Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

puunakki kirjoitti:Mistäköhän kannattaisi -00 1.8 tessuun tilata ilmamassamittari, ettei nyt ihan tolkuttomia maksaisi :D
Tuossa on aito BOSCH melko edullisesti http://www.autonvaraosat24.fi/bosch/1150542


Tarkista toki että on oikea malli, mutta siis itse tilasin joskus tuolta ILMIn ex tessuun, toimitusaika oli jonkun päivän pidempi kuin tuolta etelänaapurista, mutta alle viikossa saapui.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Ei sisällä osia, sparetosta ajattelin tilata kun skf satsi on 192e ja siihen pumppu päälle.

stinger
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Marras 2011, 20:49
Paikkakunta: Hki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja stinger »

jeQQ kirjoitti:Kuinka voimakkaat SW:n vakio takaluukun kaasujouset ovat? Voisi olla hauska idis ostaa vahvemmat, niin aukeaisi luukku itekseen napista. 8)
Ja vielä hauskempi, kun et enää jaksa sulkea takaluukkua.

SammyB
Viestit: 50
Liittynyt: 05 Syys 2014, 09:34
Car(s): 156 2.0 JTS 2005

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja SammyB »

Missäon 156 JTS todennäköiset jäähdytysneste vuodon paikat? Tunnin etsin vuotopaikkaa, muttei löydy-

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

SammyB kirjoitti:Missäon 156 JTS todennäköiset jäähdytysneste vuodon paikat?
Kaikki missä kulkee jäähd.neste takana. Onko sulla letkulämmitintä siinä ?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

willez kirjoitti:
SammyB kirjoitti:Missäon 156 JTS todennäköiset jäähdytysneste vuodon paikat?
Kaikki missä kulkee jäähd.neste takana.
:lol:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

SammyB
Viestit: 50
Liittynyt: 05 Syys 2014, 09:34
Car(s): 156 2.0 JTS 2005

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja SammyB »

Onneks mulla on vaan jäähdytysnestettä keulassa :crazyeyes:

On kyllä mutta ei se ainakaan ulos vuoda. Toisaalta se vuoto on sattunut tähän lämmityskauteen...

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Pakosarjan yläpuolella on muovinen putki joka on moottorissa kiinni, kun seuraat paisuntasäiliöstä lähtevää letkua.
Toi putki saattaa vuotaa siitä paisuntasäiliön päästä. Siellä on tiiviste moottoria vasten ja se minulla vuosi nesteet pihalle.
On vaikea paikka nähdä kunnolla sitä vuotoa.

Avatar
Skeletor
Viestit: 437
Liittynyt: 11 Huhti 2014, 15:16
Car(s): 156 2,5l V6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Skeletor »

En muista kyselinkö tätä jo ennenkin, mutta keksikääpäs Alfaosien hankintaan enemmän perehtyneet mistä saisi edullisesti hankittua ovien ikkunoiden ulkotiivisteistä. Ruostuvat ryökäleet sisäpuolelta, tursuavat rumaksi ja alkuperäisosat maksavat maltaita!

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Mulla oli samaa ongelmaa Jakessa. Ne kiinnitysklipsut on jotain patarautaa ja turpoavat hienosti ruostuessaan.
Silloin korjasin asian repimällä (irroittamalla) tiivisteen ja putsaamalla ruosteet pois sekä rungosta että tiivisteestä.
Takaisin kiinnitin sen sikflexillä ja turvonneisiin paikkoihin laitoin puristimet.
Hyvä siiitä tuli. puristimia meni vaan aika monta.
Tämän tyylisiä siis http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Ruuvi ... tin-20806/

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

tilasin nimarkilta sisemmän vetonivelen 156 2.5 mut se on liian pieni.joka paikkassa näkyy olevan halkaisia 100mm mut ne on pieniä mistä löydän sopivan????
joku sanoi et audi a4 1.8 t sisempi vetonivel kävisi 28 uraa/ halkaisija 108mm voisikohan se olla sama kun 2.5 alfassa?

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Tilasin joskus Heikalta, tuli laakista oikea osa.
Hintaa voi olla kyllä enemmän.

