Teknisiä tietoja ahkeralle... 75 swappi
Valvoja: Moderators
Teknisiä tietoja ahkeralle... 75 swappi
Terse!!!
Olen taas parin vuoden tauon jälkeen astumassa alfa taivaaseen... ja pari juttua tulevan projektin tiimoilta tarvis selvitystä. Minulla on tallissa peruina menneiltä ajoilta 75 1.6 alfa, ja nyt olen sinne kampeamassa isompaa konetta. Mites 3.0 v6 eroaa jarrujen osalta (e/t) tonnikutosesta? Entäs navat, jousitus, laatikko ja perä? Onko jollakulla tietoa 3.0 koneen painosta? Ja eihän diesel 75:sta ole koskaan finlandiaan tuotu, mutta jos joku sen koneen painon tietäisi, niin olisin kiitollinen (tiedosta)...
Antakaas pliis vastauksia niin saan rojektin käyntiin.
Ps. Vaimo on jo ylipuhuttu... melkein ... tai siis se on työn alla... no hyvä on, lupasin sille sohvan ennen kuin aloitan tään ruuvailun. Ja tuolit.
Olen taas parin vuoden tauon jälkeen astumassa alfa taivaaseen... ja pari juttua tulevan projektin tiimoilta tarvis selvitystä. Minulla on tallissa peruina menneiltä ajoilta 75 1.6 alfa, ja nyt olen sinne kampeamassa isompaa konetta. Mites 3.0 v6 eroaa jarrujen osalta (e/t) tonnikutosesta? Entäs navat, jousitus, laatikko ja perä? Onko jollakulla tietoa 3.0 koneen painosta? Ja eihän diesel 75:sta ole koskaan finlandiaan tuotu, mutta jos joku sen koneen painon tietäisi, niin olisin kiitollinen (tiedosta)...
Antakaas pliis vastauksia niin saan rojektin käyntiin.
Ps. Vaimo on jo ylipuhuttu... melkein ... tai siis se on työn alla... no hyvä on, lupasin sille sohvan ennen kuin aloitan tään ruuvailun. Ja tuolit.
Paistaa se päivä risukasaankin, onneksi kuitenkin harvoin...
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
http://www.aref.fi/rekisteroidyt/rekist ... ot2004.htm
Yksi Diesel löytyy rekisteristä. Romikselta varmaan se toinen.
Täytyy kyllä sanoa - huh huh. Pitempää tietä onneen ei voi valita.
3.0-kone ei mielestäni paina mitään. Olen ennenkin tällä palstalla arvuutellut sitä painoa, joten arvailen taas suvereenisti - eilen tuli kantta nostettua. Kannet 20 kiloa kappale, lohko 15 kiloa, kampura ja männät päälle. Sanotaan vaikka 100 kiloa. No, 135, meneehän siinne yli 10 litraa syylarinestettä, 7 litraa öljyä ja niin edespäin. Mutta tuskinpa teikäläinen arvailuja kaipaa.
Yksi Diesel löytyy rekisteristä. Romikselta varmaan se toinen.
Täytyy kyllä sanoa - huh huh. Pitempää tietä onneen ei voi valita.
3.0-kone ei mielestäni paina mitään. Olen ennenkin tällä palstalla arvuutellut sitä painoa, joten arvailen taas suvereenisti - eilen tuli kantta nostettua. Kannet 20 kiloa kappale, lohko 15 kiloa, kampura ja männät päälle. Sanotaan vaikka 100 kiloa. No, 135, meneehän siinne yli 10 litraa syylarinestettä, 7 litraa öljyä ja niin edespäin. Mutta tuskinpa teikäläinen arvailuja kaipaa.
Olenkohan tullut oikeinymmärretyksi...
En nyt silti riisseliä ole sinne pellin alle tunkemassa vaan jotain ihan muuta. Se kiisselin paino kiinnostaa ihan vaan vertailumoottori mielessä, lopullinen tavoite on kaukana nokivasarasta. Ja ei kai nyt ihan KAIKKI mene vaihtoon... Napoihin, jarruihin ja lodjun sekä perän vaihtoihin olin jo varautunut, nyt tars, tai ainakin kiinnostais, ihan raakat faktat. Eli erot jarrulevyjen/satuloiden mitoissa/koossa, jousituksessa, perävälityksissä, vaihteistoissa etc... Tavoitemoottorin teho ei ole edes lähellä 3.0:n tehoja, vaan vääntöä saattaa tulla lisää.
