156 2.5 v6 vai super?
Valvoja: Moderators
156 2.5 v6 vai super?
Kumpi? Tämä on tietysti tyhmä kysymys, kun vertailu on hankalaa, riippuu kuskin tarpeista.
Molemmat otsikonmukaiset on ilmastoituja farkkuja, V6 on vm. 2000/11, ajettu 65 tkm, super 1.8TS on 2003/1 ajettu 35 tkm. Hintapyynnöt 18.900 V6 ja TS 21.550. Jälkimmäinen liikkeessä (jonka hinta voi pudota x %:a).
Epäurheilijamaisesti hirvittää tuo V6 kulutus. V6 jakohihnaremppa tehty, myös ILMI vaihdettu ja takatukivarsi. Teoriassa siis lähes 60tkm huoletonta ajoa .
Molemmat otsikonmukaiset on ilmastoituja farkkuja, V6 on vm. 2000/11, ajettu 65 tkm, super 1.8TS on 2003/1 ajettu 35 tkm. Hintapyynnöt 18.900 V6 ja TS 21.550. Jälkimmäinen liikkeessä (jonka hinta voi pudota x %:a).
Epäurheilijamaisesti hirvittää tuo V6 kulutus. V6 jakohihnaremppa tehty, myös ILMI vaihdettu ja takatukivarsi. Teoriassa siis lähes 60tkm huoletonta ajoa .
Re: 156 2.5 v6 vai super?
1.8sissa joudut todennäköisesti myös jossain vaiheessa vaihtamaan nokka-akselin ajoittimen hyvällä tuurilla jo hihanvaihdon yhteydessä.late04 kirjoitti:Kumpi? Tämä on tietysti tyhmä kysymys, kun vertailu on hankalaa, riippuu kuskin tarpeista.
Kulutusero ei ole hirveän suuri ellet ajele todella paljon kaupunki/taajama-ajoa. Omassa sekalaisessa ajossa 2L ja V6 ero on noin 1.5litraa sadalla. Jos ajat vuodessa vaikka 20tkm bensan hintaero on 300e, mikä ei minusta ole liikaa verrattuna etuihin
Kunnon koeajo varmaa selvittää tilanteen paremmin ..
- -Tomi-
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
ääni V6:lle alkaa kummasta vetään suuta hymyyn kun pääsee vähän polkasemaan kaasua V6:n murina se se vasta on muchaa korville etuina vääntö ja paremmat varustelut. kulutus mulla 10-12 litraa. yleensä lähden valoista kuitenkin aika railakkaasti, joka selittäänee tuon 12 litraa, sekä se että menen kouluun tai tulen koulusta ruuhka aikaan. Autoa on myös tullut nyt talvipakkisilla lämmiteltyä paikallaan ja koulusta joutuu lähteen ilman lohkonlämmitystä, jotka myös vaikuttanee osaltaan kulutukseen.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
Niin, kyllähän V6 on autona hienompi, siitä on kai turha kiistellä. Käyttökuluissakaan ei mitään älyttömiä eroja ole, ellei ajosi sitten muodostu pelkästä liikennevalokiihdyttelystä. Sikahalvalla tuskin selviät kummankaan kanssa.
Mutta kai noille vuosimalleille ja ajokilometreillekin pitää jokin arvo antaa. Tuo Super on kuitenkin aika monta vuosikertaa tuoreempi yksilö (Boselift?) ja kilsojakin on mittarissa ihan kohtuumäärä - itsekin hankin aikanaan samanikäisen ja saman verran ajetun yksilön. Vaikka aika vähän tuolla 6:llakin on ajettu, jopa kummallisen vähän. Yleinen kunto ja siisteys painavat tietysti myös. Tuossakin ajassa saa Alfan jo komeasti kulahtamaan.
Kummanko itse ottaisin? Paha sanoa, kun en autoja ole nähnyt. V6:sia näkee harvoin noilla kilometreillä tuohon hintaan, mutta toisaalta Super on melkein uusi. Mutta siinä mielessähän tilanne on ihanteellinen, että väärää valintaa et noista kahdesta voi tehdä.
Mutta kai noille vuosimalleille ja ajokilometreillekin pitää jokin arvo antaa. Tuo Super on kuitenkin aika monta vuosikertaa tuoreempi yksilö (Boselift?) ja kilsojakin on mittarissa ihan kohtuumäärä - itsekin hankin aikanaan samanikäisen ja saman verran ajetun yksilön. Vaikka aika vähän tuolla 6:llakin on ajettu, jopa kummallisen vähän. Yleinen kunto ja siisteys painavat tietysti myös. Tuossakin ajassa saa Alfan jo komeasti kulahtamaan.
