156 2,0 TS kilkatusta
Valvoja: Moderators
156 2,0 TS kilkatusta
Minä, kun en ole tuota haku-toimintoa oikein oppinut vielä 11 vuoden aikana käyttämään, niin kysyn nyt tässä, että:
Hommasin tuossa -99 mallin 2,0 ts projektiauton ja kone kyllä lähtee käyntiin ihan ok ja pysyykin käynnissä, eikä savuta, MUTTA kilkattaa vallan järkyttävästi.
Kierroksia antaessa ääni ajoittain ikäänkuin loppuisi...
Yläpään ääneltä kuulostaa.
Otin tasapainohihnan poies, mutta ei vaikuttanut.
Jos hihnan merkit(kampiakselilta muovisuojukseen vas.yläviisto ja pakonokkapyörästä eteen sauman kohdalle) on kohdallaan, niin pitäisikö 1-pytty olla ylimmässä asennossaan? Tässä tapauksessa ainakin mäntä on jo matkalla alas...
Mulla ei siis ole senkummempaa tietoa mitä on tapahtunut, tai miten kilkatus on alkanut.
Neuvoja, vinkkejä, tai linkkejäkin tahtoisin.
Hommasin tuossa -99 mallin 2,0 ts projektiauton ja kone kyllä lähtee käyntiin ihan ok ja pysyykin käynnissä, eikä savuta, MUTTA kilkattaa vallan järkyttävästi.
Kierroksia antaessa ääni ajoittain ikäänkuin loppuisi...
Yläpään ääneltä kuulostaa.
Otin tasapainohihnan poies, mutta ei vaikuttanut.
Jos hihnan merkit(kampiakselilta muovisuojukseen vas.yläviisto ja pakonokkapyörästä eteen sauman kohdalle) on kohdallaan, niin pitäisikö 1-pytty olla ylimmässä asennossaan? Tässä tapauksessa ainakin mäntä on jo matkalla alas...
Mulla ei siis ole senkummempaa tietoa mitä on tapahtunut, tai miten kilkatus on alkanut.
Neuvoja, vinkkejä, tai linkkejäkin tahtoisin.
Alfa-uros...tojota-naaras
Re: 156 2,0 TS kilkatusta
Tänään kokeilin vaihtaa sen ajoituksenmuuntimen solenoidin(?) sieltä ruiskusuuttimien välistä- ei vaikutusta.
Kilkatus useimmiten tosiaan loppuu, kun antaa hetkellisesti kierroksia, mutta sitten taas käynti on kovin epätasaista(ajoitus pielessä?)
Kilkatus useimmiten tosiaan loppuu, kun antaa hetkellisesti kierroksia, mutta sitten taas käynti on kovin epätasaista(ajoitus pielessä?)
Alfa-uros...tojota-naaras
Re: 156 2,0 TS kilkatusta
Eipä tuohon ajoituksen tarkistamiseen oikeen muuta kuin ykk heittokellolla, venakoppaa auki ja lukkopalat paikalleen.
Re: 156 2,0 TS kilkatusta
Se olikin tuossa jo auki. Nokka-akselitkin vaikutti ihan käyviltä. Ei mitään järkyttävän näköistä kulumaa. Kaikki paininkupit liikkuu samanverran etc. Ykk:ssakin nokat on juuri siinä asennossa, kuin mitä olen kuvia ja videoita netistä tutkaillut. (molemmat hitusen sisäänpäin kallellaan). Nuo merkit alimmassa suojakotelossa ja venttiilikopan/kannen saumassa ei sitten taida olla, kuin hihnan tarkistusta varten?
Alfa-uros...tojota-naaras
- gtvaj
- Viestit: 1320
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
Re: 156 2,0 TS kilkatusta
kk laakerit tai väärä kansipahvi ?
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 156 2,0 TS kilkatusta
Alakertaa olisin myös veikannut, mutta eikö se kilkatus kuuluisi enemmän kierroksilla?
Siitähän tuntuu nyt olevan liikeellä..
Tulpat pois, onko männissä jälkiä?
Siitähän tuntuu nyt olevan liikeellä..
Tulpat pois, onko männissä jälkiä?
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: 156 2,0 TS kilkatusta
Kampiakselin hihnapyörä tai itse ajoituksenmuunnin.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: 156 2,0 TS kilkatusta
http://www.youtube.com/watch?v=P7Ty6lfB ... e=youtu.be
Tossa oma video kuvattu ku ajotuksenmuunnin oli rikki. Kuulostaa aika karulta jos muunnin totaallisen sökö. Hiljenee ku vaihtaa uuden.
