Alfa Romeo GT kysymyksiä omistajille!
Valvoja: Moderators
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Alfa Romeo GT kysymyksiä omistajille!
nyt olis tarvetta vaihtaa nykyinen kulkine GT:seen, ja tarvittais GT omistajilta vinkkejä että mitä autosta kannattaa ottaa huomioon ja onko mallissa jotain oikeata akilleen kantapäätä?
muutamaa olen kerennyt jo katsella ja auto on kyllä kaikin puolin komea kokonaisuus!
eli pistäkääs vähän vinkkiä kun menee katsomaan että tietää tentata oikeita aiheita
kohde autohan on 05 mallia 2.0 JTS, onkos tuossa JTS moottorissa jakopäänhihnan vaihtoväli se 60tkm/3 v?
mites eturipustukset, onko tukivarret yhtä heikkolaatuisia kuin 156?
tässä nyt muutama kyssäri mitä tuli mieleen, foorumilta löytyy melko huonosti GT:stä juttua, ilmeisen hyviä autoja kun ei oo tarvinnu avautua kenenkään
muutamaa olen kerennyt jo katsella ja auto on kyllä kaikin puolin komea kokonaisuus!
eli pistäkääs vähän vinkkiä kun menee katsomaan että tietää tentata oikeita aiheita
kohde autohan on 05 mallia 2.0 JTS, onkos tuossa JTS moottorissa jakopäänhihnan vaihtoväli se 60tkm/3 v?
mites eturipustukset, onko tukivarret yhtä heikkolaatuisia kuin 156?
tässä nyt muutama kyssäri mitä tuli mieleen, foorumilta löytyy melko huonosti GT:stä juttua, ilmeisen hyviä autoja kun ei oo tarvinnu avautua kenenkään
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
GT:stä en sen enempää osaa kertoa, mutta hihnan vaihtoväli on sama 60 tkm / 3 v. kuin muisskin hihnavetoisissa Alfoissa. Etujousituksen rakennehan on sama kuin 156:ssa ja 147:ssa. Noissa taitaa olla yksilökohtaisia eroja. Omalla 156:lla oli ajettu 180 tkm kuin vaihdoin pois ja siinä oli alatukivarret (ja pallonivelet) alkuperäiset ja ihan tikissä. Toinen ylätukivarsi oli uusittu, mutta sekin vaan sen takia, että sen pallonivelen suojakumi otti alustasarjaasennuksessa osumaa.
Omassa ei ole ainakaan vielä (31tkm mittarissa) ollut mitään ripustusongelmia, mutta voi hyvin olla yksilökohtaista eroa näissä.
Yksi vetoakselin suojakumi on tällä matkalla ottanut hiekkaa sisäänsä, mutta sekin laitettiin takuuna.
Muuten on päästy ilman murheita, mutta eipä näillä kilometreillä kai pitäisi paljoa ollakaan.
Yksi vetoakselin suojakumi on tällä matkalla ottanut hiekkaa sisäänsä, mutta sekin laitettiin takuuna.
Muuten on päästy ilman murheita, mutta eipä näillä kilometreillä kai pitäisi paljoa ollakaan.
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Itselläni on ollut melko huolettomia kilometrejä. Autolla kilometrejä piakkoin 80 tkm, itse niistä ajettu 60 tkm. Auto on ollut meillä nyt 15 kk ja tässä hiukan huoltohistoriaa:
- Ostaessa vaihdatin ovikarmin tiivisteet kuskinpuolelle suhinan takia, mutta suhina onkin GT:n vakiovaruste korkeammissa nopeuksissa johtuen karmittomista ikkunoista.
- 24 tkm airbagin merkkivalon kuittaus (vika ei enää uusiutunut sen jälkeen). Takuuseen.
- Radion kuuluvuus oli heikko ja takuuseen asennettu signaalin vahvistin, mutta vika ei kuitenkaan korjaantunut kokonaan sillä. Toisella kertaa kaikki liittimet tarkistettiin ja nyt kuuluu melko hyvin.
