Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 16 Maalis 2014, 21:04
- Paikkakunta: Huurula
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
156,sw -03 jts, hantinpuolen etuoven tiivisteen ja "karmin" välistä, kusee vedet sisään, peilin yläpuolelta, silikoonilla käsittelin tiivisteen, mutta ei auttanut, ongelma esiintyy vain autopesussa, ei esim painepesuria käytetäessä?, onko tyyppivika?
Onko Autokeskus ainoa paikka mistä nuita tiivisteitä saa, Heikalta ei ainakaan haun perusteella löytynyt...
Onko Autokeskus ainoa paikka mistä nuita tiivisteitä saa, Heikalta ei ainakaan haun perusteella löytynyt...
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Ootko kattonu,että ovi ei roiku ? Koita kiristää oven saranoiden 10mm kannalla olevat pultit. Mulla oli repsikan puolelta molemmat löysällä,ei vuotanut vettä sisään mutta kun vauhti ylitti 150km/h niin suhisi pahasti oven välistä
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 12 Loka 2014, 21:04
- Car(s): 156 2.0 TS -00
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kohtuu uus auto itelle tuo 156 (vm 2000) niin kysytääs nyt täältä. Kuuluuko mittaristossa hohtaa parkkisymboli aina kun ylipäätään jotkut valot on päällä? Ja luonnollisesti aina kun mittaristovalo kiiltää, myös itse parkkivalot palaa. Juuri vaihdoin toisen, rikkinäisen H6W:n vääräkantaiseen bilteman peruslamppuun. Ja koska kirkkaudessa oli alkuperäiseen nähden selvä ero (6W vs. 4W) niin myös toiselle puolelle laitoin halpiksen. Aiemmin en ole kiinnittänyt tuohon parkkisymboliin huomiota kun rikkinäisen lampun symboli on vienyt huomion.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä palaa parkkisymboli aina kun on valot päällä.
Abarth 500 Esseesse
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 12 Loka 2014, 21:04
- Car(s): 156 2.0 TS -00
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitos vaivaitumisesta, saipahan mielenrauhan taas.
- Aloitteleva holisti
- Viestit: 59
- Liittynyt: 17 Marras 2014, 00:05
- Car(s): Nyt: Fillari ja kuukausilippu paikallisliikenteeseen
EX: 156 SW 2.0 JTS
EX: 156 2.0 TS - Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Omassa 156:sessa palaa sillointällöin tuo moottorin vikavalo, olisi kiva, jos itse saisi luettua vikakoodia ja nollailtua. Onko kenelläkään tiedossa tähän autoon käypästä edullista laitetta, tietokonepohjasta tai ihan omaa vehettä!?
Life's too short to drive boring cars!
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuolla on kovin pitkä lista:Aloitteleva holisti kirjoitti:Omassa 156:sessa palaa sillointällöin tuo moottorin vikavalo, olisi kiva, jos itse saisi luettua vikakoodia ja nollailtua. Onko kenelläkään tiedossa tähän autoon käypästä edullista laitetta, tietokonepohjasta tai ihan omaa vehettä!?
http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tällainen Bluetooth dongeli todettu toimivaksi Torque:n kanssa androidilla.Aloitteleva holisti kirjoitti:Omassa 156:sessa palaa sillointällöin tuo moottorin vikavalo, olisi kiva, jos itse saisi luettua vikakoodia ja nollailtua. Onko kenelläkään tiedossa tähän autoon käypästä edullista laitetta, tietokonepohjasta tai ihan omaa vehettä!?
EDIT: Ja tällaisella (+fiatecuscan) saa pääsee myös Airbagiin kiinni: VAGKKL-kaapeli
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos koodien luku ja nollaus riittää niin perusmallinen OBD-testeri kelpaa myös. Motonetissa taisi hinnat lähteä alta neljän kympin ja netistä löytyy halvempiakin.Aloitteleva holisti kirjoitti:Omassa 156:sessa palaa sillointällöin tuo moottorin vikavalo, olisi kiva, jos itse saisi luettua vikakoodia ja nollailtua. Onko kenelläkään tiedossa tähän autoon käypästä edullista laitetta, tietokonepohjasta tai ihan omaa vehettä!?