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

Finest kirjoitti:Tilasin joskus Heikalta, tuli laakista oikea osa.
Hintaa voi olla kyllä enemmän.
Heikan sivuilla ei ainakaan näy et sillä olisi noita niveliä,mut motonetissa olisi jyväskylässä tuollainen audin nivel tarjolla.
kun vain tietäs olisko sopiva?en pääse omaa vertaan kun se jäi töihin mut moottorin puolelta mittasin halkaisija näyttäis olevan juuri tuo 108mm.
kerkeis vain tänään hakeen motonetista tuon audin 17-4214 numerolla olevan nivelen jos se mahdollisesti olisi käyvä. :silly:

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

banditbusa kirjoitti:
Finest kirjoitti:Tilasin joskus Heikalta, tuli laakista oikea osa.
Hintaa voi olla kyllä enemmän.
Heikan sivuilla ei ainakaan näy et sillä olisi noita niveliä,mut motonetissa olisi jyväskylässä tuollainen audin nivel tarjolla.
kun vain tietäs olisko sopiva?en pääse omaa vertaan kun se jäi töihin mut moottorin puolelta mittasin halkaisija näyttäis olevan juuri tuo 108mm.
kerkeis vain tänään hakeen motonetista tuon audin 17-4214 numerolla olevan nivelen jos se mahdollisesti olisi käyvä. :silly:
Passaako tuo?

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

A Bart kirjoitti:
banditbusa kirjoitti:
Finest kirjoitti:Tilasin joskus Heikalta, tuli laakista oikea osa.
Hintaa voi olla kyllä enemmän.
Heikan sivuilla ei ainakaan näy et sillä olisi noita niveliä,mut motonetissa olisi jyväskylässä tuollainen audin nivel tarjolla.
kun vain tietäs olisko sopiva?en pääse omaa vertaan kun se jäi töihin mut moottorin puolelta mittasin halkaisija näyttäis olevan juuri tuo 108mm.
kerkeis vain tänään hakeen motonetista tuon audin 17-4214 numerolla olevan nivelen jos se mahdollisesti olisi käyvä. :silly:
Passaako tuo?
no siihen tässä kyselen vinkkejä,halkaisija on audi a4 1.8t:ssä 108mm ja 28 rihlainen muuta en tiedä varmaksi.
kävin töissä varmistamassa myös tuo alfan nivel on 108mm ja 28 rihlaa!
tuolta vanhoja kysymyksiä selailin löysin kaksi keskustelua missä oli haettu motonetista kyseinen audin nivel 2.5 156 alfaan.
muttei ollut sitten sen enempää kerrottu et oliko ollut passeli osa.
kun sais jotain vinkkiä et sopiiko niin sais vielä haettua tänään nivelen jyväskylästä,ei viitsisi hupia ostaa jos siinä onkin jotain muuta eroa.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Semmoinen pähkäily vielä kun sulla on invalatikko tuossa 156ssa. Ainakin 159 2.4 on automaatissa ja manuaalissa erilaiset vetarit (näin muistan jostain lukeneeni). Mut en tiedä onko 156 eroa. Parempi ostaa kaikki variaatiot ja palauttaa väärät... Ja sit myös kertoa täällä mikä kävi, niin voi auttaa muita jatkossa.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

m.sa kirjoitti:Semmoinen pähkäily vielä kun sulla on invalatikko tuossa 156ssa. Ainakin 159 2.4 on automaatissa ja manuaalissa erilaiset vetarit (näin muistan jostain lukeneeni). Mut en tiedä onko 156 eroa. Parempi ostaa kaikki variaatiot ja palauttaa väärät... Ja sit myös kertoa täällä mikä kävi, niin voi auttaa muita jatkossa.
Vai on invalaatikko,no joo hain sen nivelen.Maanantaina oon viisaampi käykö se tohon tarvii palailla sitten asiaan kun tiedän paremmin. :silly:
No niin sisempi oikea nivel on laitettu vetoakseliin,ja todellakin Audi A4 1.8T 1995-2000 vuoden on sama kuin Alfa 156 2.5 1999;ssä.
Löytyy motonetista koodilla 17-4214 :-D hinta oli muistaakseni 54.90 euroo.

