Giulietta 940
Valvoja: Moderators
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Giulietta 940
Kertokaapa sitten jos joku värikartta tunnistaa että Bianco Ghiaccio tai Giulietta yleensäkään on olemassa.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Giulietta 940
Kait joku automaalibutiikki hetkessä sekottaa kilikalin, kun kertoo koodiksi Alfa Romeo 296A. 

-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
Onko kukaan asentanut Juliettaan tuollaista Eibach-Bilstein settiä? Tuntuisi että tuo 30mm ei vielä aiheuta harmaita hiuksia suomen alati huonopintaisemmiksi muuttuvilla teillä?
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :6112.html
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :6112.html
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Asiallisia hintoja!JustXL kirjoitti:
No sain kuin sainkin AK:n hyllystä yhden Giulietan läpyskän eli peitelevyn. Kooltaan tämä muovinpala on ehkä n. 5x8 cm ja hintaa kohtuulliset 86€. On varmaan laadukasta muovia... Maalaus maksaisi AK:ssa enää 150€ lisää!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Jonesi
- Viestit: 137
- Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
- Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Giulietta 940
Jouset löytyy, iskarit vakiot. Lunten tultua keskipolanteet raapii pohjamuovia mutta nyt tiet on hoidettu kuntoon eikä polanteita pahemmin ole. Laitas koko setti tilaukseen niin pääsis kuulemaan kokemuksia koko paketin toimivuudesta. Jouset paransi ulkonäköä huikeasti, kyyti tukevoitui/koveni myös jonkin verran mutta siinäkin jäin mielestäni plussalle.winorloose kirjoitti:Onko kukaan asentanut Juliettaan tuollaista Eibach-Bilstein settiä? Tuntuisi että tuo 30mm ei vielä aiheuta harmaita hiuksia suomen alati huonopintaisemmiksi muuttuvilla teillä?
Re: Giulietta 940
eilen oli alfa 2 vuotta/30tkm huollossa.
Normi huollon lisäksi oli radion kuuluvuudesta valitus, sekä vasemmalta kaiutin"pätkii", ts. muutaman minuutin ääni kuului oikealta, ja sitten vasen kanava heräs.
No, antennin jalka vaihdettu, ja kuulemma tämän jälkeen ääni oli kuulunut vasemmaltakin. Joo, kuului, mutta oikea puoli oli nyt pimeenä
tarvii mennä uudestaan valittaa, ***tu miksei noita voi oikeesti kokeilla että hommat rokkaa
Muuten auto muuttui hiljaisemmaks(?), jonkun softauksen olivat koneeseen ajaneet samalla.
Normi huollon lisäksi oli radion kuuluvuudesta valitus, sekä vasemmalta kaiutin"pätkii", ts. muutaman minuutin ääni kuului oikealta, ja sitten vasen kanava heräs.
No, antennin jalka vaihdettu, ja kuulemma tämän jälkeen ääni oli kuulunut vasemmaltakin. Joo, kuului, mutta oikea puoli oli nyt pimeenä


Muuten auto muuttui hiljaisemmaks(?), jonkun softauksen olivat koneeseen ajaneet samalla.
- Jonesi
- Viestit: 137
- Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
- Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Giulietta 940
Työmatkalla auto sai sätkyn, varoitusvalot tauluun ja auto käy tosi vaikeasti. Oireet samat kuin viime talvena ja vielä sama paikka, revi siitä huumoria. Sain linkattua auton lähimarketin parkkiin ja sammutuksen sekä parin uusintastartin jälkeen jäi käymään normaalisti ja pääsin töihin. Nesteet ok, vikakoodi sama kuin viime vuonna eli P0101 ja silloin vaihettiin jotain anturia. Harmittaa taas jonkin verran kun vähän talvea näyttää niin auto säikkyy.
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Giulietta 940
Jos ovi kaiutin on mykkä niin kannattaa käyttää oven liitintä irti ja varmistaa että se menee paikoilleen. Auttoi meillä.
Olikohan tuo p0101 se tavallinen pakkasen map errori. Sitä on juttua aiemmin säikeessä mutta ei taida olla varmaa ratkaisua muuta kuin että toipuu kunhan sulaa. Anturin vaihto on varmaan taas turhaa.
Olikohan tuo p0101 se tavallinen pakkasen map errori. Sitä on juttua aiemmin säikeessä mutta ei taida olla varmaa ratkaisua muuta kuin että toipuu kunhan sulaa. Anturin vaihto on varmaan taas turhaa.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
Re: Giulietta 940
flapjack kirjoitti:Jos ovi kaiutin on mykkä niin kannattaa käyttää oven liitintä irti ja varmistaa että se menee paikoilleen. Auttoi meillä.
Olikohan tuo p0101 se tavallinen pakkasen map errori. Sitä on juttua aiemmin säikeessä mutta ei taida olla varmaa ratkaisua muuta kuin että toipuu kunhan sulaa. Anturin vaihto on varmaan taas turhaa.
kiitos vinkistä, tarvii kokeilla kun pääsee autoon käsiksi

- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Kiittäen katsastettu!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Giulietta 940
^se on sitten 2 vuoden päästä taas.
Miltäs tuntu ensileimaus?
Ennenvanhaan auton vaihtoajan tiesi tuhkakupin täyttymisestä. Nykyjään ensileimauksesta.