- 35 tkm jarrut laahasi päällä, jarrujen herkistely sekä uudet käsijarruvaijjerit. Plus uudet jarrupalat eteen ja taakse. Kromiseen keulakolmioon tuli "ilmakupla", joka saatiin kuitenkin vaihdettua takuun piikkiin. Sivuvilkku keräsi vettä ja meni takuuseen. Ongelma tuttu muillakin GT:n omistajilla, vika ei ole uusiutunut vaihdon jälkeen.
- 50 tkm kaikista inhottavin pikkuvika on eturoiskeläppien puuttumisen takia (enkä varmasti laita roiskeläppiä!) maalin irtoaminen/kuoriutuminen noin tulitikkulaatikon kokoiselta alueelta molemmilta puolilta renkaan takaa etuhelman alapuolelta. Ei näy sivusta katsottaessa, kannattaa tarkistaa autoa ostaessa. Korjattava myös tänäkin keväänä n. 85 tkm:ssa.
Talvella yksi jännitysmomentti on karmittomien sivuikkunoitten jäätyminen kiinni (auttaa kaksinkertainen silikoonaaminen joka pesun jälkeen). Ei ole ollut ongelma, vain hiukan jännitystä aamuihin! Talviautona muuten hyvä. Ei minkään näköisiä kitinöitä tai kolinoita, mitä nyt jonkin verran puslat joskus pakkaskelillä vähän narahtelee. Tukivarsissa yms. alustastan osissa ei ongelmia, olen pyytänyt tarkastamaan joka huollossa (viimeksi tänään). Aurauskulmien kanssa ollut hieman häikkää, mutta sekin nyt säädetty ja toivottavasti kunnossa. Polttimoita palanut varmaan lähemmas kymmenen kaikkiaan. Ei muita ongelmia.
Voin suositella. Mielestäni GT:n luonteeseen sopii ehdottomasti V6 ja auton olemus suorastaan vaatii sitä!
- Ostaessa vaihdatin ovikarmin tiivisteet kuskinpuolelle suhinan takia, mutta suhina onkin GT:n vakiovaruste korkeammissa nopeuksissa johtuen karmittomista ikkunoista.
- 24 tkm airbagin merkkivalon kuittaus (vika ei enää uusiutunut sen jälkeen). Takuuseen.
- Radion kuuluvuus oli heikko ja takuuseen asennettu signaalin vahvistin, mutta vika ei kuitenkaan korjaantunut kokonaan sillä. Toisella kertaa kaikki liittimet tarkistettiin ja nyt kuuluu melko hyvin.
- 35 tkm jarrut laahasi päällä, jarrujen herkistely sekä uudet käsijarruvaijjerit. Plus uudet jarrupalat eteen ja taakse. Kromiseen keulakolmioon tuli "ilmakupla", joka saatiin kuitenkin vaihdettua takuun piikkiin. Sivuvilkku keräsi vettä ja meni takuuseen. Ongelma tuttu muillakin GT:n omistajilla, vika ei ole uusiutunut vaihdon jälkeen.
- 50 tkm kaikista inhottavin pikkuvika on eturoiskeläppien puuttumisen takia (enkä varmasti laita roiskeläppiä!) maalin irtoaminen/kuoriutuminen noin tulitikkulaatikon kokoiselta alueelta molemmilta puolilta renkaan takaa etuhelman alapuolelta. Ei näy sivusta katsottaessa, kannattaa tarkistaa autoa ostaessa. Korjattava myös tänäkin keväänä n. 85 tkm:ssa.
Talvella yksi jännitysmomentti on karmittomien sivuikkunoitten jäätyminen kiinni (auttaa kaksinkertainen silikoonaaminen joka pesun jälkeen). Ei ole ollut ongelma, vain hiukan jännitystä aamuihin! Talviautona muuten hyvä. Ei minkään näköisiä kitinöitä tai kolinoita, mitä nyt jonkin verran puslat joskus pakkaskelillä vähän narahtelee. Tukivarsissa yms. alustastan osissa ei ongelmia, olen pyytänyt tarkastamaan joka huollossa (viimeksi tänään). Aurauskulmien kanssa ollut hieman häikkää, mutta sekin nyt säädetty ja toivottavasti kunnossa. Polttimoita palanut varmaan lähemmas kymmenen kaikkiaan. Ei muita ongelmia.
