

Valvoja: Moderators
Tämäkin voi olla toimiva ratkaisu, mutta neljä puotia koko Suomessa on heikko esitys. Todella uskon ja toivon, että pian on lisää kerrottavaa. Olisi ehkä kannattanut tehdä kunnon markkinoilletulo ja mainoskampanja, kun koko jälleenmyyjäketju on valmis.Alfissimo kirjoitti:Toisin sanoen siis edustuksia yksittäisten jälleenmyyjien kanssa, mutta ei mitään varsinaista jälleenmyyntiketjua.
Ihailen uskoasi!Farina kirjoitti: Tämäkin voi olla toimiva ratkaisu, mutta neljä puotia koko Suomessa on heikko esitys. Todella uskon ja toivon, että pian on lisää kerrottavaa. Olisi ehkä kannattanut tehdä kunnon markkinoilletulo ja mainoskampanja, kun koko jälleenmyyjäketju on valmis.
Joskus ennenkin vertasin Suomen jalkapallomaajoukkueen fanittamista ja Alfa Romeon mallipolitiikkaa sekä myymistä Suomessa. Kauheasti haluaisi uskoa että menestystä tulee ja kaikki menee hyvin, mutta lopulta tulee aina pettymys. Silti sitä toivoo, että seuraavalla kerralla sitten.Tazio kirjoitti:...Ihailen uskoasi!...
Fiatista tiedä, mutta oman 156:n ostin tuolta. Tosin käytettynä, mutta kuitenkin... Catamount oli ainakin silloin(2007) samaa firmaa ja eikös heillä ole nykyisin Ferrarin ja Maseratin edustus Suomessa?Wario kirjoitti:Ja Fiat myyntiä pääkaupunkiseudulla hoitaa joku sportcarcenter. Hyvä jos yksi Fiat myydään jollekkin hullulle fanille.
Öö..? Eikö siitä ole jo melkein vuoden verran, kun uutisoitiin uuden maahantuojan perustamisesta? Palkkalistoillaan siinä vaiheessa tasan yksi henkilö. Kyllä tuo välittömästi kertoi, että äärimmäisen ohuella organisaatiolla mennään eikä kannata odottaa kuuta taivaalta.Shuttle kirjoitti:Ei vakuuta tämä vieläkään. Hanu yksin on tehnyt enemmän Alfan eteen päivässä kuin tämä "uusi organisaatio" reilussa kuukaudessa.
Saattaapi SCC vielä vahingossa myydä muutaman 4C:n mikä ei varmasti kauheasti harmittaisi sekään.alfissimo kirjoitti:Tuskin tuo, että Sport Car Center ottaa Alfan hoteisiinsa PK-seudulla, mikään huono juttu on, koska saattaa olla mielenkiintoa jotain myydäkin ottaen huomioon, ettei niitä Jaguareja tai Land-/Ranger Rovereitakaan kolapullomääriä mene omalla painollaan.
Kouvolan alueella ei vielä ketään myyjää tai huoltoa. Huolto ei ole ongelma, kun Deltalla ainakin oli Alfaan valmiudet ja Autosalpakin ehti vähän aikaa opetella Alfan ja Fiatin kanssa. Jälleenmyyjiä on pakko tulla lisää. Ilmeisesti kaikkia kolmea FCA:n Suomen merkkiä Fiat/Alfa/Jeep ei tulla myymään samoissa jälleenmyyntipisteissä. Aika keskentekoiselta vaikuttaa koko homma. Kuten Tazio mainitsikin, nettisivu vaikuttaa hätäisesti sutaistulta.insinörtti kirjoitti:Jokaisen automallin kohdalla puhutaan varmaan useamman henkilötyökuukauden työpanoksesta (markkina-analyysit, mitä kannattaa edes tuoda, sopimukset tehtaan kanssa, huollon koulutus, esitteet yms)Shuttle kirjoitti:Ei vakuuta tämä vieläkään. Hanu yksin on tehnyt enemmän Alfan eteen päivässä kuin tämä "uusi organisaatio" reilussa kuukaudessa.
Noiden neljän Alfaa myyvän liikkeen lisäksi on hommattu 7 Fiatia myyvää ja liki 30 valtuutettua huoltopistettä.
Itse pidätän edelleen oikeuden varovaiseen optimismiin. Delta meinasi kaatua lasipalatsien rakentamiseen ja AK tyrkytti monessa liikkeessä mieluummin muita, myyjille ennestään tutumpia merkkejä tai koeajoautoja ei ollut, joten samaa virhettä ei kannata toistaa. Ennemmin vähemmän liikkeitä, mutta kunnon panostus niihin (=asiastaan innostuneet myyjät ja useampi eri malli, siis B/D/automaatti koeajettaviksi). Ei ole hyvä olla kymmentä merkkiä myyvän liikkeen se vähiten myyty merkki...