Ennenvanhaan auton vaihtoajan tiesi tuhkakupin täyttymisestä. Nykyjään ensileimauksesta.

- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Oli naisinssi, joten meni läpi punaisen värin ja nätin muotoilun vuoksi.
#vanharuoska
#pussihousumobilisti
#vanharuoska
#pussihousumobilisti
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Jonesi
- Viestit: 137
- Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
- Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Giulietta 940
flapjack: Tuntuis toimivan taas ihan hienosti, hyvä testata kun nyt on kunnon monsuunisateet ja viikonlopun jälkeen luvataan -15. Ja se anturin vaihto kuullostaa tosiaan suht turhalta, joku kestävä ratkaisu olis kiva.
-
- Viestit: 85
- Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -2011
- Paikkakunta: Imatra
Re: Giulietta 940
Etupää vähän kolajaa näin talvikelillä. Kokeilin koiranluuta ja raidetankoa, mutta en ainakaan löytynyt mitään. Autossa ei ole vielä paljoa mittarissa vaikka on 2011 mallia. Onko kokemuksia mikä voisi antaa ääntä?
Giulietta 1.4 MultiAir -2011
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Mulla oli 15k ajettuna apurunko löysällä. Aiheutti kolauksen kiihdytyksessä ja jarrutuksessa. Kiristyksen jälkeen on pysyny kiinni.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
Mieli tekis vaihtaa, mutta vähän hirvittää noi, nykyään paikoitellen lähes kynnöspeltoa muistuttavat tiet. Tuleekohan tuollaisesta vaihdosta muuten ongelmia takuun kanssa?Jonesi kirjoitti:Jouset löytyy, iskarit vakiot. Lunten tultua keskipolanteet raapii pohjamuovia mutta nyt tiet on hoidettu kuntoon eikä polanteita pahemmin ole. Laitas koko setti tilaukseen niin pääsis kuulemaan kokemuksia koko paketin toimivuudesta. Jouset paransi ulkonäköä huikeasti, kyyti tukevoitui/koveni myös jonkin verran mutta siinäkin jäin mielestäni plussalle.winorloose kirjoitti:Onko kukaan asentanut Juliettaan tuollaista Eibach-Bilstein settiä? Tuntuisi että tuo 30mm ei vielä aiheuta harmaita hiuksia suomen alati huonopintaisemmiksi muuttuvilla teillä?
- Jonesi
- Viestit: 137
- Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
- Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Giulietta 940
winorloose: Nii tuosta takuusta en tiedä, en usko että vaikuttaa mut jos kysyisit autokeskukselta tuota? Jos vielä asennuttais alustan heillä niin tuskin pitäis päästä naputtamaan asiasta? Omasta loppui just takuut tuossa keväällä ennen jousten vaihtoa. Hyvin tuon mataluuden kanssa tuntuis pärjäävän ja tuolla ulkonäöllä auton olisi pitänyt tulla jo tehtaalta ero on niin suuri vakioon.
Kysyin viideltä lähihuollolta ja Kouvolan Autosalpalta laajan vuosihuollon hintoja hihnojen, vesipumpun ja tulppien osalta, kolme huolloista tarjosi huoltoa 760-780e hintaan, Autosalpa 850e ja Delta 950e. Deltan tarjouksessa myös jäähdytinnesteen vaihto. Noista ainoana Autosalpalla on laajempaa kokemusta Giuliettasta.
Alfaownersilla mainitaan että virallisella huollolla on mahdollisuus tarkistaa mm. Multiairin toiminta, viime viikkoinen tilttaus vaan mietityttää. Työpaikan naapurihuolto luki vikakoodit ja löysi P0101 koodin lisäksi koodit P0300 ja P0304 jotka ovat sytytykseen liittyviä koodeja mutta muuten sieltä ei apua herunut "korjataan kun hajoaa". Onko kenelläkään parempaa tietoa tästä?
Kysyin viideltä lähihuollolta ja Kouvolan Autosalpalta laajan vuosihuollon hintoja hihnojen, vesipumpun ja tulppien osalta, kolme huolloista tarjosi huoltoa 760-780e hintaan, Autosalpa 850e ja Delta 950e. Deltan tarjouksessa myös jäähdytinnesteen vaihto. Noista ainoana Autosalpalla on laajempaa kokemusta Giuliettasta.
Alfaownersilla mainitaan että virallisella huollolla on mahdollisuus tarkistaa mm. Multiairin toiminta, viime viikkoinen tilttaus vaan mietityttää. Työpaikan naapurihuolto luki vikakoodit ja löysi P0101 koodin lisäksi koodit P0300 ja P0304 jotka ovat sytytykseen liittyviä koodeja mutta muuten sieltä ei apua herunut "korjataan kun hajoaa". Onko kenelläkään parempaa tietoa tästä?
Re: Giulietta 940
Onko mitään vinkkiä antaa, mistä lähteä etsimään vikaa kun radio on alkanut kuulua tosi huonosti 

Re: Giulietta 940
^Antennin jalka.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Giulietta 940
^passivointi?