Ps. Oliko se 3.0:n esitetty paino ihan vaan mutua, vai perustuuko johonkin tietoon? Kuulostaa kovin köykäiseltä...
En nyt silti riisseliä ole sinne pellin alle tunkemassa vaan jotain ihan muuta. Se kiisselin paino kiinnostaa ihan vaan vertailumoottori mielessä, lopullinen tavoite on kaukana nokivasarasta. Ja ei kai nyt ihan KAIKKI mene vaihtoon... Napoihin, jarruihin ja lodjun sekä perän vaihtoihin olin jo varautunut, nyt tars, tai ainakin kiinnostais, ihan raakat faktat. Eli erot jarrulevyjen/satuloiden mitoissa/koossa, jousituksessa, perävälityksissä, vaihteistoissa etc... Tavoitemoottorin teho ei ole edes lähellä 3.0:n tehoja, vaan vääntöä saattaa tulla lisää.
Ps. Oliko se 3.0:n esitetty paino ihan vaan mutua, vai perustuuko johonkin tietoon? Kuulostaa kovin köykäiseltä...
Paistaa se päivä risukasaankin, onneksi kuitenkin harvoin...
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Pasi.H kirjoitti:Olenkohan tullut oikeinymmärretyksi...
En nyt silti riisseliä ole sinne pellin alle tunkemassa vaan jotain ihan muuta. Se kiisselin paino kiinnostaa ihan vaan vertailumoottori mielessä, lopullinen tavoite on kaukana nokivasarasta.
no ei tässä kukaan ole väittänytkään että diiseliä olet sinne tunkemassa....
mutta asiaan..
jäähdytetyt etulevyt ja isommat satulat löytyvät malleista 75TS/V6/turbo ja mitat kaikissa samat,
normaalilevyjä kaytetty vain malleissa 1.6/1.8 ja 2.0 twincarburetor
tiiselistä en tiedä mitä ovat kayttäneet.
takasatulat samat kaikissa, levyissä sen sijaan eroja eli samat laikat kaasari malleissa ja erillaiset taas tehomalleissa TS,V6,turbo
alusta samoin helvetisti köykäisempi 1.6:ssa kallistuksen vakaajien ja vääntösauvojen suhteen..
mutta jos sitä roverin 3.5:sta kasia sinne hamuat niin 3.0 V6:n/turbon jarrujen ja alustan luulisi käyvän tuohon mitoitukseltaan..
tarkemmista mitoista ei allekirjoittanut tiedä mitään kun ei ole ikinä ollut tarvista mittoa noita..
välityksissä on myös eroja mallista riippuen...
täältä löytyy tietoa ainakin välityksista ja miksei muustakin:
http://www.alfa75.info/id473.htm
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Ilmeisesti et ole eilisen teeren poikia autonrakentelussa. Pakko kuitenkin näyttää kuva omasta konehuoneestani - tsiigaa etenkin pakosarjan ja seinän välistä aluetta.
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=2300
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=2300
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Ei varmaan kovin kauan maalit viihdy tossa pakosarjan tienoollaSeiska5mma kirjoitti:Ilmeisesti et ole eilisen teeren poikia autonrakentelussa. Pakko kuitenkin näyttää kuva omasta konehuoneestani - tsiigaa etenkin pakosarjan ja seinän välistä aluetta.
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=2300
Ja saattaa se sarja ottaa koriin kiinni kun oikein kaasua polkasee..
Vai piisaa niitä "tärvättäviksi...", ei maar, ymmärrän toki kaikenlaisia mielipiteitä, mitä tulee autoihin joita ihan oikeasti harrastetaan tunteella. Ei olisi minullekaan tullut 15v. sitten pieneen mieleenkään survoa muuta kuin alfan tuotetta sinne pellin alle. Sittemmin olen muuttanut mieltäni monen asian suhteen, ja nyt ollaan liikkeellä ihan vaan ruuvailun ilosta. Jotain kuitenkin noissa italian rekkuleissa on, koskapa näköjään n. 5:n vuoden välein alkavat tunkea uniini. Se on totta, että aihiona valmiimpi olisi 75TS tai jopa 3.0, mutta kun tuo 1.6 on jo olemassa. Tietty jos olisi intoa, niin kai saksasta voisi löytää näitä aihioita edukkaasti, mutta en tiä, tuntuu työläältä. Kovin näytti ahtaalta toi seiska5mman konehuone, ja siitä syystä olenkin hommailemassa projektikonetta, että pääsis mittaileen ja sovitteleen. Kiitos linkistä sinne tekniikkasivulle 90, sieltä varmaan löytyy faktoja. Minulle on tauon jälkeen tullut tyhjiö näihin alfa asioihin, mutta luotan tämän palstan aktiivikävijöihin ja tulen jatkossakin utelemaan outoja. Ties vaikka pistäisin kuvia tulemaan jahka asiat etenevät. Ps. se sohva on jo melkein ostettu.