- Aloitteleva holisti
- Viestit: 59
- Liittynyt: 17 Marras 2014, 00:05
- Car(s): Nyt: Fillari ja kuukausilippu paikallisliikenteeseen
EX: 156 SW 2.0 JTS
EX: 156 2.0 TS - Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitoksia paljon, pitääpä tilailla, vaikka molemmat, eipä ne noiden hinnalla edes kertaalleen viitti pajalla koodia lukeateletappi kirjoitti:Tällainen Bluetooth dongeli todettu toimivaksi Torque:n kanssa androidilla.Aloitteleva holisti kirjoitti:Omassa 156:sessa palaa sillointällöin tuo moottorin vikavalo, olisi kiva, jos itse saisi luettua vikakoodia ja nollailtua. Onko kenelläkään tiedossa tähän autoon käypästä edullista laitetta, tietokonepohjasta tai ihan omaa vehettä!?
EDIT: Ja tällaisella (+fiatecuscan) saa pääsee myös Airbagiin kiinni: VAGKKL-kaapeli
Life's too short to drive boring cars!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itsellä ainakin tuo tuulilasi mode toimii jos sitä painaa heti auton käynnistämisen yhteydessä. Jos odottaa vaikka minuutin ja sitten vasta käskee päälle niin ei se tottele kun vasta moottorin lämmetessä hieman.willez kirjoitti:Varmaan koitettu korjata tota tähän "boseliftiin" tuolla tuulilasi-modella. Eli toi keltainen nappi,jossa tuulilasin lämmityksen kuva. Alkaa välittömästi painamaan täydet lasille.JMC kirjoitti:Vanhemmassa automatiikka ilmastoinnissa harmitti talvella se, että se ei puhaltanut kylmällä koneella minkäänvertaa ilmaa hyttiin ja tästä seurasi lasien huurustuminen.
Yo siis pikkuasteilla. Kovemmat pakkaset sitten erikseen.
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Eikös toi sama juttu ole jo ensimmäisissäkin, ainakin mun omassa?:
Kuva
Toi "Max / tuulilasi"
Heittää sillä myös takalasinlämmittimen automaattisesti päälle. Eihän toi muualle sillon puhalla, mutta tuulilasiin kovaa ja huurut kyllä lähtee sillon. Ja kyllä kylmänä muillaki säädöillä puhaltaa kovaa jos haluaa, mutta eihän sieltä luonnollisesti lämmintä ainakaan heti tule.
Kuva
Toi "Max / tuulilasi"
Heittää sillä myös takalasinlämmittimen automaattisesti päälle. Eihän toi muualle sillon puhalla, mutta tuulilasiin kovaa ja huurut kyllä lähtee sillon. Ja kyllä kylmänä muillaki säädöillä puhaltaa kovaa jos haluaa, mutta eihän sieltä luonnollisesti lämmintä ainakaan heti tule.
Noni
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onkos tämä nyt sitten ihan sama kaapeli?!teletappi kirjoitti:Tällainen Bluetooth dongeli todettu toimivaksi Torque:n kanssa androidilla.Aloitteleva holisti kirjoitti:Omassa 156:sessa palaa sillointällöin tuo moottorin vikavalo, olisi kiva, jos itse saisi luettua vikakoodia ja nollailtua. Onko kenelläkään tiedossa tähän autoon käypästä edullista laitetta, tietokonepohjasta tai ihan omaa vehettä!?
EDIT: Ja tällaisella (+fiatecuscan) saa pääsee myös Airbagiin kiinni: VAGKKL-kaapeli
http://www.e-ville.com/fi/18-obd-vikako ... -4091.html
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
E-villen kaapelissa ei kuvien perusteella ole dippikytkimiä; silloin sillä ei pääse mm. ilmastointiin ja airbagiin käsiksi.
E-villen kaapelissa ei kuvien perusteella ole dippikytkimiä; silloin sillä ei pääse mm. ilmastointiin ja airbagiin käsiksi.
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Heittäkään hyviä arvauksia mikä mahtaa olla vikana 156 V6:ssa.
