Vesipumppu 156 V6

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Vesipumppu 156 V6

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

No niin, vesipumppu otti ja kilahti. Lämmöt alkoivat nousta, ei muuta kuin bussipysäkille kone sammuksiin ja pelti ylös. Sitten kilometrin pätkissä hyvin varovasti parkkipaikalle. :(

Maanantaita odotellessa kyselen, tietääkö kukaan vesipumpun hintaa varaosaputkissa? Muukkoselta saa 259 e, mikä sekin on aika kallis (mitähän maksaakaan pumppu teltta-autossa..?).

Terv. Ciancarlo
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

motonet

156-V6 2,5. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-9597 94.00 ???

itse vaihdatin pumpun juuri tuossa hihnanvaihdon (120tkm) yhteydessa AMssa 165e
Viimeksi muokannut V6, 05 Helmi 2005, 15:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
late04
Viestit: 235
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 05:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja late04 »

Paljonko kilometrejä oli mittarissa?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Vesipumppu 156 V6

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ciancarlo kirjoitti:Muukkoselta saa 259 e, mikä sekin on aika kallis
:shock: Kullastako se on tehty!?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Moro,

niin, kilometrejä on nyt 148 tkm. Prkl, kun en tajunnut vaihdattaa pumppua hihnan vaihdon yhteydessä. Noita aikaisempia juttuja lukiessani, vaikuttaa siltä, että tulee kallis remontti..eli 850 e, jos viepi teltta-autoon, ei helvetti..

Auttakaa nyt hiukan jotenkin..? :wink:


Terv. Ciancarlo
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Vesipumpun vaihto 850 euroa? :crazyeyes:

Jos et muuta keksi niin hae se Motonetin pumppu ja tuo vaikka mulle vaihdettavaksi, ei maksa paljoa. Tosin enpä usko että se miljoonia maksaisi missään "villissä" korjaamossakaan.
- Epäkelpokeräilijä -

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

näyttää siltä että pumppu kannattaisi vaihdattaa joka toisen hihnanvaihdon yhteydessä. 156sessa on muovisiipinen pumppu josta siivekkeeet voivat haljeta. Vanhemmissa Alfoissa on metallisiipinen pumppu, joku noista vanhemman mallin pumpuista ilmeisesti käy myös, jolloin se kestää paremmin? englannista löytyy ainakin http://www.poweralfa.com/product_info.p ... cts_id=484


Halvin ratkaisu taitaa olla hakea motonetin pumppu ja viedä jonnekin pikku pajalle vaihdettavaksi.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Muistaakseni V6:ssa oli joku sellainen homma pumpunvaihdossa, että jakohihna tarvii ottaa pois. Joten vaihto ei oo sitten ihan muutaman tunnin homma. Voin tietty olla väärässäkin, koska ei oo tullu itse vaihdettua pumppua. Taitaa kyllä olla piakkoin edessä 80tkm tuli juuri täyteen ja autohan on 98 mallia.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Kiitoksia vaan vastauksista ja vinkeistä.

Motonetillä ei ole pumppuja varastossa eikä tietoa toimitusajasta.

Täytynee maanantaina soitella kaikki alan paikat läpi..

Jälleen kerran täytyy vaan ihmetellä tota telttan hinnoittelua..ihan periaatteenkin vuoksi täytyy yrittää löytää se pumpunperkele jostain muualta.. :?

Terv. Ciancarlo
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Maunu kirjoitti:Muistaakseni V6:ssa oli joku sellainen homma pumpunvaihdossa, että jakohihna tarvii ottaa pois. Joten vaihto ei oo sitten ihan muutaman tunnin homma. Voin tietty olla väärässäkin, koska ei oo tullu itse vaihdettua pumppua. Taitaa kyllä olla piakkoin edessä 80tkm tuli juuri täyteen ja autohan on 98 mallia.
Kysyin tuota asiaa kun hihna vaihdettiin tuossa 120tkm huollossa. Ainakin forssan TT-autossa sanoivat, ettei tuolla hihnalla ja vesipumpun vaihdolla ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Eli pumpun saa vaihdettua koskemattakaan hihnaan. Vai meneekö se niin, että deltassa vaihtavat varmuudella myös hihnan samalla niin saa sopivan summan laskutetuksi (2000€) :mrgreen:
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Autodatan mukaan vesipumppua ei jakoremmi pyöritä.

Kuva on varsin pieni mutta koittakaa saada selvää...