Voin suositella. Mielestäni GT:n luonteeseen sopii ehdottomasti V6 ja auton olemus suorastaan vaatii sitä!
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
^Ajettavuudessa ei ole mielestäni suuria eroja(edelleen Alfamainen ajettava) kaupungissa ja ahtaissa paikossa hiukan kömpelö, kääntösäde melko suuri.
Näkyvyys takasivulle ja taakse melko huono.
Ajofiiliskerroin suurempi kuin 156:ssa.
Karmittomien ikkunoitten suhina yllätti alussa (tottuu kyllä melko nopeasti, jää kutosen murinan alle) tämä siis 80 kmh ylöspäin.
Vaatiii hiukan notkeutta että pääse takapenkiltä pois.
penkit ei enää voisi olla juurikaan paremmat kapeaselkäisille kuskille(leveäselkäisille voi tulla ongelmia pitemmillä matkoilla).
Jotenkin kuskilla on tiiviimpi/tyköistuvampi olotila ajettessa(mikä on mielestäni vain hyvä asia) kuin 156:ssa.
Näkyvyys takasivulle ja taakse melko huono.
Ajofiiliskerroin suurempi kuin 156:ssa.
Karmittomien ikkunoitten suhina yllätti alussa (tottuu kyllä melko nopeasti, jää kutosen murinan alle) tämä siis 80 kmh ylöspäin.
Vaatiii hiukan notkeutta että pääse takapenkiltä pois.
penkit ei enää voisi olla juurikaan paremmat kapeaselkäisille kuskille(leveäselkäisille voi tulla ongelmia pitemmillä matkoilla).
Jotenkin kuskilla on tiiviimpi/tyköistuvampi olotila ajettessa(mikä on mielestäni vain hyvä asia) kuin 156:ssa.
Mulla oli 2-litraisella JTS-moottorilla varustettu GT. Ostin auton uutena ja ajoin sillä vähän alle 20000 km. Tällä moottorilla ei mielestäni hyvä, on liian pienitehoinen tähän autoon ja olen myös samaa mieltä auton kömpelyydestä ahtaissa paikoissa.Petyin kyllä suuresti ja sen takia vaihdoin pois. Kun edellinen auto oli kolmeovinen 147 kahden litran koneella niin huonompaan vaihdoin. Nyt kun on verrokkina 156 2,5 V6 SW niin onhan tämä parempi kuin GT 2,0 JTS. Joten sinuna etsisin 3,2 litraista mallia varmaan on parempi vaihtoehto.
- jaskas
- Viestit: 615
- Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
- Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
- Paikkakunta: Hki
- Viesti:
Tuon listan luettuani, niin ei toi nyt niin hyvältä kuullosta. Eli perus Alfa-laatua.Ipi76 kirjoitti:Itselläni on ollut melko huolettomia kilometrejä. Autolla kilometrejä piakkoin 80 tkm, itse niistä ajettu 60 tkm. Auto on ollut meillä nyt 15 kk ja tässä hiukan huoltohistoriaa:
- Ostaessa vaihdatin ovikarmin tiivisteet kuskinpuolelle suhinan takia, mutta suhina onkin GT:n vakiovaruste korkeammissa nopeuksissa johtuen karmittomista ikkunoista.
- 24 tkm airbagin merkkivalon kuittaus (vika ei enää uusiutunut sen jälkeen). Takuuseen.
- Radion kuuluvuus oli heikko ja takuuseen asennettu signaalin vahvistin, mutta vika ei kuitenkaan korjaantunut kokonaan sillä. Toisella kertaa kaikki liittimet tarkistettiin ja nyt kuuluu melko hyvin.