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

banditbusa kirjoitti:
m.sa kirjoitti:Semmoinen pähkäily vielä kun sulla on invalatikko tuossa 156ssa. Ainakin 159 2.4 on automaatissa ja manuaalissa erilaiset vetarit (näin muistan jostain lukeneeni). Mut en tiedä onko 156 eroa. Parempi ostaa kaikki variaatiot ja palauttaa väärät... Ja sit myös kertoa täällä mikä kävi, niin voi auttaa muita jatkossa.
Vai on invalaatikko,no joo hain sen nivelen.Maanantaina oon viisaampi käykö se tohon tarvii palailla sitten asiaan kun tiedän paremmin. :silly:
No niin sisempi oikea nivel on laitettu vetoakseliin,ja todellakin Audi A4 1.8T 1995-2000 vuoden on sama kuin Alfa 156 2.5 1999;ssä.
Löytyy motonetista koodilla 17-4214 :-D hinta oli muistaakseni 54.90 euroo.
Toivottavasti tiedosta on muillekin apua :-D

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

Mitä voisi laittaa vakaajan puslien tilkkeeksi, kun uudet kummit on oikeastaan väljemmät, kuin vanhat. Itse tankokin toki kulunut ko. kohdista. Ei siellä varmaan ihan erkkaa voi käyttää? :roll:
Alfa-uros...tojota-naaras

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Erkkaa lapaan.. Jotain ohutta kumia? ;-) Ei uusien kyllä pitäis väljiä olla. Mut tietty jos tanko on jo niin kulunut niin vois kai sen vaihtoa harkita?
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Minkäs kokoset ostit?
22mm, 23mm ja 26mm versiot tarjoaa Powerflex - riippuen tangon paksuudesta (26mm tiettävästi nimenomaa GTA?). Väärät voivat jäädäkin väljiksi...
Ja jos tehtaan alkuperäisnumerolla olet ostanut, niin sitten voi olla ihan vaan kulumasta (jos noita edes saa alkuperäisenä pelkästään, eikä koko tankoa mukaan?)

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

Alfa-uros...tojota-naaras

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Näkyvät kauppaavan samaa osaa 1,6 -> GTA, joten oisko nyt väärä koko kyseessä.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Kivasti passas Biltemasta joku 5 sarjan bemarin kaasujousi SW:n takakonttiin, pysyy ylhäällä taas 8)

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Nyt tulee ihan idioottimainen kysymys. Joudun lähtemään hyvin valitettavasti Toscanaan helmikuussa, enkä pääse nauttimaan Suomen upeasta talvisäästä. Sen sijaan Alfa jäänee ulos parkkipaikalle ja epäilen, ettei akku tykkää hyvää helmikuun pakkasista, ehkä kireistäkin sellaisista. Ajattelin ottaa akun sisälle kämppään, mutta saako ovia enää sen jälkeen vedettyä lukkoon/auki? Kai tuo lukko avaimellakin aukeaa? Ongelmahan tulee vasta kun akku pitäisi laittaa takaisin ja konepelti on kiinni joten turhaan mä näin aikaisin kyselen :silly:
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Jätä konepelti raolleen jos pelottaa
VMP

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ja/tai akunkengistä jatkopiuhat johonkin puskurin alta saataville, jolloin niistä voi syöttää sähköä sisään.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
jyrkip
Viestit: 790
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

maybetomorrow kirjoitti:Nyt tulee ihan idioottimainen kysymys. Joudun lähtemään hyvin valitettavasti Toscanaan helmikuussa, enkä pääse nauttimaan Suomen upeasta talvisäästä. Sen sijaan Alfa jäänee ulos parkkipaikalle ja epäilen, ettei akku tykkää hyvää helmikuun pakkasista, ehkä kireistäkin sellaisista. Ajattelin ottaa akun sisälle kämppään, mutta saako ovia enää sen jälkeen vedettyä lukkoon/auki? Kai tuo lukko avaimellakin aukeaa? Ongelmahan tulee vasta kun akku pitäisi laittaa takaisin ja konepelti on kiinni joten turhaan mä näin aikaisin kyselen :silly:
Akku kylläkin tykkää enemmän kylmästä kuin lämpimästä, mutta tietty nää nykyautot kuluttaa seistessäänkin jonkinverran virtaa. Itse ottaisin vain akunkengän irti. Itse ongelmaahan se ei poista.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Jätä akku kiinni ja ja joku ylläpitolaturi siihen. Esim.c-tek. Vai kuinka kauan oot reissussa?
Abarth 500 Esseesse

