Mi.To
Valvoja: Moderators
- TommiS
- Viestit: 542
- Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
- Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
Jahas, kaksivuotias on näköjään tulossa uhmaikään.
Töistä kotiinlähtiessä eivät sitten syttyneet ajovalot eivätkä päivänajovalot.
Noh, parkit ja sumarit toimivat, joten mennään niillä sitten. Onneksi ei ole tämän pimeämpää
Huomenna soittoa Autokeskukseen.
Töistä kotiinlähtiessä eivät sitten syttyneet ajovalot eivätkä päivänajovalot.
Noh, parkit ja sumarit toimivat, joten mennään niillä sitten. Onneksi ei ole tämän pimeämpää
Huomenna soittoa Autokeskukseen.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Mi.To
Ei ole tuo bensamittarin valo oireillut ja muutenkin MiTo toiminut kuin kello. Ainoa mikä on alkanut nyt häiritä näinä hämärän aikoina, on tuo punainen taustaväri lämppärin paneelissa, soittimessa ja mittariston näytössä. Mittarivalaistus muuten ihan ok, mutta punaisen loimotus silmiin pimeällä häiritsee pahasti. Jos säätää himmeämmälle niin sitten ei mittareista saa selvää. Onko ainoa ratkaisu kiinnittää jotakin valoisuutta vähentävää kalvoa näytön päälle?Nelli kirjoitti:Olen miettinyt samaa. Omassa on kosketushäiriö satunnaisesti nopeusmittarin taustavalossa. Olisi tosiaan kiva tietää onko kukaan korjauttanut missään moista vikaa?sanctus kirjoitti:Onko joku Mito-kuski muuten korjaillut mittariston satunnaisesti sammuvaa bensamittarin (tausta)valoa? Itsellänihän tuo mittari välkkyy päälle ja pois, eli kosketushäiriö liitännöissä lienee syynä. Ongelman paikantaminen vaatinee mittariston irroittamisen ja sen jälkeisen vian etsinnän. Tosin jos joku on jostain internetin kolosta kaivanut mittariston kytkentäkaavion, sitä olis kiva tiirailla ainakin noin teoriamielessä. Autokeskuksella vika varmasti korjattaisiin hetkessä, mutta nyt ei fyrkan kulutus siihen suuntaan ole to do -listan kärjessä.
Itse en ole kokenut tuota vielä niin häiritseväksi että olisin sille mitään tehnyt. Kuuluu lähinnä italialaisiin "ominaisuuksiin"
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Mi.To
Taitaa jäädä tuo vaihto tekemättä, sen verran on liikkuvia osia tuossa projektissajuri kirjoitti:Jos kolmas kotimainen taipuu niin tuolta löytyy tietoa:AlfaTom kirjoitti: ...
Onko kukaan täällä vaihtanut MiTon orkkissoitinta parempaan/monipuolisempaan?
...
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-mit ... o-fit.html
Tuolta foorumilta löytyy myös Pioneerin kikostimen asennuksesta juttuja.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
Re: Mi.To
Oletko kokeillut säätää mittariston valaistusta himmeämmälle? Muistaakseni jossain kohtaa valaistuksen vähentäminen muuttaa mittariston värien kontrastia sopivasti siten, että punainen ei polta silmiä pimeässä, mutta mittariston lukeminen on edelleen hyvä.AlfaTom kirjoitti:Ei ole tuo bensamittarin valo oireillut ja muutenkin MiTo toiminut kuin kello. Ainoa mikä on alkanut nyt häiritä näinä hämärän aikoina, on tuo punainen taustaväri lämppärin paneelissa, soittimessa ja mittariston näytössä. Mittarivalaistus muuten ihan ok, mutta punaisen loimotus silmiin pimeällä häiritsee pahasti. Jos säätää himmeämmälle niin sitten ei mittareista saa selvää. Onko ainoa ratkaisu kiinnittää jotakin valoisuutta vähentävää kalvoa näytön päälle?Nelli kirjoitti:Olen miettinyt samaa. Omassa on kosketushäiriö satunnaisesti nopeusmittarin taustavalossa. Olisi tosiaan kiva tietää onko kukaan korjauttanut missään moista vikaa?sanctus kirjoitti:Onko joku Mito-kuski muuten korjaillut mittariston satunnaisesti sammuvaa bensamittarin (tausta)valoa? Itsellänihän tuo mittari välkkyy päälle ja pois, eli kosketushäiriö liitännöissä lienee syynä. Ongelman paikantaminen vaatinee mittariston irroittamisen ja sen jälkeisen vian etsinnän. Tosin jos joku on jostain internetin kolosta kaivanut mittariston kytkentäkaavion, sitä olis kiva tiirailla ainakin noin teoriamielessä. Autokeskuksella vika varmasti korjattaisiin hetkessä, mutta nyt ei fyrkan kulutus siihen suuntaan ole to do -listan kärjessä.
Itse en ole kokenut tuota vielä niin häiritseväksi että olisin sille mitään tehnyt. Kuuluu lähinnä italialaisiin "ominaisuuksiin"
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Mi.To
No niistä säätönappuloista, mitkä on vasemmassa reunassa kojelaudassa, ratin vasemmalla puolella. Säätyy sekä mittarivalot että näytöt, mutta näytöt jää kuitenkin liian räikeiksi. Vai onko siellä jossakin valikko mistä pääsee säätämään balanssia näiden välillä? Pitääpä tutkia....ohjekirjasta en muista lukeneeni tällaista, mutta voi olla huolimattomuutta lukiessa
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Mi.To
Kävin valikot läpi. Ainoa mikä säätää mittarien valaistusta on ne kaksi nappia vasemmassa reunassa. Säädin mittarivalot minimiin, mittareista ei saa hämärälläkään selvää mutta eipä loimota jouluvärit silmiin.
Pitää tutkia olisiko joku ulkomaanelävä jollain foorumilla keksinyt toimivaa ratkaisua, kun tehtaalla eivät siihen ole pystyneet.
Pitää tutkia olisiko joku ulkomaanelävä jollain foorumilla keksinyt toimivaa ratkaisua, kun tehtaalla eivät siihen ole pystyneet.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
Re: Mi.To
^Kyllä toi on varmaan se ainoa tapa säätää mittariston valoja. Itse löysin sieltä siedettävän säädön, mutta ymmärrän kyllä ongelmasi, kun kokeilin säätöjä tuossa hetki sitten.
Yllättävän upea talviauto tämä MiTo, kun kikkailtiin jouluaaton liikenteessä pää-Hesan laidoilla ja keskustassa. Ei paljoa lumivallit haitanneet, hemmetti.