Re: Giulietta 940
Asemansäätönupista pyörittää kanavan kohdalleen, tai vaihtaa kanavaaPele kirjoitti:Onko mitään vinkkiä antaa, mistä lähteä etsimään vikaa kun radio on alkanut kuulua tosi huonosti

Jos kyseessä on ulkoisella piiskalla oleva laite?, niin voipi olla piiska poikki.
Itse käytin 2.5 neliöistä tallista löytynyttä jäykkää sahköjohtoa korjaukseen.
Kiersin sen vanhan piiskan ympärille "kierteeksi" ja radio toimii hienosti.
Oikea mittahan tuon piiskan pituudeksi taitaa olla n 75 cm.
Re: Giulietta 940
Jarsan kirjoitti:^Antennin jalka.
Antennin jalassa jokin huonosti passivoitu liitinkö ei yhdistä?stoichiometric kirjoitti:^passivointi?![]()

Tuos ei valitettavasti se asemansäätönuppi ei pyöri, vaan haku käynnistettävä painamalla...Ja senkään jälkeen ei löydä oikein mitään..paitsi ehkä jotain hurreille ja rantaruotsalaisille tarkoitettuja asemia..Pikavalintoihin aiemmin talleenetuista asemista ei kuulu kuin pari.A Bart kirjoitti:Asemansäätönupista pyörittää kanavan kohdalleen, tai vaihtaa kanavaaPele kirjoitti:Onko mitään vinkkiä antaa, mistä lähteä etsimään vikaa kun radio on alkanut kuulua tosi huonosti![]()
Jos kyseessä on ulkoisella piiskalla oleva laite?, niin voipi olla piiska poikki.
Itse käytin 2.5 neliöistä tallista löytynyttä jäykkää sahköjohtoa korjaukseen.
Kiersin sen vanhan piiskan ympärille "kierteeksi" ja radio toimii hienosti.
Oikea mittahan tuon piiskan pituudeksi taitaa olla n 75 cm.
Mistään varsinaisesta piiskastakaan ei voida puhua. Alkuperäisantennilla mittaa on arviolta n. 20cm. No pitää koittaa kierrellä kokeeksi joku muu antenni tuohon jalkaan kun näytti olevan ihan perus 6mm kierteellä.
- Liitteet
-
- Kuva0515.jpg
- (85.84 KiB) Tiedosto ladattu 7977 kertaa
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Antennin jalan vaihto korjasi allekirjoittaneella vastaavat kuuluvuusongelmat.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Maanantaina pakkasta Espoossa n. 15 ja sama käynnistysongelma ilmeni kuin 24.1 2014
. Eli kone ei tahdo startilla pyöriä ensin lainkaan ja sitten pyörii kuin ilman vastusta. Erona tällä kertaa se, että kaksi kertaa starttausyritys pysähtyi kuin seinään ja kolmannella kone pyöri "vapaasti" eikä mitään lupaustakaan käyntiinlähdöstä.
Lievää kiroilua kabiinissa ja 10 sekunnin odotus ja lähti kuin palmun alta ilman mitään sivuääniäkään...
.
Helmikuussa siihen vaihdettiin takuuna koko MultiAir-yksikkö (kuulemma), tosin huoltotiedoissa lukee että vaihdettu "actuator", mikä ajoitin tuo sitten onkaan?
Eli eikö tämä kapine kestä juuri minkäänlaista pakkasta? Ihan kuin venttiilit ei ensin olisi avautunut ja sitten ne taas jäivät kokonaan auki = ei puristuksia?? Sähköinen- ja öljynpainetoiminta samassa paketissa venttiilien ohjauksessa ei ehkä olekaan maailman paras idea; ainakaan pakkaskeliin... Vai pitääkö tässä alkaa käyttää jotakin 0W-60 öljyjä?
Pisteenä ii:n päälle tänään kun laitoin laukkuja tavaratilaan, niin luukun sisälle oli mennyt epämääräinen määrä vettä, joka hölskyy siellä ja tietysti vielä "oksensi" osan hattuhyllylle. Ilmeisesti vedenpoistoreikä tukossa, mutta mihin sen veden sitten kuuluisi mennä? Ilmeisesti se keskimmäinen muovitulppa pitäisi olla ontto, mutta siitähän vesi valuu taas lukon vastakappaleen koloon ja jää siihen??

Lievää kiroilua kabiinissa ja 10 sekunnin odotus ja lähti kuin palmun alta ilman mitään sivuääniäkään...

Helmikuussa siihen vaihdettiin takuuna koko MultiAir-yksikkö (kuulemma), tosin huoltotiedoissa lukee että vaihdettu "actuator", mikä ajoitin tuo sitten onkaan?
Eli eikö tämä kapine kestä juuri minkäänlaista pakkasta? Ihan kuin venttiilit ei ensin olisi avautunut ja sitten ne taas jäivät kokonaan auki = ei puristuksia?? Sähköinen- ja öljynpainetoiminta samassa paketissa venttiilien ohjauksessa ei ehkä olekaan maailman paras idea; ainakaan pakkaskeliin... Vai pitääkö tässä alkaa käyttää jotakin 0W-60 öljyjä?
Pisteenä ii:n päälle tänään kun laitoin laukkuja tavaratilaan, niin luukun sisälle oli mennyt epämääräinen määrä vettä, joka hölskyy siellä ja tietysti vielä "oksensi" osan hattuhyllylle. Ilmeisesti vedenpoistoreikä tukossa, mutta mihin sen veden sitten kuuluisi mennä? Ilmeisesti se keskimmäinen muovitulppa pitäisi olla ontto, mutta siitähän vesi valuu taas lukon vastakappaleen koloon ja jää siihen??
Re: Giulietta 940
Vaihtuiko piiska samalla?insinörtti kirjoitti:Antennin jalan vaihto korjasi allekirjoittaneella vastaavat kuuluvuusongelmat.