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Eiköhän se akku siedä sen seisonnan, eiks se ole matka-ajoa saanu. Toimii ne lukot toki ilman virtaskaakin. :)

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Melkein 3 viikkoa joudun olemaan poissa 8) Matka-ajoa pääosin tulee mutta pari viikkoa -30 taitaa purkaakin nopeasti (ei ole koskaan purkunut). Mielenkiintoinen tieto, että akku tykkää kylmästä. Taidan jättää näitten vastausten perusteella paikalleen.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Itse jättäisin paikalleen ja varautuisin siihen, että reissusta tultua joutuu ennen liikenteeseen lähtöä lataamaan akun.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Muuttohaukka
Viestit: 164
Liittynyt: 23 Elo 2011, 23:58
Car(s): Japanilainen kulkinen
ex-Alfa Romeo 156 SW
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Muuttohaukka »

Alfa alkoi syöttämään sähkövikaa ihan sarjassa ja neuvoja kaivataan. Suurin vika on ettei oikea takavalo toimi, jarruvalo kylläkin toimii. Hehkuja/sulakkeita vaihdeltu ja ei toimi. Releiden sijaintia en tiedä. Vilkkukin vähän lakkoili samalla puolen mutta taas toimii (itsestään korjaantuva)? Kokeilin perus virtavalokynällä, ettei virtaa edes tule taakse tuohon lampulle asti. Vilkulle kyllä tulee. Mistä lähtisin kokeilemaan tuota valon korjausta?

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Jos jarruvalo toimii mutta parkki ei niin kokeile uutta polttimoa ekaksi. Jos tulee monia "sähkövikoja" yhtäaikaa niin kokeile uutta akkua jos ei muuta järkevämpää selitystä löydy (esim.maadoitukset). Mihin vaivaan sä hehkuja koitit vaihtaa ja eikös sulla oo bensa eikä diesel? Vai ymmärsinkö jotain vääriin :?
Abarth 500 Esseesse

Muuttohaukka
Viestit: 164
Liittynyt: 23 Elo 2011, 23:58
Car(s): Japanilainen kulkinen
ex-Alfa Romeo 156 SW
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Muuttohaukka »

Ajatusvirhe tuli. Polttimo on siis vaihdettu useaan kertaan ei hehkuja :oops: Ei tuo vaihto auttanut.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Okei. Akun kunto? Voihan sitten olla että pohja, siis se mistä polttimo saa kontaktinsa kaipaa parantelua. Esim.jos ja kun pinnat lienevät jo aika hapettuneita.
Abarth 500 Esseesse

Muuttohaukka
Viestit: 164
Liittynyt: 23 Elo 2011, 23:58
Car(s): Japanilainen kulkinen
ex-Alfa Romeo 156 SW
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Muuttohaukka »

Akku on n.3vuotta vanha mutta pitää virtaa mielestäni ihan hyvin. Noita polttimon kantoja kokeilin ja nostin paikoin ylöspäin kun oli painuneet alas muttei auttanut. Yritin liikutella ja painella polttimoa muttei mitään elon merkkiä. CRC:tä laitoin myös kosteuden estämiseksi. Onko tuolla jarruvalolla ja parkkivalolla erillinen johto vai tuleeko samaa piuhaa pitkin? Mietin vain tuota virran kulkua :?