Yllättävän upea talviauto tämä MiTo, kun kikkailtiin jouluaaton liikenteessä pää-Hesan laidoilla ja keskustassa. Ei paljoa lumivallit haitanneet, hemmetti.
- Bird
- Viestit: 119
- Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
- Car(s): MiTo QV, 530xd Touring (F11)
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Mi.To
Onkos kellään MiTolla pidempään ajelleella muuten tuntumaa siitä, kauanko alkuperäinen akku mahtaa tässä pelissä tyypillisesti kestää?
Ihan vaan mietin sillä, että mullakin on nyt menossa jo viides talvi sitten akkua vaihtamatta. Ainakin päällisin puolin tuo kyllä vaikuttaisi yhä toimivan hyvin: just äsken töistä kotiin ajellessa (moottori oli toki jo ehtinyt lämmetä täysin) auto käytti keskustan liikennevaloissa vielä start/stoppiakin, vaikka pakkasta oli auton mittarin mukaan 13 astetta. Itse asiassa tää melkein ihmetyttää, kun edellisestä pidemmästä maantieajosta on jo useampi viikko, joten luulisi varaustilan jo ehtineen jonkin verran laskea tässä pakkasilla kaupunkialueella pyöriessä. Ja muutenkin toi tämäniltainen -13 alkaa olla ennätyksiä, joilla start/stop edes pysyy päällä.
Yksi uusi outo äänikin on autosta löytynyt. Takavasempaan tiukasti pakittaessa kuuluu toisinaan jotain laahaavaa ääntä jostain vasemman etupyörän suunnalta, joku siis ottanee kiinni johonkin. Vähänkin kun höllää ratista käännöstä, niin ääni häviää eli se kuuluu vain ääriasennossa. Ja vastaavasti tiukasti vasemmalle eteen parkkialueella ajettaessa samaa ääntä ei kuulu ollenkaan, vaikka ihan samassa kulmassahan renkaat siinäkin kait ovat. Ei tämä nyt suuremmin jaksa edes huolettaa, mutta kysyn silti, että onko tuttu ominaisuus jollekin?
Ja tosiaan, MiTo on oikein mainio talviauto jopa täällä Pohjois-Karjalan aika paljon Etelä-Suomea arktisemmissa olosuhteissa. Kehyksettömät ikkunat toki ovat hieman epäkäytännölliset, mutta eipä siinäkään muuta kuin muistaa aina raapia vaan karmit kunnolla puhtaiksi ennen oven aukaisua. Ja se tuntuu olevan vakio, että takaluukun aukaisu ei toimi siitä logosta koskaan pakkaskelillä, mutta onneksi avaimen kaukolukitus toimii aina. Aika pieniä murheita muuten erinomaisesti toimivaan käyttöautoon.
Ihan vaan mietin sillä, että mullakin on nyt menossa jo viides talvi sitten akkua vaihtamatta. Ainakin päällisin puolin tuo kyllä vaikuttaisi yhä toimivan hyvin: just äsken töistä kotiin ajellessa (moottori oli toki jo ehtinyt lämmetä täysin) auto käytti keskustan liikennevaloissa vielä start/stoppiakin, vaikka pakkasta oli auton mittarin mukaan 13 astetta. Itse asiassa tää melkein ihmetyttää, kun edellisestä pidemmästä maantieajosta on jo useampi viikko, joten luulisi varaustilan jo ehtineen jonkin verran laskea tässä pakkasilla kaupunkialueella pyöriessä. Ja muutenkin toi tämäniltainen -13 alkaa olla ennätyksiä, joilla start/stop edes pysyy päällä.
Yksi uusi outo äänikin on autosta löytynyt. Takavasempaan tiukasti pakittaessa kuuluu toisinaan jotain laahaavaa ääntä jostain vasemman etupyörän suunnalta, joku siis ottanee kiinni johonkin. Vähänkin kun höllää ratista käännöstä, niin ääni häviää eli se kuuluu vain ääriasennossa. Ja vastaavasti tiukasti vasemmalle eteen parkkialueella ajettaessa samaa ääntä ei kuulu ollenkaan, vaikka ihan samassa kulmassahan renkaat siinäkin kait ovat. Ei tämä nyt suuremmin jaksa edes huolettaa, mutta kysyn silti, että onko tuttu ominaisuus jollekin?
Ja tosiaan, MiTo on oikein mainio talviauto jopa täällä Pohjois-Karjalan aika paljon Etelä-Suomea arktisemmissa olosuhteissa. Kehyksettömät ikkunat toki ovat hieman epäkäytännölliset, mutta eipä siinäkään muuta kuin muistaa aina raapia vaan karmit kunnolla puhtaiksi ennen oven aukaisua. Ja se tuntuu olevan vakio, että takaluukun aukaisu ei toimi siitä logosta koskaan pakkaskelillä, mutta onneksi avaimen kaukolukitus toimii aina. Aika pieniä murheita muuten erinomaisesti toimivaan käyttöautoon.
Viimeksi muokannut Bird, 28 Joulu 2014, 00:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mi.To
Jos pyörillä on vähänkään mahdollisuus (ja todennäköisesti puslista tms on) joustaa auton pituussuunnassa, niin eteenpäin mennessä ne ovat lähempänä taka- ja taaksepäin kulkiessa lähempänä etupuskuria. Jos kihnutus on ihan siinä rajoilla, voi tuollainenkin tehdä ratkaisevan eron. Ihan ekana tulisi mieleen tarkistaa, kuinka lähelle sisälokaria/kaaren etureunaa/vastaavia kohtia eturenkaat tulee linkussa ollessaan (helppo katsoa ja hankausjäljet yleensä näkyy jos niitä on).Bird kirjoitti:Takavasempaan tiukasti pakittaessa kuuluu toisinaan jotain laahaavaa ääntä jostain vasemman etupyörän suunnalta, joku siis ottanee kiinni johonkin. Vähänkin kun höllää ratista käännöstä, niin ääni häviää eli se kuuluu vain ääriasennossa. Ja vastaavasti tiukasti vasemmalle eteen parkkialueella ajettaessa samaa ääntä ei kuulu ollenkaan, vaikka ihan samassa kulmassahan renkaat siinäkin kait ovat.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Mi.To
MiTossani on alkuperäinen akku vuodelta 2010. Auto on otettu käyttöön syyskuun alussa 2010 ja sillä on ajettu maltilliset 30 900 kilometriä pääasiassa nurkka-ajoa. Akku on tähän asti pelittänyt hyvin ja pakkaskeleillä on päästy hyvin liikkeelle. Kuitenkin. Koska auto seisoo välillä useammankin viikon käyttämättömänä, akun varaustaso ei ole useinkaan mitenkään optimaalinen, josta kertoo mm. Stop&Startin toimimattomuus.Bird kirjoitti:Onkos kellään MiTolla pidempään ajelleella muuten tuntumaa siitä, kauanko alkuperäinen akku mahtaa tässä pelissä tyypillisesti kestää?