- 35 tkm jarrut laahasi päällä, jarrujen herkistely sekä uudet käsijarruvaijjerit. Plus uudet jarrupalat eteen ja taakse. Kromiseen keulakolmioon tuli "ilmakupla", joka saatiin kuitenkin vaihdettua takuun piikkiin. Sivuvilkku keräsi vettä ja meni takuuseen. Ongelma tuttu muillakin GT:n omistajilla, vika ei ole uusiutunut vaihdon jälkeen.
- 50 tkm kaikista inhottavin pikkuvika on eturoiskeläppien puuttumisen takia (enkä varmasti laita roiskeläppiä!) maalin irtoaminen/kuoriutuminen noin tulitikkulaatikon kokoiselta alueelta molemmilta puolilta renkaan takaa etuhelman alapuolelta. Ei näy sivusta katsottaessa, kannattaa tarkistaa autoa ostaessa. Korjattava myös tänäkin keväänä n. 85 tkm:ssa.
Talvella yksi jännitysmomentti on karmittomien sivuikkunoitten jäätyminen kiinni (auttaa kaksinkertainen silikoonaaminen joka pesun jälkeen). Ei ole ollut ongelma, vain hiukan jännitystä aamuihin! Talviautona muuten hyvä. Ei minkään näköisiä kitinöitä tai kolinoita, mitä nyt jonkin verran puslat joskus pakkaskelillä vähän narahtelee. Tukivarsissa yms. alustastan osissa ei ongelmia, olen pyytänyt tarkastamaan joka huollossa (viimeksi tänään). Aurauskulmien kanssa ollut hieman häikkää, mutta sekin nyt säädetty ja toivottavasti kunnossa. Polttimoita palanut varmaan lähemmas kymmenen kaikkiaan. Ei muita ongelmia.
Voin suositella. Mielestäni GT:n luonteeseen sopii ehdottomasti V6 ja auton olemus suorastaan vaatii sitä!
Jos haluaa tunnetta, niin jostain joutuu karsimaan.
- jaskas
- Viestit: 615
- Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
- Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
- Paikkakunta: Hki
- Viesti:
Kohta alkaa kaikki tukivarret nitistä, laakerit ulista. Airbägin merkkivalo loistaa uudestaan. Ilmit ja lambadat menee rikki jne...Ipi76 kirjoitti:Nyt auto toiminut noin vuoden päivät ilman mitään murheita, jos ei lasketa aurauskulmien säätöä viime kesänä.
Autoon on kyllä tykästytty niin paljon että näillä näkymin ajetaan ainakin tonne 200 tkm asti, eli vielä noin 2 vuotta .
Ja sit just ennen kun meinaat vaihtaa autoa, niin jakohihna pamahtaa...
Ja silti mäkin mietin tässä, että minkä alfan sitä seuraavaks ostais
Samaa mieltä ipin kanssa penkeistä, ovat paljon paremmat kuin 156:ssa tai GTA:ssa.
156 GTA:han verrattuna ajettavuudeltaan selvästi pehmeämpi, enemmän granturismo-maantieauto niinkuin nimikin kertoo.
Mulla on myös ilmoittanut parkkipolttimon palamisesta. Ekan kerran teki sen viime talvena, en viitsinyt ruveta vaihtohässäkkään pakkasessa ja niinpä kevään tullen polttimo otti ja alkoi itsekseen taas palamaan. Ei vissiin tykännyt kylmästä. Nyt sama homma, jos se taas huhtikuussa syttyis...
156 GTA:han verrattuna ajettavuudeltaan selvästi pehmeämpi, enemmän granturismo-maantieauto niinkuin nimikin kertoo.
Mulla on myös ilmoittanut parkkipolttimon palamisesta. Ekan kerran teki sen viime talvena, en viitsinyt ruveta vaihtohässäkkään pakkasessa ja niinpä kevään tullen polttimo otti ja alkoi itsekseen taas palamaan. Ei vissiin tykännyt kylmästä. Nyt sama homma, jos se taas huhtikuussa syttyis...