Autokeskus osti maahantuojan autot ja möi kuluttajille tukkualennuksilla pois, näin kysymykseen vastattiin. Erikoista tosiaan jos isoimmat markkina-alueet pääkaupunkiseudun jälkeen, turun seutu ja tampereen alue ilman jälleenmyyjiä.Kivijärvi kirjoitti:Aika suppea on myyntiverkosto FCA-merkeillä so far. Ihmetyttää lähinnä se, että isot kaupungit (mm. Tampere) ovat vailla myyjiä. Vaikealta tuntuu ajatus saada autoja kilpiin, jos tamperelaisen tarttis ajaa Huittisiin saakka kaupoille. Voi olla hyväkin myyjä tosin, tähän en ota kantaa. Pidänpä vain aika erikoisena kun yleensä homma menee toiste päin.
Btw. Epäilemättä Hangossa pötköttää edelleen autoja Auto-Fennican kontolla. Onko kukaan kokeillut onneaan noiden suhteen, myyvätkö viimeiseen saakka ylihinnoilla vai onko jo tarvista päästä eroon autoista? Jotain 500L:ää myydään uutena ja käytettynä 14900 "viralliseen listahintaan", mutta jotenkin se hinta vain pompsahtaa 19000 euroon siitä huolimatta perusautosta perusvarustein kun liikkeeseen menet ihmettelemään. Lienee tonnin kumimatot ym...
Ahaa, nyt on kaikki siis myyty?Haaveilija kirjoitti:Autokeskus osti maahantuojan autot ja möi kuluttajille tukkualennuksilla pois, näin kysymykseen vastattiin.
17keur on melko paljon 11keur autosta:Haaveilija kirjoitti:Jos ruotsalaiset maksaa edullisimmasta 500L versiosta 160000 kruunua, joka euroissa palttiarallaa 17000€, suomalaisilla vääristynyt käsitys mikä edullinen tai ylihintainen. Muiden euroopan maihin vertailtaessa suomalaiset saaneet ostaa 500 Ällänsä halvemmalla vaikka hinta sisältänyt kiskurimaisen autoveron. Silti eivät kelvanneet Suomalaisille, joten tuskinpa kelpaavat uuden maahantuojan normaaleilla hinnoilla ollenkaan. Rakenna siinä sitten mallistoa ja jälleenmyyjäverkoista.
Toivoton yhtälö jos iso ostava joukko jo hyljännyt merkin.
Juurikin näin.willez kirjoitti:^^ Tuo toinen on brera ja muut surkeita photoshop räpellyksiä...
Kai siinä jotain samaa pitäis ollakin, kun kuva on Giugiaron alkuperäisestä Brera konseptista (2002)._rico kirjoitti:No joo.. Kai siinä jotain samaa Breran kanssa on
Tämä. Alfan tuleva malli määrittää sen mikä on massaa 2020.sämpy kirjoitti:No, sitten kun saadaan oikeita kuvia, tiedetään miltä Seatit näyttää parin vuoden päästä.
Olisi varmaan johdonmukaisempaa jos ensimmäinen kuva olisi myös berlinasta:willez kirjoitti:^^Heh,hain kuvia joissa sama väri ja sama kuvakulma. Pystyy kivasti vertaamaan kehitystä
Työsuhdeautoilijoilla on tiukka paikka. Joku merkki pitäisi arpoa Alfan tilalle. Tai sitten ajaa omaan piikkiin vanhalla Alfalla. Siinä tosiharrastajat punnitaanwinorloose kirjoitti:PP-Auto Lohjalla on heittäytynyt uuden maahantuojan kunniaksi aivan riehakkaaksi. Poikkesin äsken pihalla ja pimeää kun oli, niin oli siellä Opelin ja Fordin mainosvalojen loisteessa hieman vaikea nähdä, mutta oikein tarkkaan kun katsoin, niin yhden Fiat-mainoskyltin näin, tosin siitäkin oli valot pimeänä.
Nii-in. Mitäs sitten kun on ajanut omalla rahalla 156:sellä, kahdella eri 159:sillä ja yhdellä leasing-159:sillä. Mito ja Giulietta eivät täyty tarpeita autolle ja eivätkä iske ominaisuuksienkaan puolelta. Mikä olisi tosiharrastajan ratkaisu? Etsiä jostain 155:nen ja alkaa ajelemaan sillä?AlfaTom kirjoitti:winorloose kirjoitti:Työsuhdeautoilijoilla on tiukka paikka. Joku merkki pitäisi arpoa Alfan tilalle. Tai sitten ajaa omaan piikkiin vanhalla Alfalla. Siinä tosiharrastajat punnitaan