Ihan vaan mietin sillä, että mullakin on nyt menossa jo viides talvi sitten akkua vaihtamatta. Ainakin päällisin puolin tuo kyllä vaikuttaisi yhä toimivan hyvin: just äsken töistä kotiin ajellessa (moottori oli toki jo ehtinyt lämmetä täysin) auto käytti keskustan liikennevaloissa vielä start/stoppiakin, vaikka pakkasta oli auton mittarin mukaan 13 astetta. Itse asiassa tää melkein ihmetyttää, kun edellisestä pidemmästä maantieajosta on jo useampi viikko, joten luulisi varaustilan jo ehtineen jonkin verran laskea tässä pakkasilla kaupunkialueella pyöriessä. Ja muutenkin toi tämäniltainen -13 alkaa olla ennätyksiä, joilla start/stop edes pysyy päällä.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Mi.To
Rahiseva äänihän voi tulla jäätyneestä lumesta, joka ottaa kiinni pyörään ja kuuluu vain kun pyörät on ääriasennossa.
Etulokarin takakulmaan usein jää sellainen jäätynyt klöntti, joka osuessaan renkaaseen pitää ääntä.
Toinen itse huomaamani äänilähde on kivi, joka menee sopivaan paikkaan jarrusatulan/jarrupalan ja jarrulevyn väliin.
Hankala saada pois muuten kuin irroittamalla pyörä ja puhdistamalla jarrulaitteet.
Nämä tuli mieleen omiin havaintoihin perustuen.
Ja tosiaan, MiTo on ollut erinomainen talviauto, vaikka onkin hidas lämpenemään. Se taas ei ole auton vika vaan päästö- ja kulutuslukemien EU-normien täyttämiseksi on pitänyt tehdä kompromisseja lämmöntuoton kustannuksella.
Näinhän se menee nykyään lähes joka autossa.
Etulokarin takakulmaan usein jää sellainen jäätynyt klöntti, joka osuessaan renkaaseen pitää ääntä.
Toinen itse huomaamani äänilähde on kivi, joka menee sopivaan paikkaan jarrusatulan/jarrupalan ja jarrulevyn väliin.
Hankala saada pois muuten kuin irroittamalla pyörä ja puhdistamalla jarrulaitteet.
Nämä tuli mieleen omiin havaintoihin perustuen.
Ja tosiaan, MiTo on ollut erinomainen talviauto, vaikka onkin hidas lämpenemään. Se taas ei ole auton vika vaan päästö- ja kulutuslukemien EU-normien täyttämiseksi on pitänyt tehdä kompromisseja lämmöntuoton kustannuksella.
Näinhän se menee nykyään lähes joka autossa.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
Re: Mi.To
Mä vaihdoin omaan -10 malliseen Mitoon syksyllä akun kun starttaus alkoi olla vähän nihkeää. Tosin myöhempien oireiden (startti kärvähti) perusteella voi hyvin olla että akku olisi ollut edelleen ihan toimiva.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
Onko muilla Mitossaan eroa etumatkustajien jalkatilojen lämpötiloilla? Koska tuntuu, että pelkääjän paikalle puskee kylmää ilmaa jostain ja pienokainen ei meinaa muutenkaan saada kabiinia lämpimäksi yli 17 asteen pakkasilla. Vaihdettiin jouluna kuskia ja huomasin tämän kyseisen efektin. En ole vielä tutkinut, että onko lämppärin läpivienti tehty huonosti tjmv.
Minullakin vaivaa rohina ajettaessa tiukkaan liikenneympyrään, mutta ei oikealle käännyttäessä. Tähän rohinan aikaansaamiseksi ei vaadi edes mitenkään erikoisesti vauhtia. Tämä alkoi jo ennen lumen tuloa. Olen miettinyt, että ongelma voisi olla oikea iskarin yläpään laakeri? Niitähän näihin on vaihdeltu takuuseen suhteellisen paljon.
Pirun mukava ja looginen tämä on ajaa talviliukkailla. Epäilen akkua alkuperäiseksi, eikä ole ainakaan vielä hiipunut, vaikka startailin ilman roikkaa reilu 20 pakkasessa.
Minullakin vaivaa rohina ajettaessa tiukkaan liikenneympyrään, mutta ei oikealle käännyttäessä. Tähän rohinan aikaansaamiseksi ei vaadi edes mitenkään erikoisesti vauhtia. Tämä alkoi jo ennen lumen tuloa. Olen miettinyt, että ongelma voisi olla oikea iskarin yläpään laakeri? Niitähän näihin on vaihdeltu takuuseen suhteellisen paljon.
Pirun mukava ja looginen tämä on ajaa talviliukkailla. Epäilen akkua alkuperäiseksi, eikä ole ainakaan vielä hiipunut, vaikka startailin ilman roikkaa reilu 20 pakkasessa.
Re: Mi.To
On huomattu eroa lämpötiloissa. Onnistuivat huollossa rikkomaan raitisilmasuodattimen kannen, ja alkoi puhaltamaan aivan kylmää ilmaa pelkääjän jalkatilaan.GiuliaSuper kirjoitti:Onko muilla Mitossaan eroa etumatkustajien jalkatilojen lämpötiloilla? Koska tuntuu, että pelkääjän paikalle puskee kylmää ilmaa jostain ja pienokainen ei meinaa muutenkaan saada kabiinia lämpimäksi yli 17 asteen pakkasilla. Vaihdettiin jouluna kuskia ja huomasin tämän kyseisen efektin. En ole vielä tutkinut, että onko lämppärin läpivienti tehty huonosti tjmv.
Minullakin vaivaa rohina ajettaessa tiukkaan liikenneympyrään, mutta ei oikealle käännyttäessä. Tähän rohinan aikaansaamiseksi ei vaadi edes mitenkään erikoisesti vauhtia. Tämä alkoi jo ennen lumen tuloa. Olen miettinyt, että ongelma voisi olla oikea iskarin yläpään laakeri? Niitähän näihin on vaihdeltu takuuseen suhteellisen paljon.
Pirun mukava ja looginen tämä on ajaa talviliukkailla. Epäilen akkua alkuperäiseksi, eikä ole ainakaan vielä hiipunut, vaikka startailin ilman roikkaa reilu 20 pakkasessa.
Ulkona oli silloin lämpöä -26, oli apparilla kylmät oltavat. Kannattaa tarkistaa jos vaikka kansi on huonosti paikallaan tai rikki.