Kuoli ajosta, startatessa hörähti käyntiin ja sammui samantien. Ilmin liitin irti ja sittenhän sillä pystyi taas ajamaan. Tänään sitten suoriuduin vaihtamaan kohtuuhintaisen Ladan ilmin (siis sen pelkän anturin) jo nollasin vikakoodit. Vika vaan ei hävinnyt. Sen verran parani, että käy sentään hetken vaikeasti tyhjäkäyntiä ja kaasulla houkuttelemalla saa ottamaan vähän kieroksiakin. Multiecuscanilla katseltuna ilmamassamittarilta ja lämpötila-anturilta tulee ihan järkeviä lukuja. Ilmin liitin irti ja taas pysyy käynnissä & toimii suht normaalisti.
Akun kengän löysäsin irti, jos sitä nyt koittais vaikka ekana ecuresettiä.
Hyvä aina alkaa tekemään näitä remontteja päivää ennen kun pitäis viedä auto leimalle.
Kuoli ajosta, startatessa hörähti käyntiin ja sammui samantien. Ilmin liitin irti ja sittenhän sillä pystyi taas ajamaan. Tänään sitten suoriuduin vaihtamaan kohtuuhintaisen Ladan ilmin (siis sen pelkän anturin) jo nollasin vikakoodit. Vika vaan ei hävinnyt. Sen verran parani, että käy sentään hetken vaikeasti tyhjäkäyntiä ja kaasulla houkuttelemalla saa ottamaan vähän kieroksiakin. Multiecuscanilla katseltuna ilmamassamittarilta ja lämpötila-anturilta tulee ihan järkeviä lukuja. Ilmin liitin irti ja taas pysyy käynnissä & toimii suht normaalisti.
Akun kengän löysäsin irti, jos sitä nyt koittais vaikka ekana ecuresettiä.
Hyvä aina alkaa tekemään näitä remontteja päivää ennen kun pitäis viedä auto leimalle.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nimenomaan tuossa vanhemmassa 156:ssa toi systeemi toimii loistavasti. Kyllä olen tuota ikävöinyt niin 166:lla kuin 147:n dual zone -ilmastoinnilla ajellessa. Mitä enempi automatiikkaa, sitä enemmän joudut käsin säätämään. Ei sen mun mielestä niin pitäis mennäMacela kirjoitti:^ Eikös toi sama juttu ole jo ensimmäisissäkin, ainakin mun omassa?:
Kuva
Toi "Max / tuulilasi"
Heittää sillä myös takalasinlämmittimen automaattisesti päälle. Eihän toi muualle sillon puhalla, mutta tuulilasiin kovaa ja huurut kyllä lähtee sillon. Ja kyllä kylmänä muillaki säädöillä puhaltaa kovaa jos haluaa, mutta eihän sieltä luonnollisesti lämmintä ainakaan heti tule.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onkos se Ladan ilmin anturi sitten sama kuin mikä busson alkuperäinen?jknracing kirjoitti:Heittäkään hyviä arvauksia mikä mahtaa olla vikana 156 V6:ssa.
Kuoli ajosta, startatessa hörähti käyntiin ja sammui samantien. Ilmin liitin irti ja sittenhän sillä pystyi taas ajamaan. Tänään sitten suoriuduin vaihtamaan kohtuuhintaisen Ladan ilmin (siis sen pelkän anturin) jo nollasin vikakoodit. Vika vaan ei hävinnyt. Sen verran parani, että käy sentään hetken vaikeasti tyhjäkäyntiä ja kaasulla houkuttelemalla saa ottamaan vähän kieroksiakin. Multiecuscanilla katseltuna ilmamassamittarilta ja lämpötila-anturilta tulee ihan järkeviä lukuja. Ilmin liitin irti ja taas pysyy käynnissä & toimii suht normaalisti.
Akun kengän löysäsin irti, jos sitä nyt koittais vaikka ekana ecuresettiä.