Kummanko itse ottaisin? Paha sanoa, kun en autoja ole nähnyt. V6:sia näkee harvoin noilla kilometreillä tuohon hintaan, mutta toisaalta Super on melkein uusi. Mutta siinä mielessähän tilanne on ihanteellinen, että väärää valintaa et noista kahdesta voi tehdä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Kiitokset vaan kaikille supportista. V6 saa kannatusta...
Nuo kokemukselliset kulutuslukemat on aika lohduttavia, valitettavasti aika paljon ajelen kaupungissa tai yleensä kyllä ajelen kovin vähän (75 ts:llä n. 10-12tkm/vuosi, 140 tkm mittarissa), mikä tietysti taas tekee polttoainekulut aika merkityksettömiksi. Hirvitti vain tuo 17.5 l/kaupunkiajossa versus superin 12.1.
Eräänä mahdollisuutena pidän loistavan talviauton (oikeasti) eli seiskafemman pitämistä talvisessa kaupunkiajossa ja V6 kesäkärryksi
Nuo kokemukselliset kulutuslukemat on aika lohduttavia, valitettavasti aika paljon ajelen kaupungissa tai yleensä kyllä ajelen kovin vähän (75 ts:llä n. 10-12tkm/vuosi, 140 tkm mittarissa), mikä tietysti taas tekee polttoainekulut aika merkityksettömiksi. Hirvitti vain tuo 17.5 l/kaupunkiajossa versus superin 12.1.
Eräänä mahdollisuutena pidän loistavan talviauton (oikeasti) eli seiskafemman pitämistä talvisessa kaupunkiajossa ja V6 kesäkärryksi
Aina asiantunteva Delta http://www.deltamotor.fi/files/5/Alfa_1 ... niikka.pdf
75:n menee kesäautona muuten, mutta se ilmastointi...
75:n menee kesäautona muuten, mutta se ilmastointi...
- 90
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
kun auton laittaa seisomaan niin ainoa kiinteä kulu on käyttömaksu/vero ja kulut seisontavakuutuksesta ja toisen tallipaikkan luulisi jostain järjestyvän..mutta jos innostut joskus myymään tuon seitenvitosen hyvään kotiin niin otappas yhteyttä..late04 kirjoitti:No tuossa on järkeä. Kyllä kai se niin on, että klassikkosta on tullut pidettyä niin helvetin hyvää huolta ettei siitä raski luopua vaikka mikä olis. Eri asia on sitten se, että ei ole varaa pitää kahta autoa eikä ole kuin yksi tallipaikka.
noin vähän ajettun voisi jättää itselle ihan sunnuntai peliksi..
Järki sanoo osta 1.8, tunne sanoo osta V6.
Joku sanoo mitä sä tommosilla peleillä teet, osta corolla/avensis siinä vasta järkipeli (ja onhan se totta)!
Mutta kun ei. Sinuna ostaisin V6:sen eipähän jää harmittamaan sitten.
Mulla on toinen V6 alla ja tuntuu ainoalta oikealta vaihtoehdolta. No Alfalla ajelen kesällä ja Lancia on ympärivuotisena käyttöautona ja mamman kulkupelinä ja siihen osaa itsekin tehdä suurimman osan huolloista.
Joku hyvä 75 2.0 TS tai miksei V6 on sitten vielä hakusessa ihan vaan sen kauneuden ja ajattomuuden takia...voi voi
Joku sanoo mitä sä tommosilla peleillä teet, osta corolla/avensis siinä vasta järkipeli (ja onhan se totta)!
Mutta kun ei. Sinuna ostaisin V6:sen eipähän jää harmittamaan sitten.
Mulla on toinen V6 alla ja tuntuu ainoalta oikealta vaihtoehdolta. No Alfalla ajelen kesällä ja Lancia on ympärivuotisena käyttöautona ja mamman kulkupelinä ja siihen osaa itsekin tehdä suurimman osan huolloista.
Joku hyvä 75 2.0 TS tai miksei V6 on sitten vielä hakusessa ihan vaan sen kauneuden ja ajattomuuden takia...voi voi
- Maunu
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Onhan toi V6:nen ihan kiva, mutta kulutus on ainakin mulla talvella 15-18l/100km. Kaverin 1.8 ts oli vienyt ajotietokoneen mukaan (jota muuten ei ole 2000 mallin v6:ssa) 6.7l
Jälleenmyynti arvo on varmaankin sama kummassakin muutaman vuoden päästä eli täys nolla oman laskupään mukaan, mutta niinhän tuntuu olevan ihan missä tahansa autossa nykyään.
Itse arvostain näistä autoista 1.8 ts:ää, jos kaupunki ajoa tulee yli puolet ja jos uudempi sisusta/turvavarusteet/takuu/cruise ym kiinnostaa. Toisaalta Alfan v6 on kyllä ainoa oikea kone.
Huolto on varmaan aivan saman hintaista kumpaankin.
Jälleenmyynti arvo on varmaankin sama kummassakin muutaman vuoden päästä eli täys nolla oman laskupään mukaan, mutta niinhän tuntuu olevan ihan missä tahansa autossa nykyään.
Itse arvostain näistä autoista 1.8 ts:ää, jos kaupunki ajoa tulee yli puolet ja jos uudempi sisusta/turvavarusteet/takuu/cruise ym kiinnostaa. Toisaalta Alfan v6 on kyllä ainoa oikea kone.
Huolto on varmaan aivan saman hintaista kumpaankin.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Eipähän sitä täällä surffailis jos järkeä olisi. Oikeesti olen miettinyt näitä luotettavampia aasialaisiakin jne kun mielestäni asiallista huoltokorjaamoa Alfalle ei Uudeltamaalta löydy. Vaan tästähän ei ollut kyse...
Kieltämättä edellisen viestin kulutuslukemaerot koskettavat jo järjetöntäkin, vaikka tuo 6.7 täytyy syntyä 90km/h maantieajosta, jos ajotietokone edes pitää kutinsa.
Mutta: miten tuo turvatekniikka ja varustelu tosiaan eroaa näissä, onko faktaa? Cruise ei liene vakiovaruste vm. 2003 ts.ssä?
Kieltämättä edellisen viestin kulutuslukemaerot koskettavat jo järjetöntäkin, vaikka tuo 6.7 täytyy syntyä 90km/h maantieajosta, jos ajotietokone edes pitää kutinsa.
Mutta: miten tuo turvatekniikka ja varustelu tosiaan eroaa näissä, onko faktaa? Cruise ei liene vakiovaruste vm. 2003 ts.ssä?
- alfa 156 v6
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- -Tomi-
no huhhuhOnhan toi V6:nen ihan kiva, mutta kulutus on ainakin mulla talvella 15-18l/100km. Kaverin 1.8 ts oli vienyt ajotietokoneen mukaan (jota muuten ei ole 2000 mallin v6:ssa) 6.7l
viimeksi, kun kävin tankilla pari päivää sitten ja mittasin kulutuksen, niin se oli 12,2 litraa sadalla, vaikka annankin kenkää ja käynnistän kylmänä. Ehkä luottaisin tuohon omaan kulutuslaskentaan kuitenkin enemmän kuin ajotietokoneeseen.
- Maunu
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Ok onhan toi mun ajotapa ehkä vähän rajua, mutta kun ei tuu talvella käytyä kertaakaan pikatiellä. Ajo on sellaista 1-2km kaupungissa ja sit auto sammuksiin. Kyllähän tolla pääsee joskus jopa alle 10l jos ajelee pitempää matkaa. Toisaalta vaimo saa sen kuluttamaan 9l/100km
Enkat taitaa olla 18l, mutta se kyllä johtu ecu resetistä.
Sain kyllä entisen auton Fiat Brava 1.8:kin kuluttamaan 16l talvella
Enkat taitaa olla 18l, mutta se kyllä johtu ecu resetistä.
Sain kyllä entisen auton Fiat Brava 1.8:kin kuluttamaan 16l talvella
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- alfa 156 v6
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- Ciancarlo
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Ciao,
Matka-ajossa, kun ajelen poliisisetien mielestä kiltisti, niin olen päässyt jopa 7,8 l/100km, mikä on mielstäni jopa vähän V6-koneelle.
Keskikulutus on noin 9 l/100 km tai hiukan alle, mutta ajelen pääasiassa maanteillä. Sekalaisessa ajossa menee yli kympin.
Toisaalta, kuka ostaa V6:n ajaakseen mahdollisimman taloudellisesti? Silloin pitäisi tyytyä johonkin TDI:hin..