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: 18 Touko 2007, 14:05
- Car(s): Fiat grande punto T-jet/ Exät Alfa Romeo 156 2.5 V6,Alfa Romeo 155 2.0ts -94,Alfa Romeo 155 2.0ts -92
- Paikkakunta: Tuusula
Re: Mi.To
Jep,itselläni tosiaan myös T-jet alla fiiun kuorissa,samat fiilikset. Itselläni tosin myöskin lämpeneminen hidasta pikkukoneeksi ja moottorin lämpömittari näyttää täyttä lämpöä vaikka on OBD kautta katsottuna 70c,hetken kun vielä ajaa,niin huomaa että tulee lämpöisempää,kuumaahan tuolta ei tule ikinä,termari kun näissä on vaan tuon 80c,ja muuta ei oo tarjolla. Keulan tukkiminen ei juuri auta,ellei sitä muuraa kokonaan umpeen,testailin edellis talvena,silloin OBD mokkula kiinni ja keulaa tukittu. Normisti lämmöt pyörii 75-80c ja tukittuna jopa päästiin yli 90c nippa nappa,pienenkin aukon teki niin jäähdytti niin paljon kiertoa että oltiin taas miltei normi lukemissa. Alko muuten jo olemaan autossa jopa kuuma ja lämmityslaitekkin tuntui nimensä mukaiselta. Onhan näihin jotain sähköisiä lisälämmitimiä yms,mutta tiedä sitten tehosta,ja sähköä vaan häviää. Yksi kikka olisi jos saisi vedettyä turbon vesikierrosta suoraan lämppärin kennolle letkun niin voi morjens,kyllä tarkenis,mutta tiedä että sotkeeko jotenkin kiertoa...eli mielestäni tuo kylmä termari kaiken alku ja juuri,lämpöä kyllä tulee kun mehu on oikeasti kuumaa. Alfoista lämpimin,jopa kuuma on mielestäni 16v tessu,mikä oli kaverillani,ei ole yhtä kuumia olleet muut tessut,eikä myöskään V6en,lisäksi se 16v lämpesi mielestäni todella nopeasti.GiuliaSuper kirjoitti:Onko muilla Mitossaan eroa etumatkustajien jalkatilojen lämpötiloilla? Koska tuntuu, että pelkääjän paikalle puskee kylmää ilmaa jostain ja pienokainen ei meinaa muutenkaan saada kabiinia lämpimäksi yli 17 asteen pakkasilla. Vaihdettiin jouluna kuskia ja huomasin tämän kyseisen efektin. En ole vielä tutkinut, että onko lämppärin läpivienti tehty huonosti tjmv.
Minullakin vaivaa rohina ajettaessa tiukkaan liikenneympyrään, mutta ei oikealle käännyttäessä. Tähän rohinan aikaansaamiseksi ei vaadi edes mitenkään erikoisesti vauhtia. Tämä alkoi jo ennen lumen tuloa. Olen miettinyt, että ongelma voisi olla oikea iskarin yläpään laakeri? Niitähän näihin on vaihdeltu takuuseen suhteellisen paljon.
Pirun mukava ja looginen tämä on ajaa talviliukkailla. Epäilen akkua alkuperäiseksi, eikä ole ainakaan vielä hiipunut, vaikka startailin ilman roikkaa reilu 20 pakkasessa.
- ItALFA
- Viestit: 90
- Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
- Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Mi.To
Moi,GiuliaSuper kirjoitti:Onko muilla Mitossaan eroa etumatkustajien jalkatilojen lämpötiloilla? Koska tuntuu, että pelkääjän paikalle puskee kylmää ilmaa jostain ja pienokainen ei meinaa muutenkaan saada kabiinia lämpimäksi yli 17 asteen pakkasilla. Vaihdettiin jouluna kuskia ja huomasin tämän kyseisen efektin. En ole vielä tutkinut, että onko lämppärin läpivienti tehty huonosti tjmv.
Minullakin vaivaa rohina ajettaessa tiukkaan liikenneympyrään, mutta ei oikealle käännyttäessä. Tähän rohinan aikaansaamiseksi ei vaadi edes mitenkään erikoisesti vauhtia. Tämä alkoi jo ennen lumen tuloa. Olen miettinyt, että ongelma voisi olla oikea iskarin yläpään laakeri? Niitähän näihin on vaihdeltu takuuseen suhteellisen paljon.
Pirun mukava ja looginen tämä on ajaa talviliukkailla. Epäilen akkua alkuperäiseksi, eikä ole ainakaan vielä hiipunut, vaikka startailin ilman roikkaa reilu 20 pakkasessa.
se on ihan kuin Ja_Ri ilmoitti, eli raitisilmasuodattimen kansi ei ole paikalla kunnolla. Yleensä yläosan kiinnitys rikki, itse olen korjannut.
Tässä kansi jossa yläosan kiinnitys on rikki (puuttuu ympyröidystä kohdasta) ja tässä kansi korjattuna Laita ilmastoinnin tuuletin täysille, jos pirun kylmää ilmaa puhaltaa keskikonsolista matkustajan puolelta diagnoosi on varma. Katso kuva Kun korjaat raitisilmasuodattimen kannen ja laitat sen paikalle kylmän ilman tulo sisälle loppuu.
PS: jos tarvit apua laita PM
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
Kiitoksia ItALFA hyvistä kuvista ja muutenkin kiitokset arvon kolleegat
Täytyy nyt ensiviikonloppuna ottaa tuo työnalle!
Täytyy nyt ensiviikonloppuna ottaa tuo työnalle!
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
http://1drv.ms/1Kh7cPg
Fiksattu kannenpää, eipä ole kauneudella pilattu, mutta toimii. Nyt on lämpimämpi ajella. Ebayn kautta on saatavilla lämpimämpää termaria. Nyt vaan kännykällä niin linkin liittäminen ei ole niin helppoa.
E: tuosta lämpimämpää termaria, mutta vaan joku tarvikevalmistaja.
http://www.ebay.com/itm/Thermostat-fur- ... 4d1556a6de
Fiksattu kannenpää, eipä ole kauneudella pilattu, mutta toimii. Nyt on lämpimämpi ajella. Ebayn kautta on saatavilla lämpimämpää termaria. Nyt vaan kännykällä niin linkin liittäminen ei ole niin helppoa.
E: tuosta lämpimämpää termaria, mutta vaan joku tarvikevalmistaja.
http://www.ebay.com/itm/Thermostat-fur- ... 4d1556a6de
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Mi.To
Sataa vettä, tulee pakkanen, ikkunat jumissa....kuskin puoli heltisi ennemmin ja repsikan puoli myöhemmin. Toivottavasti laskumekanismi ei ota nokkiinsa tästä jumittelusta. Toisaalta, ikkunoissahan on se voiman tunnistava automatiikka, joka ei sulje ikkunaa esteen ilmettyä, toiminee myös aukipäin mennessä?