-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
Nuo radion kuuluvuusongelmat eivät taida olla kovin harvinaisia näissä, koska itsellänikin on sama ongelma. Pitäisi viedä kärry takuukorjaukseen kun vaan kerkeäisi.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Ei haisuakaan asiasta.A Bart kirjoitti:Vaihtuiko piiska samalla?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
MultiAirissa ei ole ajoituksenmuutimia, joten tuo tarkoittanee juuri MultiAir -yksikköä (tai ainakin yhden pytyn venttiileitä liikuttavaa osaa).peksu kirjoitti:Helmikuussa siihen vaihdettiin takuuna koko MultiAir-yksikkö (kuulemma), tosin huoltotiedoissa lukee että vaihdettu "actuator", mikä ajoitin tuo sitten onkaan?
Onhan tässä tietynlainen valuvika. Minäkin kuvittelin taannoin, että MultiAirin vikaantuessa auto toimii edelleen "normaalisti" / perinteisellä tyylillä eli sähköiset solenoidiventtiilit pysyvät kiinni, jolloin nokan profiili määrää imuventtiilien avautumisen ja hapen saantia säännöstellään kaasuläpällä. Muistaakseni näissä kuitenkin kaasuläppäkin on...peksu kirjoitti:Eli eikö tämä kapine kestä juuri minkäänlaista pakkasta? Ihan kuin venttiilit ei ensin olisi avautunut ja sitten ne taas jäivät kokonaan auki = ei puristuksia?? Sähköinen- ja öljynpainetoiminta samassa paketissa venttiilien ohjauksessa ei ehkä olekaan maailman paras idea
Mutta solenoidiventtiilit ovatkin ihan suoraan ABS-jarruista lainattua tekniikkaa, minkä vuoksi ne toimivat käänteisellä logiikalla - venttiili on normaalisti auki, mikä takaa, että jarrupaine pääsee jarruille ... myös ja etenkin ABS-järjestelmän rikkoontuessa.
MultiAirissa systeemi toimii toisin. Solenoidiventtiilin ollessa kiinni imuventtiilit avautuvat nokan ohjaamina ja avoin solenoidi päästää paineet karkuun -> imuventtiilit sulkeutuvat. Solenoidin pitäisi olla normaalisti kiinni ja se pitäisi ohjata auki vain tarvittaessa. Nyt homma toimii nurinkurisesti eli solenoidi ohjataan ensi kiinni ja sitten sitä auotaan tarpeen mukaan. Vikatilanteessa solenoidi pysyy auki ja se on sitten siinä, imuventtiilit on ja pysyy kiinni.
Sama kuvio kuin minulla kesällä. Vesi menee kait pyyhkijän läpiviennistä sisään eikä osaa ulos, jos auto on sopivasti kallellaan. Irroitin pienet kumitulpat luukun alanurkista ja taisin jo hukatakin ne, joten ongelma on korjattu pysyvästipeksu kirjoitti:Pisteenä ii:n päälle tänään kun laitoin laukkuja tavaratilaan, niin luukun sisälle oli mennyt epämääräinen määrä vettä, joka hölskyy siellä ja tietysti vielä "oksensi" osan hattuhyllylle.

Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
60 tkm huoltoa pitäisi varata.
Aiemmin olin ajatellut, ettei TCT:lle kannata harkita mitään toimenpiteitä ennen kuin on liki 100 tkm taulussa, mutta nyt on niin monesta paikasta tullut lueskeltua siitä, miten tärkeää on vaihdella automaatin öljyt 60 tkm välein, sanoin ohjekirja mitä hyvänsä, että on alkanut vähän jänskättään. Toki nuo suositukset enempi perinteisille mehumajoille...
Mitäpä studioraati tykkää asiasta? TCT:ssä on (muistaakseni) vielä "hydrauliikka" ja varsinainen vaihteisto erikseen, joten molempien / jomman kumman öljyt vaihtoon nyt tai myöhemmin?
Aiemmin olin ajatellut, ettei TCT:lle kannata harkita mitään toimenpiteitä ennen kuin on liki 100 tkm taulussa, mutta nyt on niin monesta paikasta tullut lueskeltua siitä, miten tärkeää on vaihdella automaatin öljyt 60 tkm välein, sanoin ohjekirja mitä hyvänsä, että on alkanut vähän jänskättään. Toki nuo suositukset enempi perinteisille mehumajoille...
Mitäpä studioraati tykkää asiasta? TCT:ssä on (muistaakseni) vielä "hydrauliikka" ja varsinainen vaihteisto erikseen, joten molempien / jomman kumman öljyt vaihtoon nyt tai myöhemmin?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
^
Manuaalin tuntuma parani 90k kohdalla öljyt vaihtamalla, joten kai se auttaa myös robottia?
Turbolta paisuntasäiliölle menevä nesteputki tihkuu kylmänä nestettä. Tosin vuoto on pari tippaa päivässä, mutta pitänee vaihtaa putki uuteen. uudemmissa malleissa tuo putken kiinnitys näyttää jotenkin erilaiselta?
http://darsltd.com/wp-content/uploads/2 ... Engine.jpg
Manuaalin tuntuma parani 90k kohdalla öljyt vaihtamalla, joten kai se auttaa myös robottia?
Turbolta paisuntasäiliölle menevä nesteputki tihkuu kylmänä nestettä. Tosin vuoto on pari tippaa päivässä, mutta pitänee vaihtaa putki uuteen. uudemmissa malleissa tuo putken kiinnitys näyttää jotenkin erilaiselta?
http://darsltd.com/wp-content/uploads/2 ... Engine.jpg
- Liitteet
-
- Putki.JPG
- (57.88 KiB) Tiedosto ladattu 7692 kertaa
Re: Giulietta 940
winorloose kirjoitti:Nuo radion kuuluvuusongelmat eivät taida olla kovin harvinaisia näissä, koska itsellänikin on sama ongelma. Pitäisi viedä kärry takuukorjaukseen kun vaan kerkeäisi.
suosittelen, itelläni vaihdettiin jalka ja kuuluvuus parani potenssiin X. Lisäksi kävivät etukaiuttimien kaapeloinnit läpi, taisi sieltäkin joku diskantti herätä henkiin

-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 02 Syys 2013, 17:04
- Car(s): Giulietta MultiAir -13
- Paikkakunta: Tampere
Re: Giulietta 940
Sitä viime lauantaina syttyi valot ajaessa ruutuun että VDC, Hild holder, Start&stop ja jotain muuta ei käytössä ja käynti muuttui epätasaiseksi.
Parin käynnistyksen jälkeen edelleen sama ilmoitus ja tyhjäkäynti pumppasi voimakkaasti.
Parin minuutin odottelun jälkeen uusi käynnistys ja ei enää ilmoitusta ja sen jälkeen ajanut toista sataa kilsaa ja ei mitään ilmoitusta.
Olihan sitä silloin jopa -5 astetta pakkasta mutta toivotaan että oli vaan talven pikku nikottelua.
Parin käynnistyksen jälkeen edelleen sama ilmoitus ja tyhjäkäynti pumppasi voimakkaasti.
Parin minuutin odottelun jälkeen uusi käynnistys ja ei enää ilmoitusta ja sen jälkeen ajanut toista sataa kilsaa ja ei mitään ilmoitusta.
Olihan sitä silloin jopa -5 astetta pakkasta mutta toivotaan että oli vaan talven pikku nikottelua.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
^ yksi valoshow talvessa kuuluu asiaan
Omalle kohdalle osunutta: sisäänajohuolto (60 tkm) suoritettu. Nurisin nimismiehenkiharoissa takajousituksesta kuuluvasta vaimeasta kolinasta, joka on vaivannut jo 45-50 tkm lukemista lähtien, ja diagnoosiksi löytyi iskarien yläpään väljyys. Mutta ensikuulemalta tämän fiksaaminen haiskahti hankalalta - osien saatavuudesta ei tietoakaan eikä puheeksi tullut myöskään kustannusten jako. Myöskään takaluukun tiivisteestä eivät löytäneet vuotoa. No, eihän siellä pitänytkään tiivisteen vuotaa, vaan pyyhkijän akselin....
Tänään AK:n pisteet kyllä nousi kun soittelivat perään ja sovittiin uusi huoltoaika kustannusarviolla 0 €.
PS. Vuorion esimerkin johdattamana takaisin lähtöruutuun TCT:n öljynvaihdon kanssa eli katsotaan sitä vuoden päästä, kun on taulussa n. 90 tkm.