Paistaa se päivä risukasaankin, onneksi kuitenkin harvoin...
Hmm... Itseäkin kiinnostais kuulla noista eroista. Mahtaakohan olla jarrut (ja olka-akselit) miten erilaiset TS:n ja 2.0 TC:n välillä? Mietin vaan että jos meinaan joskus tuolla omalla ropposella (1.6 TC) vielä joku kaunis päivä ajellakin oikeen, niin kenties ei olisi pöljempi idea laittaa isommat jarrut? Tuli meinaan peratessa vastaan aika huonokuntoiset etusatulat.
Mahtaako esim. TS:n satula olla miten erilainen kuin TC:n? Mielellään kuitenkin säilyttäisi tuon nelipulttisen navan kun on noita perinteisiä 4x98 vanteita jokunen sarja vanhastaan jemmassa. Ainakin tämän mukaan näyttäis olevan levyn halkaisija ja raideväli edessä sama.
Tulipa kalvettua vanhaa juttua esiin..
Mahtaako esim. TS:n satula olla miten erilainen kuin TC:n? Mielellään kuitenkin säilyttäisi tuon nelipulttisen navan kun on noita perinteisiä 4x98 vanteita jokunen sarja vanhastaan jemmassa. Ainakin tämän mukaan näyttäis olevan levyn halkaisija ja raideväli edessä sama.
Tulipa kalvettua vanhaa juttua esiin..
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Mites, mikä on tehokkain 75 mikä kelpaa leimalle verrokiksi? Onko se tuo 3.0 V6 QV (192hv)?90 kirjoitti:jäähdytetyt etulevyt ja isommat satulat löytyvät malleista 75TS/V6/turbo ja mitat kaikissa samat,
normaalilevyjä kaytetty vain malleissa 1.6/1.8 ja 2.0 twincarburetor
tiiselistä en tiedä mitä ovat kayttäneet.
takasatulat samat kaikissa, levyissä sen sijaan eroja eli samat laikat kaasari malleissa ja erillaiset taas tehomalleissa TS,V6,turbo
alusta samoin helvetisti köykäisempi 1.6:ssa kallistuksen vakaajien ja vääntösauvojen suhteen..
Eli 75:een saisi QV:n alustalla ja jarruilla LAILLISESTI n.230hv?
Onko QV:n alusta ja jarrut samat kuin "tavallinen" 3.0 V6, eli samat kuin TS?
sinne saisi siis ilman alusta/jarrumuutosta heittää esim. 3.0 V6 24V koneen vaikka GTV:stä?
.........kunhan funtsailen........
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
...tai V6 Turbon, tosin ahdin pitäisi sijoittaa uudelleen kun sen paikka on 75:ssa varattu moottorin tuennalle.alfa 156 v6 kirjoitti:sinne saisi siis ilman alusta/jarrumuutosta heittää esim. 3.0 V6 24V koneen vaikka GTV:stä?
Helpointa olisi kyllä ottaa perustaksi joku vanha 3.0 i.e., ei nekään sopivasti viallisena paljoa maksa ja niissä olisi koneen pitkittäin keikauttamiseen tarvittavat öljypohja, virranjakaja ja muut helyt jo valmiiksi.
Niin oon minäkin funtsaillut, ja siihen se on valitettavasti jäänytkin.alfa 156 v6 kirjoitti:.........kunhan funtsailen........