Tänään kesti pitkään ennen kuin sai hiukkasloukun putsattua, noin 40km ja noin saman verran minuuteissa. Piti lopulta käyttää paikallaan 2500rpm ja sitten pieni ajomatka, johan sammui suodattimen keltainen merkkivalo.
Joku satunnainen kolahtelu vasemmalta, edestä ehkä. Kun hidastaa ja jarruttaa ja kun kiihdyttää.
Tukivarsi? Iskarin laakeri? Vetari? Jokin osa löysällä? Ei ilmene jatkuvasti, liittyneekö lämpötiloihin jotenkin. Aika epämääräistä, joten olkoon toistaiseksi.
Tänään kesti pitkään ennen kuin sai hiukkasloukun putsattua, noin 40km ja noin saman verran minuuteissa. Piti lopulta käyttää paikallaan 2500rpm ja sitten pieni ajomatka, johan sammui suodattimen keltainen merkkivalo.
Joku satunnainen kolahtelu vasemmalta, edestä ehkä. Kun hidastaa ja jarruttaa ja kun kiihdyttää.
Tukivarsi? Iskarin laakeri? Vetari? Jokin osa löysällä? Ei ilmene jatkuvasti, liittyneekö lämpötiloihin jotenkin. Aika epämääräistä, joten olkoon toistaiseksi.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: 18 Touko 2007, 14:05
- Car(s): Fiat grande punto T-jet/ Exät Alfa Romeo 156 2.5 V6,Alfa Romeo 155 2.0ts -94,Alfa Romeo 155 2.0ts -92
- Paikkakunta: Tuusula
Re: Mi.To
Tuosta termarista,niissä on eroja niin ulkoisesti kuin tuon lämpöarvon suhteen,joten tarkkana saa olla. Kaikki mitkä olen itse löytänyt 88c on ollut malleja joista puuttuu tuo päädyn lähtö. Tiedä sitten ovatko kuvat tosiaan jotain sinnepäin kuvia vai juuri kyseisestä osasta. Ympyröitynä mallien erot,80c lähdöllä,88c ilman.GiuliaSuper kirjoitti:http://1drv.ms/1Kh7cPg
Fiksattu kannenpää, eipä ole kauneudella pilattu, mutta toimii. Nyt on lämpimämpi ajella. Ebayn kautta on saatavilla lämpimämpää termaria. Nyt vaan kännykällä niin linkin liittäminen ei ole niin helppoa.
E: tuosta lämpimämpää termaria, mutta vaan joku tarvikevalmistaja.
http://www.ebay.com/itm/Thermostat-fur- ... 4d1556a6de
- Liitteet
-
- mito ebay ..jpg
- (22.05 KiB) Tiedosto ladattu 5949 kertaa
-
- mito 114kw ..jpg
- (22.77 KiB) Tiedosto ladattu 5949 kertaa
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
Kiitoksia tarkennuksesta. Onkohan tuossa koneessa joku osa-alue, joka sitten vaatii kylmempää termaria? Turbo tjmv.? Vai minkäköhän takia ei ole tehty lämpimämmällä termarilla. Aika jännä, että kesymmille koneille ja dieselille on tarjolla lämpimämpää termaria. Kyllä tuollakin selviää ihan kivasti, mutta ei ole yhtä lämmin, kun edellinen 156:n. Kuitenkin on huomattavasti lämpimämpi, kun vanha edesmennyt perheen Sprintti
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: 18 Touko 2007, 14:05
- Car(s): Fiat grande punto T-jet/ Exät Alfa Romeo 156 2.5 V6,Alfa Romeo 155 2.0ts -94,Alfa Romeo 155 2.0ts -92
- Paikkakunta: Tuusula
Re: Mi.To
Je,eipä mithän. Tosiaan,tietoa ei ole kumpi malli miton T-JETin pellin alla on,mutta sehän selviää kun katsoo. Jos joku tulee tilanneeksi jostain 88c termarin ja sattuu olemaan tuolla lähdöllä,niin eikun vaan vinkkiä tänne. Ei ole tietoa että miksi on jätetty noinkin viileäksi,lisäksi kummastutaa se että flekti esim itselläni on kytketty lähtemään päälle vasta 97c. Ajossa pysyy siinä 75-80,mutta kun tarpeeksi kauan paikallaan käyttelee,niin nousee 97c ennekuin flekti tärähtää päälle. Luulisi jettä jos siellä jotain hätävarjelun liioittelua olisi,niin olisi tuo flektikin säädetty hieman aiemmin käynnistymään. Mielenkiintoista olisi asiaa kysellä jostain missä olisi tietoa asiaan liittyen. Asiasta toiseen,kuka myy nyt vuoden 2015 alusta näitä alfa,fiat ym vehkeitä? Maahantuonnin piti siirtyä vuoden alusta uusiin käsiin,mutta asiasta ei ole liiemmin missään huudeltu. Sen mitä autokeskuksen nurkilla ajelin,mainostivat vain alfa/fiat huoltoa,ja ne näyteikkunat missä ennen oli nämä italiaanot esillä,on nyt vain skoda,mini ja bmw.GiuliaSuper kirjoitti:Kiitoksia tarkennuksesta. Onkohan tuossa koneessa joku osa-alue, joka sitten vaatii kylmempää termaria? Turbo tjmv.? Vai minkäköhän takia ei ole tehty lämpimämmällä termarilla. Aika jännä, että kesymmille koneille ja dieselille on tarjolla lämpimämpää termaria. Kyllä tuollakin selviää ihan kivasti, mutta ei ole yhtä lämmin, kun edellinen 156:n. Kuitenkin on huomattavasti lämpimämpi, kun vanha edesmennyt perheen Sprintti
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
Näyttää siltä, että etulokareiden alaosasta meinaa maalit kuoriutua pois. Mietinnässä olisi fiksut roiskeläppät. Olen nähnyt vaan yleismallisia, mutta niiden leikkaa liimaa askartelu ei oikein huvita, koska niitä ei saa näyttää yleensä kauhean siisteiltä. Onko tiedossa hyvin istuvia roiskeläppiä?
Takapalat tuli vaihdettua viikonloppuna, ilman sen suurempia ongelmia. Takalevyt alkaa olla vaihtorajalla, mutta menköön nyt ainakin talven.
Takapalat tuli vaihdettua viikonloppuna, ilman sen suurempia ongelmia. Takalevyt alkaa olla vaihtorajalla, mutta menköön nyt ainakin talven.