Omalle kohdalle osunutta: sisäänajohuolto (60 tkm) suoritettu. Nurisin nimismiehenkiharoissa takajousituksesta kuuluvasta vaimeasta kolinasta, joka on vaivannut jo 45-50 tkm lukemista lähtien, ja diagnoosiksi löytyi iskarien yläpään väljyys. Mutta ensikuulemalta tämän fiksaaminen haiskahti hankalalta - osien saatavuudesta ei tietoakaan eikä puheeksi tullut myöskään kustannusten jako. Myöskään takaluukun tiivisteestä eivät löytäneet vuotoa. No, eihän siellä pitänytkään tiivisteen vuotaa, vaan pyyhkijän akselin....
Tänään AK:n pisteet kyllä nousi kun soittelivat perään ja sovittiin uusi huoltoaika kustannusarviolla 0 €.
PS. Vuorion esimerkin johdattamana takaisin lähtöruutuun TCT:n öljynvaihdon kanssa eli katsotaan sitä vuoden päästä, kun on taulussa n. 90 tkm.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Jonesi
- Viestit: 137
- Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
- Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Giulietta 940
Ilario: Jep nuohan ne vakio-oireet on, aina yhtä viihdyttävät.
Giuliin tehtiin iso huolto kaksi viikkoa sitten, hihnat, vesipumppu, tulpat jne. Öljyt vaihtui ja Castrolin Magnatechin tilalle tuli Edgeä. Hihnasarja kiristimen kanssa SKF, vesipumppu Airtex ja tulpat NGK. Näillä siis kevääseen päin.
Giuliin tehtiin iso huolto kaksi viikkoa sitten, hihnat, vesipumppu, tulpat jne. Öljyt vaihtui ja Castrolin Magnatechin tilalle tuli Edgeä. Hihnasarja kiristimen kanssa SKF, vesipumppu Airtex ja tulpat NGK. Näillä siis kevääseen päin.
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
G. kävi viime viikolla isossa huollossa AutoFilarossa ja voin kyllä suositella paikkaa. Mukavia herroja ja ajelevat oikeanlaisilla autoilla itsekin
.
Jakopäähuoltokin piti tehdä, kun tuli vuodet täyteen vaikka kilometrit reilusti alle 50tkm. Tulppien vaihdossa löytyi vähän öljyä 4. pytyn tulpankolosta ja arviona, että MA-yksiköstä tullut. Tuo osahan vaihdettiin tasan vuosi sitten tähän autoon ja sen jälkeen mittariin on tullut vain 8tkm lisää, joten alkoi vähän ihmetyttää.
Pari vikakoodiakin oli tullut ja niiden poisto lisäsi kummasti auton menohaluja
.
Maanantaina poikkesin AK:ssa kyselemässä, että mitäs tehdään. AlfaOwnerissahan on juttua noista MA-ongelmista ja yleinen oire juuri tuo öljyn ilmestyminen tulpankoloon.
Erittäin hyvässä hengessä keskusteltiin asiasta ja tänään aamulla sitten vein G:n tutkittavaksi. Kolmisen tuntia auto oli pajalla tutkittavana; ei ollut ilmestynyt öljyä tulpankoloihin eikä vikakoodejakaan ollut. Koeajolla kaikki toimi, niin mitäs siinä kuin kovaa ajoa vain.
MA-kurssit käynyt erikoisasentaja tiesi kertoa, että tuo systeemi on tarkka öljystä ja sen määrästä. Muutamaan yksilöön kuulemma tuo MA-unit on heilläkin vaihdettu, mutta yhteenkään ei ole vaihdettu toista kertaa (ainakaan vielä..). Pitkä seisominen ja kunnon pakkaskeli yhdessä saattaa aiheuttaa käynnistymättömyysongelmaa (niin kuin minulle kävi viime vuonna). Paineet karkaa systeemistä, venttiilit ei aukea tai sulkeudu oikealla tavalla, silloin voi jopa tulpat kastua ja joutuu vaihtamaan nekin.
No, täytyy vain alkaa ajelemaan enemmän, jos se kerran on hyvä ennaltaehkäisykeino. Tuohon pikku-Alfaamme onkin tullut enemmän kilometrejä heinäkuun puolen välin jälkeen kuin G:hen vuodessa..
. Tytöt tykkää ajella tuolla 147:lla, kun se on kaupunkipyörityksessä kätevämpi ja ei ole niin tarkka vaihteesta liikkeellelähdöissä. Maantielle sentään valikoituu turbokoneinen alle...

Jakopäähuoltokin piti tehdä, kun tuli vuodet täyteen vaikka kilometrit reilusti alle 50tkm. Tulppien vaihdossa löytyi vähän öljyä 4. pytyn tulpankolosta ja arviona, että MA-yksiköstä tullut. Tuo osahan vaihdettiin tasan vuosi sitten tähän autoon ja sen jälkeen mittariin on tullut vain 8tkm lisää, joten alkoi vähän ihmetyttää.
Pari vikakoodiakin oli tullut ja niiden poisto lisäsi kummasti auton menohaluja

Maanantaina poikkesin AK:ssa kyselemässä, että mitäs tehdään. AlfaOwnerissahan on juttua noista MA-ongelmista ja yleinen oire juuri tuo öljyn ilmestyminen tulpankoloon.
Erittäin hyvässä hengessä keskusteltiin asiasta ja tänään aamulla sitten vein G:n tutkittavaksi. Kolmisen tuntia auto oli pajalla tutkittavana; ei ollut ilmestynyt öljyä tulpankoloihin eikä vikakoodejakaan ollut. Koeajolla kaikki toimi, niin mitäs siinä kuin kovaa ajoa vain.
MA-kurssit käynyt erikoisasentaja tiesi kertoa, että tuo systeemi on tarkka öljystä ja sen määrästä. Muutamaan yksilöön kuulemma tuo MA-unit on heilläkin vaihdettu, mutta yhteenkään ei ole vaihdettu toista kertaa (ainakaan vielä..). Pitkä seisominen ja kunnon pakkaskeli yhdessä saattaa aiheuttaa käynnistymättömyysongelmaa (niin kuin minulle kävi viime vuonna). Paineet karkaa systeemistä, venttiilit ei aukea tai sulkeudu oikealla tavalla, silloin voi jopa tulpat kastua ja joutuu vaihtamaan nekin.
No, täytyy vain alkaa ajelemaan enemmän, jos se kerran on hyvä ennaltaehkäisykeino. Tuohon pikku-Alfaamme onkin tullut enemmän kilometrejä heinäkuun puolen välin jälkeen kuin G:hen vuodessa..

- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Moottorintarkastusvalo syttyi, kun ajoin Geen pesulan ovista pihalle. Tykkäsi vissiin olla likainen. Veto tallella, joten kaipa se siitä kohta sammuu.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Kävin katoksessa käynnistelemässä ja valo syttyi vieläkin.
Sammutin ja käynnistin - ei valoa.
Sammutin ja käynnistin - ei valoa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
Juliettan radio sai sitten ilmeisesti jonkun kohtauksen, koska kuuluvuus parani ilman että ehdin mitään edes tehdä. Nyt se soi taas niinkuin ennenkin. Seurataan tilannetta...
Kojelaudan kuskin puoleisesta päästä, jostain sieltä ilmasuulakkeen tienoilta, on alkanut kuulua ajoittain ärsyttävää resonanassia. Onko kenelläkään mulla esiintynyt vastaavia "räminöitä" ja oletteko onnistuneet paikallistamaan alkulähteen?
Kojelaudan kuskin puoleisesta päästä, jostain sieltä ilmasuulakkeen tienoilta, on alkanut kuulua ajoittain ärsyttävää resonanassia. Onko kenelläkään mulla esiintynyt vastaavia "räminöitä" ja oletteko onnistuneet paikallistamaan alkulähteen?
Re: Giulietta 940
Mulla rämis sulakerasian kansi. Laittaa jotain lakunauhaa tai vastaavaa vähän väliin niin hiljeni.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."
Re: Giulietta 940
^
^^Sama vika rahikaisella. Vaahtomuovinauhalla korjasin.
Kokeile painaa kantta, kun rämisee, niin tiedät onko vika siinä. Aluksi kanssa epäilin ilmasuulaketta.
^^Sama vika rahikaisella. Vaahtomuovinauhalla korjasin.
Kokeile painaa kantta, kun rämisee, niin tiedät onko vika siinä. Aluksi kanssa epäilin ilmasuulaketta.
- SaLexi
- Viestit: 549
- Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Giulietta 940
Itselläni ei ole vieläkään mitään ihmeempiä ongelmia auton kanssa ilmennyt, vaan tyytyväisenä on saanut huristella...
Mutta radio ei kuulu täälläkään. Ostettaessa kuului, mutta huonontunut koko ajan ja nykyään ei kuulu lähes mitään. Ostin auton Veholta käytettynä, joten tuo menisi heidän takuunsa piikkiin, kysyinkin jo. Mutta nyt tuo sitten pitäisi viedä ensin analysoitavaksi Autokeskukseen, josta sitten ottavat yhteyttä Veholle, jonka jälkeen päästään tilailemaan osaa ja taas seisotetaan autoa huollossa... Vähän hankalaa, kun tuolla autolla pitäisi töihinkin kulkea, joten olen kahden vaiheilla tilaanko tuon 52€ antennijalan ihan omaan piikkiin Autokeskukselta ja vaihdan itse, luultavasti pääsisin vähemmällä vaivalla.
Mutta radio ei kuulu täälläkään. Ostettaessa kuului, mutta huonontunut koko ajan ja nykyään ei kuulu lähes mitään. Ostin auton Veholta käytettynä, joten tuo menisi heidän takuunsa piikkiin, kysyinkin jo. Mutta nyt tuo sitten pitäisi viedä ensin analysoitavaksi Autokeskukseen, josta sitten ottavat yhteyttä Veholle, jonka jälkeen päästään tilailemaan osaa ja taas seisotetaan autoa huollossa... Vähän hankalaa, kun tuolla autolla pitäisi töihinkin kulkea, joten olen kahden vaiheilla tilaanko tuon 52€ antennijalan ihan omaan piikkiin Autokeskukselta ja vaihdan itse, luultavasti pääsisin vähemmällä vaivalla.
Re: Giulietta 940
Ei nyt Giulietasta kyse, mutta radiosta ja Fiat-konsernista laajemmin. Mikä ihme siinä on, että näissä on tuhottoman huono kuuluvuus? Ainoa Fiat jossa tämä on edes jollain tapaa kunnossa on tuo Freemont ja sehän ei oikeastaan ole Fiatia nähnytkään. Oma 159:n radio on ihan onneton, Puntoissa (vm-00, vm-01, vm-06) ja Grandessa sama juttu, koeajetuissa Giulietoissa aina sama ongelma kanssa. En missään muussa merkissä ole tavannut näin paljon radiovammaisuutta kuin näissä.
- Pomigliano
- Viestit: 128
- Liittynyt: 13 Loka 2008, 16:52
- Car(s): 156 2,4 Jtd 20V MJet -06,
GT 1,9 JTD -06 - Paikkakunta: Ruovesi
Re: Giulietta 940
Giulietta jtdm vikakoodit B1039, P0490, P0487, B1932, UU0019, B1919. Avaisitteko ???
Egr vaihdettu ja samalla vuotava laipan tiiviste. Todettu jäähdytysnesteen rikkoneen venttiilin.
Egr vaihdettu ja samalla vuotava laipan tiiviste. Todettu jäähdytysnesteen rikkoneen venttiilin.
Re: Giulietta 940
P-koodit viittaisi vahvasti vialliseen EGR:ään tai sen sähköihin. Mitä oireita autossa on?
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Tuossa on niin monesta paikkaa vikaa, että varmaan kaikki johtuu yhdestä ja samasta ongelmasta. Koodit tuli sen EGR-venttiin asennuksen jälkeen? Ota se EGR:n töpseli irti ja katso lähteekö nuo muut koodit pois?
Tuossa on äkkiä googletettuna koodeja näistä: DNA-kytkin, Kaasuläppä/(tai)EGR, Airbag, B-CAN -välyä.
Tuossa on äkkiä googletettuna koodeja näistä: DNA-kytkin, Kaasuläppä/(tai)EGR, Airbag, B-CAN -välyä.
Re: Giulietta 940
^Komppaan.
Tuo DNA-kytkimen koodi (B1039) esiintyy toisinaan testerin aiheuttamanakin, joten jos DNA-kytkin toimii normaalisti, niin tuon koodin voi ihan huoletta skipata.
Tuo DNA-kytkimen koodi (B1039) esiintyy toisinaan testerin aiheuttamanakin, joten jos DNA-kytkin toimii normaalisti, niin tuon koodin voi ihan huoletta skipata.
- Pomigliano
- Viestit: 128
- Liittynyt: 13 Loka 2008, 16:52
- Car(s): 156 2,4 Jtd 20V MJet -06,
GT 1,9 JTD -06 - Paikkakunta: Ruovesi
Re: Giulietta 940
Koodit tuli kun auto viety dna-herjojen takia takuuhuoltoon. Siellä vaihdettu uusi EGR ja laipan tiiviste.
Kohta tuon jälkeen kone kävi hyvin hakkaavasti ja hieman väristenkin kun seurattiin käyntiä ilman päällä olevaa muovisuojaa. Auto viety Autokeskukseen jossa todettu kaikkien suutinten vaurioituneen ja ohivuotavan kovasti. Suuttimet uusittu mutta alaosasta kuulunut vielä outo sivuääni joten avattu ölypohja ja todettu sitä kautta katsomalla kampiakselin vääntyneen. Takuu juuri umpeutunut joten nyt keskustellaan kuka maksaa uuden moottorin...
Kohta tuon jälkeen kone kävi hyvin hakkaavasti ja hieman väristenkin kun seurattiin käyntiä ilman päällä olevaa muovisuojaa. Auto viety Autokeskukseen jossa todettu kaikkien suutinten vaurioituneen ja ohivuotavan kovasti. Suuttimet uusittu mutta alaosasta kuulunut vielä outo sivuääni joten avattu ölypohja ja todettu sitä kautta katsomalla kampiakselin vääntyneen. Takuu juuri umpeutunut joten nyt keskustellaan kuka maksaa uuden moottorin...

