ainakin Opelilla on joku "paranneltu" ketju, joka menee heittämällä Alfaan, ehkä kyselisin mielummin sieltä ketjua ja tarvikkeita kuin ostaisin tarvikkeena jos kestävyyttä haluaa. en tiedä sitten, onko Alfankin ketju parantunnut ajan saatossa,voi hyvinkin olla, mutta siitä en ole niin varma kuin tuosta ooppelin vastaavasta. omassa ainakin pyörii GM;n ketju suoraan ooppelin varaosatiskiltä
Varmaan puhutaan motor flush käsittelystä kun viitataan forteen? se pitää tehdä oikein, ettei jää tavaraa pyörimään käsittelyn jälkeen. 10-15 min korotetulla joutokäynnilla (2000-2500) ja sitten öljy pitää laskea kokonaan pois, yhtään ei saisi jäädä järjestelmään, motor flush hajottaa karstan, joten on äärimmäisen epätodennäköistä, että karsta jää pyörimään kanaviin. sitä en sitten tiedä, miten forte aittaisi tuohon anturi vikaan? kuulostaa aika kaukaa haetulta. Sen anturin vaihto on helpohko tehdä öljynvaihdon yhteydessä, kun öljyt on jo pois koneesta, samalla voi pyytää puhdistamaan sen sihdin jos epäilee tukkoisuutta.
Eipä ole ikinään tarvinnut lisätä öljyä huoltovälillä, aina pysynnyt nätisti Max-rajalla. ei mene 0,5-1,0/1000km, niin kuin laadukkailla saksalaisilla - huonoja pelejä nämä Alfat, huh?