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Yleensähän takavalojen polttimot tulee semmoiseen kasettiin kiinni johon sähkö tulee yhdellä liittimellä.. En ole 156 takavaloja joutunut ikinä niin tarkkaan tutkimaan, mutta yhdessä Meganessa oli aivan vastaavaa ongelmaa. Siinä takavalot toimi miten sattui ja lopulta syylliseksi paljastui huono kontakti tms. Tuosta em.kasetista oli sulanut se liitin ja samalla oli niin pahasti kärsinyt että ei maadoittanut kuin satunnaisesti. Siihen kun rakensin paremman maadoituksen niin alkoi takavalot toimimaan.
Abarth 500 Esseesse

Muuttohaukka
Viestit: 164
Liittynyt: 23 Elo 2011, 23:58
Car(s): Japanilainen kulkinen
ex-Alfa Romeo 156 SW
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Muuttohaukka »

Kiitos avusta :) Jotain tuollaista vikaa siinä on. Se liitin näyttää ihan hyvältä ulkoisesti mutta kun tarkistin virran kulkua suoraan siitä niin vain vilkun liitinkohdasta kulki virta. Tarkistan tuon liittimen myöhemmin vielä tarkemmin. Hyviä ideoita saa heittää lisää

Avatar
vrahikai
Viestit: 421
Liittynyt: 16 Marras 2013, 17:42
Car(s): Ex: 156 2.5 V6 Boselift
Ex: Renault Clio RS182
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vrahikai »

Mitäs lambdoja olette ihmiset käyttäneet Bussoissanne? Alfistilta, Heikalta, Muukkoselta yms. verkkokaupoista tuntuu löytyvän vain CF2 koneiden lambdoja. Tilaamalla, tai merkkikorjaamolta varmasti saisi kyllä sitä tarvitsemaani CF3:stakin, mutta hintaakin on reilusti toista sataa per kpl. Onko ne edes eri osia? Ebay tarjoaa Boschin lambdaa puolella siitä summasta: www.ebay.de/ORIGINAL-BOSCH-LAMDASONDE...

Mutta onko tuo edes oikea osa, tai onko minulta jäänyt jotain muuta kenties ymmärtämättä? Onko hyvää halpaa olemassakaan? Mikä on ikuisen onnen salaisuus?

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Onni voi löytyä läheltäkin, tai sit ei. Sanotaan, että raha ei tuo onnea vaan sen määrä. Mutta lambdoissa 156 CF3 lienee eri tyyppinumerot sen tähden, että kaikki lienevät eri pituisilla johdoilla. Muuten lienevät samoja.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Raitisilmasuodattimen sijainti vm 2000SW, ei dualzonea..?

E: Thermotec merkkisen pumpun tilasin sparetosta, metallirattaalla jos jotain sattuisi kiinnostamaan.

RIPA
Viestit: 1137
Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
Car(s): Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
Paikkakunta: Hattula

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja RIPA »

Apparin puolen pyyhkijän sulan alta sitä muovia irti,niin sieltä löyty ainakin aikoinaan omasta, eli ulkotöitä tiedossa.

Avatar
vrahikai
Viestit: 421
Liittynyt: 16 Marras 2013, 17:42
Car(s): Ex: 156 2.5 V6 Boselift
Ex: Renault Clio RS182
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vrahikai »

m.sa kirjoitti:Onni voi löytyä läheltäkin, tai sit ei. Sanotaan, että raha ei tuo onnea vaan sen määrä. Mutta lambdoissa 156 CF3 lienee eri tyyppinumerot sen tähden, että kaikki lienevät eri pituisilla johdoilla. Muuten lienevät samoja.
Ovatko siis kaikki autoni alla olevat neljä lambdaa eri osia? Yritin nimittäin jälleen kerran venyttää kolmea aivosoluani äärimmilleen ja tulkita ePeriä (Jotenkin se tuntuu aina uskomattoman vaikealta). Hämmentävä tulkintani siitä, että kaikille lambdoille olisi eri osanumero saattaa siis jopa pitää paikkansa? Voiko ne silti korvata kaikki samalla osalla (olettaen, että piuhoissa pituus riittää)? :silly:

Avatar
vrahikai
Viestit: 421
Liittynyt: 16 Marras 2013, 17:42
Car(s): Ex: 156 2.5 V6 Boselift
Ex: Renault Clio RS182
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vrahikai »