Re: Mi.To
^Tässä ketjussa joku askateli muistaakseni Motonetin Jackyistä sopivat palat Mitoon. Kuvien perusteella näytti hyvältä.
Itse ostin Korja-Kumista Alfa Romeo -tekstillä kirjaillut läpät, mutta ymmärtääkseni tuo tekstillinen versio on poistunut firman valikoimista niistä ja näistä syistä. Sama malli saattaa tosin löytyä vielä hyllyltä, mutta ilman tekstiä.
Edit. Eli tällaisia on viritelty männä vuosina.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=13409&start=900 (Scrollaa puoliväliin sivua)
Itse ostin Korja-Kumista Alfa Romeo -tekstillä kirjaillut läpät, mutta ymmärtääkseni tuo tekstillinen versio on poistunut firman valikoimista niistä ja näistä syistä. Sama malli saattaa tosin löytyä vielä hyllyltä, mutta ilman tekstiä.
Edit. Eli tällaisia on viritelty männä vuosina.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=13409&start=900 (Scrollaa puoliväliin sivua)
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
Kiitoksia sanctus, täytyypi askarrella
Mitäpä ei kokis 700 kilsan viikko tahdilla..
Pienokainen alkanut pitämään erikoista ääntä. Kuulostaa ihan, kun alla olisi vanhempi auto, jossa laturi on vetelemässä viimeisiään. Laakerin rahinaksi sitä voi myös kutsua. Sellasta tasaista jurnutusta. Koneen kierrokset, eivät vaikuta äänen voimakkuuteen, mutta nopeus pienessä mittakaavassa. Kytkimen pitäminen pohjassa ei muuta ääntä, pahiten ääni tulee esiin 60-90km/h nopeudessa. Ilmeisesti vaihdelaatikon pääakseli pyörii samaa nopeutta, kun auto liikkuu, joten sehän se voisi olla. Laturi olisi ollut vanhemmassa autossa, mutta se pyörii kierrosten mukaan, joten se on melko hyvin pois suljettu ongelma, ellei jollain ole parempaa tietoa. Laturin hihna näytti ihan hyvältä. Auton kääntäminen vauhdissa ei vaikuta ääneen, joten pyöränlaakeri se ei pitäisi olla.
Muita hyviä ehdokkaita äänen lähteeksi on ->
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-mit ... -here.html
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-mit ... ngine.html
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-mit ... noise.html
Vielä ei ole kerennyt tutkia tarkemmin, mutta ehkä viikonloppuna..
Mitäpä ei kokis 700 kilsan viikko tahdilla..
Pienokainen alkanut pitämään erikoista ääntä. Kuulostaa ihan, kun alla olisi vanhempi auto, jossa laturi on vetelemässä viimeisiään. Laakerin rahinaksi sitä voi myös kutsua. Sellasta tasaista jurnutusta. Koneen kierrokset, eivät vaikuta äänen voimakkuuteen, mutta nopeus pienessä mittakaavassa. Kytkimen pitäminen pohjassa ei muuta ääntä, pahiten ääni tulee esiin 60-90km/h nopeudessa. Ilmeisesti vaihdelaatikon pääakseli pyörii samaa nopeutta, kun auto liikkuu, joten sehän se voisi olla. Laturi olisi ollut vanhemmassa autossa, mutta se pyörii kierrosten mukaan, joten se on melko hyvin pois suljettu ongelma, ellei jollain ole parempaa tietoa. Laturin hihna näytti ihan hyvältä. Auton kääntäminen vauhdissa ei vaikuta ääneen, joten pyöränlaakeri se ei pitäisi olla.
Muita hyviä ehdokkaita äänen lähteeksi on ->
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-mit ... -here.html
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-mit ... ngine.html
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-mit ... noise.html
Vielä ei ole kerennyt tutkia tarkemmin, mutta ehkä viikonloppuna..
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Mi.To
^Entäpä jos kesken ajon laitat vaihteen vapaalle ja kytkimen pohjaan?
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
Kokeiltu, sillä ei ollut väliä, onko vaihde vapaalla ja/tai kytkin pohjassa.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
^^^Jakopäänhihna on vaihdettu kiristimineen ja vesipumnppuineen viimevuonna. Eikä sekään oikein tue, että paikallaan ääntä ei saa aikaiseksi.
Koitin vkl katella, että jos jokin ottais kiinni johonkin, mutta eipä sieltä oikein löytynyt mitään. laturin hihna on ihan hyvällä kireydellä, ja vaikuttaa olevan hyvässä kunnossa. Viikonkuluttua maanantaina menee tarkempaan syyniin Automilanoon, jos saavat vielä kalua tuosta M32 laatikosta. Pikaisella tsekkauksella Autokeskuksen ja Automilanon kaverit sanoivat, että laatikosta kuuluisi..Täytyy varmaan reklamoida, kun ostosta kulunut sen verran vähän aikaa.
Koitin vkl katella, että jos jokin ottais kiinni johonkin, mutta eipä sieltä oikein löytynyt mitään. laturin hihna on ihan hyvällä kireydellä, ja vaikuttaa olevan hyvässä kunnossa. Viikonkuluttua maanantaina menee tarkempaan syyniin Automilanoon, jos saavat vielä kalua tuosta M32 laatikosta. Pikaisella tsekkauksella Autokeskuksen ja Automilanon kaverit sanoivat, että laatikosta kuuluisi..Täytyy varmaan reklamoida, kun ostosta kulunut sen verran vähän aikaa.
Re: Mi.To
Tervehdys alfaihmiset! Olen yrittänyt selvittää onko QV mitossakin tuo M32 laatikko, mutten ole saanut selkoa. Sivistäkää tyhmää jos pystytte. Lisäksi kiinnostaisi tietää mitä tuommoisen M32 laatikon vaihtaminen/korjaaminen sitten kustantaisi, puhutaanko satasista vai tonneista? Olen tuommoisesta Mitosta salaa haaveillut useamman vuoden ja kohta pitää tehdä asialle jo jotain.
Re: Mi.To
QV:ssa on C635 vaihteisto joka on varsin mainio laitos kunhan ei satu osumaan semmonen yksilö jossa 1 & 3 vaihteet takertelee päälle mennessä. Mitä ilmeisemmin valmistusajankohdasta kesä 2011 -> pitäisi olla parannettua versiota tullut.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."
Re: Mi.To
Ok, kiitti tiedosta. Käsittääkseni siis tuossa 135 -versiossa on vain 5 -vaihdetta, ja se on hiukan laadukkaampaa sorttia kuin 155 T-Jetin 6 -vaihteinen M32?Stilo kirjoitti:QV:ssa on C635 vaihteisto joka on varsin mainio laitos kunhan ei satu osumaan semmonen yksilö jossa 1 & 3 vaihteet takertelee päälle mennessä. Mitä ilmeisemmin valmistusajankohdasta kesä 2011 -> pitäisi olla parannettua versiota tullut.
