rengaskoot tyypitetty siten, että 15-tuumaiset ovat rek.otteella hieman erikokoiset, mutta 16-tuumaiset täsmälleen samaa kokoa. Minulla on esim. nyt 147:ssa 156:n kokoa olevat talvirenkaat 156:n pepperpot-vanteella alla, toimii ongelmitta, eli leveämpi vanne ei aiheuta komplikaatioita.

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

PenttiN kirjoitti: Eli haaveena olis päivittää normi keskikonsoli boseliftiksi.
Voi olla vaikeampi operaatio (eikös boseliftissä ole vieläpä dual-zonekin?), mutta ennenkaikkea turha jos toiminnallisuudella on mitään väliä. PRE-FL:n yksinkertaiset napit on paljon paremmat käytännössä.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 613
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Hei! Olen ehkä ostamassa 156:n farkun 1.8 koneella.
Onko normaalia, että kyseisessä mallissa kytkin pitää painaa lähes pohjaan?
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Lähes pohjaan? Omissani kytkin on pitänyt painaa käytännössä pohjaan, jokaisessa :lol:
Onko poljin jäykkä, tuntuuko kytkin muuten hyvältä?
Jos noston aikana kuitenkin kytkin ottaa todella ylhäällä kiinni, on se viite mahdollisesti kuluneesta kytkimestä.

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

wileythecoyote kirjoitti:Hei! Olen ehkä ostamassa 156:n farkun 1.8 koneella.
Onko normaalia, että kyseisessä mallissa kytkin pitää painaa lähes pohjaan?
Mutua: Ehkä Alfan kytkin ottaa alempaa ku jossain toisessa merkissä, mutta ei tuo nyt ihan normaalilta kuulosta.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Vastaa Viestiin