Hyvä aina alkaa tekemään näitä remontteja päivää ennen kun pitäis viedä auto leimalle.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo. Sama boschin F00C2G2030. Löytyy noita vissiin myös Opeleista, Land Rovereista, Volvoista ym. autoista.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pitiks sun nyt noin puhdas ja siisti kuva laittaa.Macela kirjoitti:^ Eikös toi sama juttu ole jo ensimmäisissäkin, ainakin mun omassa?:
Kuva
Toi "Max / tuulilasi"
Heittää sillä myös takalasinlämmittimen automaattisesti päälle. Eihän toi muualle sillon puhalla, mutta tuulilasiin kovaa ja huurut kyllä lähtee sillon. Ja kyllä kylmänä muillaki säädöillä puhaltaa kovaa jos haluaa, mutta eihän sieltä luonnollisesti lämmintä ainakaan heti tule.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Onko jollakin sitten auto sisältä likainen?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hep täällä... ei oo ehtinyt, eikä ole listan kärkipäässä pakollisuudessaan, kun kulkee silti etiäpäin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
+2Alfissimo kirjoitti:Hep täällä... ei oo ehtinyt, eikä ole listan kärkipäässä pakollisuudessaan, kun kulkee silti etiäpäin.
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Miten ku mulla on sisältä ku kaatopaikka eikä se kulje eteenpäinkään?
Ecuresetin jälkeen starttas, mutta ei jäännyt käyntiin. Aikani starttailtuani ja kikkailtuani alkoi käymään tyhjäkäyntiä mahottoman hienosti. Annoin höristä vartin ja koitin startata uudestaan. Käy edelleenkin hienosti tyhjäkäyntiä, mutta jos kaasuun koskee, niin ei ota kunnolla kierroksia ja vähän kuulostaa niinku poksuttelis välillä imusarjaan.
Puuh. Sihautin oluen.
Ecuresetin jälkeen starttas, mutta ei jäännyt käyntiin. Aikani starttailtuani ja kikkailtuani alkoi käymään tyhjäkäyntiä mahottoman hienosti. Annoin höristä vartin ja koitin startata uudestaan. Käy edelleenkin hienosti tyhjäkäyntiä, mutta jos kaasuun koskee, niin ei ota kunnolla kierroksia ja vähän kuulostaa niinku poksuttelis välillä imusarjaan.
Puuh. Sihautin oluen.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
jknracing kirjoitti:Miten ku mulla on sisältä ku kaatopaikka eikä se kulje eteenpäinkään?
Oireet kuulostavat tutuilta. Kaasarissa on roskia. Ai mut seitkytluku meni jo?
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ En mä oikein usko. Kuoli ajosta kuin seinään, sen jälkeen startatessa lupas käyntiin, mutta sammui samantien. Ilmin liitin irti, niin toimii ihan ok lukuunottamatta sitä, että nykäsi täyskaasukiihdytyksissä jossain parin-kolmentonnin kierrosten välillä. Tuntu niinku olis hetkeks tukehtunu ja sit taas mentiin. Kulkujakin on suht ok.
Jos jako olis hypännyt pykälän-pari, niin kävis kyllä ja jos olis reilusti pielessä, niin ei kulkis tolla tavalla.
Ilmin liitin irroitettuna ei poksuttele mihinkään suuntaan ja kiertää rajoittajaan asti ihan ok.
Oisko joku asennontunnistin pimeenä? Pelaa "turvaohjelmalla" suht ok kun ottaa ilmin liittimen irti?
Jos jako olis hypännyt pykälän-pari, niin kävis kyllä ja jos olis reilusti pielessä, niin ei kulkis tolla tavalla.
Ilmin liitin irroitettuna ei poksuttele mihinkään suuntaan ja kiertää rajoittajaan asti ihan ok.
Oisko joku asennontunnistin pimeenä? Pelaa "turvaohjelmalla" suht ok kun ottaa ilmin liittimen irti?
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
ILMI rikki edelleen.jknracing kirjoitti:^ En mä oikein usko. Kuoli ajosta kuin seinään, sen jälkeen startatessa lupas käyntiin, mutta sammui samantien. Ilmin liitin irti, niin toimii ihan ok lukuunottamatta sitä, että nykäsi täyskaasukiihdytyksissä jossain parin-kolmentonnin kierrosten välillä. Tuntu niinku olis hetkeks tukehtunu ja sit taas mentiin. Kulkujakin on suht ok.
Jos jako olis hypännyt pykälän-pari, niin kävis kyllä ja jos olis reilusti pielessä, niin ei kulkis tolla tavalla.
