GTV6 jakopää
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 187
- Liittynyt: 28 Tammi 2009, 10:32
- Car(s): GTV6 -84
156 2,4jtd -05 - Paikkakunta: Seinäjoki
GTV6 jakopää
Tuossa pitäisi tehdä GTV6 -84:n jakopään remppa ja meinasin osia tilata. Meinasin osat tilata täältä: http://www.alfa-service.com/index.php/c ... GTV-6.html
Noh, tuossa nyt tuli vastaan tuo kiristin joka näytti hydraulinen tuossa olevan. Miten on, kannattaako tuota muuttaa mekaaniseksi vai kuinka olette itse asian hoitaneet? Entä mitä muuta tuossa kannattaisi samalla tehdä? Tietty vesipumppu ja laturin hihna vaihdetaan samalla, mutta onko vielä jotain jota kannattaa samalla tehdä?
Noh, tuossa nyt tuli vastaan tuo kiristin joka näytti hydraulinen tuossa olevan. Miten on, kannattaako tuota muuttaa mekaaniseksi vai kuinka olette itse asian hoitaneet? Entä mitä muuta tuossa kannattaisi samalla tehdä? Tietty vesipumppu ja laturin hihna vaihdetaan samalla, mutta onko vielä jotain jota kannattaa samalla tehdä?
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: GTV6 jakopää
jos kiristin ei vuoda öljyä ja rulla on ok niin eipä tuota kannata lähteä vaihtamaan.. itse ajattelin päivitellä omiin kikottimiin mekaaniset sitä mukaan kuin tarvista ilmenee..
Viimeksi muokannut 90, 12 Helmi 2015, 21:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: GTV6 jakopää
Mielestäni sitä vesipumppuakaan ei kannata vaihtaa jos siinä ei ole vikaa. Tuossa koneessa kun pumppua käyttää kiilahihna niin pumpun hajoaminen ei ole jakopäälle niskalaukaus samoin kuin jakohihnan käyttämien pumppujen tapauksessa. Ja jos pumppu alkaa myöhemmin vuotaa niin jakohihnan purkaminen pois tieltä on pala kakkua. Jos sitä siis edes tarvitsi purkaa, en muista, luultavasti tarvitsi.
Eipä tuosta minusta tarvitse vaihtaa kuin se itse hihna, tukilaakeri sitten jos siinä on väljää. Mitoituksessa näyttää olevan vähän eri lailla varoja kuin esmes 16v Sparkissa.
Eipä tuosta minusta tarvitse vaihtaa kuin se itse hihna, tukilaakeri sitten jos siinä on väljää. Mitoituksessa näyttää olevan vähän eri lailla varoja kuin esmes 16v Sparkissa.
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 187
- Liittynyt: 28 Tammi 2009, 10:32
- Car(s): GTV6 -84
156 2,4jtd -05 - Paikkakunta: Seinäjoki
Re: GTV6 jakopää
Kiitos vinkeistä. Tuo kiristin vuotaa hiukan öljyä, jonka takia tuota vaihtoa nyt ajankohtaisena pidettiin. Kilometrit nyt eivät ole lähelläkään mutta vuosia toki jonkin verran takana vaikka hihna sinänsä näyttääkin hyvältä. Eli ilmeisesti järkevintä taitaa olla tuo mekaaniseen päivittäminen, tuo hydraulinen taitaisi maksaa hunajaa kun ei tuonnekaan ole hintaa kehdattu pistää
Onko noiden luotettavuudessa/toiminnassa jotain ratkaisevaa eroa?
Tuolla näytti olevan kaupan myös tiivistesarja kiristäjälle, mitähän tuo mahtaa tarkoittaa/sisältää?

Tuolla näytti olevan kaupan myös tiivistesarja kiristäjälle, mitähän tuo mahtaa tarkoittaa/sisältää?
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: GTV6 jakopää
Tiivistesarjalla saa vuotavan kuntoon. Ainakin oma tuli tiiviiksi.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: GTV6 jakopää
Tiivistesarjalla minäkin joskus yhden häristimen korjasin. Käsittääkseni mekaanisissa on ollut joskus ongelmia kiristämisen suhteen joten itse korjaisin sen alkuperäisen, on vielä halvempikin homma.
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 187
- Liittynyt: 28 Tammi 2009, 10:32
- Car(s): GTV6 -84
156 2,4jtd -05 - Paikkakunta: Seinäjoki
Re: GTV6 jakopää
Kiitoksia, pitänee koittaa tuolla tiivistesarjalla jos saisi pelastettua. Muutenkin pistää tilaukseen kaikenlaista pientä, taas vähän lähemmäs valmistumista. Vielä joku kerta pitäisi avata tuo vaihteisto, satutteko tietämään mikä mahtaa olla vikana kun kolmonen pomppaa välillä moottorijarrutuksessa pois? Ei sinänsä iso juttu,mutta hoitaisi tuonkin sitten samalla kuntoon kun joskus vaihtaa tuon kakkosen synkronkin.