Kuva
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Mitenkäs on tuon pumpun laita kaksi litraisessa (147 T.S.) :? ? Tulossa 120tkm huolto ja hihnan vaihto, olisiko hyvä vaihtaa sen yhteydessä? Milano on vissiin nostanut hihnarempan hintaa, ainakin kuulin moisesta :roll:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kirkinen kirjoitti:Mitenkäs on tuon pumpun laita kaksi litraisessa (147 T.S.) :? ?
Motonetissä näkyy maksavan 34,90. Itse ajattelin pistää uusiksi samalla kun seuraavaksi vaihdan jakohihnan vaikkei siinä vielä mitään vikaa näkyisikään, eipä maksa paljoa ja menee hihnanvaihdon yhteydessä näppärästi paikalleen.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

puuha kirjoitti:Autodatan mukaan vesipumppua ei jakoremmi pyöritä.
Ei pyöritä, mutta pumppu kun on lohkojen välissä, niin mun käsityksen mukaan jakopään joutuu purkamaan tieltä pois.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

alfa 156 v6 kirjoitti:
puuha kirjoitti:Autodatan mukaan vesipumppua ei jakoremmi pyöritä.
Ei pyöritä, mutta pumppu kun on lohkojen välissä, niin mun käsityksen mukaan jakopään joutuu purkamaan tieltä pois.
Mitenkä on laita pienemmässä motissa? Pyörittääkö jakoremmi pumppua vai jokin muu remmi? Joutuuko purkamaan muuta pois edeltä, jos vaihtaa pumppua?

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Joo, jakoremmi pyörittää vesipumppua 2 litraisista pienempiin moottoreihin (uudet TS:ät)
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
bomber
Viestit: 76
Liittynyt: 21 Maalis 2004, 03:01
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja bomber »

Eli pumpun saa vaihdettua koskemattakaan hihnaan
Vaihdoin 3viikkoa sitten itse vesipumpun 2,5 litraseen ja sitä ei todellakaan saa vaihdettua ilman että purkaa jakopään. En suosittele vaihtoa kenellekkään jos ei ole nosturia käytettävissä...(minulla oli). Periaatteessa jaon kohdalleen laitto edellyttää että imusarja ja venttiilikopat irroitetaan ja nokkiin laitetaan lukitus palat et saa jaon täysin oikein. Saa sen tietenkin merkkamalla nokkapyörät mutta kannattaa olla tarkkana et ei mee pieleen kun se vanha remmi on tietenki jo venynyt. Ja niitä vesipumppuja on kahdenlaisia ja se oikea on se muovisella siipipyörällä. Se metallipyöräinen pumppu on aika lailla saman näköinen mutta siinä on yx pultti 5 milliä väärässä paikassa(tuli muuten sekin kokeiltua).
Audi A4 1,8T Avant-02, Alfa 156 2.5v6-99, Nissan Urvan 2.3 Turbo-diesel, Aprillia ditec-03

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Just. Näitä lukiessani tulen vain entistä vakuuttuneemmaksi, että pumpun vaihtoon ei meikäläinen ryhdy, vaikka peukalo ei ihan keskellä kämmentä olekaan, varsinkaan kun ei ole monttua eikä nosturia käytössä.. :(

Kiitos vaan vielä kerran kaikille hyvistä kommenteista. Toivottavasti oli hyötyä myös muille kuin minulle.

Terv. Ciancarlo
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Jostain olin lukevinani, että GTV:n pumppu olisi metallinen ja kävisi 156:sen pumpun tilalle.
Voisi toisaalta olla niin että 3.0 ja 3.2 L koneissa olisi metalliset siivet pumpussa. 12 venttiilisten koneiden pumppu tuskin sopii.

En todellakaan silti ala väittelemään bomberin kanssa asiasta.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Hm..tota noin..nyt kun pääsin auton alle, niin ilmeni, että syyläri oli poksahtanut kerralla tyhjäksi..vika siis ei ollutkaan vesipumpussa. :oops:

Jäähdytin oli aivan hapera alaosastaan, joten vaihtoon meni. Jännä juttu; kirjoittelin tästä jäähdytinongelmasta jo joskus joulukuussa, kun nesteet hävisivät. Sitten vuoto jostain syystä loppui ja unohdin (tietoisesti) koko jutun. Kunnes nyt sitten se syyläri sanoi kerralla poks.

Jotta sillee.. :)


Terv. Ciancarlo
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

Nää lämpöongelmat on mukavia. Kannattaa tosiaan diagnosoida hyvin ennen kuin lähtee hutkimaan. Mä pompotin myyjäliikkeen ja korjaamojen välillä ja kerkesin vaihdattamaan termostaatin omaan piikkiin syyttä suotta ennen kuin päädyttiin (osittain) rikkinäiseen vesipumpun vaihtamiseen.

Deltasta todettiin että jakohilpattimet joudutaan avaamaan pumpun vaihtoa varten ja ne suositellaan vaihdettavaksi. Avaaminen ja uudelleenkiristäminen heikentää niitä..
156 2.0 TS ['98]

Vastaa Viestiin