Re: Giulietta 940
Okei.
DNA-kytkin on aika pieni murhe sitten tuossa kohtaa...

- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Jos jäätte erimielisyyteen ja takuuaika on oikeasti "juuri umpeutunut", se yleensä katsotaan vielä voimassaolevaksi jopa automaailmassa (15000km+ / 7kk yli tehtaan takuun ajettuunkin saatu tehtaan piikkiin uusi laatikko ja jotain pientä - toki tämä riippuu varmasti tehtaan halusta tulla vastaan).Pomigliano kirjoitti:Koodit tuli kun auto viety dna-herjojen takia takuuhuoltoon. Siellä vaihdettu uusi EGR ja laipan tiiviste.
Kohta tuon jälkeen kone kävi hyvin hakkaavasti ja hieman väristenkin kun seurattiin käyntiä ilman päällä olevaa muovisuojaa. Auto viety Autokeskukseen jossa todettu kaikkien suutinten vaurioituneen ja ohivuotavan kovasti. Suuttimet uusittu mutta alaosasta kuulunut vielä outo sivuääni joten avattu ölypohja ja todettu sitä kautta katsomalla kampiakselin vääntyneen. Takuu juuri umpeutunut joten nyt keskustellaan kuka maksaa uuden moottorin...
Jos takuuraja olisi 120tkm ja autolla ajettu 121tkm, niin se tonni ei ole paljoa ja periaatteessa sen ei sitä tarvitsisi kestääkään, toisaalta taas kuluttajaneuvojan ja kuluttajariitalautakunnan mielestä '06 mallinen 159 JTDm on sellainen, että sen pitäisi kestää yli 230tkm

Re: Giulietta 940
Pomigliano kirjoitti:Giulietta jtdm vikakoodit B1039, P0490, P0487, B1932, UU0019, B1919. Avaisitteko ???
Egr vaihdettu ja samalla vuotava laipan tiiviste. Todettu jäähdytysnesteen rikkoneen venttiilin.
Onko tässä siis päässyt jäähdytysneste EGR:n kautta moottoriin?