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Tätä varsinaista aihetta hieman laajentaakseni. Onko kukaan tullut ajatelleeksi tätä Alfan mallien laatueroa valmistuspaikan kannalta? Ainakin omissa työkuvioissani olen havainnut, että suuryritysten tuotannon siirtoprojektien yhteydessä kuultu väite: "kiinalainen laadunvalvonta on vähintään yhtä hyvää kuin japanilainen" on totuuden kieltämistä.
33, 155, 156 ja GT ovat kaikki kasattu tuolla pitkällä etelässä, Napolin lähistöllä.
Taasen 164, 166 ja Brera on kasattu pohjoisessa, Torinon seutuvilla.
Jos miettii halpatyövoiman kannalta, niin Afrikasta on lyhempi matka Napoliin kuin Torinoon... Ja jostain syystä 166:en pallonivelet kestää vähintään tuplat 156:een verrattuna. Vaikka se ei varmasti suoraan siiten tehtaan asentajan palkkatasoon olekaan sidottu.
Tähän oikeastaan Seppo asiantuntijana voisi ottaa kantaa, onko Pomigliano d'Arcon tehtailla enemmän siirtotyöläisiä (ei, en käytä mitään syrjivää sanaa tähän paikkaan) kuin Rivalta di Torino:ssa?
33, 155, 156 ja GT ovat kaikki kasattu tuolla pitkällä etelässä, Napolin lähistöllä.
Taasen 164, 166 ja Brera on kasattu pohjoisessa, Torinon seutuvilla.
Jos miettii halpatyövoiman kannalta, niin Afrikasta on lyhempi matka Napoliin kuin Torinoon... Ja jostain syystä 166:en pallonivelet kestää vähintään tuplat 156:een verrattuna. Vaikka se ei varmasti suoraan siiten tehtaan asentajan palkkatasoon olekaan sidottu.
Tähän oikeastaan Seppo asiantuntijana voisi ottaa kantaa, onko Pomigliano d'Arcon tehtailla enemmän siirtotyöläisiä (ei, en käytä mitään syrjivää sanaa tähän paikkaan) kuin Rivalta di Torino:ssa?
- JanneR
- Viestit: 25
- Liittynyt: 21 Marras 2014, 21:37
- Car(s): Alfa Romeo 156 JTS
Ducati 749 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Alfa Romeo GT kysymyksiä omistajille!
Nostetaas keskustelua ylös.
Eli sain viimein aikaseksi ja ostin kauan himoitseman GT:n.
Aivan loistava peli kaikinpuolin
Yksi asia vähän vaivaa ja se on matkamittari. Kuuluuko kilometrimäärän vilkkua vai
tahtooko se tällä vilkkumisella kertoa, että kaikki ei ole kunnossa.
Kiitoksia vastauksista.
Eli sain viimein aikaseksi ja ostin kauan himoitseman GT:n.
Aivan loistava peli kaikinpuolin
Yksi asia vähän vaivaa ja se on matkamittari. Kuuluuko kilometrimäärän vilkkua vai
tahtooko se tällä vilkkumisella kertoa, että kaikki ei ole kunnossa.
Kiitoksia vastauksista.
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo GT kysymyksiä omistajille!
Ei sen kuulu vilkkua. Vilkkuminen kertoo ongelmasta can-väylässä. Esim. katkos oven moninapaliittimessä voi aiheuttaa tämän.
EDIT: Nämä pari ketjua kannattaa lukaista läpi uutena GT:n omistajana:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=26612
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=24308
EDIT: Nämä pari ketjua kannattaa lukaista läpi uutena GT:n omistajana:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=26612
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=24308
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- JanneR
- Viestit: 25
- Liittynyt: 21 Marras 2014, 21:37
- Car(s): Alfa Romeo 156 JTS
Ducati 749 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Alfa Romeo GT kysymyksiä omistajille!
Kiitoksia linkeistä.
Hyvä tietää mistä toi vilkkuminen johtuu. Mitään kovin vakavaa se ei voi olla, koska kaikki
ikkunat, peilit ymym toimii.
Häirittää vaan se vilkkuminen
Hyvä tietää mistä toi vilkkuminen johtuu. Mitään kovin vakavaa se ei voi olla, koska kaikki
ikkunat, peilit ymym toimii.