- Epäkelpokeräilijä -
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
No joo, myönnetään V6 Turbo kyllä oli mielessä, tosin isommilla kuutioilla kun GTV:ssäScuderia Rasvanäppi kirjoitti:...tai V6 Turbon, tosin ahdin pitäisi sijoittaa uudelleen kun sen paikka on 75:ssa varattu moottorin tuennallealfa 156 v6 kirjoitti:sinne saisi siis ilman alusta/jarrumuutosta heittää esim. 3.0 V6 24V koneen vaikka GTV:stä?
Eli siis 3.0ie hakuseen jos siinä kerran alusta ja jarrut riittää tonne 230hv kieppeille
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
On se Tessu halvempi ja siinä ei ole niitä hiton rumia ja painavia haitaripuskimia, mutta voipi joutua hankkimaan yllättävän monta pikkuosaa poikittaiskuutoseen ennen kuin sen saa sovitettua pitkittäin keulalle. Elimenluovuttajakoneen voi tietty ostaa erikseen mutta eroa on voimansiirrossakin, ainakin TS:n vetarin pultit on hoikemmat kuin kutosen ja kai sieltä sitten muutakin mitoituseroa löytyy.
- Epäkelpokeräilijä -
Eipähän se QV:n 192 enää miltään erikoiselta tunnu ja 156:sen kakspuolikkaan myötä on oppinut kaipaamaan lisää kierrosherkkyyttä. 24V on siis käynyt minunkin mielessä. Mutta en kyllä taida omaani alkaa muuttelemaan. Pitäisi vielä ostaa yksi lisää.alfa 156 v6 kirjoitti:Eli 75:een saisi QV:n alustalla ja jarruilla LAILLISESTI n.230hv?
Onko QV:n alusta ja jarrut samat kuin "tavallinen" 3.0 V6, eli samat kuin TS?
sinne saisi siis ilman alusta/jarrumuutosta heittää esim. 3.0 V6 24V koneen vaikka GTV:stä?
.........kunhan funtsailen........
Ihan vaan funtsailen minäkin, kyllä se kiintiö on täynnä.
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Moottorin kiinnityskohdat on V6:ssa vähän taaempana kuin tessussa, joten ne pitää siirtää vähän taaksepäin ja taitaa pultitkin olla eri järjestyksessä. Lisäksi hankittavien osien listaan lisätään öljypohja, takavetoisen vauhtipyörä ja virranjakaja. (Jos sellaista meinaa käyttää.)Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:On se Tessu halvempi ja siinä ei ole niitä hiton rumia ja painavia haitaripuskimia, mutta voipi joutua hankkimaan yllättävän monta pikkuosaa poikittaiskuutoseen ennen kuin sen saa sovitettua pitkittäin keulalle.
Jos itse alkaisin nyt rakentamaan ahdettua seiskavitosta, niin hakisin euroopasta hyväkorisen 2.5/3.0 katittoman aihion. Ja ei kun ahtamaan. Loppuprojektiin verrattuna se "ylimääräisen" painon poistaminen on pikku juttu. Näppärä mies vaihtaa kuitenkin ne puskurit parissa päivässä ja poistaa samalla ne turvapuskureiden kiinnikkeet.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
Joo, ehkä ne on ne pitkät välitykset, kun saa aikaan sen tunteen, että 156 (2.5) on vilkkaampi. Numeroiden mukaa ne taitaa kiihtyä aika tasa tahtiin 0-100.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Kyllähän tuo 12-tappinen minusta vastaa kaasuun oikeinkin hyvin, se ei vaan tykkää kiertää kovin korkealle. Ainakaan ei-QV-versio.
Jos englanti taipuu, voit tuolta lukea 24v moottorinvaihdosta ja monesta muustakin aiheeseen liittyvästä: http://www.alfabb.com/bb/forums/showthread.php?t=27358
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Mitenkäs muuten sopisi nuo V6 turbon kilkkeet (pakosarja/imusarja yms) isompilohkollisiin kutosiin? Sais sitten vähän reippaammin potkua...
http://www.youtube.com/watch?v=1aJs1H2Kdas
Tuossa fiilistelyä 75 3.2 24V.. Perkules, tahtoo tuollaisen!!
http://www.youtube.com/watch?v=1aJs1H2Kdas
Tuossa fiilistelyä 75 3.2 24V.. Perkules, tahtoo tuollaisen!!
