33 16v-kytkimestä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

33 16v-kytkimestä

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

Mikähän kytkintä riivaa, (ei siis luista) kun Lähes aina liikkeellelähdössä ja pakkia asettaessa rusahtaa. Ikäänkuin kytkin ei purisi tarpeeksi, vaik poljinta painais konehuoneen puolelle saakka. Nestettä on ja poljin tuntuu minusta muutenkin normaalilta. Eikö niin, että jos levyt olisivat lopussa, niin poljin ottaisi kiinni heti ylhäällä ja kytkin luistaisi muutenkin, vai???
Mikähän neuvoksi??? Onko säätöä olemassa?
Kakkospykälän synkronointihan on perinteikkäästi aivan paskana. Onko tästä korjauskokemuksia? kannattaako?

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

dodi, piti vielä kysäistä, että hyvinkää, riihimäki, hämeenlinna, forssa-akselilta löytyiskö säätö-huolto-pajaa, tai henkilöä, joka vois tsekata moottorin kohdilleen noinniinkuin järkevää korvausta vastaan?

Mustavihannes
Viestit: 38
Liittynyt: 19 Touko 2003, 01:49
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Mustavihannes »

Kytkimen työsylinteri saattaa vuotaa niin että systeemiin pääse ilmaa, tms... kokeile ilmata kytkin. Nestehän on jarrujen kanssa yhteinen....

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Pakkihan on synkronomaiton.Eli jos vaihteisto pyörii (esim.vaihdevapaalla,moottori käynnissä,kytkin ylhäällä) ja painat sitten kytkimen pohjaan ja heti tarjoat pakkia niin se rusahtaa.Tai jos auto liikkuu yhtään.
Rusahtaako jos painat pidempään ja odotat että vaihteisto ei enää pyöri? Jos rusahtaa niin silloin on jotain vialla.No tietty jos kytkin ei irroita.Vuoto,ilmaa yms.Myös jos kytkinlevy on päässyt kieroksi.Tai silmälaakeri on viottunut.

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

niin, sitä "rusahteluahan" on ykköselläkin. Kyllähän nuo moottorin kierrokset toki asiaan vaikuttaa.
Mistähän löytyy ilmausruuvi kytkimelle? ilmataanko samaan tyyliin, kuin jarrut?

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Tiedä tuosta, muutta ainakin 156:n kytkin ilmaa itsensä riittävän hyvin kun pelkästään vetää letkun sentin verran ulos ja päästää jonkin verran nestettä ulos ilmausreijästä. Ilmaputket pitää siirtää sivuun toki ensin, joten ei ihan 5 minuutin homma kuitenkaan. Onhan noita hienoja kytkimen/jarrujen ilmauslaitteistakin, jotka toimivat paineperiaatteella.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Ilmausruuvi sijaitsee työsylinterin takapäässä joka sijaitsee siinä suoraan virranjakajan alla ainakin 16 venasessa. On muuten mukava sitä siellä väännellä :evil: ! Keväällä kun tein kytkinrempan, niin samassa yhteydessä vaihdoin laatikon litkut täyssynteettisiin. Rusahtelu väheni ja vaihteet menee helpommin silmään, varsinkin suurilla kierroksilla :-D
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Vastaa Viestiin