Terv. Ciancarlo
Matka-ajossa, kun ajelen poliisisetien mielestä kiltisti, niin olen päässyt jopa 7,8 l/100km, mikä on mielstäni jopa vähän V6-koneelle.
Keskikulutus on noin 9 l/100 km tai hiukan alle, mutta ajelen pääasiassa maanteillä. Sekalaisessa ajossa menee yli kympin.
Toisaalta, kuka ostaa V6:n ajaakseen mahdollisimman taloudellisesti? Silloin pitäisi tyytyä johonkin TDI:hin..
Terv. Ciancarlo
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- -Tomi-
Totta tuo oli kyllä tiedossa, kun vaihdon 2 litrasen meganen tohon alffaan. Samalle hetkellä tein päätöksen, että auto vieköön enemmän, minä lopetan spaddun polton. Näin ollen säästän vuodessa yli 500€ vaikka autoni kuluttaa enemmän. Plus että vaikka kone polttaakin enemmän, niin se on terveellisempää, kuin että minä polttaisinToisaalta, kuka ostaa V6:n ajaakseen mahdollisimman taloudellisesti? Silloin pitäisi tyytyä johonkin TDI:hin..
t. 10 viikkoa polttamatta, 10 viikkoa V6:lla
Minulla vie vuoden vanha 156 2.5V6 STW 10.1 l/km täällä Hesan kehäteillä pörrätessä. Edellinen 156 2.0 vei pari litraa vähemmän. Lämmin talli toisessa päässä.-Tomi- kirjoitti:no huhhuhOnhan toi V6:nen ihan kiva, mutta kulutus on ainakin mulla talvella 15-18l/100km. Kaverin 1.8 ts oli vienyt ajotietokoneen mukaan (jota muuten ei ole 2000 mallin v6:ssa) 6.7l
viimeksi, kun kävin tankilla pari päivää sitten ja mittasin kulutuksen, niin se oli 12,2 litraa sadalla, vaikka annankin kenkää ja käynnistän kylmänä. Ehkä luottaisin tuohon omaan kulutuslaskentaan kuitenkin enemmän kuin ajotietokoneeseen.
Joka tankkauksen jälkeen olen kulutuksen itse laskenut ja suurin heitto koskaan on ollut +3dl. Keskimäärin se heittää kuitenkin vain desin. Ajotietokone on siis hämmästyttävän tarkka, paitsi jos käyttää autoa paljon paikallaan ja matkat ovat lyhyitä, niin silloin tietokone antaa järkyttäviä lukuja..-Tomi- kirjoitti:Ehkä luottaisin tuohon omaan kulutuslaskentaan kuitenkin enemmän kuin ajotietokoneeseen.
Ja asiaan. Oman TS:ni keskikulutus on 8,9 litraa ajossa, josta 80% on ajettu kehä III sisäpuolella ja 30% kehä I sisäpuolella.
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!
- Tommi
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Kyllä tuolla 1.8:llakin saa bensaa menemään. Eikä tarvitse edes kaahata.
Meillä päivittäinen ajo on alle kymmenen kilometrin pätkiä kaupunkiajoa. Tankatessa laskettu keskikulutus on hieman alle 10 l/100km. Ja ajotietokone näyttää yleensä 8.4 l/100km.
Pidempiä matkoja (vähemmän pysähdyksiä) ajettaessa kulutus on pari litraa pienempää ja silloin ajotietokonekin näyttää suhteellisen oikeita tuloksia
-tommi
Meillä päivittäinen ajo on alle kymmenen kilometrin pätkiä kaupunkiajoa. Tankatessa laskettu keskikulutus on hieman alle 10 l/100km. Ja ajotietokone näyttää yleensä 8.4 l/100km.
Pidempiä matkoja (vähemmän pysähdyksiä) ajettaessa kulutus on pari litraa pienempää ja silloin ajotietokonekin näyttää suhteellisen oikeita tuloksia
-tommi
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2
- Vittorio Jano
- Moderator
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
Kyllä ne ainakin minulle ovat, kun seuraavan kerran autoa vaihdamme. Se voi periaatteessa olla Super tai sitten GTA - ihan riippuen siitä, mitä sattuu kohdalle ja mihin hintaan.m.sa kirjoitti:Mun mielestä ne ei oo edes toistensa vaihtoehtoja. 2,0l sopisi paremmin vertailuun kummankin kanssa
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
On se kumma ettei miehen sanaan uskota. Miksi kukaan täällä kusettaisi tai antaisi väärää infoa? Ei se kutonen mikään talousihme olekaan, mutta silti olen täysin varma, että oma ei kuluta tuota 18l sadalla muualla kuin radalla talla pohjassa.late04 kirjoitti:Ei niin. Enemmän ihmetyttää nämä "12 l satasella taajamassa" -jutut.