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
No kait tuollaisesta 1.8:sta saa raavittua jotain 600-700 hevosvoimaa, mutta mitäs sitten tehdään kun mikään ei ole tarpeeksi? Parempi vaan aloittaa siitä V6:sta niin ei tule heti rajat vastaan!Otsosmi kirjoitti:Höpötouhuja. Kyllä noista 1.8turbiineista saa ihan tarpeeksi ripeitä pienemmällä vaivalla...
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
niin ja sitä kutosturbon ääntä siihen ei saa millläänjknracing kirjoitti:No kait tuollaisesta 1.8:sta saa raavittua jotain 600-700 hevosvoimaa, mutta mitäs sitten tehdään kun mikään ei ole tarpeeksi? Parempi vaan aloittaa siitä V6:sta niin ei tule heti rajat vastaan!Otsosmi kirjoitti:Höpötouhuja. Kyllä noista 1.8turbiineista saa ihan tarpeeksi ripeitä pienemmällä vaivalla...
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Pitäis sopia, sitä turbon asennusmestaa / pakosarjaa ja imuputkistoa lukuunottamatta.Hepa kirjoitti:Mitenkäs muuten sopisi nuo V6 turbon kilkkeet (pakosarja/imusarja yms) isompilohkollisiin kutosiin?!
Mutta jos nyt ajatellaan että siitä vakiosta V6 Turbosta et pääse käyttämään pakosarjaa, vakioturboa ja kuuleria nyt et kumminkaan isompaan kattilaan käytä, moottorinohjaus menee uusiksi jne. niin mitäs siitä oikeastaan enää jää? Saman tien voi kai sitten lähteä ahtamaan 24v-kattilaa "puhtaalta pöydältä".
- Epäkelpokeräilijä -
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
entäpä onko 75:sta kolmelitraista versiota missä ei ole tätä ihanaa "vähäpäästöinen" mainintaa rekisteriotteella??? se kun tuota viritoimintaa haittaa jonkin verran.
Näkyy ainakin saksanmaalla myynnissä olevissa maininta G-kat... ja samaten www.alfa75.info sivujen mukaan vain 2.5 V6 olis ilman kattia
Näkyy ainakin saksanmaalla myynnissä olevissa maininta G-kat... ja samaten www.alfa75.info sivujen mukaan vain 2.5 V6 olis ilman kattia
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- milanonmies
- Viestit: 39
- Liittynyt: 30 Syys 2005, 11:34
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Meikkiksellä makaa pihamaalla hollanintuonti vm.88 (siis oranssitakavaloinen ja harmaamaskinen) 75 3.0 america, jonka alustasta ei löydy katteja, joten voisin olettaa että ilmeisesti ainakin suurin osa, ellei sitten jopa kaikki noista vanhemmista ennen faceliftiä on varmaankin juuri noita katittomia epeleitä?
teknisiä tietoja ahkeralle ... 75 swappi
Mulla on -87 rekisteröity 3.l:nen ei kattia kotona on kyllä pari kattia cheroceestakin otin katin pois, kun ei merkintää vähäpäästöinen ei oo katsastuksessa ollu ongelmia. 3 litrasessa taitaa olla jäykemmät vääntösauvat, kuin ts;ssä.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Ei nyt suoranaisesti liity tähän ketjuun mutta ei viitsinyt uutta tehdä.
Ruvennut kiinnostamaan hankkia lukkoperän tynkää tohon 2.0 kaasari Seitenvitosee. Kemppilukko ei kiinnosta.
Sopiiko TS:n perä tohon kaasariversion laatikkoon vai suoraan TS:n laatikko ja perä, ja mites noiden välitysten kanssa sitten menee?
joku varmasti tehnyt jo vastaavaa operaatiota.
Ruvennut kiinnostamaan hankkia lukkoperän tynkää tohon 2.0 kaasari Seitenvitosee. Kemppilukko ei kiinnosta.
Sopiiko TS:n perä tohon kaasariversion laatikkoon vai suoraan TS:n laatikko ja perä, ja mites noiden välitysten kanssa sitten menee?
joku varmasti tehnyt jo vastaavaa operaatiota.
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Itse itselleni vastaten: Uudemmissa pikkukoneisissa on samat etupään laakerit kuin twin sparkissa. Takalaakeri onkin sitten sama kaasarikoneisissa 1,3-2,0 ja TS kaikissa vuosimalleissavoisiko tessuun vaihtaa 1,6 tjms. pyörän navat
Tuolla on asiaa tuosta lukkoperästä
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=514
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong