156:n "ajotietokone"
Valvoja: Moderators
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
156:n "ajotietokone"
Onkohan mulla tuossa Crossin ajoluulokojeessa jotain konffaamista vaativaa kun näyttää keskikulutusta väleillä 4,3-5,4 ltr/100km? Todellinen kulutus on aika lailla 6,9-7
Nollasin parilla viime tankilla tuon ajoluulokoneen ja tripin samalla kertaa ja laskin kulutukseksi 6,98 auton väittäessä että on menty 5.0 kulutuksella... Eli tuo laite heittää n.40% Tuota ei voi sanoa edes suuntaa-antavaksi kyllä...
Saakohan tuota jostain säädettyä kuten VAGineissa?
Niin ja toinen, auto käy paikallaan tyhjäkäyntiä niin kulutuslukema tippuu kokoajan
Luigilla ollu pikkasen ajatus hukassa tuon toosan kanssa, tai sitten on vaan äkkiä pitäny saaha tollanen laitettua varustelistaan...
Nollasin parilla viime tankilla tuon ajoluulokoneen ja tripin samalla kertaa ja laskin kulutukseksi 6,98 auton väittäessä että on menty 5.0 kulutuksella... Eli tuo laite heittää n.40% Tuota ei voi sanoa edes suuntaa-antavaksi kyllä...
Saakohan tuota jostain säädettyä kuten VAGineissa?
Niin ja toinen, auto käy paikallaan tyhjäkäyntiä niin kulutuslukema tippuu kokoajan
Luigilla ollu pikkasen ajatus hukassa tuon toosan kanssa, tai sitten on vaan äkkiä pitäny saaha tollanen laitettua varustelistaan...
Viimeksi muokannut alfa 156 v6, 03 Maalis 2015, 07:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: 156:n "ajotietokone"
Sama juttu meikän JTD:ssä -- koneen mukaan 4,5- 4,9 ja todellinen tankkauksin todennettu n. 5,5 - 5,8. Saisiko näitä mitenkään kalibroitua
JT
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: 156:n "ajotietokone"
Sulla on kuitenkin jo kertaluokkaa tarkempi mittaus. Ei heitä kuin litralla kun mulla heittoa on pari litraaJiitee kirjoitti:Sama juttu meikän JTD:ssä -- koneen mukaan 4,5- 4,9 ja todellinen tankkauksin todennettu n. 5,5 - 5,8. Saisiko näitä mitenkään kalibroitua
JT
Re: 156:n "ajotietokone"
ilmi lopussa...mittaa ilman väärin ja samalla sekoaa kulutusmittari
- SaLexi
- Viestit: 549
- Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 156:n "ajotietokone"
Itselläkin samaa ongelmaa. Kone kertoi viime tankillisellakin lukemaksi 4.8l/100km, kun todellisuus oli 6l/100km.
Onko tuosta ilmijutusta mitään lisätietoa?
Onko tuosta ilmijutusta mitään lisätietoa?
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: 156:n "ajotietokone"
Ilman määräähän tuo mittaa eikä polttoaineen määräähoblaa kirjoitti:ilmi lopussa...mittaa ilman väärin ja samalla sekoaa kulutusmittari
Re: 156:n "ajotietokone"
litran heitolla tuskin vikaa, tuo "todellisuuskin" voi hiukan heittää, ja jos tietää lähes oikean kulutuksen niin tuskin kannattaa alkaa kalibroimaan yhtään mitään , on aika helppoa lisätä se puuttuva määrä tuohon.SaLexi kirjoitti:Itselläkin samaa ongelmaa. Kone kertoi viime tankillisellakin lukemaksi 4.8l/100km, kun todellisuus oli 6l/100km.
Onko tuosta ilmijutusta mitään lisätietoa?
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: 156:n "ajotietokone"
Kulutuksen kasvaessa kasvaa myös virhe. Iso kärry + 1,5t kuormaa ja kilometrejä yhteensä ~700 tuolla setupilla niin kulutus luulokoneen mukaan 6,6, tankkauksista mitattuna 9,98alfa 156 v6 kirjoitti:Nollasin parilla viime tankilla tuon ajoluulokoneen ja tripin samalla kertaa ja laskin kulutukseksi 6,98 auton väittäessä että on menty 5.0 kulutuksella... Eli tuo laite heittää n.40% Tuota ei voi sanoa edes suuntaa-antavaksi kyllä...
Saakohan tuota jostain säädettyä kuten VAGineissa?
Eli yli 50% virheeseen päästään. Koomista
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: 156:n "ajotietokone"
Ootko katsonut ruiskusuuttimien korjauskertoimet? Saattaa alkaa ajoluulokonekin heittää jos suuttimet eivät enää ole ihan tikissä.
Mulla taisi 1.9 JTDm:ssä aparaatti näyttää noin viittä litraa, todellisuudessa meni kuusi. Ja kertoimet oli yli toleranssien eli suutinremppaa tiedossa jossain vaiheessa.
Mulla taisi 1.9 JTDm:ssä aparaatti näyttää noin viittä litraa, todellisuudessa meni kuusi. Ja kertoimet oli yli toleranssien eli suutinremppaa tiedossa jossain vaiheessa.
- Epäkelpokeräilijä -
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: 156:n "ajotietokone"
Täytyypä vilkasta, tuossa vois olla syyllinen kun välillä tulee savua reippaammanlaisesti.Rasvis kirjoitti:Ootko katsonut ruiskusuuttimien korjauskertoimet? Saattaa alkaa ajoluulokonekin heittää jos suuttimet eivät enää ole ihan tikissä.
Mulla taisi 1.9 JTDm:ssä aparaatti näyttää noin viittä litraa, todellisuudessa meni kuusi. Ja kertoimet oli yli toleranssien eli suutinremppaa tiedossa jossain vaiheessa.
- SaLexi
- Viestit: 549
- Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 156:n "ajotietokone"
Miten noita suuttimien korjauskertoimia muutetaan ja minkä perusteella? Fiat ecuscanillako noitakin pääsee ihmettelemään?
Löytyykö mistään ohjeita noiden puhdistamiseen ja/tai lisätietoa ongelmasta?
Löytyykö mistään ohjeita noiden puhdistamiseen ja/tai lisätietoa ongelmasta?
Re: 156:n "ajotietokone"
Mikähän mulla on tossa ajotietokoneessa ku ei näytä kulutusta ollenkaan? Näyttää ulkolämpötilan ja muut. Kulutusta ei näytä eikä toimi vasemman viiksen päässä oleva "set"-nappi.
Re: 156:n "ajotietokone"
Eihän se voikaan näyttää, jos viiksen nappi ei toimi. Oletuksena kun on tyhjä ruutu.Skottero kirjoitti:Mikähän mulla on tossa ajotietokoneessa ku ei näytä kulutusta ollenkaan? Näyttää ulkolämpötilan ja muut. Kulutusta ei näytä eikä toimi vasemman viiksen päässä oleva "set"-nappi.
Re: 156:n "ajotietokone"
onko muilla ollu se nappi rikki? Joutuukohan uuden viiksen ostamaan? vai pitäskö ihan vaan viikonloppuna vähä purkaa ja kattoo tarkemmin..
Re: 156:n "ajotietokone"
Vastaan itelleni.. Ei ollu iso vika siinäkään. Oli vaan toinen niistä johoista irti mikä menee siihen napille. Vähä kolvia näytti sille ja kasaan nii johan toimii ku junan vessa
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: 156:n "ajotietokone"
Vanhaan ketjuun kysymystä, ajotietokone näyttää 5,3 keskikulutusta ja laskin 6,9 . Kone 2,4 20V JTDm 175hv 156 SW:n nokalla. Saako tuota jostain jollain kalibroitua? MES? Ilmanputsari oli kyllä tukkoinen, pukkasi mustaa kohtuu reilusti kiihdytyksessä siinä parin tonnin paikkeilla, putsarin vaihdolla rauhottui silminnähden. Vaan ei kai tuon pitäisi kulutusmittarin lukemaan vaikuttaa?
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156:n "ajotietokone"
Kulutusmittarin lukemaan vaikuttaa kaikki, mikä vaikuttaa moottorin käyntiin tai sen käynnin tehokkuuteen.
Sekä rengaskoko ja profiili.
Että kaikki muu sellainen.
Tuo heitto kuulostaa ihan normaalin tasoiselta, monesti näyttää ajoluulokone vähemmän useamman yksikköä, kuin sinun tapauksessa. Ainakin Boselift-156 vakiorengastuksella näytti yltiö-optimistisia lujkuja... 1-3l/100km vähemmän ku todellinen. Pitkä tyhjäkäynti sotkee tuota myös, kun polttoaineen määrä vähenee suhteessa ajometreihin enempi, ilmastointi ymv.
Sekä rengaskoko ja profiili.
Että kaikki muu sellainen.
Tuo heitto kuulostaa ihan normaalin tasoiselta, monesti näyttää ajoluulokone vähemmän useamman yksikköä, kuin sinun tapauksessa. Ainakin Boselift-156 vakiorengastuksella näytti yltiö-optimistisia lujkuja... 1-3l/100km vähemmän ku todellinen. Pitkä tyhjäkäynti sotkee tuota myös, kun polttoaineen määrä vähenee suhteessa ajometreihin enempi, ilmastointi ymv.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: 156:n "ajotietokone"
Rengaskoon ei pitäisi aiheuttaa "perusheittoa" tieturin ja käytännön mittauksen välille, koska se vaikuttaa myös mittarilukemaan ja sitä kautta käytännön mittauksen tulokseen, jos matkaperusteena käytetään auton omaa mittaria. Tottakai se matkaheiton muuttuessa kumuloi eroa, mutta ei varsinaisesti tee uutta eroa.
Millaisella ajosuoritteella laskettu kulutus on mitattu? Suositeltavaa on ajaa vähintään pari-kolme tankillista ja tankata aina samalla asemalla pumpulla, jotta ehkäisee mahdolliset ilmataskut auton asentoeroista jne johtuen. Etenkin lyhellä pätkällä pieni virhe helposti kertautuu.
Periaatteessa ajotieturin alkuperäiseen kulutuslukemaan ei pitäisi heittoa lisätä minkään muun kuin polttoaineen virtauksen muuttuminen. CR-dieselissä tämä käytännössä taitaa tarkottaa lähinnä railipaineita (ovatko ihan tavoitteessa vai vain melkein? Onko railipaineanturin lukema todellisuuteen nähden just eikä melkein?) ja suuttimien virtausta suunniteltuun nähden (kuluminen/tukkeutuminen). Jos vaikka suutin kuluu, ainetta menee enemmän kuin moottorinohjaus ajattelee. Lambdaohjattu moottorinohjaus tietty kompensoi noita eroja (ja toleranssien sisällä ei anna edes virhekoodia), mutta laskee silti polttoainetta menevän vähemmän kuin todellisuudessa, kun laskukaavassa on suuttimille n cc/min, mutta oikeasti meneekin n*x cc/min ja x > 1 (vaikka 1,05 tekee jo 5% virhettä).
Millaisella ajosuoritteella laskettu kulutus on mitattu? Suositeltavaa on ajaa vähintään pari-kolme tankillista ja tankata aina samalla asemalla pumpulla, jotta ehkäisee mahdolliset ilmataskut auton asentoeroista jne johtuen. Etenkin lyhellä pätkällä pieni virhe helposti kertautuu.
Periaatteessa ajotieturin alkuperäiseen kulutuslukemaan ei pitäisi heittoa lisätä minkään muun kuin polttoaineen virtauksen muuttuminen. CR-dieselissä tämä käytännössä taitaa tarkottaa lähinnä railipaineita (ovatko ihan tavoitteessa vai vain melkein? Onko railipaineanturin lukema todellisuuteen nähden just eikä melkein?) ja suuttimien virtausta suunniteltuun nähden (kuluminen/tukkeutuminen). Jos vaikka suutin kuluu, ainetta menee enemmän kuin moottorinohjaus ajattelee. Lambdaohjattu moottorinohjaus tietty kompensoi noita eroja (ja toleranssien sisällä ei anna edes virhekoodia), mutta laskee silti polttoainetta menevän vähemmän kuin todellisuudessa, kun laskukaavassa on suuttimille n cc/min, mutta oikeasti meneekin n*x cc/min ja x > 1 (vaikka 1,05 tekee jo 5% virhettä).
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: 156:n "ajotietokone"
Tuo oli yhden tankillisen tulos, edellinen tankillinen vaikutti vastaavalta, trippi ja ajotieturi vaan nollautuivat akun irroituksessa, tarkat lukemat hävisivät. Edellinen käyttis, yli neljäsatkua veivattu sitikan C5 osasi aina ilmoittaa alle puolen litran sisään lasketusta keskikulutuksen, välillä alle ja välillä yli. Voihan olla että tuossa mun laitteessa on virisofta sisällä, ne yleensä saavat kulutusmittauksen hyvinkin optimistiseksi.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: 156:n "ajotietokone"
Osa saa, osa ei. Mun softatut kulkineet ovat arponeet kulutuslukemia varsin nätisti tontille, mutta niissä rauta onkin ollut niin lähellä vakiota, että suuttimet ja tukkipaineet ovat olleet vakiot tai nimenomaan softalla muutetut. Riippuu tosiaan ainakin siitä, tajuaako tieturi suuttimien virtausta. Jos suuttimet vaihdetaan isompiin (tai kuluvat ajan mittaan) ja ruiskutusaikoja lyhennetään softasta (tai lambdakorjauksella), niin ruiskutusaika*vakiosuuttimen_virtaus -kaavalla alkaa tietenkin tulla liian pientä lukemaa.
Jos auto jo tehtaalta ilmoittaa kulutuslukemat ajotieturissa reilusti alakanttiin, se on lähinnä autotehtaan vittuilua asiakkaille softabugin muodossa.
Jos auto jo tehtaalta ilmoittaa kulutuslukemat ajotieturissa reilusti alakanttiin, se on lähinnä autotehtaan vittuilua asiakkaille softabugin muodossa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Vito
- Viestit: 743
- Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
- Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
- Paikkakunta: Loch Troll
Re: 156:n "ajotietokone"
En yleistäisi.Mulla mittari näyttää yleensä 5.8-5.9 lukemia ja laskin 6.2-6.3.Edes kärry perässä en ole vielä koskaan päässyt tehtaan ilmoittamaan 7.3l kulutukseen.Pannu on P-boxilla ryyditettynä ollut 170000km.jyrkip kirjoitti: Voihan olla että tuossa mun laitteessa on virisofta sisällä, ne yleensä saavat kulutusmittauksen hyvinkin optimistiseksi.
Viimeksi muokannut Vito, 08 Loka 2014, 22:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: 156:n "ajotietokone"
Näyttääkö muuten 156:n ajotietokone samoja lukemia ku matkamittari? 166:ssa olen huomannut lukemien välillä noin prosentin heiton. En nyt muista miten päin, mutta jos nollaa tripin ja ajotietokoneen yhtä aikaa, niin tankillisen jälkeen on muutaman kilsan heitto lukemissaPolforea kirjoitti:Rengaskoon ei pitäisi aiheuttaa "perusheittoa" tieturin ja käytännön mittauksen välille, koska se vaikuttaa myös mittarilukemaan ja sitä kautta käytännön mittauksen tulokseen, jos matkaperusteena käytetään auton omaa mittaria. Tottakai se matkaheiton muuttuessa kumuloi eroa, mutta ei varsinaisesti tee uutta eroa.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: 10 Loka 2014, 19:04
- Car(s): 1988 75 2.0 TS, 1986 Sprint 1,5, 2002 156 sw JTS
Re: 156:n "ajotietokone"
Tähän topikkiin kyselyä seuraavanlaisesta ilmiöstä (viasta?):
Kun ajotietokoneen nollaa näyttää se hetikohta hetkelliseksi ja keskikulutukseksi tasan 9 litraa eikä luvut siitä miksikään muutu vaikka ajaisi 2 tuhatta kilometriä. Toimintasäde on pelkkää viivaa, ajomatka tulee jotakuinkin oikein sekä A ja B trippi toimii. Eli varsin vajavaisesti pelittää mokoma rakkine...
Voisiko olla monien juttujen summa? Auto on -02 JTS sele ja siinä on nyt kaiketi alikokoiset 205/55R16 pyörät, josta johtunee roima nopeusmittarin valehtelu yläkanttiin (n.+14 km/h). Lisäksi suurin ilmamassa jonka oon ecuscanilla saanut on 375 l/h (pitäisi olla kaiketi 460 luokkaa?) ja kulkupuoli hiipuu selkeästi siellä 7 tonnin hujakoilla. Eli risa ilmamäärämittari tai tukkeutuneet kanavat.
Onko mahdollista että ollaan kaikkien säätöikkunoiden ja ohjearvojen ulkopuolella niin että ei sekoaa niistä?
Btw. sopiiko vanhemman mallin muhkura tähän boseliftin kojetauluun, jos päädyn viskaamaan kuikkaa koko ruudulla? Ärsyttävä kun on siinä silmissä eikä toimi, lisäksi tietty pixelivikaa ja feidaa tahdissa ohjaamon lämpenemisen kanssa.
Kun ajotietokoneen nollaa näyttää se hetikohta hetkelliseksi ja keskikulutukseksi tasan 9 litraa eikä luvut siitä miksikään muutu vaikka ajaisi 2 tuhatta kilometriä. Toimintasäde on pelkkää viivaa, ajomatka tulee jotakuinkin oikein sekä A ja B trippi toimii. Eli varsin vajavaisesti pelittää mokoma rakkine...
Voisiko olla monien juttujen summa? Auto on -02 JTS sele ja siinä on nyt kaiketi alikokoiset 205/55R16 pyörät, josta johtunee roima nopeusmittarin valehtelu yläkanttiin (n.+14 km/h). Lisäksi suurin ilmamassa jonka oon ecuscanilla saanut on 375 l/h (pitäisi olla kaiketi 460 luokkaa?) ja kulkupuoli hiipuu selkeästi siellä 7 tonnin hujakoilla. Eli risa ilmamäärämittari tai tukkeutuneet kanavat.
Onko mahdollista että ollaan kaikkien säätöikkunoiden ja ohjearvojen ulkopuolella niin että ei sekoaa niistä?
Btw. sopiiko vanhemman mallin muhkura tähän boseliftin kojetauluun, jos päädyn viskaamaan kuikkaa koko ruudulla? Ärsyttävä kun on siinä silmissä eikä toimi, lisäksi tietty pixelivikaa ja feidaa tahdissa ohjaamon lämpenemisen kanssa.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: 156:n "ajotietokone"
Tuo on ihan normaali pyöräkoko.Ruuvari kirjoitti:..kaiketi alikokoiset 205/55R16 pyörät..
Vanhemman muhkuran asentamisesta tuohon en osaa sanoa, mutta uusia näyttöjä saa tilattua maailmalta:
http://www.diyspareparts.net/alfa.html
Siihen näyttöön voi ajanmittaan ilmaantua monenlaista muutakin ilmoitusta..
Senza cuore saremmo solo macchine
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: 156:n "ajotietokone"
Mahtaakohan tuon linkin näyttö olla BL vai FL, mistä sen tietää?
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: 156:n "ajotietokone"
^Ei kai niissä ole eroa.
Tässä muuten hyvä kuva, miten pieni osa näytöstä on oikeasti käytössä.
http://img153.imageshack.us/img153/7348 ... center.jpg
Tässä muuten hyvä kuva, miten pieni osa näytöstä on oikeasti käytössä.
http://img153.imageshack.us/img153/7348 ... center.jpg
Senza cuore saremmo solo macchine
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: 156:n "ajotietokone"
Jaa, kuvissa FL näyttö isompi, mutta taitaa olla vaan enempi esillä??
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: 156:n "ajotietokone"
^Joo, näin muistelen jostain joskus lukeneeni.
Yritin jo äsken googlettaa eroja kuvista, mutta ei niistä saanut oikein selvää..
Yritin jo äsken googlettaa eroja kuvista, mutta ei niistä saanut oikein selvää..
Senza cuore saremmo solo macchine
- vrahikai
- Viestit: 421
- Liittynyt: 16 Marras 2013, 17:42
- Car(s): Ex: 156 2.5 V6 Boselift
Ex: Renault Clio RS182 - Paikkakunta: Helsinki
Re: 156:n "ajotietokone"
^^Mun käsitys olis kyllä, että FL:n näyttö on nimenomaan pienempi, matalampi.
GTA (BL)
FL
GTA (BL)
FL
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156:n "ajotietokone"
Ja omasta mielestäni BL-tessussa oli juurikin alemmanlainen näyttö kolmen rivin tekstialueella ym...
Tai sitten muistan väärin
Tai sitten muistan väärin
- vrahikai
- Viestit: 421
- Liittynyt: 16 Marras 2013, 17:42
- Car(s): Ex: 156 2.5 V6 Boselift
Ex: Renault Clio RS182 - Paikkakunta: Helsinki
Re: 156:n "ajotietokone"
Mulla ainakin on omassa -02 BL:ssä tuo ylempi.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: 156:n "ajotietokone"
Ehkä vois tilata tuollaisen mistä oli linkki, niin sittenhän sen tietää.. eipä tuolla nykyisellä sumenevalla näytöllä mitään tee, toisaalta tekeekö sillä sitten ylipäätään mitään.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: 156:n "ajotietokone"
Näkee kivasti päivän ja päivämäärän Ja onko tie liukassämpy kirjoitti:toisaalta tekeekö sillä sitten ylipäätään mitään.
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: 156:n "ajotietokone"
Paitsi mulla lämpömittari näyttää liikaa pari kolme astettawillez kirjoitti: Näkee kivasti päivän ja päivämäärän Ja onko tie liukas
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
- vrahikai
- Viestit: 421
- Liittynyt: 16 Marras 2013, 17:42
- Car(s): Ex: 156 2.5 V6 Boselift
Ex: Renault Clio RS182 - Paikkakunta: Helsinki
Re: 156:n "ajotietokone"
Mulla siinä näkyy lähinnä sellanen jänskä moottorin kuva, kunnes kabiini lämpenee jolloin ei näy enää mitään.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: 156:n "ajotietokone"
Niin no se on tietty vähän ikävää, jos siitä erottaa vaan sanan "failure" mutta ei mitään muuta selventävää..
Niin onko näissä alunperinkään mitään pimputuksia, meinaan varmaan parhaita ominaisuuksia että se konsertto puuttuu. Eilen ajoin testiajoa Beetlellä ja voi jeesus sitä pimputusta, yks loppui niin toinen alkoi ja tämä siis kun ihan vaan istui autoon ja laittoi käyntiin ovi auki. Eikä ollut edes pimpattu yksilö.
Vähän hankala päästä auton asetuksiin kun näytöstä ei saa mitään selvää. Emäntä onnistu saamaan nopeusrajottimen päälle mutta sen sain onneksi pois.
Niin onko näissä alunperinkään mitään pimputuksia, meinaan varmaan parhaita ominaisuuksia että se konsertto puuttuu. Eilen ajoin testiajoa Beetlellä ja voi jeesus sitä pimputusta, yks loppui niin toinen alkoi ja tämä siis kun ihan vaan istui autoon ja laittoi käyntiin ovi auki. Eikä ollut edes pimpattu yksilö.
Vähän hankala päästä auton asetuksiin kun näytöstä ei saa mitään selvää. Emäntä onnistu saamaan nopeusrajottimen päälle mutta sen sain onneksi pois.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 156:n "ajotietokone"
Kyllä se näyttö ihan kiva on, toimivana. Jos välttämättä haluaa, niin saa sieltä perus rääkäsyt tulemaan. Itellä oli vallan äänettömänä, mutta laitoin sen hiljaisimmalla sävyllä päälle, jottei tulisi niin paljoa ajeltua "boot open" moodissa.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: 156:n "ajotietokone"
Ainiin, ja tottakai on erittäin mageeta seurata ajon aikana öljyn lämpötilaa *kjehkjeh Hehheh
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: 156:n "ajotietokone"
Jos tuo näyttö ei toimi, niin mistä ihmeestä lukee kirjaimet MCSF?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: 10 Loka 2014, 19:04
- Car(s): 1988 75 2.0 TS, 1986 Sprint 1,5, 2002 156 sw JTS
Re: 156:n "ajotietokone"
Sen verran tänään selvisi että taitaapi olla nopeusmittarissa häikkää kun tuo keskikulutus ja hetkellinen kulutus jäkittää aina tasan yhdeksässä litrassa ja toimintasäde on pelkkää viivaa. Laskutoimitukset tapahtuu siis nopeusmittarissa ja tulokset näytetään tuossa näytössä.
Samalla opin myös sen että valkopohjaiset mittarit ovat Sportpackissä ja virallisesti ei ole tullut ensimmäistäkään mustalla nahkaverhoilulla. Tämä onkin moottoritilan tarroista päätellen virontuliainen
Samalla opin myös sen että valkopohjaiset mittarit ovat Sportpackissä ja virallisesti ei ole tullut ensimmäistäkään mustalla nahkaverhoilulla. Tämä onkin moottoritilan tarroista päätellen virontuliainen
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156:n "ajotietokone"
Wah? Valkopohjaiset kylläkin on ollut vakiomalleissa.
Yhden Sportpackin hetken aikaa omistaneena, siinä oli mustapohjaiset mittarit punasilla valoilla.
Perus-156 oli valkopohjaset, vihreät valot. Superissa oli valkohpojanen, punaisilla valoilla.
Yhden Sportpackin hetken aikaa omistaneena, siinä oli mustapohjaiset mittarit punasilla valoilla.
Perus-156 oli valkopohjaset, vihreät valot. Superissa oli valkohpojanen, punaisilla valoilla.
Re: 156:n "ajotietokone"
^Siis ainakin FL Distinctivissä on mustat mittaristot punaisella valaistuksella.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156:n "ajotietokone"
^
No niinpäs tietysti. "Tietenkin" näissä on vuosimallieroja. Tai varustelutasoeroja (hei, Sportpack on kuitenkin varustelutaso!)
Jostain vanhasta katalogista katsoin, mutta eihän siinä tuoreempia edes ollut. Eli onko FL:ssä sitten taas ihan eri meininki? Vakiossa valkoiset taustat punaisilla valoilla (kuten BL-superissa), mutta halutessaan saanut mustat punaisilla?
No niinpäs tietysti. "Tietenkin" näissä on vuosimallieroja. Tai varustelutasoeroja (hei, Sportpack on kuitenkin varustelutaso!)
Jostain vanhasta katalogista katsoin, mutta eihän siinä tuoreempia edes ollut. Eli onko FL:ssä sitten taas ihan eri meininki? Vakiossa valkoiset taustat punaisilla valoilla (kuten BL-superissa), mutta halutessaan saanut mustat punaisilla?
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: 10 Loka 2014, 19:04
- Car(s): 1988 75 2.0 TS, 1986 Sprint 1,5, 2002 156 sw JTS
Re: 156:n "ajotietokone"
Tää on siis -02 eli ns. boselift? Vai mistä näistä virolaisista tietää voipi olla useammasta kasailtu mikälie tekele lienee. Mut ei voi valittaa, auto oli ilmainen ja muutaman tunnin näpräyksellä ja jarruttelulla (että sai ruosteiset levyt "auki") laakista leimasta läpi. Oli seissyt jonkun vuoden ulkosalla.
edit: tässä on valkoiset pohjat ja punainen valaistus
edit: tässä on valkoiset pohjat ja punainen valaistus
Re: 156:n "ajotietokone"
-97 valkoinen mittaristo vihreä valo.. sportpack musta pohja, oranssi/punainen valo
-02 bose valkoinen, punainen valo
-fl ei tietoa
-02 bose valkoinen, punainen valo
-fl ei tietoa
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 156:n "ajotietokone"
mallivuosi -04 distinctive: harmaat pohjat ja punaset valot. Menisköhän noit väritykset jotenkin sisustuksen värimaailman mukaan. Valot tietysti aina punaset.
Re: 156:n "ajotietokone"
Mun -03 JTS:ssä on tuon GTAn mukaiset mittarit.
Tietääkö joku jos voi vaihtaa FL infokonsolin BL autoon? Netissä oli joopas-eipäs juttua itse näytöstä. Että olisi saman kokoinen vaikka näyttää matalammalta FL mallissa. Ja uudempi näyttö sopisi vanhan tilalle eikä niissä olisi sitä auto-himmennystä.
Tietääkö joku jos voi vaihtaa FL infokonsolin BL autoon? Netissä oli joopas-eipäs juttua itse näytöstä. Että olisi saman kokoinen vaikka näyttää matalammalta FL mallissa. Ja uudempi näyttö sopisi vanhan tilalle eikä niissä olisi sitä auto-himmennystä.
- vrahikai
- Viestit: 421
- Liittynyt: 16 Marras 2013, 17:42
- Car(s): Ex: 156 2.5 V6 Boselift
Ex: Renault Clio RS182 - Paikkakunta: Helsinki
Re: 156:n "ajotietokone"
BL:n ja FL:n "valkoinen" on noissa mittaritauluissa enemmänkin hopeanharmaa.stoichiometric kirjoitti:mallivuosi -04 distinctive: harmaat pohjat ja punaset valot. Menisköhän noit väritykset jotenkin sisustuksen värimaailman mukaan. Valot tietysti aina punaset.
- vrahikai
- Viestit: 421
- Liittynyt: 16 Marras 2013, 17:42
- Car(s): Ex: 156 2.5 V6 Boselift
Ex: Renault Clio RS182 - Paikkakunta: Helsinki
Re: 156:n "ajotietokone"
Ennemminkin kiinnostaisi sen näyttömodulin sieltä konsolin sisältä vaihto oman risan tilalle. Voisi olla kyllä kokeilemisen arvoinen juttu. Noita uudempia konsoleita on nimittäin huomattavasti paremmin ja paremmassa kunnossa saatavilla. Ainakin tuo hagger16:n yllä linkkaama kuva viittaisi siihen, että se näyttömoduli siellä FL-konsolin sisällä olisi se sama kuin aiemmissakin. Vaikuttaa Luigin toiminta ihan järkevältä tuossa (Not!).pjernstr kirjoitti:Mun -03 JTS:ssä on tuon GTAn mukaiset mittarit.
Tietääkö joku jos voi vaihtaa FL infokonsolin BL autoon? Netissä oli joopas-eipäs juttua itse näytöstä. Että olisi saman kokoinen vaikka näyttää matalammalta FL mallissa. Ja uudempi näyttö sopisi vanhan tilalle eikä niissä olisi sitä auto-himmennystä.
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: 156:n "ajotietokone"
allekirjoituksen -05 distinctive, mustat taustat ja punaiset numerotvrahikai kirjoitti:BL:n ja FL:n "valkoinen" on noissa mittaritauluissa enemmänkin hopeanharmaa.stoichiometric kirjoitti:mallivuosi -04 distinctive: harmaat pohjat ja punaset valot. Menisköhän noit väritykset jotenkin sisustuksen värimaailman mukaan. Valot tietysti aina punaset.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04