Ilmin liitin irroitettuna ei poksuttele mihinkään suuntaan ja kiertää rajoittajaan asti ihan ok.
Oisko joku asennontunnistin pimeenä? Pelaa "turvaohjelmalla" suht ok kun ottaa ilmin liittimen irti?
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tarttee mennä pesemään mutsin autosta kaasuläppä ja lainata siitä ilmi testiin.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
-
- Viestit: 96
- Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
- Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04 - Paikkakunta: Turku
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Osaakos joku selittää tyhmälle että missä ne lambada-liittimet sijaitsevat, jotta pääsisin putsailemaan niitä?
Kylmä tuolla tulee kun taskulampun kanssa niitä yritin etsiä..
Kylmäkäynnistyksen yhteydessä lähes aina n. 30sec tyhjäkäynnin jälkeen antaa MCSF-varoitusta, piippaa noin 7 kertaa ja sitten hiljenee..
(edit. niin piuhan päästä lämpimänä käynnistettäessä ei ole koskaan noita MCSF-varoituksia tullut)
Kylmä tuolla tulee kun taskulampun kanssa niitä yritin etsiä..
Kylmäkäynnistyksen yhteydessä lähes aina n. 30sec tyhjäkäynnin jälkeen antaa MCSF-varoitusta, piippaa noin 7 kertaa ja sitten hiljenee..
(edit. niin piuhan päästä lämpimänä käynnistettäessä ei ole koskaan noita MCSF-varoituksia tullut)
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Bussossa ainakin on semmoinen muovinen laatikko imuputken alla ja toinen tulipellissä. Kai neloskoneissakin on vastaava?
Abarth 500 Esseesse
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Johtosarja tulee lukkopellin suunnasta lambda-antureille. Koneen puolella on pakosarjan molemmin puolin metalliset telineet joissa ne liittimet on alkujaan kiinni, nykyään tosin taitaa suurimmassa osassa olla ne liittimet irrotettu niistä telineistä ja kiinnitetty nippusiteillä johtosarjaan tms ilmeisesti ettei tärinä aiheuta katkoksia.
Ne yleensä pätkivät ykköslambdat löytyy katalysaattorien etupuolelta, sieltäkin suunnasta voi johtoja etsiä.
Mutta moottorin ja lukkopellin välissä lyhyesti sanottuna.
Ne yleensä pätkivät ykköslambdat löytyy katalysaattorien etupuolelta, sieltäkin suunnasta voi johtoja etsiä.
Mutta moottorin ja lukkopellin välissä lyhyesti sanottuna.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Siirsin jo vuosia sitten sen laatikon puoleisen liitoksen takaisin siihen telineeseen ylävesiletkusta, hienosti on pelittänyt. Jakopäänpuoleinen olikin telineessään. Tässä Verttiv:n tapauksessa epäilen kyllä sytytyshäiriötä. Mitäkön vikakoodit ovat näyttäneet?
Filaron jamppa väitti, että mun jts on sen vertta "tuore", ettei pitäisikään v*ttuilla liitoksen. Tiedä sitten, mutta moitteettomasti on kyllä toiminut.
Filaron jamppa väitti, että mun jts on sen vertta "tuore", ettei pitäisikään v*ttuilla liitoksen. Tiedä sitten, mutta moitteettomasti on kyllä toiminut.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pitäiskö noitten aina piippailla? Omassakin syttyy häiriövalo puolen minuutin jälkeen samalla tavoin muutamaksi sekunniksi jos käynnistää kylmänä, ja sitten sammuu itsekseen. Mutta ei se mitään piipitä. Olen epäillyt kanssa että jokin lambda lämpenee laiskasti. 2 tavallista ja 2 laajakaistaa tuolla taisi olla, laajakaistojen liittimet taisi olla heti jäähdyttäjän takana. Mutta helppohan ne on löytää kun seuraa johtoja pakosarjalta. Ei aiheuta toimenpiteitä toistaiseksi, luetaan koodit kun liitäntälaite saapuu Hong Kongista.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^summeri äänettömällä
Joo, turha arpoa ennen vikakoodeja. Koodien kanssa on arpomine paljon hyödykkäämpää.
Joo, turha arpoa ennen vikakoodeja. Koodien kanssa on arpomine paljon hyödykkäämpää.
-
- Viestit: 256
- Liittynyt: 06 Elo 2014, 22:13
- Car(s): 156 V6 2001
EX 155, 156, 156, 156, Kappa, Prisma... - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tänään vaihtelin Alfaani mittaristot kun nestekidenäyttö oli mykkä. Nyt kiinni on hopeapohjaiset mittarit kromirinkuloilla ja kaikki muu toimii kivasti paitsi nopeusmittari joka ei liikahda lainkaan. Niin ja siitä uudesta nestekidenäytöstä on puolet pikseleistä pimeänä ja yhdessä kulmassa "vuoto" Sittemmin huomasin että vanhassa mittarissa olikin vaan näytön taustapolttimo palanut, ja sen vaihdettuani huomasin että kyseinen näyttö oli paremmassa kunnossa vaikkakaan ei virheetön sekään.
Onko näitä joku korjaillut, vai meneekö vaan koko mittari aina uusiksi ?
Onko näitä joku korjaillut, vai meneekö vaan koko mittari aina uusiksi ?
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Apua tarvisi!
kyseessä 2.5 1999 lämmitys laitteessa ja ilmastoinnissa ei toimi kuin yksi nopeus 3;nen ja puhaltaa vain todella kuumaa.otin ton puhaltimen esivastuksen irti ja sisällä yksi juotos epäilyttävän näköinen pyystyykö tätä 52466964-12v vastusta jotenkin mittaan et onko kunnossa?
vinkit muutenkin kelpaa mistä vikaa voisi hakea,joku kertoi et on jokin lämmityslaitteen säätömoottori missähän se sijaitsee?
kyseessä 2.5 1999 lämmitys laitteessa ja ilmastoinnissa ei toimi kuin yksi nopeus 3;nen ja puhaltaa vain todella kuumaa.otin ton puhaltimen esivastuksen irti ja sisällä yksi juotos epäilyttävän näköinen pyystyykö tätä 52466964-12v vastusta jotenkin mittaan et onko kunnossa?
vinkit muutenkin kelpaa mistä vikaa voisi hakea,joku kertoi et on jokin lämmityslaitteen säätömoottori missähän se sijaitsee?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
156sw 1.8 ts -01 aj.220tkm vikinä apulaitteiden suunnalta
Aiemmin on aina vikissy kylmänä n.2min ajan, (4kk ollu tämä auto minulla) no tänään piti käyttää paikat auki ja kattoa mikä sieltä on korkkaamassa, ja epäilys osuu ilmastoinnin kompuran laakereihin, on väljä ja kuuntelussa rahisi selvästi.
Muissa hihnapyörissä en tuntenut välystä eikä rahinoita. Laturin rulla tosin pyöri "heleästi" mut ei ollu yhtään väljän tuntuinen.
Autossa on uusi kiristäjä, uusi ohjainrulla, uuden karhea remmi. Vaihdoin syksyllä samalla ku vaihdoin uuden akun.
Tänään käytetty käynnissä ilman moniurahihnaa-> ei ylimääräisiä ääniä
käsikopelolla tunnustelu ja kuuntelu hihnapyöriin-> kompuran pyörä "lonkkasee"
Onkos kukaan vaihtanut kompuraan laakereita ja liekö tuo avattavaa mallia?
En löytäny valmistajan merkkiä kotelosta mutta näkyy nro-sarja: 100521 viivakoodin viereen stanssattu.
Kompuran hihnapyörässä on uria enemmän kuin hihnassa eli liekö jälkiasennettu?
Aiemmin on aina vikissy kylmänä n.2min ajan, (4kk ollu tämä auto minulla) no tänään piti käyttää paikat auki ja kattoa mikä sieltä on korkkaamassa, ja epäilys osuu ilmastoinnin kompuran laakereihin, on väljä ja kuuntelussa rahisi selvästi.
Muissa hihnapyörissä en tuntenut välystä eikä rahinoita. Laturin rulla tosin pyöri "heleästi" mut ei ollu yhtään väljän tuntuinen.
Autossa on uusi kiristäjä, uusi ohjainrulla, uuden karhea remmi. Vaihdoin syksyllä samalla ku vaihdoin uuden akun.
Tänään käytetty käynnissä ilman moniurahihnaa-> ei ylimääräisiä ääniä
käsikopelolla tunnustelu ja kuuntelu hihnapyöriin-> kompuran pyörä "lonkkasee"
Onkos kukaan vaihtanut kompuraan laakereita ja liekö tuo avattavaa mallia?
En löytäny valmistajan merkkiä kotelosta mutta näkyy nro-sarja: 100521 viivakoodin viereen stanssattu.
Kompuran hihnapyörässä on uria enemmän kuin hihnassa eli liekö jälkiasennettu?
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Siivapyörän puolella on pulttikehä joten kompura on avattavissa et luulis laakereiden vaihdon onnistuvan.
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
eipä tunnu mistään selvää vikaa löytyvän,kait se on tuo 52466964 numero sarjan omaava osa jostain hommatava uusi.näyttää pitävän sisällään paljon älyä noista elektroniikka osista päätellen,siellä yksi juotos on ainakin sen näköinen kuin olisi lämmennyt.banditbusa kirjoitti:Apua tarvisi!
kyseessä 2.5 1999 lämmitys laitteessa ja ilmastoinnissa ei toimi kuin yksi nopeus 3;nen ja puhaltaa vain todella kuumaa.otin ton puhaltimen esivastuksen irti ja sisällä yksi juotos epäilyttävän näköinen pyystyykö tätä 52466964-12v vastusta jotenkin mittaan et onko kunnossa?
vinkit muutenkin kelpaa mistä vikaa voisi hakea,joku kertoi et on jokin lämmityslaitteen säätömoottori missähän se sijaitsee?
ebay;sä näky muutava käytetty myynnissä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko 2,5l V6:n sylinteriputkissa jokin pinnoitus? Nikasil? Kovakromi tms?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
banditbusa kirjoitti:Siivapyörän puolella on pulttikehä joten kompura on avattavissa et luulis laakereiden vaihdon onnistuvan.
Kiitos vinkistä
Otin kompuran irti ja rassasin sisätiloissa sitä. Kompuran pääty pultti oli 10mm kannalla jonka irrotuksen jälkeen hihnapyörä lähtee kiertämällä pyörän päätylevyssä oleviin reikiin ajopultit (M5). Kompura on Selmec TM-13HS.
Uusi laakeri paikallaan (35e) Etralta ja huomiseen menee kompuran paikalleen laitto, jos kaatosade hellittää. Letkut tulpattu tietty mut eipä tullu mistään raosta aineita pihalle, tarvis täytön.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos ostaa SW JTS:ään pakoputket tavan varaosaliikkeestä, niin onko niissä 1 vai 2 ulostuloa? Omassa autossa on nyt 2x rosteripäät joissa lukee kait CSC tms eikä vaikuta jälkiasennuspäiltä. Liekö jotenkin erikoinen vai perustarvike? Ajattelin kun jossain vaiheessa joutuu kumminkin uutta laittamaan, niin mitä tuonne kannattaa laittaa, että sekä näyttäisi että kuulostaisi hyvältä eikä tehot ainakaan laskisi.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
-
- Viestit: 140
- Liittynyt: 07 Kesä 2011, 18:25
- Car(s): 156 2.0 SW Selespeed -01
Spider Veloce 2000 -80
Ex:
156 jts fl, 147 TS,
Fiat 600, Fiat 126 (gsxr1100 nos)
Fiat 133 Msquirt
Humber Hawk, Triumph Herald yms...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onnistuuko normistereoitten tilalle vaihtaa Boset ilman suurempia, vai pitääkö esim johtosarja konttiin vetää uusiksi.
Vanhanmallin ilmastointinamiskoja ei vissiin pysty päivittään uudempiin.
Eli haaveena olis päivittää normi keskikonsoli boseliftiksi.
Vanhanmallin ilmastointinamiskoja ei vissiin pysty päivittään uudempiin.
Eli haaveena olis päivittää normi keskikonsoli boseliftiksi.
- Alfa 33 QV
- Viestit: 113
- Liittynyt: 13 Huhti 2003, 11:49
- Car(s): Alfa Romeo 33 16v QV ,91
Alfa Romeo 156 2,5 V6 ,99
Alfa Romeo GTV 2,0 TS ,95
Alfa Romeo 147 1,6 TS ,02
Alfa Romeo 156 2.0 JTS , 03
Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 09 - Paikkakunta: Köyliö
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mahtaakohan 156 alkuperäinen peltivanne sopia 147?
147: Pulttijako:5x98, ET:25-41, Keskireikä:58.1
156: Pulttijako:5x98, ET:25-40, Keskireikä:58.1
Jos nuo netistä kaivetut tiedot pitää paikkansa niin ilmeisesti sopis hyvinkin, mutta ajattelin vielä tarkistaa jos jollain varmaa tietoa. Kiitokset
147: Pulttijako:5x98, ET:25-41, Keskireikä:58.1
156: Pulttijako:5x98, ET:25-40, Keskireikä:58.1
Jos nuo netistä kaivetut tiedot pitää paikkansa niin ilmeisesti sopis hyvinkin, mutta ajattelin vielä tarkistaa jos jollain varmaa tietoa. Kiitokset
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ainakin alkuperäisaluvanteet sopivat ristiin rastiin noiden välillä. Peltivanteita en ole kierrättänyt, mutta sellainen muistikuva on että 147:n alkuperäinen peltikiekko olisi puoli tuumaa kapeampi kuin 156:n. Tämä havainto siis omista yksilöistäni, joista kumpaakaan minulla ei enää ole, vain vanteet ovat jäljellä tuolla ullakkovarastossa, mutten pääse juuri nyt niitä katsastamaan. Tuohan nyt rajaa käytännössä vain vanteelle sopivaa rengasvalikoimaa.
Noissahan on hassusti rengaskoot tyypitetty siten, että 15-tuumaiset ovat rek.otteella hieman erikokoiset, mutta 16-tuumaiset täsmälleen samaa kokoa. Minulla on esim. nyt 147:ssa 156:n kokoa olevat talvirenkaat 156:n pepperpot-vanteella alla, toimii ongelmitta, eli leveämpi vanne ei aiheuta komplikaatioita.
Noissahan on hassusti rengaskoot tyypitetty siten, että 15-tuumaiset ovat rek.otteella hieman erikokoiset, mutta 16-tuumaiset täsmälleen samaa kokoa. Minulla on esim. nyt 147:ssa 156:n kokoa olevat talvirenkaat 156:n pepperpot-vanteella alla, toimii ongelmitta, eli leveämpi vanne ei aiheuta komplikaatioita.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Voi olla vaikeampi operaatio (eikös boseliftissä ole vieläpä dual-zonekin?), mutta ennenkaikkea turha jos toiminnallisuudella on mitään väliä. PRE-FL:n yksinkertaiset napit on paljon paremmat käytännössä.PenttiN kirjoitti: Eli haaveena olis päivittää normi keskikonsoli boseliftiksi.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hei! Olen ehkä ostamassa 156:n farkun 1.8 koneella.
Onko normaalia, että kyseisessä mallissa kytkin pitää painaa lähes pohjaan?
Onko normaalia, että kyseisessä mallissa kytkin pitää painaa lähes pohjaan?
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Lähes pohjaan? Omissani kytkin on pitänyt painaa käytännössä pohjaan, jokaisessa
Onko poljin jäykkä, tuntuuko kytkin muuten hyvältä?
Jos noston aikana kuitenkin kytkin ottaa todella ylhäällä kiinni, on se viite mahdollisesti kuluneesta kytkimestä.
Onko poljin jäykkä, tuntuuko kytkin muuten hyvältä?
Jos noston aikana kuitenkin kytkin ottaa todella ylhäällä kiinni, on se viite mahdollisesti kuluneesta kytkimestä.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mutua: Ehkä Alfan kytkin ottaa alempaa ku jossain toisessa merkissä, mutta ei tuo nyt ihan normaalilta kuulosta.wileythecoyote kirjoitti:Hei! Olen ehkä ostamassa 156:n farkun 1.8 koneella.
Onko normaalia, että kyseisessä mallissa kytkin pitää painaa lähes pohjaan?
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO