Alfan vaihdelaatikot
Valvoja: Moderators
Alfan vaihdelaatikot
Tarvitsisin tietoa Alfan vaihdelaatikoista, lähinnä niiden sopivuudesta Kun on 75:sta peräisin oleva kone, niin saako siihen kiinni vaihdelaatikkoa jostain muusta yksilöstä. Tarkoitan siis että laatikko ja kone olisi nipussa kuten normaalisti , eli sopiiko jonkun muun laatikko suoraan 75:sen koneeseen?
P.S. kone on rivi-4
P.S. kone on rivi-4
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Eiköhän siihen muutkin käy. Jos etuvetoon olet istuttamassa niin vaihteistoja löytyy mahdollisesti 164 TS:stä ja 155 8v:stä, takavetoon passaavia askeja taas Giuliasta, Bertone GT:stä, Berlinasta ja takaveto-Spiderista.
Omaa kokemusta noista ymppäyksistä ei kylläkään ole, mutta noissa malleissa pitäisi olla yhteinen sylinteriryhmä. Eiköhän silloin vaihteisto plus kytkinkoppakin ole vaihtokelpoisia.
Mihinkäs moista?
Omaa kokemusta noista ymppäyksistä ei kylläkään ole, mutta noissa malleissa pitäisi olla yhteinen sylinteriryhmä. Eiköhän silloin vaihteisto plus kytkinkoppakin ole vaihtokelpoisia.
Mihinkäs moista?
- Epäkelpokeräilijä -
Takavetoversio on tarpeen.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Eiköhän siihen muutkin käy. Jos etuvetoon olet istuttamassa niin vaihteistoja löytyy mahdollisesti 164 TS:stä ja 155 8v:stä, takavetoon passaavia askeja taas Giuliasta, Bertone GT:stä, Berlinasta ja takaveto-Spiderista.
Omaa kokemusta noista ymppäyksistä ei kylläkään ole, mutta noissa malleissa pitäisi olla yhteinen sylinteriryhmä. Eiköhän silloin vaihteisto plus kytkinkoppakin ole vaihtokelpoisia.
Mihinkäs moista?
Tuollaiseen olisi tarkoitus keksiä tekniikkaa http://www.locostfinland.tk/ Ja kaverilla olisi jo kone mutta se laatikko. Onko berlinassa ns. normaaali rakenne eli ei taka-akselilaatikkoa? Millaiset on berlinan etunavat, onko ylä ja alatukivarret? Mistä löytäisi teknistä infoa/kuvia?
Ei taida takavetoisten ei-transaxle-Alfojen laatikotkaan käydä aivan suoraan: http://www.autocomponenti.com/twinspark ... g_list.htm
http://www.alfacentro.com/features/twinspark/index.html
http://www.alfacentro.com/features/twinspark/index.html
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Hauskannäköinen peli!
75:ssa, Giulietta Nuovassa, 90:ssä, Alfettassa ja Alfetta GT:ssä on laatikko taka-akselilla mutta Berlinassa ja kumppaneissa suoraan moottorin jatkona. Etunavoista en tiedä, mutta etupyöräntuenta näyttäisi olevan hoidettu kolmiotuella ja kahdella ylätukivarrella per pyörä.
Tämän parempaa en äkkipäätä löytänyt, joku mallia paremmin tunteva kertoo varmaan lisää:
http://www.berlinaregister.com/
75:ssa, Giulietta Nuovassa, 90:ssä, Alfettassa ja Alfetta GT:ssä on laatikko taka-akselilla mutta Berlinassa ja kumppaneissa suoraan moottorin jatkona. Etunavoista en tiedä, mutta etupyöräntuenta näyttäisi olevan hoidettu kolmiotuella ja kahdella ylätukivarrella per pyörä.
Tämän parempaa en äkkipäätä löytänyt, joku mallia paremmin tunteva kertoo varmaan lisää:
http://www.berlinaregister.com/
- Epäkelpokeräilijä -
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Mitä noita selailemalla olin ymmärtävinäni niin vauhtipyörä pitäisi olla vanhempaa mallia, eli ei TS:stä peräisin, ja kampiakselin päästä pitäisi löytyä joku silmälaakeri (?). Öljypohja ja öljypumppu pitäisi olla ei-Twinsparkista jos käytetään Berlinan tms. etuakselistoa, mutta muun auton ollessa omavalmisteinen voi tilaa TS:n öljypohjalle löytyä ihan luonnostaan. Samoin muut härpäkkeet pitää joka tapauksessa koplata käytettävään koriin.pee kirjoitti:Ei taida takavetoisten ei-transaxle-Alfojen laatikotkaan käydä aivan suoraan:
Lohko ja kytkinkoppa käyvät siis kimppaan jos vauhtipyörä ja se kampuran pää ovat oikeanlaiset. Jos se irtokone ei ole Twin Spark niin homma on varmaan helpompi.
- Epäkelpokeräilijä -
laatikko
Kyllä toi Ts kone saa käymään niihin vanhempien alfojen laatikkoihin suht helposti. En ole vielä viitsinyt omaan kesäpeliin sitä istuttaa, mutta katsotaan nyt mitä siihen rataprojektiin tulee. Mitä muihin autojen laatikkoihin tulee niin mielestäni esim sierran laatikkoa vois välilevyllä saada istumaan. Ei kun romikselle kipin kapin hakemaan jotain romulååtaa, sillä se selviää.
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Yksi mistä voisi lähteä soveltamaan olisi Getrac 240 tai 260. Noin kevyeen autoon pitäis kyllä riittää se pikku-getrakki. Kyseistä laatikkoa löytyy ainakin Bemareista ja joistakin Opeleista.
Edit. Ehkä vielä parempi vaihtoehto olisi Volvon laatikko. Ainakin välitykset on kohtuuhintaisia.
Edit. Ehkä vielä parempi vaihtoehto olisi Volvon laatikko. Ainakin välitykset on kohtuuhintaisia.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
Itsekin pohdiskelin viime kesänä tuota Locostin rakentamista ja nimenomaan alfan moottorilla. Jäi vain pohtimiseksi niinkuin aika monet muutkin meikäläisen projektit
The virallinen kirja toimii kyllä hyvin surffausläppärin alustana
Ettei aivan off topikkia tulisi, niin tuossa on etelänaapurin tekemä alfa-locost, mutta siinä on tuo taka-akselivaihteisto ja runkoa on jouduttu muuttamaan niiltä osin:
http://www.racetech.ee/a/cars/est003.htm
The virallinen kirja toimii kyllä hyvin surffausläppärin alustana
Ettei aivan off topikkia tulisi, niin tuossa on etelänaapurin tekemä alfa-locost, mutta siinä on tuo taka-akselivaihteisto ja runkoa on jouduttu muuttamaan niiltä osin:
http://www.racetech.ee/a/cars/est003.htm
Alfaton ainakin hetkellisesti...