Re: Mi.To
Juuh. Elikkäs.
Tuulilasinpyyhkijät lakkasivat pyyhkimästä. Syy on näköjään se, että mekanismi, joka liikuttaa pyyhkijöiden varsia, on irronnut. Hemmetti.
Ehkä täytyy tarkastella tilannetta ennen kuin vien auton pajalle.
Kyllä ns. "vituttaa".
Tuulilasinpyyhkijät lakkasivat pyyhkimästä. Syy on näköjään se, että mekanismi, joka liikuttaa pyyhkijöiden varsia, on irronnut. Hemmetti.
Ehkä täytyy tarkastella tilannetta ennen kuin vien auton pajalle.
Kyllä ns. "vituttaa".
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
Pientä ylimääräistä säätöä näemmä. Olikos joku niitti antautunut vai jotain ihan muuta?
Maanantaina katsotaan M32 laatikon korjauksen arvio, sitten nähdään mitä tehdään.
Yleistä mitä olen lukenut M32 lootasta, niitä on kasattu virheellisesti GM:n toimesta ja sen takia paljon vikoja. Tosin juttua ollut, että poskilaakerit olisi turhan heikot. Myös ilmeisesti shimmattu pääakseli ristiin täten olisi kokoajan vinossa. Jossain vaiheessa GM huomannut ongelman, jonka jälkeen vika poistunut, mutta tästä ei ole tarkkaa tietoa. Ongelma koskee myös GM:n tuotteita ja 159 1,9 diisseliä, tai ainakin se on samalla laatikolla. Tästähän ollut juttua jossain toisessa ketjussa.
Maanantaina katsotaan M32 laatikon korjauksen arvio, sitten nähdään mitä tehdään.
Yleistä mitä olen lukenut M32 lootasta, niitä on kasattu virheellisesti GM:n toimesta ja sen takia paljon vikoja. Tosin juttua ollut, että poskilaakerit olisi turhan heikot. Myös ilmeisesti shimmattu pääakseli ristiin täten olisi kokoajan vinossa. Jossain vaiheessa GM huomannut ongelman, jonka jälkeen vika poistunut, mutta tästä ei ole tarkkaa tietoa. Ongelma koskee myös GM:n tuotteita ja 159 1,9 diisseliä, tai ainakin se on samalla laatikolla. Tästähän ollut juttua jossain toisessa ketjussa.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Mi.To
GiuliaSuper kirjoitti:Pientä ylimääräistä säätöä näemmä. Olikos joku niitti antautunut vai jotain ihan muuta?
Maanantaina katsotaan M32 laatikon korjauksen arvio, sitten nähdään mitä tehdään.
Yleistä mitä olen lukenut M32 lootasta, niitä on kasattu virheellisesti GM:n toimesta ja sen takia paljon vikoja. Tosin juttua ollut, että poskilaakerit olisi turhan heikot. Myös ilmeisesti shimmattu pääakseli ristiin täten olisi kokoajan vinossa. Jossain vaiheessa GM huomannut ongelman, jonka jälkeen vika poistunut, mutta tästä ei ole tarkkaa tietoa. Ongelma koskee myös GM:n tuotteita ja 159 1,9 diisseliä, tai ainakin se on samalla laatikolla. Tästähän ollut juttua jossain toisessa ketjussa.
Suomen markkinoilla ei mitään takaisinkutsua ole ollut? Ei kai muuallakaan? Näin se bisnes nykyään pyörii, tuotteet testautetaan kuluttajilla. Artisti maksaa.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
Eipä ole ollut mitään takaisinkutsua, varmistin tämän AK:sta, jossa tuttu hommissa. Ilmeisesti ei myöskään Opelilla ole ollut takaisinkutsua. Käyttäjät toimii koekaniineina ja sen mukaan mennään..Mito on Automilanossa arvioitavana.AlfaTom kirjoitti:
Suomen markkinoilla ei mitään takaisinkutsua ole ollut? Ei kai muuallakaan? Näin se bisnes nykyään pyörii, tuotteet testautetaan kuluttajilla. Artisti maksaa.
Ulkolaiselta saitilta poimittu lista M32 autoista:
Astra: VXR / SRi Turbo 1.6, 2.0 / 1.9 CDTi
Corsa: VXR / SRi Turbo / 1.3CDTi / 1.7 CDTi
Meriva: VXR
Vectra: 1.9 CDTi / 2.2
Astra (M20): 1.3 / 1.7 CDTi
Fiat, Alfa, Saab.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
Ainakin Insignian 1.4, 1,6 ja 1,8l on käytössä, mutta ongelmat taitavat olla ainoastaan vähän vanhemmissa M32 laatikoissa. Myös Chevroletin Cruzessa käytetty samaa lootaa. Opeleissa ongelmia 2005-2010 ilmeisesti..Tiedä sitten mikä on totta.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
Sama loota on käytössä myös T-Jat Bravoissa (vm 2007 ja siitä eteenpäin) ja aika jäätävää luettavaa on ollut FTCF:n puolella. Pitkään ihmettelin, miten on saatu kohtuullisen iso prosentti lootista kasattua väärin & ongelma on ilmeisesti jatkunut useamman vuoden ajan – sarjatuotannossahan laadun pitäisi olla tasaista. Vaan joulun alla rupesin kallistumaan sille kannalle, että laatu ON tasaista – ne on kaikki kasattu väärin. Tämän ketjun viestit vain vahvistavat päätelmää.
Vaihdetoosassa olisi kiva käyttää lieriörullalaakereita, mutta vinohampaiset rattaat tuottavat myös akselin pituussuuntaisia voimia, mitä nämä laakerit eivät kestä. Siispä laitetaan kartiorulla ottamaan pitkittäiset voimat vastaan. Ai niin, mutta moottorijarrutuksessa akseli pyrkii päinvastaiseen suuntaan ja kartiorulla sietää vain puristusta, ei vetoa. Joten kartiorulla toiseenkin päähän. Ja nyt menikin homma tarkaksi. Laakerien pitää puristaa toisiaan vastaan just sopivalla voimalla. Liian vähän puristusta = liikaa välystä ja koko keksintö pääsee hölskymään. Liian tiukka sovitus ja laakeri ylikuormittuu. Pikaisen googlettelun perusteella kyse on juurikin ”ylishimmauksesta” eli on laitettu liian paksut sovitepalat, joilla laakerien välystä/esikuormitusta säädetään. Esikuormitus + rattaista käytön aikana tulevat voimat ovat ylittäneet laakerin keston -> vierinkehä ja rullat kuluvat. Pahimmillaan laakereista irtoaa paloja, jotka rikkovat rattaitakin.