Omat ennätykset lyhyessä (talvella, 90% tankillisesta 2.5km )työmatka ajossa on ollut 13.4l/100km. Alla renkaat kokoa 225/45 17", varmasti tuokin osaltaan lisää jonkun desin kulutusta.
Ei enää Alfaa... eipä
TMn testi:
moottoritie keskinopeus 113km/h 10.5L
suorahko kestotie 84km/h 8.8L
kaupunkiajo 38km/h 11.9L
koeajon aikana keskimäärin 11.7L
saab 9-3 turbon vetailutestin keskikulutus.
alfa 10.5 L
saab 11.8 L
en kyllä keksi mistä helvetistä nuo ilmoitetut lukemat on oikein revitty
:edit ilmastointi lisää kulutusta n 0.5l en tiedä onko noissa lukemissa mukana
moottoritie keskinopeus 113km/h 10.5L
suorahko kestotie 84km/h 8.8L
kaupunkiajo 38km/h 11.9L
koeajon aikana keskimäärin 11.7L
saab 9-3 turbon vetailutestin keskikulutus.
alfa 10.5 L
saab 11.8 L
en kyllä keksi mistä helvetistä nuo ilmoitetut lukemat on oikein revitty
:edit ilmastointi lisää kulutusta n 0.5l en tiedä onko noissa lukemissa mukana
Viimeksi muokannut V6, 05 Helmi 2005, 14:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hyvä on uskotaan uskotaan. Siis tässä tapauksessa niitäkin jotka ovat ilmoittaneet alemmat lukemat. Tuskin tuo Maunukaan kusettaa. Yleensä vaan nää virallisesti ilmoitetut lukemat on alakanttiin, joten siitä epäily.
Tietenkin hienoa kulutus on vähäisempää kuin Delta tiedottaa, mutta toisaalta kulutus kai on sivuseikka (vaikka ei se varmaan useimmalle meistä ihan merkityksetön juttu näköjään ole). Itsekin kyllä nyt täytyy ihmetellä tätä Deltan julkaisua. Kas näin
Tietenkin hienoa kulutus on vähäisempää kuin Delta tiedottaa, mutta toisaalta kulutus kai on sivuseikka (vaikka ei se varmaan useimmalle meistä ihan merkityksetön juttu näköjään ole). Itsekin kyllä nyt täytyy ihmetellä tätä Deltan julkaisua. Kas näin
Itselläni tuo 1.8 SW vie aika mukavasti ainetta. On tullut kyllä ennenkin mainittua, mutta menköön vielä kerran. Eli pienin kulutus johon olen päässyt 4 kertaa on ~7 litraa sadalla. Suurin kulutus on muistaakseni ~16 l /100 km. Laskin viime elokuussa keskimääräisen kulutuksen kahden vuoden ajalta, ja se oli 10.8 l/100 km ellen väärin muista.
Viimeisin tankkaus; 45 litraa ja ~300 km.
Tästä on 99 prosenttia kehä III ulkopuolella ajettua.
Viimeisin tankkaus; 45 litraa ja ~300 km.
Tästä on 99 prosenttia kehä III ulkopuolella ajettua.
Ei tule tolkkua kun järki ja tunne riitelevät. V6 oli siisti peli ja spontaani huudahdukseni oli "herra jumala kun tää lähtee" rampista kiihdytettäessä: puskurissa roikkunut Golf jäi nielemään savua (jota tuli yllättävän paljon). Kytkin jäykähkö ja olin tuntevinani jonkin välyksen kytkimen irrroituksessa ainakin kerran. Konehuone oli ehkä yllättävän epäsiisti, kun taas TS superissa kaikki on kuin uutta (autoliikkeen siistimä, hyvin pidetty yksilö väliöljynvaihtoineen yms.). Ihan riittävän ripeästi tuo superikin kulkee kun kaupungissa ajelee kuten helsinkiläinen usein/pääasiassa ajelee. Superissa parempi turvavarustelu, ikkunaturvaverhot, luistonestot sun muut, mutta V6:ssä häly, hyvät stereot subbareilla. Superista enemmän "luotettavan käyttöauton" vaikutelma.
Jaa-a.
Jaa-a.