Tossa oma video kuvattu ku ajotuksenmuunnin oli rikki. Kuulostaa aika karulta jos muunnin totaallisen sökö. Hiljenee ku vaihtaa uuden.
Re: 156 2,0 TS kilkatusta
Alfa-uros...tojota-naaras
Re: 156 2,0 TS kilkatusta
Ainoa vikakoodi, joka ecusta löytyi oli P1173. FRA autoadapt. parameter (additive)
Alfa-uros...tojota-naaras
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: 156 2,0 TS kilkatusta
Imunokan jako vituillaan ja venttiili hakkaa mäntään. Kierroksilla ajotuksenmuunnin kääntää nokkaa sen verran että ei enää osu - veikkaan mä.
Edit: Eikäkö, ajotuksen muunninhan aikastaa nokkaa kierroksilla, joten efekti olis just päinvastanen.
Edit: Eikäkö, ajotuksen muunninhan aikastaa nokkaa kierroksilla, joten efekti olis just päinvastanen.
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: 156 2,0 TS kilkatusta
Aika jäätävä metallinen ääni, ei kannata käyttää enään yhtään, veikkaan kk.laakeria.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 156 2,0 TS kilkatusta
Mulla oli samankaltainen/samanlainen ääni, tosin vain kierroksilla.
Tulpilta vuoronperään virransyöttö irottamalla saattaa selvitä minkä kk:n laakeri on mennyt...
Näissä on kai öljypohjankin ihan helposti poistettavissa?
Tulpilta vuoronperään virransyöttö irottamalla saattaa selvitä minkä kk:n laakeri on mennyt...
Näissä on kai öljypohjankin ihan helposti poistettavissa?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 156 2,0 TS kilkatusta
jaahans, kiertokangen laakerit öljypohjassa, kampura ja veivi paskana.
Re: 156 2,0 TS kilkatusta
Kk- laakeri entinen ja mäntä hakkaa kanteen. Omassa JTS:ssä oli aikalailla samanlainen ääni. http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=21107
Tulisivat ite huoltoukot laittammaan!
Re: 156 2,0 TS kilkatusta
Ostin koko auton ihan renkaiden ja vanteiden hinnalla, enkä meinaa konetta alkaa aukomaan. Joten ei lopullinen hajoaminen sinänsä pelota. Koriltaan olisi ihan leimakelpoinen yksilö...
Alfa-uros...tojota-naaras
Re: 156 2,0 TS kilkatusta
Vituttaa jonkunverran, kun en saa päähäni, että mikä mättää tuossa imunokassa... Molemmat oikeassa asennossa ja käsin parikierrosta, niin imupuoli n. Viidesosakierrosta vituillaan... Taas pari kertaa ympäri ja taas ihan uusi asento...
Alfa-uros...tojota-naaras
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: 156 2,0 TS kilkatusta
Ei kai tuossa voi olla mitään muuta kuin, että sulla on hihnapyörä löysällä tai ajoituksenmuuntimessa klappia. jos mahdollista...
Re: 156 2,0 TS kilkatusta
Jep. Huomenna aamusella ajan tämän auton tuohon pihalle odottamaan ehkäpä uutta tulemistaan.
Ja sitten päivällä uutta potilasta hakemaan
Ja sitten päivällä uutta potilasta hakemaan
Alfa-uros...tojota-naaras
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: 156 2,0 TS kilkatusta
ei remmin pituus vaikuta välitykseen.... kyllä se samaa vauhtia pyörittää pidempikin remmi mitä lyhyt jos vaan paikalleen meneekumimuumi kirjoitti:166 ja 168 hampaiset hihnat menny sekasin?
ei mopoakaan saa kulkemaan kovempaa ketjuja vaihtamalla eri mittaseksi
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: 156 2,0 TS kilkatusta
katsopa nokka-akselit. tänään hieman avasin meidän 156sta metallisen kilkutuksen vuoksi. 1s pytyn imupuolen 2s nokka 5 milliä lyhyempi kuin 1s nokka ja kulunut ihan muotopuoleksi. ei kilkata tyhjäkäynnillä eikä tasavauhtisessa ajossa, mutta kun antaa kierroksia, niin huh huh
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."