Vaihteiston rakenne on seuraava:
C635 onkin ihan eri keksintö, 6 vaihdetta ja max. 350 Nm on tuon tyyppikoodin takana. Tämä on Fiat/Alfa omaa suunnittelua ja sattuneesta syystä siinä on parilliset ja parittomat vaihteet ripoteltu eri sivuakseleille. Myös 5-vaihteinen laatikko lie Fiat/Alfa omaa (ainakin Bravossa oli, tyyppikoodia en nyt heti saa päähäni).
Vaihdetoosassa olisi kiva käyttää lieriörullalaakereita, mutta vinohampaiset rattaat tuottavat myös akselin pituussuuntaisia voimia, mitä nämä laakerit eivät kestä. Siispä laitetaan kartiorulla ottamaan pitkittäiset voimat vastaan. Ai niin, mutta moottorijarrutuksessa akseli pyrkii päinvastaiseen suuntaan ja kartiorulla sietää vain puristusta, ei vetoa. Joten kartiorulla toiseenkin päähän. Ja nyt menikin homma tarkaksi. Laakerien pitää puristaa toisiaan vastaan just sopivalla voimalla. Liian vähän puristusta = liikaa välystä ja koko keksintö pääsee hölskymään. Liian tiukka sovitus ja laakeri ylikuormittuu. Pikaisen googlettelun perusteella kyse on juurikin ”ylishimmauksesta” eli on laitettu liian paksut sovitepalat, joilla laakerien välystä/esikuormitusta säädetään. Esikuormitus + rattaista käytön aikana tulevat voimat ovat ylittäneet laakerin keston -> vierinkehä ja rullat kuluvat. Pahimmillaan laakereista irtoaa paloja, jotka rikkovat rattaitakin.
Vaihteiston rakenne on seuraava:
- - moottori pyörittää sisäänmenoakselia (jos kytkin ei ole auki)
- molemmat sivu/pääakselit puolestaan välittävät voimaa suoraan tasauspyörästön ulkokehälle ts. molemmat sivuakselit pyörivät aina auton kulkunopeuden mukaan
- ”alemmalla” sivu/pääakselilla sijaitsevat 1, 2, 5 ja 6 vaihteet ja juuri tämän laakerointi pettää
C635 onkin ihan eri keksintö, 6 vaihdetta ja max. 350 Nm on tuon tyyppikoodin takana. Tämä on Fiat/Alfa omaa suunnittelua ja sattuneesta syystä siinä on parilliset ja parittomat vaihteet ripoteltu eri sivuakseleille. Myös 5-vaihteinen laatikko lie Fiat/Alfa omaa (ainakin Bravossa oli, tyyppikoodia en nyt heti saa päähäni).
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Mi.To
Näin maallikkona voisi tulla siihen päätelmään, että tällaisella ongelmavaihteistolla varustetun auton tehon/väännön kasvattaminen jollakin viritysboksilla tms. keinolla lyhentää vaihteiston käyttöikää?
En käytä Dynamic-asetusta oikeastaan ollenkaan, koska ajan suurelta osin vain taajamaa. Eri asia sitten kun ollaan mutkatiellä tai muualla, missä tarvitaan lisätehoa. Tavoitteena olisi ajella tällä Mitolla ilman ongelmia muutama vuosi.
En käytä Dynamic-asetusta oikeastaan ollenkaan, koska ajan suurelta osin vain taajamaa. Eri asia sitten kun ollaan mutkatiellä tai muualla, missä tarvitaan lisätehoa. Tavoitteena olisi ajella tällä Mitolla ilman ongelmia muutama vuosi.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
Re: Mi.To
Netissähän perinteisesti ongelmat saavat aina uudet mittasuhteet. Todellisuus voi olla sitten toinen. Itse taidan nyt ostaa Autokeskukselta Mito QV:n, kun pystyy valitsemaan. Onko jollain hajonnut Mitosta tuulilasi, mietin mitähän maksaa vaihto? Jos ottaisin tuulilasivakuutuksen.
- Bird
- Viestit: 119
- Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
- Car(s): MiTo QV, 530xd Touring (F11)
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Mi.To
Mulla on. Viime kesänä Porvoon motarilla ajellessa jotain napsahti voimalla lasiin, ja siinä oli melkein hetkessä 20-30 cm halkeama. Maksoin lasinvaihdosta vakuutuksen omavastuun 200 euroa, ilman vakuutusta olisi kustantanut muistaakseni noin 450 euroa. Jos MiTossa sattuu olemaan lisävarusteena lämmitettävä tuulilasin alareuna (aika harvinainen varuste tosin, omassanikaan ei tätä ole, vaikka muuten lisävarusteita onkin paljon), niin sitten olisi käsittääkseni ollut kalliimpi juttu. Eli ei nyt minun tapauksessani rahallisesti valtava säästö, mutta jotain iloa kuitenkin oli, että kaskoon kuului tuollainenkin. Lisäksi kerran aiemmin olin paikkauttanut kiveniskemän maksutta saman vakuutuksen piikkiin.Jugebox kirjoitti:Onko jollain hajonnut Mitosta tuulilasi, mietin mitähän maksaa vaihto? Jos ottaisin tuulilasivakuutuksen.
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Mi.To
Tai sellainen versio jossa on kakkosvaihteen synkronointi rikki. En tosin tiedä oliko omani yksittäistapaus. Tilalle vaihdettu synkronointikikkula oli kuulema erilainen kuin hajonnut vanha, joten jotain kehitystyötä on tehty. Vuosimalli on 2012.Stilo kirjoitti:QV:ssa on C635 vaihteisto joka on varsin mainio laitos kunhan ei satu osumaan semmonen yksilö jossa 1 & 3 vaihteet takertelee päälle mennessä. Mitä ilmeisemmin valmistusajankohdasta kesä 2011 -> pitäisi olla parannettua versiota tullut.
932 937 955
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Mi.To
Tämä nyt on ihan internet-mutua, mutta olen käsittänyt että palttiarallaa kaikissa C635:ssa ykkönen on enemmän tai vähemmän kenkku.Tommi kirjoitti:Itselläni takertelee ykkösen päälle laitto. Kolmoseen en ole kiinnittänyt huomiota.
QV 2010 siis kyseessä.
932 937 955
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Mi.To
Tänään ostin tuon QV:n, pikatestauksella en huomannut mitään tökkimistä vaihteissa. Voi olla että olen vielä liian mehuissani uuden auton suhteen. Saako muuten mistään esim. valmistenumerolla tietoon autoon alkuperäisesti ruksittuja lisävarusteita? Bemareihinhan ainakin saa.