Häirittää vaan se vilkkuminen
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Alfa Romeo GT kysymyksiä omistajille!
Mitäs GT JTS syö (keskikulutus siis) kun työmatka olisi rapiat 12km ja melkein 50:50 70km/h ja 60km/h rajotuksilla?
Vielä ihan ajatuksen tasolla, eikä tälläinen pohdinta kyllä vielä ole ihan oikeasti ajankohtaista pariin, ehkä neljään vuoteen hyvin suuniteltu, on puoliksi tehty
Vielä ihan ajatuksen tasolla, eikä tälläinen pohdinta kyllä vielä ole ihan oikeasti ajankohtaista pariin, ehkä neljään vuoteen hyvin suuniteltu, on puoliksi tehty
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfa Romeo GT kysymyksiä omistajille!
^no mitäs 156 jts söi? Sama motti, sama moottorin ohjaus, samat välitykset, melkein sama paino.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Alfa Romeo GT kysymyksiä omistajille!
ei edes etäisintä muistikuvaa en mä muuten kyselis
Mut silloin se oli melkein pelkkää kaupunkia eikä sen takia oikein vertailu kelponen
Mut silloin se oli melkein pelkkää kaupunkia eikä sen takia oikein vertailu kelponen
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfa Romeo GT kysymyksiä omistajille!
^no vaikkei juuri geeteetä olekaan, niin veikkaan 8-9 litraa satasella. Mullon matkaa ~10km, muutamat valot ja satasen tietä toinen puoli->10 litraa. Motti siis ison osan vuotta vajaalämpönen. Vähän on kyllä tuo kaasujalka jostain syystä vasenta jalkaa painavampi.
- JanneR
- Viestit: 25
- Liittynyt: 21 Marras 2014, 21:37
- Car(s): Alfa Romeo 156 JTS
Ducati 749 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Alfa Romeo GT kysymyksiä omistajille!
Itsellä työmatka 8km ja 40-60km/h nopeudella niin kulutus ollut nyt 10,5-12l
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Alfa Romeo GT kysymyksiä omistajille!
159 on siis näillä tiedoilla taloudellisempi!? menee keskustanläpi ajaessa kympillä viime tankki, olisko ollu 9,7 tarkka lukema, tuollanen suora 60-80 välillä mennään kasilla alkavilla helposti. ei voi perustella auton vaihtoa taloudellisuudella kyl nyt - mikä sinänsä on kyl pien yllätys
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- JanneR
- Viestit: 25
- Liittynyt: 21 Marras 2014, 21:37
- Car(s): Alfa Romeo 156 JTS
Ducati 749 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Alfa Romeo GT kysymyksiä omistajille!
Itellä kyllä vielä parit liikennevalot matkalla nostamassa kulutusta.
Juu ei voi taloudellisuus korttia käyttää Pitää keksiä muita "syitä" GT:n hankkimiseen (SUOSITTELEN)
Juu ei voi taloudellisuus korttia käyttää Pitää keksiä muita "syitä" GT:n hankkimiseen (SUOSITTELEN)
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Alfa Romeo GT kysymyksiä omistajille!
Coupé koppa olkoon se syy yksinään
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
-
- Viestit: 79
- Liittynyt: 23 Helmi 2008, 19:15
- Car(s): 156 V6 FL
Ex:147 FL 2.0 ts, Giulietta 1.4MA, Brera 2.2, GT 3.2, 159 2.4Jtdm, 166 V6 FL, 156 V6 FL, 156 1.8ts - Paikkakunta: espoo
Re: Alfa Romeo GT kysymyksiä omistajille!
Kysymys nahkaverhoillun GT:n omistajille:
Harkitsen paluuta GT:n omistajaksi, edellinen oli 3.2 koneella, 2006 vm. Olin eilen katsomassa 2005 vm:ää ja siinä oli sama vika kuin edellisessä: kuljettajan istuimen verhoilu kuluu ja lopulta repeää saumastaan oven puolelta.
Miten olette tuon korjanneet?
Harkitsen vakavasti, jos niin voi Alfasta puhuessa sanoa, 2.0 koneista ja Alfatex-verhoiltua GT:tä.
Edit: sain kuin sainkin lisättyä kuvan!
Harkitsen paluuta GT:n omistajaksi, edellinen oli 3.2 koneella, 2006 vm. Olin eilen katsomassa 2005 vm:ää ja siinä oli sama vika kuin edellisessä: kuljettajan istuimen verhoilu kuluu ja lopulta repeää saumastaan oven puolelta.
Miten olette tuon korjanneet?
Harkitsen vakavasti, jos niin voi Alfasta puhuessa sanoa, 2.0 koneista ja Alfatex-verhoiltua GT:tä.
Edit: sain kuin sainkin lisättyä kuvan!
- Liitteet
-
- WP_20141231_001~3~2_20150101111438333.jpg
- (14.54 KiB) Tiedosto ladattu 7669 kertaa
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa Romeo GT kysymyksiä omistajille!
Espoossa kun vaikutat, niin Niittykummussa korjautin joskus entisen GT:n verhoilut. Kuskin penkistä taidettiin ommella kaikki saumat uusiksi ja kustannus oli suunnilleen pari satkua.
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Alfa Romeo GT kysymyksiä omistajille!
Niittykummun pajaa minäkin harkitsin, mutta emäntä päätti kokeilla itse korjaamista nahkaneulalla. Hyvä tuli
Edit: siis minun autossani nahkapenkit.
Edit: siis minun autossani nahkapenkit.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Alfa Romeo GT kysymyksiä omistajille!
^minkälaisija alkuvalmisteluja täytyi suorittaa ennen ompelua?
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Alfa Romeo GT kysymyksiä omistajille!
Penkistä oli vain saumaratkennut (langat poikki), nahka oli ehjä. Varsinaiset alkuvalmistelut olivat kunnon välineiden hankinta/etsintä, eli:
- hyvä nahkaneula, apuna piikki, jolla välilä piti suurentaa alkuperäistä langanreikää
- vahvaa lankaa (samanväristä kuin alkuperäinen)
- tukevat hohtimet
- jakkara, jolla istua
- otsalamppu
Sitten vain siistiä ompelua. Aloitukseen ja päätökseen tukevat solmut, jotka piilotetaan sauman sisään varovasti neuloilla painaen.
Kannattaa varata hommaan aikaa, sillä paksun nahan ompelu käsin on melko hidasta puuhaa.
- hyvä nahkaneula, apuna piikki, jolla välilä piti suurentaa alkuperäistä langanreikää
- vahvaa lankaa (samanväristä kuin alkuperäinen)
- tukevat hohtimet
- jakkara, jolla istua
- otsalamppu
Sitten vain siistiä ompelua. Aloitukseen ja päätökseen tukevat solmut, jotka piilotetaan sauman sisään varovasti neuloilla painaen.
Kannattaa varata hommaan aikaa, sillä paksun nahan ompelu käsin on melko hidasta puuhaa.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Alfa Romeo GT kysymyksiä omistajille!
^itsellä langat poikki persauksen kohdalta noin 5cm matkalta, vaimon kanssa suunnitellut korjausta piakkoin.
Eli et purkanut penkkiä mitenkään ja ompelu tapahtui kankaan ulkopuolelta?
Eli et purkanut penkkiä mitenkään ja ompelu tapahtui kankaan ulkopuolelta?
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Alfa Romeo GT kysymyksiä omistajille!
Juuri näin, ei purkua, vaan korjaus tehtiin ulkopuolelta.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa Romeo GT kysymyksiä omistajille!
Sopiiko 3.2:een 15" vanteet vai pelkästään 2.0 jts:ään?
Eli mahtuuko isommat jarrut sinne, jotka 3.2:ssa ovat?
Eli mahtuuko isommat jarrut sinne, jotka 3.2:ssa ovat?
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfa Romeo GT kysymyksiä omistajille!
Ööö, siis mahtuuko 15" vanne 3.2-koneiseen? - Ei mahdu. Ei sovi välttämättä edes 19" vanne, pitää olla lisäksi oikean mallinen vanne jollei tahdo käyttää spacereita. Halkaisijan puolesta riittää yleensä 17", mutta isot Brembot ovat niin leveät, ettei vanne välttämättä mene pyörän napaan saakka.
Abarth 500 Esseesse
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa Romeo GT kysymyksiä omistajille!
Kiitos tiedosta, niin epäilinkin
Mikä on sopiva et-luku esim. 17":lla tai mikä on alkuperäisten vanteiden et-luku?
Mikä on sopiva et-luku esim. 17":lla tai mikä on alkuperäisten vanteiden et-luku?
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfa Romeo GT kysymyksiä omistajille!
Alkuperäistä ET en muista mutta se ei auta tässä asiassa kauheasti. Ostin GTAhan pari kesää sitten BBS LM-replicat, oikealla ET-arvolla, mutta olis tarvinnut 30-40mm spaceria väliin. ET-lukuhan oli vain vanteen keskikohdan sijainti suhteessa vanteen kiinnityskohtaan. Isot jarrut välissä vaatii kaarevat ja sirot vanteen puolat esim. OZ-Ultraleggera tai vastaava.
Abarth 500 Esseesse
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa Romeo GT kysymyksiä omistajille!
Mistä saisi ostettua hattuhyllyn kannakkeita joihin hattuhylly työnnetään kiinni? En löytänyt eperistä edes varaosanumeroa.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa Romeo GT kysymyksiä omistajille!
Kuuluuko gt:ssä syttyä öljynpainevalo ja code-valo kun virrat laittaa päälle? Ohjekirja näin väittää,mutta omassani ei syty.
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo GT kysymyksiä omistajille!
Tuolta ainakin löytyy.jmi kirjoitti:Mistä saisi ostettua hattuhyllyn kannakkeita joihin hattuhylly työnnetään kiinni? En löytänyt eperistä edes varaosanumeroa.
Ei tuossa omassa ole edes mittaristossa valoa kummallekkaan. Ajotietokone kertoo jos niissä on häikkää.jmi kirjoitti:Kuuluuko gt:ssä syttyä öljynpainevalo ja code-valo kun virrat laittaa päälle? Ohjekirja näin väittää,mutta omassani ei syty.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa Romeo GT kysymyksiä omistajille!
Kiitos Tiige, ihme vaan kun ohjekirja kertoilee ihan omia.
Re: Alfa Romeo GT kysymyksiä omistajille!
Onko kokemuksia laturin suojaamisesta ylhäältäpäin tihkuvan öljyn suhteen? Onko edes mahdollista?
Öljyä tihkuu erittäin vähän joko jonkun pultin kautta tai sitten moottorikopasta. Budjetti ei anna periksi tällä hetkellä tiivisteiden vaihtoon ennen kevättä ja suojaus olisi tilapäinen.
Öljyä tihkuu erittäin vähän joko jonkun pultin kautta tai sitten moottorikopasta. Budjetti ei anna periksi tällä hetkellä tiivisteiden vaihtoon ennen kevättä ja suojaus olisi tilapäinen.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa Romeo GT kysymyksiä omistajille!
Onko vasemmassa etupyöränkaaressa moottorin ecu vai mikä boksi siellä on?
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa Romeo GT kysymyksiä omistajille!
Yksin jatkan ihmettelyä....
Tietääkö joku mitkä ihmeen tyynyt helman sisällä takaosassa on?
Ja lähes kaikissa gt:ssä on tunkin nostokohdan kohdalta helma painunut sisään, mutta eikö se oikea nostopaikka ole siellä pidemmällä pohjan alla, jossa on pokkaus?
Tietääkö joku mitkä ihmeen tyynyt helman sisällä takaosassa on?
Ja lähes kaikissa gt:ssä on tunkin nostokohdan kohdalta helma painunut sisään, mutta eikö se oikea nostopaikka ole siellä pidemmällä pohjan alla, jossa on pokkaus?