Tupla

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

vrahikai kirjoitti:
m.sa kirjoitti:Onni voi löytyä läheltäkin, tai sit ei. Sanotaan, että raha ei tuo onnea vaan sen määrä. Mutta lambdoissa 156 CF3 lienee eri tyyppinumerot sen tähden, että kaikki lienevät eri pituisilla johdoilla. Muuten lienevät samoja.
Ovatko siis kaikki autoni alla olevat neljä lambdaa eri osia?
On. Kaikissa on luultavasti johdot eri pituiset,ja lambda 1:sillä ja 2:silla on eri tehtävä. Ensimmäiset lambdat,jotka ovat yleensä pre-cateissa (pakosarjassa) tai ennen katteja,ovat säätölambdoja (tärkeät) ja kattien jälkeen olevat lambdat (lambda 2) ovat "haistelulambdoja", joilla ei niin merkitystä. Kone käy hienosti vaikka ilman niitä,mutta vikavalo palaa ja ilmoittaa "bad catalyst"... Eli takalamdoilla ei ole mitään oikeaa virkaa (käytännössä)...

Edit : Ja oikein oppikirjan mukaan Lambda 1-anturit ovat "säätöantureita" ja Lambda 2-anturit ovat "määritysantureita".

Avatar
vrahikai
Viestit: 421
Liittynyt: 16 Marras 2013, 17:42
Car(s): Ex: 156 2.5 V6 Boselift
Ex: Renault Clio RS182
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vrahikai »

^Kiitoksia hyvästä selvennyksestä willez. Eli kun ecu sanoo, että P0156 / P0159 / P1161 - Lambda 2 signal below catalyser - No signal / Signal low / Invalid signal (bank 2 - sensor 2), niin kummankohan sylinterilohkon katinjälkeistä lambdaa tällä tarkoitetaan?

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

^ Maalaisjärjen mukaan tarkoittaisi tuota kuvassa olevaa osa 3. Eli bank 2 sensor 2 = viimeisin anturi mitä on. Bank 2 sensor 1 olisi loogisesti toiseksi viimeinen anturi,ja bank 1 on sitten jo noita säätölamdoja. Jos takalambdat heittää koodia,niin halvempi vaihtoehto on TÄMÄ. Ei tuu enää vikavaloa...

Edit : Tuossahan se kerrotaan myös "Attention:
This faker should only be used for so called small-band oxygen sensors (also known as control sensor). It will also work with wide-band oxygen sensors but it is not suitable for this kind of oxygen sensor since a wide-band oxygen sensor usually delivers important data to the ECU (it needs to adjust the air/fuel ratio)."

Avatar
vrahikai
Viestit: 421
Liittynyt: 16 Marras 2013, 17:42
Car(s): Ex: 156 2.5 V6 Boselift
Ex: Renault Clio RS182
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vrahikai »

^Eikös ton fakerin kanssa tarvi lisäksi vielä toimivan normilambdan jota huijata? Eli sen tehtävänä on vaan auttaa katinohitusputkea tai kisakattia käytettäessä tarjoamalla puhtaammat kaasut anturille ja näin välttää katalysaattorin vikailmot?

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

willez kirjoitti:^ Maalaisjärjen mukaan tarkoittaisi tuota kuvassa olevaa osa 3. Eli bank 2 sensor 2 = viimeisin anturi mitä on. Bank 2 sensor 1 olisi loogisesti toiseksi viimeinen anturi,ja bank 1 on sitten jo noita säätölamdoja. Jos takalambdat heittää koodia,niin halvempi vaihtoehto on TÄMÄ. Ei tuu enää vikavaloa...

Edit : Tuossahan se kerrotaan myös "Attention:
This faker should only be used for so called small-band oxygen sensors (also known as control sensor). It will also work with wide-band oxygen sensors but it is not suitable for this kind of oxygen sensor since a wide-band oxygen sensor usually delivers important data to the ECU (it needs to adjust the air/fuel ratio)."
Niin tuo on siis halvempi vaihtoehto katalysaattorin vaihtamiselle jos vika on katissa mutta savut vielä rajoissa. Jos anturi on särki niin se on särki eikä sitä tuolla huijata.

Vastaa Viestiin